**Maalismasut 2009** syyskuussa

Täällä näyttikin olevan just sopivasti keskustelua neuvolakäynneistä :) Minä olen käynyt neuvolassa nyt 4 kertaa ja äitiyspoliklinikalla lääkärinvastaanotolla 3 kertaa.
Tänään siis kävin jälleen neuvolassa, joka olisi oikeastaan ollut vasta 2.10, mutta pelkojeni takia pääsin aikaisemmin. VIIKKOJA TÄNÄÄN 15+4
:ashamed:
Mulle oli tullut painoa +460g ja painan siis nyt 62,5kg :whistle: Aluksihan mulla paino laski pari kiloa, mutta arvasin että kun pahoinvointi loppuu niin painoo lähtee nousemaan. Edellisessä raskaudessa lähtöpaino oli 55kg ja painoa koko raskaudessa tuli hiurjat 20kg :D
Verenpaine oli 114/60 ja mulla on aina ollut matala verenpaine. Hemoglobiini oli viime kerralla 125 joka on mulle TODELLA hyvä ja YLLÄTYS YLLÄTYS tän päivän neuvolassa se oli vain 115 :eek: Eli huimasti laskenut ja heti rautaa hakemaan. Täti sanoi että saattaa johtua siitä mun klexane-lääkityksestä tuo lasku.
Mua onkin väsyttänyt ihan tajuttomasti tässä raskaudessa, mikä on tosi kurjaa kun tuntuu ettei jaksa edes ulkoilemaan pojan kanssa lähteä
:ashamed:
Vauvalla oli kaikki hyvin ja pelkoni oli siis ONNEKSI turhaa. Siellä se ojenteli jalkojaan ja oli tosi vilkas verrattuna muihin ultrauskertoihin, jolloin on ollut tooosi rauhallinen :heart: Painoarvioksi kone antoi 112g :D BPD oli 30.3 ja FL oli 16.6 eli ihan viikkoja vastasi pikkukaverin koko :heart:
Seuraava neuvola olisi 3vko:n päästä......ellen sitten taas hermoile ja mene aiemmin. Rakenneultraa odotan jo kovasti. Se kun on vasta 29.10. Niin joo ja vauvan syke oli 140.
 
Heippa!

Taas on uusi viikonloppu! Ihanaa, kun saa levätä =)

Minä en edelleenkään tunne liikkeitä, vaikka niitä moni jo täällä ilmoittelee... viikkoja on 16+5, joten jospa 2-3 viikon sisällä jo jotain kuuluisi... Maha ainakin kasvaa huimaa vauhtia.

Töissä en ole kertonut kuin esimiehelle, mutta kohta taitaa useampi epäillä. Yksi oli mm. huomannut, kun kokouksessa silittelin vatsaani, ja siitä se epäilys sitten lähti. Toinen mietti, että olen yleensä ollut hoikkavatsaisempi, että mitäköhän tässä on takana? Ei tässä periaatteessa mitään salailemista ole - olen vain ajatellut, etten tiedottele ihmeemmin, huomaavat sitten kun huomaavat.

Vespan vein eilen talvisäilöön, nyt on mopoilut tältä kaudelta sitten ohi. Aika rauhallisesti ajelinkin viime aikoina, eikä pariin viikkoon ole ollut enää kelejäkään.

Ja illan ratoksi tilasin äsken vielä uuden verokortin, kun tajusin, että prosentti on nyt liian alhaalla (vuosituloraja). No oli tosiaan liian alhaalla, hirveä % tuli loppuvuodeksi, mutta itsepähän huolimattomuudesta nyt maksan.. :/ Ja vielä täytyy vuodenvaihteen jälkeen tilata ensi vuodelle uusi kortti, kun saa nuo äitiysrahat selville.

Tietääkö kukaan, miltä vuodelta meidän maalismasujen tulot katsotaan äitiysrahaan? Onko se ed. vuosi, eli tuolloin 2008, vai vuosi 2007? Väsähdin Kelan sivuihin......

Entä miten sitten, jos tulot ovat esim. opiskeluajan jälkeen nousseet vähintään 20%, katsotaanko silloin suurempaa summaa vuoden 2008 kokonaisverotuksesta, vai ennen äitiysrahakauden alkua olevalta 6kuukaudelta, joka sitten kerrotaan kahdella? Jälkimmäinen tuntuu maalismasuja kohtaan vähän epäreilulta, sillä silloin jää huomioimatta esim. lomarahat, jotka voivat ratkaisevasti vaikuttaa tuon 20 % ylityksen toteutumiseen.

Mukavaa perjantai-iltaa!!

T.Marais & Mökö 16+5
 
myymä: Oleppas hyvä! :D

Marais: Minun mielestä ne on vuoden 2007 tulot, koska viimeisin verotustodistushan on vuodelta 2007. ELLEI sitten viimeisen 6kk:n aikana ole ollu (olikohan se 20%) paremmat tulot. Eli siis huomattavasti paremmat. Itsehän saan saman äippärahan ku esikoisesta niin en oo nyt ´kerrannu noita asioita..
 
Marais, vuoden 2007 mukaan, tai äitiysrahaa edeltäneiden 6kk mukaan mikäli tulot vaan on 20%paremmat. 19% ei riitä, yhdelle kaverille meinaa on käynyt niin.. Ja lomarahat ei vaikuta siihen summaan, siksi kela pyytääkin ilmoittamaan lomarahat erikseen. Ja kuten aina, kelalla on niitä omia "pikkupykäliä" näissäkin asioissa. Kelan sivuilla selitetään hyvin nuo asiat :) Itse saan saman summan kuin esikoisesta niin tälläkertaa ei tarvi miettiä noita juttuja :)

Neuvolassa olen käynyt viisi kertaa ja kerran perinn.polilalla+äippäpolilla. Kerran kuussa on "normaalisti" käynnit ja sitten loppuvaiheessa vähän tiheämmin.

Alaselkäkipuja sekä iskiaskipuja on. Nuo kivut oli edellisessä raskaudessa tosi pahat, pelkään että ne toistuu nyt. Varsinkin kun esikoista saa kantaa ja nostella pitkin päivää
:/ Iskias on vaan niin inhottavaa kun saattaa jalka lähteä alta millon tahansa :headwall:

Heräsin sitten viime yönä kipeisiin supistuksiin :| Puolisen tuntia valvoin niiden kanssa. Onneksi olivat tosi lyhyitä, mutta paljon niitä tuli ja tuntuvia. Aamulla sitten ei enään tullut kuin muutama, mutta maha on ollu arkana koko päivän :(

Viikonloppuja kaikille!

-Pauko ja Peppi 16+4

 
Zoe-F
Mistähän syystä mulla on ollu pallea kipeä jo muutaman päivän, ei muuten mutta jos siihen koskee niin tuntuu todella inhottavalta ja tavallaan tekee kipeää, mikä ei ole normaalia.
 
Eipäs ole tullut käytyä sivuilla vähään aikaan mutta jotain keskustelua lueskelin.
Tatuoinnista on tainnut olla puhetta.Minulla on tatska alaselässä jossa on onneksi välejä, on siis paljon omaa ihoa. Olen kuullut että epiduraalin voi laitta jos se lääkäri venyttää hieman sitä ihoa ja laittaa piikin värtittömältä kohdalta. Tosin jos tatska on kovin laaja ja siinä on paljon väriä niin ei pystyisi. En tiedä ihan tarkkaa, vaihtelee varmaan.

Meillä päin neuvola on näin aluksi kerran kuussa. Olen käynyt kerran neuvolassa viikolla 8 ja jotain ja lääkärineuvoja oli viikolla 12 ja jotain. Tuossa lääkärineuvolassa ei mennyt kuin kymmenisen minuuttia, sisätutkimuksen teki eikä mitään muuta. Seuraava neuvola on sitten viikolla 16 ja jotain. Ultriakin mulle tajotaan vain kaksi, oli se np-ultra ja rakenne ultra on viikolla 20 ja jotain.

Olo on ollut hyvä. Ei koske eikä kolota. Juon tavallisestikin paljon vettä joten sen puoleen ei päähän koske. Namit olen koittanut vaihtaa melko onnistuneesti itse tekemiin rahkoihin ettei tulisi sen puoleen liikoja kiloja ja eipä se kasvava vauvakaan niitä karkkien sokereita tarvitse. Noh, pienet paheet sallittakoon
 
Huomenta!
Pakko oli tulla tuosta selkäkivusta valittelemaan.. Mulla selkä ollu nyt tän viikon niin kipeä (epäilen että se on iskias), että kävely on yhtä tuskaa ja kaikki muukin touhuaminen. En todellakaan jaksais tällaista enää kauaa kun tykkään liikkua. Nyt kävely sujuisi varmaan 100 vuotaiaaltakin reippaammin kuin minulta. :( Välillä tuolta kankun yläreunasta häntäluun vierestä vihloo niin kovasti että meinaa lähteä jalat alta.
 
Jes. Viimeyönä tunsin kunnon potkut ja kuperkeikan. :heart: Lähinnä ensin hämmennyin kun se tuntui niin selkeästi. Sitten tajusin et pikkunen on vauhdissa. Tuli niin hyvä mieli.

Ei minulla tässä nyt muuta ihmeellistä ollutkaan kuin se että tasaviikot tänään.


Mömmis 15+0
 
Piristystä päivään! : :D http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&_forum_WAR_perhe_action=viewThread&_forum_WAR_perhe_treeView=0&_forum_WAR_perhe_forumThreadId=1000429431&_forum_WAR_perhe_d-5873117-p=1&_forum_WAR_perhe_d-5873117-o=1
 
myymä
Päivää pinoon :)

Mä luulen että mun huoli on kenties ollut turha. Tänään on tullut HYVIN hentoja pukkasuja ja oletan ja toivon että vauva ilmoittelee itsestään! Tuntuu että niitä tulee just sillon kun niitä ei YRITÄ odottaa.. Eli esim. äsken kun tein ruokaa..
Oon alkanut hemmottelemaan itseäni. Oon ostanut itselleni ihan uudet kasvojen puhdistusaineet,kasvovedet, kuorinnan, naamion ja tänään kävin ostamassa vielä ihan uuden meikkivoiteenkin :p Ja eilen kävin ostamassa hennesiltä AIVAN ihanat mammafarkut (kahdet) kun sinne on tullut noita pillimalleja vihdoin ja viimein jeeee :)
Paino näyttää nousevan hurjaa tahtia... Tän aamun paino oli 58 kg :| kohoaa kohoaa...

Myymä ja pikkuvelisisko 15+2 :)
 
Zoe-F
Niinhän ne sanoo että joskus 18-20 viikolla liikkeitä tuntee normaalisti.
Joten mä en odottele turhaan vielä.
On mulla ollu pari kertaa sellasia kokonaisvaltaisa "aaltoja" tuolla mahassa, josko tuo kuperkeikkaa harrastaa :D
 
Mulla on taas tiputellu päivän ruskeaa vuotoa.. :| Onneksi maanantaina on neuvola nii pääsee tulehduksia testaamaan ja muutenki juttelemaan näistä asioista.

Onko tässä pinossa muuten muita veriryhmältään poikkeavia joita seurataan tarkemmin? Mulla kun veriryhmä on O-..

Eeeva ja Äppä 17+2
 
Nyt ois vauvvalle vankkurit varattuna, ensiviikolla kai käymme ne hakemassa. :heart: Päädyttiin Brio happyihin compact rungolla (menevät kätevästi pieneen tilaan), eniten varusteltu ja parhaalla alennuksella täälläpäin Suomea. :) Olivat meidän molempien mieleen ominaisuuksiltaan ja hintaakin oli tiputettu alkuperäisestä 250e:n pintaan, loppusummaksi taisi jäädä 495e kaikkinensa.
Sitte käytiin myös katsomassa kihlasormukset valmiiksi, kihlajaiset pidetään lokakuussa ja ensikesänä ois häät! :heart:
 
Zoe-F
Onnea niinu86 meillä makso sormukset jonku reilu kolmesataa ja kun mentii naimisiin niin mulle tuli toinen ihan samanlainen, voi sitten myöhemmin istuttaa siihen "naimasormukseen" kiviä.
 
Hei vain kaikille! :wave:
Täällä olis vielä yksi maaliskuun mamma. LA olis 2.3.09. Perheessä on ennestään kaksi lasta elikkästä kolmas tulossa. :heart:
Hurjan paljon onnea kihloihin ja naimisiin aikoville!
Meillä oli häät keväällä ja ihanaa oli! Avioliiton alkutaivalkin on maistunut oikein hyvälle.
Onko täällä muita äitejä/tulevia äitejä Pohjanmaalta?
 
zoe-f: Kiitos, meillä tulee maksamaan nuo sormukset yli 500e, mutta mies halusi kerralla kalliimman ja tyylikkäämmän sormuksen itselleen, että säilyy sitten vuosien varrella kun se jää ihan hääsormukseksi sitten. Minulle tulossa hillitty keltakultainen viidellä upotetulla pikkutimantilla, hääsormukseksi varmaan etsin sitten jotain saman henkistä. Molemmista sormuksista saatiin kuitenkin hyvät alet kun pistettiin kauppias tiukille. ;)
 
Zoe-F
Niinu86 No tuo minun ukko ei halunnu "pröystäillä"
Ja mullakin kun on nuo kaksi rinkulaa, niin nekin tuntuu jo ihan koreilulta.
Mulla onkin käytössä todella halpis koru, mutta ajatushan on tärkein, ja onhan se sormus kauniskin, Kalevalan Sancta Birgitta. Maksaa noin 46 ?
:) Mulla tuppas naarmuuntuu aika rankasti noi "oikeet" rinkulat, kun oon autonasentaja.
Ja vaikka ottaisin työssä pois, niin vapaa-aikana tulee harrastettua samaa, ja tulos on sama. Osittain siitä syystä en melkein ollenkaan pitänyt sormuksiani =)
Mutta sitten näin tuon Kalevalan ja ihastuin ihan täysin.
Sainkin sen sitten nimpparilahjaksi :D
 
zoe-f: Ei meilläkään pröystäillä, mut halutaan semmoset sormukset mistä tykätään. :) Aluksi mies luuli että hän heivaa kihlasormuksen pois sit ku mennään naimisiin ja ostaa uuden hääsormukseksi, mutta kun kuuli että se jääkin hälle pysyvästi minkä nyt ostaa niin halusi sitten valita semmosen mikä on mieleinen ja kestävä. Meillä saman tyyppinen homma, mies on rakennusalan yrittäjä ja kädet ovat sen näköiset että niillä tehdään. Vapaa aikanaan hän on usein autojen kimpussa. Mulla taas harrastuksena hevoset, joten sormus ei saa olla sellainen että se tarttusi johonkin kiinni tai olisi jotenkin tiellä.

 
Zoe-F
Niinu86 Tuleekos teille neljä sormusta vai miten mä nyt käsitin?
Mullakin on kotona koira,jonka rämmitään vaikka missä ja leivon paljon jos saan vaan kädet puhtaaksi päivän jälkeen. Sitten on vielä äitillä neljä koiraa lisää ja kaksi hevosta, plus että siellä on traktori,lumikelkka, ajettava ruohonleikkuri ja kaksi invamopoa, joita on kanssa välillä pakko korjailla, kun tuntuu että hajoavat kaikki vuoron perään.
On siinä ja sitten, välillä tuntuu ettei sitä sormusta kerennyt missään välissä laittaa sormeen, niimpä mies osti mulle sellasen, jota ei haittaa jos vähän kolhiintuu, huomasinkin, että tuo pronssi on pysynyt paljon parempana, kuin ne kultasormukset.

Tossa on mun sormus: (Hopeinenkin olisi ollut, mutta en halunnut)
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/6550

Ja tossa todiste siitä, että ravihevoset menee ja niin perkeleen kovaa :D :
http://www.ii2.org/user.php?nick=Zoe_F&s=images&img=20824289
 
zoe-f:Sievä on sinunkin sormus, hillitty mutta kivasti yhksityiskohtia. Siis ihan normisti tulee sormukset, eli siis nyt lokakuussa mennään kihloihin, tulee sormukset ja mie saan sitte vielä tietysti hääsormuksen kihlasormuksen rinnalle. :) Miehelle jää siis sama kihlasormus naimasormukseks. :D Ja AUTS ei näytä kivalta tuo haava! :( Mullaki on ollu kunnon kuoppa jalassa, kiitos hevosen joka jätti minut kahden puun väliin.
 
Zoe-F
Niinu86 Noi kaakit on kyllä... Olis pitänyt laittaa siitä kans kuva mihin putosin, metrin hemmetin isosta traktorin aurasta ohi, kyllä oli enkelit matkassa.
Ja jalasta kans, kun se piru kerkes tohon polven yläpuolelle polkaseen, niin eipä tullu käveltyä pahemmin kolmeen päivään, eikä sen pakotuksen takia nukuttua moneen yöhön :D
 
Tulipa sitte illalla lähdettyä Oysin yhteispäivystykseen ja 4 tunnin odottamisen jälkeen pääsin lääkärille. Tulehdusta ei ollu ja kohdunsuu ei ollu muuttunu. Verestävä se jostain syystä on ollu alusta asti. Ei aavistustakaa miksi :( Pääsin kurkkimaan vauvaa ultralla joten odottaminen kannatti :heart: Siellä se pieni imi peukkua kovasti ja huiskutteli käsillä :heart: 00.30 olin vasta kotona.. Ei oo tullu ruskeaa vuotoa enää tänään ja toivottavasti ei enää tuukkaa.. Huomenna aamulla ois sitte neuvola.

Meillä kans ostettiin ukkokullalle paksumpi kultasormus kihlasormukseksi jotta sitte ei tarvi ostaa uutta naimisiin mennessä. Itelle halusin ohuimman kultasormuksen mikä löyty ja mihin pysty kaivertamaan. Vihkisormukseksi tulee sitte ohut sormus myös ja yhteisleveys on sitte sama ku miehen sormuksessa.

Eeeva ja äppä 17+3
 

Yhteistyössä