**Maalismasut 2009** elokuussa

huh onpas tullut tekstiä!

ja mimmosta tekstiä taas pääasiassa.. :whistle:

Miks kaikesta pitää saada rähinä päälle ja sitten sivutolkulla "yrittää rautalangasta vääntää". Eikö tuo ole ihan jokaisen oma-asia.. toki mielipiteitä saa vaihtaa mut miks siihen pitää vetää mukaan kaikki linkit ja tilastot ja tiedostot mitä löydetään. eikö jokainen kuitenkin tiedä tupakan haitoista. Kummasti vaikuttaa palstan ilmapiiriin..

sen verran omasta tupakoinnista että ennen esikoista poltin.. polttaminen loppui kun laoin poikaa odottaa.. sama pätee alkoholiin.. tässä kun on kapakassa joskus käyty (ennen tätä raskautta) tuli poltettua mutta se rajoittui tuohon yö elämään. muuten en polta.
raskauden aikana mulla on kyllä ehdoton nolla linja molemmissa.

Tsemppiä lähettelen niille jotka tupakasta yrittävät eroon! =) :hug:

Pötikkä, elämänpuu, Sinttu, Vattihattu: Tervetuloa jokaiselle! :D

Pötikkä: Mulla ruokahalu on suht tallella. imelää ei tee mieli (ja hyvä niin :D ) vaikka aikamoinen herkku suu muutoin olenkin :whistle:
huonoimpina päivinä ei tee mitään mieli ja mehukeitto ainut mikä menee hyvin alas..

Suunnistaja: Hyvä kun ultrassa kaikki ok!

Myymä: Joko kävit neuvolassa?? vai olitko jo kirkjoittanut siitä.. en huomannu kun yritin pikaluvulla lukea :whistle: :ashamed:

Mites Mimmukan ultra??

Eternal-life: kirjoittelit unettomuudesta.. mulla sitä esiintyy nykyyään aamuyöllä :eek: herään neljän viiden aikaan, käyn vessassa ja sitten en saa enää unta :headwall: tulee päivälle pituutta kun sieltä asti valvoo |O

Iines: Me ei mennä niskaturvotus ultraan.. just osittain tuon takia, että lapsi on mjeille rakas olipa asiat miten tahansa.. ja osittain minua pelottaa se niin paljon etten senkään takia halua mennä..

omaa napaa pikaseen..
kivut yltyi tänään ja selkää särkki polttaen.. ottivat päivystykseen ja sieltä laittovat ultraan..
ensinnäki löytyi 4cm:n kysta, joka voi aiheuttaa kipua.. ja sitten näin pikkuisen toukan jolla sydän pumputti :heart: :D helpotuksesta itkin kun kotiin pääsin... :'(
vastasi viikkoja. ainut että kohdussa oli myös jotain mistä lääkäri ei oiekin saanut selvää.. mietti voisiko olla kaksosraskaus joista vain toinen lähtenyt kasvamaan.. tai sitten on jotain muuta.. mulla on kuukauden päästä kontrolli aika varulta ja siinä välissä neuvolan ultra. hyvillä jmielin tällä hetkellä.. vaikka edelleen varpaisillaan.

nyt lähden iltahommille kun poika nukkuu.. aamulla ois aikanen herätys taas |O
 
pötikkä
danjuska:kiitos tervetuliais tervehdyksistä hienoa että :heart: näkyi voin samaistua tuohon onneen se on mahtava tunne. ;) mulla tänään töissä ihan hirveän olon iski päälle, tärisytti ja heikotti ja oksetti :( tissit ei kyllä enää ole yhtään kipeät, mutta kait se on ihan normaalia :|
Onko muuten muilla käytössä mitään vitamiineja ? mä syön multivitan raskausvitamiineja jos niistä saisi jotain tärkeimpiä vitamiineja kun tuo ruokavalio on nyt vähän pyllyllään.
:whistle:
 
myymä
DAnjuska Juu kyllä mä kävin mutta ei siellä mitään ihmeellistä tapahtunut :) Hemppa oli hyvä 139 ja sen sellaista :)

Tässä olis nyt kaikille nähtäväksi mun möhöä rv 8+6 PAHOITTELEN TILANVIENTIÄ PALSTALLA :D :



 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja pötikkä:
Myymä ootko varma et raskaus ei oo pidemmällä =) ihan mahtava masu sulla :flower:
Ihan varma, itseasiassa mulla on viikkoja 4 päivää vähemmän ...
Mulla edellisessäkin raskaudessa pompsahti maha ihan TOSI aikasin näkyviin ja vaikeahan tuota on peitellä töissä :( Aamuisin ei ihan noin paha pömppö ole mutta aamupalan jälkeen alkaa olee tuota luokkaa! kauhulla odotan, miten käy loppuraskaudessa :D
 
Tervetuloa uudet!

Myymä Ihana masu jo sulla! Illalla ja ruoan jälkeen mulla on samanmoinen.

Ultra
Pikkuinen voi hyvin ja on hurjat 4,23 cm pitkä! Vilkutteli ja hieroi silmiään. Ei suostunut millään kääntymään, vaan lopetti liikkumisen kokonaan, kun alettiin töniä sitä. Kaikki kai ihan kunnossa. Tämä oli se down-ultra, joten annoin verikokeen ja tulokset tulee lähiaikoina. Nyt taas todentui tämä asia lisää! Siellä se uiskentelee! Kerroin äidille tänään raskaudesta. Se oli todella odotettu uutinen.

Ostoksista
En ole ostanut mitään, mutta nyt voisin jotain jo ostella. Nyt on varmempi olo, että kaikki on kunnossa!

Toi eternalin työjuttu on törkee. En ole varma, saako määräaikaista työsuhdetta katkaista edes ton syyn takia. Sen voi jättää uusimatta, mutta että katkaista. Hae kuule korvauksia menetetyistä ansioista! Vaikka ei olisi ollutkaan mikään kiva paikka..

Hyviä öitä kaikille! :heart: Toivovat Mimmukka ja furuno 11+1
 
Zoe-F
myymä Mulla on kans ruvennu pömpöttää maha vähäsen. Mut mulla on aina ollu vähä pömppö vaik ei läskii ookkaa ja alamaha on silti aika littee vielä. vaikka kyllä miä oon siinä jo pientä eroo huomannu mut eipä muut varmaan mitään huomaa :)
 
Mulla on kanssa alkanut maha pömpöttää, mutta työvaatteet väljät niin ei hätää.

Äitiysloma: Miten jos aloittaa sen jo 50 päivää ennen niin mikä on silloin palkka?

Hieman on tullu sellanen ällö olo takas, normaalisti on kyllä kuitenkin syömään pystyny. Toivottavasti ei ala voimistuu. Aika onnekas oon ollu jos viikolla oon pahoinvoinnista selvinny.

Kuinka paljon teille on tullut kiloja/kuinka paljon olette laihtuneet? Itsellä pysynyt aika samoissa.
 
Huomenta!!

Huono olo jatkuu vaan, tähän alkaa jo tottumaan.. (oho, tuli runo ihan vahingossa B) ) Masu pömpöttää ihan pikkusen illalla, mutta tuskin muut sitä huomais.
Painosta: Just tänä aamuna kävin puntarissa, paino tippunu puol kiloo viimesen kuukauden aikana.. Tänään pitäis jaksaa vielä vähän leipoo kun huomenna ois ne tuparit/raskaudesta/naimisiinmenosta-kertomisbileet.. :D Ja siivoillakin pitäis, mut onneks mies lupaili hoitaa sitä puolta..

rv 9+2
 
Toivottavasti tulee hauskat ja onnistuneet juhlat hattivatti! Ainakin on paljon ilmoitusluontoista asiaa. :D Ja onnea uudelle rouvalle!

Suunnistaja Oon käsittäny niin, että äitiysloma alkaa 30 päivää aikaisemmin, mutta voi lähteä jo 50 päivää aikaisemmin ennen laskettua aikaa. Se loma vaan lyhenee sitten toisesta päästä. Loman pituus on 105 päivää.

Asunnosta Me ostettiin viime marraskuussa kolmio. Nyt olis yksi huone juuri sopiva tulokkaalle! :heart: Ihana päästä laittamaan sitä kuntoon!

Painosta Noin kilo tullut lisää painoa. Välillä näyttää enemmän, vällillä vähemmän. Olo tuntuu sitäkin enemmän lihonneelta, vaikka turvotusta ei ole vielä muualla kuin vatsan alueella iltaisin.

Olosta Välillä on ihan tyhmiä pahaolopäiviä, välillä tosi hyviä ja normaaleja päiviä. Aamulla kun nousen ylös on huomattavasti parempi olo, kuin pari viikkoa sitten. Väsymyskin alkaa pikkuhiljaa hellittämään. Olo tuntuu normaalimmalta kuin aikoihin. Ja nyt pystyn iloitsemaan siitä, kun kaikki oli eilen ultrassa kunnossa!

Aurinkoista päivänjatkoa toivovat Mimmukka ja Furuno 11+2
 
Painosta Mulle on tullut jo pari kiloa lisää painoa. Osa johtuu ihan turvotuksesta, mutta on sitä läskiäkin kai lisää. Vaikeaa tulee olemaan pitää paino tavoitteessa. Enää saisi tulla 10 kiloa lisää koko loppuaikana. Ennen raskautta painoindeksi oli 20.

Tänään oli eka lääkärineuvola ja eikä siellä kauaa mennyt. Kaikki oli ok ja vauvan sykekin löytyi muutamassa sekunnissa. Mulla on kuulemma eteenpäin kääntynyt kohtu ja siitä johtuen syke löytyi helposti. Ihanaa oli kuulla se jumputus, helpotus taas tietää, että masussa ollaan hengissä.

Melita ja ötökkä 10+2
 
Suunnistaja jos työnantajasi maksaa kolmelta ekalta kuukaudelta palkkaa sinulle, niin se alkaa samaanaikaan, kun aloitat äippärin. Lyhenee vaan lopusta sitten 20 päivää. Jos työnantajasi ei maksa sinulle palkkaa kuten minulle, niin saat ekan äippärirahan päivää ennen laskettua aikaa.

Itse olen todellakin aloittamassa 50 päivää ennen äippärin. Palasin töihin työnantajan pyynnöistä puolivuotta aiemmin, ja sanoi korvaavansa sen minulle. Koska meillä oli työntekijäpulaa. Juupa juu ihan skeidapuhetta. Mitenkään ei ole palkinnut. Edes sentin sentin senttiä ei ole nostanut palkkaa vaikka lupasi korotuksen.Tämän takia annan takaisin hänelle. Toisekseen kevät on niin tiukkaa tilinpäätösvaihetta, että ei sitä viimeisillään jaksa, kun pitäisi asua ylitöissä ja revetä jokasuuntaan. Mitä on hieman paha tehdä, kun lapsi pitää kuitenkin hakea viimeistään 17:00 tarhasta. Mies kun jo vie aamulla lapsen. Tulin siihen tulokseen, että koska hän ei jousta niin ajattelen kerrankin itseäni, kun aiemmin aina olen laittanut firman etusijalle. Jopa esikoisen raskaudessa asuin 12-14 tunnun päiviä töissä, vaikka olisi itsestäni pitänyt pitää huolta. Loppujen lopuksi, nyt kun tämä toinen lapsi on syntynyt, niin olen joka tapauksessa vaihtamassa paikkaa. No tulihan tilitys, koittakaa kestää :ashamed:
 
Eeva sulla tippunu paino tosi paljon!!
Myymä ihana pikkumaha sulla. Mulla on kans ruuan jälkeen tollanen (ruuan= pelkkää keitettyä riisiä tai makaronia)

Painosta neuvolan punnituksessa mulla oli tippunu paino kilon verran. Olo tuntuu silti läskiltä, turvonneelta ja pöhöttyneeltä siis mahan kohalta.

Mitä te muut syötte? mikä menee alas ja mikä ei missään tapauksessa mee alas?
mulla ei mee alas vihree salaatti eikä kurkku eikä kana eikä liha eikä eikä eikä... lista on loputon. Oon vähän yllättyny et kurkku eikä salaatti mee alas, koska oon enne ollu ihan himona salaattiin. Nyt mun ruokavalio koostuu keitetystä riisistä/makaronista keiton liemestä, suolakeksestä, hedelmäsaalatista, marjoista ja rainbown päärynämehu ja lasten hedelmäsoseet. Ootan niin aikaa et voi syödä normaalisti!!!

Hattivatille sydämmelliset onnittelut naimisiin menosta! just eilen luin et naimisissa olevat on terveempiä kuin avoliitossa elävät.. Uskoo ken haluaa..

Nyt riisille!! :LOL:

Muty & killiäinen 9+6 (hui ku on jo paljon)
 
Nostan hattua jokaiselle, joka hoitaa tässä samalla yhtä tai useampaa pikkuista lasta!! Itse oon tullut siihen johtopäätökseen, että musta ei oo ikinä siihen :ashamed: On tää jo näinkin ihan tarpeeksi rankkaa. Sanoin miehelle, että tää saisi jäädä ekaks ja vikaks raskaudeksi..nyt mies sitten toivoo kaksosia =)

Hyvää päivää ja voimia jokaiselle!

 
Piitu yhdyn täysin "puheenvuoroosi", paitsi että mun mies ei kai halua kaksoisia.. ;)

sitä piti vielä kysymäni, et syökö teistä joku kalsiumia lisänä? Mulle se terkka suositteli, mut nyt en tiiä mitä mä ostaisin, se sano et osta VAHVOJA kalkkitabletteja joissa on D- vitamiiniä.
oisko ideoita?
 
Jätän tämän pinon, koska nämä viime päivien keskustelut on ollut minun mielestä aivan jotakin muuta kuin asiallisia. En jaksa lukea sivutolkulla toisten ja omien juttujen lainaamisia ja jankkaamista samoista asioista ja hirmuista piilokettuilua siitä että osaako lukea entisiä tekstejä vai ei. Ei siinä mitään jos olisi ensimmäinen laatuaan tuokin kinastelu mutta kun ei muistaakseni ole. Tuli paha mieli eikä enää huvita olla tässä pinossa vaikka en keskusteluun osallistunutkaan.

Onnea kaikille odotukseen.
 
Moi!

Muty, mä sain kans käskyn alkaa syömään kalkkitabletteja. En oo vielä ehtinyt niitä ostaan, mut apteekissa varmaan osataan suositella jotain hyvää merkkiä.

Lasten lukumäärästä; mä olen aina halunnut monta lasta. Ja onneks mies on samoilla linjoilla. Kolme on ihan "minimi", mutta luultavasti 4 tai 5 lasta me halutaan, jos saadaan. Tai eihän sitä tiedä jos tän kakkosen jälkeen tulee semmoinen tunne että nyt nää riittää. :LOL:

Hattivatille isot onnittelut rouviintumisesta ja mukavaa viikonloppua tupareiden merkeissä. Tuu sit kertoon miten vieraat reagoivat naima- ja vauvauutisiin. =)

Tää äippä alkaa nyt valmistautuun ultraan joka on klo 14.00. Pitäkää peukkuja et kaikki on hyvin.




marza ja masuvauva 9+4
 
Sanni-maria, mä mietin ihan samaa, mut oon jo niin koukkuuntunut, etten pääse irti. :LOL: Harmittaa kun toiset pilaa keskustelut ja pinon typerällä kinastelulla ja jaksaa jankata samasta asiasta monta sivullista. Mutta tsemppiä sulle odotukseen, jos tosiaan meinaat pinosta poistua.
 
pötikkä
Mulla paino on tippunut 5kg kun tänään kävin vaa-assa eli olen oikeastaan luuta ja nahkaa :ashamed: alkaa jo itseänikin kauhistuttamaan, mutta kun ei vaan ruoka maita :( Tänään on taas kauhea ellotus päivä ja kohtuun *pakottaa* toivottavasti kaikki ok :/ Minäkin nostan hattua niille jotka tässä olossa vielä muunkin perheen hoitaa, itse hyvä että jaksan tiskata :whistle:
 
Miten minusta tuntuu, että kaikki muut käyvät todella aikaisin ultrassa. Itse sain kutsun ekaan ultraan, päivä on 4.9, jolloin olen jo rv 11+6. Ja muutenkin tuntuu, että en tiedä mitään noista ultra-asioista, mitä tehdään milloinkin jne. Epäselvää on sekin, että pitääkö mun nyt, kun oon ekassa neuvolassa käynyt, varata heti toinen aika. Olen kyllä reilun kahden viikon kuluttua vaihtamassa paikkakuntaa, että varmaan sieltä kannattaa varata aikaa...

Paha olo on jo toista päivää poissa, toivottavasti ei palaakaan! Väsymys vaivaa yhä, vaikka olo on huomattavasti pirteämpi kuin kuluneina viikkoina. :) Odottelen jo masun kasvua, ei näy vielä mitään. Alavatsa kuitenkin tuntuu erilaiselta kuin ennen, tai sitten vaan kuvittelen.

Pitäis töissä varmaan sanoa, että en halua enää tehdä yövuoroja. Sekä työterveyshoitaja että neuvolan täti kehoittivat niiden lopettamista. Mielelläänhän sitä nukkuis yöt. :D

Tämmöistä tällä kertaa. :)

Emilia ja masu 9+0
 
Hattivatille onnea juhliin, varmaan ihanaa. =) :flower:

Hitsi mie taidan olla ainoo jolle ruoka maistuis liianki hyvin.. tuo paha olo on nyt hävinny kokonaan pois, alussakin pahaolo oli suurimmaksi osaksi siedettävää. Mulla varmaan tulee helposti noita raskauskiloja, mut ainakaan vielä ei oo hätää.. liikuttuaki tulee paljon (ratsastusta kohtuudella, lenkkeilyä ja salilla käymistä.) Tietääkö joku muuten mitä salilla tulisi välttää? Oon treenannu ainaki viel melko normaalisti.. Unohtui neuvolassa kysyä asiasta.

Niinu & itiö

 

Yhteistyössä