**Maalismasut 2009** syyskuussa

Kertomisesta: Parille ns pikkupomolle olen kertonut mutta sille pääjehulle en vielä. Kerron vasta ultran jälkeen. Omat vanhemmat ja kaverit tietää, samoin mummot ja papat. Miehen vanhemmat myös tietoisia, smoin mummo.

Sukupuolesta: Nimeä ei olla vielä päätetty. Kait se sitten tulee kun näkee minkä näköinen muksu meille syntyy. Ei viitti antaa Tyyneä jos näyttää Kaijalta :LOL: .Sukupuoli toiveita ei ole, pääasia että olisi terve. Hyvin pitkälti kun tämä taitaa jäädä meille asinoaksi. Jotenkin on olo että se voisi olla poika ja vähäiset vaatteet joita olen hankkinut on aika vahvan värisiä, tosin sopivat kummalle sukupuolelle tahansa.
 
iltoja

Empuu: :hug: :'( Ei sen noin pitänyt mennä :'(
Voimia teille nyt kovasti.. samattomaksi vetää... mielessä olet :hug:

Muille onnea hyvistä ultra kuulumisista! niitähän ropisee.

Itsellä aika ajoin tosi epävarma olo.. tuntuu että ei kuitenkaan ja ensiviikon ultra pelottaa.. mutta kuitenkin kun kohdunkasvukipuja on (kuka kyselikään :wave: ) niin vähän rauhoittaa mieltä.
Ja itseasiassa on tästä varovaisesti pikku esikollekkin puhuttu.. tänä aamuna kun asiasta puhuttiin niin sanoi että haluan pikkusiskon. kysyin että entäs jos tulee poika.. kova vastaus että eikä tule vaan vauva sieltä tulee!
onhan tämä asia semmoinen mitä ei vielä 2,5v oikein ymmärrä täysin mutta on ajateltu että varovaisin askelin eteenpäin.

kertomisesta.. meillä tietää isovanhemmat, minun sisko ja muutama kaveri.. niin ja tietty töissä jo kaikki :kieh:

nimiä ei olla vielä mietitty mutta muutama esikoisen aikana mietitty on valmiina jos sattuu tyttö tulemaan.. ja sen voin sanoo että valtteri nimeen olen tykästynyt ja esikoisesta meinas tulla valtteri ennen kun toiseksi nimeksi "löydettiin" suvussa kulkeva yhtä hyvä nimi :D

oma olo on ollutnihan karsee tänään.. en meinannut jaksaa töissä olla kun pyörrytti ja yökkäytti. ja kotiin kun tulin ja vedin omat housut jalkaan niin olin niin turvoksissa että ne puristi :eek:
pitäis päästä housu ostoksille jossain välissä kun työhousutkin jo ahdistaa ikävästi.. kahtoo jos huomenna kävis samalla kun käyn morsiuspuvun hakemassa =) muutenpa meillä meneekin nyt aika häiden loppu valmisteluja tehdessä.

 
myymä
Huomenta! :)

Nyt on tulevalle isosiskolle kerrottu ja hän oli aivan täpinöissä. Suuria riemunkiljahduksia ja tusina kysymyksiä!
"Mä saan PIKKUVELISISKON"
"koska me voidaan avata toi sun massu"
"koska se syntyy"
"mä en sitä sitten kiusaa äiti, mä voin vaan hoitaa"
"sit voin tehdä sille näin *levittää käsillä suuta ja lällättelee* koska pihlavauvakin tykkäs siitä" :D
Tyttö oli aivan riemuissaan! Nyt vielä kun malttaisi odotella niin pitkän ajan..
Kerrottiin että ensin pitää odottaa että äidin massu kasvaa isoksi ja joulupukkikin ehtii tulla vielä ennen vauvan syntymää ;)

Olo on ihana. Oli ihana tulla töihin tänään niin ettei masua tarvitse peitellä! Voi laittaa just niin tiukat vaatteet kun mieli vaan tekee :p

Myymä ja pikkuvelisisko HUIKEAT 12+0 TÄYNNÄ! :)
 
Huomenta!!

Täällä vaan migreeni jatkuu.. :( Pitää vaan oppia elään tän kans. Enpä taida mennä vkonloppuna töihinkään, pitäs käydä lekurilla hakemassa saikkua..

Näin toissayönä unta että synnytin tytön! Ja olipahan muuten todella helppo synnytys, se vaan putkahti ulos. :D Nimiehdotuksia mä oon pistänyt listalle ja yks päivä niitä vähän käytiin miehen kans läpi. Tais siellä pari olla sellastakin mistä se tykkäs. Ei näköjään tykkää oikein mistään vähänkään erikoisemmista nimistä, joista mä taas tykkäisin.. Mut eiköhän me päästä yhteisymmärrykseen. Tytölle mun tuntus olevan tosi vaikee keksiä nimee, pojalle ois vaikka mitä. Ja poikaa mä toivoisinkin, vaikka eipä haittaa vaikka tyttö tulis!


rv 12+5
 
Kaa
Nimiehdotuksia tai sukupuolitoiveita ei ole. Katsellaas josko niitä tässä ilmenisi ennen maaliskuuta. :D Tänään ollaan lähdössä mökille ja samalla kerrotaan appivanhemmille raskaudesta. Kavereille kerron sitten ensi viikolla. Sittenpä suurin osa tärkeimmistä ihmisistä tästä jo tietääkin.

Kaa ja Natiainen 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Danjuska:
Itsellä aika ajoin tosi epävarma olo.. tuntuu että ei kuitenkaan ja ensiviikon ultra pelottaa.. mutta kuitenkin kun kohdunkasvukipuja on (kuka kyselikään :wave: ) niin vähän rauhoittaa mieltä.
----------
nimiä ei olla vielä mietitty mutta muutama esikoisen aikana mietitty on valmiina jos sattuu tyttö tulemaan.. ja sen voin sanoo että valtteri nimeen olen tykästynyt ja esikoisesta meinas tulla valtteri ennen kun toiseksi nimeksi "löydettiin" suvussa kulkeva yhtä hyvä nimi :D

Kohdun kasvukipuja, kerro lisää miltä ne tuntuvat. Mulla tuntuu sellaisia "lieviä menkkakipuja" eli juilimista silloin tällöin.

Meidän nimivalinnat alkaa V-kirjaimella. Pojan toinen nimi on sellainen, joka kulkee suvun miehillä ja kolmas nimi on Valtteri :) Tytölle ei olla keksitty kuin tuo V-kirjaimella alkava etunimi vasta.

myymälle onnittelut kun tuli 12 vkoa täyteen!

ärrieri 11+5
 
Zoe-F
Huomenta
Ärrierille piti vielä sanoa että mulla on sellasia kipuja, tuntuu että jokin kiristäisi. Varmaankin "kasvukipuja". Ja välilllä on vihlaisuita eikös niitä repäisykivuiksi sanottu.
Danjuska Miä ostin seppälästä ihanat paksut fleese pöksyt. Näissä on mukava kotona olla :p Pitää kyllä kohta ostaa sellaset missä voi olla myös tuolla julkisella paikalla.
Myymä Pienet lapset on sitten niin ihania :)
Hattivatti-09 Joskus kuulin viisauden että päänsärky on oire ei tauti. Mutta migreenistä en tiedä. Mulla saattaa päänsärky pahentua migreeniksi ja äitillä taas tulla yhtäkkiä. Miä juon kupin kahvia kun särkee ja syön. Kun mulla saattaa päänsäkykin johtua niskakivusta, verensokereista ja saattahan se johtua hormooneistakin, ja sitten vielä noloin, mulla on "kakkapäänsärky" :ashamed:
(.) Tuntuu että kaikki painaa alamahaan vaikka ei olis housuja ollenkaan. Taitaa kohta alkaa maha kasvamaan. Tulipa eilen tehtyä vadelma jäädykkeitä nam :p
Mieskin sanoi ettei oo ikinä saannu edes niin hyvää jäätelöä :)
Oli kyllä eilen sellanen herkku päivä että. Eka ruoaks perunaa (meillä tosi harvoin ku keittämisessä menee aikaa ja meillä syötäisiin heti kun kotiin tullaan) ja pippurista nakkikastiketta. Jälkkäriks kahvii ja liiterin halpajäätelöä (niitä herkullisennäkösiä suklaa jäätelöitä niissä soikeissa purkeissa) ja myöhemmin jäädykkeitä :D
Keitin tahallani niin paljon perunoita että tänään saadaan pannulla paistettuja lohkoperunoita.
Tänään pitäis mennä kaverille kahville ja kuulemma lähtä helsinkiin kattoon ilotulitusta mutta ei oo kyllä mitenkään varmaa.
Välillä tulee mieleen se laulu missä lauletaan "Rahat on loppu, myydään Volvo."
Meillä on niitä kolme ja rahaa ei juuri yhtään :p
Zoe ja Öttiäinen 12+0 :heart:
 
Kaa
Kasvukivuista; itselläni on sellaisia vihlomisia tuolla nivusissa, tarkemmin sanottuna (anteeksi :D ) emättimen seinämissä ja välilihan tietämissä. Yhtäkkiä vaan vihloo ja kovasti, mutta se menee ihan muutamassa sekunnissa ohi. Menkkamaisia jomotuksia on sitten tuossa kohdun molemmin puolin, oikealla sekä vasemmalla. Hyviä kipuja ne vaan on... kroppa kasvaa ja sopeutuu uuteen tilanteeseen.
 
Huomenta. eilinen ilta meni mahakivuissa. huonosti nukuin yön. aamusta vielä alamahakipua. töihin kuitenkin lähdin. tämä on jotenkin ihmeellistä. 2 aiempaa raskautta mennyt samalla kaavalla rv 25 kuvotusta ja oksentelua. sit älyttömän hyvä vointi loppuun saakka. ja about suoraan juoksulenkiltä sitten synnyttämään. Nyt ei oo mitenkäään hirveen huono olo. pääasiassa on niitä parempia päiviä ja sitten tätä ihme mahakipua, mitä ei kahesta ekasta ollu ollenkaan. ens viikolla sitten ultra, joten nähään onko mahassa ketään vai pieruko siellä iltaisin turvottaa ja aiheuttaa kipua. meilä neuvolassa ei sydänääniä kuunneltu ja seuraava neuvola-aika annettiin rv17. joten kovin tarkassa syynissä ei enää kolmannen kanssa olla.

Nimet: nimen valitseminen/ vauvan vaatteiden ostaminen tuntuu kovin kaukaiselta. ekalla en uskaltanut edes autoistuinta ostaa enen vauvan syntymää. mies sitten osti ku oli laitokselta lähettävä. Tokalla ainakin nimiä puitiin vasta kun nähtiin mikä vauva on miehiään.
Josko tää mahakipu helpottais ni vois viettää normaalia viikonloppua ja nuatiskeella sateesta...

samppa 11+2
 
Neuvola/ultra kuulumisia: Neuvolaan oli tullu ultrauslaite, ihanaa! Kurkittiin nopsaan masuun ja siellä oli pikkuisella hirmuiset bileet menossa! Se oli kasvanut paljon puolessatoista viikossa, kädet ja jalat näyttivät jo ihan pitkiltä ja pääkin oli huomattavasti sopusuhtaisempi! :heart: Kohtu oli kasvanut tätin mielestä oikein hyvin. Kaikki testitulokset olivat onneksi normaalit, veriryhmä oli A+ eikä vasta-aineita löytynyt. Hb oli laskenut kymmenellä.. nyt enää 128, mutta ei kuulema vielä syytä rautatabletteihin. Mainitsin huimaamisesta mutta käski vain ottaa iisisti. Rakenneultra tuli lokakuulle, silloin olisi rv.20+1.

Nimiä ollaan mietitty, minä tosin enemmän. Onneksi meillä on aika samantyylinen tuo nimimaku niin ei tule varmaan kiistaa nimenvalinnassa. =) Sekä tytön että pojan nimiä ollaan mietitty ja molemmista on ne suosikit. Mulla on kyl edelleen poika-olo.. Rakenneultrassa päästään sit kysymään kumpikohan mahtaa masussa vimmata. :heart:

Kasvukivuista: Mulla tullut eniten repäisykipuja, eli noustessa ylös sohvalta tms repii monesti alamahasta tosi voimakkaasti. Menkkamaista jomotustakin on ollut etenkin nyt lähipäivinä. Toisinaan alamasu onmyös ihan muuten vaan hellänä, silloin ei tee mieli liikkua kovasti.

myymä: Ihana vastaanotto on vauvvalle ollut! Lapset on kyllä mainioita! :heart:
 
Täälläkin eilinen ilta oli yhtä kamalaa. Pyörrytti ja heikotti ihan sairraasti. Yökötti niin kympillä ettei jukurttikaan meinannut mennä kurkusta alas. Aamulla tulikin sitten menkkamaista jomotusta. Nyt alkoi voimakas pyörrytys/huippauskohtaus. Tänään ei kyllä pysty tekemään yhtään mitään tässä olotilassa. :eek: Koettakaa muutkin kestää.

11+1
 
Ja myös täällä huono olo :x . Mulla on ollut jo parisen viikkoa aika auvoiset oltavat mut heti kun on liian kova väsymys niin minä tyttö oksennan :x . Esikoinen herätteli viime yönä ja yö jäi heikoksi. Mietin tässä, että olikohan vaivasikohan masu, kun eilen niin osoitteli mahaansa ja hoki "pipi, sattuu".

Nyt oon töissä ihan zombina ja toivon että työpäivä olis jo ohi eikä vasta alta puolen välin...

Tsemppiä kaikille yökötysten ja juilintojen keskelle!

Iines ja Sintti 13+6

ps. tänään on hauskan nimen nimipäivä, bongasin nimen Mainio. Pitäisköhän vaihtaa työnimeä ;)
 
Zoe-F
Mullaki on aika rankkoin yökkäily kohtauksii b-vitamiiniporeest huolimatta (en ees haluu tietää millast olis ilman sitä ) ja oon huomannu että pari leipää, pari isoo mukii mehuu ja vaikka kourallinen karkkii (tai jotakin muuta missä on paljon sokeria) niin auttaa tosi hyvin.
 
Ihanaa Myyma-onnittelut 12 viikosta ja hyvasta vastaanotosta! Mekin on nyt sit kerrottu ja vastaanotto oli ihan yhta hyva...ei vaan millaan jaksais odottaa...se, etta tulee joulukin ensin tuntuu tosi kaukaiselta...

Toi migreeni kuulostaa kamalalta Hattivatti! :hug:
 
Terve kaikki ja sateista perjantaita:)

Nimi. Esikoisen kohdalla mietittiin kumpikin omia hyviä nimivalintoja kalenterista bongaamalla, niin tytölle kuin pojallekin muutamaa kuukautta ennen la:ta. Niistä sitten raakattiin parhaimmat. Tytön toka ja kolmas nimi oli valmiina, kun tulevat suvusta. Mies keksi sitten esikoisen nimen. Ei ole tavallinen, kuten ei ole äidinkään nimi. Toisen kohdalla on joitain nimiä siis valmiina, mutta pitänee käydä samaa kuviota uudelleen läpi, niin saa sulateltua ja pyöriteltyä nimiä.


Kasvikivuista itselläni on muutaman kerran vatsasta nipannut hieman lujempaa sekä nivusissa tuntunut. Mutta äkkiä ohi menee.

Niin sanottu YH itselläni oli mies keväällä kolmisen kuukautta ulkomailla työkomennuksella ja se oli todella rankkaa, kun esikoinen oli koko ajan sairaana. Minulle ei makseta palkkaa edes päiviltä jolloin muksu sairastaa, niin ei paljon tehnyt mieli olla montaa päivää kerralla pois, kun muutenkin teen lyhennettyä viikkoa. Mummi oli välillä auttamassa ja välillä oltiin kumpikin kipeänä. Kummallakin kamalat flunssat. Ei ollut mukavaa aikaa ollenkaan, mun apua olisin kovasti tarvinnut. Mulla on myötätunto teidän nk. yh-mammojen puolella.

Parisuhde On sekin sana. Välillä tuntuu, että sitä elää vaan kahdestaan neidin kanssa. Mies tulee töistä kotia, niin asettuu tietokoneen ääreen ja asuu siinä miltein koko illan (silloin tällöin). Välillä saa sanoa, että voisitko olla tyttäresi kanssa välillä. Eskoisen raskauden aikana, ei koskaan pitänyt korviaan masua vasten tai silitellyt masua. Kyllä se sitten silitti kun pyysin hieromaan, kun juili tai halusin, että kokeilee, kun vauva potkii. Tämä raskaus taitaa mennä samalla tavalla. Kyllä sitten kun lapsi syntyi, niin hän oli ihan 100 % mukana. Hoiti ja syötti, vaihtaa vaippaa yms. Onnellinen olen miehestäni, mutta jotenkin välillä haluaisi itse jollaista muunlaista huomiota.

Hormoonit/tunteet täällä saattaa olla mamma iloinen ja hetkessä kiukkuinen kuin ampiainen. Itkevä, mies ei tajua yhtään. Vaikka kuinka koittaa selittää, että ne on ne hormoonit:)

Ei mutta nyt otan nokoset, kun neitikin on päikyillä, kun ramasee niin vietävästi =)
 
helou

Ärrieri:
Mulla kasvukivut tuntuvat "kiristäviltä".. ei niinkään ole nyt noita repäisykipuja vaan suhteellisen tasaista kiristyksen/ painon tunnetta kohdun tienoilla.. sekä myös aika voimakastakin menkkakipua aika ajoin joka koskee sitten alaselkään asti. Esikoista odottaessa oli enemmänkin tuota repäisy kipua.

Myymälle
onnittelut kun viikoja 12 kasassa :D

Monella ollut nyt huonoa olo.. jaksuja kaikille :hug:
Itse olen vähän seuraillut että mulla olo paljon huonovointisempi samalla kun olen kipeämpi.. siis kun on noita kasvukipuja.. olen miettinyt että voisiko pikkuisen ja kohdun kasvu aiheuttaa sitten myös tuota huonoa oloa kun olo heikompi tosiaan kun kasvukivut tuntuu.
Tässä meni jokunen viikko miltei ilman hirveempiä oireita ja nyt ne palas kera kipujen.

Ylikierroksilla käyn.. viime yönä en saanut unta kun mietin hääjuttuja ja sitten tuli huono olo ja piti lähteä syömään. ja ai, nam kun oli viili hyvää! :p valvoin monta tuntia ja nytkään en oikein osaa asettua vaikka jalat huutaa armoa ja olo ei kovin hyvä..

no kyl se tästä ;) huomenna tähän aikana alkaa jo häpuvun pukeminen :D

danjuska ja toukka 10+6
 
Danjuska: Eikö sua yhtään jännitä ;) ? Mä olin aikoinaan ihan paineessa päivää ennen. Siis oletan että teillä on häät huomenna... Ja jos et saanut viime yönä unta, niin odotas kun tulee ens yö. Siitä saattaa tulla piiiiiitkä yö kun jänskättää niin paljon ;) .

Hormonit ne heittelee täälläkin. Viimeksi eilen sain järkyttävän itkunpuuskan. Koko maailma tuntui kamalalta paikalta ja elämä oli kuin loputtomassa mudassa rämpimistä. Tajusin tietty että väsymys aiheuttaa extra-kovana tuota itkemistä ja viimeistään tänään kävi mielessä ettei elämä niin kamalaa ole, kuin miltä se eilen illalla tuntui :ashamed: . Uusi koti, ihana esikoinen, ihan hyvä mies :), työpaikka ja sokerina pohjalla pieni ihanuus masussa. Voisko siis paremmin olla? Vois toki mutta vois olla myös tosi paljon huonommin. Eipä vaan käynyt se mielessä, kun hormonimyrskyssäni sängyssä itkeskelin.
 
empuulle :hug: nämä ei ole todellakaan kivoja uutisia :'(
ja muille onnea ihanista ultra kuulumisista.
täällä ollaan jo kerrottu melkeimpä kaikille keitä nyt ollaan nähty. vanhemmat olivat ensimmäisiä. täällä maalla ei tarvitse monelle kertoa kun juoru jo alkaa liikkua ja tuo ex mies piti kyllä kertomisesta huolen ja hänen äiti :kieh:
nimetkin ovat jo valmiina. pojan nimi on ollut jo valmiina viime odotuksen jälkeen kun tulikin tyttö. eivätkä ole salaisuuksia. jere tai neea :heart:
täällä nyt odotellaan ensimmäisiä potkuja eli perhosen siipien lepatusta. malttamaton kun olen niin ajattelen koko ajan että pitäisi jo tuntua eikä kaikki olisi kohdallaan.
täytyy nyt vaan ajatella että toukalla on kaikki hyvin.
niitä "menkka" kipuja on minullakin ollut ja samanlaisia kun edellisistäkin.
välillä ja aika usein myös tuntuu kun joku hyppäisi vatsassa. onkohan vaan niin paljon ilmaa vatsassa. välillä kyllä miettii voisiko olla potkuja mutta taidan vaan haveilla...... :ashamed:
eiköhän ne liikkeet kohta sieltä tule =)

cadillac ja toukka 14+4
 
Kerron vielä viimeiset(?) kuulumiseni tänne. Elikäs, vauva tuli tänään masusta pois kamalien vatsa- ja selkäkipujen kera. Ei ollut tosiaan jaksanut kasvaa kuin reilun sentin mittaiseksi. Istukka ja lapsivesi tulivat myös pois veren ja hyytymien kera. Pitää mennä vielä maanantaina tarkastamaan, onko kaikki tullut pois.

En todennäköisesti mene seuraavaan viikkoon töihin, joten saadaan miehen kanssa ihan rauhassa käydä asiaa läpi. Kyllä mä olen asian hyväksynyt, mutta silti toistelen mielessäni kysymystä "miksi?". Monet itkut on itketty ja tullaan itkemään. Ikävää ajatella, että pikkuinen oli luovuttanut jo ennen ensimmäistä neuvolaa... :(

Tänään olisi tosiaan tullu tasan 12 viikkoa täyteen. En viitsi tämän enempää synkistellä. Toivotan teille kaikille vielä onnea raskauteen, pysyttelen nyt jonkin aikaa vaan sivustaseuraajana. :)
 
yksinäisiä päiviä tulin tänne viettämään,itsellä laskettu aika 17.3 ja kovin olen onnellinen tulokkaasta. =) tai olemme miehen kanssa molemmat mutta liiemmin tällä hetkellä häntä ei kotona näy,joutuu käymään kuntoutuksissa melko usein ja töissä aina välillä. itse kotona kun työtön olen. oon huomannu että tunteet on melko sekavat,välillä itku todella herkässä ja välillä taas ei tuu millään,päinvastoin joskus saatan kuulemma olla kärkäs,ilkeä ja "kovapintainen". hiukka sekavaa tekstiä mutta ei se mitään. :D taustalla stressi lapsesta ja sen hyvinvoinnista,ongelmitta ei olla oltu.. siihen lisätään eilen saamani tieto ammattitaudista ja töiden lopettamisesta,muuttaa pitäisi ja mieskään ei missään parhaimmassa kunnossa ole tunnen olevani välillä melkoisen yksin. :( pitäisi alkaa opiskelemaan uutta alaa,mutta vielä en voi kun ajattelen tulevaa äitiyslomaa enkä haluaisi keskeyttää opintoja ja töitä ei tahdo löytyä,ei sitten millään. sairaslomalla olen ollut pitkään ja työt lopetin,harva lisäksi palkkaa raskaana olevaa mikä on todella typerää! onpas masentavaa tekstiä muiden rinnalla.. :D no,iloitsen tulevasta ultrasta mikä on tiistaina,toivottavasti kaikki on hyvin ja terve lapsi olisi tulossa. neuvolassa 1.9. kuunneltiin doppler-laitteella ja oikein mojovat jyskeet sieltä kuuluikin! :D neuvolan toiminta vähän alkuvaiheessa tökki,ensimmäistä lääkärikäyntiä ja tutkimusta sain odotella liian pitkään,ainakin omasta mielestäni ottaen huomioon huolen ja riskit,menin itse yksityiselle elokuussa. "virallisesti" eka olisi ollut tuo 1.9.. onko täällä kenties muita yhtä huolehtivia tulevia äitejä kuin minä? :D oman lisänsä tietysti tuo muukin stressi mutta lapsen hyvinvointi on tässä päällimmäisenä.
 
ja kyllä itku tulee kun lukee keskenmenoista,riskit ja pelko itselläkin.. :'( voiko äidin stressi vaikuttaa lapseen? tällä hetkellä joudun hoitamaan kaiken,muuttojärjestelyt,työnhaku stressaa ja turhauttaa kun MITÄÄN ei löydy/ei oteta töihin ym.. mies ei aina ymmärrä että itselle tulee parempi mieli jos se tuleva asunto esim siivotaan katonrajoja myöten ennen muuttoa :)D)ym.. sitten pitäisi jaksaa siivota vielä tämäkin asunto,loppusiivoukset nääs.. tuntuu ettei oikein kukaan ymmärrä,varsinkaan tuo mies ja aika kireää olleet viime päivät.. elän toivossa että muuton myötä edes hieman helpottuu stressi mutta näyttää kyllä kaukaiselta..stressiä ihan pienemmästäkin asiasta.. pitäisi keskittyä vain vauvaan mutta.... suurin pelko on keskenmeno,ja myös että lapsi ei olisi terve.. mutta nyt tämä mamma menee suihkuun ennenkuin masennan muutkin sekavuudellani. :D
 

Yhteistyössä