**Maalismasut 2009* lokakuussa

myymä
Halfcafnonfatlatte Oletko käynyt hennesillä katsomassa housuja?
Itse olen kokoa 36 ja löysin kahdet ihanat farkut hennesiltä. Ei mitään leveälahkeisia vaan tällaiset ihanasti pienesti pillit :) oikein kivat!
 
Hep täältäkin, kyydissä ollaan, vaikkei aina kerkiä tai jaksa kirjottaakaan! :)

Täällä oltu flunssassa kohta viikko, onneksi alkaa kääntymään jo voiton puolelle.. Muutoin voidaan hyvin. Eilen oli meidän tamman 90vrk tiineys ultra ja ihana pikkuinen merihevosta muistuttava heppavauvva siellä kellui ja sätki. :heart: On tämä jotenkin koomista, kun ollaan sit tamman kanssa molemmat yhtäaikaa mammalomalla, joskus siitä tuli unelmoitua että kuinka hyvä idea se olisi ettei menisi pollen kilpauraa hukkaan. Hyvä näin, kunhan molemmat ollana mammailtu aikamme niin sit alkaakin treenaaminen tuleviin kisoihin ja koitoksiin..

Vauvvasta ei mitään uutta, varsin vilkas edelleen ja vahvakin vielä! :D :heart: Koittaa aina kaivautua mitä ihmeellisimpiin koloihin.. ei niin kivan tuntuista!

Unesta sen verran, että olen minäkin joskus nähnyt sellaista unta että mies pettäis. :| Tosin viime yönä näin K-18 unta omasta kullastani.. :D Koskaan unissa minä en ole pettänyt..

Niinu & itiö 20+5
 
Huomenta!

Kauheesti tullut juttua, yritänpä muistaa mitä täällä on puhuttu..

Hoitopöytä on meille tarpeellinen, koska mulla on vähän huono selkä. Selkä rasittuu muutenkin lasta kantaessa, joten en halua rikkoa sitä lopullisesti vaihtelemalla vaippoja huonossa asennossa.

Raskausarvista: Minullakin niitä on edellisen muksun jäljiltä, toivon että lisää ei tule. Rasvaus on hyväksi iholle mutta ei estä arpien syntymistä, se kun on kiinni ihotyypistä. Yleensä arpia tulee tytärelle jos niitä on äidilläkin...

Turvaistuimesta: Meille on tulossa Brio Primo. Se on mahdollista kiinnittää sekä vöillä että isofix-kiinnityksellä. Tällä hetkellä meillä on niin vanha auto, että siinä ei ole isofix-kiinnitys mahdollisuutta mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä tarvitsee. Autoliiton sivuilta kannattaa lukea testitulokset eri kaukaloista ja istuimista ennen kuin astelee kauppaan.

Jaahas, mitäs muuta mulla oli mielessä...jännittää kumpi on tulossa. Rakenneultra on vajaan kahden viikon päästä ja toivottavasti saadaan näkyvyys jalkoväliin. Kovasti tekisi jo mieli tehdä hankintoja mutta en viitsi ennen rakenneultraa. Puuttuu vielä amme, vaatteita ja muuta pikkusälää. Maalaan myös lastenhuoneen seinän ja ostan uudet verhot kunhan saan tietää vauvan sukupuolen. Joku muuten koki turhaksi hankinnaksi rintakumit ja rintaliivin suojukset. Noh, meillä kyllä suojukset olivat tarpeen koska maitoa valui ja suihkusi välillä ihan itsekseen. Kerrankin oli paita aivan märkänä kun ruokakaupassa jonkun toisen lapsi itki :kieh: Tarvitsin jopa maidonkerääjän sillä kun toisesta rinnasta imetti niin toisesta valui maitoa koko ajan. Ja rintakumilla jouduttiin imettelemään kun poika ei saanut muuten imuotetta..

tämmöstä tällä kertaa!

ärrieri 18+2
 
Kaa
Kiitos kaikille ilmoittautumisesta! :flower: On mukava nähdä miten monta meitä täällä vielä pyörii.

Töihin menossa, joten tylsästi omaa napaa: nla tänään, kaikki oli hyvin, hb, RR ja pissa ok, natiaisella syke 140 ja liikkeet ++. Toivottavasti kohta alkaa jotain tuntumaankin. :heart: Rakenneultra viikon päästä. Iik! :eek:
 
Heips,

Täällä ollaan vähän ristiriitaisissa fiilareissa. Pyydän anteeksi, kun tämä viesti tulee olemaan pelkkää omaa napaa :ashamed: .

Olimme siis rakenneultrassa tänään. Mut ultrattiin Tyksissä äitiyspolilla. Alkoi heti varoituskellot kilkattaa, kun näin että ultaushuoneessa on kaksi kätilöä. Jep jep, toinen niistä harjoitteli ultraamista. Koko hiton tunti meni siihen, että se toinen harjoitteli käyttämään anturia. Pään saivat sentään ultrattua, ottivat siis lakimitan, vatsan mitan ja reisiluun mitan. Mitään muuta eivät ehtineet TUNNISSA tehdä :kieh: . Meille eivät puhuneet juuri mitään, eivät sanoneet onko ok ja mitä missäkin on, molemmat kätilöt vaan väänsivät anturia paikasta toiseen ja käyttivät sitä laitetta. Lopuksi se "opettava" kätilö sanoi hassusti, että saatte kahden viikon päästä uuden ajan, kun kaikki ei näkynyt ja sen tekee lääkäri. Aikaisemmin hän oli sanonut ettei ehditä tällä kertaa katsoa kaikkea. Jäi mieleen kaivelemaan kummasta oli kyse, menikö ultrauksessa kauan siksi kun ei kaikki näkynyt vai oliko tosiaan kyse vaan harjoittelusta ja ei ehditty. Tässä kauhulla odotetaan pari viikkoa.

Mulla jäi mieleen kaivertelemaan myös se, että miksi seuraavan ultran tekee lääkäri, kun nyt teki kätilö. Jos kerran kaikki ne mitä näkivät oli ok, niin eikös silloin kätilö olis voinut katsoa loputkin. Mulle jäi tosi paha fiilis tuosta ultrasta, kun eivät meille kertoneet mitään ja jouduin lopuksi oikein tenttaamaan oliko jotain vialla :( . Ilmeisesti kaikki ne mitä he näkivät oli normaalia.

Kävi kyllä mielessä, että kannattaako mun luottaa koko ultraan vaan soitanko ajan yksityiselle ja menen kunnolliseen ultraan. Mietin tämän päivän ja teen kyllä iltaan mennessä päätöksen. Miehestä ei juurikaan ollut ultrassa apua, vaan sanoi mun olevan pessimistinen ja odotan aina pahinta. Hän niin vahvasti takertui niihin kätilön sanoihin "kaikki mitä nähtiin näytti normaalilta". Lähdettiin tyksistä tiuskivien sanojen saattelemana eri suuntiin (kun molemmat lähdettiin töihin). Kyllä on paska fiilis!

Iines ja Sintti 20+3
 
HEP!

Riine Näköjään tasa-arvoa rikotaan ihan säännöllisesti monissa paikoissa! Mietin omassa tilanteessa sitä, että perusteluiksi sanottiin, että yksi tulee takaisin ä-lomalta silloin, kun työsopimukseni loppuu maaliskuun lopussa. Itse teen tällä hetkellä määräaikaisen lisäresurssin nimikkeellä työtä ja joku toinen tekee tulevan ä-loman sijaisuutta. Pitää soittaa kanssa luottamusmiehelle tai liiton a-ajajalle. En jätä tätä tähän.

Huomenna olis ultra! Jee! En millään jaksaisi odottaa huomiseen!!! Vauvan liikkeet ovat voimistuneet vihdoinkin ja tunnen ne muutamia kertoja päivässä. Tähä asti ne ovat olleet niin epämääräisiä ja ensisynnyttäjänä en ole oikein osannut erotella kaikkia kolotuksia. Toivottavasti kaveri suostuu näyttämään muutakin kuin selän huomenna ultrassa!

Vaatteista Kävin Kampin keskuksessa Bebesin liikkeessä katsomassa vaatteita. Ne on vähän kalliita, mutta aika ihania. Sitten yllätyin, kun Kampin Vero Modassa myytiin kanssa Mamaliciosin vaatteita. En ole muista Vero Modoista löytänyt mammavaatteita. Kampissa ja Jumbossa (tulossa) on vielä yksi liike, joka myy äippävaatteita, Polarn O. Pyret. Ne taisi olla myöskin aika kalliita, mutta ihania retrokuoseja lastenvaatteissa! Tilasin Ellokselta yhdet housut, mutta ne oli liian isot, odottelen niitä pienimpiä saapuvaksi. Ihan kivan näköset olivat ne isotkin...

Mimmukka ja Furuno 20+5

 
Iines79 :hug: Kaikki on varmasti hyvin. Kai ne olis sanonu, että lääkärin pitää katsoa tätä, koska emme nyt löydä esim. mahalaukkua. Eihän ne kätilöt mitään huippukoulutettuja ole ja lääkäri osaa katsoa ja löytää sitten paremmin kaikki asiat, mitkä olivat hukassa. Ei varmaan kauheasti lohduta tämä, mutta kai ne olisi jotain sanonu, jos joku olisi ollut muuten vinossa...

Raskaana on aivan luonnollista stressata hieman pienemmästäkin. Luontohan sen hoitaa niin. Ja tuohan ei ollut edes mikään pieni asia stressata! :heart: Toivottavasti oma ultra huomenna on hieman vähemmän stressaava. :ashamed:
 
Hep täällä ollaan mukana vaikkei niin useesti jaksa kirjoitellakaan..

Pienenpienoisia liikkeitä olen alkanut tuntemaan lauantaista lähtien.. massu on jo hiukan pyöristynyt. Ensimmäinen Ultra vajaan 3viikon päästä(rakenneultra). Jänskättää!!!

LindaH ja vaavi 18+4
 
hoitopöytä meillä on ja luulen sen nyt olevan tarpeen vaikkei muilta ole ollut..kun tuo selkä meinaa mennä koko ajan huonommaksi!

gracon autobaby meilläkin ollut kaikilla ja en vaihtaisi muuhun!!!

raskausarvista rasvaus ei auttanut minulle kun niitä jokaiselta tullut lisää ja varmaan nytkin tulee!!onneksi äkkiä vaalenevat jaei minua sillain haittaa ne!luonnollista kun on!

SaBine ja pikkuinen 20+5 :heart:
 
Hoitopöytä ei oo meillä. Laitoin hoitoalustan pesukoneen päälle ja hyvin toimii vieläkin. Tosin pissavaipat vaihdetaan missä milloinkin. :D

Mä oon alkanut stressaamaan vaunuista ja turvakaukalosta. Noh, turvakaukalon saan onneksi kaverilta. Mutta ne tuplarattaat. :( Ne mitä kattelin, niin on loppuunmyyty Oulun alueella ja eikä myyjä osannut sanoa, että tuleeko lisää. Harmittaa niin vietävästi. Tammikuussa pitää tehä viimestään tilaus, että ois helmikuun lopussa täällä.

Ja nyt tuli mieleen, että mitenköhän mä vien esikon hoitoon, kun tullaan vauvan kanssa kotiin? Kun ei oo ihan varma, että onko mies isyyslomalla.. Sekin riippuu miehen työtilanteesta. No se selviää sitten...

Nyt esikko nukkumaan ja tää rupee siivoomaan.

Viipi ja Nappula 20+4
 
Heippa taas kaikille :wave:

Tiedättekö mitä pelkäsin viime raskaudessa?! Sitä että napa pullahtaa ulos :x Ei pullahtanut,saas nähdä kuinka nyt käy.

Äippävaatteista juu on hankala löytää :/ Kävin lauantaina Hennesillä ja vau,yhdet 36 kokoset pöksyt. Esikon aikana käyttämät mammakuteet on kokoa 38 ja m ja ne on aivan liian isoja. Muuten kulkisin vaikka vaan kalsareissa,mutta mä sain töitä =) 3.11 alkaa ja sitten tuo mun kultapieni 11kk :heart: menee ryhmikseen. Kerkeen siis töissä olla sellaset 3,5kk :whistle: Työaika ma-pe 8-16 ja kun miehellä on kolmivuorotyö niin tyttö on vaan puolipäivähoidossa ja joka kolmas viikko on vaan kotona. Että se meni oikein mainiosti. Saa nähdä mitä töissä tykätään kun saavat selville että oon raskaana, mutta aion ilmoittaa vasta sitten kun on pakko. Huomaavat jos huomaavat sitä ennen.

Ei tällä erää muuta,pitää laittaa neitiä päikkäreille.
Voikaa kaikki oikein hyvin!

chromo 18+2
(rakenneultra ens maanantaina =) )
 
myymä
chromo Mikäs siinä navanpullahtamisessa niin kamalaa on :D Mulla on ainakin pullahtanut :LOL:
Mies totes meidän tytöllekki "kato äitin masussa kasvaa norsu, sen kärsä tulee navasta ulos" :D
 
heips

onpas taas juttua tullut.. kivaa :D

Ärrierin sanoihin yhdyn että ei se rasvaaminen välttämättä auta.. ite rasvasin ihan perusravoilla ja niin paljon kehutulla kaakaovoi puikolla mutta silti massu repes totaalisesti :/ Tosin mulla onkin kuiva ja lievästi atooppinen iho. mut kovasti toivon että ei nyt ainakaan lisää tulis..

Noista rutiineista vielä.. meillä mennään suht tarkasti mutta esim. sillä ei ole väliä käydäänkö suihkussa ennen iltapalaa vai sen jälkeen... nukkumaan meno aika on yleensä 20.30-21, jos ei nuku päikkyjä niin on jo puoli ysiltä unessa. Viikonloppuisin jos pikku herra jaksaa niin saa valvoa hieman pidempään. Tykkääkin olla pimeällä ulkona ja sytyttää äitin ja isän kans kyntiilöitä =)
Suhteellisen tarkat rutiinit olen huomannut meillä toimiviksi. Poikaa ei ole ikinä saanut autosta kannettua sisälle nukkuvana ja tosi aikasin lopetti rattaisiin/vaunuihin nukahtamisenkin, joka hiukan sapetti itseä jos sattui päikkäri aikaan olemaan rattailla liikenteessä ja poika aivan poikki mut ei vaan nuku :whistle:
mut kylässä ei tartte kun sängyn ja oman rauhan niin nukkuu kyllä päikkärit missä vain.

tuosta kotihoidontuesta.. meillä paska homma kunesikoinen kerkee täyttää 3 ennen vauvan syntymää niinkuulemma tulee minimi raha :| ja kun syyskuun loppuun loppui työt niin eipä auta toi edellisen 6kk:n mukaankaan mitään :headwall: tosin kelassa sanoivat että liitonrahaa jos saa niin siitä kai voidaan laskea.. jos nyt siis oikein ymmärsin.. ite oon niin huono ja ennen kaikkea tyhmä noissa kiemuroissa.. ja inhoon ylikaiken kaiken maailman lappujen täyttämistä |O

Viipi:
Eikö esikoinen voi olla alkuun kotona kun vauvan kanssa kotiudutte?? kun vauva jonkun viikon kasvaa niin alkaisitte sitten kuljettaa hodossa.

Meillä esikoinen kotona vauvan syntymän jälkeen ja aika varmasti mies jää heti isyyslomalle. Toki perhekerhoissa käydään edelleen kun vauva hiukan saa ikää ja jos näyttää että poika alkaa pitkästyä niin sitten harkitaan ns. virikehoitopaikkaa tai sitten varataan tietty määrä hoitopäiviä joka kuukaudeksi. Noista kyselinkin jo päivähoitotoimistosta.
Noista muista kerhoista en ole ottajut vielä selvää.. ainakin 4 vuotiaille on täällä kerho mut onko jo 3 vuotialle, sitä en tiedä..

Halfcafnonfatlatte:
paranemista esikolle. Hienoa että alkaa parempaan päin olla!

Niinulle
kans paranemista! Hyvä jos alkaa tauti pikku hiljaa olla voitettu =)

Iines: Mut jos aattelet positiivisesti niin pääset toiseen ultraan. Ja uskon että olisivat kyllä sanoneet jos kaikki ei olis olut ok. Jos tuo oli just semmoinen opetustilanne ja eivät ajan tiimoilta kerenneet kaikkea katsoa. Hyvä kuitenkin että pääset vielä ihan lääkärin ultrattavaksi.

chromo
: onnea työpaikasta!!!

niin ja noista hankinnoista.. itellä kans liivinsuojat ja maidonkerääjä olivat alusta asti tuiki tarpeellisia.. jo laitoksella paidat oli aivan märkiä ja kun imetti niin toisesta suihkus sillä välin maitoa :whistle:

Eilisen ja tämän päivän aikana liikkeet voimistuneet ja ei tartte olla edes pitkällään kun potkuttelut tuntuvat :D :heart:

meidän 2v10kk poika yllätti äidin illalla ja halus laulaa vauvalla. Minä puhkesin liikutuksen kyyneliin kun pää masua vasten lauloin posti patea ja pienen pientä veturia eri muunnelmina :heart: :'( =) oli pinen pieni rattori, suuren suuri mondeo ja vieläkin suurempi puimuri :LOL: :heart:

danjuska ja toukka 17+3
 
chromo mäkin pelkäsin ekassa raskaudessa et napa pullahtaa ulos. Eikä onneks pullahtanut. Musta se on jotenkin äklön näköistä, vaikka eihän sille mitään voi.

Toi pesukone on aivan loistava hoitopöytä, meillä se oli aluks käytössä, mut sit muutettiin ja jouduttiin laittaan pesukone semmoseen paikkaa, ettei siinä pysty vaippoja vaihtaan. hyvä kun pyykit saa laitettua koneeseen. Ostettiin sitten tuo hoitopöytä.

Noita mamaliciosin vaatteita myydään myös stockalla ja oon niitä ideaparkinkin jossain liikkeessä nähny. Olisko ollu se lasten vaateliike missä on mm. benettonin ja espritin vaatteita, en muista liikkeen nimeä.

Nyt meen päikkäreille kun poikakin nukkuu. :)

marza ja masuvauva
 
Täällä ollaan hiukan rauhoituttu. Silti harmittaa hirmuisesti, kun olin niin odottanut tätä päivää ja odottanut sitä, että kuullaan joko hyviä tai huonoja uutisia. Kumpia tahansa, niin olis ollut ainakin tietoisuus. Nyt ollaan edelleen samassa tilanteessa :/ .

Hankinnoista: Mulla kanssa kaikki imetyksen tukivälineet, liivinsuojat, maidonkerääjät, pumppu yms. oli aivan erityisen tärkeitä. Pumppua mies haki yhden päivän, kun piti etsiä juuri Aventin pumppu. Mulla oli silloin järkyttävän kivulias ja paha rintatulehdus ja maito oli saatava liikkeelle. Ja muuten, tähän liittyen suosittelen kaikille Lansinoh voidetta rinnanpäille. Tuubi maksaa maltaita (oliko melkein 20?) mutta on todella paljon parempaa kuin Bepanthen. Voidetta saa apteekista ja mulla riitti se yksi tuubi läpi koko imetysajan. Ajattelin jo nyt alkaa rasvata kuivia rinnanpäitä ko. voiteella, kun sitä on edelleen esikoisen ajoilta jäljellä. Jospa se vahvistaisi ihoa eikä menisi niin pahasti rikki sit kun vauva aloittaa imemisputken.

Turvakaukalo on meillä Britaxin Römer Baby safe plus. Esikoiselle ostettu ja menee vielä Sintilläkin.

Äippärahasta: Meillä ei esikoinen ehdi vielä täytää kolmea, joten olisin ilmeisesti oikeutettu samaan äippärahaan kun esikoisestakin. Se vaan, että mulla on tulot nousseet niistä ajoista ja mulla olis mahdollisuus isompaan rahaan. Tietääkö kukaan tuleeko se vanha raha jotenkin oletuksena? Ja jos haen äippärahaa viimeisen 6 kk:n tulojen mukaan, niin verrataanko sitä 20% tulojen nousua 2007 vuoden verotukseen vai siihen minkä perusteella se esikoisen aikainen on laskettu? Olipa taas vaikea selitys.

Iines ja Sintti
 
Voi taivas sentään, taas mä olin unohtanut asian joka piti jo ekassa viestissä kertoa :ashamed: . Eikö tosiaan kukaan muu kärsi raskausajan huonosta muistista ja unohtelusta? Tää menee jo noloksi... :ashamed:

Niin siis rakenneultrassa kätilö sanoi hyvin varovaisesti nähneensä pippelin vilauksen. Ja tämä siis hyvin varovainen mielipide. Voihan se tietty olla napanuora, joka olis ollut sopivasti jalkojen välissä. Mutta jos meille tosiaan on tulossa miesväen lisäystä, niin tälläkin kerralla mun tyttöoloni veikkaa sitä poikaa :LOL: . Ja tosiaan, jos poika on tulossa, niin ei tarvi ainkaan vaateostoksille rynnätä, kun kaikki vaatteet on valmiina jo 98-104 senttisiin saakka :D .
 
Heips vaan kaikille!

Taas tänä aamuna kävin lääkärillä akupunktiossa. Huomenna meen kans, ja samalla se kattoo onko se yks niskanikama pysynyt paikallaan. Tänään lekuri koitti pikaisesti selkärankaa, sieltäkin tuntu ainakin 2 nikamaa, jotka oli pois paikoiltaan. Huomenna manipuloidaan sit kaikki takas paikoilleen. Vähän kyllä jännittää ja pelottaa, eilinen manipulointi sattu taas aika paljon..

Mulle tuli tänään kutsu Taysiin äitiyspolille, ne haluu ilmeisesti siä tsekata onko mun päänsäryt ja migreenit mennyt ohi ja tutkia muutenkin. Sit tossa lapussa lukee että jos on jo rakenneultra-aika varattuna Satamakadulle niin sen voi perua. Eli ilmeisesti lääkäri sit ultraa äippäpolilla. Hitsit kun se eka ultra-aika ois jo viikon päästä, niin nyt joudun odottaan tota toista aikaa viä kaks viikkoo!! :headwall: Tekis vähän mieli mennä silti ens viikon ultraan.. Kun en tiedä pääseeko mies sit sinne äippäpolille mukaan.. Mitäs te tekisitte tässä tilanteessa??

rv 19+2
 
Äitiysvaatteet: Itse olen kokoa S-M ja oon jo hyvissä ajoin alkanu tilailla H&M:ltä osamaksulla mammavaatteita. Tulevat vaatteet sítte pikkuhiljaa ja maksaakki saa omaan tahtiin. EIKÄ OLE ÄLYTTÖMÄN kallista.
Hoitopöytä: Laiskuin esikoisen kohdalla joksiki aikaa hoitopöydän käytön kans ja virhe oli! Selkä tuli ihan pirun kipeäksi ku sängyn päällä vaippoja vaihdoin.. En normaalisti kärsi selkäkivuista ollenkaan..*kopkop*
Iines79: Jospa teidät ois vaan laitettu koekaniineiksi sitä harjottelijaa varten ja kaikki ois hyvin :) Minun mielestä tuloja verrataan niihin tuloihin mitä sillon oli ekasta lapsesta. Tai siis siitä edellisestä.
Lansinohia suosittelen minäki! Vaikka tyyristä onki niin kylläki hintansa haukkuu!
Sähkökäyttöisen rintapumpun ostan jo ennen synnytystä. Siis sen aventin. On aivan taivaallinen laite!
Viipi: Mitkä vaunut on myyty loppuun Oulun alueelta? :eek: Kemissä on kaikista edullisimmat lastentarvikkeet muuutes.
 
Hiq
Nopeasti vain kun eilen lupasin tul kirjoittelemaan ultran jälkeen...

Mielläkin harjoittelija ultrasi mutta niin "opettava" kätilö kuin harjoittelija juttelivat paljon ja olivat mukavia. Menin kyllä sitten pökertymään siihen pöydälle kun ei tuo selällään makuu oikein enää sovi. Mutta poikalupaus ja terveen paperit saatiin perusteellisen tarkistuksen jälkeen. Tyttöä niin toivottiin kun miehen puolella on monen monta sukupolvea jo pelkkiä poikia... Noh, saa meidän Antti Oskari sitten käyttää vaal.punaista toppahaalaria jos sitä maaliskuussa enää edes tarvitaan. siirsivät muuten LAn 3.3. olevaksi eli nyt vko 21...
Tuosta pyörtymisesta lähtien ollut aika heikko happi, harmittaa kun piti mennä tänään vaunuostoksille eikä nyt taida jaksaa...
Voimia kaikille, palailen taas paremmissa voimissa
:wave:
 
Danjuska kyllä mä sitä aattelin, että poika olis kotona, mutta sekin riippuu miehestä ja sen isyyslomasta. :/ Mutta enköhän mä jotenkin tuon järjestän.

Tällä hetkellä ukko sais painua kuuseen mun elämästä. :p :kieh: :ashamed: On vähän taas pinna kireellä sen kanssa.

Eeeva Carenan tuplia kattelin ja niitä ei enää saada ainakaan Baby Stylestä. Vauvatalo Johannassa olis, mutta sekin on sitten Tampereella. Eivät voi lähteä kuljettamaan tänne. :p Mietin tuossa, että pitääkö todellakin lähteä Tampereelle hakemaan vaunuja. Veli asuis siellä, joten kyllä se varmaan vois ne käydä hakemassa ja laittaa sitten tulemaan tänne matkahuollossa, mutta katsellaan. Vauvatalosta kyllä ehottivat tuota Emma Twin Julea ja Joggeria. Jogger ei miellytä. :p Mutta nuo Julet. Vois käydä huomenna katsomassa, kun mennään pojan kanssa Oysissa käymään pituuskontrollissa. Toivottavasti ei tarvi mennä uudestaan pojan kanssa sinne.
 
Viipi: Me käytiin testaamassa Lastentarvikkeessa nuo Emma Jule Twinit. Joggereita ei meille suositeltu, jos toinen on vastasyntynyt, kun Joggereissa ei saa jalkatukea mitenkään säädettyä, Jule Twineissa saa. Täytyy kyllä sanoa, että Juleihin tykästyin paljon ja mieli tekis mennä ostamaan uudet :whistle: . Käytettyjä oon yrittänyt metsästää mutta en ole vielä löytänyt täältä meidän suunnalta.
 
Myymä kun toi napa on mulle niin äklö juttu :x :x :LOL: Siis en normistikaan tykkää navasta,ällö. Ihan niinkuin jotkut inhoaa varpaita niin mulle se on napa. :D ja niinkuin marza totes niin onhan se ällön näköistäkin :LOL:
Just yksi kaveri kysyi multa että mikä on vointi,niin täytyi sanoa että oon elämäni kunnossa. Ei oo huono olo,mikään ei oo kipeä,kaikki ok :eek: Ihanaa.
Vaunuista mä oon kans suunnitellut niitä Carenan tuplia, ainakin täältä Vaasasta löytyy.
 
Lansinoh on ihan parasta nännivoidetta, itse käytin sitä esikoisen imetysaikaan ja aion ostaa nytkin, maksoi mitä maksoi!

Rintapumpun olin jo ihan unohtanutkin mutta se oli meilläkin tuiki tarpeellinen vehje. Oli hyvä lypsää pulloon ja sitten mies saattoi juottaa sen vauvalle jos itse oli kaupassa, lenkillä tms. Nytkin siis jonkinlainen pumppu ostetaan. Siitä tulikin mieleeni, että joko teillä on meijerit aloittaneet toimintansa? Itsellä taisi eilen tulla tippa maitoa kun kokeilin puristaa. Vielä ei ihan miehen kahvimaidoksi asti riitä :LOL:

Lemmikeistä: Onko kellään lemmikkiä, joka saattaa olla "turvallisuusuhka" vauvalle? Meillä on noita koiria ja yksi niistä ei siedä kosketusta tai tarttumista eikä muutenkaan tykkää ihmisistä, joten se kaveri muuttaa ulkokoiraksi heti kun vauva alkaa liikkua lattialla. Muut hurtat kyllä tykkää ihmisistä, niin aikuisita kuin lapsistakin.

ärrieri 18+2
 

Yhteistyössä