**Maalismasut 2009** syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Pauko Onko teille siis NYT tulossa tyttö? :) Kuinka se selvitettini jos saa udella ;)
On tulossa tyttö, nytkin ;) Multa siis otettiin se istukkanäyte ja perjantaina sain tulokset siitä ja samalla kysyin sukupuolen :) Eli kromosomeista selvitettiin, joten ihan varmaa tietoa on :D
 
tänään on ollu vissiin valtakunnallinen kauhee päivä, noin niin ku yksilötasolla ja maan tasolla.
miajo mäkin meinaisin tänään pyörtyä kolme kertaa parin tunnin sisään. meni silmässä ihan mustaksi, kävelin ku humalassa, meinasin oksentaa ja hiki valu pitkin niskaa. istuin ja pidin päätä polvissa. mulla kans meni joka kerta joku 10 min et se "kohtaus" meni ohi.
tänään oli sit neuvola, ja mua ainakin turhauttaa käydä siellä. tän päivän saldo oli et mulla ei oo HIV:iä. (jee!!! :)) niin hössö ne täti siellä. kysy et miten voin ja sitte alko täyttään niitä tietokoneen kaavakkeita eikä kuunnellu mitä sanoin. sit taas kohta et niin miten sä oot voinu. se kysy varmaan kolme neljä kertaa tota samaa asiaa ja ei koskaan kuunnellu. noh se hyvä puoli oli et se kuunteli sydän äänet ja ne kuulu! :)hb oli laskenu 20 pykälää ja rr oli alhainen et siinä on varmaa syy mun pyörrytykseen. ehkä mä oon sit sellanen (tähän asti ainakin) neuvolan rutiiniasiakas, perusterve ei lääkityksiä niin niin niiden ei siellä tarvi paneutua sit muhun. yritin virittää kesksutelua synnytypelosta ku oikeesti haluisin siihen jotain apua, mut sen vaan kuittas sen ohi mennen jollain kliseellä. 45 min ajasta se täytti 40 min (säälittävän hitaasti niitä papereitaan). vali vali vali... mut ärsyttää :/

semmoista omaa napaa tänään!
 
Heippa pitkästä aikaa taas!

mantatyttö noi on niitä supistuksia, kivuttomia. Kannattaa ottaa rauhallisesti jos vaan pystyy. Ei vaarallisia.

Huimausta on ollut myös täällä ja ekan kerran yli viikkoon kävin puhumassa norjaa suureen luuriin. Se on kyllä kypsää toi oksuuminen. Mulla on oma napa etääntynyt vauhdilla selkärangasta, on vissiin vatsanpeitteet ja -lihakset niin venyneet valmiiksi että näytän nyt samalta kuin viime raskaudessa viikolla 30... Kaksoset rokkaa öisin (mieluiten 4.15-5.30) ja minä valvon. Hillitön himo jälkiuuniruisleipään ja maksamakkaraan, pari iltaa sitten söin 7 leipäviipaletta.. Paino on pysynyt samassa -7kg jo useamman viikon eli minä laihdun samalla kun termiitit syö sisältä päin.
Rinnat ei kasvaneet viimeksi kuin vasta ihan lopussa ja samalta näyttää. Elokuun puolivälissä olin kuukaudessa menettänyt rinnanympäryksestä melkein 10cm ja kaverin häihin tilattu puku jouduttiin tuunamaan loppumetreillä uusiksi ettei putoa. Maidon noustessa ne olikin sitten kuin kaksi ranskanleipää, kivikovat ja hankalat.

Ensimmäinen synnytys oli mun mielestä nopea (alle 8h) ja helppo ja kivuton kiitos epiduraalin. Synnytys oli käynnistetty mutta eteni silti helposti. Epiduraali vei jaloista voimat mutta tuntui taivaalliselta, kuin höyhenpeitto jalkoijen päällä. Ponnistamisen tarve ei hävinnyt ja ponnistusvaihe kesti 11min.

Nyt iltapalalle, voikaa hyvin!

BiaBia ja pikkukekkoset rv 15+3
 
iltoja

onpas tekstiä tullut kovasti =)

Yhteisesti kaikille päänsärystä ja pahoinvoinnista kärsiville :hug:
itsellä päänsärky jokapäiväinen vieras :/

työpäivän jälkeen olo on ihan poikkikatki mutta poitsu pitää liikkeellä ;)
Tuntuu hassull että la on viimeinen työpäivä ja sitten jään kotiin =) oikeastaan jo vähän odotan että pääsen pojan kans taas enemmän touhuamaan.

ZoeF:
No oireina jäykkyys, etujalkojen arkominen, kuumeilu ja muutenkin näin ponin yleisilmeestä heti että kaikki ei ole ok. 10 vuotta kun on seuraillut niin osaa aika äkkiä sanoa kun kaikki ei ole ruunalla hyvin.. tosin ponit siis kotona että viime vuosina vähemmän tekemisissä olen ollut.
neuvolasta kyselit.. lääkärinneuvolassa mulle tehtiin normi sisätukimus ja utrattiin koska ei haluttu ouluun niskapoimu ultraan..
tästä eteenpäin neuvolassa (itsellä siis ensi ma toinen neuvola) ainakin täällä katotaan pissa, paino, hemoglobiini, verenpaine ja mitataan kohtu sekä kuunnellaan sydänäänet.

sukupuolesta on ollut puhetta.. tai siis siitä kumpaa osais paremmin hoitaa ;)
itsestö taas tuntuu että kun esikko on poika niin miten osais tyttöä hoitaa.. vaikka siinähän se menis normaalisti mutta jotenkin tuntuu että osaisko.. heh, hassuja ajatuksia toisaalta.

Hiq: Lohsutuksena voin sanoa että itsekkin pelkäsin kuollakseni epiduraalia ja tuskissani kiukuttelin lääkärille joka sitä tuli laittamaan.. mutta loppujen lopuksi kysyinkin että joko se muka laitettiin.. :LOL: Toki tässäkin varmasti on eroja mutta itellä pelko oli aiheeton.

uusia tulee lisää!! kaikille tervetuloa!

nyt miehen viekkuun

danjuska ja toukka 13+3
 
Zoe-F
Danjuska: Miä oon käynny jo kolmes ultrassa vaikka normist vast yks mut mul oli niit vuotoi, Ja on ronkittu alakautta ja paljon jo. Ja minuu aina ärsyttää noi alakautta tutkimiset. Jos on mieslääkäri niin ihan ok mutta silti mielummin ei.
Miten kohtu mitataan?
 
Iltaa.. Lueskelin noita juttuja ja ihmettelin itsekseni että mitä noi rr: t tarkoittaa?? Mie olen kaks kertaa käynyu neuvolassa,pissakokeita ei ole kertaakaan otettu ja seuraavalla kerrallakaan ei oteta.. ihmetyttää vaan että mie alussa käsitin että pissakoe otettas joka kerta ja mitä teitä lukenu niin monelta on otettu ja vissii joka kerta?? Outoa..

Rinnat oli yöllä taas aivan sairaan kipeet..

Pahoinvointeja yms ei ole lainkaan, kohdun tuntee selvästi kun kokeilee.

Tänään sain rakenneultraan ajan, 10.11 jolloin viikkoja on 21+3. Se on sitten eka ultrani koska en halunnu sitä NP:tä. Mies tahtois tietää vauvan sukupuolen mutta itse tahtoisin pitää sen jännityksessä synnytykseen asti.

Linda ja vaavi 14+4
 
Hiq
Danjuska: kiitos :) uskon itsekin että kun sen hetki tulee niin on muutakin mietittävää kuin sattuuko se pistos.

Myhkäri: joo, eivät ultran jälkeen siirtäneet la:ta vaikka viikkomäärää lisäsivät yhdellä että emt :|

Eilen mitattiin massun ympärykseksi 91cm kun lähtötilanne oli 78. aika pienelle tuntuu tuo 11cm ero vaikka masu on jo aika iso. Nyt työntouhuun, hyvää alkanutta päivää kanssaodottajille!
 
ärrieri kyllä sitä takkia vois käyttää muutenkin,selässä on halkio,joka sit antaa tilaa kasvavalle masulle.Halkion takana on kangas niin ei oo kuiteskaan selkä paljaana. On tosi nätti takki ja mä oon innoissani siitä poolokauluksesta,kun mulla on aina kaula(kin) jäässä.

Täällä vointi ihan hyvä, välillä väsyttää hirveesti. Viime yönä nukuin 11 tuntia,muttei olis riittänyt. Jos neiti suostuu tänään päikkäreille niin minäkin meen. Mutta muuten ei mitään vaivoja,välillä vasen pakara ja reisi "kramppaa",sama oli kun odotin esikkoa. Ärsyttävää se on kun ajaa autoa.

Aloin miettimään että pitää kai hankkia tuplat. Esikko on sitten maaliskuussa 1v4kk niin eihän se vielä jaksa kävellä kuin lyhyitä matkoja. Kovasti nyt treenaa tuota kävelyä,sellaset 10 askelta ottaa ja sitten istahtaa alas. Osaako kukaan suositella hyviä tuplia?

chromo 14+3
 
Huomenta kaikille!

En ookkaan muutamaan päivään kirjotellut, lueskellut kyllä oon joka päivä.. Paljon juttuja tänne on tullut, kivakiva!!

Päänsärkyä on ollut edelleen päivittäin sen perjantain sairaalareissunkin jälkeen, mutta nyt ei enää särje koko aikaa ja särky alkaa oleen jo aika siedettävä. Pelkällä Panadolilla oon nyt pärjännyt jo pari päivää. Viikonloppuna oli niitä kovempiakin kohtauksia, sillon otin parikin migreenilääkettä ennen kun meni ohi. Sunnuntaina pitäs mennä töihin.. Ajattelinkin tänään soittaa pomolle että mitä se on mieltä asiasta. Jos mulle tulee sellanen kunnon kipukohtaus niin en mä sit pysty oleen töissä, pakko päästä lepäämään. Ja kun mulla on kolmivuorotyö ja sijaispulaa niin sit pitäis aina lyhyellä varotusajalla saada joku tuuraamaan mua..

Mulla onkin seuraava neuvola jo tiistaina, vaikka perjantainahan mä kävin siä th:lla pikasesti ennen neuvolalääkäriä. No nyt on ainakin paino vähän pudonnut kviime viikosta kun on se Panacodeista johtuva ummetus helpottunu.. :D Toivottavasti se ottas hemoglobiininkin,sitä ei ookkaan otettu kun sillon joskus ekalla kerralla.

Nyt ollaan jo saatu kaks tarjousta tutuilta: ois tarjolla autoon turvaistuin sellasella telakka-asemalla, pitää vaan sit valita että kumpi ostetaan. Pinnasänkykin varmaan saadaan ostettua tutuilta käytettynä.

rv 15+3
 
myymä
Huomentarallaa!

Uskomatonta mutta välillä vauva on valinnut sijaintinsa niin tuosta kohdun edestä, että sen pystyy tuntemaan kun selällään makaa :) Sellainen "möykky" :D joka vaihtaa paikkaa. Ihan outoa :) ja ihanaakin...

Mulla ei kyllä tänään mitään uutta. Pääkipu vaivaa jo toista päivää mutta ei mitenkään radikaalisti! :)

myymä ja pikkuvelisisko 14+6 :)
 
LindaH23: rr tarkoittaa verenpainearvoa.

Epiduraalista: Oman kokemukseni mukaan sen laitto ei sattunut yhtään, joten ei kannata jännittää ainakaan sitä asiaa.

Ultrista: Mua on ultrattu monta kerta kun on tämä työpaikkaetu, viimeksi eilen kurkattiin massuun ja uskomatonta, mutta vauva vilkutti :D

Potkuja en tietääkseni vielä tunne, jonkinlaista tuntemusta välillä on mutta en osaa sanoa onko suolistosta johtuvaa vaiko vauvasta...innolla odotan liikkeiden tuntemista!

ärrieri 14+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja BiaBIa:
Heippa pitkästä aikaa taas!

mantatyttö noi on niitä supistuksia, kivuttomia. Kannattaa ottaa rauhallisesti jos vaan pystyy. Ei vaarallisia.

Huimausta on ollut myös täällä ja ekan kerran yli viikkoon kävin puhumassa norjaa suureen luuriin. Se on kyllä kypsää toi oksuuminen. Mulla on oma napa etääntynyt vauhdilla selkärangasta, on vissiin vatsanpeitteet ja -lihakset niin venyneet valmiiksi että näytän nyt samalta kuin viime raskaudessa viikolla 30... Kaksoset rokkaa öisin (mieluiten 4.15-5.30) ja minä valvon. Hillitön himo jälkiuuniruisleipään ja maksamakkaraan, pari iltaa sitten söin 7 leipäviipaletta.. Paino on pysynyt samassa -7kg jo useamman viikon eli minä laihdun samalla kun termiitit syö sisältä päin.
Rinnat ei kasvaneet viimeksi kuin vasta ihan lopussa ja samalta näyttää. Elokuun puolivälissä olin kuukaudessa menettänyt rinnanympäryksestä melkein 10cm ja kaverin häihin tilattu puku jouduttiin tuunamaan loppumetreillä uusiksi ettei putoa. Maidon noustessa ne olikin sitten kuin kaksi ranskanleipää, kivikovat ja hankalat.

Ensimmäinen synnytys oli mun mielestä nopea (alle 8h) ja helppo ja kivuton kiitos epiduraalin. Synnytys oli käynnistetty mutta eteni silti helposti. Epiduraali vei jaloista voimat mutta tuntui taivaalliselta, kuin höyhenpeitto jalkoijen päällä. Ponnistamisen tarve ei hävinnyt ja ponnistusvaihe kesti 11min.

Nyt iltapalalle, voikaa hyvin!

BiaBia ja pikkukekkoset rv 15+3
Ai siis niin mitkä on supistuksia :D ? Ei mulla oo ollu supistuksia vielä....
 
myymä
Mantatyttö82 Biabia tarkoitti siis just sitä kun kohtu menee "kovaksi" . Niin tapahtuu siis supistuksen aikana ja harjoitussupistuksia voi tulla melko aikaisessakin vaiheessa :)
Mua mm. supisteli esikoisen aikaan jo rv 15 -> lähtien
 
Heipsan!

Tämä mamma on muisteloiden kourissa. Tasan 2 vuotta sitten olin väsynyt ja mahdottoman onnellinen 8,5 tunnin ikäisen pojan tuore äiti :heart: . Tänäpäivänä tuo tasan 2-vuotias ihanuus juoksee viipottaa, kujeilee ja ilmoittaa välillä "nätti äiti" :heart: . Meillä siis vietetään tänään synttäreitä mut juhlitaan isovanhempien, kummien ja kavereiden kanssa vasta sunnuntaina. Voih, on se vaan jo iso poika!

Kovin moni muuten tuntuu kärsivän päänsäryistä. Jaksamista niiden kanssa, tiedän tunteen kun päätä vaan juhmii :( .

Liikkeistä: Meidän Sintti ilmoittelee olemassa olostaan aina kun istun hänen mielestään huonosti. Silloin alkaa kova jyskytys (toisin sanoen hento tökkiminen :D ). Mä en vielä päivittäin tunne liikkeitä ja terkkarikin viime neuvolassa lohdutteli, että kun näin aikaisin tuntee liikkeet, niin on aivan normaalia ettei päivittäin tunne niitä. Esikoisesta tunsin vasta rv 19 mut luulen, että istukan paikalla oli merkitystä. Silloin se oli etuseinässä.

Ultrat: Mulla on ultrattu kans jo kolme kertaa ja rakenneultra on neljäs. Todennäköisesti ultria tulee vielä lisää, kun mulla on tuo paastosokeri koholla ja pelko isosta vauvasta. Iso vauva ei taas ole hyvä yhtälö sen ahtaan lantion kanssa :/ , joten varmaankin vauvan kokoa tullaan seuraamaan tarkasti.

Oma napa: Olo on mahdottoman hyvä :) . Mä en uskonut, että tässä raskaudessa vois tulla näin hyvä olo, kun alku oli todella hankalaa. Nyt ei vaivaa juur mikään. No, närästys kuuluu perussettiin enkä laske sitä vaivaksi :LOL: .

Iines ja Sintti 16+4
 
Zoe-F
Keskiviikkoa!
Kävin tänään siellä neuvolassa.
Veriryhmä O
Ei Hivi:ä eikä kuppaa eikä muutakaa.
Pissa puhdas.
Paino +300g viikko :ashamed:
Paineet 119/73 ja suke 83
Hemo 122
Ja mukelon sydänäänet kuuluivat hienosti noin 150kert/min
Ja nyt kun kävin vaan neuvolassa enkä neuvolalääkärillä, niin se riittää, koska olen ravannut lääkärillä aivan tarpeeksi.

Siinäpä ne sitten.
Niskaturvotusultran tuloskin näkyi tuossa.
Jokseenkin epäselvä kylläkin, ehkäpä 0,3mm

Kohta mulla on kyllä sellanen pilleririvi ettei tosikaan.
Syön:
-Jättihelokkiöljykapseleita "huonoon ihoon", näppylöitä, atooppisuutta ja hilsettä.
-Multivitaa vitamiinien takia (plus estää itkukiukkukohtaukset)
-Rautatabletteja (en muista merkkiä;) tuli tänään mukaan neuvolasta
ja kuukauden päästä aloitan vielä Minisun D-vitamiinit.
Huh.
Zoe ja Öttiäinen 14+5 :heart:
 
Heipä hei kaikille!

Neuvolasta: yllättävän paljon nuo käytännöt eri neuvoloiden välillä vaihtelevat. Olen nyt käynyt kaksi kertaa, viimeksi viime viikolla. Pissanäyte otetaan joka kerta. Hemoglobiinia ei ole otettu neuvolakäynnin yhteydessä kertaakaan, tosin se katsottiin siinä samalla kertaa kun kävin labrassa antamassa nuo kuppa-, Hiv- ym.-näytteet. Ensi kerralla se kuulemma otetaan neuvolassa. Saisi sen katsoa useamminkin, minulla kun on taipumusta anemiaan. Verenpaine mitataan joka kerta. Kaikki on ollut tähän asti ok. Seuraava neuvola onkin sitten vasta marraskuun alkupuolella.

Liikkeet: ei tunnu mitään! No, odotellaan.

Mitäpä muuta? Olo alkaa olla suurimman osan aikaa ihan hyvä, oksentanut en ole viikkoon. Supisteluja on jonkin verran, eivät ole erityisen häiritseviä. Paino on edelleen aloituspainoon nähden miinuksella joitain kiloja, saisi nousta, alkujaankaan ei ole liikoja mistä ottaa.

Iineksen pojalle synttärionnittelut!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Metsälauha rv tasan 16
 
Huomenta kaikille!

Kylla teillla on taas ollut ihania keskusteluja! Ite oon niin laiska, vielakin vasyttaa ihan armottomasti ja oksetta... :/ Ehka taa loppuu sit joku paiva...

Synnytyksesta, en ole viitsinyt viela hirveasti sita miettia, oli niin kamalaa viime kerralla...Murehdin sita sitten lahmpana synnytysta. Kaikki kivunlievitykset, mita tunnen tarvitsevani, aion pyytaa ja ehdottomasti sairaalaan.

Viela ei minulla ole tuntemusta siita, onko siella tytto vai poika kasvamassa, viimeksi tiesin, et poika tulossa. Aiotaan kysya ultrassa, jos vaan nakyy! =) Viimeksi mulla oli se kuuluisa 'poikamaha' ja linea negra. Poikaa siina mielessa vahan toivon, etta on kuitenkin paljon vaatteita ja leluja saastossa, joten sais ne kaikki uusiokayttoon! =)

Makin jo joskus, varsinkin iltaisin, tunnen vauvan liikeita! :heart: Sellasia hentoja 'pyorteita'!

Ihania vaateita olet ostellut Kaa! Sita on kayty Disney Storessa!
=)

Onnea tytosta Pauko!!!!!!! :heart:

Tanaan iltapaivalla neuvola!!!! Paasen kuuntelemaan sydanaania!!!! :heart:

Latte 14 ja puol vkoa :wave:
 
Hellou!
Terveisiä nla ja lääkäristä. Paino oli pudonnut kuukaudessa 1,4 kg :/ , ihmekös tuo kun närästää ja on paha olo, ei siis kuitenkaan okseta, ei maistu mikään, ruisleipä aivan pannassa. Välillä on sellainen olo, että mitä ihmettä mä syön.... Mitään närästyslääkettä ei oo mitä raskaana oleva voisi käyttää, nuori lääkärityttö oli sitä mieltä. Rennien jälkeen lentää laatta mulla. NOo, kysytäänpä gyneltä kun siellä käyn.
RR oli 104/64. Ei todellakaan korkea. Ei ihme, että on huipannut ja tehnyt salmiakkia ja lakua mieli. Pissa oli puhdas ja hemoglobiini 126, ihan hyvissä kantimissa vielä.
Lekuri laittoi rakenneultraan lähetteen, kun meillä on sydänjuttuja ollut ensimmäisillä lapsilla. Sitä aikaa odotellessa siis.

Synnytystä en oo miettinyt etukäteen keltään. Se on ihan sama mitä siitä kertoo, niin ei siitä tiedä mitään ennen kuin sen itse kokee. Kaikki synnytykset olleet mulla helppoja ja nopeita, hyvä että ite oon mukaan ehtinyt. Joten, katsotaan syntyykö tää neljäs nyt sitten kotiin vai ehdittäiskö jopa sairaalaan saakka.

Muija ja kevätmyrsky 15 + 4 =)
 
Täälläkin käytiin neuvolassa tänään. Painoa on tullut edellisestä nla käynnistä 295g/vko, nyt yhteensä n.4kg lisää raskauden alkamisesta. Vähän pelottaa jos meinaan lihoa tämmöstä vauhtia.. :D Tosin tuo nälkä kun on aika hallitsevaa nyt mulla, eikä tee mieli itseä riuduttaakaan, eli syötävä on ja riittävän usein.
Verenpaine tais olla 119/63 ja hb 127. Rautakuuria ei siis vielä, mut D-vitamiinia käski syömään lokakuun alusta lähtien.
Selkä vaivaa tosi inhottavasti nyt,kyllä pistää jurppimaan kun kävelykin vihloo terävästi tuota alaselkää. :( Noh, ei auta kuin porskutella etiä päin selästä huolimatta.

Niinu & itiö 16+6
 
Zoe-F
Metsälauha Pissanäyte otetaan mun tietääkseni kaikkialla jokaisella neuvolakäynti kerralla sen takia että useinmiten raskauden aikana virtsatulehdus on oireeton ja se voi aiheuttaa keskenmenon tai ennenaikasen synnytymisen.
mökin muija Kyllä jotakin närästykseen auttaavakin on, mitä raskauden aikana voi käyttää. Muistaisimpa vain mitä se oli. Kysyn sitä heti kun oon yhteyksissä kaveriin joka raskaana ollessa oksenteli koko ajan närästyksen takia. Ainakin B-vitamiinia se veti.
Niinu86 Mulla on noussu paino +300g per viikko. :ashamed:
Mutta mä yritän parhaani syödä ja elää terveellisesti. Ja jos kiloja jää vielä raskaudesta ja imetyksen jälkeen, niin sitten se tietää vain sitä, että mä liikun kävellen napero vaunuissa kauppaan ja muihin :D
 
Kaa
No niin, nyt on vihdoin kahlattu ketju läpi ja päivitykset tehty. Toivotaavasti meni kaikki oikein...

Päänsärky; itselläni on ollut päänsärkyä nyt vajaan viikon ajan. Johtunee varmaan tippuneesta hemoglobiinista. Oli ekassa nlassa 148, seuraavassa 131 ja viime yönä töissä mitattuna 125. Eli laskusuhdanne on. Väsymys on myös tullut takaisin, samasta syysta kai.

AFP-CNF -verinäyte; otin sen viime yönä, ompahan pois kalenterista. Samalla kysyin aamulla mitä oli tullut riskiluvuksi Tri1-seulan suhteen. Todella pieni riski oli, 1:17000.

Vaatehankinnat; Minulla ei ole tarkoitus hankkia mammavaatteita ennen kuin on ihan pakko. Ystävältä saan paljon sitten lainaan, hänellä kun on la joulukuussa. Ne vaatteet kun ovat niin lyhyitä käyttöiältään, että mielummin lainaan kun ostan. Vanhoilla talvitakeilla yritän myös pärjätä mahdollisimman pitkään. Housuthan ne tässä ongelma on, eivät yläosat. :|

Synnytyssuunnitelmat; mitään muuta suunnitelmaa ei ole, kuin se että epiduraali kiitos! Ja heti kun mahdollista. :D Tietysti paljoakaan ei voi suunnitella synnytyksen suhteen etukäteen, ei sitä tiedä milloin se lähtö sairaalaan tulee ja millä tavalla.

Liikkeistä; joo, ei mitään tuntemuksia. Mutta eipähän niitä vielä tarvitse ollakkaan. Ajattelin josko synttärilahjaksi saisin ne tuossa parin kolme viikon päästä. Silloin voisi olla jo mahdollista tuntea jotain.

Nyt koiran kanssa lenkille ja kohta taas töihin... yövuoroon.

Kaa ja Natiainen 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Mantatyttö82 Biabia tarkoitti siis just sitä kun kohtu menee "kovaksi" . Niin tapahtuu siis supistuksen aikana ja harjoitussupistuksia voi tulla melko aikaisessakin vaiheessa :)
Mua mm. supisteli esikoisen aikaan jo rv 15 -> lähtien
Juu mut nyt kyllä ymmärsitte mun kuvailuni väärin, sori selitin varmaan huonosti. Siis mullahan on kolmas raskaus joten tiedän kyllä mitä on harjoitussupparit ja mullaki niitä oli edellisessä raskaudessa jo rv15 ja jouduin aikaisin sairaslomallekin sen takia. Mutta nyt en tarkoittanut sellaista kovettumista, vaan tarkoitin siis sitä että koko vatsa on ylipäätään välillä kova tai pehmeä....ei siis pelkästään kohdun kohdalta ja sitten kun menen selälleni maate niin toisinaan tunnen selvästi missä kohtu on ja toisinaan en sitten taas tunne yhtään et missä se on. Äh, mää oon näköjään tosi huono selittämään, mut siis tuolla kovettumisella en tarkoittanut suppareita vaikka selityksestä saikin sellaisen käsityksen
:ashamed: :D
 
Kaa
Mantatyttö82, itsellinikin on juuri tuota koko vatsanalueen kovuutta ihan jatkuvasti. Ei siis pelkästään kohdun alueella, vaan koko vatsanalueella. Tiedä sitten mitä se on...

Repäisykivut; olenkohan minä vihdoinkin "saanut" sitten niitä repäisykipuja?? :eek: Päivittäin tulee muutama sellainen viiltävä ja hengensalpaava kipu kun esimerkiksi nousen istualtani seisomaan. Ja kipu ei ole vatsan alueella, vaan tuolla alakerrassa... mitä ihmettä? Ihan asiaan kuuluvaa, sen uskon, mutta auts auts auts!
 
Zoe-F
Kaa Mulla on ollut niitä repäisykipuja ja paljon! Sitten oli vielä ne kasvukivut mitkä olivat ihan kamalat kun oli myös verta venyttämässä :eek: Hitto, se sattu ja särkylääkettä oli pakko syödä. Ihan normaalia. Mutta jos tulee sellaista koko aikaista kipua tai "jomotusta" niin sitten pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin ettei ole mitään tulehdusta, näin sano neuvolan täti.
 

Yhteistyössä