**Maalismasut 2009** syyskuussa

Zoe-F
Miä kävin ultrassa kans. LA 19.3
Nappulan joutu herättää.
Se jakso hetken keikistellä ja vilkutella ja kääns sitten kylkee.
Jatko vissiin uniaan.
Ultraus tehtiin alakautta ja vatsan päältä.
Iines79 Älä ota niitä ilkeilyitä ittees. Oo vaan onnellinen raskaudesta ja haistata niille naamailijoille ajatuksissas. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
mökin muija: kivaa kun ultrassa oli kaikki hyvin, harmi kun ei ehkä ollakaan synnärillä yhtä aikaa :'( Ellet sitten mene yliajalle ja/tai minä aloitan etuajassa
:LOL:
Joo, ei taideta tavata. Mulla noi edelliset ovat syntyneet ennen laskettua, mulle helpotus tietty....
 
Iines79, anna mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Joo, en mäkään olisi menossa töihin kuin ehkä 5 viikoksi.... Se on sitten toinen juttu kannattaako se. Tällä hetkellä töissä niin tulenarka tilanne että hyvä juttu kun oon hoitovapaalla. Tiedän jo, mitä muutamat työkaverit asiasta ajattelevat, mutta siinäpä ajattelevat |O , ei oo mun onkelma!
 
Iines79: Työelämä ei ole helppo aina odottaville äideille. Eihän se mikään voivottelun aihe tietenkkän työpaikalla saisi olla. En tosin itse ole vielä ilmoittanut työpaikalla ja taidan edelleen jänistää uutisen ilmoittamista. ilmoittelen sitten kun ei pysty enää peittelemään. Meillä on juuri menossa organisaatio muutokset ja uusien työtehtävien jako, enkä välittäisi tehdä nakkihommia loppu aikaa.

Kiva kuulla että muillakin on ollut ultra:) On se jännä miten se raskaus jotenkin on konkreettisempaa ultran jälkeen kun oikeasti näkee vauvelin. Ainakin itselle.
 
Tiuhtin äiti kamalia uutisia, osanottoni. Voimia! :hug:

Omasta olosta sen verran että uskomaton väsymys jatkuu edelleen... Taidanpa kaatua sohvalle lastenohjelmien ajaksi niin saa edes hetken torkahtaa.

Myhkäri+mahamölliäinen 13+4
 
Iines - minunkin mielestäni kannattaa jättää kommentti omaan arvoonsa. Minä kun kerroin työkaverille, niin kehtasi ensimmäiseksi kommentikseen sanoa: "Eiks sulla oo kauhean syyllinen olo?"

Voi hitsi että suutuin. Kysyin, että miksi pitäisi olla? Ja jätin asian sikseen. Hävytön kysymys, kun nainen on vielä itsekin raskaana, tosin pidemmällä.

Marais ja Mökö 13+3
 
myymä
MEillä on kotona ihan valtavan kylmä. Patterit ei toimi ja täällä nyt 3 paitaa päällekkäin ja peiton alla vapisen .. hyrrr... Onneks täältä pääsee pian pois!!

Mä sain tänään jonkun kumman "Kipukohtauksen" kun jouduin juosta ratikkaan. TUnnetusti mulla on järkyttävän huono kunto mutta istuin sen spurtin jälkeen ratikassa ja ylösnoustessa parin minuutin päästä sattui pirusti alamahaan. En sitten tiedä voiko tässä vaiheessa vielä ns. "supistaa" mutta siltä se kyllä tuntui... Meni sitten onneksi hetken päästä ohi.. Säikäytti vain niin etten muuten varmana enää juoksentele :D
Huomista ultraa EDELLEEN jännäten...

myymä ja pikkuvelisisko 11+5 :)
 
tiuhtin äidille iso :hug: ja jaksamisia
iines 79!
niistä kynsistä. niiden laittaminen alkuraskauden aikana varmaan siksi harvempaa kun voi tulla allergisia reaktioita.
esim. minun päänahka reakois todella paljon kun tyttöä odotin. blondiksi kun värjättiin niin oli välillä tosi punainen. nyt ei ole enään ollut mutta enhän ole enään blondikaan.
mulla on koko raskauden ajan kynnet ollut eikä ole mitään tullut.
se niin riippuu ihmisestä ja harvoin olen kuullut että jollekkin jotain tulee.
 
Terveisiä kaikille Kroatian auringosta. :flower:

Onpa viikossa tullut paljon tekstiä. Mutta luin kuin luinkin kaikkien viestit tasavertaisesti läpi :wave: .

Suuren suuren :hug: KM:n saaneille. Olen todella pahoillani. Voimia ja jaksamisia.
En muista mitä kaikkea täällä on ollut aiheina, mutta koitan antaa jotain kommentteja:)


Työpaikka itse olen taloushallinnon ihmisiä ja työ sekä asiakkaat osaavat olla hankalia. Työ on todella rankkaa ja stressaavaa varsinkin keväisin, kun on kaiken maailman raportoinnit tilinpäätöksineen. Se on yksi syy, miksi aloitan aikaistetusti äippärin. En jaksa asua kiireen keskellä pitkiä päiviä, kun on raskaana. Lisäksi en ole töissä vielä kertonut, että jään äippärille taas. Juurihan palasin töihin kevään korvilla. Eivät varmaan riemastu, kun joutuvat hankkimaan ihmisen tilalleni, joka pitäisi vielä sitten koulutttaa. Viimeksi ilmoitin monta kuukautta ennen ja tilalle tuli henkilö ehti olla viikon yhdessä kanssani. Että se siitä sisäistämisestä. No, mutta se ei ole minun ongelmani laisinkaan.

Hiustenvärjäys. Itse olen värjänyt kampaamoista saatavilla väreillä hiuksiani. Ei niistä mitään haittaa ole ollut. Kyllä ne neuvolassa ja jokapaikassa varoittelisivat, jos olisi haittaa.

Kynsien laitattaminen. Minulla ei ole koskaan ollut muita kynsiä kuin omia.

Pitää palata myöhemmin kirjoittamaan lisää, kun himskutin ipana taistelee sängyssä unta vastaan. Kiljunut kohta puolituntia. Ja on se myös kumma, kun ei edes puuro maistu, sotkee sen vaan, vaikka kuinka eri tavoin yrittäisi sen laittaa. No palaan myöhemmin asiaan, kun ipana nukahtaa ja saisi itse edes syödyksi.
 
Äh.. mie se en osaa tarpeeksi usein tänne kirjoitella.. viimeksi varmaan pari viikkoa sitten kirjoittelin. :(

Muutto sujui ihan hyvin uuteen parempaan ja isompaan kämppään:)
Ekassa neuvolassa käyty ja 15.9 on uus neuvola ja lääkäriaika. Ultra vasta sit 20-22 viikolla kun en mene siihen np-ultraan.

Oireita ei oo pahemmin ku rintojen kipu ja alavatsakivut... ja väsymys
Mieli heittelehtii laidasta toiseen, olen iloinen,sekopää,raivona tai sit oikeen surullinen ja itkusta ei tuu loppua..

Jotenkin tuntuu että töideni takia en oo oikeen saanu olla tarpeeksi mieheni kanssa... tuntuu nyt et se on jatkuvasti jossain muualla ku mun luona.. nytkin kaverin kanssa muutamalla kaljalla. Tai sit mie oon raskauden takia niin herkillä että kaipaan enemmän sitä turvaa miehestäni ja halipula on kova..

onnes 15.9 on vika työpäivä... en kyllä taho jatkaa enää vähään aikaan ku yhtäkkiä pitkän työttömyyden jälkeenn aloitin työelämän jossa oon joka arkipäivä nyt ollu...

massu jo pikkasen on alkanu turpoamaan.. :)

Olen aika monipuolisesti koittanu syä mutta joka päivä on tullu myös herkuteltua.. osittain ehkä johtuu siitä ku yli kuukauden ollu polttamatta kokonaan ja mitään nikotiinijuttuja en oo käyttäny..

LindaH23 ja vaavi 11+5

Anteeksi vielä kerran että kirjoitan niin harvoin täällä.. ihan hävettää :(
 
Tere

LindaH23. Älä suotta häpeä, ei sitä aina kerkiä kirjoittelemaan. Hyvä, että olet nyt ilmoitellut taas itsestäsi =)

Neiti taisteli 45 minsaa unta vastaan, mutta nukahti sentään. Värmään outoa nukkua kotona, kun viikon olimme muilla mailla vierahilla.

Oma (.). Nyt on sitten oltu miltein kaksi viikkoa oksentamatta, etovaa oloa on välillä ollut, mutta se on aamulla mennyt ohitse, kun olen juonut kupin kuumaa teetä. Väsyttää välillä ihan kamalasti. Ensi viikolla olisi eka ultra ja vähän jänskättää. Toivottavasti kaikki on hyvin masussa, kun oksentelukin loppui kuin seinää kun alkoi 9 raskausviikkoa. Sitä ennen oksennettiin ekan kerran jo viikolla 3+3. :snotty:
Nyt on siis kasassa viikkoja 10+4 :wave: kohta on täydet tusinat:) Ihanaa.

Äitiysvaatteista sen verran, että en ole ostanut mitään, enkä varmaan osta. Ekasta raskaudesta on muutama paita, joista yksi on käyttämätön, kun oli liian iso. Sekä kahdet housut. Käytin ekassa raskaudessa miltein koko raskauden ajan omia vaatteitani, kun mahani ei ollut mikään iso. Loppuvaiheessa meni päälle tosi kivasti hameetkin, joissa oli resorivyötärö tai siis kuminauhavyötärö. Sen verran höveli olen, että varmaan ostan, jonkun ihanan paidan:)

Ei mutta nyt suihkuun ja hetkeksi pötköttää sohvalle, niin jaksaa aamulla mennä viemään pimun eka tarhaan ja sitten töihin. Lisäksi mun pitää hakea likka tarhasta, kun miehellä on firman virkistyspäivä.

Tarrasukkia kaikille. Ja onnittelut sauhulakkolaisille, jatkakaa samaa malliin:)
 
moi

töistä tulleena ja uni ei hetkeen tule.. mieskin yövuorossa..

ZoeF: Niin olen minäkin kuullut tuosta makean himosta mutta kuinkas ollakkaan sikoisen aikaan vedin kaiken maailman vanukkaita ja karkkia säkki tolkulla ja poika sieltä tuli ;)

Myymä:
Puhuit tuotsa että tunnet että olet yksin raskauden kans jne.. täällä (niin kuin näköjään monella muullakin) myös aika ajoin sama tunne.
Meillä mies kysyy aina että mites masu ja koittaa mutta jotenkin tuntuu että olo on välillä niin yksinäinen.. ja nyt olen huomannut että olen jotenkin vetäytynyt kauemmas tämän raskauden myötä. nyt alkaa helpottamaan ja toivon että asia korjautuu lopullisesti kunhan ultra on ensiviikolla.. saan itse varmistuksen ja uskallan taas olla onnellinen.
Ja uskon että joillakin miehillä menee aikaa ennen kun sisäistävät raskauden kokonaan.. kunhan vauvan liikkeet alkaa tuntua ja maha kasvaa isoksi jne.. ehkä se on osalle miehistä "todellisempaa" vasta sitten.
onnea huomiseen ultraan! hyvin siellä kaikki on! :D

LindaH:
Itsekkin tuntuu että miehen kanssa ollaan nykyään liian vähän yhdessä.. tieten molemmat tekee vuorotyötä, poika vie tottakai molempien täyen huomion jne.. mutta osittain tiedän että kai se on jotain tunnepitoista.. siis niin kuin sanoit niin itsekkin haluaisin että olis mahdollisimman paljon turvana jne..

Iines:
älä sinä niistä suupalteista välitä!

Ihanaa kun noin paljon tullut hyviä ultra kuulumisia!!! =)

Töissä tieto levinnyt lulovalkean tavoin.. mikä ei minusta kovin kiva.. tuntuu vähän siltä kun omista asioista juoruttas selän takana.. että kuka kerkee eka uutisen toiselle sanomaan.. meitä onkin kaksi raskaana olevaa.. eikä kovin montaa viikkoa taida la:n väli olla.

Huomenna vielä töihin ja sitten ois neljä päivää vapaata =)

danjuska ja toukka 10+4
 
Zoe-F
myymä Miä luulen että se kipu oli "repäsykipu". Mulla on niitä tosi usein ja just ylösnoustessa, mutta ultrassa ainakin kaikki oli ihan hyvin.
Danjuska Mä tiedän todella paljon tollasii uskomuksii :p
 
Empuuu Onnea ultraan, toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin! :hug:
Aamulla itse kävin ultrassa ja siellähän se pallopää kelli. Oli vaan pikkasen hunommat laitteet kun siellä yksityisellä, kuva oli aikas epäselvä. Sydämensyke kuitenkin ihan selvästi ruudulla näkyi ja vauvan hahmo. Sormia ym. pienempiä yksityiskohtia ei tolla laitteell asaanut näkyviin. Ja oli kyllä muutenkin hyvä, että kävin siellä yksityisella, kun toi terkkarin lääkäri oli jotakin aivan kamalaa! Sen olemus ja asenne oli ihan kauheita, puheesta ei saanut mitään selvää, oli tosi kovakourainen ja hätäinen ja vaikutti todella työhönsä kyllästyneeltä! Tuntu että se ei keskittynyt yhtään siihen mittailemiseen, hätäsesti vaan vetäs ne viivat siihen ja tokas että kaikki kunnossa ja vastaa viikkoja. Jos en olis siel yksityisellä käynyt, niin kyllä nyt menisin tarkistuttamaan... Yhden kuvan anto mukaan ja sekin on niin tumma ja epäselvä että eipä sillä oikeen mitään tee. Onneks sentään TH on tosi mukava ja vauvalla nyt kuitenkin kaikki ok.

Riine ja pallopää 12+2
 
Zoe-F
Huomenia!
Miä kävin tuolla äitiysklinikalla (? ) ultrassa ja se lääkäri oli oikeen hellävaranen. Ei siinäkään sormia ja varpaita saanut näkyviin mutta kintut ja kädet ja vilkutukset erotti kyllä.
Oikeen tarkkaan kun katso niin selkäranka näkyi pienenä helminauhana hetken.
Se vampyyri (verikoe) osas kanssa asiansa. Ei nipottan vastaa ku ojensin sille vasemman käden (oikeest ei tuu mitää ) ja sai nopeest neulan suoneen. ( Hyi mikä työ, miä en pystyis)
Täytyy alkaa valmistautumaan oikeuden käyntiin (istun syyttömien puolella)
Zoe ja Öttiäinen 11+6 :heart:
 
Huomenta

Ja onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia :flower: !

Kiitokset rauhoittelusta, menin eilen vähän ylikierroksilla. Takana oli rankka päivä rankkoine hommineen. Tänään vielä jatkuu... Mä tiedän, että noi kommentit pitää jättää omaan arvoonsa mut kyllä se vähän yllättää, kun normaalisti tosi mukava ihminen laukaisee jotain pisteliästä :/ .

Kerran muuten yksi "kaveri" sanoi mulle, että se on mun tyyppisten naisten vika, että nuoria naisia ei palkata vakituisiin työsuhteisiin. Oltiin just juteltu siitä, että sain vakkaripaikan ja olin silloin alkuraskaana. Siitäkin tuli tosi hyvä mieli :/ . Ihan kun olisin tarkoituksella hankkiutunut raskaaksi, kun olin saanut uuden työn. Mun esimies otti asian ihan hyvin silloin aikoinaan (kun stressasin äippälomalle jääntiä ), kun sanoi että tää on naisvaltainen ala, ainahan täällä on joku raskaana :) .

Danjuska: Mulla raskausuutinen leviää samalla tavalla mut sukulaisten keskuudessa. Ollaan yritetty pitää kaikille sukulaisille salaisuutena, sillä mua ärsyttää ihan hirveästi se vertailu muiden raskauksiin, tenttaaminen kiloista ja oloista yms. Mut kulovalkean tavoin se tieto alkaa leviämään sit kun se leviää. Kivaa kun on suuri suku :eek: .

Riine: jopas oli ultrakokemus! Inhottavaa olla tuossa tilanteessa. Mut onneksi olette käyneet yksityisellä :) .

Omaa napaa vähän lisää: Mua vaivaa kurkkuhimon lisäksi kova väsymys. Nukun tosi huonosti ja tuntuu ettei 8,5 h yössä riitä. Mulla ei ole mitään saumaa nukkua päikkäreitä ja kun esikoinen menee nukkumaan, niin onhan siinä kiva vaan olla hetki ihan rauhassa, nauttia hiljaisuudesta. Siksi en malta mennä nukkumaan ennen kymmentä.

Iines ja Sintti 13+5
 
Nyt on vihdoinkin mieli tasainen. Oon ollut vähän pelko persiissä kun raskausoireita ei ole enää ollut pariin viikkoon. Neuvolaan rimpautin ja pääsin pistäytymään.Sydän äänet kuulin nyt ekaa kertaa ja mieli on huojentunut. Kerkesin jo pelätä että on sattunut jotain. Ultra maanantaina joten tietääpähän ainakin että hengissä siellä ollaan.

Hansku83 ja Sintti 10+6
 
Kaa
Päivityksiä taas tehty. Toivottavasti meni osittain edes oikein. :D

Puoli tuntia ultraan ja sitten töihin. Kirjoittelen jossain vaiheessa kuulumisia ja lueskelen muidenkin kuulumiset samalla.

:wave:
 
Heippa taas!!!
On ollut pikkasen taukoo täs kirjottelus kun on ollu niin kaamee väsymys ja pahoinvointi. Se on kyllä kumma kun töissä jaksaa tsempata, mut kotona on aivan poikki eikä jaksa mitään |O Ja kun aattelee et nyt helpottaa ni eiko seuraavana päivänä taas jutella pytyn kanssa.

Tossa listassa mun la oli lipsahtanu 8.3, oikee kuitenkin 9.3, vaikka ei se taida niin tarkkaa olla. Yli se kuitenkin menee. Np-ultras kans kävin ja kaikki oli kunnos.

Miehestä kans sen verran, et alkaa vissiin kyllästyy tähän ikuiseen pahaan oloon ja väsymykseen. Mielestäni en turhaan valita, mut aina on sohva liimautunut selkään, ni ei mies sitä väsymystä voi olla huomaamatta. Enkä jaksa innostuu petipuuhistakaan :LOL:
Josko se olo tästä paranis pikapuolin...
 
Heippa kaikille!

Uudet tervetuloa!!

Voimia ja jaksamista keskenmenon surussa!

Iines79 Mä nukun 11 tuntia yöllä ja sit päivällä ½-2 tuntia ja silti vaan aina nukuttaa...

Eilen oli tosiaan se ultra ja siellähän sellanen pieni killiäinen kölli. Se on niin huvittavaa ajatella et tuolla mun mahassa elää joku ihan omaa elämäänsä eikä se näy eikä tunnu (=muutaku pahanaolona ja väsymyksenä). Mies oli mukana ja kysyin siltä et miltä tuntu nähä oma lapsi niin ei kuulema miltään... :LOL: Tää mun ukko on pikkusen hitaasti lämpiävä näissä tunneasioissa. Joskus ärsyttää se et se ei mitenkään tunnu ottavan osaa raskauteen. Sillon ku pahoinvointi oli kauheimmillaan niin sillon se osas kyllä olla hellä ja huolehtiva, mut nyt ku TOIVOTTAVASTI pahin on ohi, niin ei se enää mitenkään ota osaa asiaan. Mut en jaksa olla mitenkään huolestunu koska mä tunnen sen kuitenkin. kyl mä luulen et sit ku maha rupee kasvamaan ja sit jos vauvakin joskus syntyy niin siinä on jotain konkreettista.

Ootteko kaikki jo kertonu isovanhemmille ja muille vauvauutisen? me vielä pihdataan tietoa...

mammavaatteista: mulla alkaa paidat loppumaan. Helma on liianlyhyt. vaikka vauva maha ei oo kasvanu, niin maha kuitenkin on turvonnu niin et melkein koko ajan näkyy maha.. pitäis ettiä jotain, mut ei jaksais.. :)

eipä muuta kuin odottamisen iloa... 1 ½ viikkoa vielä niin sit ois puolivuotta laskettuun aikaan. Hertti ku toi aika menee nopeeta!!

Muty & killiäinen 12+ 5

*muoks* miten ihmeessä noi hymiöt hyppii tollei??
 
myymä
Huomenta :)

ULTRA takana ja kaikki oli hienosti! On täydellisen helpottunut olo. Laskettuaika pysyi samana ja niskaturvotus oli vain 1,3 mm . Pieni nukkui kun aloitettiin mutta heräsi hienosti sitten ultrauksen aikana ja antoi hienoja liikenäytteitä meille ;)
Kyllä hän on NIIIIIIIN söpö!
Lähetin juuri pomolle viestin että tulee huikkaamaan kun on hetki aikaa jutella. Taitaa jo arvata mistä kyse, sitä nyt odotellessa... jännittää kertoa!
Tänään myös kerrotaan tulevalle isosiskolle! :heart:

Palaan kohta asiaan ;)

myymä ja pikkuvelisisko 11+6

AINIIN KAA Muutatko lasketuksi ajaksi 19.3 Kiitos :)
 
työt: mulla ekassa paikassa pomo (lähes 60v mies) sanoi että kaikki lapset ja äitiyslomat otetaan ilolla vastaan!!! siinä mallia mielestäni kaikille pomoille. asialle kun ei mitään voi niin siihen pitäisi suhtautua näin. Uudelle pomolle en ole vielä kertonut tätä ilouutista, kun aloitan uudessa paikassa työt vasta ens kuussa. saas nähdä miten reagoi. just ehdin oppia vähän jotain hommia ja sitten jäänkin kotiin...
tänään ollut parempi päivä ei ole ollut pahoinvointia. otin tosin vanhan konstin käyttöön , että söin omenan jo sängyssä ja makaroonilaatikkoa heti töihin tultuani. kaipa se pitää pitää tapana ainakin puoleen väliin saakka. Liikkumaan pitäisi päästä ja siitä sitten päästäänkin puimaan parisuhdetta.
Parisuhde: elänkö mä parisuhteessa???? nään miestäni n 1h päivässä. se on päivät töissä kuten mäkin, illalla se usein on pidempään töissä kun mä, sitten kotiin tultuaan lähtee lenkille ja mä saatan käydä lasten kanssa harrastuksissa, sit syödään ja nähdään n 1h ja sitten meen väsyneenä lasten kanssa nukkumaan. pitätis sanoa että nyt mä käyn lenkill/ salillla. lasten kassa yhessä ei oikein pääse kuin metsään ja se ei riitä kuulemma lenkiksi, lastenhoitoapu(isovanhemmat) asuu kaukana, yhteistä aikaa ei ole. puhelimessa puhutaa: mitä ruokaa syödää, kumpi käy kaupassa. Tätä tää on vissiin seuraavat 5-10vuotta kunnes lapset pärjää hetken keskenään ja voi vaikka käydä ukon(jos sitä enäää on) kanssa lenkillä/syömäss/mitä vaan. Sessistä turha haaveillakkaan. Miten muilla töissäkäyvillä lapsellisilla?
 
Myymälle onnea ultrakuulumisista!

Parisuhde: Mikä se on :eek: ? Meillä on mennyt jo yli vuosi niin, että ei olla miehen kanssa nähty. Talon rakentaminen alkoi keväällä 2007 ja siinä menikin miehen aika. En voinut pojan kanssa käydä raksalla, sillä meiltä löytyy todellinen hulivili vilkas tapaus. Oli ihan liian vaarallista ottaa mukaan. Nyt ollaan muutettu mut edelleen miestä ei näy. Miksi? No, se käy 55 km päässä töissä, joten ajamiseen menee jo mukava osa päivästä. Sit on pihahommia, puiden tekoa (mies kun on nuuka sanan todellisessa merkityksessä niin talo lämpiää puilla) yms. Illat istuu yläkerrassa tietokoneella. Siis sen jälkeen kun lapsi on mennyt nukkumaan. Molemmat ollaan myös sen tyyppisiä, et jos omaa aikaa ei irtoa niin meillä ollaan kiukkuisia. Mut katsotaan miten muuttuu, kun talvi tulee.
 

Yhteistyössä