**Maalismasut 2009** elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Katt:
Siis oikeesti!!! Nyt ottaa kyllä niin aivoon toi vauhkoaminen! Jos täällä paasataan SIVUTOLKULLA samasta asiasta ja postaus toisensa jälkeen "väännetään rautalangasta", niin että kaikkien on asiasta pakko lukea, niin joko a) se on avoin keskustelu johon kaikki saanevat ottaa osaa, ja jos ei kerran saa niin b) sen voi käydä yksityisviesteinä! Mua alkanut henkilökohtaisesti rasittamaan netskuli sun tapasi kirjoittaa, olet aivan tolkuttoman hyökkäävä! MIelipiteitä toki saa olla ja niistä tännekin kirjoittaa, mutta... Voisko oikeesti välillä lukaista niitä omia saarnojaan ja hieman uudelleen harkita sanavalintojaan. TÄmä kun ei ole ensimmäinen riita täällä jossa olet suuna päänä! Pähkinänkuoressa purkaukseni: ei se mitä sanotaan, vaan miten.

Näistä tulee paha mieli eikä tee mieli osallistua kirjoitteluun. Tuo Mitäs nyt- palsta olisi varmaan parempi foorumi jos ja kun haluaa välillä tunteitaan tuulettaa?
kuules, jos viittisit lukea sen keskustelun mihin ninni otti osaa.
Hän tuli syyttämään mua haukkumisesta ja ties miestä.
Tottakai mä pulustan silloin itseäni!!
Vai etkö sinä tee.
Koitappa sinäkin kuule lukea sitä keskustelua niin tiedät mitä kirjoitat.
Eli kuka aloitti asioiden vääristelyn ja kuka ei.
pitääkö mun kopioida se keskustelu tähä vai osaatko selata sitä taakese päin?
Ja en ole ketään kieltänyt osallistumasta keskusteluun MUTTA jos osallistuu niin pitää lukea mitä on kirjoitettu eikä haukkua ties miksi.

Että otappa sinä nyt selvää mitä tässä on tapahtunut.
sivulle 14 niin ehkä ymmärrät!!!!

tottakai hyokkään jos mun päälle hyökätään. Taas yksi joka ei tiedä mistäö keskustellaan. lue ensin ja sano sitten
 
Riine Ei missään tapauksessa saisi raskaus vaikuttaa vakinaistamiseen! Se on laitonta! Mutta työnantajilla on keinonsa ne kiertää.. Meilläkin luvattiin vakinaistamisia miettiä nyt syksyllä. Ja vaikka olisinkin listalla, niin äkkiä ne sen ottaa pois. Jos kerrot ennen työsopimuksen uusimista, eli syyskuuta, niin jännä nähdä, miten pitkän määräaikaisuuden ne antaa.. Veikkaisin siihen helmi-maaliskuun vaihteeseen. Meillä laitettais ihan varmasti siihen asti. Miten pitkiä ne sun määräaikaisuudet on ollu?

Tupakka-asia
Ymmärrän kyllä ton niinun pointin. En mä ainakaan jaksanu niitä vastauslitanioita lukea ja vähän ärsyyntyny olo tuli siitä, mitä lukaisin. Ja noi kilometrin pituiset puolustusvastaukset netskulilla. Hoh hoh. Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä haluan sanoa, että niinulla oli myös hyvä näkökulma.

Toivottavasti löytyy mutakin aiheita lähipäivinä! Aurinkoista päivänjatkoa! Lähdenpä tästä ultraan. :wave:
 
Inkaliina: Jep, kuten sanoin, voihan olla sattumaakin :) . Pahus kun mä sain just ne allergia-geenit B) . Mä olin niin onnellinen, kun en siirtänyt omiani esikoiseen (muuten kuin vaan atooppisen iho). Nyt onkin kädet ristissä, että kakkonenkin olis allergioiden osalta terve. Ja mitä tulee hengitystieinfektioihin, niin ainakin 11-vuotiaana sairastamani keuhkokuumeen epäiltiin johtuvan allergioista. Minä kun niihin aikoihin hengailin jääräpäisesti hevosten ympärillä :/ . MUTTA, edelleen oon sitä mieltä, että tupakalla on voinut olla vaikutusta siihen miten vahvasti ne mulle tuli.

Ja joo, munkin puolestani tupakkasaarnat voitais lopetta. Siltikin mun mielestä vaikeista asioista pitää saada puhua, sillä ei kaikilla raskaus ole pelkkää ihanuutta. Mielestäni pitää saada purkautua tupakan lopettamisen vaikeudesta ilman että pelkää syyllistämisiä ja haukkumisia. Mutta pitää myös sallia toisten mielipiteet tupakasta raskausaikana.

Itselläni kun on ylipainoa, niin joka tuutista pusketaan sitä tietoutta mitä vaikutuksia ylipainolla on raskausaikana ja synnytykseen mutta en mä niitä ota itseeni, sillä itsehän mä olen tämän itselleni tehnyt :headwall: . Ja voisinhan mä loukkaantua, kun muut kertoo laihuudestaan ja siitä kuinka 50:stä kilosta on lähtenyt jo 5 kiloa pois "ai kun hyvä kun tuota ylimääräistä olikin" (tämä keksitty esimerkki) mutta en siitä itseeni ota, vaikka painon pudotus/edes tasapainoilu on mulle äärimmäisen työn takana.
 
NetskuliAinut asia mistä mä olen tossa sun tekstissä eri mieltä on toi keskenmeno osuus.
Keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa eikä estää. (Ellei tahallaan ajele autokolareja tai ota aborttilääkkeitä tms) Keskenmeno johtuu siitä että heikot kuolee pois kun ei kuitenkaan pärjäisi.



tupakointi kaksinkertaistaa riskin keskenmenoon.
ihan on faktaa ei fiktiota!

Siitä saa kyllä tietoa alan asiantuntijoilta ja voi googlettaa netistä. Kunhan lukee asia sivuja =)

Tupakassa on todella paljon eri myrkkyjä ja kaikki menee sikiöön.
Aikuinenkin voi kuolla tupakkaan joten mikse ei sikiö, jos ihan vaan pohditaan asiaa. Jos vaikka ajattelee että paljonko Syanidia tarviii tappamaan muutaman millin sikiön. Ei varmaan paljoa mutta lisäksi tulee vielä muut myrkyt.

Mutta kannattaa tutustua todelliseen materiaaliin, uskon että se varmasti saa miettimään jatkatko enään edes vähällä määrällä.

tiesitkö muuten että sikiö voi altistua suuremmalle määrälle nikotiinia kuin sinä itse....

lisäilen tähän taas....

Kohdun ulkoinen raskaus ja keskenmeno

"Tupakointi lisää kohdun ulkoisen raskauden riskiä 2,5-kertaiseksi. Riskiä voi vähentää lopettamalla tupakoinnin 2-3 kuukautta ennen raskaaksi tuloa. Tupakointi kaksinkertaistaa alkuraskauden keskenmenoriskin. Tupakointi aiheuttaa myös miniabortteja, jolloin raskaus keskeytyy jo ennen kuukautisten poisjääntiä."

Tupakan myrkyt

Nikotiini kulkeutuu istukan kautta sikiöön ja saa aikaan kohdun, istukan ja napaverisuonten supistumisen ja aiheuttaa hapenpuutteen eli hypoksian, nikotiini myös hidastaa hermo- ja aivosolujen jakaantumista. Häkä ja syanidi yhdessä nikotiinin ja hapenpuutteen kanssa kasvattavat sikiön hermostovaurioiden riskiä. Myös sikiön sydämen lyönti kiihtyy sekä hengitysliikkeet vähenevät. Syntymän jälkeen lapselle tulee usein nikotiinin vieroitusoireita ja lapsi on itkuinen ja ärtyisä.

Lisäksi tupakansavussa on erilaisia myrkkyjä, kuten kadmium, lyijy ja syanidi, jotka aiheuttavat sikiön kasvuhäiriöitä. Lisäksi syanidi on solumyrkky, joka häiritsee solun elintoimintoja.

Vauvan terveys ja pitkäaikaiset vaikutukset (mm. muualta löytyy lisää pitkäaikaisvaikutuksia, esim odutus lehti 2006 jonka voi tilata kaksplussalta)

Tupakoivan äidin vauva on yleensä itkuisempi ja kärttyisämpi kuin ei-tupakoivan äidin vauva. Myös imetys epäonnistuu useammin tupakoivilla äideillä kuin ei-tupakoivilla. Tupakoivien vanhempien vauvoilla on myös kaksi kertaa enemmän hengitystieinfektioita kuin tupakoimattomien vauvoilla ja äidin raskausaikainen tupakointi kaksinkertaistaa vauvan riskin sairastua astmaan. Samoin vauvan vatsakoliikkien ja huulihalkion riski kasvaa. Odotusajan tupakointi myös aiheuttaa lapselle oppimisvaikeuksia sekä keskittymisvaikeutta. Lisäksi se voi rajoittaa pituuskasvua ja painonnousua."

tähän siis lisää ne mitä aiemmin kirjoitin eikä ne ikävä kyllä lopu tähän.
Minä en näitä ole keksinyt ja jos se olisi vain mun mielipiteestä kiinni olisin sitä mieltä että ei ole vaarallista kellekkään. Sitten voisi kaikki surutta polttaa. Mutta se ei ikävä kyllä oikeassa maailmassa mene niin.

Ja jos haluaa tupakasta eroon on hyvä tietää mitä se oikeasti tekee eikä huijata itseään tai kuunnella hölönpölöä. Koska tieto mitä se aiheuttaa antaa varmasti lisä voimaa irrottauta tupakasta.

tässä vielä lähde missä on enemmän aiheesta. löytyy myös muita sivuja
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4720;33404;47391;4739 2;48867;50544;50566

lisään vielä yhen linkin

http://www.vauvakuume.com/Raskausaika/Tupakointi_ja_raskaus/tupakointi_ja_r askaus.html

TÄHÄN VASTASIN KOSKA LUULTIIN ETTÄ KESKENMENON RISKIÄ EI OLE. KUN JOKU LUULEE NÄIN OLETIN ETTÄ EI VÄLTTÄMÄTTÄ TIEDÄ KAIKKIA MUITAKAAN ASIOITA. JOTEN LAITOIN MUUTAKIN TIETOA!!

JOS TÄMÄ ON JONKUN MIELESTÄ VÄÄRIN OTTAKAAYHTEYS YLLÄPITOON!!

tÄSSÄ NINNUN VASTAUS

Netskuli: "Ja jos haluaa tupakasta eroon on hyvä tietää mitä se oikeasti tekee eikä huijata itseään tai kuunnella hölönpölöä. Koska tieto mitä se aiheuttaa antaa varmasti lisä voimaa irrottauta tupakasta. "

Juu, ehkä näinkin MUTTA: Uskon että useimmat meistä tietää aika hyvin nuo tupakoinnin haitat ja minusta tuo tupakointi valistus kuuluu jonnekin muualle kuin tänne.. Ei se irti pääseminen ole niin yksinkertaista vaikka niin luulis. Eiköhän tupakoitsijaa kannata pikemmin kannustaa tyyliin "hyvä olet kuitenkin jo vähentänyt, hyvä alku siitä se lähtee" -tyyliin, eikä niin että manataan kaikki tupakoitsijat alimpaan sanonko minne.. Yleensä tupakoivat odottavat äidit häpeävät jo muutenkin polttamistaan ja voivat tuntea alemuuden tunnetta sen takia, luulen että siihen ei enää yleisön haukkumisia tarvita. Ainankin minulle annetuissa neuvolan papereissa luki että huonoimmaksi keinoksi tupakoinnin lopettamiseen on havaittu tupakoitsijan syyllistäminen/painostaminen. Itse koen ainakin että jos ympärillä on ihmisä jotka kannustavat, on lopettaminen sisukkaampaa.
Mutta se siitä, jokainen tyylillään ja eiköhän meistä kaikki tule olemaan varsin hyviä äitejä erilaisuuksistaan huolimatta! :)

SAAN kai kertoa muille jotka ei tiedä vaaroista mitä se aiheuttaa. Vaikka itse tietää ei kaikki sitä tee

missä vaiheessa kirjoitin että alempaan helvettiin ?

missä vaiheessa haukuin ??


pitääkö mun veilä enemmän vääntää rautalangasta tätä saakelin asiaa vai meneekö perille.

kyllä tai olla niin että mua syytettiin!! Miksi en siis puolustaisi itseäni???
ottakaa ensin selvää mitä ja miten keskustelua on käyty ennen kun syyttelette.
 
Katt: yhdyn täysin sinun kirjoitukseesi.

Netskuli: Eiköhän tuo nyt ala mennä jo vähän yli.. mikset sinäkin vois jo unohtaa koko asian? Eihän tuo koko asia sinun elämääsi mitenkään vaikuta! Luovuta jo..
 

siis korjasin vaan tuon zoe-f väärän tiedon.
jos huomasit mihin vastasin

en ole myöskään syyllistänyt enkä painostanut. Aluksi kerroin oman mielipiteen asiasta, sen jälkeen korjasin virheellisen tiedon.

Joku tuntee siitä syyllisyyttä, se on varmasti hyvä? Koska tupaikointi ei koskaan ole lapselle tai sikiölle hyvä asia.
Eikä se ole syyllistämistä jos kertoo totuuden.
En tiedä mistä ihmiset saa tiedon että tupakka ei ole vaarallista, en tarkoita nyt teitä. Joko neuvoloissa ei kerrota mitä haittavaikutuksia on tai sitten uskotellaan itselle.

jos tämä mun kirjotus sai tuntemaan syyllisyyttä tai muuta niin siihen on joku muu syyllinen kuin minä. En minä noita asioita ole keksinyt ja niinkun sanoin vastasin zoe-f ja kerroin muistakin haitoista.
Koska kyllä se totuus niistä haitoista, siis oikea tieto mitä aiheuttaa varmasti antaa lisä pontta lopetukseen.

Ihmettelen sun puolustamista?
se koira älähtää johon kalikka kalahtaa?

En ole ketään huonoksi äidiksi haukkunut, mutta kun leikkiin ryhtyy on oltava valmis kantamaan myös vastuu.
En myöskään ole tupakoivia haukkunut. Mutta mielipiteeni kerroin. Se taitaa olla myös mun oikeus.
Hatun nosto niille jotka tupakanpolton lopettaa.

tiedän mitä se riippuvuus pn ja kuinka tuskaa on lopettaa 12 vuotiaana aloittanut ja siitä 12 vuotta polttanut. Mutta tiedän myös riskit ja joskus on vaan tehtävä lujia päätöksiä. Eli tiedän paremmin kuin hyvin miten vaikeaa irottautuminen on. Ei siitä tarvitse minua valistaa. Kannattaa siis aina lukea kaikki kirjoitukset, varsinkin jos vastaa sellaiseen mihin joku on vastannut. Eli ei tule yhdessä tekstissä koko totuus.
Tiedän myös kuinka retuperällä on ihmisten tietous tupakan haitoista.

Juurihan luultiin että se ei aiheuta keskenmenoa. Vai mitä

Totta kai kannustus opn hyvä, mutta ei nyt ruveta kuitenkaan puolustelemaan sitä tupakointia.

Itse kun lopetin tupakointia luin moneen kertaan mitä se aiheuttaa. Koska inho tupakkaan vaan paheni. Jos ei tiedä riskejä ei voi haluta niistä eroon.
Ja jos tunnet häpeää poltostasi ja tunnet syyllisyyttä niin sehän on hyvä! Eihän tuosta mitään hyvää oloa pidäkkään tuntea. Ja kyllä sitä syyllisyyttä pitää ollakin, se ohjaa oikeaan suuntaan. Siis muissakin asioissa kun tupakoinnista.

Voin kertoa että kun aikasemmin puhuin että tiedän äidin joka menetti lapsensa tupakan takia kohtuun viikolla 36
en usko että sinä tai kukaan muu haluaa kokeasitä. Itse olen kuolleelle lapselle sisko ja todella pahalta tuntu. En voi kuvitellakkaan miltä äidistäni tuntuu. Varmasti tuossa tilanteessa miettii että miksi ei yrittänyt enemmän, miksi ei vaan lopettanut.
Sitä helposti ajattelee ettei omalle kohdalle mitään pahaa satu mutta kyllä sitä voi vaan sattua.
Suosittelen että sinäkin oikeasti luet erisivuilta mitä se aiheuttaa. Jos joka päivä luet niin varmaan se paha olo sieltä saa aikaan hyvääkin.
Se on vain totuus. Ei painostusta tai syyllistämistä. Syyllisyyden jokainen kokee itse.
toivottavasti pääset tupakasta eroon ja saat pitää nyyttiä sylissä!!

tuossa seuraava kirjoitukseni.
missä haukun ja olen hyökkäävä. Voitte myös lukea ninnun kirjoituksia vastapainoksi.

Tuosta eteenpäin alko jo hieman ottaa pattiin kun joku jaksaa vääntää ja vääntää samasta asiasta. En mäkään "hienosti" jaksakirjottaa jos millään ei mene perille.

olen edelleen vain yhdelle ihmiselle kertonut tupam´koinnin varaoista, hän ei niistä kaikista tiennyt. Mutta oih, se onkin kielletty näillä palstoilla kun joku muu tietää. Eli siis keskustelemmeko vain niistä asioista mistä kyseinen ihminen ei tiedä?

Sori mut menee mullaki jo pikkasen yli tää touhu
 
Minäpä vaihdan puheenaihetta ja vastaan siihen kysymykseen, jonka joku esitti äippäloman aloituksesta. Mä aion sinnitellä ja aloittaa äippäloman 30 päivää ennen. Mulla tosin on sitä ennen 7 päivää talvilomaa, eli laskin että viimeinen työpäivä olisi 22.1.2009 :D . Eikös mene niin, että ne äippälomapäivät lasketaan ma-la ja sunnuntai hypätään yli? Eli kun mulla la 7.3.2009 niin 30 päivää ennen aloitettu alkaa 31.1.2009. Ymmärsinköhän sen oikein?
 
myymä
Joo nyt alkaa vääntö mennä turhan pitkälle... Linkki tupakan vaaroista etusivulle ja täts it! JATKETAAN muista asioista kiitos :) Turhaa täytettä ja saman jauhamista. Kumpikin on sanonut mielipiteensä, se varmaan riittänee? Samojen asioiden toistaminen ei tuota tulosta...

Mua on alkanut oikein jännittää kun pahoinvointi on lähes loppunut .... :eek: ja ja tuntuu että massun turvotuskin on hieman laskenut.. voi perhana tätä päätä kun tekee tepposia! No, viikon päästä tuo selviää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinu86:
Katt: yhdyn täysin sinun kirjoitukseesi.

Netskuli: Eiköhän tuo nyt ala mennä jo vähän yli.. mikset sinäkin vois jo unohtaa koko asian? Eihän tuo koko asia sinun elämääsi mitenkään vaikuta! Luovuta jo..
siis voin luovuttaa. Niin kun varmaan lukasit ton yhen kirjotuksen, niin eiköhän siinä jo ollu asia unohdettu.
Nyt kävi vaan niin että ihmiset ei halua että asiasta puhutaan mutta silti laittoi lusikkansa soppaa.

Ja sinulle vielä selvennös, että en mä sun ajatuksia vastaan ole. Siis tupakointiin liittyviä, tottakai vähentämällä jne.
Kyse oli siitä että aloit väitään haukkumista sun muuta.
Ja kun zoe ei kaikkia haittoja tiennyt HÄNELLE kerroin siitä. Kuitenkin otit sen asian itseesi. En ole sulle alunperinkään saarnanut tupakanhatoista ja hyvin ne tunnut tietävänki.
Kuitenkaan kaikki ei niitä tiedä ja siksi niitä tuohon kirjoitin.

JOs nyt ymmärrät mitä tarkoitan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Joo nyt alkaa vääntö mennä turhan pitkälle... Linkki tupakan vaaroista etusivulle ja täts it! JATKETAAN muista asioista kiitos :) Turhaa täytettä ja saman jauhamista. Kumpikin on sanonut mielipiteensä, se varmaan riittänee? Samojen asioiden toistaminen ei tuota tulosta...

Mua on alkanut oikein jännittää kun pahoinvointi on lähes loppunut .... :eek: ja ja tuntuu että massun turvotuskin on hieman laskenut.. voi perhana tätä päätä kun tekee tepposia! No, viikon päästä tuo selviää...
Älä turhaan stressaa, mullakin on masun turvotus jo laskenut. Ja eikös ole hyvä juttu, että pahoinvointi on loppunut. Masentaakseni lisää, niin se voi alkaa uusiksikin vielä. Tsemppiä ja turhat huolet nurkkaan :hug: !
 
Onpa täällä kireä tunnelma. Uskaltaako edes kysyä että saanko liittyä porukkaan? Laskettu aika siis osuu just ja just maaliskuun puolelle eli 31.3.2009. Tänään alkuraskauden ultra takana ja kyllä siellä massussa tykytti ihan pikkuinen sydän :heart:
 
Joku täällä mietti asuntoasiaa. Viime kesänä ostettiin omakotitalo ja tässä sitä pikkuhiljaa laitellaan. Ajateltiin yksi vinttihuone kunnostaa muksuille yhteiseksi. Ja siinä huoneessa tosiaan pitäis uusia kaikki,lattia,katto,sähköt...Sitä mukaa kun on "ylimääräistä" niin laitellaan. Olis kiva jos se olis sitten maaliskuussa valmis. Viime kesänä kun muutettiin niin odotin esikoista ja oli se rankkaa :/
 
myymä
Iines79 Kiitos positiivisesta ajattelustasi! :) Kävin tuossa syömässä ja kummasti se maha pömpähti taas pullolleen :D On mulla koko ajan pömppä olemassa aamusta iltaan mut ihan kuin se olis hieman laskenut, mutta tosiaan ehkä ihan hyvä niin :)

 
Iines79: jep. mulla ollut keuhkokuume kolme kertaa. Ei voi sanoa kun että elämä on ihmeellistä. Ja nyt ei voi enää kun jossitella. Entäs jos kaikki olisi ollut toisin... Who knows? Ehkä olisit terve tai sitten et. Varmasti ne geenitkin vaikuttaa ym.
 

Eeeva: Onko kellään uuden tulokkaan vuoksi uuden asunnon hankintaa?
Latte (sori lyhennys :D ): Jokos taalla on kukaan tehnyt hankintoja tulevalle pikkuiselle?

Millon kukaki aikoo aloittaa äippäloman?

Otatteko äitiyspakkauksen vai rahana 140euroa?
 
Elämänpuu: uskaltaa tänne tulla. Tämä yksi nimeltämainitsematon aihe sai hormonihöyryiset tunteet kuohumaan :LOL: . Joten, tervetuloa vaan joukkoon kuumaan!

Eikös halfcaf kysellyt onko vauvajuttuja osteltu? En oo ostanut, mutta hypistellyt oon senkin edestä. Meiltä löytyy paljon vaatteita ja kaikki vauvakamat jo entuudestaan mutta tiedän sortuvani uusiin vaatteisiin :ashamed: . muoks. Eipäs kun oonpas ostanut, en vaan muistanut sitä, kun en ole vielä saanut sitä. Ostin täältä kaksplussan kirppikseltä äippälaatikon pehmusteen. Kuuluu samaan pupujussikat sarjaan mitä esikoisen pinnasägyssä on. Sattumalta löytyi täsmälleen samaa sarjaa :D.

Mä olen aivan puhki poikki ja väsynyt. Väsymys tekee mut pahoinvoivaksi ja olinkin jo menossa paljastamaan pomolle raskausuutisen ja meinasin sanoa, että tämä mamma lähtee kotia oksentamaan. Sinnittelen nyt kuitenkin. Esikoinen valvotti viime yönä oikein urakalla. Pikkuinen joutui aloittamaan ihan kylmiltään uudessa hoitopaikassa kun vanhan paikan täti ilmoitti neljän kuukauden hoitorupeaman jälkeen lopettavansa. Kesälomien takia lapselle tuli 6 viikon tauko hoidossa käymisestä ja nyt onkin takana raskas ja itkuntäyteinen viikko. Taisi viime yönä pieni nähdä painajaisia, kun hiljeni ku jätin yövalon päälle. Käy ihan sääliksi pientä :( kun ikääkään ei ole edes kahta vuotta.
 
Mulla on tullu tänään vähä verta :( Tuli sitä kyllä vähän reilu viikko sitteki, mutta jospa tuo ei taas ois mitään.. Eilen kuulu sydänäänetki ihan selvästi. Tänään en oo kokeillu vielä..

Eeeva 11+0

Galluppiin: Oon ostanu vauvalle kirppikseltä peiton :)
 
Vauvatavaroista: Mä olen ostanut muutaman vaatteen jo aiemmin. Eilen haettiin kotiin sellainen sairaalan vauvasänky (muovinen läpinäkyvä metallikehikossa). Äiti on töissä sairaalassa ja sieltä sai poistoista tuollaisen ottaa mukaan. Ihan kivan näköinen siitä tulee, kun laittaa söpöt sisukset siihen. Lisäksi äiti oli ostanut pienet (siniset :D ) vauvatöppöset.

Asuntoasia: Muutettiin juuri pieneen vuokrakolmioon, joka on riittävä kahdelle aikuiselle ja pienelle lapselle. Meillä on suunnitelmissa katsella noin vuoden päästä omistusasuntoja, jos sopiva sattuisi löytymään. Tämä kuitenkin riippuu täysin siitä, että saanko minä uuden ja hyvän työpaikan äitiysloman (ja valmistumisen) jälkeen.

Oma napa: Huomenna on lääkäri, jolloin on myös luvattu kuunnella sydänääniä ja kyllä se tarpeeseen tulee. Kummasti sitä varhaisultran jälkeenkin vain miettii, että onko siellä vatsassa mikään elossa. Niskaturvotusultra on vasta 3.9, jolloin viikkoja on 13+0.

Kyllä vaan jännittää koko ajan

:)
 
Oho, onpas täällä kiiree tunnelma. Oon kaa:n ja mimmukan kans samoilla linjoilla netskulin tekstien suhteen. Mutta se siitä.

Mä varasin tänään vihdoinkin ajan alkuraskauden ultraan! En enää kestänyt tätä epätietoisuutta, ja ollaan vielä lähdössä sunnuntaina Kreetalle, niin en halua koko lomaa pohtia onko kaikki hyivn. Eli huomiseks sain ajan, joten huomenna selviää onko tuolla masussa mitään...

Asuntoasiasta; me rakennetaan juuri omakotitaloa. Tällä hetkellä asutaan väliaikaisesti pinenessä kaksiossa ja nyt ollaankin mietitty et mitä tehdään jos talo ei vielä ole valmis kun vauva syntyy. Tai aika todennäköisesti se ei vielä ole, alustavan aikataulun mukaan talon pitäis olla valmiina huhtikuussa, mutta ainahan nuo rakentamiset myöhästyy, joten luulen et joskus kesäkuussa on todennäköisempää, et päästään muuttaan. Meille oli aikamoinen yllätys että tulin näin nopeesti raskaaksi, mutta hyvä näin. =) Eikähän me pari kuukautta pystytä asuun nelihenkisenä perheenä tässä pikkukaksiossa.

Hankinnoista; mä olen ostanut muutaman vaatteen vauvalle, mutta ainoa isompi ostos on vaunut, mitä meidän pitää ostaa. Esikoisen ajoilta kun on kaikki jo valmiina hankittuna.

Niin ja uusille oikein paljon tervetuloa! :flower:

marza ja masuvauva 9+3
 
asunnosta sen verran, et me aletaan nyt syksyn mittaan rakentelee sitä omaa tilaa (talo + hevostalli + aitta), saadaan sit koko kööri mahtuu samojen aitojen sijään. :)

Eeeva: Tuskin tuosta vuodosta kandee säikähtää jos on hyvin niukkaa, uskoisin jos ois km kyseessä niin varmaan aika pian muuttuis runsaammaksi. Tai niin ainaki mulla teki kolmessa keskenmenossa. :'(

Tavaroista, en voinut vastustaa nalle-puh lelulaatikkoa! Muuta ei olla vielä vaaville hommattu. Syksyllä ehkä sit jotain. :)

Niinu & itiö 11+0
 
Tervetuloa mukaan Elämänpuu! Mukavaa, kun muitakin loppukuisia tulee, eikä kaikki pomppaa tuonne huhtikuisiin :)

Galluppeihin:

Asuntoasiaan: Me ostettiin kesäkuun alussa tilava rivarikolmio, jossa asutaan niin kauan, kunnes tulee mun työn ja erikoistumisen takia "häätö" toiseen kaupunkiin. Ja jahka sitten joskus jonnekin pysyvämmin asetutaan, tod.näk. rakennetaan omakotitalo. On tullu jo nää rivariasumisen "ihanuudet" :kieh: tutuksi tässä muutaman kuukauden aikana, vaikka periaatteessa tässä on kyllä tosi ihana asua. Lisää lapsia en kyllä tähän välttämättä haluaisi, siis jos tämä toinenkin nyt kunnialla loppuun saakka maailmaan saatetaan.

Tästä tulikin mieleen, onko kellään haaveita tai jopa jo selvyyttä siitä, kuinka monta lasta haluaa/haluaisi? Me miehen kanssa haluttais ainakin kolme, mutta saa nyt nähdä :D

Hankintoja tulokkaalle ei olla vielä tehty. Esikoisenkin odotusaikaan ekat hankinnat taidettiin tehdä vasta joskus rv22+, ne oli turvakaukalo jalustalla ja matkarattaat.
 
Onko kellään uuden tulokkaan vuoksi uuden asunnon hankintaa?
Tämmöinen tarkoitus olisi että hommattaisiin sitten vaikka vuorkalle kolmio, niin lapsella on se oma huone, koska tarkoitus on kuitenkin jäädä siihen pidemmäksikin aikaa, tosin menee siihen vuorka-asuntoon turhaa rahaa, että melkein sama ottaa laina ja hankkia isompi rivitalon pätkä vaikka. Eikö?
Jokos täällä on kukaan tehnyt hankintoja tulevalle pikkuiselle?
En ole uskaltanut vielä ostella mitään, kun nämä pelot kalvavat minua niin.. :ashamed:

Millon kukaki aikoo aloittaa äippäloman?
Kuten vissiin jo kerroin, itse sain potkut kun kerroin töissä, enkä nyt sitten tiiä mitä tekisin.. :/

Otatteko äitiyspakkauksen vai rahana 140euroa?
Äitiyspakkauksena, sehän on kuitenkin arvokkaampi ja esikoinen on kuitenkin kyseessä :)

onko kellään haaveita tai jopa jo selvyyttä siitä, kuinka monta lasta haluaa/haluaisi?
2 lapsesta haaveilen ainakin näin alkuun, tytön ja pojan haluaisin, mutta ei haittaa vaikka tulis 2 tyttöö tai 2 poikaa, yhtä rakkaita neki olis! :)

Elämänpuu ja pötikkä tervetuloa! :) :flower: Eiköhän tämä tästä, ei varmaan vaan olisi pitänyt tehdä galluppia. ;)
 
Gallupkysymyksiin vastauksia:

asunto asiaan. Kyllä, jossakin vaiheessa tulee muutto eteen. Mutta ensimmäinen siirto on miehen muutto mun asuntoon, ja sitten mietitään mitä tapahtuu sen jälkeen. Mun nykysessä asunnossa on vaan se huono puoli, et asun seitsemännessä kerroksessa ja hissiin ei mahdu vaunut.

Otetaan äitiyspakkaus, koska esikoinen tulossa. Sain tosin aika paljon vaatetta ym. tavaraa veljen perheeltä.

Me ollaan miehen kanssa mietitty että kaks tai kolme omaa lasta olisi passeli määrä. Lisäksi vois sitten tulla muita (lähinnä sijaislapsia)... Tosin tässä on semmonen pointti, että olen sanonut etten vapaaehtoisesti enää halua voida pahoin ja käydä vessanpyttyä halailemassa. Joten voi olla että yhteen jää omat.

 

Yhteistyössä