**Maalismasut 2009* lokakuussa

Heissan taas kaikille!

Liikkeitä en tunne edelleenkänn, vaikka viikkoja on nyt 19+1. Jonkinlaista porinaa ja pulppuilua tuntuu silloin tällöin, mutta samanlaisia tuntemuksia mulla on, kun vatsassa on ilmaa. Joten ei noita vielä liikkeiksi uskalla sanoa. Välillä vatsan jossain kohtaa tuntuu kovemmalta kuin muualla, joten silloin varmaan se vauva on siinä kohdalla.

Yritän kovasti olla liian vainoharhainen, kun terkkarikin "lupaili" liikkeitä mulle vasta viikolla 20. Tasan viikon päästä on rakenneultra, jos sinne asti jaksaisi hermoilla. Muutaman kerran olen miehellekin parin kyyneltä näyttänyt, kun olo on niin epävarma. Nyt on taas parempi olo ja tuntuu mukavalle. Vatsa kuitenkin tuntuu kasvavan (ja välillä kutistuvankin :/ )

Mulla on tyttöolo. Oikeastaan lähinnä varmaan siksi, että tyttöä toivon. Miehellä on poikaolo ja poikaa toivoo. Aiotaan viikon päästä kysellä, että miltäs tällä hetkellä näyttää sukupuolen puolesta.

Olo on hyvä. Kävin fysioterapeutilla selkäkipujen takia ja ostin suosituksesta Anita-tukiliivin, jota käytän lähinnä töissä. Toiveissa olisi, että loppuajan valasvaiheessa vyöstä olisi apua selälle ja estäisi raskausarpia. Mulla on sellainen ihotyyppi, että raskausarpia tulee helposti. Nytkin on pylly täynnä viiruja jo aiemmasta 10 kilon lihomisesta.

Paljon onnea kaikille loppuajalle!

Melita ja ötökkä 19+1

Myymällä on kyllä ihana masu!! :)

Mömmis älä vielä huolestu täysin..mulla kans alkoi tuntua esikoiselta vasta viikoilla 18 potkut niin että aloin tajuamaan että ne on potkuja ja nyt jo 15 viikoilla että varmasti voi olla ja on yksilöllistä milloin potkut alkaa tuntuun!

asumisesta on ollut jonkin verran puhetta..me asutaan 150 neliön omakotitalossa joka toivottavasti alkaisi pikku hiljaa täyttymään näillä ihanilla muksuilla!! itsellä haaveena oikein iso perhe, mutta sitä ei koskaan tiedä kuin pieneksi se jää..pitää toivoa parasta! :) :)
siis on mun vanhempien entien talo kun halusivat pienemmän ja rakensivat sitten uuden..

eilen oli rakenneultra kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja ei vain meinannut ultraaja saada päästä mittaa kun oli niin vilkas kaveri siellä! :heart:

mulla ei ole vielä oikein tuntemuksia tyttö/poika olosta mutta kuten olen jo sanonut jossain vaiheessa että salaa toivon tyttöä.. :heart: :D kyllä ottaisin pojankin mielellään veljessarjan jatkoksikin.. :)

mulla oln muuten tuolla etusivulla listassa laskettu aika 6.3 joka oikeasti on 5.3 ei päivän heitto kyllä missään tunnu mutta jos kaa oliko joka päivittelee sivuja niin kehtaa korjata niin korjaa mutta ei kyllä haittaa jos et hoksaakaan.. :)

onko muilla painon tunnetta alapäässä heti kun tekee pikkusenkin jotain raskaampaa?
minä eilen haravoin pihalla ja tänään tuntuu ettei voi oikein kävelläkkään kun niin oainaa..esikoiselta ei ollut tätä ongelmaa mutta muullon on ollut.. oon käynyt kohdunlaskeumankin tarkistuttamassa mutta silloin ei ainakaan lääkäri sanonut sen olevan..kuulema pienen pieni joka yleensä synnyttäjillä voi olla!! tiedä sitten, tympiä vain tämmönen.. :|

SaBiNe ja pikkuinen vk 20 (hui, nyt se on sitten puoliväli tullut vastaan!! :) )

Heippa kaikille!

Nyt on siis jo raskauden puoliväli saavutettu! Liikkeet on edelleen hentoisia ja välillä epäilen, onko ne edes vauvan aiheuttamia.. :ashamed:

Värjäsin tukan vaaleasta tummaksi viikonloppuna. Olen käyttänyt samaa väriä ennenkin, mutta tällä kertaa tuloksena oli hieman oudohko vihertävän ruskea..
|O Nyt pitää sitten ostaa joku punaisen sävyinen sävyte, jotta vihreähkö väri lähtisi.. Hoh hoh. Ei se ihan silmiinpistävän vihreä ole, mutta eilen töissä yksi lapsista kysyi, olenko värjännyt tukan. Vastasin, että joo, niin tämä kysyi, että ootko laittanu vihreää väriä.. :LOL: Eli lasten suusta totuus, kun ei kukaan muu uskalla kertoa ja mies on ollut poissa.

Ensi keskiviikkona on sitten vihdoinkin ultra!! Jee! Ei millään jaksaisi odottaa! Meillä on kummallakin poikaolo. Toivoisin tyttöä, mutta miehen suku on tasaiseen antanut poikia, joten on todennäköisempää saada poika.. Siksi ehkä toivoisin tyttöä. Vaikka terve ja ihana vauva on se tärkein toive! :heart:

Melita
Ostin kanssa anita-babybeltin huuto.netistä. Olen kokeillut sitä, mutta käyttö hieman ahdistaa. Tuntuu aina ihanalta ottaa se pois.. Ehkä siihen tottuu..

Syksyistä päivänjatkoa! :wave:

Mimmu ja Furuno 20+0

Hellouta mamit!

Pakko oli vaan tulla leuhkimaan, että täällä ollaan tänään jo puolivälissä matkaa! Ja huomenna rakenneultraan.. jipii! :heart: Mulla edelleen hirmu vahva poikaolo, huomenna sit kysytään, et kumpi siellä näyttäis olevan. :) Itiö on kova möyhyymään masussa, etenkin illalla ja aamuyöllä. Aamulla oikein väkisin tunkee varmaan pienimpään koloon masussa ja sekös mammasta tuntuu mukavalta.. :/
Mulla ihan järkky räkätauti, ei kiva.. ei yhtään. Mutta huomenna lisää ultran jälkeen! :wave:

Niinu & itiö 20+0 B)

No niin, en sit malttanu olla...ultrassa kaverilla kaikki ok, mutta jalkoväliin ei saatu näkyvyyttä meidän laitteella. Eli tämä kärsimätön mamma joutuu kuin joutuukin odottamaan tietoa sukupuolesta vielä 2½ vkoa :p

ärrieri 17+4

Tervehdys kaikille!

Meillä ei VIELÄKÄÄN ole nettiä, pian mulla palaa käpy kun en voi nököttää kotona koneella. Toisaalta, eipä tässä niin hirveästi olla himassa oltukaan: viime viikonloppuna oltiin Eestissä Hiiumaalla ja huomenna lähdetään taas saareen lintuasemalle.

Edellspäivänä oli neuvola, kaikki oli OK, Multerin sydän jumpsutti sataaviittäkymppiä ja liikkeetkin tuntuvat jo aika hyvin. Mulle tuli paniikki kun terkka sanoi, että nyt kun liikkeet tuntuvat olisi hyvä aina tarkistella että tulee ne 5 liikettä tunnissa, ja eilen ei tuntunut liikettä lainkaan! Ei meinannut unikaan tulla kun mietin mahtaako mahassa olla kaikki hyvin mutta tänään on Multeri taas muksinut ja möyrinyt oikein urakalla. Mun hemoglobiini oli noussut 114 -> 117, eli auttaa se rautalitku ainakin vähäisen. Painoa on tullut liian vähän, vaikka syön kuin hevonen. Nyt täytyy yrittää syödä kuin kaksi hevosta :kieh:

Mitäs kaikkea teillä nyt on jo varattu vauvaa varten? Me saamme serkultani yhdellä lapsella olleen pinnasängyn, ja äitini työkaveri antaa meille pieniä vauvanvaatteita ja sieltä ostamme myös syöttötuolin. Babysitter varmaan ostetaan, ja ehkä itkuhälytin. (Onko tuo itkuhäläri ollut teidän jo-äitien mielestä tarpeellinen?) Kestovaipat ostan käytettynä kaveriltani. Kuinka moni aikoo muuten kestoilla? En tuomitse kertiksenkäyttäjiä, mutta itse ainakin pyrin kestoilemaan, tosin miksikään fundamentalistiksi en ryhdy.

Onkos kenellekään muulle ilmestynyt linea negra? Terkkakin huomasi oikein, ihan selkeä tumma viiva piirtyy häpyluulta napaan. Mulle on sanottu, että se olisi pojan merkki, mutta en sitten tiedä... Meillä on kyllä miehen kanssa koko ajan ollut TODELLA vahva poikaolo.

Masukuvaa päivitän sitten kun pääsen omalle koneelle, mutta aikalailla samanlainen pallero löytyy täältä kuin Myymältäkin.

upupa ja Multeri 19+3

myymä
upupaepops Mitä hittoa se sun terkkari menee tommosia päästämään suustaan? Liikkeitä ei ole tarvis seurata vielä moneen viikkoon. Niitä ei noilla viikoilla tarvvitse edes joka päivä tuntea koska vauvalla on vielä niin paljon tilaa liikkua ettei kaikki liikkeet voi millään tuntua! Järkyttävää tuolla tavalla saada toisia paniikkiin... Eli älä toki huolestu vaikka kokonaiseen päivään ei mitään tuntuisi!!

Kestoilusta Meillä tarkoituksena on kestoilla. Kaikkea ei tietenkään voi päättää etukäteen koska eihän sitä tiedä miten se sitten käytännössä sujuu mutta näin olisi tarkoitus kuitenkin :)

Helou maalismasut!

Tänään on huomattavasti parempi päivä. Viikonloppu on ihan just edessä, ens tiistaina rakenneultra ja mikä parasta, mun pää ei ole enää kipeä :D . Kauan sitä kyllä kesti!

itkuhäly: Mä tykkäsin kyllä itkuhälystä. Meillä oli edellisessä asunnossa niin tiivis parvekkeen ovi, ettei millään kuullut sisälle, jos vauva alkoi itkemään. Helpotti suuresti elämää. Nyt samainen laite tulee vielä suurempaan käyttöön, kun Sintti tulee nukkumaan ulkokuistilla vaunuissa eikä taloon sisälle millään kuule. Mä siis liputan hälärin puolesta :) .

Kestot/Kertikset: Valitettavasti meillä tullaan vain puolikestoilemaan. Kertikset tulee olemaan käytössä öisin ja kun lähdetään jonnekin. Olin lauantaina katsomassa kestis-esittelyä ja ihastuin näihin:
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=138
Kertiksinä meillä tullaan käyttämään niitä S-ryhmän myymiä Nature Baby Care-vaippoja. Säästän sentään hiukan luontoa silloinkin, kun niiden valmistuksessa ei käytetä yhtään öljyä.

linea negraa ei näkynyt esikoisesta eikä näy nyttenkään. Oliskohan se mulla pojan merkki :saint: .

Ja muuten täällä oli sitä pissakeskustelua joku aika sitten. Sen innoittamana oon tehnyt tutkimusta ja totean pissani olevan hieman vihertävää. Eikö se ollut pojan merkki?

Iines ja Sintti 19+5

Kestovaipat tulevat meilläkin käyttöön. Olen käyttänyt niitä kahdella aikaisemmallakin vauvalla. Silloin ekan kanssa melkein yksitoista vuotta sitten niitä oli aika vähän ihmisillä käytössä, sitä tunsi itsensä aivan friikiksi kun puki niitä julkisella paikalla lapsen jalkaan. Nythän kestojen käyttö on melkein trendikästä. Helpottaa ainakin vaippojen löytämistä. Imse Vimseistä olen tykännyt aiemmin ja niiden lisäksi ajattelin ostaa juuri noita Iineksen mainitsemia Fuzzeja kokeiluun. AIO vaipat olisivat varmasti käteviä, mutta ne kestävät kuivua niin kauan etten halua niitä. Meillä on kyllä kuivausominaisuus pyykkikoneessa, mutta se on ekologisista syistä käytössä vain hätätapauksissa, suosin narukuivausta. Käytettynähän noita kannattaisi ostaa, varsinkin flanelli-imut vain paranevat käytössä.

Liikkeitä olen tuntenut vasta noin viikon, ja tämä on tosiaan kolmas raskaus, joten älkää ekakertalaiset huolestuko liian varhain. Yhtään en kyllä muista milloin ne ovat alkaneet tuntua aiemmissa raskauksissa.

Ei ole oikein poika- eikä tyttöolo. Meille kyllä vähän toivotaan tyttöä kahden siskoksen jatkoksi, mutta enköhän sitä poikaakin osaisi hoitaa. Tuntuu vain että samaa sukupuolta oleva menisi kivuttomammin noin niin kuin lelujen ja leikkien puolesta, muuten kyllä olen valmis tykkäämään kummastakin. Jos ensi viikolla kuulisi sitten veikkauksen asiasta.

Metsälauha 19+1

Metsälauha: Ootko jo käynyt tutkailemassa noita Fuzzeja, kun ymmärsin, että Myllyn Mukelomesta on ottanut Fuzzit valikoimiinsa. Siis hinnoista en tiedä mutta kuulin just siinä esittelyssä viime lauantaina, että siellä niitä myydään.

En ole katsellut kuin netistä. Ajattelin ostaa pari kappaletta Fuzzeja kokeiluun. Jos niitä kerran Myllyssäkin myydään, niin sittenhän niitä saa helposti tarvittaessa lisää -jos ne tuntuvat käteviltä. Jostain luin että valmistajan mielestä viisi tuollaista vaippaa riittää kutakin kokoa. Tuntuu todella vähältä. Meillä tytöt ovat olleet vauvoina varsinaisia kakkakoneita, joten jos samoilla linjoilla mennään niin ei onnistu noin vähällä määrällä. Muutenkin viisi vaippaa päivässä tuntuu kummalle ajatukselle, tähän asti ainakin olen vaihdellut aina kun on märkä ja pessyt vaippapyykin kerran päivässä. Kyllä niitä se kymmenisen vaippaa on ainakin saanut olla kierrossa, ellei enemmänkin. Fuzzit on suhteellisen kalliita, mutta niissä toisaalta näyttää olevan hinnassa mukana kuoren lisäksi myös se sisävaippa. On se ihmeellinen tämä vaippojenkin maailma, yritä tässä sitten valita etukäteen.

Nyt hermoilen kahta kauheammin! Äitini nimittäin tuli käymään, sain kuulla siltä että sillä oli 1 keskenmeno(kolmannella kuulla) ja 1 riskiraskaus (lapsivesi meni rv14). Just kun olin samalla ostamassa vauvanvaatteita kirpputorilta ja kerroin että huomenna tulee se pinnis. Tuli niiiin paha mieli ja päähän jäi nyt ajatus "entä jos kaikki menee pieleen...".

Itken kohta. :'S

Mömmis 17+5

:hug: Mömmis! Äitit on äitejä. Mulla ei oo menneet raskaudet lähellekään samallalailla kuin äiteellä. Ne voi mennä samallalailla mutta ne voi mennä myös erilailla. Mee päivä kerrallaan eteenpäin. Kyllä se siitä, pian jo puolivälissä. Älä muuten säikähdä, mutta varmaankin tunnen sun anopin B) . Laitan sulle yv:tä =) .

Iltaa mahakkaat :)

Täällä on niin paljon erilaisia juttuja meneillään, et en varmaan muista ku muutamaan kommentoida.

Asumisesta on ollut puhetta. Me asutaan pitkäaikaisessa väliaikais ratkaisussa, eli ainakin loppu opiskeluaika (tämä ja ens lukuvuosi) keskustassa kerrostalo kolmiossa. Aikaisemmin olin vannoutunut omakotitalo asuja (pitää olla puuhella+leivinuuni+puusauna jne) mut oon kyllä nyt niin ihastunut tähän keskustassa asumiseen, et en millään muuttais pois. Kaikki on tässä lähellä ja autoa tarvii vaan muutaman kerran viikossa. Saa nähdä mitä sit kun tulee oman kodin etsiminen ajankohtaiseksi. Ihan vähällä ei kyllä aleta rakentaa vaikka mies sillä alalla onkin. Se vaatis niin paljon perheen yhteiseltä ajalta, et ei tiedetä miten jaksettais.

Kesto/kertakäyttö vaipoista sen verran, et esikolle hommattiin muutamia ennen syntymaa ja kokeilussa ihastuttiin niin et piti heti hankkia lisää. Likka vaipatetaan päivisin kestoilla ja yöllä ja pitkillä reissuilla kertseillä. Kerään tässä rahaa ja rohkeutta ostaa pari kalliimpaa yövaippa, niin ois sekin ongelma ratkaistu. Ennen onnistui myös yökestoilu, mut nyt ei enää taskuvaipat pidä kun likka pyörii niin paljon. Meillä siis pieneksi käyneet vaipat odottavat uutta käyttäjää. Saa nähdä miten kahden lapsen vaippapyykit onnistuu :) Fuzzit on hyviä "yleismallin" vaippoja. Käy lähes kaikenmallisille lapsille. Meilläkin on muutama jatkuvassa käytössä.

Mömmis kannattaako huolehtia liikaa etukäteen? Toivotaan vaan et kaikki on hyvin. Etukäteen murehtimalla ja varautumalla aina pahimpaan et saa yhtään tervettäpäivää vauvallesi lisää. :hug:

Niin ja tyttö/poikaolosta en osaa sanoa mitään, eikä aiota kysyäkään. Toisaalta poika ois ihana tytön jälkeen, mut toisaalta mulla on tytölle nimikin valmiina. Pojalle ei yhtään nimeä! :) Eli varmaankin on ihan sama, kunhan ois terve.

Eipä kummempia tällä kertaa. -annas rv 18-19??

Zoe-F
Vihvi Vai että sokeritoukka. Tiesitkös että sanotaan että tytöt tehdään sokerista.

Me kysytään ultrassa sukupuoli ja jos näkyy niin voidaan sitten maalaa lastenhuoneen seinä. Ja mä haluaisin kovasti tietää muuten vaan.

Kestoilusta en tiedä, saa nähdä.

Linea negra näkyi esikoisen aikaan tosi tummana, häpyluulta rintoihinasti :whistle: Ja nyt näyttää taas siltä, että viiva on tulossa. Esikoinen on tyttö ja niin on tämäkin, että semmonen poikaviiva mulla :D

Potkut mulla tuntui esikoisen aikaan vasta rv 21tai 22, ja sekin oli vielä aivan normaali ajankohta. Joten ei huolta vaikka vielä ei tuntuisikaan :) Vaikka ymmärrän kyllä, että niitä odottaa niin kovin ja huoli nousee kun niitä ei tunnu :hug:

Kestoilua en aloita.

Itkuhälytin on meilläkin ollut kovassa käytössä. Meillä ainakin oli hyvä ostos :) Mutta kyllähän sitä varmaan ilmankin pärjää.

Oma olo on entisellään. Mitään ei voi tehdä :headwall: Neuvolassa kävin. Istukka ok, ei hematoomaa havaittavissa, vuodelepo jatkuu. Maanantaina seuraava neuvola.
Tyttö on ollut n. jokatoinen päivä pari tuntia mummolassa hoidossa joten olen saanut levättyä vähän paremmin. Ehkäpä me pärjätään vielä reilu kuukausi kahdestaan :)

-Pauko ja Peppi 19+3

Ihanaa, nyt tuntui ensimmäiset selvät liikkeet. Näiden perusteella voin sanoa, että oli ne aiemmat "pulpunnatkin" tunnistaa vauvan aikaansaannoksiksi. Nyt on koko illan tuntunut liikkeitä varsinkin kun painaa kädellä oikeasta kohtaa vatsan päältä. Välillä potkut on niin vahvoja että tuleva isäkin on ne tuntenut. Mä olen niin onnellinen =)

Myymä: En tiedä, vähän kolho olo ollut kun koko ajan mietin että ''liikkuis nyt, tuntuispa ees pieni liike''... Mulla on muutenki tylsä tilanne kun nyt oli neljäs terkka, joka otti vastaan, kun ekan ja toisen neuvolakäynnin aikaan mun oma terkka oli kesälomalla, silloin oli 2 eri sijaista (mukavia) ja sitten oma terkka ollut muistaakseni kerran ja nyt se oma oli jossain koulutuksessa tms. ja taas oli sijainen, joka oli kyllä ihan mukava mutta tuo liikkeidenseurantahomma sai mut huolestumaan. Huoh. Mutta yritän olla stressaamatta. Järjenkin se pitäisi jo sanoa, etten voi joka liikettä tuntea. Dopplerilla kun kuunneltiin sydänääniä niin aina kuulu äänet pari sekuntia ja sit taas Multeri karkas toisaalle, enkä siinäkään tuntenut kun liikkui pois sen dopplerin alta.

Muutenkin nyt tullut jotenkin sellainen olo, että pelkään koko ajan ettei vauvalla ole kaikki hyvin... Ehkä mä olen viikon päästä rauhallisempi kun pääsen rakenneultraan ja näen mun vauvelini :heart:

Huomenta!

Kestovaipoista: Otetaan käyttöön heti sairaalassa, ainakin näin olisi aikomuksena.. Itse olen jo muutamia ommellut, ja meinaan tehdä vielä läjän lisää. :)

Muista hankinnoista:
Edelleenkään ei olla hommattu mitään, en edes oo vielä käynyt missään lastentarvikeliikkeessä. Vaatteita tosin oon satunnaisesti ostanut, mut niitä oon myös ommellut lisää koko ajan..

Liikkeistä: Eilen illalla nukkumaan mennessä ajattelin, että josko toukka pitäisi pienet potkuharjoittelut isillekin.. Mutta tietenkin se heti rauhoittui ja karkasi käden alta jonnekin, en edes enää löytänyt sitä masua painelemalla! :LOL: Taitaa olla itsepäinen tapaus...

Omaa oloa: Ehkä elämä alkaa pikkuhiljaa taas maistumaan, päänsäryt ovat vihdoin ainakin vähän helpottuneet, nyt ei ole ollut migreeniä kohta viikkoon. Tosin päätä on särkenyt vieläkin päivittäin, mutta se on ollut jo aika pientä. Ihanaa kyllä, päänsäryt/migreenithän alkoivat minulla jo elokuussa!

Nyt en ehdi enempää kirjoittelemaan, menen tässä aamulla vielä tämän viikon viimeiseen akupunktioon!

rv 18+5

myymä
Huomenta typsyt!

se olis PERJANTAI TÄNÄÄN!!! Jihuu :)
Olo on edelleen mitä mainioin. Tänään ollaan lähdössä tyttöjen kanssa syömään. Sitä ennen menen kasvohoitoon joka kestää 1h 15 min. Todellista rentoutumista! Ah, sitä odotellessa...

myymä ja pikkuvelisisko 18+1 :)

Huomenta!

Vaipoista: Meillä mennään kertakäyttöisillä. En jaksa pyykätä mutta nostan hattua kyllä kaikille, jotka viitsivät sen vaivan nähdä!

Itkuhälläreistä: Ehdottomasti otetaan käyttöön, muuten en uskaltaisi mennä pihahommiin tai muualle kun vauva nukkuu. Kerrostaloasunnossa en näe sitä niin välttämättömänä kuin silloin jos on oma piha, jossa tekee hommia tms.

Linea negra: Eipä näy vielä ainakaan. Esikoisesta muistaakseni viiva oli ja poikahan sieltä tuli :D

Jee, perjantai! Illalla elokuviin esikoisen kanssa!

ärrieri 17+5

Hiq
Huomenta naiset!
Käytiin eilen anopin kanssa takkiostoksilla, Zarasta löytyi ihana vaalean punainen villakangastakki johon varmasti mahtuu vielä piiitkään. Oli sielä ihan valinnan vaikeuteen asti malleja- että ken kaipaa niin sinne käymään ;)
Potkut voimistuvat päivittäin mutta ei niitä vielä mahan päältä tavoita, tiistaina rakenneultra. Sen jälkeen toden teolla vaavatarvikeostoksille :heart: kankaita ja kaavoja on jo odottamassa että ehtisin istua alas ja surruttaa kaikkea kivaa...
Töissä viihdyn, onneksi meidän huoneessa olen ainut nainen sillä sain eilen kuulla et talon naiset hieman juoruaa mun voinnista ja käytöksestä tyylillä "ei se pärjää, raskaus on sairaus..." mutta onneksi nää miehet on huolehtivaisia ja ihania. Jutuista tietenkin hieman masennuin mutta ei auta, kateelliset panetelkoon :kieh: Voimia kaikille joilla töissä vähänkään negatiivista ilmapiiriä!
ja muutenkin... Nyt mun kaffekuppi läks yksin kohti kahvitilaa joten juoksen perään :wave:

-Hig ja vaavis 19+5 (tämä nyt siis neuvolan rv määrä..)

Kaa
Hattivatilla oli mukavia uutisia päänsärkyjen suhteen. Kiva kuulla, että migreenit ovat helpottaneet, toivotaan että se jatkuukin ja pitkään!

Kestoista; itselläni ei ole mitään kokemusta asiasta, asia kyllä hieman kiinnostaa. Pitää tutustua tarkemmin ja päättää sitten mitä tekee.

Itkuhälytin; kerrostalossa kun asutaan ja parvekkeelle on ikkuna, niin en näe tuota ihan välttämättömyytenä. Saas nähä.

Nyt käy matka hammashoitajalle, jaiks!

Ja ps. tänään on sitten ensimmäinen päivä neljättäkymmentä tämän akan elämässä... kolmenolla tuli täyteen. :D

Yhteistyössä