Tiistaita maalismasuille!
nöttiäinen: Osanottoni suuressa surussa :hug: !
asumisesta ja rakentamisesta: Mä tykkäsin asua kerrostalossa. Mies kun on maalta kotoisin, niin kaipasi omaan taloon eikä viihtynyt kaupunkiasukkina kerrostalossa. Siksipä meillä on nyt omakotitalo, maalla. Nostan hattua kyllä teille, jotka aiotte rakentaa pienen vauvan kanssa. Meillä aloitettiin tontin raivauksella, kun esikoinen oli 6 kk ikäinen ja siitä menikin puoltoistavuotta, että päästiin muuttamaan. En ikinä milloinkaan halua enää sellaista aikaa. Mä olin käytännössä yksinhuoltaja, kun miestä näki vaan aamulla ja illalla klo 22.00-23.00 aikoihin. Raksalla en oikein voinut olla, varsinkaan sitten kun lapsi oppi kävelemään. Kävin siellä kyllä, mutta hermot meni n. 5 sekunnissa, kun vaaroja piilee joka nurkassa. Kaikki perheen asiat hoidettiin todellakin myöhään illalla tai puhelimessa. Jos nähtiin miehen kanssa, niin se oli yleensä sovittu tapaaminen pankkiin, rautakauppaan yms. Ihme kyllä saatiin tämä toinen aluilleen raksa-aikana. Sekin kyllä pohajutui tapaamisille, minä laitoin tekstarin, että nyt olis ovista ja esikoinen päikkäreillä
.
päänsärystä: Onkohan näillä viikoilla joku ihme hormonisyöksy, kun mäkin olen kärsinyt jo viidettä päivää melko voimakkaasta päänsärystä. Särky muistuttaa paljon migreenisärkyä ja olotila sitä samaa myös. Oon taas oksennellut päivittäin :x eikä mikään ruoka, varsinkaan liha, maistu.
oma napa: Tulihan tuossa, eli päänsärkyä päänsärkyä ja oksentamista. Ikävä sanoa näin, mutta onneksi saan olla nyt pari päivää kotona, kun esikoinen on vaihteeksi kipeä. Positiivista on se, että vauvan potkut tuntuu joka päivä voimakkaammin ja useammin. Eilen vatsa oikein tärähti kun Sintti suuntasi potkunsa suoraan eteenpäin.
Meillä on tosiaan esikoinen taas kipeä. Pari viikkoa sitten pojan oikeassa korvassa todettiin märkäinen rakkula, joka oli oikein pullistunut. Poika sai vahvan antibiootin ja lapsi oli oikeesti pirteämpi kun moneen viikkoon. Nyt sit viikonloppuna lauantain ja sunnuntain välisenä yönä poika huusi suoraa huutoa 4 tuntia ja piteli korvaansa. Kuume nousi silmissä ja lääkärin diagnoosi, korvatulehdus ei ollutkaan parantunut ja nyt tärykalvo on itse puhjennut, kun märkää on ollut niin paljon ja paine on ollut valtava. Nyt sitten ei juurikaan ole vaitoehtoja muita kun tuubitus, sillä noi tulehdukset ei näytä parantuvan enää vahvoilla antibiooteilla.
Pitää juosta katsomaan josko pojan pottailut olis valmiit.
Iines ja Sintti 19+3