**Maalismasut 2009** syyskuussa

Terveisia ultrasta!!! Olipa ihanaa nahda pikkuinen siella huitomassa :heart: Laskettu aika aikaistui parilla paivalla, mutta sehan ei merkkaa mitaan, kun se kuitenkin saapuu sit kun on tullakseen.

Vauvauutisen kertomisesta- ma oon kertonut jo toissa (ei pystynyt pitamaan salassa, kun olen niin vasynyt ja oksentelen...) ja kerroin heti myos kaikille niille, joille ylipaataan kerron...perheelle ja ystaville. Niille, joiden kanssa jaan ilot ja surut muutenkin.

Missa vaiheessa olette kertoneet lapsillenne ja lapsienne iat? Me ollaan tata mietitty ja myos sita miten kertoa...kertokaan kokemuksenne!
 
Me kerrottiin lapsille tuon np ultran jälkeen eli maanantaina. Lasten iät 12 ja 8 vuotta. Mutta sovittiin ettei puhuta asiasta sen isommin vielä muille. Tämä on nyt meidän perheen "salaisuus" vielä. Varmaan sitten aletaan kertoa muille asiasta, kun on vaikea pitää tätä salassa. Jotenkin en halua vielä että muut tietävät. Kai se johtuu noista keskenmenoista.

Lotta 13+1


 
Minut voi valitettavasti poistaa maalismasuista. Tänään oli siis ultra, alkio vastasi kooltaan viikkoja 7 tai 8 plus jotain. Ei jaksanut kasvaa sen isommaksi, huomenna olisi alkanut 13. raskausviikko. :'( Tuntuu todella pahalta, mutta eteenpäin mennään. Jotenkin arvasin, että lapsi on kuollut mahaan, ei ole ollut raskausoloa siitä lähtien, kun viikkoja tuli 9 täyteen.

Maanantaina takaisin Kätilöopistolle, aloitetaan lääkkeellinen tyhjennys.

Toivotan teille kaikille onnea odotukseen, saatan vielä seurata tätä ketjua.

Emilia

 
Zoe-F
päksy79 Ihmettelen itsekin samaa. Kotona voin pahoin mutta heti kun pääsee liikenteeseen niin helpottaa :D Ehkä se on alkavaa koti allergiaa, kun tietää että maaliskuussa on aika olla vaan kotona.
muty miä kerroin ystävälle ja tädille. Sitte ku oli ihan varmaa että siellä masussa edelleen on joku niin ostettiin mun äitille ja anopille mummi-mukit. Anoppi valitti että onneks istu ku sai rytmihäiriöitä :D Alle 50-v kuitenkin. Ja mun äiti valitti että tää on ihan liian aikasta kun se ei tunne itteään yhtään mummiks eikä kerkee täyttää ees 45 :D
myymä Ei voi olla totta! Sullakin muuttu 19:teen päivään laskettu :D
Empuuu Voi ei! En voi edes kuvitella kuinka kamalalt sinust varmasta nyt tuntuu. Toivottavast jaksat silti ja yritätte pian uudestaan, kyllä se varmasti onnistuu. :hug:
 
myymä
Empuuu EIIIIH! Mä oon niin pahoillani :( Tuntuu niin pahalta teidän puolesta. Ei sitä soisi kenellekkään!!! Voimia jatkoon!!

Minä kerroin nyt pomolle ja pomo otti asian hyvin vaikka juuri mun työkaverikin on ilmoittanut raskaudestaan... Nyt on NIIN helpottunut olo kun asiaa ei tarvitse enää salailla...

myymä ja pikkuvelisisko 11+6
 
Nyt rupes itseänikin pelottaa tuleva ultra. Tuurillani kuiteski kuoli ajat sit. Ja kuvittelen muutenkin nykyään liikaa omiani. :headwall: Ainoa lohtun on se, että maha kasvaa mielestäni kyllä. Sen näkee sitten. Vielä muutama päivä ultraan. :eek:

11+0
 
Empuuu: Voi kuinka kurjaa, Tuntuu tosi pahalta sun puolesta! Paljon paljon voimia!! :hug:


Kävin tänä aamuna puntarilla, painoa tullut 7 viikon aikana 200g.. Hurjaa! :LOL: Eilen aamulla alkoi taas päänsärky ja yltyi ihan migreeniksi asti. Piti ottaa sitten pari panacodiakin päivän aikana niin pystyi edes jotenkin olemaan. Tänään aamuyöstä otin sitten vielä pari panadolia ja tämä päivä on mennyt suht hyvin. Tunnen kuitenkin että päänsärky jäi vielä lymyilemään jonnekin, toivottavasti menisi kokonaan ohi!

Muille kertomisesta: vanhemmille ja sisaruksille kerroimme jo monta viikkoa sitten, miehen muutamalle sukulaiselle pari viikkoa sitten.. En mä pysty oleen kertomatta! :D

rv 12+4
 
Jospa sittenkin miehittäisin tota 18.3. päivää eli mun tiedot voi siirtää sille päivälle....Sille päivälle ei vissiin muita ollutkaan. Aika varmistui nyt toisessa ultrassa ja lääkäri päätti pitää mun puolia, jos taas yli menee niin kuin kaksi edellistäkin!

Vattihattu rv 12+1
 
Pakko käydä vähänväliä kurkkimassa tätä ketjua, ehti tulla jo tavaksi.

Kiitoksia kaikille muistaneille, kyllä täällä pärjäillään. Kerroin vanhemmille asiasta, piti kertoa lähiaikoina hyviä uutisia, mutta näin kävi. :(

Tsemppiä teille! =)
 
onnea hyvistä ultra uutisista !! :flower: :heart:

empuuu: voi sinua.. voin tietää miten kamala tuo uutinen.. mulla itellä kolme km takana. Aika auttaa, mutta ei paranna sitä menetystä ihan heti. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja parempaa onnea uuteen yritykseen! :hug:

Täällä samoilla mennään, eiole oikeastaan mitään uutta kerrottavaa PAITSI kävin muuttamassa hiuslookkia ja olen iloinen tuloksesta, piristää kummasti. =) Neuvola olis huomen aamuna sitte..

Niinu & itiö 14+1 :heart:
 
Hei taas kaikki ja hyvää syksyä, siitä on tosi pitkä aika kun oon täällä viimeks kirjotellu. xD
Eilen tuli täyteen 13 viikkoa ja ei oireetkaan enää oo niin pahat, rintakipu on jääny vähän enemmän taka-alalle ja ainut mikä tässä on enää kiusana on jatkuva närästys.. *huokaus* :(

Miehellä ois 9 päivä tätä kuuta 20v synttärit, mitä yllätyksiä vois tehdä? ideoita muuten?? Pää on ihan tyhjä vaikka mietittyä on kyllä tullu toden teolla! :)

Kävin tuossa pari päivää sitten leikkauttamassa otsahiukset ja värjäsin myös tälläkertaa sinimustaks. Ongelmia ei tullu värjäyksen jälkeen tai aikana.

Tuossa ihmiset oli puhunu painosta ni eilen kävin lääkärillä eka kertaa, sydän löi 151 ja pianon muutos/ viikko oli + 200g xD Kohtu kyllä tuntuu kun makaa, mutta tää perhanan raskaus ei ala näykymään vieläkään!!! :( :'( *sniff*

Tuun nyt sit taas tänne roikkumaan, kestätte tai ette! :LOL: :D

Empuuu, voimia sulle :hug: Ei varmasti mikään ihana olo oo.. :(

Eternal-life ja plankton 13+1
 
Sellanen vielä et onko teillä tuntunu jo jonkinlaisia liikkeitä? Onhan tää aika aikanen vaihe mulla, mut eilen tuntu kun menin nukkumaan sellaista plumpsahtelua pari kertaa alavatsan kohdalla, loppui siihen kun silittelin tuota mahaa vähäsen.. :eek: Voihan se olla että vain kuvittelenki! ;)

Eternal-life ja plankku 13+1
 
Zoe-F
Niinu86 Miekin haluisin tukkaan jotakin uutta mutta kasvatan pitkiksi joten ei oikeen tee mieli leikata.
eternal-life Mulla sama ongelma täällä. Miehen 27v syndet 17. päivä. Ja omat 22. :D Oon mä sille muutaman kirjan ostanut kun se tykkää lukea mutta hyviä kirjoja löytyy harvoin. Ja se kun sanoi ettei mitään lahjoja saa ostaa.
 
Kaa
Empuuu:lle lämpöinen halaus ja voimia. :hug:

Itse näin tänään ultrassa villisti kuperkeikkoja heittävän 57 mm pitkän Natiaisen. :heart: Turvotusta oli vain 0,8 mm, eli sekin näyttää hyvältä. Käynnillä myös LA muuttui pari päivää aiemmaksi, eli nyt se on 17.3. Tunnin verran sain seurata pikkuista, kun harjoittelija harjoitteli meillä ultrauusta. Suostuin ilomielin, kun kerta näin saatiin miehen kanssa katsella tulevaa perheenjäsentä.

Ei voi muuta sanoa kuin :heart: ja :heart:
 
Empuuu tuhat kiloa myötätuntoa ja lämpimiä ajatuksi teidän suuntaan!

[/b]Kertomisesta: Pomolle kerroin eilen, hyvin otti asian, kun tämän taustankin tiesi, niin onnitteli asiallisesti. Kummankaan vanhemmat ei edelleenkään tiedä, ens viikolla olis kai tarkotus kertoa. Mulla ei olis mikään kiire, mutta mies vain huolehtii, että vanhemmat ei vaan saa kuulla mistään muuta kauttta ennen ku meiltä. Itse en kyllä ymmärrä, mistä ne vois kuulla, kun asiata tietää vain meidän kaveripariskunt, mun yks kaveri ja nyt reksi... Miehen logiikka...?! itse olin ajatellu kertoa Ranskanreissulla parin viikon päästä, kun siellä kerran olen vanhempien ja yhden siskoni kans. No...

Kiloista on keskusteltu. itselle tullu noin 2, maanantain neuvolas laski keskimääräiseks lisäykseks 200 g/vko.

Mielitekoja ruuan suhteen ei ole ilmaantunnu, tietty salmiakki välillä maistuu ja alkuraskaudesta yhdellä viikolla kiiwit oli must.

Parisuhteesta... tai suhteettomuudesta: Meillä ei mies ymmärrä eikä haluakkaan ymmärtää mun äksyilyä ollenkaan. Pistää kaiken mun hankalan luonteen piikkiin. HORMONEILLA ei kuulemma voi tämmösiä asioita kuitata. Vähän on siis ollu kyräilyn makua, mutta pääsääntösesti kuitenkin odotuksessa mukana ihan OK.
Mies oli leikkausessa tiistaina ja kotiutui tänään, kuukausi saikkua, joten kyllä hänkin tässä huolenpitoa kaipaa!

Rattoisaa illanjatkoa!

Kaatjuska + Kunto (11+6)
 
Kaatjuska, meilläkin oli ongelmana tuo äksyily.. Mies ei ymmärtänyt ollenkaan eikä halunnut edes uskoa, että äksyily kaiken kaikkiaan olisi hormooneista riippuva! :O Lastasin miehelleni tusinoittain kirjoja jossa kerrottiin raskauden oireista ja vähitellen hän alkoi itsekkin uskomaan. Nyt ei ole ollut tuota ongelmaa enää kun mielialanikin alkaa taas tasoittua, mutta huh mitä mieheni joutui kestämäänkään !!! :D Onnea sinne ja yritä lastata vähintäänkin kaikki kirjat mitä löydät, niin kyllä rupee uskomaan! ;)
 
Zoe-F
Kaatjuska ja eternal Toinen ääripäähän on se että jos suutut jostakin asiasta niin sitten on heti että sä olet tollanen ku oot paksun.
Onneks äijä tajuu et mul ei oo ihan helppoo ku oon tottun viimesen kuuden vuoden aikan siihen ettei oo mitää hormooni piikkei eikä mitää. Tasast meininkii koko ajan vaa :)
 
Empuuu: :hug: , aivan hirveää, ei voi muuta sanoa. Itseäni tuo tieto kyllä säikäytti ja laittoi ajattelemaan asioita syvällisemmin, ei todellakaan mikään ole varmaa tässä maailmassa, milloin vain voi tapahtua mitä tahansa. Lisäksi kuulin eilen, että mummoltani on löydetty molemmista munuaisista kasvaimet :'( Täytyy toivoa, että ne ovat joko hyvänlaatuiset tai sitten täysin pois leikattavissa...

Terveysasioista tuli mieleeni, että onko muilla tuntunut menkkamaisia tuntemuksia vatsassa? Minulla tuntuu ajoittain, onkohan kohdun kasvukipuja vai mitä? Edellisestä muksusta en muista kun siitä on niin paljon aikaa jo..

Painosta: Mä olen syönyt kuin pieni possu. Siis herkkuja :ashamed: En kehtaa mennä puntarille ens viikon neuvolassa....

Kertomisesta: Nyt tästä vauvasta tietää kaikki. Ihanaa, ei tartte enää salailla mitään. Toivon mukaan vauvan tarrasukat ovat pitävät...

Vauvan liikkeistä: Olen välillä tuntenut pieniä kuplia/plumpsahteluja mutta kaiken järjen mukaan niitä ei kai vielä voi tuntea? Tosin eräs raskauskirja sanoo, että vkolla 13 vauva hyppii jo kohdussa, kirjaimellisesti siis ponnaa kohdun pohjasta ylöspäin koska tämä kävelyrefleksi toimii jo sikiölläkin. Mutta näin aikaisessa vaiheessa luulen että joku pieru siellä vaan pyörii...

Nimistä: Joko nimet on keksitty? Meillä on etunimet päätetty jo aikaa sitten, ja pojalle on toisetkin nimet. Uskaltaako kukaan paljastaa minkä nimen aikoo antaa lapselleen? B)

ärrieri 11+4
 

Yhteistyössä