NetskuliAinut asia mistä mä olen tossa sun tekstissä eri mieltä on toi keskenmeno osuus.
Keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa eikä estää. (Ellei tahallaan ajele autokolareja tai ota aborttilääkkeitä tms) Keskenmeno johtuu siitä että heikot kuolee pois kun ei kuitenkaan pärjäisi.
tupakointi kaksinkertaistaa riskin keskenmenoon.
ihan on faktaa ei fiktiota!
Siitä saa kyllä tietoa alan asiantuntijoilta ja voi googlettaa netistä. Kunhan lukee asia sivuja =)
Tupakassa on todella paljon eri myrkkyjä ja kaikki menee sikiöön.
Aikuinenkin voi kuolla tupakkaan joten mikse ei sikiö, jos ihan vaan pohditaan asiaa. Jos vaikka ajattelee että paljonko Syanidia tarviii tappamaan muutaman millin sikiön. Ei varmaan paljoa mutta lisäksi tulee vielä muut myrkyt.
Mutta kannattaa tutustua todelliseen materiaaliin, uskon että se varmasti saa miettimään jatkatko enään edes vähällä määrällä.
tiesitkö muuten että sikiö voi altistua suuremmalle määrälle nikotiinia kuin sinä itse....
lisäilen tähän taas....
Kohdun ulkoinen raskaus ja keskenmeno
"Tupakointi lisää kohdun ulkoisen raskauden riskiä 2,5-kertaiseksi. Riskiä voi vähentää lopettamalla tupakoinnin 2-3 kuukautta ennen raskaaksi tuloa. Tupakointi kaksinkertaistaa alkuraskauden keskenmenoriskin. Tupakointi aiheuttaa myös miniabortteja, jolloin raskaus keskeytyy jo ennen kuukautisten poisjääntiä."
Tupakan myrkyt
Nikotiini kulkeutuu istukan kautta sikiöön ja saa aikaan kohdun, istukan ja napaverisuonten supistumisen ja aiheuttaa hapenpuutteen eli hypoksian, nikotiini myös hidastaa hermo- ja aivosolujen jakaantumista. Häkä ja syanidi yhdessä nikotiinin ja hapenpuutteen kanssa kasvattavat sikiön hermostovaurioiden riskiä. Myös sikiön sydämen lyönti kiihtyy sekä hengitysliikkeet vähenevät. Syntymän jälkeen lapselle tulee usein nikotiinin vieroitusoireita ja lapsi on itkuinen ja ärtyisä.
Lisäksi tupakansavussa on erilaisia myrkkyjä, kuten kadmium, lyijy ja syanidi, jotka aiheuttavat sikiön kasvuhäiriöitä. Lisäksi syanidi on solumyrkky, joka häiritsee solun elintoimintoja.
Vauvan terveys ja pitkäaikaiset vaikutukset (mm. muualta löytyy lisää pitkäaikaisvaikutuksia, esim odutus lehti 2006 jonka voi tilata kaksplussalta)
Tupakoivan äidin vauva on yleensä itkuisempi ja kärttyisämpi kuin ei-tupakoivan äidin vauva. Myös imetys epäonnistuu useammin tupakoivilla äideillä kuin ei-tupakoivilla. Tupakoivien vanhempien vauvoilla on myös kaksi kertaa enemmän hengitystieinfektioita kuin tupakoimattomien vauvoilla ja äidin raskausaikainen tupakointi kaksinkertaistaa vauvan riskin sairastua astmaan. Samoin vauvan vatsakoliikkien ja huulihalkion riski kasvaa. Odotusajan tupakointi myös aiheuttaa lapselle oppimisvaikeuksia sekä keskittymisvaikeutta. Lisäksi se voi rajoittaa pituuskasvua ja painonnousua."
tähän siis lisää ne mitä aiemmin kirjoitin eikä ne ikävä kyllä lopu tähän.
Minä en näitä ole keksinyt ja jos se olisi vain mun mielipiteestä kiinni olisin sitä mieltä että ei ole vaarallista kellekkään. Sitten voisi kaikki surutta polttaa. Mutta se ei ikävä kyllä oikeassa maailmassa mene niin.
Ja jos haluaa tupakasta eroon on hyvä tietää mitä se oikeasti tekee eikä huijata itseään tai kuunnella hölönpölöä. Koska tieto mitä se aiheuttaa antaa varmasti lisä voimaa irrottauta tupakasta.
tässä vielä lähde missä on enemmän aiheesta. löytyy myös muita sivuja
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;4739 2;48867;50544;50566
lisään vielä yhen linkin
http://www.vauvakuume.com/Raskausaika/Tupakointi_ja_raskaus/tupakointi_ja_r askaus.html
TÄHÄN VASTASIN KOSKA LUULTIIN ETTÄ KESKENMENON RISKIÄ EI OLE. KUN JOKU LUULEE NÄIN OLETIN ETTÄ EI VÄLTTÄMÄTTÄ TIEDÄ KAIKKIA MUITAKAAN ASIOITA. JOTEN LAITOIN MUUTAKIN TIETOA!!
JOS TÄMÄ ON JONKUN MIELESTÄ VÄÄRIN OTTAKAAYHTEYS YLLÄPITOON!!
tÄSSÄ NINNUN VASTAUS
Netskuli: "Ja jos haluaa tupakasta eroon on hyvä tietää mitä se oikeasti tekee eikä huijata itseään tai kuunnella hölönpölöä. Koska tieto mitä se aiheuttaa antaa varmasti lisä voimaa irrottauta tupakasta. "
Juu, ehkä näinkin MUTTA: Uskon että useimmat meistä tietää aika hyvin nuo tupakoinnin haitat ja
minusta tuo tupakointi valistus kuuluu jonnekin muualle kuin tänne.. Ei se irti pääseminen ole niin yksinkertaista vaikka niin luulis. Eiköhän tupakoitsijaa kannata pikemmin kannustaa tyyliin "hyvä olet kuitenkin jo vähentänyt, hyvä alku siitä se lähtee" -tyyliin, eikä niin että manataan kaikki tupakoitsijat alimpaan sanonko minne.. Yleensä tupakoivat odottavat äidit häpeävät jo muutenkin polttamistaan ja voivat tuntea alemuuden tunnetta sen takia, luulen että siihen ei
enää yleisön haukkumisia tarvita. Ainankin minulle annetuissa neuvolan papereissa luki että huonoimmaksi keinoksi tupakoinnin lopettamiseen on havaittu tupakoitsijan syyllistäminen/painostaminen. Itse koen ainakin että jos ympärillä on ihmisä jotka kannustavat, on lopettaminen sisukkaampaa.
Mutta se siitä, jokainen tyylillään ja eiköhän meistä kaikki tule olemaan varsin hyviä äitejä erilaisuuksistaan huolimatta!
SAAN kai kertoa muille jotka ei tiedä vaaroista mitä se aiheuttaa. Vaikka itse tietää ei kaikki sitä tee
missä vaiheessa kirjoitin että alempaan helvettiin ?
missä vaiheessa haukuin ??
pitääkö mun veilä enemmän vääntää rautalangasta tätä saakelin asiaa vai meneekö perille.
kyllä tai olla niin että mua syytettiin!! Miksi en siis puolustaisi itseäni???
ottakaa ensin selvää mitä ja miten keskustelua on käyty ennen kun syyttelette.