**Maalismasut 2009** elokuussa

Kaa
Nyt alkaa näitä NT-ultra kuulumisia olla ihan urakalla. Mukava lueskella ja jännittää vielä omaa ultraansa.

Myymällä oli hienoja uutisia, onnea!

Zoen äidillä taisi olla olla vaan aivot vielä unessa... :LOL:

Pinnasänkyasiaa; Hmm... en ole vielä ajatellut asiaa, mutta tuo äitiyspakkauksessa nukuttaminen ensi alkuun kuulostaa melkoisen fiksulta. Luultavasti on vauvalle turvallisemman oloinen. Sillä pinnasängyllä ei sittenkään ole niin kiire. :D

On meillä muuten ovela koira... se kun ei normaalisti herättele turhan takia. Tänä aamuna herra sitten herätteli meikäläistä tuossa kahdeksan aikaan, mies oli jo lähtenyt töihin. Itse olen vapaapäivällä. Noh, koira sai minut hereille ja nousin ylös. Mitäs koira sitten tekeekään? Menee nukkumaan omaan petiinsä. Mission accomplished! :D
 
Zoe-F
Kaa Mun äiti on välil vähä sähelö :D

Miä ajattelin sen takii just pinnasänkyy oman sängyn vieree etti tarvi laatikossa lapsen nukkuu niin on helpompi noi yösyötöt eikä tuu toi selkä niin kipeeks ku ei tarvi nostaa niin paljon.
 
Mä bongasin kans tuon vauvapesän. Onhan tuo tosi suloisen näköinen, mutta meillä tuollaisia sanotaan kissanpesiksi. Kotoa löytyy siis neljä kissaa ja niille olen itsekin ommellut pari tuollaista pesää (ilman peittoa tosin). Pitäisköhän kokeilla jos vauvapesäkin onnistuis :LOL:

Mammahousut + -hameet on olleet käytössä jo pari viikkoa. Maha on sen verran turvoksissa ja sit tätä jatkuvaa kuvottavaa oloa ei oikein auta kiristävät vaatteet. Välillä tuntuu, että tää kuvotus hiljalleen helpottais, mutta sitten hetken päästä se tulee takaisin. Ehkä mä oon vaan vihdoinkin oppinut syömään jotain pientä jatkuvasti niin tuo huono olo pyysy kontrollissa. Viime viikolla alkoi ihan kauhee väsymys ja siitä ei tunnu pääsevän millään eroon. Ei siis vaikka kuinka nukkuis päikkäreitä. Harkitsin jo hetken että soitanko neuvolaan ja kysyn sairaslomasta, mutta vielä oon töissä sinnitelly.

Huomenna olis heti aamusta np-ultra. Vähän jännittää mitä siellä näkyy, onko viikot kohdillaan ym. Mulla on alusta asti ollut tosi vahva tunne siitä että masuasukki on poika. Vissiin tuohon ei näin aikaisin saa vahvistusta ultrasta? Eipä sillä oikeastaan mitään väliä ole. Toivottavasti kaikki olis kohdallaan masussa.

Cattitude 11+1
 
Zoe-F: mulla on taas ihan päinvastoin, että haluan vauvan nukkuvan omassa sängyssä vähän matkan päässä että kun pitää nousta hoitamaan ja syöttämään niin herään varmasti ennen ku oon vauvan luona. Oon nimittäin kova sähläämään unissani :ashamed:


AI NIIN!! RV 12 täynnä!! :D :heart: :wave: B)
 
Täällä kanssa tänään juhlitaan rv 12 kunniaksi, onnea Eeevalle ja muille ensimmäisen kolmanneksien ylittäneille hyvästä saavutuksesta :heart: :D Nyt alkaa jo tuntua todelta kun ollaan tänne saakka selvitty.. aivan uskomaton tunne sinänsä, kun kolme epäonnistunutta yritystä takana. Juuri näinä päivinä olisi syntynyt ihan ensimmäisestä raskaudesta vauva, ei sitä voi olla miettimättä välillä. :'(

Me ei olla vielä päätetty mihin tuo pinnasänky sijoitetaan mutta kyllä se sais mahdollisimman lähellä meidän sänkyä olla käytännön syistä. .

Tupakkilakko on pitänyt tosi hyvin.. Muutamaan otteeseen on kyl tehnyt kovastikkin mieli mutta onneksi oon psyykanny itteni tähän ajoissa niin tahdon voima on suuri.

Nyt pitäs kipitellä ystäväni luokse, ajattelin paljastaa tänään hänelle salaisuuden. :heart:

Niinu & ISOitiö 12+0 :flower:
 
Onnea rv 12. päässeille!

Hyvä Niinu, tupakkilakko vaatii kyllä paljon sisua. Sinulta sitä taitaa löytyä.

Tänään oli eka neuvolalääkäri. Ei o kyllä koskaan ennen sattunut niin h**** ku sen räpeltäminen. Vastaa kuulemma viikkoja.

Inkaliina ja AnniAapeli 9+4
 
Täälläkin rv 12 täynnä! Jee! :D Onnea myös muille tämän rajan ylittäneille!

Tiistaina oli mun eka neuvolalääkäri. Inkaliina sanoi, että sattui. Niin myös täällä. Ihan kamalan tuntuista tonkimista. :( Onneksi ei kestänyt pitkään!

Tsemppiä kaikille tupakkalakkolaisille! Se on rankkaa aikaa. Itse lopetin puolitoista vuotta sitten. Paras tapa minulla sen ensi järkytyksen jälkeen oli aina elää hetki kerrallaan. Kun tuli mieleen, että nyt voisin polttaa, niin ajattelin, että kun nyt olen ollut sen esim. kolme viikkoa polttamatta, voin ihan hyvin olla vielä seuraavan tunnin. Sitten tunnin kuluttua ei enää tehny mieli. Tai sitten se alkoi alusta. :headwall: Jaksamisia!

Nyt pitää kiiruhtaa töihin taas. Pitäis kertoa pomolle tästä, mutta ei huvittais... Heippa! :wave:

Mimmu ja furuno 12+1
 
Terve tuloa uudet!!
millon teillä muilla lääkärineuvola? mitä kaikke se lekuri tekee? Mulle ei oo puhuttu mitään koko lääkärineuvolasta ja seuraava normineuvola on syyskuunlopussa. Nt ultra on parin viikon päästä.

mä oon vietelly tänään vapaapäivää ja on ollu niin hyvä olo! pitää koputta puuta, ettei enää tuliskaan siis sitä karseeta oloa. Mä luulen et noi kouluaamut, ku joutuu heräämään niin aikasin tekee vielä sen pahoinvoinnin kahta kauheemmaksi.
Meijän luokka on täynnä lapsivihaajia ja mulla on pieniä paineita nyt niitten suhteen ku siellä ne ei ymmärrä yhtään et miten joku voi haluta lasta... jos tässä vielä muutaman viikon yrittäin pömppistä peitellä.. (ei kyl vielä näy oikeestaan ollenkaan, paitsi sillon ku maha on täynnä kaasua :LOL: )

me (tai minä) ei olla kerrottu ku mun kaverille ja siskolle vauvasta. Mä halusin oottaa vielä sen nt ultran ja vasta sen jälkeen kertoo, mummoille ja papoille. Tai myöhemminkin. Mies on sitä mieltä et ei sitä kellekään tarvi mitään kertoa, et kyllä kai nuo näkee ennen ens kesää et meillä on lapsi... (Juntti toisinaan) :headwall:

mutta sellaista, mun pitää lähtee hamppilääkäriin, (reikä) ja mua oksettaa ajatuskin et joku työntää sormet mun suuhun. varmaan oksennan siellä, mut mitäs pienistä... :p

torstain jatkoja kaikille!

Muty & Reino (mies on ristiny) 10 + 5 (?)
 
Mulla yleensä sattuu kans alapään ronkkiminen, mutta ei nyt viimeksi eli ekassa lääkärineuvolassa. Muutenki tykkäsin siitä lääkäristä ku tuntu sellaselta joka oikeasti välittää ja teki pikaisesti tutkimukset eikä turhaa sörkkiny.. Eli siis asiallinen ja työnsä osaava!

Tänään alkaa pakkaaminen muuttoa varten! Iiihaanaa en malta oottaa muuttoa :)

Mistähän sais kohtuuhintaiset (alle 60euron) fiksut ja hyvän näköiset kengät talveksi? Sellaset joilla voi vetää ison mahan kanssa pulkkaa eikä kaadu :D
 
Huh, tänään kerroin pomolle. Tai oikeastaan se lipsahti. Kaikki meni hyvin ja nyt on helpottunut olo. Pomo onnitteli ja oli iloinen puolestani. Lähes kaikki kaveritkin tietää ja mun vanhemmat, miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, ei ole kiire sen asian kanssa...

Onnea kaikille 12 rv saavuttaneille, itsellä vielä muutama viikko sinne asti. Kyllä jännittää, että selviydytäänkö sinne asti.

Tsemppiä tupakkolakkolaisille, itsellä tekee mieli punaviiniä ja valkohomejuustoja mutta hyvin on pärjätty ilmankin ;) Limsaa vaan kuluu tuhottoman paljon, hyi mua...

ärrieri 9+4

p.s se mun laskettu aika on 22.3 eli päivää myöhemmin kuin listassa, päivittääkö joku?
 
Zoe-F
Eeeva No just sen takii meillä tulee häkkisänky omaan sänkyyn ihan kiinni ja laita alas. En mä kuitenkaan keskellä yötä herää kunnolla niin siitä se napero on helppo nykästä siihen viereen syömään tai paijattavaks.

Ärrieri Eikö homejuustoa saa syödä?

Mulla on taas syöppis päällä. Koko ajan pitäis jotain mässäillä. Söin just jakkimakupalan ja pienen lautasellisen suklaa täysjyvä muroja pahimpaan makean nälkään. Ei viitti koko aikaa karkkia syödä. Tulee muuten taas sapiskaa hammaslääkärissä.
 
Zoe-F
Jännä juttu tässä kun ajattelin pizzaa tehä ittelleni ruuaks just ja kattelin tota kaloreita siitä ja tää on tällänen Dr.Oetker:in Ristorante jauheliha sipuli pizza niin täältähän näitä löytyy
100grammas: 212kcal ja koko pikkupizzaz (375g) 796kcal HuhHuh.

Normaalist meil syyää Grandiosan Pan Pizzaa Classicii jos jotaa ja siinä on 100grammas 250kcal Ja koko pizzaz (660g) 1650kcal

Homman pointti täs on se et toi pikku pizza on niin pien et syön sen varmaa kokonaa ja toi pannu pizza on niin iso ja muhkee et miä en oo koskaa jaksan syyä siit puolikaa.
Ihmetyttää et miten tollases laihas roiskeläppää muistuttavas pizzaz voi olla melkein yhtä paljon ku tollases muhkees ja herkullisen ja lihottavan näköses pellin täyttäjäs?
 
Homejuustoa saa syödä, jos se on pastoroitu ja samoin kaiken paistetun, esim. pizzan päällä. Herkuttelemaan vaan. Itellä vaan on alvariinsa paha olo, joten ei kovin kummoisia mene alas |O . Närästää ja taas..... sama juttu kaikissa raskauksissa.
 
Zoe-F
Mulla ei oo kummosempii oireita kyllä ollu. Päänsäkyy alkuks mut saatto johtuu siitä että lopetin kahvin juonnin. Kertaakaan en oo ees oksentannu mut välil on ollu sellasii yökkäys hetkii.
 
Zoe-F
Teen mä oon huomannu aika hyväks tohon huonoon vointiin kun laittaa siihen maitoa ja pari sokeria. Sen kanssa saa nieltyä palan ruisleipääkin silloin kun on ollu huono olo.
Mä oon kyl aika huono neuvoo ku ei mulla oo omakohtasta kokemusta mutta niinku mä oon toitottan nii kaveri mainosti kovasti tota apteekin b-vitamiini poretta kun sillä närästi pahasti ja se oksenteli vähän väliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärrieri:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ärrieri Eikö homejuustoa saa syödä?
Juu, mutkun mun tekeekin mieli VALKOhomejuustoa (Brie, Camembert jne.) eikä sinihimejuustoa (jota kyllä syön siis kypsennettynä esim. lämpimän voileivän tai pizzan päällä)
Sit ei auta muu kuin odotella sitä päivää, että saa herkutella ;) , sitten tulevaisuudessa.
 
Mua huimas kanssa yhteen väliin (oisko ollu rv 10-11 välillä ) oikein olan takaa. Nyt seon rauhoittunut,ainakin toistaiseksi. Mun ois tarkoitus tällä viikolla aloitta niiden raskaus vitamiinien syönti tavallisten sijaan.
Kahvi ei oo kuulunu enää ruokavalioon raskausaikana mulla. Ei vaan uppoo, kahvi on ehkä ainoo mikä miltei yököttää. Kaikki muu menee niinkuin normaalistikin.

Zoe-f: Toi e-pilleri juttu oli kyllä aika hyvä! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Nii heti synnytys salissa pyytää että "Tuokaa mulle valkohomejuustoa jooko jooko jooko?"
Miä pyyän kyllä kourallisen e-pillereitä ennen ku mies tulee ees samaa huoneesee.
Se homejuusto on pakattava jo siihen sairaalakassiin.
Ja minä pyydän sterilisaation ennen kun..... :whistle:
 

Yhteistyössä