**Maalismasut 2009* lokakuussa

Onnea Zoe-F! :flower: En ole Aku Ankkaa lukenut sitten lapsuuden...Kylla kelpais nyt mullekkin! :D

Viela en puhu vauvalle, muuta kuin ajatuksissani, mutta eikohan pian pida aloittaa! Eiko se ole n viikoilla 19-20, kun vauva alkaa kuulla aania? :heart:

Napa ei ole viela pullahtanut, mutta on ollut jo kuukauden verran ainakin sellanen 'tasainen'... eikohan se kohta tuppaa ulospain... Maitoakaan ei onneksi ole tullut viela...

Latte, pian 19 vkoa!

Onnea muuten kaikille ultraan menijoille! =)

:wave:
 
Tervehdys rakenneultrasta. Kaikki kai OK? Lääkäri vähäpuheinen, mutta selkeesti mukavampi kuin nt-ultrassa. Sillä tais olla sillon krapula. :whistle: Pallopää siellä potki ja heilutteli kovasti, sydän jumpsutti ja kaikki raajat ja elimet oli kohdallaan. Sukupuolta lääkärisetä ei osannut vielä sanoa. Painoarvio oli 330g. Istukka on edelleen takaseinässä, osittain kohdunsuun päällä. Mutta mitään ongelmia ei tuosta ole vielä ollut. Ja ilmeisesti ultrataan viel kolmannekin kerran, kun lääkäri sanoi, että istukan tilanne vielä tarkastetaan seuraavassa ultrassa. En sitten tiedä, että onko kolmas ultraus täällä ihan normaali juttu, vai tekevätkö vaan ton istukan takia. Mutta ihan kiva jos vielä saa kurkata sinne massuun. =)
Paineet oli ok, pissi puhdas. Heppa laskenut edelleen, nyt vaan 105, eli rautalisää täytyy hakea apteekista. Painoa tullut 365g/viikko, eli ekasta mittauksesta lisää 5,6 kg... :ashamed: Ranteiden ja sormien kivusta ei osanneet sanoa mitään. Tosin eipä ne ole nyt ollutkaan reiluun viikkoon niin kipeet kun aiemin.
Nukkumisesta ja unista oon tottunut nukkumaan kyljellään kippurassa, mutta nyt tekis mieli nukkua enemmänkin selällään. Mutta kylkiasennossa kyllä aina nukahdan ja herään. Unia oon nähnyt vauvaan ja synnytykseen liittyen aika paljon. Ja unet on kyllä hyvin outoja kuten mulla yleinsä muutenkin. Esim. yhdessä unessa olin jo kovasti synnyttämääs, töissä, mutta sitten tajusinkin että mulla onkin vaan kauhee p***ahätä! :D Ja yhdessä unessa mun oma äiti sekos ja tuli hulluks kun vauva synty... En voinut sen antaa enää nähdä vauvaa ollenkaan. :/
Itkeminen Aina kun telkassa synnytetään niin minä pillitän. Se oli tapana jo ennen raskautta. :whistle: Muuten kyllä on noi kyynelkanavat herkemmät kun ennen ja itkua tulee monista eri tunteista. Töissä oon saanut sentään itteni hillittyä, vaikka monesti oon sielläkin meinannut alkaa vetistellä.
Mutta sellasta tälläkertaa. Vointeja kaikille! :flower:

Riine ja Pallopää 19+1
 
myymä
Huomenta typyt!
Maha ollut tänään jotenkin pienempi kuin yleensä? Ihan kummaa :D en oo varmaan vetänyt yhtä tuhtia aamupalaa kuin yleensä. Parit potkut oon kyllä jo saanut joten en ainakaan huolestu! :)

Tänään ei juurikaan muuta :)

Myymä ja pikkuvelisisko 18+6 :)


 
HEP!

Vihdoinkin tunsin ensinmäiset liikkeet kunnolla eilen maatessani sängyssä, masuasukki oli todella riehakkaalla tuulella. :heart: Semmoista kyselisin, että kun teillä kaikilla näytää olevan rakenneultra jo aivan kohta, että onko teille siitä puhuttu neuvolassa ja ovatko sieltä varanneet ajan sinne, kun minulle ei ole mitään siitä mainittu ja nyt en tiedä, että pitäisikö varata vain suoraan neuvolasta mitään kysymättä vai täytyykö kysyä sieltä ensin. :snotty: :LOL:
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja mmiisa:
HEP!

Vihdoinkin tunsin ensinmäiset liikkeet kunnolla eilen maatessani sängyssä, masuasukki oli todella riehakkaalla tuulella. :heart: Semmoista kyselisin, että kun teillä kaikilla näytää olevan rakenneultra jo aivan kohta, että onko teille siitä puhuttu neuvolassa ja ovatko sieltä varanneet ajan sinne, kun minulle ei ole mitään siitä mainittu ja nyt en tiedä, että pitäisikö varata vain suoraan neuvolasta mitään kysymättä vai täytyykö kysyä sieltä ensin. :snotty: :LOL:
Missäpäin asut?
Meillä toiseen synnäriin pitää varata aika itse ja toisesta tuli aika ihan postitse np ultran ajan yhteydessä!
 
Terkut rakenneultrasta.
Ihan vastasi pienokainen viikkoja ja kaikki muutenkin kunnossa.
Kysyi sitten, että mites on, kurkataankos alapäähänkin ja tietenkin haluttiin, että katsotaan mitä siellä näkyy.
Ensin oli vaavi nihkeenä, mutta lopulta saatiin alhaalta päin kuva.
Kätilö tuumasi siihen vaan, että viisammat on sanoneet, että jos siellä näkyy kolme riisinjyvää niin olisi tyttö tulossa. No siellä oli ne "riisinjyvät", mutta en vielä luottaisi tuohon.
Sanoin kyllä, että isällä ja isoveljelläkään ei polvissa roiku ja kätilö repesi aivan täysin :D
Joten tyttöä nyt on nyt luvattu, mutta mennään vielä kuukauden päästä 4D-ultraan, jossa saadaan lopullinen varmistus...

Kellohelma 19 + 3
 
Käytin tänään ultrassa! Kaikki löytyi, mitä etsittiin. Oli aika rauhallinen kaveri, ei paljoa häirinnyt tökkimiset, vaikka oli hereillä. Kätilö kysyi, oliko jotain kysyttävää ja kysyttiin tietenkin sukupuoli heti. :D Sieltä löytyi pojan vehkeet. Näytti kivekset ja peniksen, joten aika varma tieto. :heart: Ihana ja onnellinen olo!
 
Neuvolassa kaikki hyvin. Hemppa edelleen 132, mikä mulle loistava lukema. Painoa tullu kolmes viikos reilut kaks kiloo lisää - kääk! Yhteensä 3.5 kiloa alusta.

Neukkatäti (kätilö) edelleen tosi mukava. Nähdään jo 3 viikon kuluttua uudestaan, kun olisi ollut siitä seuraavat kaksi poissa ja kysyi huomaavaisesti, haluanko sijaiselle vai tavata viikkoa aikaisemmin. Valitettavasti tämä mukava ihminen on työsuhteessaan vain vuodenvaihteeseen.

Vointeja kaikille!

Kaatjuska + Kunto (19+3)
 
Zoe-F
kaatjuska Älä panikoi painosta. mä oon menossa 18+5 ja kiloja on tainnu tulla neljä. Vaikka oon yrittän syödä terveellisest. (tosin mulla oli hetken mässis vaihe kun lopetin tupakoinnin)
 
iltoja

Omenaruusun perheelle osanottoni ja voimia jatkoon :hug: :'(

Mimmukka, Riine ja Kellohelma: Hienoa kun teillä ultrissa kaikki hyvin =)

kaatjuska: jep elä tosiaan painosta huoli.. mulla vasta rv 17+4 ja painoa tullut se 4kg.. ihan viimeisen viikon aikana tullut reilu kilo :|

Tänään massu ollut niiiin kireen ja pinkeen oloinen että tuntuu taas etten millään voi enää tästä venyä. taitaa toukkanen kasvaa masussa urakalla kun äiti näin kireellä ;)

jokun tais kysellä lemmikkien suhtautumista vauvaa... meillä ei tullut esikoisen aikaan mitään ongelmaa kahden koiran kanssa. nuorempi vahti suht tarkasti ekat päivät... vanhempi tajusi että lauumaan tullut uusi häntä ylempänä oleva jäsen ja kun oli käynyt vauvaa haistamassa meni pöydän alle mököttämään.
Mutta tuota noutajaa (siis just vanhempaa koiraa) parempaa lemmikkiä saa hakea.. se oli tyynen rauhallinen ja jopa nautti kun poitsu oppi liikkumaan ja kimus koiran kyljessä.. nuorempi lähti aina etäämmälle mutta ikinä ei millään tavalla ole uhkaavaasti käyttäytynyt.
tällä hetkellä tuo rakas noutajamme on jo vihreimmillä nummilla. edelleen tuo toinen koira talossa ja hyvin pojan kanssa tulevat toimeen.. poika talutta lenkillä jne :D
hiukan mietityttää tuo mäyriksen sekoitus mikä meille tuli vappuna.. on kovakorvaista sortiia ja varmana tosi utelias vauvan suhteen. ja jos yhtään uhkaavaa käytöstä on niin vili saa lähteä porukoitteni luo maalle asustelemaan.. varmasti viihtyy, sitä en epäile. toivottavasti vaan tottuu vauvaan. on muuten niin ihmis rakas koira.

okei.. tuli taas vähän asiaa ja sen vierestä :whistle:

 
Minäkin haluan olla mukana, vaikka en paljoa kirjoittelekaan :wave: Pakko kyllä tunnustaa etten jaksa lukea aina kaikkia viestejä, mutta paljon kyllä luen :) Ensiviikolla keskiviikkona mennään rakenneultraan ja pelottaa vähän, mutta innolla mennään. On jo pieni aavistus sukupuolestakin ;) Nimiä ollaan mietitty kun siinä esitietolomakkeessa kysytään sitä hätäkastetta varten....mutta kun ukolle ei käy mikään mitä ehdotan |O :D Olisko teillä jotain kivoja nimisivuja jossa olis vähän erikoisempia nimiä....meidän esikoinen oli Juuso ja tämä toinen on Josua ja olis kiva jos kolmannen nimi sointuis joukkoon. Me tykätään vanhoista nimistä ja siksi pojalla onkin nimenä Josua ja toinen nimi on erikoisempi....Sefanias. Tuo nimi löydettiin vanhoista sukupapereista ja ollaan niin tyytyväisiä nimeen ja nyt ei sitte keksitä millään yhtä hyvää nimeä :D

Mantatyttö rv 19+3
 
Moikka moi :) Ollu taas kauhee kiire, siirryn heti omaan napaan kun ei oikeen tiiä mitä muutakaan tehä. :) Meillä rakenneultra Perjantaina ja jopa mies pääsee armeijasta eka kertaa mukaan! :) Kauheen vaikee pysyä housuissa, oisin niin kovasti jo menossa! :snotty:

Oon nähny ihan hirveitä unia, yks yö näin sellasta unta jossa todettiin että lapsi on todella sairas.. :/ Seuraavana yönä näin unta, että pikkunen oli kuollut.. :( Ollu aivan kamala olo kun on tuollasia unia nähny.. :/ Toivottavasti kuitenki pikkusella ois kaikki hyvin! :) Onpa ihana kuulla muiden ultrakokemuksia taas, onnea niistä! :p

Tekis mieli jotain tosi hyvää pullaa vaikka sitä jossa on "tomusokerikuorute" päällä, osaisinkohan tehä ite? :D Ihan kauheet himot nyt ois niihin.. Sattuisko joku tietämään miten niitä tehään? :)

Vihdoin oon jo vähän pystyny nauttimaan tästä raskaudesta, mut nyt kun ultra ois kohta niin tuntuu että päivät menee niin kauheen hitaasti ja tunnit vielä hitaammin. Sitä kerkee miettiä koko ajan kauheuksia, mietin sitä vaan et kiva jos se pikkunen ei oo jaksanu pysyä mukana ja on eka kerta ku isä pääsee mukaan niin se olis sen ensimmäinen ja viimenen kerta kun se pienokaisen näkis.. :( Oon ihan kauhee kun tämmösiä mietin.. :eek: :kieh:

:hug: Omenaruusulle voimia ja osanottoni! :flower:

Eternal-life ja plankton 20+1
 
Juuh, pikavisiitti nyt vain. Joukossa pysyisin edelleen aj poikaolo meikäläisellä. Rakenneultra 11.11 joten saa nähdä selviääkö sukupuoli sitten. Seurailemassa olen käynyt sivuja mutta nyt en kovin ahkerana kirjoittajana ole ollut.

Hansku ja Sintti 17+6
 
Hei

ihan ekaksi suuret halit enkelivauvojen perheille. Voimia :hug:

Aikas monella on jo toinenkin ultra takana. Itselläni on rakenneultra vasta marraskuun puolen välin jälkeen. Silloin on just viikkoja 21+.

Onko teillä ollut millaiset sykkeet, kun olette poika/tyttövauvan tuntumilla liikkeillä?
Itse en usko noihin sykkeisiin, koska ovat eri vaiheessa erilaiset. Esikoisestakin tyttö oli alussa 160 ja sitä rataa laski alas aina sinne 130 kasvun myötä. Mutta aikas moni sanoo, että sykkeen mukaan voisi arvata sukupuolen.Kuinka monella pitänyt paikkaansa?

Itse olen tämän viikon ollut saikulla samalla poden huonoa omaa tuntoa, kun töissä työt kaatuvat päälle. Mutta ei auta ei auta, kun on iskenyt kamala akuutti ylätiehengitysinfektio. Keuhkoissakin rahisee. Kammolla jo ajattelen maanantaina töihin menoa, kun on kaaos tiedossa.

Jadekettu ja vauveli 17+5 ultran mukaan 18+4. Saa nähdä muuttavatko II ultrassa laskettua aikaa. Ekassa eivät muuttaneet!!
 
myymä
Huomenta!
Nyt ekaa kertaa yölläkin kävi möyrintä masussa :) Eli heräsin vessaan ja sitten alkoikin potkut.. Eihän siinä meinaa malttaa enää nukkua kun alkaa vaan nauttimaan niistä tönäsyistä!:)

en malttais millään odottaa rakenneultraan joka on tiistaina! Viikonloppu menee varmasti nopeesti mutta tää ja huominen työpäivä tuskin :D

Mälsääääää....

myymä ja pikkuvelisisko 19+0 ohhoh, olikin tasaviikkopäivä :)
 
HEPS! Mukana ollaan, vaikka laiska olenkin kirjoittelemaan.
Tyttöolon voi lisätä, vaikka ultrissa onkin nähty molempia versioita. Ensi viikolla saadaan taas yksi veikkaus. Vointi on hyvä, vaikka kovin väsynyt ja saamaton olenkin. Selkä on nyt alkanut vihoittelemaan paisuvan olomuodon myötä.

IINES79 Kyselit päivärahoista. Sinun kannaltasi suurin päiväraha on se lopullinen. 6kk tulot kannattaa ilmoittaa, ja niitä verrataan 2007 tuloihin. Mutta edellisen lapsen päiväraha on automaattisesti mukana vertailussa koko ajan. Näin ainakin pitäisi... ;)
 
Heips,

Mulla on jäänyt tässä eilinen kirjoittelussa kokonaan väliin. Oli erityinen päivä, sillä esikoiselle laitettiin vihdoinkin tuubit korviin. Joku kyseli itkemisestä. Joo'o, sai sit mies eilen hävetä, kun tämä mamma alkoi vetistelemään esikoisen operaation alussa. Musta se nukutus oli niin kamalaa katsottavaa, toinen itkee siihen maskiin naama punaisena ja vesi silmistä valuen :'( :'( . Nukahtamiseen meni tosi kauan ja sit kun vihdoin nukahti, niin kroppa jäi silleen jäykkänä ennen kuin alkoi rentoutua. Se tuntui hirveältä ja minä pillahdin itkuun :ashamed: . Sain soperrettua, että samperin raskaushormonit mut hoitaja lohdutteli, että tämmönen se äidin osa on. Illallakin vielä itkeskelin, kun kuva säilyi mielessä ennen nukkumaanmenoa. Onneksi miehen serkku sanoi itsekin pillahtavansa itkuun jokaisen tuubituksen yhteydessä (samassa kohdassa) ja hän ei ole raskaana ja heidän poikansa korvat on tuubitettu jo 5 kertaa. Hänelläkin kuulemma miestä hävettää.

eetto: Kiitokset tiedosta! Oon yrittänyt soittaa meidän kelaan mutta eipäs siellä pääse puhelinvastaajaa pidemmälle :/ .

rakenneultrasta vielä lisää, nimittäin meillä mies ei nyt sit pääse ultraan mukaan, kun tuo tiistain aika oli sovittu jo aikoja sitten. Mies on 4.11 työmatkalla ja todella paljon harmittaa. Tietääkö kukaan saako ultraan ottaa tukihenkilöä mukaan? Mun ystävä tarjoutui tulemaan ettei yksin tarvii mennä. Mä en nimittäin halua olla yksin siinä tilanteessa jos kuulee huonoja uutisia.

Enpäs muista mistä muusta täällä on juteltu. Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja omenaruusulle paljon jaksamisia :hug: !

Iines ja Sintti 20+5
 

Yhteistyössä