*** MAALISMASUT 2009! ***

Eeeva tuo kuukausittain uusittava pino kuulostaa hyvältä ajatukselta, kannatan! Kun tämä meidän pino näkyy kasvavan useita sivuja päivässä...

Ja lasketuksi ajaksi voit mulle päivittää 21.3. vaikka se ehkä tulee tuosta vielä kyllä muuttumaan kunhan ultrassa on käyty...

Tepa ja Pikkuinen 6+1
 
Terveisiä maalta järven rannalta :flower:

Onpa täällä ollut muutaman päivän sisään kiivasta keskustelua. Mielestäni jokaisella saa oikeus mielenpiteeseensä ja saa luvan "avautua". Jokaisen on hyvä kuitenkin muistaa, että ei ota viestejä itseensä. Kun on paha olo, niin teksti saattaa olla todella suoraa kuten on tullut esille. Henkilöt haluavat vain purkaa tunteitaan. Meidän tulee tukea toisiamme niin hyvässä kuin pahassa. Kaikille on kuitenkin yhteinen päämäärä. Saada ensi keväänä syliin terve pieni nyytti. Toivomme kaikki, että kaikilla raskaus menisi hyvin loppuun asti ilman suurempia mutkia matkassa. Eikö?

Omaa (.) taasen.
Muutamana päivänä on ollut todella etova olo ruoan jälkeen ja olen oksentanutkin. Ei kiva. Onneksi on vain jaksoittaista tuo huono olo - toistaiseksi. Välillä väsyttää ja aamuisin on todella vaikeata herätä ylös. Tekisi mieli vain nukkua ja nukkua. Eka ultra Jorvissa on 11.9. Nyt on siis viikkoja jo 5+1. Äkkiä se aika menee.:)

Pakko mennä hakemaan suolakeksejä, kun etoo. Helpottaa oloa :heart:
 
Juu hajut etoo :x ja kiva kun kaupassa töissä, siinä sitten hymyilet asiakkaalle vaikka tuntuu että just tulee laatta :whistle:

En tiedä huomasko Eeeva, mutta mun lasketun ajan voi vaihtaa 1.3.

Ja kannatan myös joka kuukaudelle omaa pinoa, vanhan voisi sitten linkittää aina uuteen.
 
Näin se aika menee, viikkoja ''jo'' 8+1 ja huomenna se kauan odotettu ULTRA! Jännittää aika huimasti, pelottaa ettei vauva voi hyvin tai sellaista ei masustani edes löydy... Huomenna se sitten selviää. Onneksi mies tulee mukaan, ei tarvitse yksin panikoida.

Uusi pino joka kuukaudelle kuulostaa hyvältä idealta.

Tuohon BPL:n viestiin ja siihen liittyneeseen keskusteluun kommentoin hieman: Minusta tänne voi kirjoittaa mitä vain, mutta jos ylitetään tietty raja, jonka jälkeen tekstit saattavat järkyttää joitakin lukijoita, olisi hyvä ilmoittaa viestin alussa että sen sisältö ei sovi herkimmille.

Yritetään pitää rauha maassa ja vauvat masuissa!

upupa ja Multeri 8+1
 
BPL, älä nyt ihmeessä lopeta kirjoittelua. Ei tuo nyt niin iso asia ollu. Ja kuten sanoi tuli kärpäsestä härkänen ja väärinkäsitysten suma. Joten no hard feelings. =)

eeeva, mistä olet ostanut kotidopplerin? Ja oliko kallis? Olis kiva kuunnella kotona omalla sohvalla, vauvan sydänääniä. :) Niin ja kuukausipinot kuulostaa fiksulta idealta, nämä pinot kun tuntuvat kasvavan aika nopeesti.

Mä en vieläkään ole saanut aikaseks varata neuvolaa. Jos vaikka huomenna soittelis ekaa aikaa. Ahdistaa vaan jo valmiiks kun tiedän neuvolatädin paasaavaan mulle jotain painosta. Raskauskilot ekasta raskaudesta kun jäivät vyötärölle...

Nyt taidan mennä nukkumaan, et jaksan huomenna nousta esikoisen kanssa ylös.

marza ja masuvauva 6+6
 
marza: http://www.kuuntelevauvaa.fi/ tuossa niitä myydään, ei ilmaisia mutta varmasti hintansa arvoisia. Itse ajattelin tilata. :)

Täällä otettu suht lungisti edelleen.. kai nuo aikaisemmat keskenmenot opetti että on turha panikoida kun itse voi vaikuttaa niin vähän.
Paha olo on lähes kadonnut, hetkittäin voi tulla lievänä, mutta voin hyvin edelleen! :D
Repäisykipuja sen sijaan tulee päivittäin ja ne ei oo kivoja, jos vaikka yskäisee, aivastaa tai nousee nopeasti sohvaltaa niin AUTS!! :/

Niinu & itiö 8+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Näin se aika menee, viikkoja ''jo'' 8+1 ja huomenna se kauan odotettu ULTRA! Jännittää aika huimasti, pelottaa ettei vauva voi hyvin tai sellaista ei masustani edes löydy... Huomenna se sitten selviää. Onneksi mies tulee mukaan, ei tarvitse yksin panikoida.

Uusi pino joka kuukaudelle kuulostaa hyvältä idealta.

Tuohon BPL:n viestiin ja siihen liittyneeseen keskusteluun kommentoin hieman: Minusta tänne voi kirjoittaa mitä vain, mutta jos ylitetään tietty raja, jonka jälkeen tekstit saattavat järkyttää joitakin lukijoita, olisi hyvä ilmoittaa viestin alussa että sen sisältö ei sovi herkimmille.

Yritetään pitää rauha maassa ja vauvat masuissa!

upupa ja Multeri 8+1
mä nyt vielä kerran tästä aiheesta, eli niikun yllä oleva on kirjoittanut niin tämä oli munkin tarkoitus.
En missään vaiheessa ole kieltänyt ketään tänne kirjottamasta, sen voi jokainen lukea ja jokainen voi lukea myös miten ja mitä olen kirjoittanut. tässä joku on vetänyt herneet nenään siitä että kerroin mitä tunteita kirjoitus mussa herättää!
Eikös jokaisella ole siihen oikeus. Ei täällä kukaan ole ketään ollu ajamassa pois vaan se on ollut jonkun väärinkäsitys.

SydänAlma

se verran tuosta kokemuksesta että vaikka ois kuinka paljon "paskasta" kokemusta niin ei tarkoita että voi lukea kaikkea teksitä ilman että herättää mitään tunteita.
Suosittelen että luette sen mun kirjotuksen miten sen aloitin ja lopetin. Ja muut tais yhtyä siihen kirjotukseen.
Eli ketään ei ole kielletty kirjottamasta sellaisista asioista mitkä itseään koskettaa, mutta voi aina miettiä miten asian esittää. Niin kuin lähes jokainen meistä.
Mutta muistetaan nyt että jos on oikeus kirjoittaa mistä vain niin kyllä muillakin on oikeus kirjoittaa millaisia tunteita se herättää. vai mitä?
mutta eiköhän tää nyt oo niin moneen kertaan väännetty että jos joku nyt vielä kuvittelee että esim minä olen ollut ajamassa täältä jonkun pois tai ei mennyt vieläkään perille mitä tässä sivu tolkulla oon minä ja moni muukin vääntänyt niin laita YVtä niin koitan vääntää vielä uudestaan =)
Jätetään tää pino nyt tän asian ulkopuolelle?
 
EEEVA ja muut vitamiinot =)

Niin niistä raskaus vitamiineista sen verran että ei niistä mitään vaaraa pitäis olla. Ainut että rauta voi joillekin aiheuttaa närästystä ja pahoinvointia. Eli jos ei huono olo tule niin ei pitäs haittaa olla.
Ihme että neuvolas ne ei perustele että miksi ei suosittele. Olis kiva kuulla että millasia ajatuksia missäkin päin suomea tuosta vitamiinista menee =)
 
myymä
Tulin kirjoittamaan välikuulumiset piinan keskeltä...
Oksetusolo pahentuu. OKsetttaa aamusta iltaan, hyvin pieniä annoksia saa mitään alas.. :(
Vaikea olisi kuvitella, että tämä kaikki olisi turhaa... :(
Soitin tänään kättärille, ja sain aikaistettua aikaa torstaille... ("jee") ja lääkäri sitten kysyi että "mikäs se tilanne siellä ultrassa olikaan" ja sanoin että litteä sikiöpussi oli havaittavissa...
Sanoipa sitten, että "ahaa, no sitten on kyllä melkein varauduttava tyhjennykseen" :'(
Sinne valahti mun toivo...

Eli nyt vain torstaita odotellessa ... huokaus!

Myymä ja "pikkuvelisisko (enkelikö?) 6+3
 
Joku kyseli jossain vaiheessa alkuraskauden ultran hinnoista. Olen menossa Kaarinaan yksityiselle keskiviikkona ja siellä ultran omavastuu osuus ainoastaan 60 egee. Kun soittelin turkulaisiin paikkoihin, niin hinnat pyöri välillä 92-125 euroo. Aikamoista hajontaa....
Synnäri siis TYKS mulla ja laskettu aika oli 4.3. paikkeilla, saa nähdä muuttuuko nyt ultrassa kun toi kierto oli aikasta epäsäännöllinen.
Onko muita Tyksiin tulijoita noihin aikoihin?
Töpökkä ja BPL, mäkin 35.
 
voi myymä :'( Tovottavasti turhaan varautuvat tyhjennykseen kun sulla noin kova pahoinvointikin kerran. Pidän sormia ristissä :hug:

Siru, joo, saattaa olla että siellä ihan joku muukin siellä tyksissä saattaapi olla, näyttää olevan aikas vauvabuumi! Hauskaa olis jos siellä nettituttuihin törmäis! Vaikka mä kyl oon tällä hetkellä polikliinisen synnytyksen kannalla jos kaikki hyvin menee. Ei laisinkaan nappaa vuodeosastolle jääminen, jäi traumat viime marraskuun kohtelusta näet. Silloinkun oli se lakon uhka ja olivat tietty kaikki super-stressaantuneita ja osasto oli kattoa myöden täynnä. Mut silti en sinne uudestaan haluais!

Anna00 ja Pirta: Kiva et meitä on tääl useampi joil pikkusii! Niin pienen ikäeron kanssa on tietty omat hankaluutensa, jotka kaikki äitini kauhistuneena mulle lauantaina luetteli kun raskaudesta kerroin :LOL: Mutta luotan siihen että on siitä paljon iloakin sitten. Muut joilla samantapaista ikäeroa on keronut että ainakin mustasukkaisuus jää väliin. Mä luulin et maidon tulo ois vähentynyt kun niin luin tuolta imetystukilistan sivuilta, mut ei ainakaan viel oo. Kiva kun on jo ennestään joku E-F kuppi, sit paisuivat synnytyksen jälkeen, ja nyt taas viel lisää tän uuden raskauden myötä! Mä niin kuvittelin joskus naiviisti et isorintaisilla tota turpoomista ei tapahtuis... :headwall: :kieh:

En oo saanu aikaseks soitettua neuvolaan, jotenkin en vieläkään usko et oon raskaana meinaan. Mulla kun ei mitään oireita, tai siis ei kuvota eikä pahemmin väsytäkään. Kuvittelin et ois samanlaista pöntön ja sängyn väliä raahautumista kuin viimekskin. Enkä oo niin kovin pahalla päälläkään enää. Mietin et pitäisköhän tehdä uus testi viel ennenku soitan neuvolaan? Nyt kyllä niin paljon rauhallisempaa elämä kuin viime vuonna, saa rauhassa herätä ja syödä aamupalaa ja ottaa vaikka päivätorkut samalla kun pojukin nukkuu. Ei oo sellasta töihin tyhjällä vatsalla paniikissa säntäämistä.

Vitamiineist ja syömisest: mä syön noit ladyvita plussia ja sit omegaöljykapseleita. Aloitin heti kun puhuttiin miehen kaa et toinen saa tulla. Samoi söin esikoista odottaessa. Nyt yritän muutenkin vähän paremmin katsoa mitä syön, kun kerran kuvotus ei pidä huolta siitä. Ollaan syöty valtavasti vadelmia ja punaherukoita pojun kanssa, joka päivä käydään syömässä puskista suoraan. Ootellaan vaan et mun lempparit, karviaiset, kyspyis jo! Joku niist suolakekseist mainitsi. Edellises raskaudes ne oli ainoat joitten avulla pystyin käymään töissä siin alussa. Nytkin ostin, mut viel ei oo tarvinnu.

t. Katt ja alkio (työnimi puuttuu yhä, eikä tietoo raskausviikoist kun toi meilletuleevauvan raskauslaskuri ei toimi) 5+jotain
 
hitsi kun en pääse joka päivä kirjottamaan ni sit tulee sivukaupalla omaa tekstiä... :ashamed:

marza, mul kans noi edelliset raskauskilot yhä mukana, tai siis ne kyl oli lähteny jo kaks viikkoo synnytyksen jälkeen, et eivät ole ihan puhdasoppisia raskauskiloja, vaan tulivat siin ihan alkuvaihees takasin siis. Kun oli pakko syödä et tuli maitoo. Ja sit ku oli babyblues niin sitä kotilääkitsin suklaalla tietty :whistle: Saas nähdä mitä neuvolas sit sanovat. Ollaan muutettu ja eri täti kun viimeks, ja se vanha ainakin oli niin ihana eikä koskaan mitään urputtanut. Mul ei koton ees vaakaa, mut kyl sen tuntee missä lukemissa suunnilleen mennään...

Ootteko muuten meinannu kukaan sellasta odotuspäiväkirjaa ruveta pitämään? Kattelin kaupas lauantain niitä, mut ovat aika sellasii "amerikkalaisii". Pojusta pidin päiväkirjaa ja siitä on nyt hyvä tarkistaa millainen olo milläkin viikolla on ollut. Mul näköjään silloin alkanut pahoinvointi vast rv6 eteenpäin, et ehdin mälkin viel yökkäämään :)

t. Katt taas
 
Pöttis: jos oot sil Jussil menos sinne Kaarinaan niin se ainakin on aivan ihana! :heart: Se meinaan tekee noi kunnalisetkin ultrat täällä ja on tosi suosittu ja pidetty. En tiennytkään et on noin edullinen, tarviikohan ruveta harkitsemaan josko itsekin kävis!
 
Katt: Joo sille Jussil just oon menossa, en ole häntä ennen tavannut, mut kuullut pelkkää hyvää ja siksipä luottavaisin mielin olen sinne menossa, ja tosiaan hinta ei päätä huimaa.

Pöttis viikolla 8+5
 
Elikkäs lääkärissä/ultrassa käyty. Sydän jyskytti ja LA siirtyi 10 päivää eteenpäin. En kyllä usko että niin kauas menee ku olen vielä itse laskeskellu oviksen ja menkkojen mukaan. Lupasivat ultrata uudestaan kun on seuraava neuvola.
 
Nyt mua on alkanut pelottaa, että miten kummassa mä selviydyn kahdesta lapsesta. :( Eetu on maaliskuussa 1v 8kk ja on niin takertunut minuun. On nimittäin alkanut se vaihe, että ollaan koko ajan äidin perässä. Ja äiti kun katoaa, niin alkaa kauhea itku. :p No, sen näkee sitten maaliskuussa.

Viipi ja Nappula 8+2
 
Viipi: Mun kahdella lapsella (nyt jo 8 ja 10 v.) oli aikoinaan sama ikäero 1 v 8 kk ja mua kans silloin hirvitti, että miten tulen pärjäämään, varsinkin kun silloinen mies ei auttanut lastenhoidossa juuri mitenkään. Mutta hyvin me pärjättiin enkä ainakaan muista, että olis mitään epätoivon tuntemuksia tullut (jossei sitten aika ole kullannut muistoja). Tietysti kahdessa vaippaikäisessä on oma hommansa, ja esikoisen piti saada jotain juuri silloin kun imetin kuopusta, ja pukemisrumba oli aikamoista. Lapsille onneksi aika nopeesti kehkeytyi sama päiväunirytmi joka helpotti aika lailla ja sai sitten itsekin levättyä jos siltä tuntui. Myöhemmin tässä olen ajatellut, että tuo ikäero oli tosi sopiva ja hyvä, sillä lapsista vähän kasvettuaan on ollut toisilleen todella paljon seuraa ja leikit on menneet yksiin vaikka ovatkin eri sukupuolta. Sisarukset ovat kovin läheiset edelleen, eikä kumpikaan muista aikaa ilman toista.
:heart:
 
Kyllä mä muistan, että oli mukavaa olla lapsi, kun veli on mua 1,5vuotta nuorempi. Oli aina se kaveri mukana, varsinkin kun asuttiin keskellä metsää ja kaverit asu sen verran kaukana, että niille ei mentykkään niin vain. Tappeluita meillä oli ja paljon ja porukat oli kyllä helisemässä. :LOL:
Pitääpä kysellä äidiltä, että mitkä tunteet hällä oli silloin kun odotti veljeä. Mä en vaan ole kertonut vielä mun vanhemmille. :p Jos vaikka sais pitää salassa sinne elokuun loppuun.
 
Heipä hei!
Jo on pitkä ketju jo tullut.. :D
Ilmoittaudun mukaan..toista odotellaan ja viikkoja on 7+0 ja LA 15.3 (tällä hetkellä). Esikoinen on huimat 1v 3kk. Ajateltiin että toinen saa tulla sitten kun on tullakseen ja sehän päätti yllättää vanhemmat ja tulla heti (kesäkuun puolella jätettiin ehkäisy pois). :eek:

Ensimmäistä odotellessa ei kummempia oireita ollut,vähän väsymystä ja turvotusta. Nyt ihan tajuton väsymysaalto iskee pitkin päivää ja silloin vois nukahtaa vaikka hiekkalaatikon reunalle. Oksentamassa ei ole ainakaan vielä pitänyt käydä, mutta pahaolo iskee pitkin päivää, närästys on ihan kauhea ja vatsan toimintakin temppuilee.
 
Ultrakuulumisia: yks pallero löyty, mittaa oli 1,3cm ja sydän toimi ihan normaalisti. Uusi laskettu aika on 9.3. Sikiö vastasi viikkoja 7+5 vaikka omien laskujen mukaan mentäis viikolla 8+2, kai se la vielä np-ultrassa sitten tarkentuu. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan. Ihanaa kun tietää mikä meininki tuolla masussa on!

upupa ja Multeri 7+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Näin se aika menee, viikkoja ''jo'' 8+1 ja huomenna se kauan odotettu ULTRA! Jännittää aika huimasti, pelottaa ettei vauva voi hyvin tai sellaista ei masustani edes löydy... Huomenna se sitten selviää. Onneksi mies tulee mukaan, ei tarvitse yksin panikoida.

Uusi pino joka kuukaudelle kuulostaa hyvältä idealta.

Tuohon BPL:n viestiin ja siihen liittyneeseen keskusteluun kommentoin hieman: Minusta tänne voi kirjoittaa mitä vain, mutta jos ylitetään tietty raja, jonka jälkeen tekstit saattavat järkyttää joitakin lukijoita, olisi hyvä ilmoittaa viestin alussa että sen sisältö ei sovi herkimmille.

Yritetään pitää rauha maassa ja vauvat masuissa!

upupa ja Multeri 8+1
mä nyt vielä kerran tästä aiheesta, eli niikun yllä oleva on kirjoittanut niin tämä oli munkin tarkoitus.
En missään vaiheessa ole kieltänyt ketään tänne kirjottamasta, sen voi jokainen lukea ja jokainen voi lukea myös miten ja mitä olen kirjoittanut. tässä joku on vetänyt herneet nenään siitä että kerroin mitä tunteita kirjoitus mussa herättää!
Eikös jokaisella ole siihen oikeus. Ei täällä kukaan ole ketään ollu ajamassa pois vaan se on ollut jonkun väärinkäsitys.

SydänAlma

se verran tuosta kokemuksesta että vaikka ois kuinka paljon "paskasta" kokemusta niin ei tarkoita että voi lukea kaikkea teksitä ilman että herättää mitään tunteita.
Suosittelen että luette sen mun kirjotuksen miten sen aloitin ja lopetin. Ja muut tais yhtyä siihen kirjotukseen.
Eli ketään ei ole kielletty kirjottamasta sellaisista asioista mitkä itseään koskettaa, mutta voi aina miettiä miten asian esittää. Niin kuin lähes jokainen meistä.
Mutta muistetaan nyt että jos on oikeus kirjoittaa mistä vain niin kyllä muillakin on oikeus kirjoittaa millaisia tunteita se herättää. vai mitä?
mutta eiköhän tää nyt oo niin moneen kertaan väännetty että jos joku nyt vielä kuvittelee että esim minä olen ollut ajamassa täältä jonkun pois tai ei mennyt vieläkään perille mitä tässä sivu tolkulla oon minä ja moni muukin vääntänyt niin laita YVtä niin koitan vääntää vielä uudestaan =)
Jätetään tää pino nyt tän asian ulkopuolelle?
Tottakai ymmärrän, että kirjoitus tuo tunteita ja kuuluu tullakin. Paljon on ollut surua ja murhetta meillä kuluneina vuosina, joten ymmärsin vaan niin hyvin BPT:n tekstistä tulleen vihaisuuden. NO, tämä asia on käsitelty nyt ja vattat vaan kasvatukseen...

Kävin tänään ultrakontrollissa ja kaikki oli siellä suunnalla hyvin. Sykettä ei vielä näkynyt mutta hyvänmallinen sikiöpussi kumminkin. Henkinen puoli reistaa, pinna pikkasen piukeella ja itkettää joka asia
:| Kuvotus jatkuu ja tolkuton unisuus on myös seurana.

Iloista mieltä kaikille :)

SydänAlma ja Nyysä 5+1
 
sydänalma: Joo tottakai jokainen ymmärtää että kun on paha olla niin silloin se voi purkautua hieman huonolla tavalla/tyylillä. Itse olen kokenut läheltä (siis siskojen/veljien/läheisen ystävän menetyksiä) Lapsen kuolemista mahaan, kohdunulkopuolista, vammaisuutta, pienen lapsen hukkumista.
Vaikka kaikkea tätä ja paljon muuta olen läheltä katsonut ja nuo menetykset on itselle ollut todella suuria. Ymmärrän tuskan jne jne. Silti kirjotus nosti verenpaineen. Vaikka olisin kuinka kokenut niin silti mulla nousee tunteet pintaat varsinkin kun tässä raskaana on.
Niin kun kirjotuskeen laitoinkin että en pahalla tarkoita ja lopuksi kirjoitin että sellaisia mietteitä minulla asiasta niin täällä on väännetty asia ihan päälaelleen. Toki ymmärrän että toinen osapuoli asiasta veti herneet nenään, toki hänellä on myös oikeus omiin tunteisiin.

oli vaan pakko asiasta vielä keskustella kun puhutaan kokemuksista. Yleensä ihminen joka on kokenut kovia luulee että muut ei ole kokenut. Mutta kaikki ei niitä vaan tuo esille, mutta ei kannata heti olettaa että itse on kokenut niin paljon kovia että pystyy muita ymmärtämään. Ihminen voi ymmärtää toista hyvinkin, mutta ei kaikkea jaksa aina ymmärtää ja ottaa huomioon. Kun kaikilla on kuitenkin ne omat tunteet, pelot ja ajatukset.
 

Yhteistyössä