~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Heips kaikille!
Listaa taas päivitetty, toivottavasti meni oikein kaikkien uudet tiedot!

Täällä onki huomenna monella ultra, ainaki Papagenalla ja Nipulla tais olla! Ja mulla kans!! Ihanaa kun pääsee kurkkimaan masuun!

Laivareissu takana, kivaa oli, tuli syötyä hyvin ja vähän tehtyä ostoksiakin, itelle en kyl ostanu ku meikkivoiteen ja hajuvettä. Hajuvesiä mulla on ainaki 20 mut eihän niitä voi koskaan olla liikaa, eihän tytöt? =)

Eipä täällä sen kummempia, vähän jänskättää huominen et kaikki on kunnossa. Alkais toi masu nyt kunnolla kasvaan ni tuntuis todemmalta koko raskaus.

Palaan myöhemmin!

:heart: :Ninni ja Kultsi 11+1 :heart: :heart:
 
Äippäpolilta palattu!
Saikulla olen ensi tiistaihin saakka nyt ensi alkuun, saadaan "paikat" rauhottuu.
20.9. sit taas polille ja katsotaan tilannetta uudestaan.
Supparit olva avanneet ulkosuuta pari senttiä, mutta sisäsuu on tiukasti kiinni, joten hätää ei sen suhteen ole. Ulkosuun pitäisi sulkeutua levolla, joten viikko rauhallista elämää, ei mitään raskaita nosteluja. Kamut "potkivat" toisiaan tosi hienosti :heart: Ja pituutta oli 8cm kummallakin, eli ihan käyrillä mennään. Oma olo on huojentunut kun tiedän ettei Kamuilla ole mitään hätää.

BB- keskusteluun en voi osallistua, kun en ole yhtään kiinnostunut koko ohjelmasta, sori vaan!

Nyt palaan ruoanlaittoon :wave:

Korven tyttö ja Kamut 14+0
 
Korven tyttö: Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! Nyt vain lepoa.

Onnea kaikille tasapuolisesti ultraan!

Itsellä on taas huono päivä. Oksu lentää ja pääkipu jatkuu jo toista päivää! Ootteko keksineet jotain tähän päänsärkyyn? Panadoli ei auta.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :D

mama-L: Mä oon myös työharjoittelussa, mutta en tullu ajatelleeks, että voisin jotain alee saada. Jos saat jostain selville niin ilmoitahan mullekin niin tiedän olla maksamatta jos hyvin käy! :saint:
Ja mä oon ihan samaa turvaistuinta toivonu sekä katellu rattaita saksasta. Siellä vaan ei kaikkiin rattaisiin kuulu sitä kantokoppaa hintaan. Jos sulla on jotain hyviä osotteita niin jakoon niitäkin vaan. Tai jos tehdään vaikka kimppatilaus. :D Tosiaan saksassa on mun unelma rattaat melkeen 200? halvemmat.. :eek:

Korven tyttö: Onneksi selvisit säikähdyksellä! Muista nyt sitten myös levätä! =) Jotenki mukava ajatella, että siellä on kaksi kaveria pitämässä toisistaan huolta ja on seuraakin. :heart:

Mä olin vähä pettyny ku kukaan ei tänään koululla käydessä huomannu mun masua. Ei se sit varmaan näytä muutako läskiltä vielä tässä vaiheessa. |O

Nyt koiran kans ulos ku on upee ilma ja lenkkivaatteetki tuli just pyykkinarulta!

Rhea ja piippa 12+6 :heart:
 
riksu82: valitettavasti en osaa auttaa, mutta täällä kohtalotoveri. Olen koittanut levätä tarpeeksi, ulkoilla, syödä terveellisesti, juoda paljon vettä ja ottaa panadolia, mutta ei, mikään ei auta. Jaksamisia sinulle :hug:

korventyttö: hyvä, että pienillä ei ollut mitään hätää :) Varmasti pelästyttää tuollainen.

Onnea kaikille ultraan menijöille! Teitä olikin paljon. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
Terveeks taas :wave:

Julietalle piti vastata et kuulostais et sul olis alhanen hemoglobiini ja siihen auttaa raudan syönti. Ku on alhanen hemo ni väsyttää tosi paljon ja huimaa kans ja toinen on alhanen verenpaine. Millon sul on neuvola tai lääkäri et pääsisit testailee?? Varmaan kannattaa varata ylimääränen neuvolakäynti et saat noi mitattua :whistle:
Moikka vaan! ja kiitos vinkistä! Mä vaan aattelin kun kävin just viimeviikolla neuvolassa ja hemoglobiini oli 149! Voiko se laskea niin nopeesti? :eek:
Huomenna on taas neuvola, kun ne haluuvat kuunnella sydänääniä kun ne ei viimeksi kuuluneet. Siis ne ei osaa käyttää sitä doppleria, oon vähän kuullut juttua... :x

Nyt ei oo tullu huimauksia ja toivotaan ettei enää tulekkaan.

T: Julietta ja vauveli 10+2
 
Heips kaikille ja jos vaan kellään tietoa niin laittakaa tulemaan, että onko mahallaan olo tässä vaiheessa haitaksi sikiölle vai kuinka? Voinko siis tehdä jumppaliikkeitä kovalla lattialla mahallan jos itsestä ei tunnu pahalta??? Kiitos ja voikaa hyvin! Jumppailemisiin :)
 
Hei! Olen tuolta huhtikuisten pinosta ja tulin kysymään teiltä neuvoa. :wave:
Mulla on nyt 10+1, eli maaliskuinen vauvakin saattaa olla tulossa. Mulla on kuitenkin taas muutamana päivänä jomotellut/poltellut niinkuin menkat alkaisi. Pelottaa vähän. Onko teillä ollut näillä viikoilla vielä menkkajomotuksia?
Kiitos jos jaksatte vastata ja onnea odotukseen! :heart:
 
Minttu mamma Mulla oli eilen! Luulin että nyt alkaa menkat. Mutta tulin siihen tulokseen että se oli jotain ummetusta tai vastaavaa, koska kesti toooosi kauan kipuilua ja sitten tänään helpotti you know. En nyt sitten tiedä auttoiko tämä vastaus, mutta kipuilu oli ihan samanlaista... Niin ja alaselkääkin koski todella!

Meillä onkin vaan päivän heitto viikoissa. Meillä olis LA 29.3. Voipi vielä muuttua vaikka sinne huhtikuisten puolelle, ensi viikolla np.

T: Julietta ja vauveli 10+2
 
Loka
Miulla on aina aika alhanen tuo verenpaine. :/ Ja normaali hb on reilu 150 mut nyt jo ekassa neukassa oli vaan 127 :/ Mikshän se on niin kovin laskenu ?
Kun kuitenkin miulla oli kaks päivää sektion jälkeenkin hb. 142 :eek:
Heikottaa, ja tekee mieli ruokaa. Kaks päivää oon eläny ruisleivällä ilman lämmintä ruokaa :(
Nyt ihan oksettaa ku on niin nälkä :'( Eikä kaapista löydy mitään. |O
 
Heippa taas pitästä aikaa!

En olekaan vähään aikaan kerinnyt kirjoitella, mutta olen kyllä käynyt lueskelemassa juttujanne. Mulla on ihan outo olo kun oireita ei kauheesti ole ollut pariin viikkoon. Epävarmuus hiipii taas, mutta onneksi huomenna on toinen neuvola niin saa kuulla sydänäänet. Masu on pienetynyt...viikko sitten se oli valtava, mutta ilmeisesti se oli sitten turvotusta ja nyt turvotus laskenut, joten ei ole kun pieni kumpu. Kysymys: Onko kellään vastaavaa vaivaa eli kun virtsarakko tulee tosi täyteen esim. yöllä niin pissaaminen sattuu masusta? Ei siis alapäästä vaan vaan virtsarakosta. Ultrassa lääkäri katsoi virtsarakon ja munasarjat ja kaikki oli ok. Virtsatesti oli myös puhdas. Jotenkin ihmetyttää tuo vaiva. Eipä muuta tällä kertaa, kun ihanaa ja raikasta syksyä kaikille!

Jennah ja pikkupate 13+3
 
Jennah: mulla samaa vaivaa. Jos yöllä pissaväli on liian pitkä, meinaa vatsa ja kylkikaaret räjähtää, ovat tosi kipeät ja sit kestää pitkään ennen kuin palaa normaalitilaan. Ihan siltä tuntuu kuin olisi tehnyt hirmuisesti vatsalihaksia!

Tutteli78: Mie oon ymmärtänyt, että voi olla niin pitkään masullaa, kun tuntuu hyvältä. Kontallaan voi tehdä monia samoja liikkeitä, eikä tunnu masussa pahalta. Mie lopetin keskivartalon treenaamisen viime viikolla, kun fysioterapeuttikaverini sanoi, että ei kannata liian tiukaksi treenata (oon treenannu SM-tasolla urheilua 13 vuotta, jonka lopetin 2003 ja nyt sit omaksi iloksi kuntoillut), koska masun kasvaessa voi tulla kipuja, kun vatsalihakset joutuu venymään. Ennen raskautta treenasin tarkoituksella syviä lihaksia, jotta sitten palautuisi hyvin ja olisi tuo keskikorsetti raskauden ajan kunnossa. Ajattelin kyllä kontillaan välillä vähän treenata selän puolta ja ihan koordinaatiota, jota saan balettitunnillakin. Painoja ajattelin käsilläni nostella ihan niin kauan kuin hyvältä tuntuu, että jaksaa sitten vaavia nostella!! Ja kun kädet näyttää hyvältä, ei kaikki tuijota roikkuvaa vatsaa... :LOL:

Oma napa on aika ennallaan. Olo on piristynyt ja ei väsytä päivällä entiseen malliin, ainakaan tänään ja eilen. Masu pömpistelee ja kai siellä joku vilistääkin, koska se on muuttunut enemmän vauvamasun näköiseksi pikkukummuksi.

Misupai ja Helmis 14+2
 
En yllätys yllätys herännytkään normaaliin tapaan pissahätään, vaan aivan kamalaan kurkkukipuun.
Tietääkö joku voiko mitään "kurkkulääkettä" käyttää raskausaikana?
Nyt vaan en kerta kaikkiaan voisi sairastaa, vuoden kiireisin aika töiden puolesta. Tämä taitaa vaan valitettavasti olla oman kropan ei niin hienovarainen viesti, että otapas rouva rauhallisemmin.

Eilen tuli oikein tosi paha mieli töissä, kun ihmiset vaan jonotti meikkaukseen, eikä kukaan tullut päästämään minua tauolle.

Sitten sanoin yhdelle rouvalle, etten voi tehdä koko meikkiä, koska kohta pökrään, niin hän hieman loukkaantuneena ilmoitti odottavansa kyllä saavansa koko meikin |O (Teen siis meikkitaiteilijan hommia, jos joku ihmetteli, että mistä ihmeen meikkauksista se koko ajan höpöttelee)

Eli ei paljon kiinnosta ihmisiä kuin oma napa. Niinkuin ei meitä täälläkään, heh :D . No joo, ei ole sama asia, meitä kiinnostaa enemmän mitä siellä masun sisäpuolella tapahtuu.

Pysykää terveinä ja reippaina t. pikkuvaemo ja -kakkonen 11+4
 
Pikkuvaemo: Mulla oli kans muutama viikko sit kauheen kipee kurkku... Apteekista saatavia bafucin ja toncils-imeskelytabuja voi ainaki käyttää raskauden aikana, mut se on sit eri asia et auttaako ne. Mä en henk.koht. tykkää kyseisistä lääkkeistä yhtään, on mun mielestä jotenki niin jauhosia ja ällöjä... Pastilleja sit söin ja ne autto mun mielestä parhaiten... Ja sit join kuumaa vettä mihin sekotettu lintupastilleja, siis eucalyptuspastilleja, sekin helpottaa vähän oloa! Toivottavasti et nyt saa flunssaa kuitenkaan, mulla ollu flunssa nyt sit jo 3 viikkoo, ensin tuli se kurkkukipu, sit nuha ja sen jälkeen yskä ja nuhaa on vielä vähän. Ärsyttävää ku ei meinaa millään lähtee pois!!!

Hui! Mulla onki ultra kahen tunnin päästä... Tuun sit laittaa uuden kuvan profiiliin ja toisen tähän ketjuun jos kaikki masussa hyvin! Onnea myös muille tänään ultraan menijöille, kuvia kans sit näytille, jooko??

Eipä mulla taas muuta, palaan ultran jälkeen, toivottavasti hyvien uutisten kanssa :heart: !

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 12+2 :heart: :heart:
 
Yö meni ilman pisutaukoja..jippii..monena yönä joutunu monta kertaa käymään..mulla on kanssa ns.ummetusta..ja napatyrä..se alkaa oireilla jos ei oo muutamaan päivään käyny kunnon asialla vessassa..aamusella se pato sitten aukesi..ja johan helpotti.. =)
Mä kävin viime viikolla ultrassa..kaikki siellä oli hyvin..täällä ei pääse noihin tutkimuksiin kovin helpolla..joutuisi ajamaan np-ultraankin yli 100 kilsaa..oisin siihen halunnu mut ei ne päästäny.. :( ja myöhästyin siitä verikokeesta mikä tehään muistaakseni 10 viikoilla ni sekin myöhästytti koko ultran..ultraankin pääsen vielä vain jos neuvolassa huomataan jotain poikkeavaa ja sillonkin ajelen sen 100kilsaa..täällä eivät ota kun alkuraskauden ultrat..tylsää..

Minna ja 13+3 :heart:
 
Pikkuvaemo, mulle lääkärit suosittelivat kurkkukipuihin reilua juomista, eli vettä vähän väliä muutamia hörppyjä. Pitää kurkun kosteana ja ehkäisee sitä kautta kipua. Toinen vaihtoehto on ihan kaupan kurkkupastillit ja niistäkin sokerittomat vaihtoehdot. Siis nekin pitävät kurkun kosteina. Mulle ainakin sanoivat että "turhia" lääkkeitä ei pidä laittaa elimistöön nyt raskausaikana, eli yskänlääkeet olivat vältettävien listalla. Apteekista ei taida edes löytyä turvallista yskänlääkettä raskaana oleville.

Mulla ääni yhä pois ja yskiminen aiheuttaa suppareita, mutta vielä tänään käyn spiirassa, jospa tää yskiminen alkaisi loppumaan. Huomenna olisi taas neuvolakäynti, joten päsen kuuntelemaan Kamujen sykkeitä. Kaks:in äippäpolille täytyy antaa kiitosta hyvästä palvelusta, kun eilen päivä venyi käyrillä pitkäksi, hoitaja kävi hakemassa mulle ruokalasta ruokatarjottimen. Vaikka ei mulle olisi ruoka kuulunut. Muutenkin kyselivät tarvinko jotain? Pitääkö päästä vessaan yms. Olin siis synnärillä käyrillä. Kivan kuuloista kun kuulin ainakin viiden vauvan "syntymäitkut", tuli ihan tippa silmään.

Nyt lähden siivoilee kaapeista kesävaatteita pois ja muutenkin jotain rauhallista tekemään.

Korven tyttö ja Kamut 14+1
 
Voiko ihanammin päivä enää alkaa...

Lääkärineuvola oli tänä aamuna, ensin mentiin terkkarille, verenpaine oli 116/58 eli hieman matala mutta ok. Hemoglobiini 128, sekin matala mutta ei liian, sitä rautavalmistetta taidan silti kokeilla tuosta 13rvk eteenpäin. Paino oli pysynyt suunnilleen samana, mihin olen tyytyväinen. :D Turvotusta ei sormissa eikä jaloissa. Sitten siirryttiin naislääkärille joka oli aivan mahtava tyyppi! Kertoi kattavasti kaikesta mikä oli epäselvää ja vastaili pitkään kysymyksiin. Teki sisätutkimuksen, kohdun koko vastasi viikkoja (12+5), kohdunsuu oli kiinteä ja napakasti kiinni. Kohdunkaulan pituus 3cm. Kaikki ok siis. =) Sitten "jouduttiin" katsomaan sikiön syke ultralla kun doppleri oli toisessa huoneessa, ei kyllä harmittanut. :D Siellä meidän pötpylä kölli selällään jalat ristissä, syke +. Yritettiin hieman tökkimällä herättää mutta käänsi kylkeensä jatkoi unia pylly pystyssä. Lisää isän piirteitä. :LOL: :heart: Ja miten voi ihmislapsi niin kovin kasvaa yhdessä viikossa... Jo niin selkeä vauva, tuli ihan tippa linssiin :') Seuraavaa neuvola-aikaa varaillaankin sitten tuossa lokakuun alussa, viikolla 20 sitten pääsen.

Täällä myös tota rakon täyttymistä että ihan sattuu yölliset pissakäynnit välillä. Mutta sekin vaihtelee. Alkuraskauden oirebuumista jäljellä ovat vahvoina vain ummetus ja väsymys, molemmat pysyvät kurissa oikealla ruokavaliolla/riittävällä unella. Minä ajattelin kanssa alkaa treenata noita syviä vatsalihaksia, pilatesliikkeet on vielä muistissa kuntosaliajoista :D Ja samoin noita muitakin tukirakenteita ois hyvä treenailla, varsinkin kun mulla on jo masulla kokoa ja vähän jopa huolettaa miten kroppa kestää loppuun asti, niin piskuinen likka mä oon. Joogaa odottelen jo kovasti !

Ja Rhea, ois tänään tarkoitus soittaa työkkäriin noista, ilmoittelen toki sitten ! Ethän ole maksanut kurssia vielä ? Siinä maksun yhteydessä täytyy näyttää joku työkkärin kortti ilmeisesti tms. Mutta tarkistan vielä. Ja vielä noista saksanmarkkinoista, ainakin tuolta http://www.kiddies24.de sai valmiita pakettejakin (turvakaukalo+jalusta) tilattua. Täällä kiskotaan aivan käsittämättömiä hintoja noista kapineista esim. tuohon nettikauppaan verrattuna! Jalustakin maksaa jo itsessään ~200?. Järkyttävää. |O
http://www.kiddies24.com/shop/product_info.php?products_id=1841
tuossa linkissä esimerkiksi kaukalo+jalusta yhteishintaan 239?. Suomessa samat kaukalo ~169? + jalusta ~189? = 358?. Että kannattaa vahdata noita. :)

Tsemppuja ultraan Papagenalle, Nipulle ja Ninnille ! =)

Mulla on aivan kamala nälkä jo, ja ruokikseen pitäis vielä jaksaa ainakin 45min. En ala! Oon haaveillu niin pitkään kanacaesar-salaatista että tänään ajattelin vihdoin sellaisen tekaista ! Ei sais puhua ruuasta, tässähän nääntyy kohta... Laihaa teetä pitää litkiä. :eek: On se niin väärin... Mutta, työn iloa ! :wave:

mammutti-L & Onnimömmötti 12+5 <3
 
Vitsi,tänään oli neuvola lekuri ja eivät saaneet sydänääniä vieläkään kuuluviin, Kyl iski kamala hätä. Tohtori kyl kovasti lohdutteli et viikot on suht vähäiset (10+6) et monesti on ihan päivistä kii milloin kuuluu. Sain sit viikon päähän uuden lekuriajan,josko sit kuuluis. Mut en kyl pysty viikkoa oottaan,joten neuvottelin raha-asioista ukkelin kans ja varasin ultran yksityiselle jo tälle illalle.Onnex sain noinkin nopeeta. Kyl pelottaa.
m
 
margit, ei kannata oikeesti liikaa huolestua vaikka ei vielä kuulu! Se on semmosta hakuammuntaa kun se vauva on vielä niin pieni, dopplerin pitää olla just eikä melkein siinä hänen kohdalla että kuuluu. Mullakin kuului vasta n. 11+2. Eikö niillä ollut ultraa siellä neuvolassa että ois tarkistaneet, ettei tarvitse yksityisiä maksaa. :eek:
 
mama-L ei meidän junttilassa ole kuin yksi ultralaite koko terkkakeskuksessa ja se tietty varattu aina.Ultra-ajat on kiven alla muutenkin. Paljonkohan sellanen laiten oikeesti maksaa kun ei sitä saada hankittua???Tokkopa miljuunia?
No,kun tässä nyt mieli on hieman tasaatunut,niin järkikin taas kulkee: toki tajuun noi viikot,et ovat pienet,ja jos joutusin toista tälläsessä lohduttaan sanoisin et elä huoli:LOL: mut perhana ku omalle kohdalle sattuu,kaikki kaameet ajatukset vaan jyllää.Väliin olen km:sta varma,väliin varma et kaikki on ok. Noh,tokkopa tarvii täällä hulluja pelkoja selittään,kyllähän sen jokainen odottaja tietää.Varsinkin jos on jo yksi km takana.
Noh,illalla ollaan viisaita ja toivottavasti hurjan iloisia.
M
 
Moi!

Pikapikaa kirjotan...
Ultrassa käyty, kaikki oli täydellisen hyvin, turvotusta olemattomat 0,9mm, vauveliinin koko 53mm vastas viikkoja 11+6, mut laskettua aikaa ei vaihdeta.
Kovasti vauva oli aktiivinen, pienet jalat ja kädet heilui niin paljon, lääkäriki kirjoitti lausuntoonsa että erittäin aktiivinen sikiö :heart:
Syke oli 158 krt/min, mites on muilla ollu?

Kirjotan kotona lisää ja laitan ultrakuvankin!

:heart: :Ninni ja Kultsi 12+2 :heart: :heart:
 

Tässä meidän mörkö :heart: kuvat on vähän tyhmästi toisessa reunassa, mutta mulla ei riitä taito alkaa nyt sitä muokkaamaan. Laskettu aika on nyt siis 16.3, jos Ninni ehtii jossain välissä vaihtaa. Kaikki oli oikein loistavasti. Kovasti jumppasi menemään ja pyllistikin ryökäle mulle.
En oo kovin aktiivisesti jaksanu kirjotella viime aikoina, töiden jälkeen on vaan niin väsynyt ettei jaksa mitään. Päänsärkykin on ihan kamalaa, jokapäiväistä. Hermot ihan riekaleina kun vaan särkee ja särkee. Ja kun se panadol on yhtä tehokas kuin pienet kivet. :| Verenpaine on mullakin hieman alhainen ja lääkäri sanoikin maanantaina että nyt lisää suolaa. Onneksi mä olenkin suolaisen ystävä. Mutta eipä nyt tässä välissä kummempia.. jatkan joku toinen kerta.
Tuli muuten lontoossakin käytyä tossa viikonloppuna :p :whistle: ;)

Veera ja mörkö 12+2
 
Kirjoittelenpa pitkästä aikaa minäkin... Tänään kävin ekan kerran ultrassa, ja siellähän se pikkukaveri köllötteli! Olin tässä ollut vähän epävarma, pahimmat oireet hävisi jo matkan varrelle, pelkäsin vähän että vauvalle olisi käynyt huonosti...
Ultraaja oli vähän höh, oli hiljainen ja mutisi vaan jotain. Kaikki oli kuitenkin ok, pituutta ätkylällä oli huimat 46mm! Kaveri vastaa viikkoja 11+3, heittoa ei ollut kuin kolme päivää, joten se ei vaikuta mihinkään.
Nyt voin hyvillä mielin sanoa olevani umpionnellinen, pitänee lähteä kattelemaan mammahousuja hm:n sivuille... =)
mollamamma ja ätkylä 11+6
 

Yhteistyössä