**Maalismasut 2009* lokakuussa

heips

Täällä kunnon rento pv takana =)

heti ekaks on mainittava että eilen illalla tunsin ihka ensimmäiset kunnon potkut :heart: pienen pieniä mutta hyvin määrätietoisia töytäisyjä :D

Pauko: Onpa ikävä tilanne siellä :/ Onko sulla ketään tuttua/sukulaista lähellä joka vois tulla jeesailee ja viedä vaikka tyttöä ulkoilemaan?
Ja meehhän aikanaan takas lääkäriin jos siltä alkaa näyttää! Toivottavasti pikkuinen vain turhaa säikytelisi ja pysyisi vielä piiitkään masun suojassa. :hug:

Myymä:
On varmasti hienoa rakentaa oma talo =) onhan siihen varmasti vielä matkaa ja haasteita edessä mutta ajattele sitten kun se on valmis :D

Täällä aikamoinen väsy vaikka on tullut jopa päikytkin nukuttua... :whistle: Tuntuu etä kun vain sais olla.. ja välissä tuntuu että tekee vaan mieli lenkille :LOL:
Aloitin myös neulomis projektin.. tosin en pojalle enkän vauvalle vaan koiralle :ashamed: :LOL: reppanaa alkaa palella kun koleat säät tulee niin päätin kokeilla josko sais jonkinlaise villapaidan kasaan.. :whistle: saa nähdä lopputulosta kun en oikein käsityö ihmien oo.. peukalo kokonaan noissa asioissa hukassa..

danjuska ja toukka 16+1

myymä
Huomenta typyt! :)

Mulla on tänään ollut ihan kumma aamu. Päätä särkee (kuten on särkenyt koko viikonlopun) ja on jotenkin tosi heikko olo. Aamulla piti hampaatkin pestä istuen kun heikotti niin kovin. Leipää en saanut alas kun alkoi oksettamaan... Lämpöä oli hieman joten saattaa olla, että ois kuume nousemassa, tiedä sitä! Jotenkin vaan ihan höntti olo.
Toivottavasti menee pian ohi...

Ylihuomenna olis sitten neuvola!

myymä ja pikkuvelisisko 17+4

Huomenta huomenta!

Uusi viikko ja uusia hommia. Tänään pitäis käydä sairaalassa silmätutkimuksissa. :headwall: Pännii jo se ajatus lääkäristä joka on harvinaisen *piip*.

Miehelläni on tänään vapaapäivä! Meidän vuosipäivämme on samalla tässä tänään. :heart: Jee.
Jahas, ensiviikolla ois niiku rakenneultra. Hui. Jännittää ihan hemmetisti. :eek:

Mömmis 17+2

Huomenta mamat!
Täällä kans yks joka tais saada flunssan, kurkku on ihan törkeen kipeä ja muutenkin ihan vetelä olo. Saa nähdä mitä muuta vielä..
Täällä on jakseltu hyvin, oon vielä ratsastanutkin melko kevyesti, mutta varmaan joutuu tämän kuun lopulla siirtymään ihan köpököpö hommiin kun alkaa nuo vatsalihakset pettämään.
Liikkeitä tuntuu edelleen joka päivä ja monesti, kaikenlaista hulinaa siellä masussa on aina meneillään. :) Eilen kävi ystäväni 3kk ikäisen vauvansa kanssa kylässä, voi itku kun iski taas vauvakuumetta kovemmalle vaan! :heart: Noh, perjantaina rakenneultra joten pääsee sentään katselemaan suurta ihmettä. :) Nyt kiirusta pukkaa, mutta tulen kertomaan viimeistään ultrauutiset sitten perjantaina.

Niinu & itiö 19+4

Huomentapäivää!

Nöttiäiselle kovasti jaksamisia!! :hug:

Täällä päänsäryt vaan jatkuvat, la-su välisenä yönä tuli taas käytyä sairaalassa.. Huomisesta alkaen kokeillaankin sitten akupunktioita, koska lääkkeistä ei tunnu aina olevan apua, eikä niitä migreenilääkkeitä suositella otettavaksi kuin 2-3 viikossa.. Pitää vaan ottaa rauhallisesti ja lepäillä ja kärsiä kivuista, lääkäri sanoi ettei migreeniin ole kukaan koskaan kuollut.. Lohduttavaa!

Onko kukaan vilkaissut näitä yhdistelmävaunuja: http://www.vaunula.fi/f7.htm Minkähänlaiset ovat, onko kenelläkään kokemuksia?

Toukan liikkeitä tunnen jo ihan päivittäin, mutta vain oikealla puolella masua, ilmeisesti siellä on mukavammat oltavat kuin toisella puolella.. Rakenneultra on kahden viikon päästä tiistaina, sitä odotellessa..

Jee, uusi viikko taas aluillaan! rv 18+1 :D

Viikonalkua mammat!

Täällä on toivuttu mahataudista. Oltiin pojan kanssa viime viikkoa mahataudissa molemmat ja oli kyllä aika kurja viikko.

Nöttiäinen, mulla meni ihan kylmänväreet kun luin tekstisi. :hug: Paljon tsemppiä ja jaksamista koko teidän perhelle. Tuli ihan huono omatunto kun välillä viitsii valittaa pieneistä ja mitättömistä asioista. :/ Annaksella ja Mantatytöllä on kans ollu rankkaa viime vuosina. Tsemppiä teillekin.

Pauko, ikävä tilanne sullakin, toivottavasti vauva pysyis masussa vielä ainakin muutaman kuukauden.

Myymä, oot varmaan jossain kohtaa kertonutkin, mutta missä vaiheessa teidän rakennusprojekti on? Meillähän on kans talonrakennus meneillään ja asutaan pienessä kaksiossa väliaikaisesti. Vauvan synnyttyä meille tulee aika ahdasta, mutta poika saa nukkua meidän välissä ja vauva pinniksessä. Pojan omalle sängylle kun ei ole tilaa. Meillä rakennus on nyt siinä vaiheessa et runko on pystyssä ja sisähommia päästään pian tekemään. Keväällä olis tarkoitus päästä muuttamaan. =)

Omaa napaa sen verran, että liikkeitä tuntuu satunnaisesti; ei joka päivä, mut kuitenkin. Välillä oon ihan hermona kun liikkeeitä ei oo tuntunut päivään, mut sit vauva ilmoittaa et täällä ollaan. Mulla on nyt myös tullut syömisen kanssa stoppi. En oikein saa mitään ruokaa meneen alas, ja jos saan niin hyvin vähän. Ja oon ollut myös tosi väsynyt. Hemppa oli viikko sitten ok, joten siitä väsymys ei luultavasti johdu. Jänskättää myös kertoa töissä raskaudesta. Kukaan ei vielä töissä tiedä mun "tilasta", mut kohta on pakko kertoa kun mahaa ei enää pysty piilottaan.

Nyt pitää mennä laittaa pyykkikone päälle.

marza ja masuvauva 17+1 (18+0)

zoe-f ei ne pojat oo kaksoset syntyneet vaan ensimmäinen heinäkuussa ja toinen kesäkuussa seuraavana kesänä, siis vuoden sisään.

rakenneultra ois jo perjantaina, jänskättää!!!!!! :whistle:

Mua myös alkaneet päänsäryt vaivaamaan, viikon jo jomottanu koko ajan, en oo särkylääkettä ottanu enkä ota jos vaan suinkin pystyn jotenkin olemaan. Varasin hierojalle ajan josko siitä ois apua.

Myhkäri+mahamölliäinen 19+2

Heissan typyt!

Jouduin tänään soittaa neuvolaan, kun viikonlopun aikana (ja tänäänkin sen puhelun jälkeen) on supistellu ihan kivasti. Supistukset ei oo ollu mahdottoman kipeitä, mut selvä ero harjoitussuppareihin on kuitenkin. Neuvolasta todettiin, et tämmöiset supistukset ei kuulu tähän vaiheeseen raskautta ja pitää tutkia varalta jos on joku oireeton/alkava tulehdus. Pitää viedä pissanäyte ja sit otetaan vissiin vielä näyte, et onko hiivaa tms.. Pitää lepäillä ja juoda paljon vettä.

Muistatteko te jotka ootte ollu aikaisemminkin raskaana, et muuttuuko harjoitussupistukset eri tuntoisiksi toisessa tai myöhemmissä raskauksissa? Tuli mieleen, kun ennen ensimmäistä synnytystä ei voinut tietää miltä ne tosi supistukset tuntuu, mut nyt muistuu hyvin mieleen miltä ne tuntui. Ajattelin, et voiskohan et näitä kipuja on ollu ensimmäisen raskauden harjoitussupistuksissa, mut en oo vaan "tunnistanu" niitä supistuskivuiksi.

Pauko toivottavasti saat levättyä ja pikkuinen pysyisi vielä monta kuukautta kyydissä mukana.

Ja jostain vanhemmasta kirjoituksesta muistui mieleen et riine tuo sormien/ranteiden kipu kuulosti tutulta. Mulla johtui turvotuksesta ja viimeisen raskauskuukaiden oli toisen käden kaksi sormea täysin tunnottomana :/ Kamalat nakkisormet, kömpelyyttä ja nipistelyä monta kuukautta ennen synnytystä. Ja synnytys oli paras "hoito" siihen vaivaan, muistaakseni sormissa oli jo normaali tunto päivä synnytyksen jälkeen :)

-annas rv 18+4

muoks* hattivatti Omasta kokemuksesta en ostaisi vaunuja joissa ei ole sellainen perinteinen jousitus. Meillä on Herqules 3 spin yhdistelmät ja niissä on jotku uudenaikaiset "iskarit" takana, edessä ei mitään ja ne on ihan kamalat työntää! Mut toki vaunut ja nuo jousitukset saattaa olla hyvätkin. Onko muilla kokemusta vaunujen perinteistä poikkeavista jousituksista?

Hiq
Kauhiast paljo työ ootte kirjoitelleet vkolopun aikana!

Itse tuli käytyä Lappeenrannassa pienellä vkoloppun reissulla- olen tottunut koulumatkaan joka oli 400km mut tällä kertaa otti kyllä jo kunnon päälle vaikka mitään voimakkaita supparin oloisia tuntemuksia ei ollutkaan (nlatäti varoitteli). Kastutiinkin ihan kunnolla eikä sukat ja kengät kuivanu koko kotimatkan aikana (5tuntia ja vähän yli) että jos flunssa on tullakseen niin nyt se varmasti tulee...

Kaverilla taitaa olla kaikki hyvin ja masu kasvaa silmissä ja liikkeet tuntuu hyvin vaikka mies ei vielä niitä tavoitakaan. Tosin ei hän paljoa ole edes yrittänyt- potee jonkin sortin syysmasennusta kai kun niin hiljaiseksi on ryhtynyt... Oikealla puolella tuo revennyt vatsalihas särkee aika ajoin mutta ilmeisesti siis kaveri on jumpannut ja potkinyt sopivasti arpikudokseen, itse tulee aikalailla varottua liikkeitä joissa joutuu kyseistä lihasta käyttämään.

Ensiviikolla on jo rakenneultra- mahtavaa. Me meinataan tiedustella vaaviksen sukupuolta, että tuleeko "asta" vai "oskari". Nlatätikin kysyi että haluammeko tietää- taitaa olla aika suuri prosentti niitä jotka haluavat =)

Vaunuista me ollaan meinattu Gesslienin kolmipyöräisiä. Mies kun on pitkän sorttinen niin noiden kanssa mahtui kävelemään kunnolla. Aika pian saa mennä ostamaan niin pääsee sitten koirien kanssa harjoittelemaan kulkemista. Ja palkkapäivänä tarvii meinnä ostamaan talvitakki- ei mene enään goretex-takki kiinni (tosi kiva sielä lappeenrannan sateessa... :p )

Voimia kaikille arjen askareihin ja huolien keskelle :hug:

-Hiq ja vaavis (rv20+0 tai jotain..ei pysy kärryillä)

myymä
marza Meillä on ihan alussa, elikkä vasta salaojat tehty ja nyt aletaan tekemään perustuksia :) Eli sisähommiin on vielä matkaa ;)
Meillä sinänsä huono veto asumisessa ,että asutaan aso asunnossa, josta maksetaan aika isoja summia kuussa "vuokraa"... Eli vähän tiukille menee kyllä rahat mutta pärjätäänhän me :)

Mulla tuli tänään töistä lähtö kesken päivää kun soittivat tarhasta että typy itkee kovaa mahakipua :( Tytöllä on ollut lähes koko ikänsä kova ummetus joka raastaa koko perhettä. Panttaa viikon ja sitten itkun ja veren kera istutaan pöntöllä tuntitolkulla..
Lääkkeistä on hetkellistä apua mutta se ei ole lopullinen ratkaisu. joitakin testejä on tehty mutta mitään ei ole löytynyt. Aina lyöty vain reseptiä käteen. Nyt onneksi saatiin lähete lastenklinikalle! Olen helpottunut!

myymä ja pikkuvelisisko 17+4

Zoe-F
Maanantaita!
Danjuskalle Onnea ekoista potkuista, täällä on vasta möyrintää ollu, eli esim tunnen kun liikkuu käen alta pois, odottelen kovasti potkuja.
myymälle :hug: ja tervehtymistä.
mömmikselle ja tietty sun ukolles hyvää vuosipäivää, montas on plakkarissa?
ensikertalainen22 Teretulemast sekaa vaa ja paljon onnee! :flower:
myhkäri kiitti selvityksestä, jäi kamalast vaivaamaan että olinko oikeessa vai väärässä, oikeessa olin! :D
myymä En tietenkään halua olla nyt ilkeä mitenkään, mutta ihan pakko sanoa että musta aso-kodin maksaminen on kuin raahais kuollutta lehmää perässään. Eli haluisin tietää mitä siitä asumisesta saa? Tai vastaavaa, kiinnostaa, mutta en osaa selittää, kun ittelle aina ollu vaan kaks vaihtoehtoa, vuokralla tai omassa ja nyt vihdoinkin omassa.
Zoe ja Öttiäinen 17+3 :heart:

myymä
Zoe-F No nää asunnot on tasokkaampia vuokrahintaan nähden kuin vuokra-asunnot ja sen asomaksunhan saa takaisin kun muuttaa pois :) Me asuttiin aiemmin puoli vuotta yhdessä asoasunnossa ja jäätiin voitolle 1000 e asomaksussa kun kämpän arvo oli noussut tuossa ajassa :) Tämäkin asunto on 2004 rakennettu ihana paritalo, joten kämpän tasossa ei todellakaan ole valittamista ja vuokraa maksetaan saman verran kuin hirveästä 70 luvun räkäkolmiosta kerrostalossa. Joten itse koen tän hyvänä vaihtoehtona JOS EMME RAKENTAISI, mutta tässä meinataan asua! :)

Lisään vielä että aiempi asunto oli rivitalo 100m2 5h+k+s -97 rakennettu ja maksettiin siitä "vuokraa" 650 e kuussa. ei paha pääkaupunkiseudulla!

Zoe-F
myymä Oukei, mitens sen takasin maksu, on niinku joku takuuvuokra juttu, miten siitä vo i jäädä voitolle? Oon kyllä ihan pihalla. Miä remppasin aikanaa oman vuokrakämppäni vuokraisännän piikkiin tosi sieväksi, ja nyt kun oma kämppä, niin vaikka asuntojen hinnat putois sen 30% niin jäädään silti jokunen tonni voitolle :D Tuli ahkeroitua kun ostettiin tää ja koko ajan ollaan laitettu vielä lisää aina sen mukaan kun rahaa on ollut.

Ei hitto, pakko kyllä sanoa, että mä en todellakaan haluu pahottaa sun mieltä, ja toivottavast et ota tät henk koht, mut mä en vois ikinä asuu paritalossa enkä rivarissa :D Oon vähän sillee rajoitteinen, rivaris ja paritalos on ne "naapurit" vähän liian läheisii täällä päin ollu kun jotkut tutut on edellä mainituissa asunu.

Ja mä muuten asun ihanssa 80-luvun räkäkolmiossa kerrostalossa :D
Mulla on aivan ihanat maisemat ja mies lupas että jos ylimmästä kerroksesta vapautuu asunto niin tilanteen mukaan ostetaan se, tai sitten joskus vuosien vuosien päästä ostetaan sekin.
Mä pidän itseäni vielä vähän liian nuorena omakotitaloon, harkittu on, jopa käyty katsomassa, mutta ei löytynyt mitään mun makuun, ja tää kämppä mikä ostettiin niin on hyvällä paikalla.
Maksettiin tästä 45000 ja 78 neliöö, rempattiin 5tonnil eli 50000 ja kämpän arvo on nyt 80000

myymä
Zoe-F Elä nyt panikoi, en kai mä nyt loukkaannu mielipiteistä :D Jokainen tykkää mistä tykkää seon selvää! Kurjahan se ois jos kaikki ajattelis samalla tavalla ;)
Tää paritalo on nyt meille sopiva vaihtoehto mutta en kyllä laita yhtään pahakseni että kohta on oma talo ;)
Ja siis toi asomaksu menee niin, että kun muuttaa aso asuntoon siitä asunnosta pitää maksaa asumisoikeus maksu, joka on yleensä 10 000 - 30 000 väliltä. Se on ikäänkuin "pantti" jonka saa takaisin pois muuttaessa. Jos asunnon arvo on noussut niin sen indexikorotuksen saa siihen vielä lisäksi :) Näin siis!

Zoe-F
Oukkei! Sitä vaan ihmettelin ku kaverikin makso sellasen kivan summan millä olis lyhentän jo meidän kämpän velkaa 15 vuotta niin että mihin se raha menee, mutta sehän tuleekin siis takaisin :)

Täne samat kuulumiset kuin pikkukakkosiin....

Sama kai miten tämän sanoo, vaikeaa se on kuitenkin.

Käynti yliopistollisessa takana ja lääkärin arvio, että vauvamme saattaa kuolla kohtuun hetkenä minä hyvänsä. :'(
Että eipä siinä vaiheessa tullu mieleen sit enää mitään lastenkirurgia paikalle pyytämään, kun ei sen kanssa juttelu enää mitään olis muuttanu.
Eli mulla veriseula hälyytti. Normaali tulos on 1 luokkaa ja jos menee yli 3:n ni aletaan tutkia. Mulla tulos oli 8.6 eli todella paha. Tutkiva lääkäri sanoi vain, ettei ole koskaan elämänsä aikana nähnyt/törmännyt kellään noin korkeaan lukuun. :'(
Nämä sanat ja lääkärin arvio antoivat meille sen, minkä avulla teimme ratkaisumme.

Pyyntö lähetetty, huomenna saan klo 10 luvan keskeytykseen. Huomenna lääkkeet ja viim. perjantaina kaikki on fyysisesti ohi, vauvamme pääsee enkeliksi muiden enkelten joukkoon.

Suru on kova, raskas loppu vko tiedossa. En tiedä miten jaksan. Onneksi mies tulee mukaan, muuten en kestäis hetkeäkään.

Niinhän sitä sanotaan; mikä ei tapa se vahvistaa. Toivon vaan että mut olis tapettu jo monta kertaa...

Tiedän, että sinäkin halusit
olla osa meitä.
Olla rakastettu, pieni ja avuton.
Minäkin halusin sinua rakastaa, pitää pientä.
Ikuisesti, rakkaudesta tullut ihmisen taimi.
Keneksi olisit kasvanut,
keneksi minut muuttanut?

En saanut sinua pitää, en käsissäni.
Mielessäni sinut pidän; siellä sinä elät vieläkin.

Yritän unohtaa ja lähetän mietteeni ylös,
suoraan sinun haituvapeitteellesi.
Mutta vartaloni tietää sen tuskan yhä;
luopumisen tuskan, surun syvän.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Listan ylläpitäjä, minut voi poistaa joukosta. Ei tarvi merkata edes tippuneisiin... Kiitos.

Voi nöttiäinen... Iso :hug: sinulle. Koita jaksaa vaikka se on varmasti vaikeeta.

Tuohon asumiskeskusteluun sörkin sen verran, et mä taas inhoon kerrostalossa asumista! Ärsyttää kun kaikki äänet kuuluu rapusta ja naapurien tappelut. Mutta pakko se nyt on vaan asua vielä hetken aikaa tuon rakentamisen vuoksi. Mut rivarissa asuisin ihan mielelläni ja oon asunutkin monta vuotta. Ikinä en ole vielä omakotitalossa asunut, mutta uskoisin sen olevan unelmieni täyttymys.

Lapsen sukupuolta ei meinata kysyä. Säilyy sit yllätys loppuun saakka.

Nyt bb:n pariin.

marza

Zoe-F
marza Joo muakin ärsytti ennen kun olin vuokralla ja myöhemmin miehen omassa asunnossa mihin kuulu kaikki äänet. Mut tähän taloon muutin hyvin mielin, kun tiesin jo aikasemmasta kokemuksesta, että ei äänet kuulu suuntaan eikä toiseen.

Rivarissa asumisesta, niin on nähny monia, mutta tää on pahin, just valmistunu talo, entisen omakotitaloasukkaat vierekkäin, toiset ymmärtää että ääniä saattaa kuulua ja toiset luulee vieläkin asuvansa omakotitalo tyyliin. Tulos on tämä; ystävilleni valitettiin mm. koiran kakasta pihalla (2m:n aidat) mopoista, autoista (omissa katoksissaan) musiikista, 12 hengen ruokapöydästä terassilla (edelleen 2m:n aita, ja pöytä oli vain 6:n hengen) astioiden kilinästä, kaljan juonnista (joskus illan istujaisia) ja ruuan hajuista.

myymä
Huomenta typyt!

Nöttiäiselle Suuren suuret voimahalit! Pysy vahvana!!! :hug:

Huomenna olis neuvola. Aina se jaksaa jännittää vaikka liikkeitäkin jo tuntuu. Mutta tietenkin jos yhtenä päivänä on ollut hiljaisempaa niin heti alkaa pohtimaan kamaluuksia...

Olo on tänään huomattavasti parempi kuin eilen. Ei heikotusta ja aamupalakin meni alas. :)
Eipä tähän hätään muuta.

Myymä ja pikkuvelisisko 17+5 :)

Yhteistyössä