**Maalismasut 2009** elokuussa

Joops, jospas itekin jotain vähän päivittelis.

Maha... Toimii milloin toimii. Apteekista hain jotain litkua ja olo on parempi. Itseasiassa vaan kerran piti sitä juoda ja nyt on maha normali. Kaasuistakaan ei ole vielä tarvinut kärsiä. Huonot olot taisi mennä. Viikkoon ei ole ollut huonoa oloa paitsi perjantaina ja luulen että silloinkin migreeniä. Päähän koski ja laatta lensi. Ei naúrattanut. Mielihaluja olisi maksalaatikkoon mutta kuuluu kiellettyihin... :ashamed:

Kaste... Juu, kait kastetaan. Ite olen eronnut kirkosta mutta mie son perinteitä kunnioittava ja koko sukukin heillä ilmeisesti vaikka kirkkokansaa ei olekaan. Mieheni vanha kastemekko ilmeisesti tulee meidänkin tenavalle.

Marja-anoppi mullakin on ja vois aan tyrkyttää lisää marjoja. Punaiset viinimarjat ei oo niin mieleen mutta kyllähän ne menee kun nieleskelee. Mustikoita mielisin mutta tälläpäin niitä ei ole.
 
Mulla kans ollu noita ilmavaivoja oikeen kiusaksi saakka!Aluksi ummetus vaivasi ja ilma ja nyt ummetus helpottanut mutta ilma vaivaa ja tekee olon tukalaksi!
Mulla kans maha tosi pömpöllään vaikka viikkoja 10+ ja edellisissä näkyi kunnolla n.14+viikoilla!Ei enää kauaa voi mummuilta salata! :)

Lapsiluku määrästä täällä on kirjoiteltu niin minulla on ekaa kertaa sellainen olo että josko nyt ois luku täynnä!
iloista tiistai iltaa!
 
Zoe-F Nii, onneksi yleensä tuo istukka näyttää siirtyvän pois kohdunsuun tieltä. Mutta alakauttahan ei voi synnyttää jos istukka on edessä. Joskus oli puhetta niistä verisistä vuodoista ja sanoin et kaikki vuoto tulee ottaa vakavasti. Tarkoitin just tämmöistä mahdollisuutta. Mun äidille tehtiin pahasti pieleen mennyt kiireellinen sektio rv 35 kohdunsuun edessä olevan istukan ja vuotojen takia. MUTTA se että leikkaus meni täysin pieleen ei johtunut siitä istukan sijainnista. Joten no panic!! Ja vuotoon vaikutti paljon myös se, että äiti kantoi kainalossa koko raskauden ajan mun n. 2v pikkusiskoa ja auttoi isää mökin rakentamisessa nostelemalla painavia hirsiä paikoilleen. Niin, että tästä vähän viisastuneena varoittelen. Eli kannattaa ottaa tosissaan, mutta ei paniikkia. Niin ja pikkuveli joka syntyi 35 viikolla oli terve ja tyytyväinen 3,5kg jässikkä, mut äiti oli huonossa kunnossa.

Nykyään varmasti seurataan tarkkaan istukan siirtymistä ja kerrotaan riskeista. Näinhän sulle on toimittukin, koska olet saikulla :)

Marja-anopista Mulla on kans innokas, mutta ei onneksi mitenkään tunkeileva :) Lupasin mennä auttamaan mehumarjojen poimimisessa, mutta miten menet kun ei eväät pysy sisällä.. Onneksi anoppi ttietää tilanteen.

Mulla on muuten ihme himo tulisiin ruokiin. Tänään söin tulista kanapizzaa ja oli hyvää!! Sit missä äx karkit oli toinen siihen saakka kunnes oksensin yhden satsin. Sit ei oo enää maistunu..
 
Iltoja! :wave:

Me käytiin poimimas nyt sitte mustikatkii samaan syssyyn. Koiraki "vähä auttoi" ja nyt se on ihan violetti! :D Saa tuo 10 litraa riittää. :p Vadelmaa ja mustaherukkaa pitänee viel muutama litra jaksaa kykkiä ja yks laatikko mansikoita. Mulla on marja/vihannes appi-ukko tyyliin se pakottaa hakemaan sen perunoita perunamaalta, vaikka meil ei oo niille tilaakaan ja käytämme perunaa vain n. kerran tai kaksi viikossa. :D Se on ihan hassu, koittaa väkisten tyrkyttää kaikkee. =)
 
helou

Paukolle ja Mökin muijalle tervetuloa!

Ärrieri: Täällä on enemmänkin ummetusta kuin mahan löysyyttä :whistle:

Myymä:
Mulla samanmoisia oiereita joku viikko sitten.. koski aivan tärkeesti ylämahaan, kouristeli ja närästi. nyt onneks helpottanut.. mietin että oisko ruisleivällä ollut osuutta asiaan :whistle: sillon kun ei oikein muu mennyt alas niin söin vaan ruisleipää ;)

Inkaliina: Onhan siinä omakotitalossa suhteellisen paljon työtä.. itse muutettiin tähän kaksi vuotta sitten ja tuntuu että aina ois jokin tekemätön homma. jos ei muuta niin miettiä polttopuita, rännejä tai jotain |O mut itse kyllä oon vannoutunut omakotitalo ihminen.. en tiedä osaisko enää muunlaisessa asua (tai toki jos ihan pakko olisi) kuitenkin rivarissa ja kerrostalossakin tullut asuttua..
Niin ja kaloista.. itellä ollut muksusta asti akvaario.. teininä kylästyin mutta mummolassa poika tykkää kaloja katsella kovasti niin nyt ois tuolla akvaario odottamassa jahka sopivan hyllyn sille löytäs. On ihan vauvasta asti tykännyt värkkäitä kaloja katsella.

Järkytyi tänään töissä kuinka turvolsissa olen :eek: oikeesti... työhousut ahdistaa. ja vaikka vaatteitten alta turvotus ei näy niin työkaver kysyi tänään iha suoraan että onko sieltä toinen tatu tulossa.. menin hiukka hämilleen ja sanoin että mistäs moista päätelly.. no kun oot aina niin kamalan väsyny niin aattelin.. sihen minä että hitto että oot tarkka :whistle:

oikeesti... tiedän että on tyhmää... :ashamed: mutta mulla on koko aja mielessä että jos mulla onkin liian iso maha :ashamed: :headwall: näin tais olla ajatukset myös pojan ootto aikaan.. mut kun haluaisin olla just semmonen kun olen (okei.. siis pakkohan se ojn ollakki.. :D) mutta en haluais ottaa stressiä siitä jos nyt vähän pyöristynkin aikasemmin..
toisaalta taas ajatukset on niin että ei sais vielä pitkään aikaan näkyä jos jokin menee sitten vinoon :ashamed: en tiiä.. outo mikä outo kai...

*jää pohtimaan oman nuppinsa outoja ajatuksia* (mistä ei itekkään ota selvää..)

danjuska ja toukka 8+3
 
ai.. oli muuten pakko lisätä että eilen joku puhui vispipuurosta?? Oliko myymä vai kuka?? kuitenkin minun alkoi tekemään sitä niin paljon mieli että piti keittää itselle ja pojalle :LOL:

anopista vielä.. mulla anoppi antaa kans paljon marjaa ja ihan kiitollisena otan vastaan. poika tykkää kovasti syödä ja kyllä itsekkin.. aika ei vaan riitä aina marjassa käymiseen :ashamed:
millon laittaa mustikoita, millon vadelmia.. joskus punaistaviinimarjaa :p tosin punaista ei nyt tartteta kun on nyt nuo omatkin pensaat..
 
vispipuuroa on täälläkin himoittu siitä asti kun lueskelin täällä aiheesta! :D kattelin jo puolukoita mettäs tänään mut ei viel näyttäny siltä et kannattais niitä alkaa poimimaan.

Mua kiukuttaa.. kiukuttaa ja kiukuttaa! Oon mahdoton, oon hormoonihirviö. :( Voi kun vois tehdä tälle asialle jotain.. en voi sietää itseäni.. päreet palaa ihan liian nopeesti ja sit taas naurattaa ja itkettää ja ja ja.. :saint:
 
Zoe-F
annas00 Vakavasti oon kyllä ottan mutta en panikoi. Ajattelin silloinki vuoti et en miä sille minkää voi jos kesken menee.

Miä en himoitse vispipuuroa vaan puollukkajäädykettä ja milloin mitäki. Kinkkusalaattii ja salmiakkii ja tänää oli ihan pakko pyytää miestä tuomaan lauantai pussi kun siinä on muutama niitä autokarkkeja :)
 
Mulla vähän samoja ongelmia kuin Danjuskalla. Työhousut ovat erittäin ahdistavat. Nämä oli jo ennen raskautta vähän liian pienet, vaikka hyvin päälle mahtuvatkin. Laitoin uudet housut tilaukseen, saa nähdä pitääkö niiden jälkeen laittaa taas, koska otin vain kokoa suuremmat. :D

Töissä tosiaan valvon seuraavat neljä yötä. Huomenna laitan työvuorosuunnittelijalle viestiä, että en enää halua yövuoroja.

Turvoksissa vaan ollut masu, jospa se alkais pian oikeesti kasvamaan. :)

Emilia ja masu 9+4
 
myymä
Danjuska Itse myös ajattelin että ilma saattaa johtua näkkäristä, jota vetelen päivät läpeensä :D Eli taidan jättää tänäään väliin ;)

Mä ajattelin tänään lähteä huomenna ostamaan itselleni mammahousut, jos saadaan sydänäänet kuuluviin ;) Alkaa omat sen verran kovasti jo ahdistamaan, että olis ihana heittää vaan sellaiset vyötäröstä löysät päälle! Ah...

Tänään ei pahoinvointia JIHUU :) ainakaan vielä... Äiti sanoi eilen, että mahan pyöristymisen lisäksi oon myös vähän pyöristynyt kasvoista, voi kun kiva :D
Mulla on hirveet paineet painonnoususta. Nyt kun on tullut jo 2 kiloa (jotka muuten tuli jo heti alkumetreillä) niin pelottaa että tulee yhtä paljon kuin esikoisesta (vajaa 20kg) ... Mutta yritän kovasti pitää huolta ettei ihan niin kovasti tulisi... 15 olis mun maksimi :)

Käytiin eilen pyöräilemässä, kerrankin jotain liikuntaa edes tähänkin mamma-arkeen! :)
Äh, en malta odottaa huomista sydänäänten kuuntelua :)

:heart:


Myymä ja pikkuvelisisko 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauko:
Ja jollakin oli vatsa löysällä, sitäkin on löytynyt. Edellisestä raskaudesta olin 9kk ripulilla :x Ja ei ollut kivaa, mikään ei auttanut. Nyt aluksi oli taas vatsa kokoajan sekaisin, säikähdin jo, että taasko tässä on 9kk:n vatsatauti. Mutta söin jonkin aikaa tehostetusti maitohappobakteereja ja gefilus-tuotteita, niin oireet loppui =) Nyt täytyy vaan toivoa, että ne pysyykin poissa
9 kk ripulia! Eiiih!! Toivottavasti tää menee ohi, en jaksaisi juosta vessassa joka tunti. Mutta helpottavaa kuulla, että en ole ainoa, joka kärsii tästä vaivasta. Muty, koita kestää!

Kiinalaisesta kalenterista: Seuraan välillä Faktalta tulevaa sarjaa nimeltä Vauvatalo. Siinä kätilö kertoi, että he tekivät pienimuotoisen "tieteellisen" testin, ja ennustivat sadan raskaan olevan naisen kohdalla syntyvän lapsen sukupuolen kiinalaisesta kalenterista. Sukupuoliennuste piti paikkansa 80%:sti =) Joten mielenkiinnolla odotan, mitä meikäläisen masusta tulee, tyttö olisi toiveissa.

Painon nousu hirvittää muakin, varsinkin kun valmiiksi on jo tätä ylimääräistä laardia. Jospa tämä ripulointi pitäisi painonnousua edes vähän aisoissa..

Marjoista ym.: Punaset ja mustat viinimarjat tulee kerättyä omista puskista pois ja keitän niistä aina mehut, n. 20 litraa. Omenoista teen tänä vuonna soseet valmiiksi vauvalle niin saa ensi kesänä ottaa pakastimesta puuron sekaan :)
 
Huomenta!

Täällä kans masu on niin turvoksissa, että täytyis hiljalleen siirtyä mammahousuihin. Tilasin Missy Momista ihanat villakangashousut työhousuiksi. Niitä tässä odottelen ihan malttamattomana. Lisäks mulla on esikoisesta jäänyt kaappiin kaksi tweedin näköisestä kankaasta tehtyä äitiyshametta. Niillä pärjää kans töissä. Normaalifarkut puristaa masua inhottavasti ja käytössä on sellaiset, jotka pysyi ennen raskautta vaan vyön kanssa ylhäällä :eek: !

Marja/vihannesanoppi löytyy täältäkin. Meillä anoppi asuu naapurissa, eli 600 metrin päässä, joten aina kun mies käy siellä niin mukaan on tungettu kesäkurpitsaa ja kurkkua. Ja jos illalla pikaisesti käymme siellä, niin aina tulee vihje "tuolla olis niitä punaisia viinimarjoja". Myös perunaa, porkkanaa, sipulia, tilliä ja persiljaa tuputetaan mukaan läpi kesän. Joskus se on aika rasittavaa, sillä mä kuitenkin ostan kaupasta tarpeen mukaan nuo tuotteet ja anopin tyrkkäämät on meille ylimääräisiä. Mä koen jotenki hankalaksi hakea erikseen ne anoppilasta ja loput kaupasta ja todellakin haluan päästä työpäivän jälkeen kauppareissusta mahd. helpolla.

Kiinalaisen kalenterin mukaan esikoisen olis pitänyt olla tyttö. Poika meillä ihan satavarmasti on :D . Nytkin povaa tyttöä, joten saa nähdä kumpi tulee.

Iines ja Sintti 11+4
 
Myymä: Semmonen työpaikka, jossa työt tehdään niin kuin ne parhaaksi nähdään kunhan kaikki tulee tehtyä. Työaikaa ei ole määritelty vain kaksi vapaapäivää viikossa (tosin toisinaan nekin jää käyttämättä). Työpäivät voi olla 12 tuntisia tai sitten ei työpaikalle ilmaannu olleenkaan. Se on järjestely kysymys...

Noista testeistä: niiden mukaan meille tulis tyttö, tyttö, poika
 
Zoe-F
Hei!
Tosta kiinalaisesta kalenterista sen verran että onko se "suomennettu"?
Hankala selittää mut kiinas ikä lasketaa eritaval ja se on vissii tyylii
sun ikä + 2v = kiinalainen ikä
Mulla niin väliä kun oon 21niin 21, 22, ja 23 ikäselle olis tyttö tulos niitten päivien kaa ku mulla.

Mul ei pöksyt purista ku istuessa vähän. Kiloja ei oo tullu enkä oo ees harkin vielä mamma housui. Mul on yhet samettipöksyt kokoo 42 tai 44 muistona mun läskiajoilta ja jos alkaa tekee tiukkaa nii jätän ne pois. Vyön käytön kyl lopetin heti ku tulin raskaaks, ku aika nopeest alko tuntuu et se on vähän liikaa.

Kinkkusalaattii syön tääl ja viettelen vapaapäivää. On tää niin ihmeellist.:D

Zoe ja Öttiäinen 9+5 :heart:
 
Kaa
Kuten joku jo mainitsi myös, minäkin olen niin väsynyt tähän väsymykseen! Tuntuu, ettei jaksa jalkaa toisen eteen laittaa. Lisäksi nyt on alkanut meikäläiselläkin tuo yöllinen vessassa ramppaaminen... turhauttaa ja ärsyttää nyt kaikki tuollainen! Voisin sittenkin ottaa takaisin sen oireettomuuden.. :D

Kävin muuten juuri alkossa ostamassa alkoholitonta kuohuviiniä. Pitää se sitten vaikka mökille ottaa matkaan parin viikon päästä niin pääsee maistamaan.
 

Yhteistyössä