**Maalismasut 2009** syyskuussa

myymä
Huomenta :)

ILONAIHETTA haluan hehkuttaa heti aamusta koska nyt liikkeet tuntuvat selvästi. Enää ei tarvitse arvuutella, että mikä siellä pulputtaa ;) Tulee niin selviä potkuja kuin olla ja voi :)
Heräsin yölläkin monta kertaa vain ihastelemaan toisen pikku potkuja :) Aivan ihanaa siis aivan ihanaa :)
Aamulla sama juttu. Pikkunen viihtyy huomattavasti enemmän tuolla kohdun vasemmalla puolella. Sinne tulee enimmäkseen noita potkuja :)

Tänään olis tiedossa vähän shoppailua ja tytön serkun 1 vuotis synttärit :)

EI MUUTA TÄNÄÄN :) hihiiii!!

Myymä ja pikkuvelisisko itsekkäänä 14+2 :)
 
Myymä Oijoi! Voi miten ihanaa! Voikun itsekin tuntis enempi. Niitä liikkeitä odotellessa. :heart:

Eilen oli kyllä aivan mahtava päivä, illalla kaiken kruunasi rentouttava saunahetki. On minulla maailman ihanin mies. :heart:


Mömmis 14+0
 
m a r z a Mulle hampaiden pesu on ollu yökötysten top 5 listalla jo varmaan 6 vkolta asti. Oisinkohan parina iltana pystyny pesee hampaat. Aamulla hampaiden pesu onnistuu hyvin, onneksi. :D

Nyt siivoilemaan ja leipomaan kun likka nukkuu :)

Annas rv 15+2
 
Myymä: Hauskaa!

Raudasta: Kiitos spartocine-vinkistä. Koklaan tuota obsidania tuon kuurin ja katotaan sitten, mikä tilanne.

Hampaiden pesusta: Joo, täälläkin on kerran laatattu - sen ainoan kerran raskauden aikana - hampaita pestessä. Mulla on jo ennen raskautta aina välillä toi hampaiden pesu tuottanut ongelmia. Ehkä mulla on sikalimainen kurkku :kieh:

Mielestä: Tänään on mieli hyvä, mutta eilen oli känkkäränkkäolo. Asiakkaat sähelsivät niin paljon, ja muutenkin tuntui, että fyysinen olo ei ollut paras ja säteili pääkoppaan. Mulla on ollut kaiken kaikkiaan tasapainoinen olo tän raskauden aikana.

Nyt tuntuu pientä nipistelyä mahassa!

:wave:
 
Tervetuloa Sanjer minunkin puolestani! Mukavaa kun tulee joku muukin, jonka lapsille tulee pitempi ikäero. Myös minusta tuntuu, että olisin ensikertalainen kun edellisestä on niin paljon aikaa (11v.).

Mahaa olen alkanut minäkin rasvata joka ilta, edelliseltä tuli "komeat" raskausarvet, joten toivon että tällä kertaa en repeisi niin pahasti. Maha on kasvanut kivasti varsinkin viime viikon aikana ja tavalliset housut alkavat kiristää.

Talvitakista: Joku tilasi sieltä bebesistä sen villakangastakin, miltä se takki näyttää edestäpäin? Voisiko sitä kuvitella pitävänsä sittenkin kun ei ole enää raskaana?

Spartocinea ei kuulemma enää myydä, onko totta? Itsekin jouduin rautakuurille esikoista odottaessani ja Spartocine oli ainut, jolla mun pakki pysyi kunnossa.

Rakenneultra on meilläkin rv 20+, kuulemma ei ole järkeä tehdä ennen sitä..

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

ärrieri 13+6
 
Heippa hei kaikille yhteisesti ja tasapuolisesti!

Mulla on NIIIN tylsä lauantai- ilta, ettei varmaan kellään muulla oo. Miekkonen on lähteny aamulla kello 8 korjaamaan autoa ja on edelleen siellä. Menee kuulema vielä ainakin 2 tuntia... |O en pääse minnekään ku ei oo autoa ja en kyllä jakais lähteekään minnekään ku väsyttää :D laitoin saunan päälle ja aattelin laittaa kasvonaamion ja yrittää nauttia tästä illasta.

Joo ei mulla mitään uutta. Oksennan edelleen joka aamu ja muuten olo ok, kunhan muistais syödä. mulla on ihan hirveitä omantunnontuskia ku syön mielestäni niin paljon karkkia... mites muilla tuo herkkujen syöti? kuin usein kuin paljon?

mulla on tiistaina neuvola ja se täti kuullosti puhelimessa idiootilta. et hyvin menee. kesällä ku kävin ekan kerran niin sillon oli toinen täti, sekin oli kyllä seko mut muuten mukava..

mites teillä tuo synntyspelko? Mä oon pelotellu itteeni aika lailla. Pitää kyl ottaa puheeks tää pelko tuolla neuvolassa. Mä oon niin sairaalakammonen muutenkin niin sitten, et mun pitää mennä sinne synnyttämään(=kipua, tuskaa jne) ja JÄÄDÄ sinne. hyi ***!! mua kuvottaa koko ajatus. lapsen haluan ulos ilman vaaraa et kai se sairaala jää ainoaksi vaihtoehdoksi synnyttää.. (onneks tässä on vielä aikaa)

onks täällä ketään muuta, josta tuntuu et aika kuluu nopeesti?

no niin tulipas juttua, pitää jättää palstatilaa muillekin!

huokailevin terveisin Muty & killiäinen tasan 15!
 
Myymä: Kivaa että tunnet liikkeet nyt, se on kyllä mahtava fiilis kun ekaa kertaa hoksaa että NYT! :heart: Mulla tais olla ihan samoilla päivillä kun tuo pikkunen alkoi tuntuvasti viuhtoutumaan, vaikka ensisynnyttäjä olenkin.

Herkkujen syönti on pysynyt kurissa ihan hyvin, välillä tosin retkahdan syömään jotain ei-niin-terveellistä ruokaa ja kerran viikossa saa kotiin hamstrata esim.karkkia ja sipsejä, yleensä viikonloppuna. Viikolla tulee sit syötyä aina jotain "pikku hyvää" kuten salmiakki pastilleja tai jäätelö, pulla tms.

Synnytyspelko ei onneksi ole kovinkaan voimakas täällä, tietenkin se jännittää kun eka kerta on kyseessä, mutta en oikein jaksa stressata siitä asiasta -ainakaan vielä. :)

Mites teillä muuten, huimaako ketään muuta? Mulla siitä on tullut melkein riesa ja tuntuu etenkin ruuan jälkeen että happi loppuu ja hengästyttää. Rappusienkin kiipeäminen saattaa olla hirmuinen suoritus toisinaan. :( Ihan uutta minulle, mutta olettaisin sen johtuvan veren ohenemisesta ja hapen kuljetuksen huononemisesta.

Niinu & itiö 16+2
 
Moikka!

Maanamntaina oli neuvola ja sydänäänet kuuluivat:) ja vastas täysin viikkoja.. tosin sanoivat että rakenneultrassa voi hieman muuttua. Seuraava aika vasta 14.10.. kohdun tuntee jo selvästi mutta vielä ei näy ku muutenki on tota mahaa.. liikkeitä ei todellakaan tunnu vielä, esikoistahan oottelen.

Mutta mutta, onko kellään ollu aivan sairaan kipeet rinnat? tai siis mulla muutaman kerran ku olen mahallaa nukkunu ja tissi painunu niin aivan tajuton kipu iskee,ihan ku rintaa polttelis tai viiltelis puukolla ja nännialueeseen ei kärsi koskea ku on niin hellänä.. sitä kestää sen 10-15min.. tajutonta tuskaa. Eilen en edes nojannut mihinkää.. istuin sohvalla ja sillon iski myös.. tietääkö kukaa onko normaalia vai mitä vois olla??

Terveisin: Linda ja vaavi 14+1
 
Zoe-F
Moi!
Juu, sinne kauppaan ja ostan niitä helokkiöljykapseleita.
Tänäänkin tuli verta nenästä ja eilen kaks kertaa.
On tää ja kans.
Auttaa ne sit tohon huonoo ihooki.
Hampaidenpesu hoituu ongelmitta kuten muutenkin tähän asti.
En oo selvästi mitään liikkeitä tuntenut, mutta aika paljon sellasia muljahuksia.
 
Huomenta!

Mukavaa Myymä, että liikkeet tuntuu, itsekin niitä jo kovasti odottelen! :flower:

Murehdin viime viikolla kohonneista leukosyyteistäni (+3), ja kävinkin tämän viikon alussa antamassa uuden virtsanäytteen. Se oli puhdas! Ja joitain bakteeriviljelyitä tehtiin myös, ja nekin olivat puhtaat! Eli olisikohan ollut, että kova flunssani olisi nostanut noita arvoja, vai mikäköhän olisi ollut, mutta helpotus ja huokaus! =)

Kamalan kylmä aamu Espoossa, + 2 oli klo 7, kun kävin hakemassa lehden. Saa nähdä, milloin on pakko ostaa uusi talvitakki, kun molemmista villakangastakeista pitäisi jättää nyt alanappi auki (ei viitsi venyttää niitä muodottomiksi).

:xmas:

Huh, onneksi on vielä tämä päivä vapaata, ennen kuin uusi työviikko alkaa......

T. Marais ja Mökö 16+0 (uusi viikko!)
 
Purr.

Huimauksesta, minua huippaa heti kun vähänkin hetken joutuu seistä paikallaan. Esim. kassajonossa tms. Se on hirmu epämiellyttävää.

Karkkia ei tehnyt raskauden aikana mieli mikä onki jännä, kun olen tämmöne karkin himosyöjä. :D Saatan kyllä nykyään syödä epäterveellistä mutta en usko että siitä ois haittaa. Kuhan muistaa syödä hedelmiä ja juoda vettä.

Eilen oli tosiaankin harvinaisen tylsä päivä ja enkä tehnyt mitään muuta kuin katsonut ensimmäisen CSI kauden jaksoja... Tänäänkin pitäis jotenkin tappaa aikaa. Puuduttavia nämä viikonloput.


Mömmis 14+1
 
Terkut aurinkoisesta Helsingistä!

Herkut: En kauheasti syö, kun ei tee mieli. Mun suurimpia herkkuja aiemmin ovat olleet feta ja kylmäsavulohi, joita syön nyt tosi harvoin ja kuumennettuna. Niitäkään en kauheasti kaipaa.

Synnytyspelko: Synnytys tuntuu vielä kovin kaukaiselta asialta, eikä pelota. Niin moni ihminen on jo tehnyt sen. Luulen, että synnytys voi alkaakin jännittää, kun se lähenee, kun ei ole kokemusta. Pitää vain yrittää valmistautua siinä määrin kuin voi.

Huimaus: Huimaa kyllä, jos nousen liian äkkinäisesti tms. Kerran meinasin pyörtyä, kun oli ilmeisesti HB matalalla. Ehdin onneksi kahvilaan, istuin alas ja join lasin vettä ja olo alkoi helpottua. Täytyy siis koko ajan tankata jotakin pientä ja juoda kunnolla.
 
Zoe-F
Huomenia!
Keskimäärin joka toinen päivä menee pien pussi karkkia.
Ja jos roskaruokaa tekee mieli niin sitten otan fetasalaatin kebabbilasta. Ihan mun lemppari.
Oon kyllä yrittänyt pitää sellasta terveellistä linjaa, nyt se alkaa olee helppoa, kun ei oo tota aamupahoinvointiakaan.
Zoe ja Öttiäinen 14+2 :heart:
 
Sunnuntaita!

Sellaista kyselisin teiltä jotka olette jo aiemmin synnyttäneet, että mitä "tämän-jutun-on-mentävä-toisin-seuraavassa-synnytyksessä" -ajatuksia tai suunnitelmia teillä on?

Tietty sinänsä vähän höpö kysymys, mulla ainakin eka synnytys meni niinkuin meni eikä tarvinnut yhtään miettiä etukäteen suunniteltujen juttujen toteuttamista.. Neuvolantädillekin jo tokaisin, että mitä mä sinne pelkopolille menen synnytyssuunnitelmia tekemään kun ne ei kuitenkaan auta siinä tilanteessa jos sairaalan ainoa anestesialääkäri on hätäsektiossa kiinni eikä pääse helpottamaan muiden synnyttäjien oloa (tai mitäs mä marisen kun ei mulla epiduraali edes toiminut). Mulla kävi ekassa synnytyksessä niin, että tuli jyväpusseista palovammat kun en kivuiltani tunnistanut niitä liian kuumiksi. En haluis uudelleen samanlaista reissua tästä seuraavasta.. :/

Mama-77 & Touho II 16+4
 
Moi!
Terveiset täältä keski-suomesta. Kävimme tänään perheen kanssa etelä-savossa mökillä. Ai että oli tänään hieno keli. Puulaa harvoin näkee niin tyynenä kuin se oli tänään iltapäivällä ja laiturilla paistoi ihanan lämpimasti aurinko =) . Kerättiin mökin vierestä sitten litra tai kaksi puolukkaa. Nyt on sitten sitäkin pakasteessa.

Onko teillä muilla närästystä? Mulla taisi nyt se sitten alkaa. Koko ajan on huono olo. Silloin kun syö, niin on hyvä olo mutta kohta se alkaa.... Röyhtäily ja se polttelu kurkussa :x .
Tää ei oo kivaa! Tämän takia inhoon tätä olotilaa vaikka sen tulos nyt voi suloinen ollakin |O . Eipä nouse paino tällä konstin, kun ei tee sitten mieli syödä mitään kun on koko ajan paha olo ja kun kuitenkin pitäis syödä :headwall: . No, on mulle aiemminkin käynyt näin ja lapsi on kasvanut kuitenkin, onneksi.

Mökin muija ja kevätmyrsky, jaa viikot jo 15 + 1
 
Heips!

Myymä, mullakin vauva potkii pääasiassa tuonne vasempaan kylkeen, ja joka päivä potkuja tuntee enemmän ja enemmän. Ihanaa! :heart:

Annas00; mulle tuo hampaiden pesu illalla ei tuota mitään ongelmia, mut aamulla... Tänäänkin taas oksa lensi hampaita pestessä..

Mulla ei oo ikinä ollu närästystä, joten en edes tiedä miltä se tuntuu. :LOL: Toivottavasti ei tuukaan, puheista päätellen se ei taida kovin mukavaa olla.

Mama77 kyseli tuosta synnytksen "suunnittelusta". Mulla eka synnytys meni oikeastaan niin kuin olin sen kuvitellutkin menevän, tosin oli se vähän pitempi kestoltaan kun olin ajatellut. En tälläkään kertaa meinaa kauheesti suunitella muuta, kun että haluan ehdottomasti kylpyammeeseen. Se lievetää mulla kipuja niin paljon ja mä luotan siihen että luonto hoitaa homman, eikä synnytystään voi kauheesti suunnitella etukäteen. mitään pelkojakaan mulla ei ole, joten otan vatsaan sen mitä on tulossa.

marza ja masuvauva 14+0 (14+6)
 
myymä
´huomenta :)

marza Minä en kyllä kylkeen asti tunne noita potkuja kun kohtu on mulla vielä pieni, mutta eiköhän se sieltä vielä nouse :)

Mulla on kohtu aivan kumman muotoinen. oikealla on sellainen "möykky" ja on korkeampi siitä kohtaa. Luin kyllä, että istukka saattaisi tehdä tuollaisen "muhkun" kohtuun, eli jos pitänee paikkansa niin istukka sijaitsee tuossa oikealla etuseinässä. Ja se selittäisi myös sen miksi en tunne vielä liikkeitä oikealla puolella laisinkaan :)

Nyt on tytön vesirokko parantunut ja itse olen palannut töihin :) Ihan mukavaa vaihtelua kun kotona tuntui kaatuvan jo seinät päälle kun ei viitsinyt kovin ulkoilla :)

Myymä ja pikkuvelisisko 14+4
 
Huomenta,

Töissä jälleen, uusi viikko edessä. Toivottavasti parempi kun viime viikko.

Kukas siitä synnytyssuunnittelusta kyseli? Mä ainakin oon asiaa miettinyt. Viime kerta ei mennyt oikein hyvin ja pelkoja jäi. Mä olen menossa pelkopolille käymään edellisen synnytyksen läpi terveydenhoitajan ja lääkärin kanssa. Siitä huolimatta mulla on ajatuksia mielessä. Mä EN missään tapauksessa halua enää epiduraalia. Aion hampaita yhteen purren synnyttää ilman epiduraalia. Mulla toimikoon ilokaasu ja kaurapussi kivunlievityksenä. Mulla epiduraalin kanssa oli ongelmia, ensinnäkin liian ahtaat nikamavälit (kuulemma) ja sit sain sen aika myöhään. Supparit loppui ja melkein heti jouduin alkaa ponnistaa, ilman suppareita kun vauvan sydänäänet laski roimasti. Eli ei kiitos epiduraalia. Oon myös huolissani vauvan koosta, sillä mulla on sokeriarvot tällä kertaa vielä korkeammat ja yhdistelmä iso vauva ja ahdas lantio ei tunnu kovin mukavalle. Tällä kertaa siis aion vaatia tarkempaa kontrollia ja aikaisempaa käynnistystä, sillä en enää halua kokea sinisen ja vetelän vauvan syntymää. Esikoinenhan oli vaan hiljaa ja kiidätettiin pois happikaappiin :'( . Olihan pienellä vielä käsiongelmiakin, kun oli niin tiukka synnytys. En tarkalleen muista mut tais jäädä hiukan jumiin ja vauva ei käyttänyt alkuun vasenta kättään. Sai melkein heti kipupiikin, kun käsi oli vaan velttona.

Noi kaikki saa mut ihan paniikin valtaan, joten pelkopolille on suunta ja siellä todennäköisesti tehdään suunnitelmaa maaliskuun varalle.

Nyt juoksu vessaan ja ulos odotteleen miestä ja poikaa (kun poika on taas kipeä ja lähdetään erikoislääkärille)

Iines ja Sintti 16+2
 
Huomenta MAMMAT
Täällä jotenkin ihmeellinen olo, kun ei ole mitään tuntemuksia. paino noussu 1kg läähtöpainosta( mikä mässäilyllä tullu janyt pitää rajoittaa). seuraava neuvola olis rv16+ ja en taida ehtiä siihen, kun en ole uudessa työpaikassa asiaa kertonu ja en oikein viitsis kertoo vielä. taidan olla vähän tyhmä. Ajattelin mennä sit vasta rakenneultraan rv 20+. Jotenkin ihmeellistä kun ei tunnu missään. tuntuu et onko mahassa kukaan hengissä... ja viimeks näki vauavan hengissä 3vk sitten. nii ja mä vaahtoan tosta painosta kun olin just ennen tätä yllätysraskautta saanut itseni ihennamittoihin, niin en halua yhtään enempää kun 10kg tän raskauden aikana. ne multa lähtee parissa viikossa synnytyksen jälkeen, mut loput jää

Psyyke: mä oon muuttunut itkeskelijästä ja tunteikkaasta naisesta kylmäkiskoseksi vittumaiseksi kyynikoksi. toivottavasti on väliaikaista.

Synnytys suunnittelu: eka oli traumaattinen, jus ton takia et anestesialääkärillä oli käde täynnä tärkeäpiä hommia kun mun puuuduttaminen ja sitä puudutusta odotettiin tunteja kipuhorkassa. toiselta olin päättänyt että heti kun vähänkin tuntuu pyydän sen puudutuksen... ihana unelmasynnytys. kovaa kipua oli about 1-2h. joten suunnittellu jollain tasolla kannattaa. ja nii mä kävin älyttömästi läpi mun ekaa synnytystä neuvolatätin kanssa ennen tokaa synnytystä. mut mä oon niitä joiden mielestä on lapsen ja äidin edun mukaista synnyttää alateitse, joten leikkaus pelon takia ei olis tullut kyseeseen. ja oon tosi tyytyväinen että synntin alateitse ja sain ihanan synnytyskokemuksen.

LindaH23 tissit: nyt sulla on kipeet tissit, ni mieti mitä ne on pari päivää synnytyksen jälkeen ku nännit on arat vauvan imusta, saattaa olla haavoilla ja maito pakkaa tissi koviksi ja kipeiksi... imetyksen autuutta.

närästys ei närästä vielä, mutta loppua kohden varmasti. ikävä tunne. rennie on ihan hyvää, mutta ei se juuri auta, ja sit noi ranatidinit mitä käytin poreena tokassa raskaudessa on niin pirun pahoja, et laatta lentää.

Jaksuja
samppa + 14+
 
Huomenta! :wave:

Ihan eka arrrg, meillä levis 2,5 vuotta vanha pesukone!! Ja nyt selvitellään et meneekö vielä takuuseen.. Kypsäkypsä.. Takuuaika on jo ummessa, mut ollaan siitä valitettu ja sitä on yritetty korjata takuuajalla puoli vuotta sitten.. Saa nähdä kuin käy :kieh:

Soitin äsken neuvolaan kun alkoi huolettaa, et jos päänsäryillä ja janolla ois yhteys raskaus diabetekseen. No järki sanoo et ei voi olla kun mulla on riskitekijät niin pienet (ei ylipainoa, ei suvussa diabetesta, ikää kohta 22v, ensimmäisessä raskaudessa ei ongelmia) . No neuvolassa oli terkka ihan samaa mieltä, mutta sit kuitenkin varalta otetaan seuraavalla neuvolakäynnillä joku aterian jälkeinen sokeri juttu. Mun pitää syödä aamupala 1,5h ennen neuvolaa ja sit joku testi otetaan :)

Synnytyssuunnittelusta oli puhetta. Mulla meni ekan synnytys ihan hyvin kai :) Lantio arvioitiin vähän ahtaaksi ja laitettiin lähetettä lisätutkimuksiin, joita ei ehditty tehdä koska tytön synnytys käynnistettiin vesien menon jälkeen tutkimuksia edeltävänä iltana :) viikkoja oli 37+5. Mulla kummittelee mielessä ainoana todellisena pelkona vastaavanlainen tilanne kuin sulla Iines79. Periaatteessa ainekset samanlaiseen synnytyskokemukseen on. Paitsi, että minä sain epiduraalin ja se vaikutti ihan normaalisti, eikä ollut mitään ongelmia sen kanssa. Perimän puolesta on vauvalla myös ainkeksia kasvaa ihan isoksi kun suvussa on paljon enemmän 4 kiloisia täysiaikaisia kuin 3 kiloisia. Meidän likka painoi 3,2 kg vaikka syntyi vähän etuajassa. Siksi aion myös vaatia kunnon tutkimukset tuosta lantion tilavuudesta ja vauvan koosta! Mulle merkattiin jo nyt viimeinen ultra ja se synnytystapa-arvio rv 36.

Ja eilen yksi kaveri kertoi et sillä on laskettu aika 9.3 kun mulla on 12.3! Ollaankohan laitoksella yhtä aikaa? Aika hupainen sattuma :)

annas rv 15+4
 
heipsan

ilmoittautuu taas vahvuuteen :D

viikonloppu meni minun porukoilla ja aika pitkälle ulkoilun merkeissä. Vanhempi poni kipeenä.. luultavasti kaviokuumeen lakua ja mahassakin häikää :/ katotaan pitääkö lääkkeet soittaa vai meneekö ohi kun otettiin kuivalle heinälle pelkästään. kengittäjä kävi samalla hampaat raspaamassa ja kahtomassa tilanteen. vielä ei mitään kovin hirveetä ja voi olla että on mahasta vaan niin kipee että se yksin aiheuttaa ponin nuuleuden.
ois ollu ihana jäädä sinne mutta vileä ois tämä vk töitä.

synnytyssuunnittelusta.. itse en kyllä suunnittele/mieti.. viimeks mulle laitettiin aqua rakkuloita pariin otteeseen ekaks ja ne autto hetken.. sitten menin niin kipeeks että laittovat epiduraalin joka vei suunnilleen taivaseen :whistle: ilokaasuakin jossain välissä hönkäilin..
synnytys itsessään suht helppo vaikka avautuminen vei aika kauan.. ponnistusvaihe oli jotain 20min ja ihan hyvin meni siihen nähden että poika oli 4250g. ihan tarpeeks iso ;)
mut hetki kerrallaan mennään kun aika koittaa.

danjuska ja toukka 13+2
 
Minäkin ilmoittautuisin tänne mahaa kasvattelemaan. Laskettu aika on 11.3.2009, kolmas lapsi tulossa, TYKS:iin olen menossa kun aika koittaa, ja oma ikä on 33 vuotta.

Synnytyssuunnittelusta...ensimmäinen synnytys ei mennyt ihan niin kuin olisin toivonut, epiduraali vei kaiken tarpeen ponnistaa ja venytti ponnistusvaiheen 2h ja 15 min. pitkäksi. Lapsi oli kuitenkin ihan hyväkuntoinen ( 9 pistettä ) kun syntyi, ihme kyllä. Toisella kertaa en ottanut epiduraalia ja kokemus oli paljon parempi. Samalla kaavalla siis kokeillaan mennä. Toki sitä ei koskaan tiedä miten synnytys etenee, joten vannomatta paras. Olen aiemmilla kerroilla synnytänyt puoli-istuvassa asennossa, nyt tekisi mieli kokeilla jakkaraa.

annas00 meillä hajosi myös kolmisen vuotta vanha pyykkikone keväällä. Ei mennyt enää takuuseen, mutta valmistaja maksoi sentään varaosat ja meille jäi vain työn osuus, joka oli kyllä sekin riittävän paljon...

Metsälauha 15+5
 
Morjens!

Nyt on jo täysin varmaa että tunnen vauvan liikkeet, monena päivänä on tuntunut muljahteluja alamahassa moneen kertaan, ei niinkään potkuja vaan semmosia pyörähdyksiä, ihanaa! Jos haluaa niitä tuntea niin pitää olla ihan paikallaan jonkun aikaa ja keskittyä vaan tunnustelemaan! =) Viikonloppuna saunan jälkeen sanoin miehelle että onkohan tuolla mahassa enää mitään eloa, niin saman tien alko mahoton muljuaminen! :D

Myhkäri+mahamölliäinen 16+2
 
Moi!

Sain tänään down-seulan tulokset ja riskiluku on 1:18000 eli mielettömän hyvä! Yeah!

Synnytyksestä: Kokemuksesta tiedän, että synnytys ei aina mene suunnitelmien mukaan, jos koskaan. Edellisen synnytyksen koin vaikeaksi ja ponnistusvaiheessa poika jäi hartioistaan kiinni. Otin epiduraalipuudutuksen avautumisvaiheessa ja se oli aivan taivaallinen. Toivon, että tällä kertaa saisin avautumisvaiheessa kokeilla lämpimän veden vaikutusta ammeessa tai suihkussa, epiduraalipuudutuksen oikeaan aikaan ja osaavan, kannustavan kätilön. Toivon myös, että synnytys alkaisi luonnollisesti ettei tarvitsisi käynnistää ja että lapsi olisi alle 4 kiloinen...Siinähän niitä toiveita :LOL:
 

Yhteistyössä