**Maalismasut 2009** elokuussa

Kiitoksia kaikille onnitteluista!! Saatiin tänään just sopivasti mulle vihkisormuskin, niin on huomenna mitä esitellä.. B)

Empuuu: Mulla eka "virallinen" ultra on kans vasta rv 11+6, tosin mähän kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa just sen takia kun en halunnu odottaa noin pitkälle asti...

Nyt pitää koittaa jatkaa siivoilua ja leipomista, ei millään jaksais.. |O

rv 9+2
 
moikka

Täällä on hiljasta kun mies ja poika reissussa.. Itellä vielä huomenna amauvuoro..
töistä tultua siivosin, käytin koirat lenkillä ja söin tukevasti.. nyt istun silmät ristissä koneella ja mieli tekisi jo yö unille :LOL:

Muty: Minä sain kans käskyn syödä lisä kalkkia.. tosin sanoi vaan että ei ole haittaa vaikka joitakin viikkoja odotat vielä ennen kuin aloitat.. oli sitä mieltä että saattaa joissain tapauksessa lisätä huonolvointisuutta. Ja mulle neuvolantäti sanoi että puhdasta kalkkia.. siis että missä ei ole mitään lisättyjä vitamiineja..

Sanni-Maria:
kurjaa jos jätät pinon.. tosin kävi kyllä itselläkin mielessä.. jos vaikka hyppäis huhtikuisiin kun ihan loppukuusta la on. no kahtoo nyt..ei jatkua kinaaminen oo kivaa.
Mut tuuhhan kertoilee kuulumisia jos muutat mieles ja kaikkea hyvää osotukseen!

Onpas eeevalla ja Pötikällä tippunut paino hurjasti.. itsellä ei sen kanssa onglemaa vaikka kuinka ois huono olo :ashamed: nyt tullut joku reilu kilo lisää :|
esikkoa odottaessa kiloja tuli 13.. ja nyt lähtöpaino onneksi 7kg vähemmän mitä sillon... Itsestä tuntuu välillä että mulla kamala stressi tuosta painosta.. ettei liikaa nousis..

Hattivatti: Onnittelut täältäkin :flower:

Niin ja Muty tais kysellä ruokavaliosta.. mulla menee alas marjakeitot, hapankorppu/ruisleipä jossa savunautaa, kurkkua ja juustoo.. ehkä myös tomaattia :D imelää ei tosiaan tee mieli.. oikeastaan ei tee palkoakaan mieli mutta nyt kun pahaolo hiukan vähentynyt saan syötyä kuitenkin vähän liiankin hyvällä ruokahalulla kun vauhtiin pääsee..

 
Hellurei kaikille,

hirmuisesti ootte naiset naputellu niitä näppiksiänne, tässähän menis koko ilta kun alkais koko ketjua lukemaan! Tulen vain ilmoittelemaan, että meillä hajosi jo toinen läppäri muutaman kuukauden sisällä, ja tällä hetkellä vietämme askeettista elämää ilman tietokonetta. Hengessä olen mukana ja heti tulen taas höpöttelemään kun saamme jommankumman koneen korjauksesta!

upupa ja Multeri 10+4
 
Zoe-F
Hei ja moi!
Olen todella pahoillani jos mun tupakka/tupakointi pohdinnoista ja toisen henkilön kanssa käydystä keskustelusta on tullut jollekkin mielipahaa.
Itse en ainakaan ole tarkoituksella kinannut kenenkään kanssa enkä yrittänyt pilata tämän pinon "ilmapiiriä"
Tupakoinnista, tai itse asiassa sen vaaroista ja sen lopettamisesta keskustelu kuuluu raskauteen ( ainakin niillä ketkä polttaa ja varsinkin aikovat lopettaa ) samalla tavalla, kuin aamupahoinvoinnista, mahakivuista, mahankasvusta, syömisestä ja eritteistä keskustelu.
Henkilökohtaisesti en ole toisten kirjoituksia lainaillut, kuin rivin sieltä ja toisen täältä tarkentaakseni keskustelun toiselle osapuolelle, mihin ajatukseen kiinnitin huomioni ja mistä halusin keskustella lisää nimenomaisen henkilön ( 1kpl ) kanssa erityisesti ja ottaa mukaan muiden ajatuksia tästä asiasta, jos heillä sellaisia on.
Zoe ja Öttiäinen 9+0 :heart:
 
Me käytiin ultrassa viime tiistaina ja siellä todettiin et raskaus onkin viikon pidemmällä mitä aikaisemmin luultiin, eli laskettuaika muuttui helmikuun puolelle 27.02.2009 =) Eli taidan siirtyä siis helmimasuihin, mutta onnea kaikille odotukseen :heart:
 
zoe-f en mä usko että susta oli niinkään kyse. meidän keskustelusta tilanne alkoi.
Kun mun kirjoitus sulle sai jonkun keksimään että haukun ja manaan tupakoitsijat alimpaan jonnekin jne.
tottakai mä vastaan sellaiseen koska ei mua tuu kukaan syyttään sellasesta mitä en ole tehnyt. sitten kun ei mene perille ja jatkuu vääntäminen niin oon varmaan aika tiukasti/piikittelevästi kirjottanut. Turhaan nyt puolustelematta mutta ei se pinna mullakaan kauan kestä.. varsinkaan tässä tilassa.
Keskustelu tai olla jo aika ohi, mutta sitten tulit mun kans puhumaan sen asian loppuun mihin jäätiin, siis sinä ja minä. En tiedä onko joku senkin ottanut riitana, mutta siitähän ei ollut kyse.
Vaikeista ja tunteita nostattavista asioista on puhuttava... toki asiallisesti ja puolin ja toisin ketään syyttämättä.

Mutta en usko että tässä nyt on ollu susta kyse tai että olisit kenellekkäät pahaa mieltä aiheuttanut.
Pahoittelut munkin puolesta niille jos jonkun mielen pahoitin, mutta älkää ottako kuitenkaan liikaa itteenne varsinkaan "muiden keskukustelut"

pieni vinkki niille jotka haluaa että "riita" loppuu niin ei kannata laittaa lusikkaa soppaan. Eikä kannata jatkaa piikittelyä jos siitä itse on jotain muuta syyttänyt :whistle: :saint:
 
Moi taas!

Hyvin huomaa kun porukka ei enää viitsi niin tiiviisti kirjoitella, kun oltiin tiputtu jo melkein toiselle sivulle....

empuu eikö terkka antanut sulle uutta aikaa ekan käynnin yhteydessä? Meidän neuvolassa saa ainakin joka käynnin jälkeen aina uuden ajan. Ei tarvi siis soitella itse sitä aikaa, kun se on jo ajoissa sovittu.

Joku kyseli myös tuosta ultran ajankohdasta, niin kun jo oon kirjoittanutkin, niin mulla eka ultra on vasta rv 13+0. Yritin pyytää ultraa rv 11+x, muuta en saanut kun on kuulemma liian aikaista. :eek: No kävin tänään yksityisellä ultrassa koska en jaksanut olla tässä epätietoisuudessa ja siellähän se sydän sykki. :heart: Oli kyllä tosi iso helpotus nähdä et kaikki on ok, mutta kyllä tuli hintaa ultralle. 149 ?!!! Ja tuossa on jo kelan korvaukset. No kyllä se oli sen arvoista, mutta en silti olis uskonut että se maksaa noin paljon.

marza ja masuvauva 9+4
 
Hoh hoh! Taas työpäivä takana. Huomenna aamuvuoro. Nukkua ehtii taas n. 5-6 tuntia. |O

Sanni-maria Tosi kurja juttu, jos lopetat kokonaan, mutta niinkuin on moni sanonut, niin on käynyt täälläkin mielessä.

Ja netskuli Annat ohjeita, ettei saa puuttua toisten tuliseen keskusteluun. Itse voisit opetella lopettamaan ajoissa, eikä aina "vääntää rautalangasta". Tää ei ollut tosiaan eka jupakka tässä foorumissa. Taisit olla viimeksi siinä edellisessäkin mukana... :ashamed:

Ehkä rauhallisimmissa merkeissä pystymme jatkossa keskustelemaan ja saamme ennen kaikkea vertaistukea toisiltamme!

Hyviä öitä ja nauttikaa kaikki viikonlopusta juhlien ja rientojen ja ennen kaikkea lepäämisen merkeissä toivovat Mimmukka ja furuno 11 ja jotain. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmukka81:
Hoh hoh! Taas työpäivä takana. Huomenna aamuvuoro. Nukkua ehtii taas n. 5-6 tuntia. |O

Sanni-maria Tosi kurja juttu, jos lopetat kokonaan, mutta niinkuin on moni sanonut, niin on käynyt täälläkin mielessä.

Ja netskuli Annat ohjeita, ettei saa puuttua toisten tuliseen keskusteluun. Itse voisit opetella lopettamaan ajoissa, eikä aina "vääntää rautalangasta". Tää ei ollut tosiaan eka jupakka tässä foorumissa. Taisit olla viimeksi siinä edellisessäkin mukana... :ashamed:

Ehkä rauhallisimmissa merkeissä pystymme jatkossa keskustelemaan ja saamme ennen kaikkea vertaistukea toisiltamme!

Hyviä öitä ja nauttikaa kaikki viikonlopusta juhlien ja rientojen ja ennen kaikkea lepäämisen merkeissä toivovat Mimmukka ja furuno 11 ja jotain. :heart:
no miksi sä haluat jatkaa jos muut lopettaa?
tätä juuri täällä ihmettelen että moni vaahtoaa siitä että miksii ette lopeta, mutta kuitenkin moni laittaa lusikan soppaan ja jatkaa.
Mun mielstä se menee ristiin että mitä itse "vaatii" ja sitten itse tekee.
Kai ymmärrät mitä tarkoitan?

ja edellinen jupakka lähti siitä että kirjoitin mielipiteen, kirjoituksesta.
Jotkut oli samaa mieltä ja jotkut ei.
Kyseinen henkilö loukkaantui, vaikkei se ollut tarkoitus. Kirjoitin sen monta kertaa., mutta silloin oli kyllä niin että moni muu tähän pinoon kirjoittaja "riiteli" asiasta.
Että sellanen jupakka.

Mutta otetaan roska omasta silmästä ennenkuin kaivetaan sitä muiden silmästä.
Ei ole mun mielestä aihetta tulla tuomitsemaan jos itse jatkaa aiheesta jatkuvasti. Niin kun moni täällä tekee....
 
oiskohan mitään ideaa, et jos jollain on vielä jotain sanomista noista tupakka yms jupakoista niin hoitaisitte ni yvnä. Mä en ainkaan jaksa enää milliäkään lukee tota samaa ******. en ihmettele jos porukkaa tippuu pois ku ei jaksa sivu tolkulla lukee samaa. Pyydän jo nyt anteeksi ehdotustani koska tästäkin varmaan alkaa joku viiden sivun vääntö!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja muty:
oiskohan mitään ideaa, et jos jollain on vielä jotain sanomista noista tupakka yms jupakoista niin hoitaisitte ni yvnä. Mä en ainkaan jaksa enää milliäkään lukee tota samaa ******. en ihmettele jos porukkaa tippuu pois ku ei jaksa sivu tolkulla lukee samaa. Pyydän jo nyt anteeksi ehdotustani koska tästäkin varmaan alkaa joku viiden sivun vääntö!!
mä oon ihan samaa mieltä. Ollut jo pitkään. Mutta toivoisin että muutkin jotka on "samaa mieltä" siirtyis eteen päin tästä aiheesta.
minä kun opin jo pienenä että yksin ei voi riidellä, eikä yhdestä etsiä syntypukkia monen ihmisen "riitaan"
 
Hiusten värjäämisestä: Kävin äsken kampauksen laitossa kampaajalla, ja kampaaja sano, että hiuksia voi kyllä värjätä. Joten varasin ajan parin viikon päähän.

Kivaa päästä häihin, (kun ei oo omat) . Saa vaan istua ja nauttia eikä tartte stressata mistään. Osaa ihan eri tavalla arvostaa häitä kun on nähny kuinka paljon vaivaa se vaatii.
Siitä tulikin mieleen, että Hattivatille kauhiasti onnea!!

Ällötysolo on tullu hieman takas. Syömään kuitenkin pystyy (vielä). Meillä on sellanen uus piironki ja sen haju varsinkin oksettaa niin että huh huh.

Nyt syömään.
T: Suunnistaja ja rakas 8+0
 
Keskustelusta: Ite en oo harkinnu pinon jättämistä kinaamisen takia, koska osaan kyllä itse jättää lukematta tiettyjen keskestelijoiden pitkät tekstit ELLEI niissä ole esim mustattuna jostain eri aiheesta asiaa.
Tosin kuuluisin ennemmin helmikuisiin kun esikoinenkin syntyi 3viikkoa etuajassa ja la nyt on 5.3...

Paino on tosiaan tippunu ja niin teki eka raskaudessaki. En oo huolissaan, koska syön kyllä mutta vähemmän ku ennen. Alas menee parhaiten: hedelmät, raa´at vihannekset, kiisselit, marjat, hiilihapolliset juomat :ashamed: , ja jotku suolaiset herkut sillon tällön. Normaali ruoka menee kans yleensä, mutta ei isoina annoksina niinku ennen. Eniten ällöttää: jauheliha, possun liha, KALA, ruisleipä, kaurapuuro... Oikeastaan kaikki mitä ennen ruukasin paljo syödä.

m a r z a: oliko se 4D ultra? Tuohon hintaanhan pääsee 4D-ultraan! Hullun kallista..Oulussa normaaliultra on 45euroa..

Eeeva ja Äppä 11+2
 
Zoe-F
marza Mulla makso alakautta ultraus 22euroo naistenautienpoliklinikalla. Siinä näky ihan tarkasti kaikki mitä kuudennella viikolla voi näkyä. Kävin kyllä kontrollissa 8viikolla. Näky sydämenlyönnitkin. Se oli kyllä ihanaa.
NetskuliKävin eilen ostamassa nikotiinilaastarit ja purkat. Huomenna lähtee :wave:
Zoe ja Öttiäinen 9+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
marza Mulla makso alakautta ultraus 22euroo naistenautienpoliklinikalla. Siinä näky ihan tarkasti kaikki mitä kuudennella viikolla voi näkyä. Kävin kyllä kontrollissa 8viikolla. Näky sydämenlyönnitkin. Se oli kyllä ihanaa.
NetskuliKävin eilen ostamassa nikotiinilaastarit ja purkat. Huomenna lähtee :wave:
Zoe ja Öttiäinen 9+1 :heart:
Paljon tsemppiä sinne!
Pureskele porkkanoita tai tikkareita.
keksi hommaa jne.
ja lueskele mitä kropassa tapahtuu kun jättää tupakoimatta.
jne.
kyllä s siihen pystyt ja saat vielä olla ylpee itestäs!!!
 
Zoe-F
netskuli En viitti hirveest tota hommaa keksii :)
Paitsi jos saan ompelukoneen ni miä oon säästän hirveest kahvipakettei et voi tehä kauppakassei.
Käyn kuiteniki töissä 7-15 tai pitempää ja se vie kyllä mehut ihan tyystin.
Kastemekkookaa ei tarvi alkaa tekemää ku tein ysiluokal sellasen. Siihen meni kyl koko vuoden kässä tunnit.. Hmm voisinkohan jotenki laittaa kuvan.
Miten voin laittaa suoraan koneelta kuvan tähän näkymään?
 
netskuli Haluatko, että vastaan, vai jätetäänkö tähän? ;)

Eeeva Meillä on sama laskettu aika!

Mun laskettu aika on varmistunut, se on 5.3.. Jos kaa viitsit vaihtaa. En osaa itse.. :ashamed:

Marza Tyyris ultra sulla! Tekikö sen joku erikoislääkäri? Mutta tiedän, kuinka tärkeä on itse nähdä, että kaikki on kunnossa! Oli kyllä tosi ihmeellistä nähdä pikkuinen ultrassa liikuskelemassa masussa! Kun ei itse tunne mitään, mutta siellä se vaan potkii ja huitoo! :heart:

Viikonlopun jatkoja kaikille!
 
zoe-f: Onnea lopetukseen, pidän peukkui sulle! Mulla oli suunnitelmissa maanantaina heivata kokonaan pois.. johan tuota on tullu pitkän aikaa poltettuu vaan max.3 päivässä, niin luulis jo onnistuvan. 2mg purkkaa ajattelin käydä hermojen varalle, jos viikon niitä nakertais tarvittaessa.

Hitsi ku säikähdin tänään, ratsastaessa nyt ekaa kertaa tuntui kipua alamasussa, taitaa sekin touhu kohta jäädä.. :'( Kokeilen vielä viikon verran varovasti että olikohan tuo vain yksittäinen kerta vai onko vaavi sitä mieltä että ei enään aaltoja masuun -kiitos.

Niinu & itiö 11+2 :heart:
 
Iltaa kaikki tasapuolisesti:)

onpa tullut paljon taas tekstiä. Meillä esikoinen syntyi 42+2 ja niin tämä toinenkin varmaan menee yli. Varmasti syntyy huhtikuussa;)

Tupakasta irtautuville paljon tsemppiä. Yksi kova sana on väkevä ja tulinen salmiakki. Toimi minulla joskus, kun koitin lopetella. Oli aikaa ennen raskautta.

Lapsi lukumäärä on meillä miehen mukaan kaksi riittävä. Itse haaveilen kolmesta. Mutta jos olisi iso omakotitalo ja rahaa huomattavasti enemmän, että voisi jäädä vain kotiäidiksi niin kuin ennen vanhaan. Niin olisi ihanaa ja ympärillä sellainen 5-7 lasta =)
Sitten aina juhlina voisi kummankin perheet olla meilla esim. Joulut, niin olisi sellaista kunnon meininkiä kuten ennenkin.

Oma napa joka päivä olen oksentanut muutamia kertoja. On pahaa oloa ja etoo. Väsyä ei oikeastaan ole, mutta oksettaa. Olen sanonut miehelleni, että tämä kaveri on varmaan poika tai sitten tulee kaksoset, kun niin paljon kiusaavat äitiä. Ei esikoinen tällaista oloa laittanut. Aina autossa matkustaessakin pitää olla pussi mukana, koska oksu lentää :kieh: . :kieh:

Jaahas pikkuneiti tappelee puurin ääressä ei taida oikein maistua. Itkee ja rähisee :/ . Vähän ärsyttävää, muutenkin syönyt muutaman päivän ihan sika huonosti. :whistle:
Ihan turhaa puuroa keitän, kun neiti ei sitten syö. Ja äidillä palaa oksujen välissä pinna:(


 
Zoe-F
Ehkä tämä jotenkin onnistuu. Tässä kuvia kastemekosta jonka tein. Kaksi osainen ja nauhat vaihdettavissa. Aika pitkälti käsintehty.




URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2543452.jpg]
[/URL]
 
Zoe-F kivannäköinen kastemekko. Meillä oli esikoisella käytössä mieheni perheen vanha kastemekko, jonka hänen mumminsa joskus teki, kun hänen siskonsa syntyi. Samainen mekko menee joskus tämän kakkosenkin päälle:)
Pitää jossain vaiheessa laittaa kuvaa siitä. Se on käsintehty kokonaan virkkaamalla:)
 

Yhteistyössä