**Maalismasut 2009** tammikuussa

Ei sitten tänään voi olla kaupat auki. Tarttis uudet (imetys)liivit+liivinsuojukset välittömästi. :kieh: Maitoa valuu öisin litratolkulla jo että patja alkaa olla kauttaaltaan märkä. :D

Myymä: Tota samaa täälläkin jo muutaman pvän. Tuntuu että kroppa alkaa jo hajoilla.

Syömisestä vielä, syön nykyään tosi huonosti. Liian vähän nimittäin. Yleensä olen kauhea ahmatti mutta nyt ei vaan tee mieli syödä ja kokoajan saa nukkua. Täytyy kyllä muistaa edes 1 lämminateria ja aamu+iltapalat.

Mömmis & potkija 29+3

Masuasukki täyttää tänään pyöreitä ja sen kunniaksi kuva!

Kummun muoto ja koko tosin vaihtelee aika rutkasti päivän mittaan; riippuu ihan siitä, missä asennossa pienokainen on päättänyt sillä hetkellä viihtyä.

Kovasti ovat maalismammat olleet vaunuostoksilla. Me hankittiin omat kulkupelimme jo syksyllä ja haettiin joulukuussa. Ne ovat Teutonian Lambdathttp://www.teutonia.de/index.php?id=643 mutta pehmeällä kantokassilla (toinen pieni alakuva ison kuvan alla) ja kokonaan tummanruskeina, piristyksenä vain minun äitini ostama hoitolaukku kirkkaanpunaisena (lempivärini!!!). Pinnasänky patjoineen, lakanoineen ja unipusseineen on jo hankittu ja vanhemmat ostaa turvakaukalon kunhan muistetaan katsoa, onko meidän Golfissa Isofix-kiinnittimiä. Eli kaikki isoimmat hankinnat on tehty, mutta paljon pientä puuttuu vielä: lämpimämpiä vaatteita vauvalle, julisteita nukkumisnurkkaukseen, vuodekatos, rintapumppu yms. Talous on hetken vähän tiukilla, kun byrokratia viivyttää miehen palkanmaksua. Onneksi tammikuussa senkin pitäisi selvitä ja minä saan lisäksi vuoden lomarahat, joista osa käytetään ainakin vaavihankintoihin. Äitiysloman tilanne on ihan ok: me asutaan edullisesti, ahtaasti mutta mukavasti vuokralla, eli asumismenot on pienet, minä saan kolmelta ekalta kuukaudelta täyden palkan ja sitten hyvät vanhempainrahat. Vuoden kuluttua pitäisi sitten alkaa etsiä uutta duunia, kun en oikein usko pääseväni ja ennen kaikkea haluavani nykyiseen paikkaani takaisin. Toivottavasti yleinen taloustilanne on silloin vähän parempi; media-alalla on muutenkin hirveä kilpailu duunipaikoista. Noh, niin kauan kuin tässä asutaan, selvitään hyvin kotihoidontuellakin, ja sitten joskus kun palaan työelämään olisi tarkoitus alkaa rakentaa omaa kotia.

Vointi on ollut hyvä, vaikka piikitys ottaakin välillä päähän. Pientä alkuraskauden väsymystä muistuttavaa uneliaisuutta on kyllä ollut havaittavissa, muttei mitään uusia kipuja. Olen tehnyt pieniä kävelyreissuja hiljaiseen tahtiin, koska maha vetää pienestäkin spurtista kovaksi, enkä saa joulukuisen laskimotukoksen takia muutenkaan mitään himourheilua harrastaa. Ensi viikolla on tarkoitus jutella sisätautilääkärin kanssa lääkityksen vähentämisestä ja sen vaikutuksesta synnytyksessä käytettäviin kivunlievityskeinoihin. Olisi kivaa, jos minulla olisi edes mahdollisuus epiduraaliin, vaikken sitä lopulta päätyisikään ottamaan.

Narulla kuivuu hirveä määrä vaaleanpunaisia bodyja ja muita ihanuuksia, joita miehen sukulaiset lähettivät Espanjasta uudelle perheenjäsenelle. Unisex-tyyli ei siellä ole oikein lyönyt läpi... Toivottavasti ultran sukupuoliveikkaus pitää paikkansa!

ootteko tosiaan kaikki jo ruvennut laittamaan vauvanvaatteita valmiiks?(kyselee kateellisena..)itse en ole pystynyt laittamaan mitään valmiiks koska meillä remppa kesken ja ei ole tilaa yksinkertaisesti mihin saisin vaatteet yms. toivonkin että menis vaikka yliaikaseks ja saisin pelattua hiukan aikaa..sängyt sun muut kyllä on valmiina kun esikoiselta ne on jäänyt mutta ne on varastossa..että näin hyvin meillä :LOL:

Angelia, tallenna haluamasi kuva tietokoneelle. Mene sitten osoitteeseen www.aijaa.com ja lataa kuva sinne (ensin browsella haet kuvat paikasta, johon kuvan tallensit ja sitten upload). Sen jälkeen kopioit pikkukuvarivin koodipätkän ja liität sen täällä foorumissa haluamaasi kohtaan viestiä.Minilla ja Ada Emilia 30+0!!!

Mulla on kahden päivän vapaa kun mies lähti pojan kanssa yökylään mummilaan :) Eka kerta erossa pojasta näin kauan (1,5-vuotias) :whistle: Nyt sitte leivon korvapuusteja :heart:
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/makeat_leivonnaiset/pullat/korvapuustit/

Napsuuko teillä mahassa kun vauva liikkuu? Muistelen että esikoinen napsui myös jossain vaiheessa :D

Eeeva ja Äppä 31+4

En minäkään ole vielä laittanut vauvan vaatteita valmiiksi. Kiakki saadut vaatteet ovat vielä pusseissa ja varastossa. Osa pitäisi vielä käydä hakemassa mutta jotenkin vain jäänyt. Kai sitä jossain vaiheessa pitäisi alkaa pesemään niitä ja laittaa paikoilleen. Mutta ehtiihän sitä tässä. Sen verran on että laitokselle mukaan otettavat vaatteet on valmiina, tosin haalaria en ole katsonut että sellainen löytyy vielä.

Aamulla juuri mietin mitä sitä oikeastaan pitää ostaa, kun mitään en ole hankkinut vielä. Kai se tutti, vaipat ja liivin suojukset pitäisi ostaa valmiiksi. Tosin jos äkkilähtö tulee niin voi sitten mieskin käydä hakemassa ne. Jos tuon sitten saisi tehtyä kun jään äitiyslomalle. Nyt kuitenkin aika uppoaa töissä ja lasten koulun käynnissä. Oikein vauvan tarvikkeisiin ei ole ehtinyt paneutua.

Minulla myös tuon RD:n takia pitää syödä säännöllisesti ja tuntuu että tarvitsee pientä purtavaa koko ajan. Muuten tahtoo tulla heikko olo. Hirveästi ei ruokaa kerralla mahdu, kun tulee heti huono olo, mutta kun syö säännöllisesti ja pieniä määriä niin sitten olo on ihan ok. selvästi on ruvennut sokeriarvot kohoamaan loppua kohden eli nyt on sitten osasta ruokai-aineista pakko luopua. Insuliinihoitoon en ala vaikka sitä se diabeteshoitaja on koko ajan povannut, kun kerran heti niin laussa jäin sokerirasituksesta kiinni. Mutta hyvin on mennyt tähän asti ja ruokavaliolla aion hoitaa tämän loppuun asti.

Lotta ja rv30+6

Zoe-F: Mulla on projektina villapuku vauvalle ja verhot käsinommeltuna makkariin. Keksi jotain vastaavaa tekemistä :D Esikoiselle ompelin käsin ajankuluksi pinnasängyn verhon..:)

Minä oon kans pessy ja suunnilleen lajitellu vaatteet koon mukaan.. Uusina ostettuja tosin en oo pessy ku jos tämä onki poika niin niistä tyttöjen vaatteista saa paremman hinnan ku on laput paikallaan :LOL:

Ei mullakaan angelia ole kaikki valmiina. Nimenomaan vaatteita pitäisi käydä läpi kun en tiedä mitä kokoa on olemassa ja mitä ei. Jos niitä ihan pienimpiä vain on tarpeeksi niin se riittäisi mulle, muita kokoja ehtii hankkia sitten myöhemmin. Ajattelin ryhdistäytyä vaatteiden kanssa viimeistään kun äitiysloma alkaa helmikuun alussa. Nyt en jaksa, liikaa töitä ja harmillinen väsymys on taas riesana.

Eeeva ei mulla ole koskaan napsunut mahassa ennen kuin sitten kun lapsivesi on mennyt napsahduksen kera. No, se onkin sitten ollut tulva kerralla.

Syömisestä on ollut puhetta. Mä syön koko ajan jotain. Pari, kolme lämmintä ateriaa päivässä ja niiden välillä kaiken aikaa jotain. Ja vettä tulee juotua aikamoiset määrät, se tuntuu auttavan tätä hiukan huonovointista ja väsynyttä oloa paremmaksi.

Heip!

Täälläkin on vauvanvaatteet pesty ja lajiteltu jo aikoja sitten :D Ehkä muutama pikkuvaate kokoa 50 cm pitää vielä ostaa kun niitä mulla ei oikein ole...

Näin viime yönä unta, että synnytin tytön. Synnytys meni upeasti ja sen jälkeen oli mahtava olo, kun totesin, että näköjään synnytys voi olla mukavakin kokemus. Toivottavasti se oli enneuni siitä, miten tämä synnytys menee :kieh:

Eeeva kyseli napsahteluista. Meidän likka istuu mun mahassa perätilassa ja potkii mua todella kipeesti alapäähän, välillä tuntuu siltä että sen jalka tulee kohta ulos mun alapäästä. Noh, eilen sitten napsahtikin oikein kunnolla kun se riehui tuolla masussa. Säikähdin, että irtosiko istukkaa vai mistä se napsahduksen tunne tuli...Joka tapauksessa aamulla kun kävin pissalla (varokaa, inhottavia yksityiskohtia!) ja pyyhin, jäi paperiin vähän jotain rusehtavaa, niinkuin (vanhaa?) verta olis ollu valkkarin seassa....Täytyy seurata tilannetta ja kysyä neuvolasta jos sitä tulee vielä...mutta hitsi että sattuu ihan tajuttomasti noi vauvan potkut välillä!

ärrieri 29+2

Napsahteluista: Juu kyllä tääläkin päin välillä kuuluu niitä. :)

Käytiin tänään esikoisen kans ulkoilemassa kahestaan pitkästä aikaa. Mies sielä työmaalla toisella paikkakunnalla. Noh poikahan päätti laittaa juoksuksi ja kohti autotietä. Mulla sitte tuli hätä ja lähin juoksemaan perään.. sikäli ku sitä voi juoksemiseksi sanoa. Noh se oli kyllä viiminen virhe. sattu meinaan aivan h****tisti. Ihan ku puukolla olis pistelly. Niin ja ku poitsu näki että äiskä seuraa niin kiihytti vaan vauhtiaan. Onneksi ei tullu autoa just sillo ja sain pojan kiinni. Tässä kauhulla ootan mitä mun juokseminen aiheutti. vielä ainaski on ihan hyvä olla.

Pakko alkaa tekemään ruokaa... kirjottelen taas paremmalla ajalla

Jossu ja tilli 32+2

angelia, en mäkään oo laittanut vielä mitään vauvaa varten valmiiksi. Vaattet on kaikki pesemättä ja pinnis on tällä hetkellä täynnä kaikkea muuta roinaa. Eikä meillä oikein ole mitään paikkaa mihin vauvan vaatteet laittaisin. :| Eilen ostetut vaunutkin on nyt vaan tuossa olohuoneen nurkassa, kun meillä ei yksinkertaisesti ole YHTÄÄN TILAA. Varastokin on kattoon asti aivan täynnä, hyvä että tavarat pysyy paikoillaan kun oven avaa. Mutta se on nyt kestettävä kesään asti ennen kun päästään muuttaan.

Napsahtelua ei täällä ole kuulunut masusta. Vauva kyllä potkii ihan älyttömästi ja herään siihen yölläkin, mutta kovin montaa kipeetä potkua ei ole tullut.

marza ja masuvauva 29+2

mulla ei oo mitään napsahteluja ollu,paitsi päässä ;) ..supistelut nyt on tullu takas kehiin,niitä kun oli aiemmin tosi paljon tulehduksen takia..eilen piti jo kellottaa mut onneks tulivat vaan 13 min välein ja sit loppuvat,ja nyt on muuttuneet niinpäin että kun rupeen istumaan tai makaamaan ni sit alkaavat :D ompahan tämäkin koettu sit. joko teillä muilla on ollu viimeset lääkärinajat/ultrat? mulla on viimenen ultra torstaina..vähän pelottaa ku ei sen jälkeen enää oo
ai niin,ja hyvä etten oo ainut "viimetipassa"-ihminen :D

hahaa..ainoot vaatteet mitä täältä löytyy on äitiyspakkauksen jotka olen kyllä pessyt :D
Enkä ala kyllä ostamaankaan, kun ei mitään käsitystä että mitä pitäis ostaa ja minkä kokoisena. Ostellaan sitä mukaan kun tarvitaan..

Tuntuu muutenkin ettei täällä päässä kauheest ressailla minkään rintapumppujen ym. takia :LOL:

fasu ja tuitui 31+3

myymä
Oon ollut tänään superahkera. TEin ruuaksi lihapullia ja perunoita ja ihmeellistä mutta totta, leivoin KORVAPUUSTEJA! (ei ollenkaan mun alaani). KErran aiemmin olen tehnyt ja mies nimesi ne silloin "kardemumman makuisiksi croisanteiksi" :D

Angelia ainakin helsingissä viimeinen ultra on ihan rakenneultra viikoilla 18+ jos ei mitään poikkeavaa löydy :) Me tosin käytiin siellä 4d:ssä ...

Huomenna ois sitten neuvola jonka kuulumiset tuunkin huomenissa kertoilemaan :)

myymä ja pikkuveli 29+5 :)

Mulla on valmiina suunnilleen jätesäkillinen vaatteita ym, vielä pitäisi hankkia kaukalo, pinnasängyn patja ja lakanoita ja ehkä rintapumppu ja itkuhälytin, jos niitä nyt edes tarvii. Ja edelleenkään en tiedä millaset sänky ja vaunut sieltä on tulossa, mut luulisin että kelpaa mulle joka tapauksessa, ei niitä kuitenkaan kauaa käytetä. Ehtii sitä sitte myöhemminkin ostaa jos jotain puuttuu..
Äitiyspakkauksesta ja päivärahoista ei vaan ole vieläkään tullut päätöstä, vaikka hakemuksen jätin jo reilusti yli kuukausi sitten..

Mulla on viikoilla 37 tai 38 synnytystapa ultraus ja neljän viikon päästä on joku ihme ylimääränen lääkäriaika. En saanu selvyyttä minkä takia se on vielä. Varmaaan sen takia seuraillaan ku on supistellu viime aikoina. Noh sittenpä sen näkee.

Nyt alkaa alapää olemaan TOSI kipiä päivällisen juoksun jälkeen. tuntuu että ei voi liikkua. Onneksi tuo poitsukaan ei oo nukkunu päikkäreitä ja on vähän väsyksissä niin saan sen aikasten nukkumaan. Huomena olis taas työpäivä ja vielä kolme viikkoa töitä ku mamma loma koittaa. =)

Piipahdinpa kelan verkkosivuilla ja kappas, äippärahapäätös ja vanhempainrahapäätökset tulivat!! Jees. Äitiysloma alkaa sitten 14.2. :heart:

Maksetaanko sairaspäivärahaa samalla kun äippäraha tulee? Siis saikku nyt ei liity raskauteen vaan lähinnä tohon masennukseen. Koetin tutkia kelan sivuilta mutta mitään ei sanota siellä.

Hei vaan mammat!

komeita massuja olette kasvattaneet! Koitin liittää tänään otetun masukuvan profiiliini, en ole varma onnistuinko...

Maanantaina oli neuvola, kaikki oli ok paitsi että täti oli pahoillaan kun olin laihtunut. En nyt paljoa mutta ehkä kilon edellisestä neuvolasta. Hb oli 122 ja paineet kohdillaan, 106/74. Mulla on ollut viimeisen 4kk samat paineet, hassun näköistä nla-kortissa. Sykkeet kuului hyvin, A:lla n 140- ja B:llä 150-. Täti sanoi vaan ettei näytä raskaus kauheasti kehoa rasittavan jos noita lukemia katsoo mikä on varsin hyvä.
Meillä oli miehen kanssa eilen vuoden ekat pikkujoulut, teemana 1700-luku. K oli yökylässä ja saatiin nukkua peräti yhdeksään ennenkuin nälkä herätti.. Tuntui hassulta istua kahdestaan autossa, siitä on jo tovi kun ollaan viimeksi istuttu keskenämme.
Lastenvaatteet kävin läpi viime viikolla ja pesin ja lajittelin valmiiksi eri koot sekä kotiutumisvaatteita kahta eri kokoa setit jos lapset pääsisivät kotiin samaan aikaan mun kanssa. Omaa kassia en ole sitten saanut vielä pakattua vaikka on projektina jo jokusen viikon ollut. Ja äitiyspäivärahapäätös tuli maanantaina, jihuu! Enää n kuukausi jäljellä hyvinpalkattua kotihoitoa!

Maksan määrää joku arvuutteli, maksalaatikkoa ja maksapasteijaa jne yhteensä 400g viikossa. Ei maksakastiketta tai -pihvejä tms. (musta tuntuu että toistan itseäni... anteeksi)

voikaa hyvin!

BiaBia ja kekkoset 30+3

Yhteistyössä