alkuraskauden menkkamaiset maha- ja selkäkivut

  • Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti
Laura
Osaatteko sanoa, että onkohan ihan normaalia kun minulla on aika kovastikin välillä menkkamaisia alavatsa ja selkäkipuja. Sellainen paineentunne tulee joka menee sitten suht nopeasti kuitenkin ohi. Useinmiten alkaa kun nousen seisomaan niin paine ikään kuin kasvaa ja kasvaa ja sitten alkaa helpottamaan. Nyt tuntuu olevan vähän jatkuvampana sitten ihan alaselkä kipeä.

Onko muilla ollut mitään vastaavaa?

viimeset menkat alkoi 4.9, eli nyt taitais olla sitten raskausviikko 5. Vähän hirvittää tämä kyllä. Viime yönä heräsin yököttävään oloon jne eli pahoinvointia on ja nännit on kipeät.

Toivottavasti ei menisi kesken.

Kertokaa kokemuksianne! Kiitos!
 
Mermaid
Sama täällä, jatkuivat ainakin vkolle 8 lähes jokapäiväisinä. Ei pitäisi olla mitään hätää jolleivat ylly todella koviksi tai tule vuotoa tms.

Mermaid 17+3
 
Laura
Ok. Helpottavaa kuulla että voi olla ihan normaalia.

Minkälaisia kivut olivat teillä? Minulla ei ole mitään pistelyä tai viiltelyä vaan semmosta paineentunnetta ja jomotusta lähinnä. Ei mitään ihan sietämätöntä, mutta välillä kuitenkin aikas voimakasta.

Onko kohdun ulkopuolisen raskauden oireet sitten minkälaiset, onko mahakipu ennemminkin toisella puolella esiintyvää? Tämä on ensimmäinen pitkään ja hartaasti toivottu raskaus ja kaikki on niin uutta.

Itselläni on ollut kaksi kertaa munasarjatulehdus (ei klamydiasta johtuva) ja pelottaa siksi tuo kohdun ulkoinen raskaus, kun eikös näiden tulehdusten sanota näitä lisäävän... piinaavaa tämä on.

Onko teillä vielä lisää kokemuksia?
 
näin täällä.
Mulla on aina ollut kovat menkkakivut, joten en niiltä säästyny raskauden alussakaan, muistaakseni menkkatunnetta oli muutaman viikon ajan lähes päivittäin. En kuitenkaan ottanut mitään särkylääkettä, sillä tuntemukset oli hetkellisiä, eikä sellasia monta tuntia kestäviä kun oikeissa menkoissa.
En osaa tuohon kohdunulkoiseen vastata, mutta raskausviikolla 7 voit jo mennä yksityiselle ultraan katsomaan, onko siellä alkiota ja missä paikassa.
 
wilma83
minullakin on ollut sellasta tuikintaa vatsassa ja tänää alaselkä vähän kipeä.kokemuksesta tiedän että kuuluu asiaan..mutta siltiki sitä huolestuu joka asiasta.
 
punatulkku
Mulle just nuo menkkakivut ja -tuntemukset oli ekoja merkkejä siitä, että olin raskaana. Sitten ne siitä jossain välissä lähtivät.. En muista, kun sitten tulikin jo oksentelu ja muut mukavat vaivat kuvioihin.. :)
 
pomppi
Raskauden alussa mullakin oli "menkkakipuja", odottelinkin menkkoja saapuvaksi ainakin viikon verran kunnes tajusin tehdä raskaustestin :) Lopussa menkkakivut ja paineen tunne olivatkin supistuksia joka taas merkkasi sitä että synnytys oli alkanut...muttei taida nyt vielä olla sitä. Veikkaan tuota kohdun kasvua.
 
vierailija
Ala selkä ja ala vatsa on ykstä aikaa kipeänä ja joudun enimmäkseen olla sängyn pohjalla lievittää vähän kipua mutta ei paljoa ja 18.6 laitettiin lapsi alulle ja raskaus on mulle aivan uutta ja milloin raskaustissä näkyy ? Tulos ja netistä en juurikaan mitään tietoja aiheesta löydä joten kirjoitan tänne.
 

Yhteistyössä