**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 2.

Alkuperäinen kirjoittaja Minilla:
Tänään nyt varmistui se, mitä osasin odottaakin, eli mun määräaikaista työsopimusta jatketaan vain äippäloman alkuun.
Vaikka sopimuksesta olisi tehty vuoden mittainen, ei se hirveästi olisi auttanut (mitä nyt lomarahojen ja vähän paremmin maksetut kolme ekaa äippälomakuukautta), koska en kuitenkaan olisi ennen vuoden 2009 loppua mennyt töihin.
Työnantajasi toimii laittomasti. Työsopimusta tulisi jatkaa, kuten sitä olisi jatkettu jos et olisi raskaana. Se, että työsopimus kestää vain äippäloman alkuun, vaikuttaa paitsi saamaasi äitiyspäivärahan suuruuteen, myös loman kertymisiin, eläkeasioihin ym. pitkällä tähtäimellä. Itselläni on sama tilanne ja sain liitosta hyvää tietoa....eli kyllä vaikutusta olisi vaikka et töihin palaisikaan ensi vuonna...

ärrieri 21+6

Minilla: Olen samankaltaisessa tilanteessa ja valmiina taisteluun. En katso sormien välistä naispuolisten työntekijöiden syrjintää. Toisaalta, osaisinpa ottaa yhtä rennosti tuollaisen uutisen. Nyt tuntuu, että stressaan ihan liikaa ja pännii niin, että se tärkein meinaa välillä unohtua.. :ashamed:

Kaikki kysyvät, miten raskaus on mennyt ja vastaan aina, että tosi hyvin. Sitten eilen mietin, että mikä on tosi hyvin, kun olen ollut tähän mennessä jo kaksi kertaa sairaalassa ja laukannut lääkärillä ainakin kolmesti syksyn aikana. Enemmän kuin ikinä. Olen vähän sellaista jalat edellä sitten sairaalaan -tyyppiä.. No, enpä ole joutunut vuodelepoon tai tiputukseen tai kärsinyt kuukausikaupalla migreeneistä tms. Eli tosi hyvinhän tämä on mennyt! :)

Maanantaina olisi perhevalmennus, jonne joudun menemään yksin. Harmittaa tosi paljon. Mies on poissa ensi perjantaihin loppuun asti. Mitä siellä valmennuksessa tehdään ekalla kerralla?

Musta tuntuu että se on vaan tapana sanoo et ''hienosti on menny'' vaikka olis ollut matkan varrella jos jonkinlaista ongelmaa. Mä olen kyllä ihan vilpittömästi sanonut, että kaikki mennyt hyvin, koska mä en ole mistään närästystä kamalammasta joutunut kärsimään, joten ei voi valittaa.
Käytiin tosiaan eilen moikkaamassa kavereiden 8kk vanhaa tyttöä. Oli niin ihana ja iloinen tapaus. Ei ihan vielä päässyt konttaamaan, mutta vauhdikkaasti kulki kierien huoneesta toiseen :LOL: Ja lelut eivät niin hirmuisesti kiinnostaneet, paljon kivempaa oli tytön mielestä mennä makaamaan hellan eteen ja tömistellä jaloilla sitä laatikkoa missä voi säilyttää peltejä ja kattiloita. Selvä rumpalinalku :)

upupa ja Multeri 23+5

Ärrieri ja Mimmukka, tiedän hyvin, että työnantajani päätös on laiton. Määräaikaistahan ei periaatteessa tarvitsisi uusia vuodenvaihteessa lainkaan, jos muitakaan määräaikaisia ei uusita (mikä on tässä taloustilanteessa varmaan tosiasia monessa yrityksessä), mutta jos muita uusitaan vuodeksi, minutkin pitäisi uusia.

Loman kertymisen tiesinkin, mutta sitä en, miten tuo sopimuksen katkeaminen vaikuttaa eläkkeeseen. Joka tapauksessa minulle ei siis olisi tehty kuin max. vuoden sopimus. Kyse on vain siitä, jaksanko lähteä edes liiton välityksellä taistelemaan pitääkseni työpaikan, johon en edes kerkiä takaisin ja joka ei oikeasti ole taistelun arvoinen (työ kyllä kivaa mutta ilmapiiri aika pyllystä).

Ainoa asia, josta oikeasti olisin jaksanut taistella on vakipaikka, vaikka juuri nyt kyllä epäilyttää, että sekin voisi yhtä hyvin mennä alta...yt-neuvotteluista ja kustannussäästöistä kun kovasti huhutaan.

Leppoisaa lauantaita,
Minilla ja pirteä pikkuinen

Mitäköhän tänne nyt sitten, en enää keksi kirjoitettavaa ja kommentoitavaa. :ashamed: No ainakin omasta navasta voisin.
Hissukseen oli pikkune eilen masussa, kun ei potkinu kuin muutama hassu potkaisu. Tänään aamula oli edes astetta vilkkaammalla päällä. Mies huomasi btw että aamulla rinnastani valui nestettä. :eek: No vissiin nyt mullakin sitä sit alkaa tulla. Masun ympärillä olevia lihaksia särkee paikottain ja häpyluuhun joka kerta kun on kävellyt tietyn matkan verran. :|

Ei oikeestaan ihmeellisempää ole nyt.

Mömmis ja potkija 22+0

Mulla sattuu kans häpyluuhun,ihan nyt joka päivä ja ei tarvi pitkiä maatkoja kävelläkään.. Vaavi kyllä liikuskelee erittäin ahkerasti masussa.. moneen otteeseen päivän aikana alkaa kunnon rallit tuolla masussa :) ihanaa,ja mieskin on liikkeet jo pari kertaa tuntenut =)

Minä kyllä käytän jo äitiyshousuja kun vatsaa ollut muutenkin ja omat farkut yms ahistanu pitempään.. no siis kotosalla käytän omia lökähousuja mut siis äitiyshousut ku lähen kaupungille yms kyläilemään...
Kirpparilta olen kaikki äitiysvaatteet hommannu ja olen tykännyt erittäin paljon.. yhdet mustat housut oli hiukan liian isot,menee kyllä sit loppuvaiheessa jos muut ei mee :LOL:

Neuvola MA, saa nähä ku on tullu herkuteltua et onko paino noussu sopivasti vai liikaa..

Mut kohta ruoka palaa nii pakko mennä..

Linda ja vaavi 22+1

Moikka!

Särkeekö kenenkään muun pohkeita (kovasti)? Mulla vaivaa nyt noin viikon. Muistuttaa paljon nuoruuden kasvukipuja, eikä jalkojen ylösnostaminenkaan auta. Pahin särky on ehkä polvitaipeiden kohdalla. Suonikohjuja ei vielä ole näkynyt, jos syy olisi verenkiertopohjainen.

Kävin ostamassa tukisukat, ja ne on ehkä vähän auttaneet (ei vielä varmuutta). Hitsikkä, kun nyt jo jalkasärky alkaa, niin mihin sfääreihin se vielä ulottuukaan.

En tiedä olisiko painon nousullakin osuutta asiaan, nyt massaa tullut 7kg..... :saint: Työssä myös istun paljon, mutta se on vissiin pienempi paha kuin seisomatyö.

T.Marais ja Mökö 24+0 (jee! 25. viikko alkoi!)

Terve

Perjantaina oli neuvola. Hemppa noussut takaisin 110 -> 135. Tippui viimeksi juuri ennen sitä kamalaa kuumeflunssaa, joka iski heti seuraavana iltana. Pissa ok, sf-mitta 21. On kuulemma ok näillä viikoilla uudelleen synnyttäjillä. Painoa otullut yhteensä noin 2 kg viikolle 20+6 mennessä. Ei paha. Seuraavalla kerralla on sitten neuvolalääkäri. Sitä ennen joudun käymään antamaan uudelleen verokokeen, kun olen veriryhmä -. Katsovat vasta-aineet.

Ihanaa maanantaina on rakenneultra. Ihanaa, mutta samalla jännittää/pelottaa, että onkohan kaikki ok. Toivotaan.

Perjantai lauantai välisenä yönä en saanut kunnolla nukuttua, kun supisteli, niin masua kuin alaselkääkin. Kaveri oli kaiken kukkuraksi tosi villinä masussa. Toivotaan ettei ala enempää supistelee.

Jaahas, taidan ottaa pienet nokoset, kun neitikin on unilla.

On se jännä kuinka on eri käytäntöjä laskettujen aikojen muuttamisessa. Täällä pääkaupunkiseudulla pitää kuulemma olla 8 päivää eroa ennen kuin muuttavat. Joissakin taas on näköjään ihan muutama päivä. Neuvolassa sanoivat, että ei laskettua aika koskaan muuteta rakenneultrassa.

Tarvii toivoa, että kaveri syntyy itse ennen kuin tulee 42 viikkoa, ettei tarvitse käynnistyksen kautta mennä uudelleen. On tällä kertaa kuitenkin jo nyt viikon vanhempi. Ja viikossa meidän neiti kasvatti painoa reippasti.

Jadekettu+masuasukki 21+2 UÄ:n mukaan 22+0

myymä
Huomentarallaa! :)

Tänään aamu on mennyt siivoillessa ja nyt kun sain tytön päiväunille niin teen tässä samalla sitten ruokaa. Tarkoitus ois taas tänään kipasta moikkaamassa isiä tontilla :) Hän niin kovasti tykkää siitä kun tehdään niitä yllätysvisiittejä :)

Profiilissa uusi kuva josta teetin myös joulukortit! Toi mun napa on kyllä härskin näkönen mut voivoi :D

Vointi on hyvä ja vertasin eilen tuota painonnousua esikoisen odotus korttiin. Paha paha mutta paino nousee TASAN samaa tahtia kuin esikoisenkin kanssa. Loppuspurtilla täytynee sitten pitää vähän itsekuria ;)

TIISTAINA 4 D ULTRA kääääääks!

myymä ja pikkuvelisisko 22+3 :)

Myymä: mun napa näyttää ihan samalta! :D Ihana kuva.. :heart:

Meil ois kohta asuntoesittely tässä kämpässä, lähdetään kävelee tunnin lenkki siksi aikaa.. Sen jälkeen tehdään ukko kullan kanssa yhteis voimin lasagnea.. nami! :) Eipä oikein mitään sen tärkeempää telläkertaa..

Niinu & itiö 24+3

Hieronnasta: En ole ehkä noin kuukauteen enää maannut siellä mahallani, alussa kyllä. Hieroja hieroo yleensä, kun makaan kyljelläni tai sitten istun tuolilla ja nojaan hierontapöytään. Hyvin onnistuu ja olo rentoutuu.

Haluaisin koklata myös vyöhyketerapiaa. Osaako kukaan suositella hyvää vyöhyketerapeuttia Helsingissä?

Säryt: Kaikenlaisia särkyjä alkaa olla ;) Jalat ja selkä tulevat tosi kipeiksi, jos joudun seisomaan paljon. Pakko mennä ostamaan huomenna paksupohjaiset kengät, joissa vain ihan hitunen korkoa.

Mulla on nyt pieni flunssa päällä, onneksi ei ole äitynyt pahemmaksi. Yritän levätä paljon. Vähän harmittaa, kun ei voi liikkua.

Eilen mieheni tunsi ekan kerran vauvan potkut, kun hän möyri mahassa oikein täysillä :heart:

Meillä on eka perhevalmennus nyt tiistaiaamuna terkkarissa. Sitten tammi- ja helmikuussa toinen terkkarivalmennus ja sitten vielä kaksi valmennusta Kätilöopistolla, kun haluaisimme Haikaranpesään.

moi

pikana ennen kun kävelylle lähdetään.. meillä poika mummolassa niin on toooosi hiljasta ja outoa :eek:

Jadekettu: jännätään huomista yhdessä ;) mulla kans iltapäivällä rakenne ultra :)

Marais: Mulla tuota armotonta jalka kipua oli aivan raskauden alussa. oli ihan kamalaa kun koski niin että tuntui pahalta jaloillaan olla. mulla inakin tukisukat auttoi ja nmyt en ole pitkään aikaan enää käyttänyt.. nyt tosin pikku hiljaa säryt palanneet :| hyvän aikaahan ilman niitä saikin olla..

Noista pesupähkinöistä kyselin aikaisemminkin.. siis kuinka pitkälle yhdellä kilolla pääsee..??

sitten omaa napaa.. kopsaan mitä kirjoitin tuonne toiseen pinoon kun en jaksa montaa kertaa näpytellä :ashamed:
Eilen tosin jouduinkin lähtemään töistä kesken päivän kun rupesi supistelemaan :/ soitin päivystykseen että tartteis sairaslomalapun niin ottivatkin päivystykseen ja polille ultraan.. makuuttivat ensin 1,5tuntia siellä että oli minun vuoro |O
sanoin jo heti ensimmäisenä että levolla tämä ohi menee että ei tartteis lääkärillekkään mennä mut puol väkisin sinne laittovat.. ja siitäkin 25e:n lasku sitten perään :whistle:
mut kaikki kuitenkin ok ja lääkäri sanoikin että lepoa vaan.. sen verran tympii tuo käynti että ite tiesin tuon saman.. hohhoijaa.. mut pikkuinen voi hyvin ja kädet ja jalat viuhtoi hurjasti.
sukupuolestakin saatiin hyvin varovainen arvio mutta siitä lisää huomenna kun ollaan oulussa käyty ja jos asia siellä varmistuu ;)

juu eli tommonen pv oli mulla eilen.. illasta alko vasta helpottamaan..

nyt oon siivonnut yläkerra katosta lattiaan ja verhoja laittaessa alkoi tuntua pakostusta alapäässä ja polttaa selkää.. joten nyt on huili tauon paikka. mut kiva kun tuli puhdasta =)
Pojan pehmolelut vein ulos pakkaseen.. olkoot siellä ihan rauhassa.. vaikka eikö siinä ollut joku raja missä vasta pölypunkit kuolee.. ja minusta se oli aika korkea/matala.. mut ainakin tuultuu :D

käytiin myös ostoksilla ja viimein saatiin ostettua se vitriini :D tulee parin viikon päästä kun ei ollut varastossa.. ihanaa.. pääsee laittelemaan kaappeja ihan kunnolla järjestykseen!

Huomenna tosiaan rakenne ultra ja jännittää... lähdetään ajelemaan kun mies pääsee töistä.
Jos olo antaa myöten niin huomenn ajattelin pestä saunan ja pesuhuoneen kun poika ei ole kotona.. sen kanssa siitä hommasta ei tule mitään ;)

sitten oiskin alakerrasta siivoomatta olohuone, makkari(pojan leluhuone paremminkin :) ) , keittiö, vessa, eteinen ja kodinhoitohuone. Ihan hyvällä mallilla sitten.. hommat kun hidastuu kun pikku apuri tulee kotiin =) ois tarkoitus olla joka paikka läpi käytynä itsenäisyyspäivään jollon myös pojan synttäreitä vietetään.

jep mut menen.. mies huuteli että glögiä lämmittää :p
sitten sinne kävelylle..

danjuska ja toukka 21+1

Poppoossa mukana vaikka muutamaan päivään en olekaan koneella joutanut olemaan. Vointi ok eikä muutakaan ihmettä ole ilmennyt joten olen vain lueskellut muiden juttuja

Ärrieri, kyllä mun kohdalla näki selvästi että kyseessä on poikavauva. Kikkeli oli paikoillaan kuten kuuluukin. Taisi ultra kuvassakin näkyä pojan vehkeet jota mies sitten esitteli isälleen eilen

Hansku ja Sintti 21+2

Zoe: Kyselit perhevalmennuksesta. Kopsasin Hgin kaupungin sivuilta. Me mennään näistä kahteen, koska toi synnytysasia tulee Kättärillä kahdessa osassa.

Meistä on luontevaa mennä näihin, vaikka varmasti pärjättäisiin ilmankin. Uskon, että näistä jää ainakin joitakin vinkkejä käteen ja kenties tutustuu kivoihin perheisiin oman kodin lähellä.

Ensimmäisellä perhevalmennuskerralla raskauden puolessa välissä keskustellaan raskaudenaikaisista muutoksista, muistellaan omaa lapsuutta ja kuvitellaan kohdussa kasvavaa vauvaa. Lisäksi pohditaan imetykseen liittyviä kysymyksiä ja käytännön asioita. Perhevalmennusryhmä jaetaan osaksi aikaa isä- ja äitiryhmiin keskustelemaan keskenään. Lisäksi käytetään keskustelukortteja ja Vanhemmaksi työkirjaa apuna. Imetyksestä katsotaan dvd.

Toisella perhevalmennuskerralla teemoina ovat parisuhde, seksuaalisuus ja vanhemmuus sekä vauvan hoito. Asioita käsitellään keskustelukorttien, ajankäyttöharjoitusten, Vanhemmaksi työkirjan ja keskusteluryhmien avulla. Vauvaperhe tulee perhevalmennusryhmän vieraaksi. Perheen käynnin aikana on mahdollista käydä oikean vauvan kanssa läpi vauvan hoitoon ja vauvatukseen liittyviä asioita.

Kolmannen perhevalmennuskerran teemana on synnytys. Ryhmässä katsotaan synnytysvideo ja keskustellaan synnytyksen lähestymisen merkeistä, sairaalaan lähdöstä, rentoutumisesta, liikkumisesta, kivun lievityksestä, synnytyksen eri vaiheista, vauvan ensitapaamisesta ja ensi imetyksestä sekä hoidoista. Valmennuksessa puhutaan myös sektiosta ja muista poikkeavista synnytyksistä. Lapsivuodeajasta ja siihen liittyvistä asioista jutellaan. Äidin fyysinen palautuminen, mielialojen vaihtelut, alavireisyys ja masennus sekä ystävien ja sukulaisten tuki ovat asioita, joita käsitellään ryhmässä.

Heis kaikki!

En ole ehtinyt kirjoittamaan enkä ees lueskelemaan kuulumisia. Oon ollu nenä kiinni tenttikirjassa, ja sama jatkuu ainakin perjantaihin asti. Sitten pieni tauko ja valmistautuminen seuraavaan... Onneks oli kavereita kylässä viikonloppuna, ni tuli pieni tauko pidettyä. Epäilen joka tapauksessa, että raskaus vähentää aivotoimintaa. Tuntuu, ettei päähän jää mitään!

Mulla ei oo vieläkään ollu mitään kummempia vaivoja. Flunssa pukkaa päälle ja valvottaa yöllä, muuten ei valittamista. Hege riehuu entiseen malliin masussa, osaa ottaa ilon irti tilasta. Nyt maha on alkanut myös kasvaa näkyvämmin. Vähän jänskättää, kuinka monta kiloa on taas ehtinyt kuukaudessa karttua... Neuvola ois torstaina, lääkärin kera tällä kertaa.

Hyviä vointeja kaikille, yritän ehtiä välillä seurailemaan huimaa vauhtia etenevää keskustelua!

Luovis + Hege 23+3

hei kaikille :wave:
tulin vaan pikasesti käymään.
kiiltis!!!
tuosta vyöhyketerapiasta. muistaakseni sitä ei suositella 3 ensimmäisen kuukauden aikana ja 3 viimeisen kuukauden aikana. kannattaa kysyä vielä neuvolasta ennen kun menet niin ihan varmuuden vuoksi =)
itselläni on jo ennen raskautta ollut ongelmia alaselän kanssa ja meinasin koittaa akupunktiota. sitä ne suositteli neuvolassakin kun voi kuulemma auttaa tuleviin synnytyskipuihin kun se aika koittaa.
miten muuten tuo mustalla juttu kirjoitetaan? eli jos kirjoitatte esim. jonkun nimen tummemmalla. mie kun olen niin tyhmä näiden vehkeiden kanssa :ashamed:

cadillac ja toukka 24+5

Zoe-F
Jos kirjoitat vaikka auto ja haluat sen tummemmaksi, niin joko hiirellä "sinerrät" sen sanan ja painat tuota paksua b:tä tai sitten painat eka sitä b:tä ja sitten kirjoitat haluamasi nimen/sanan tms. ja sitten painat sitä b:tä uudestaan

Kaa
Nimenhuuto ohi!

Cadillac
kyselit tuosta "mustaamisesta". Jos tarkoitat samaa kuin tein omalle nimimerkillesi lauseen alussa, niin sinulla on kaks vaihtoehtoa. Joko a) kirjoitat ensin tekstin, jonka haluat mustata. Sen jälkeen maalaat sen hiirellä ja painat tuota isoa B-kirjainta tuossa vastauksen yläpuolella, tai b) ennen mustattavaa tekstiä painat tuota B-kirjainta, sitten kirjoitat tekstin ja sen jälkeen painat uudestaan samaa nappulaa.

Ja sitten kommentointia:

Raudasta oli puhetta. Itse en ole vielä lisärautaa aloittanut ja yritän olla ilman sitä niinkauan kuin mahdollista. Ruisleipä, puuro sun muut rautavarastoa täydentävät ruuat saavat yrittää pitää kroppani rautavarastot kunnossa.

Kulkuset, kulkuset... eli kulkuset näkyivät ultrassa oikein selvästi. Kuvaa siitä ei ikävä kyllä ole, mutta itsekkin ne erotin. Poika siis tulossa.

Väsymys; kyllä, väsyttää. Osittain kyllä selitän sen tällä syksyllä. Meikäläisellä kun valonpuute vaikutttaa todella reilusti jaksamiseen ja olenkin aina syksyn pimeimmän ajan ihan mato.

Töissä jaksamiseen; voin kyllä tunnustaa, että taidan päivittäin sanoa miehelle, että "luojan kiitos, että ei tartte olla töissä enää kuin kolme kuukautta!" Työpaikka on mukava ja työkaverit myöskin, mutta jotenkin kymmenen vuoden jälkeen kaipaa jo taukoa...

Upupalle onnea ylppäreistä!

Ja Zoelle hyvästä päättötodistuksesta!

Säryistä ja kolotuksista. Pohkeet ovat ihan normaalit, mutta takalantion kipu on yllättänyt ikävästi meikäläisen. Perskeles. (Sori...) Viime perjantai oli töissä melkoisen tuskaa. Vasemman pakaran kipupiste oli tulessa ja henki salpaantui. Työkaverit olivat jo lähettämässä minua kotiin, mutta tein päivän loppuun. Viikonloppuna päiväaikainen kipu on vähentynyt, mutta yöllä ei sitten oikein saa nukuttua millään. Ja koska jännitän nukkumista, niin kipu on levinnyt myös muualle selkään, lähinnä lapaluitten alueelle. Täytyy kysyä tästä asiasta tiistain neuvolassa. Ensi viikolla ei olisi "varaa" sairaslomaan, töissä on niin paljon tärkeitä asioita tapahtumassa. Tyhmä syy, tiedän, mutta silti...

Massaa on tullut tännekkin ihan liikaa. Sitä se synttäreiden pitäminen ja anoppilassa vierailu saa aikaan. Pyh. Morkkis siitäkin.

Ja sitten iloisempia asioita; mehän asumme pienessä kaksiossa kerrostalossa. Nyt meillä olisi ehkä mahdollisuus muuttaa pieneen omakotitaloon vuokralle... ihanaa! Toivottavasti päästään muuttamaan. Omaa ei ole vielä tarkoitus ostaa, mutta tuo vuokralle meno kuulostaa hyvälle. Tilaa ei tule mitenkään kauheasti lisää, mutta silti. Peukut pystyyn ja sormet ristiin, että tää onnistuu.

Tiistaina neuvola ja keskiviikkona kylpylässä suklaa-kahvihoito koko vartalolle... mukava viikko siis tulossa. :heart:

iltaa..

Kiitos Kaa tosta selkäartikkelista. Oli kyl tosi hyvä! onneks itellä ei ainakaan vielä oo tullu mitään kummenpia selkävaivoja.

Upa.. Onnea läpipääsystä se on hieno fiilis!
Zoe onnittelut myös sinne! olitko ainoa nainen teijän linjalla/alalla?
danjuska oot kyllä ollu ihan kadehdittava tehomamma!! (en saa ite mitään aikaseks :ashamed: )
Luovis luulen tietäväni mitä tarkoitat et mikään ei jää päähän ku lukee! ite yritän tehä kirjallisia kouölutehtäviä ja nyt menee tupla-aika verrattuna viime vuoteen. tuntuu ettei järki luista. aina huomaa et ajatus pätkii ja silmissä siintää vähän muut asiat kuin koulutehtävät! joku viisas on tehny kuulema tutkimuksen et raskaanaolevien aivot kutistuu mut sit synntyksen jälkeen ne palautuu.. mun kohdalla tuo kutistuminen on tapahtunu jo!
huomaako muut et oma elämä/ajatukset/yms on kääntyny omaa napaa kohti? musta ainakin tuntuu, et oon vaipunu jonnekin oman navan seutuville. Tuntuu että jatkuvasti sitä elää tätä raskautta. joo en osaa selittää mut you know....
Täällä tosiaan saikku jatkuu vielä ainakin ensi viikon. mies on iltavuorossa koko viikon niin saa nähä miten polla kestää itekseen olla. Onneks on netti ja pääsen itekin liikkeelle. Mä oon sitä mieltä et tuo väsymys mistä oon kärsiny koko raskausajan niin pahentaa pahoinvointia. Koska ne aamut jollon saan nukkua niin pitkään ku unta riittää (keskimäärin 12 tuntia) niin ei oo mitään vaivaa, tai ehkä lievää kuvotusta. mut jos joudun heräämään aamuyöstä ja lähtemään työharjoitteluun tms niin pahoinvointi iskee heti ja auttamatta.
Iines kyseli aiemmin niistä jotka haaveilee äippälomasta niin mä ainkin haaveilen. siis en millään jaksais enää tota harjoittelua. huoh!ois niin kiva ku ois se helmikuun puoliväli ... :) mutta onhan se ennen kuin sitä huomaakaan!
mites te jouluihmiset ja muutkin niin meinaatte jouluksi tehdä ja hankkia siis ruokia ja leivonnaisia? Mä oon tässä tän viikon työstäny joulua ja miettiny mitä kivaa leipois ja laittais jouluksi. Ainakin kinkkua, peruna-, porkkana- ja lanttulaatikkoa, rosollia, sienisalaatti (kai sitä saa syödä???), vihersalaattia, lohta hmmm... sit jälkkärit ja muut herkut on vielä mietinnässä..
mutta sellaista! täytyy kellahtaa nukkumaaan niin jospa sitä jakais huomenna mennä vaikka uimaan!

(mä muuten väsyn ihan hirveen herkästi nykyään, kävin tänään ehkä tunnin sauvakävelylenkin jonka jälkeen söin niin sit olikin pakko mennä nukkumaan tunniksi, mites muut väsyttekö nyt erilailla kuin ennen raskautta?)

sitä vielä piti kysymäni et pystyttekö syömään samanlailla ku ennen? Mä syön, mut pieniä annoksia ku tuntuu et ei vaan mahu sisään sellanen normiannos ruokaa enää, tai sit tulee ihan kauhee olo. sit miniannoksen jälkeen on nälkä tunnin päästä :LOL:

vyöhyketerapiasta niin paljon että kävin koko raskauden ajan siinä. kerron vaan että olen raskaana niin vyöhyketerapöiti sanoi että silloin ei saa hieroa alapään pisteet jos ei halua synnytystä käyntiin.

minulla oli aikakin että hän olisi saanut hieroo alapäänpisteet kun minulla oli rv 40+0 mutta esikoinen tuli viikko ennen. :LOL:

minä voin suositella sitä mutta löytyy eri tyyppisiä vyöhyketerapöutejä... jotkut osaa ja jotkut ei... :|

minä vaihdoin verhot perjantaina ja sitten kun menin tuolista alas kaaduin, sattui aika pahasti la aamuun asti mutta minulla oli ollu selkäkipuja ennen päivälläkin. Sanoin miehellekin että tänään et sitten juo yhtään kaljaa jos pitää käydä synnärillä kun supistaa.
Hän sitten kiltisti meni saunaan limsa lasin kanssa, minä join alkoholitonta kopparbergs siideriä... nam... selkäkivut auttoi vähän kun istui saunassa ei liian lämmin mutta ei kylmäkään.

vauva on varmasti vaihtanut asentoa kun en tunne potkuja yhtä hyvin nyt, tunnen kun "molly" potkii selkään päin välillä. soitan kyllä huomenna neuvolaan ja kysyn jos ne haluaa "nähdä " mut siinä sen putoamisen jälkeen.

ei muuta eilen sain kaverin 3kk vauva yöhoitoon... oli ihanaa mutta väsyttävää. ajattelin vaan että miten minä kestän sitten kun vauva syntyy ...

minä ja molly

Yhteistyössä