**Maalismasut 2009** elokuussa

Joku kyseli vatsantoiminnasta.. Aluksi minullakin oli aikas löysällä (parin-kolmen viikon ajan), ummetuksesta ei tietoakaan. Joka aamu sai melkeinpä juosta vessaan 3-4 kertaa.. Nyt on jo onneksi rauhoittunut ja normalisoitunut. Mutta ei siis ummetusta ainakaan vielä.. :)

Kastemekosta:
Meillä ei taida olla mitään suvussa kiertävää, joten olen ajatellut ommella itse. Siitä onkin jo vähän kokemusta kun ompelin työkaverin vauvelille keväällä kastemekon.. Muutenkin olen kova ompelemaan, joten teen varmaan suuren osan tulevan vauvan vaatteista ja kestovaipoista itse. Tässä käsityöblogini osoite, jos jotakuta kiinnostaa: [/url]http://www.pintse.vuodatus.net rv 9+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
okej. hyvä homma. Miä jo säikähin. Et jos siihen asti saa pidettyy naperon sisällää ni mun tuuril se menis sit kesken. :(
Anteeksi, että säikäytin. Ei ollut tarkoitus. Niin ei sitä automaattisesti kaikilta oteta, sen ottamiseen täytyy olla "painava" syy. Eli älä huolehdi :hug:

 
Neuvolakuulumisia:
rv 11+5
paino 62,2 (alkupainosta -6kg)
Verenpaine 93/68
Syke +
Kohdunsuu: Kiinteä ja pituus 3cm

Verinen vuoto tuli kohdunsuulta ja on kuulemma normaalia..

Ai niin kiitti Zoe-F onnitteluista :D

Piti vielä lisäksi sanomani, että trisomiaseulan tulos oli 1:1200
 
Zoe-F
Mulla verinen vuoto tuli istukasta joka oli kohdunsuulla.
Muuten kaikki oli hyvin täälläkin. Paino oli noussu puoltoist kiloo ku mulla oli sillo syöpöttelykausi menossa mut nyt taas pudonnu alas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Uusi gallup: Onko muilla hirveitä ilmavaivoja / vatsakouristuksia ylävatsassa?
Mulla on JOKA hemmetin ilta hirveet ylävatsakouristukset ilmavaivojen takia ja sitä jatkuukin sitten läpi yön.. Ikävä vaiva joka alkaa aina iltasella :(
Kohtalotoveri löytyi! Siis ilmavaivat on välillä niin kamalia.. Ei mittään, sori pääs pieru vaan kun on tarpeeksi ilmaa mahassa, niin se vie kokonaan toimintakyvyn ja sit makaan jalat ilmassa sohvalla.. Mulla onneksi nukkuminen helpottaa :saint: Oikeastaan se helpottaa lähes kaikkiin vaivoihin.

Aloitan maitohappobakteeri-kuurin ja toivon että se auttais.

Zoe-F Onko sulla istukka kohdun suun edessä? Puhuiko lääkäri riskeistä? Mielenkiinnosta kyselen? Jos muistat sen meidän aikaisemman keskustelun ko aiheesta? Niin ja tarkoitus ei ole maalata kauhukuvia seinälle :) Siinä mun äidin raskaudessa oli muitakin riskejä muistaakseni..

Niin ja mun piti tänään olla reipas, mutta oon ollu jo kohta tunnin koneella.. Nyt äkkiä siivoamaan :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Uusi gallup: Onko muilla hirveitä ilmavaivoja / vatsakouristuksia ylävatsassa?
Mulla on JOKA hemmetin ilta hirveet ylävatsakouristukset ilmavaivojen takia ja sitä jatkuukin sitten läpi yön.. Ikävä vaiva joka alkaa aina iltasella :(

Mä liityn teidän joukkoon. Paitsi, että mulla kouristelee alavatsa :headwall:

Ja jollakin oli vatsa löysällä, sitäkin on löytynyt. Edellisestä raskaudesta olin 9kk ripulilla :x Ja ei ollut kivaa, mikään ei auttanut. Nyt aluksi oli taas vatsa kokoajan sekaisin, säikähdin jo, että taasko tässä on 9kk:n vatsatauti. Mutta söin jonkin aikaa tehostetusti maitohappobakteereja ja gefilus-tuotteita, niin oireet loppui =) Nyt täytyy vaan toivoa, että ne pysyykin poissa

 
kaasugalluppiin joo täällä yksi illan ilmapallo myöskin.. ihan hirveitä kouristuksia tulee alamahaan jos erehtyy syömään liian hiilihydraattipitoista ruokaa. Mulla näköjään ei nyt sula nuo hiilarit oikein kunnolla. :/

zoe-f: tuo istukka tutkimus tehdään vain mamin tahdosta tietääkseni, nou pänik. =)

Tupakkilakko pitää edelleen, tänään aamul meni yks purkka mut tosi tyytyväinen oon et näin vähillä tuskilla on selvitty tähän asti. Jos oisin kerrasta lopettanu niin oisin ihan raivohullu. :eek: Ennen raskautta tuli sauhuteltuu kumminki n.15/pv.. ihan uskomaton määrä nyt ku aattelee. Mies muuten lopetti kanssa eilen polttamisen, kivaa!
Kävin poimimassa eilen mustaherukoita ja tänään vadelmia. Vattuja pitää kyl käydä vielä lisää, mut tuli aamul nälkä heikotus niin kipitin kotiin kesken poimimisen. Saan tädiltä onneksi ihania ihania metsäsieniä talveks, niin saa kokkailla sit sieniherkkuja! :p Ite tehty sienisalaatti ja kermainen sienikastike on vaan niiiiiin NAM. *menee tekemään jauhelihakeittoa* :(

Niinu & rakas itiöiseni

 
Ärrieri: Mikä tää "kiinalaisen kalenterin mukaan" juttu on? Siis kun sen mukaan teille tyttöä odotatte? Olen horoskooppi hullu, mutta tämmöisestä en tiedä mitään.

Eläimet: Yksi koiramainen kani löytyy talosta. Ranskanluppakorva, jolla juurikin karvanlähtö aika ja kyllä sitä vaan lähteekin.

Kaste: Juu kastetaan vaikkei sen kummemmin "kirkon ihmisiä" ollakaan, mutta tilaisuutena se on hieno ja koska muutkin lapset on kastettu...

Liikunta: Lähinnä kävelylenkkilinjalla ollaan oltu kesän ajan, mutta nyt just kattelin, että alkamassa on äitiysjooga sekä äitiysjumppa, joihin ajattelin mennä.

Tyttö/poika: Ei ole mitään oloa toistaiseksi siitä kumpi olisi tulollaan, mutta sen tiedän, että mies toivoo poikaa. Molempia jo perheestä löytyy.
 
Löysinkin nyt sivuston jossa oli toi kiinalainen kalenteri yms. huuhaata miten tietää tulevan lapsen sukupuolen. http://www.kenguru.fi/linkit/links.php?cat=77

Siellä oli kolme testiä jotka kaikki tein, ja niitten kaikkien mukaan meille olisi tyttö tulossa.... =)

Pöttis + Aatu (?) 12+0
 
Kaa
Sukupuolesta: ei ole kumpikaan olo vielä, kun ei ole edes olo että on raskaana. :kieh: Heh... =) En ole myöskään vielä ajatellut tuota sukupuolen selvittämistä.

Kaste; kyllä lapsi kastetaan. Kumpikaan meistä ei ole järin uskonnollinen, eikä ole perheemmekään. Mutta sen verran kuitenkin, että kastetaan lapsi ja annetaan sitten itse päättää vanhempana mitä haluaa kirkkoon kuulumisen suhteen tehdä.

Liikunta
; harrastan paria eri lajia koiran kanssa plus latinos-tansseja sitten ilman koiraa. :D Lattarit alkaa itseasiassa kesätauon jälkeen tällä viikolla ja koiramaiset lajit sitten tauottuu talvelle. Eli jonkinlaista liikuntaa kyllä viikottain harrastan, mutta en mitenkään paljoa.

Eläimet; koira siis löytyy kotoa, keskikokoinen uroskoira. Harrastuskaveri.

Vatsantoiminta; Toimii normaalisti. Ilmaa vaan tuntuu olevan normaalia enemmän... :ashamed: Alku-alkuraskaudessa oli ummetusta, mutta sekin on nyt korjaantunut.

Myymä, meilläkin noita sänkyjä on enemmänkin, mutta ne kaikki on muiden käytössä! :D

Oma napa; oman navan alle on alkanut jonkinlaista pikkupömppöä muodostumaan. Uskomatonta!! Paino on alkanut jo palautua siihen ennen raskautta-painoon, johtuuko siitä vai sitten ihan raskaudesta. Tiedä sitä. ;)
 
Zoe-F
annas00 Juu kohdunsuulla on istukka. Ei lääkäri paljoa puhunu. Suomea eikä muutakaan :D Kuinkas niin? En muista enää aikasempii keskustelui asiast. Mul on varmaa joku raskaudenajan dementia.
 
ZZZzzzZZZzzzZZZzzzZ, siis mua V-Ä-S-Y-T-T-Ä-Ä!! ihan hirveetä!

Mäkin liityn ripulikaasukerhoon! Miettikää miten noloa, raahaan koulussa puhtaita alushousuja jos sattuu ripuli menemään housuun!!!! Siis mulla on ollu kohta 2 viikkoa tää hirvee ripuli. Jos saan jotain alas niin sit ne tulee ylös tai alas. Onkohan mussa kohta enää yhtään nestettä jäljellä?!?

Kyl mekin kastetaan meidän beibi, jos me saadaan se joskus elävänä ulos ja äitikin on vielä hengissä. :$

Mun sisko menee naimisiin huhtikuun alussa ja nyt JO mietin et päästäänköhän me sinne.. Noh, sinne on vielä NIIN pitkä aika, et ei jaksa pohtia.

Kiitos kaikille liikkumisgalluppiin vastanneille. Ei oo enää yhtään huono omatunto vaikka ei joka päivä lenkille raahautuskaan.

Eläimiä meillä ei oo paitsi miljoonittain villakoiria. Mä en erityisen eläinrakasta sorttia. Nuorempana tuli harrastettua kaikkia elukoita enemmänkin.

Mä haluisin tytön, mut oon varma et se poika. Mut ei se mitään. ;)

nyt lukemaan koulujuttuja = päiväunille

Tiistaipäivän jatkoja!

Muty & killiäinen joka on alkanu kasvamaa "kuopastaan" ..

ps onks teillä kellään muulla marjahullua anoppia? Mä en jaksa käydä siellä ku, en jaksa kuunnella sen "saarnoja" siitä et miks kannattais tehä sitä ja tätä marjoista jne. JA ETKÖ SÄ TODELLAKAAN POIMI PUNAVIINIMARJOJA, AI PAHOJA? VOI HYVÄNEN AIKA, NIISTÄHÄN TULEE TOSI HYVÄ PLÄÄH PLÄÄH PLÄÄH. Nyt muuten anopin viimene keksintö oli et mun pitäis alkaa käymään uimassa (ulkona) ja sit myöhemmin avannossa ku se tekis niin hyvää mulle ku oon AINA NIIN NUHAINEN. (flunssa oli viimeks pari vuotta sitten) Ja mä oon niin vilukissa, et "uin" mielellään vaan kuumassa porealtaassa. et sellasta...
 
Zoe-F
Minuu ei uimaa kyl saa. Kerran kävin huhtikuus ja se oli siin.
Tänä vuonna en oo kerän ku 12 litraa vadelmii ja 4litraa punaviinimarjoi.
Käyn välil jeesaas tätii ku sil on tot tilusta.
Sit anoppi valittaa ku en käy siäl kerääs marjoi. Sil on vissii kaks pensaikkoo.

Mul on normaalist maha aika koval ja nyt alkuu se oli ihan löysäl mikä oli mukavaa. Nyt se on ihan hyvä.
Miä olin pienest asti aina nuhanen. Mut sit se loppu ku muutin pois äiskän luota ( ? )
 

Yhteistyössä