**Maalismasut 2009** syyskuussa

ihan piti tulla vielä kun unohdin aikasemmin paljo asioita ;)

raskausarvista.. no niitä on maha aivan täynnä esikon jäljiltä! :| eipä auttanut vaikka rasvailin (tosin en kovin säännöllisesti) ja lopulta ostin tuon bodyshopin kaakaovoipuikon.. ei mitn apua.. paitsi että se tuoksuu aivan taivaallisen hyvälle :LOL: :p Itsellä todi kuiva ja huono iho ja luulen että sen takia ei rasvailukaan auttanut.
ekat arvet ilmestyivät yhessä yössä.. olin koko illan tosi kipeä mahasta ja masu oli semmoinen pinkeän ja kireän oloinen.. aamulla oli sitten jo vaikka kuinka monta juovaa näkyvissä :|
suonikohjun pienen pieni alku on toisessa polvitaipeessa.. mutta ei ainakaan mitään muutosta siihen ole tullut.

Iines:
Mikäs teidän pikkuisella??

Ärrieri: Hyvä että tulokset kunnossa! :D

Kaikille uusille toivotan yhteisesti tervetuloa! :flower: =)

nyt ois tarkoitus lähtee kaupoille..
 
Metsälauha: Tervetuloa joukkoon!

Myhkärille onnittelut liikkeistä! Se on ihana tunne :) .

ärrieri: Onnittelut teille seulontatuloksesta!

Danjuska: Jos esikoisemme vointia tarkoitit niin eipä oikein tiedetä mikä vaivaa :/ . Poika on jo kolmatta viikkoa kipeä, välissä oli kaksi kuumeetonta päivää, jolloin poika oli hoidossa ja nyt sit perjantain ja lauantain välisenä yönä iski räkätauti ja limainen yskä. Kuumettakin on taas :( . Eka oli pitkittynyt korvatulehdus, joka piti kuumetta puoltoista viikkoa. Nyt on ilmeisesti ihan vaan virustauti (tai epäilys on sellainen). Pieni kun ei pääse kunnolla edes parantumaan, kun seuraava tauti iskee. Vetää yleiskunnon jo aika heikoksi. Käy ihan sääliksi pientä poikaa :'( .

Me ollaan miehen kanssa vuoroteltu kotona olemisessa, kun tuo pojan sairastelu on aiheuttanut sen kahden viikon hoitoboikotin. Nyt on miehen vuoro olla kotona ja mä teen ylitöitä, jotta ei työt kasaannu ihan mahdottomasti. Huomenna saadaan apua isovanhemmilta mut mun täytyy siitä huolimatta venyttää päivää vielä silloinkin. Huoh, ehkä tää tästä...

-Väsähtänyt Iines, jolla hiukan kurkku karvastelee (perskules sentään)-
 
Zoe-F
Moi!
Tänään oli sit eka työharjottelupäivä.
Ei niin paha mutta silmät kuivu koko päivän ku siellä on ilmastointi ja jalkapohjat on ihan kuolleet. Siinä kympin ruokalassa käyn syömässä ja pakko sanoa, minkä jo muistinkin monen vuoden takaa, siellä on kyllä maan mahtavat sämpylät, ja mä saisin syödä niitä neljä joka päivä, kun koulu maksaa ruuan.
Aamulla ei väsyttänyt edes pahasti, vaikkakin hieman huono olo olikin.
Eiköhän se tästä, yksi päivä takana, 39 samanlaista edessä.
Danjuska Mistä tunnistaa kaviokuumeen?
ärrieri Ja mie toivoin et lapsi olis joku kolme kilonen :D Meillä kun on kaikki ollu suvussa vähän pieniä ja ittekki synnyin 2,7kilosena :)
Zoe ja Öttiäinen 14+3 :heart:
 
Neuvolassa käyty. Pissa ja rr kunnossa. Paino noussut 4kg, samaan tahtiin nousee kuin esikoiseltakin. Hb oli noussu muutaman pykälän, siis raudan syönti jatkuu edelleen. Peppi voi hyvin, siellä liikku ja vilkutteli :heart: Lakimitta vastasi viikkoja. Istukka on edelleen tosi matalalla ja edessä. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia. Uusi th on kyllä ihana ja osaava, tuntuu tosi mukavalta käydä siellä =)

Synnytystä en ole suunnitellut. Esikoiselta opin sen, että ei se kannata :whistle: Kunhan vaan ei mene samalla kaavalla kuin viimeksi. Parin tunnin ponnistusvaihe, vauva viistotarjonnassa vähän sivuttain (vaikka piti olla rt), pää jumissa häpyluun takana, imukupilla väkisin repiminen ja kaiken kruunasi ihan kamala lääkäri |O

Närästystä on ollut alusta asti. Inhottavaa on, rennietä kuluu..

Metsälauha tervetuloa!

-Pauko ja Peppi 16+0
 
myymä
Huomenta pinoon :)
Täällä aamu alkoi aika kehnosti (lukuunottamatta pienen potkuja jotka tunsin heti herättyäni:) ) kun pääkipu yllätti heti kun silmät avasi. Aamupala jäi myös syömättä kun livistin kipasemaan neuvolassa ja sieltä suoraan töihin joten nyt sitten huono olokin pukkasi tähän pääkivun päälle.
Onneksi on puuroa täällä töissä niin voin syödä aamupalan nyt :)

Neuvolassa kävin kuuntelemassa sydänäänet ja ekaa kertaa tuli olo että "mitä jos meille tuleekin poika" :D Niin varma tyttöolo on ollut kokoajan. Sykkeet oli 140-150.
Kohtu aristaa oikealta puolelta joten sitä vähän seuraillaan nyt että mistä johtuu.

Myymä ja pikkuvelisisko 14+5 :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Neuvolassa kävin kuuntelemassa sydänäänet ja ekaa kertaa tuli olo että "mitä jos meille tuleekin poika" :D Niin varma tyttöolo on ollut kokoajan. Sykkeet oli 140-150.
Katsopas tämä: http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Mulla oli esikoisesta tuo linea negra, ja poikahan sieltä tuli. Saas nähdä tuleeko nyt :) Mutta siis sykkeestä ei voi päätellä yhtään mitään, sehän vaihtelee vauvan vireystasonkin mukaan mutta mielenkiintoista oli tuo linea negran merkittävyys..... ;)


ärrieri 14+2
 
täällä hieno aamu. kävin kuopuksen kanssa nukkumaan klo 20.30 ja nukuin 06 saakka. ihanat unet. ja ei pienintäkään pahoinvointia aamulla. tytöt teki nätisti aamutoimet ja turhia vinkumisia ei ollu. esikoinen vähän harmitteli kun hoitokaverilla on kaikki vaaleanpunaista ja hänellä ei... töissä aamupalaksi pala pitsaa ja nyt tiukka päivä edessä.
maha ei tunnu eikä näy ja painokin oli tänäaamuna vaan 0,5 kg enemmän kuin alussa, joten jos tuolla masussa joku on, niin hyvin menee.

samppa + 14+
 
Aamupäivää,

Onhan tuota sukupuolta kiva veikkailla, tosin meidän ei toivottavasti tarvii enää kovin kauan veikkailla, sillä halutaan tietää ennen syntymää. Jos vaan rakenneultrassa nähdään, niin hyvä juttu. Mun pitää kuitenkin masentaa teitä muita sen verran, että mulle ei ikinä tullut linea negraa ja kyllä tuo esikoinen on ihan oikea poika :) . Muutenkin oli vähän niin ja näin sen raskauden kanssa. Närästi julmetusti ja poika tuli. Sykkeet oli korkeammat ja poika. Okei, masu oli kyllä niin edessä ettei raskautta nähnyt takaapäin.

Nytkään ei linea negraa näy ja masun muoto on täsmälleen sama kun esikoisesta. Samoin sykkeet on korkeat, viime neuvolassa oli 155, tosin siellä oli julmettu jumppatuokio menossa :LOL: . Tälläkin kerralla närästää aivan tajuttomasti. Erilaista ekaan raskauteen on kuitenkin pahoinvoinnin voimakkuus, väsymys (joka kuulemma on normaalia tokassa) ja alun päänsäryt. No, mielenkiinnolla odotellaan.

omaa napaa: Tänään oli pitkästä aikaa aamulla niin huono olo, että piti hengailla veskin lähellä. Flunssa painaa päälle, joten oliskohan sillä vaikutusta :/ . Muutoin olo on kohentunut eikä päänsäryt enää vaivaa. Väsymystä on mutta ei niin valtavasti, kun vielä muutama viikko sitten. Ehkä tää vielä tästä iloksi muuttuu :) .

Iines ja Sintti 16+3
 
sukupuolesta: mullla kaks ekaa raskautta on ollu about identtiset, hillitön huono oo, ja alkuraskaudessa päänsärkyjä, naama ihan aknessa ja tukka rasvainen ja tunnemaailma ailahteleva ja tytöt tuli molemmista. nyt ei rasvoittumista iholla ja tukassa, pahoinvointi vaan lievää ja oikeestaan jo loppunut, ei päänsärkyjä, vaikka mulla on niitä päätetyöläisenä muutenkin ja mieli kyynisen kylmäkiskoinen. OLISIKOHAN POIKA. toivon kyllä tyttöä. en mä poikaa osaa hoitaa :eek:
 
samppa77: Poika on ihan helppo :) . Onkos noissa hoitotavoissa niinkään eroja, alakerta erilainen ;) . Poika pissii vaipanvaihdossa melkein aina ja kaaressa suoraan päälle. Tytöistä en kyl tiiä mut luulis että letkunpätkän puuttuminen ei aiheuta näitä kaaressa pissimisiä :LOL: . Mut mua lähinnä jännittää se, että jos tulee tyttö niin kuinka paljon räiskitään yhteen sit teini-ikäisen kanssa. Mä ite oon ottanut äidin kanssa yhteen PALJON ja edelleenkin, kun ajatusmaailmat on niin erilaiset. Ja huomaahan sen jo miehestä ja sen äitisuhteesta, että pojalle on äiti tärkeä :whistle: :) .

Mä en oikein tiedä kumpaa toivois. Pojan kanssa kaikki menis rutiinilla, vaatteetkin löytyy jo valmiiksi. Esikoisellekin olis kiva, kun sais autoista tykkäävän kaverin. Jos tulee tyttö, niin hetkeks varmaan menis pasmat sekaisin. Olis kiva pukea mekkoihin, tosin mä en tykkää vaaleanpunaisesta enkä hörhelöistä, joten ongelmia vois tulla. Ja olishan se kiva saada toinen naisihminen meidän taloon, nyt jo jään kakkoseksi monessa asiassa, kun miesväki puuhaa autojen kimpussa :D .
 
myymä
samppa77 Mulla ihan samat fiilikset,että mua suorastaan pelottaa saada poika! Enkä tarkoita ettenkö poikaa haluaisi vaan tuntuu kans etten osais hoitaa poikaa! TAI kasvattaa pojasta kunnollista!!!
Tuntuu että tyttöön saatan pitää tietynlaisen "kontrollin" koko hänen lapsuutensa mutta että POIKA... kääk! Sehän alkaa kuitenkin jossain vaiheessa haistattelemaan äidillensä eikä jossain vaiheessa enää puhu mitään omia asioitaan äidilleen... SNIF!
Todella todelliset nää mun mielikuvat :D
 
Huomenta kaikille! :wave:

Ihan kamala aamu.. Heräsin päänsärkyyn ja koko ajan jomottaa.. Vaikka kuvotus on oikeastaan hävinnyt, niin okse lentää niin ku ennenki. Nyt vain ilman ennakkovaroituksia |O Illalla iltapalat ja nyt aamulla aamupalat. Ou jee, tätä raskauden kukoistusta..

Sukupuoliarvailuista sen verran, et mulla oli ekassa raskaudessa maha edessä (ei huomannut takaa) ja sit tuo linea negra ja tyttöhän sieltä tuli :) Sykkeisiin kiinnitin sen verran huomiota, et kuului ja normaali oli. Mulla ei oo nyt oikein kumpikaan tyttö eikä poika olo. Molemmat on ihan tervetulleita. Toisaalta olisin itse kaivannut suunnilleen saman ikäistä siskoa kun mulla on 2 nuorempaa veljiä ja sit pikkusisko. Vaikka oli pojistakin seuraa :)

Alan pikkuhiljaa tunnistaa pikkuisen liikkeet mahamurinoiden seasta :) On kyllä helpottavaa, kun voi itse vähän seurailla, et vauva kulkee mukana ja on vireessä.

Tänään pitäis leipoa broileripiirakkaa, siivota ja käydä kaupassa. Mulla on nyt yhtäkkiä hirveästi tehny mieli sellasta ruokaa ku Tuna Tagliatelle. Kun olin Englannissa Au Pairina, niin siellä se oli normaalia arkiruokaa. En oo syöny vuosiin sitä, mut nyt on pakko tehdä :) Saa nähdä maistuuko suomessa yhtä hyvälle. Sen kans keitettyjä porkkanoita ja herneitä, nam :p

-annas rv 15+5
 
Sukupuolesta.. Tuntuu kummalliselta tietää 100% varmuudella, että on tyttö tulossa. Esikoisesta kysyttiin ultrassa, että kumpi tulee mutta ultrallahan se ei koskaan ole varmaa tietoa joten pieni jännitys oli kuitenkin loppuun asti. Mutta siis kuitenkin on ihanaa tietää varmasti :heart:
Esikoisella oli tumma linea negra joka ylsi koko mahan poikki. Ja maha oli ihan poikamallinenkin, mutta tyttö tuli =)

annas00, surullinen päivä on :'(
 
empä ole jaksanut paljoa tähän ketjuun kirjoitella, mutta nyt tuli mahdollisuus kun poika leikkii tuossa itsekseen ja äiti saa vähänaikaa olla koneella :)
Eli mulla on menossa nyt rv15 (kait? :ashamed: ) ja hyvin on mennyt raskaus tähän asti. Nuista vauvan liikkeistä en ole varma, että olenko tuntenut niitä vai en. Jotain kuplintaa ja hentoista tönimistä olen kyllä tuntenut, mutta melko harvakseltaan. Tosin päivässä niitä tuntuu pari kolme kertaa, et olisko se sitten vauveli joka siellä heiluu.
Mulla on välillä vatsa ihan kova ja pinkeä, mutta sit taas yhtäkkiä löysempi ja pehmeempi....mistäköhän tuo johtuu. Ja jos menen selälleni makaamaan niin toisinaan tunnen ihan selkeesti missä kohtu on....sellanen kova kohta, mut sitte taas toisinaan en tunne sitä lainkaan :/ Kai tuo on ihan normaalia vai onko?
Perjantaina olis taas neuvola ja mua pelottaa ihan hullunlailla että jos kaikki ei olekaan kunnossa.
Pahoinvointia ei enään oo, mutta välillä iskee kamala väsy. Niskat ihan jumissa ja pää ollut sentakia kipeä.....mut tänään hyvä olo.
 
myymä
Mantatyttö82 Juuri noita kohtutuntemuksia mullakin on aika-ájoin ei hätää :)

PITI vielä tulla kertomaan siitä möykystä, kun tunsin pari iltaa tuossa oikealla puolella kohdussa selälläni maaten möykyn, ja pelästyin tietysti kun kohtu oli kumman muotoinen. Korkeampi oikealta yms..
Noh, neuvolatäti vahvisti, että vauva se siellä vain köllii :D Eli siis tänään möykky oli jo toisaalla joten pakko kai se on uskoa että pieni ei ole enää NIIN pieni, etteikö sitä voisi tuosta kohdun läpi selällään tuntea jos oikein on punkenut "pintaan" ...

myymä ja pikkuvelisisko 14+5 :)
 
Hiq
Vihdoin tuli töissä rauhallisempi hetki niin pääsen laittamaan teillekin terveiset :)

Jännä mitä kaikkea te olette ehtineet jo pohtia! Itse en ole edes vielä synnytystä miettinyt- ainoastaan että kammoan ajatusta epiduraalista. Tuntuu nii kaukaiselta ajatukselta vielä, bvasta sitä on päästy pahoinvoinnista ja vapaa-ajastakin jaksaa taas nauttia eikä kaik aika mene nukkumiseen.

Tänään tunsin ekan kerran todella varmat liikeet ja kovin tuossa oikealla puolella potkii tälläkin hetkellä. Nyt siis 17+0 ultran mukaan, 16+0 alk.per laskelmien mukaan. Painoa ei ole tullut yhtään ja hg laskenut reipaasti joten nyt ollaan rautakuurilla.

Sovittiin et ultran jälkeen mennään vaunu yms ostoksille. Alkuperäisestä aatelmasta poiketen meinataan kyllä tiedustella tuota sukupuoliasiaa. On miehen veli vaimokkeineen kanssa meinaan raskaana- ovat mietä 6 viikkoa "jäljessä" mutta heille on tulossa 3s. Onko hassua kokea tästä mustasukkaisuutta/kateutta? Jotenkin tuntuu et tän piti olla nyt miedän vuoro.. noh, onnellisia ollaan heidän puolesta tietenkin.

Mies oli ekan kerran neuvolassa mukana viimeviikolla ja autossa matkalla takaisin töihin totesi et voiko nlatäti olla noin nuori, eikö sen pitäisi olla sellainen isoäiti ikäinen konkari! :D

Tulipa nyt omaa napaa.. mutta antakee anteeksi kun niin harvoin vierailen.
Hyviä vointeja,

Hiq ja vaavis
 
Kaa
Olen nyt itsekäs ja omanapainen ja kirjoitan ensin omat kuulumiseni ja selaan sitten viikon viestit läpi. =) Reissusta on sitten palattu armottoman päänsäryn kera. Mukavaa oli kyllä. Otin hetki sitten ekan kuvan tästä muka vauvamasusta, kai siinä jotain kumpua on. Tänään siis 15+0. Alla on myös kuva matkan tuliaisista. Olo on yhä oireeton ja olematon, joten kovassa uskossa tässä mennään eteenpäin. Seuraava nla on vasta lokakuun lopussa. Mutta siis, kommentoin loppuja kun kahlaan kaikki uudet viestit läpi...



 
Zoe-F
Tiistaita kaikille!
Välillä vielä "repäisykipuja". Täytyy myöntää että jotkut niistä sattuu niin että huhhuh.
Huomenna neuvola aamulla. Lääkärilläkin joudun käymään tässä lähiaikoina. Mulla kun olisi ollut lääkäri neuvola. Mitäs se lääkäri oikeen tekee? Mua on kyllä ronkittu ja sorkittu ja verta imetty niin ihmettelen vaan. Ja mitä toisella neuvolakäynnillä?
ärrieri Kaikkien noiden sivulla olevien juttujen kanssa äidille on povattua kolme kertaa poikaa. Minulla on vain siskoja :D
Pauko Miä haluan tietää kumpi on tulossa, mutta mies ei. Sehän on sitten helppoa pitää se salassa jos sisustaa jonkun prinsessa huoneen :LOL:
TH2/40 (työharjoittelu)
Zoe ja Öttiäinen 14+4 :heart:
 
moi pitkästä aikaa!!!!

tervetuloa mukaan uusia :heart:

olen käynyt lukemassa teidän kirjottamat viestit mutta en ole jaksanut kirjotaa itse.

oma napa:

vatsa kasvaa ja verenpaine alhainen tai jotain muuta sellaista. oli viis vailla että olisin pyörtynyt töissä tänään. oli aivan sika paha olo. en nähnyt kunnolla, kaikki oli niin kaukana vaikka näytti niin läheltä. enkä kuullu kunnolla oli vähänkuin olisi vaan kaikunut päässä ja piipasi.
vaikka istuin alas se ei auttanut mitään, n.10 min päästä olo parani. minkä jälkeen soitin neuvolaan, neuovlassa ei ollut lääkäriä niin hän pyysi minua soittamaan päivystävään että ne tukisi minua.

soitin sinne niin hän joka vastasi puhelimeen oli todella tyly, kun sanoin että olen raskaana ja minua pyörrytää ja en nähnyt kunolla eikä kuullu kunnolla ja ei ollu tasapaino hyvä, vähän kun olisin ollu humalassa. hän vaan sanoi että ei voi saada lääkäriaika sen takia että on alhainen verenpaine ja pitää käydä neuvolassa. sitten sanoin että olen soittanut sinne ja hän pyysi minua soittamaan päivystykseen että saisin lääkäriaikaa nopeammin kuin iltapäivällä.

no menin lääkäriin, hän sanoi suoraan että en minä tiedä mitä sinulla on. katso verenpaineen ja se oli hyvä 100/56 kuunteli sydän ja kehukot ja katsoi korvat.
hän antoi sairaslomaa 2 pv ja sanoi lepää jos huimaa vielä niin tule uudestaan.
minulla on koko ajan semmonen paine päässä ja huimaa mutta ne varmasti luule että minulla on harhaluulo.

vielä esikoinen on sairas.. ne epäilee parvorokkoa. jee lukee netissä että raskaana oleva ei saisi olla tekemisissä niiten lapsen kanssa ja jos on monta kenellä on sitä työpaikkalla niin pitää ottaa sairaslomaa. no minulla ei ole työpaikkalla lapsi mutta kotona....

vauva voi vaan saada anemia että ei sen kummempaa.

tässä nämä tiedot....

neuvolassa kävin eilen ja sielä sydänäänet oli 150. minä odotan nyt vaan tyttöä.
 

Yhteistyössä