~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

heippa taas pitkästä aikaa.. mua ei oo näkyny täällä nyt melki viikkoon, ku mies on lomalla ja on MUKA ollu niiin niiin kiirettä ettei oo joutanu koneelle istahtaa... (muuta ku kattoo BB päivityksiä :LOL: )
ei tänne tosin mitään uutta... kriittiset 12 viikkoo tuli täyteen keskiviikkona ja nyt jotenki uskals jo hengähtää helpotuksesta... jotenki tuli sellane tunne, et ehkäpä tämä meijän pienokainen maaliskuussa päivän valon näkee, kun ei tähänkään mennessä mitään ihmeellistä oo ollu :)

tänään tytön ja kummitytön kans kattoo tuttiritaria :D päivän kohokohta.. onneks mäki pääsen mukaa :D
ja vettä sataa... plaaaaah :/

nyt täytyy lukee kun on tullu taas paljon tekstiä... palataan :wave:

äiskä äiskä ja taavi 12+4 :heart:
 
Ninni: Hyvää laivamatkaa! Kun päivittelet niin voit lisätä minulle, että ikää löytyypi 25v.

äityliini83: Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin! Toivottavasti vaivat rauhoittuisivat.

ON: Itsellä ensi viikko tulee olemaan TOSI rankka. Sain tosiaan luvan etten enää joudu yövuoroja tekemään. No sain uuden listan ja ensi viikolla töitä yhteensä 57 tuntia!! Mun mielestä aika kohtuutonta... Sit sitä seuraavalla viikolla 12.5h.

Ihanaa kun jotkut jo tuntee liikkeitä.. Itse odottelen yhä sitä mahaa..

riksu82 + lätty rv 12+4
 
Hyvää syyskuuta!!

Tervetuloa uusille, kiva kun saadaan viellä vaan uutta sakkia tänne!!

Täällä sataa vettä ja koirat pitäis lähtee lenkittää, mutta kun ei haluais tuonne vesi sateeseen. Mies ja tyttö on mökillä evakossa, kun pidin eilen kaverin polttareita meillä. Kauhee ikävä niitä, soitin tossa tunti sitten ja kyselin että millon tulee kotiin. Toivottavasti pian. =)

Ihanaa kun jotkut jo tunteeneet vauvan liikkeet. Välillä tulee (varsinkin iltaisin ja öisin) sellasia hipaisuja ja tönäisyjä mahaan, että ne vois olla vauvan liikkeet, mutta en mee varmaks vannomaan.

Mutta nyt on lähdettävä tuonne ulos tai koirat hermostuu!!

Muumi82 ja eppu 14+5

P.s Skog; meillä on lasketut ajat lähekkäin ja molemmat mennään viellä ksks:n punnertaa, joten ei sitä tiedä vaikka viereisissä huoneissa sitten ährättäs näitä meidän muksuja maailmaan. :LOL:
 
Laitanpas minäkin ensimmäiset merkintäni tähän syyskuun pinoon! Aika ankealta tuolla ulkona näyttää, mutta oon silti tosi ilonen, että syksy tuli. Eteenkin näin syntymäpäivänä. :D
Eli virallisesti räpsähti 25 mittariin tänään. :eek: Mies vie mut illalla syömään. Oonki paastonnu koko päivän vaikka kaverit kävi kakkua syömässä äsken.. jaksaa sit mässätä koko rahan edestä. :saint:

Uudelle maaliskuiselle tervetuloa! :wave:

Mä sain kaverilta yhdet mammahousut ja mammaneuleen lainaan äsken ja ne on molemmat kyl tosi isot mulle vielä. Saa nähä millon oon niihin sopiva. Kai se on pakko yhdet vähä pienemmät housut hakee kaupasta ku omiinkaan ei kauaa enää mahu.

Mukavaa syksyistä sunnuntaita kaikille!

Rhea ja piippa 12+5 :heart:
 
myymä
Heips kaikille tasapuolisesti :)

Olin eilen viettämässä työkavereiden kanssa tyttöjeniltaa. Saunottiin, syötiin, katottiin kummankaata ja herkuteltiin :) Oli kyllä tosi ihanaa ja rentouttavaa!
Kuunneltiin sitten myös sydänääniä yleisön pyynnöstä ;) hehe! JA sieltähän ne kuului. Nyt on aika tasaisesti ollut sykkeet tuota 135. Eli olen AIVAN sata varma että poika tulee :) sykkeiden ja muun lisäksi! Jänskää pitääkö olot paikkansa!

Uskomatonta että huomenna vaihtuu taas viikot! Jo 13 tulee täyteen! Ihanaa, pian tunnemme tyttöset LIIKKEITÄ! :) Ei enää kauaakaan...

Huomenna olisi taas karu työpäivä edessä... miten sitä jaksaakaan odottaa sinne helmikuulle, että pääsee jäämään kotiin! 5. Helmikuuta alkaisi minun äitiysvapaani ja se tuntuu vielä niin kaukaiselta....

Mutta hauskaa iltaa kaikille :)

Myymä ja pikkukakkonen 12+6
 
Rhealle paljon onnea!

Täällä valmistaudutaan uloslähtöön, tekee varmaan hyvää itsellekin, kun on koko viikon ollut sisätiloissa.
Meidän poitsuraukkakin on ollut tarhan lisäksi vielä iltahoidossa tarhakavereilla. Siis hauskaa heillä on toki ollut, mutta on hän selkeästi todella väsynyt iltaisin.
Vielä kolme kuuden päivän viikkoa edessä, kyllä tämä varmaan tästä alkaa sujua.
Sunnuntain jatkoja kaikille!
 
Paljon onnea Rhea! Tuossa iässä synttärit on vielä onnellinen tapahtuma :LOL: Onneksi ei tartte enää tänä vuonna täyttää vuosia...
Muumi: ihan just huomasin tuon saman, kun listakärkeä vilkaisin etusivulla. Kenties tapaamme keskussairaalalla, mutta täytyy uskoa, että jo kerran synnyttäneenä selviytyisit joka tapauksessa nopeammin :kieh: Jos sinne samaan aikaan satutaan, voidaan sitten huudella kuulumisia :wave:
Huomenna uusiin viikkolukemiin!

skog 14+6.
 
Yäk, mulla on kamala olo. Ku tyttö nukahti päikkäreille alko öklo-olo ja menin iteki nukkuu. Äsken heräsin ja huono olo jatkuu ja mahaanki sattuu. En oo huolestunu ku ei satu tonne alas vaan tohon keskimahaan ni ajattelin et olis siihen mahan toimintaan liittyvää.. Ku taas vatsa kovana ja ku vessassa käyn ni tosi vähän tulee mitään ulos :x Ilmaa on kans. Ja nälkä ku en oo syöny ku aamupalaleivät ja aamukahvin. Mut kohta tehään joko tonnikalapastaa tai nuudeleita, niitä odotellessa..

Onnea Rhealle!

Hassua ku mietin ku aikasemmin oon lukenu et 'vaikka eilen just kuulin sydänäänet ni tänään jo pelottaa taas onko kaikki hyvin'. Mietin sillon et hullua kun ite ei oo kuullu ollenkaan mut sit ku ne äänet kuulen ni ei kyllä pelota enää mutta tässä sitä taas ollaan ja odotellaan ku ens ti toivottavasti taas kuullaan se kaunis ääni :)

Mutta nyt takas vällyjen väliin, yäk tätä oloa :/

Suvitus+Yrsa 11+1
 
Pahoinvointi tuntuis hellittävän pikku hiljaa... vatta on kovalla ja turvoksissa niinku kaasupallo. Eilen ehtoolla kattoin masua peilistä ja se oli yhtä suuri kun edellisistä loppumetreillä |O mä en käsitä mistä nää turvotukset johtuu, eipä oo aiemmissa raskauksissa ollu yhtään. Kuopusta odottaessa masu rupes näkyy vasta rv 20 jälkeen. Jotenki haluaa pitää tän raskauden ihan omana tietonaan mahdollisimman pitkään. :heart:

Hope08+NyytiTyllerö rv11+3





 
Siitä se turvotus nimenomaan ainakin mulla innostuu kun on ummetusta ja muuta ihanaa... Varsinkin siis iltaisin kun on päivän eka mättäny kaikkee ruokaa menemään. :D Eilen sorruttiin mäkkäriin ja olo oli kyl sen mukainen sit taas illemmalla.. Mulla auttaa luumut, ruisleipä ja puuro tohon kovaan mahaan. Kahvi kanssa aamuisin tepsii usein!

Mä tein tänään iiihana lasagnea ja namm ku oli hyvää pitkän siivouspäivän päätteeks. Mut nyt onkin mukavan siistiä ja kohta varmaan pelaillaan vähän Nintendo Wiitä kun miehen veljet tulee käymään, se on hauska vehje se. :D

Juu ja Rhealle onnea ! :flower: Maksetaanko se mammajooga muuten suoraan vaan sinne tilille ? Mä ku oon käytännössä työtön (työharjottelussa) ja varmaan saan siitä jotain alennuksia niin mitenköhän se sit niikö toimii... :eek: Täytyy varmaan soittaa työkkäriin.

Meillä pyöri noi sykkeet kokoajan 160-170 kun lainasin doppleria töistä... Leposyke oli varmaanki siinä 163 paikkeilla. ^^ Tiiä sitten kertooko se vielä mitään sukupuolesta ku baby on nii pieni. Työkaverillakin oli about näillä viikoilla vauvalla keskimäärin syke 173 ja poika on tulossa. :D

Must on ihanaa et sataa ja ku astuu aamulla ulos ovesta nii herää samantien. Jotenki ihan erilaista hengittääkkin. Illat pimenee ja saa polttaa kynttilöitä. Syksy on mun favourite! :heart:

mama-L & Onninasunen 12+3 <3
 
Mukavaa syyskuuta masuilijat!

Syksy tulikin rytinällä ainakin täällä etelässä ja olipa tuolla Kymenlaaksossakin aikasta viileää! Serkun häistä selvittiin ja oikein mukava ja lämmin tapahtuma mielestäni oli. Toisen pienemmän serkun nimipäiviä käytiin vielä juhlimassa ennekuin tultiin takaisin kotiin. Sain 20 ruusua sedältäni vauvasta... se on vähän erikoinen persoona, kun osti kukat vaimolleen, mulle ja tyttärelleen, jolla oli nimpparit! Mun mies oli vaan ollu kukkakaupassa, et mihin se tarvii kolmet kukat... :flower:

Nyt siis sukulaisetkin tietää, että meille tulee perheenlisäystä. Eivät varmaan olisi edes huomanneet, mutta kun yksien tätien kanssa tuli vauvatouhut puheeksi, niin paljastettiin. Iloinen asiahan tämä on! Tuleva isomummo on ihan tulessa, kun eilisellä morsiamella on laskettu aikaa päivää ennen meitä!! Eli kaksi serkusta odottaa lisäystä perheisiin niin lähekkäin! Sanoikin, että pitää neulominen aloittaa ajoissa! Se neuloo aina sairaalastalähtemispuvun...

Oma napa on jees. Uida en tänään uskaltanut enää ilman saunaa, mutta muuten menee ihan normaalisti olotilan kanssa. Viikot vierii ja matkaa on vielä, mutta eiköhän se tästä, toivottavasti. Masu näkyy pikkuisen, kun ei sitä ennen ollutkaan. Lihaksia kiristää ja fyssari kaverini kanssa juttelin ja hän sanoi, että enää niitä on turha tehdä. Voi vaan turhaan tulla kipuja, kun on liian tiukat lihakset vatsan kasvaessa.

Nyt uunipuuroa vahtimaan ja sitten saunaan!

Misupai ja Helmis 14+1


 
Kysäsempä nyt teiltäkin neuvoja.Eli mulla on pikkanen onkelma.Emmaljungan kuomusta on vetoketju rikki,sieltä sisäpuolelta mikä piilottaa sen hyttyssuojan.Eli mietin tässä että mistäs kannattais kysellä uutta ja kuka sen korjaa?mieleeni tuli suutari mutta korjaakos se tuommosia?vai kannattaako suosiolla ostaa uusi kuomu?

Meillä on huomenna toinen neuvolakäynti.Kurja olo kun on flunssa mutta ei kuumetta.
 
Loka
Voiko näillä viikoilla tuntua jo supistuksia ? Ku välillä ( varsinki sohvan siirron, yms. rankan homman jälkeen ) tuntuu sellasta kipua mikä tulee, menee pois, tulee, menee pois ... ihan niinku supistuksetki. :ashamed:

Loka ja Tirriäinen 13+2
 
Ensiksi ONNEA RHEA! :flower: :flower:

Sitten omaan napaan.. Täälläkin on vissiin flunssa, ei kuumetta. Eilen oli ihan ihme päivä, itketti vaan koko ajan ja mieskin vähän jo ihmetteli kun vollotin koko ajan. Sitten meninkin jo ysin aikaan illalla nukkumaan ja heräsin aamulla vasta klo 11. Nousin ylös ja vedin aamupalaa ja nukuin vielä pari tuntia. Sitten on ollut perjantaista lähtien ihan ihmeellistä huimausta ja nyt tänään sitä on ollu oikeestaan ihan koko ajan. Oon syöny ja kaikkee... Johtuukohan tää nyt raskaudesta vai jostain muusta tää jatkuva huimailu? Noi itkuilut yms.. menee kyl hormoonien piikkiin. Tuntuu vaa jotenkin et kaikki kaatuu päälle jne... Mies eilen kysyikin et pelottaaks mua! Siis kun meille tulee vauva... Ei se kyl varmaan sitäkään... Äh! Emmätiiä.

BB:stä sen verran et oon inhonnu ohjelman ensimetreiltä sitä Mariiiiiiiaa. Se vois kyllä jo lentää. Muihin en oo päässy vielä "tutustuu" niin hyvin. Sauli on kyllä mun suosikki! Symppis tyyppi! Eilistä jaksoa en katsonut..

T: Julietta ja vauveli 10+1
 
Mä lisään kanssa vielä tänne että synnytän ksks:ssa sitten kun tämä syntyy...
koko päivän olen tehnyt puuhommia omaan tahtiini..halkonut ja laittanut liiteriin..pidätteköhän te mua ihan hulluna!? mä vaan tykkään siitä hommasta ihan sikana!! :LOL:
 
Täällä vaan yskitään ja niiskutetaan. :snotty: Yskiminen rupesi eilen aiheuttaa tosi kipeitä supistuksia. Siis ihan saman tuntuisia kuin synnytyksessä. Pikkusen pisti huolettaa, joten päivystykseen marssin. Siellä verikokeet, spiiraa ja supparikäyrää. Spiira vähensi yskimistä, jonka ansiosta supistelut väheni, käyrä näytti selviä supistuksia aina yskänpuuskan jälkeen. Gyne kävi ultraamassa ja kamut voivat hyvin, mutta kohdunkaula oli lyhentynyt pari senttiä, joten tänään palaan äippäpolille tarkempiin tutkimuksiin. Vieläkin jos yskin tulee supistuksia ja muutenkin alamaha on tosi kipeä. Pitäisi päästä tästä yskästä eroon siis jollain konstilla. Anteeksi kun tää nyt oli oma napailua, mutta pisti vähän huolettaa kun viikkoja on vasta 14.

Yskivä Korven tyttö ja Kamut 14+0
 
myymä
Korven Tyttö Hui, mahtaa säikäyttää tuollainen! Onneksi osaavat polilla hommansa, joten eiköhän kaikki hyvin mene loppuun asti :heart:

Heräilin äsken ja kohta olisi taas töihin lähdön aika. Aamu on siinä mielessä alkanut hyvin, että minulla ei ole PÄÄKIPUA! Toivottavasti ei myöskään päivän aikana tule...
Kyllä se nyt näyttäs siltä että syksy on saapunut mutta toisaalta ihan kiva. En pidemmän päälle jaksa niitä helteitä. Tosin tässä raskauden ajoituksessa on se huono puoli että olen viimeisilläni TAAS talvella. Eli täytyy mahan kanssa vielä yrittää pakkautua yli-isoon takkiin, eikä kenkiä saa jalkaan kun maha on tiellä :p Esikoisen kohdalla oli ihan sama juttu ja loppuvaiheessa mies sitten laittoi mulle kengät jalkaan :D

Ja korventyttö ja MUUT jotka pyytelevät anteeksi sitä, että kertovat omasta navastaan niin pyh ja pah sanon minä! Sitä vartenhan me täällä ollaan, että voidaan jakaa näitä omanapa-ajatuksia! Eli ei mitään anteeksipyytelyjä jatkossa kiitos :D


Se olis sitten töihin, eli hauskaa päivää kaikille!

Myymä ja pikkukakkonen tasaviikoin 13+0 :)
 
Huomenet kaikille :wave:

Täällä sateinen ilma, mutta aurinkokin jo välillä pilkisti =)

En ole juurikaan ehtinyt ajatuksella lukea juttujanne, selaillut vain pikaseen läpi.



korven tyttö Toivotaan että yskä loppuu pian ja ei tule supistuksia enempää. Jaksamista!

Mua väsyttää ihan kauheesti. Koko viikonlopun väsyttänyt. Pahoinvointi ehkä jopa hieman helpottanut. Jeee!!!

Rhea Onnea synttäreiden johdosta! Ollaan näköjään samaa vuosimallia ;) Mä juhlin jo tammikuussa synttäreitä.

Ulkona tosi märkää niin pitänee harkita mitä ton ulkoilun kanssa tekee... Isompi herra ilmoitti kyllä ettei halua ulos. Jos vaikka pikku lenkille. Pakko kaupassa käväistä pikaseen....

piutsuli ja pojat+Hiiri 11+4
 
Onnea Rhea eilisten synttärien johdosta, ollaan saman ikäisiä ;)

Kiitos, Ninnille tästä syksyisestä uudesta ketjusta! =)

Ihan alkuun kysymys kivuista!!?? eli, mul on todella alkanut sattua kun esim. nostan omaa 12kiloista pikkumiestäni, nousen nopeasti ylös ja lähden kävelee tai kun teen jonkin venytysliikkeen vahingossa, tuntuu viiltävää kipua alavatsalla jommallakummalla tai molemmin puolin. Tiedän että "repäisykivut" on normaaleja, mutta että se sattuu niin että kyyneleet meinaa tulla silmiin ja pitää ottaa hetken aikaa lukua!! :eek: Tuntuu just siltä kun tuol alhaalla repeis jotain irti. Onko muilla tällasia kipuja? menee sit hetken päästä ohi. Pitäskö välttää jo kaikenlaista rehkimistä tuon takia..?

Muutamaan päivään ei kuulunut mitään masusta eikä liikkeitä ole tuntunut mutta illalla olin tuntevinani taas jotain, sellasta möyryämistä. Varmaan nää lisääntyy ihan lähipäivinä/viikkoina niin ei tarvii olla niin huolissaan kaikesta.

Minä nautin tästä syksystä, tuntuu et yleensä syksy on masentanut mua mutta ei tällä kertaa. Ilmat on viileämpiä, ihana kun ei hiosta kokoajan ja puistossakin viihtyy jotenkin paremmin nyt pikkuisen kanssa. Siivosin eilen parvekkeenkin oikein kunnolla, kuurasin ja pesin sitä innoissani ja otin kesäkukat pois (tai sen mitä niistä oli jäljellä). Nyt saa syksy tulla! :) Nyt ruuan laittoon..

enne ja mytty myttynen 13+4 :heart:
 
myymä
enne Mulla aivan samanlaisia repäisyjä varsinkin jos nopeasti nousee ylös tai pahimmat on silloin jos huonossa asennossa aivastaa! Silloin valuu ihan kyyneleet. En usko että ovat vaarallisia. Pitänee koittaa varmuuden vuoksi kuitenkin nousta varovasti :)

 
...on ollut vähän hiljaiseloa tällä suunnalla. Väsyttää nimittäin edelleen ihan ältsisti. Mä myös jännitän jo kovasti keskiviikkoa. Hassua, että tää raskaus on vaan yhtä jännittämistä ja päivien laskua. Ennen en oo juurikaan ajatellut ja vasta sitten 30 vkon jälkeen tiedostanut tyyliin vasta ja muistanut olevani raskaana ;) No ke siis on kakkos neuvola ja odottelen jo kuulevani :heart: tykytyksen junamaisen äänen.

Kääk olis niin kamalasti tekemistä kokoajan ja sitten ei saa mitään aikaseksi. Kun joku muuten ehdotti että noita tv ohjelmii vois aikastaa...niin kannatan. En tiiä johtuuko toi bb:n aikana nukahtaminen siitä, että mun mielestä siellä on tylsempii tyyppejä tänä vuonna kun viime vuonna. Tai sitten mä oon niin kalkkeutunut vuodessa ;) Viime vuonna oikeesti hekottelin kippurassa ja mä tykkäsin siitä Ollista se oli jotenkin niin mielikuvitusrikas. ÄÄh...

Niin ja Ninni kiitokset kun jaksat päivittää näitä tietoja uudelleen ja uudelleen.

Kerroinko muuten, että ekaks meillä hajosi pakastin ja viime vkolla astianpesukone. Mä kävin pe ostoksilla ja ostin uuden astianpesukoneen. Kannattaa muuten verrata noita hintoja. Mä luulen et Gigantista on jäänyt sellanen mielikuva että se on kaikkein halvin...vaan ne ois myynyt mulle lommoilla ja naarmuilla olevan astianpesukoneen 50e kalliimmalla, kun sain Mustasta Pörssistä tuliterän (siis samaa mallia olevan)!!! Ja oli palvelukin ihan toista luokkaa...G:ssa odotin, kun myyjä palveli mummoo, joka oli ostamassa 50e hintasta pölyimurii 45min! Ja MP:ssä sitten myyjä oli tosi ihana. Vaikka oli jonoa, niin oli tarkalleen selvillä, että kellä oli vuoro...ja sitten kantoivat mulle sen koneen autoon asti...kun näyttää rouva olevan pieniin päin...kääk...se siis näkyy jo ;)

Täytyy kysyy yks kysymys. Mä teen sellasii pätkähommia...eli opetan kansalaisopistolla musiikkia muutaman tunnin vkossa. Koskahan mun pitäis sanoo että oon raskaana. Kun ne tunnit ja kurssit on sovittu jo viime keväänä (siis ennen kun tiesin että oon raskaana)...niin aattelin vaan kun ollaan pienellä paikkakunnalla ja on vaikeeta saada ketään tekemään mun hommia. Ja vaikkakaan ei oo kysymys kun muutamasta vkotunnista, niin mitenkä menee sitten helmikuun jälkeen...vai pitäiskö mun ottaa joku tekemään ne hommat jo nyt...jos joudunkin jäämään saikulle tms. Ööh...joka vuosi oon samassa tilanteessa...tavalla tai toisella. Välillä en oo kertonut pomolle ollenkaan että oon raskaana ja tehnyt hommat synnytyksenkin jälkeen...kun me hoidetaan kuitenkin lapset kotona, niin aina on joko mies tai minä kotona. Täysimetyskin onnistuu, vauvan voi rytmittää syömään niin että kestää muutaman tunnin poissaolon...ja oon viel pumpannut varamaidot jääkaappiin, niin ei oo sitten mies ihan pulassa, kun tissit on 50 km päässä...hih
:LOL:

Juuh, nyt täytyy lähtee ulkoilemaan, muuten tuun mökkihöperöks

Mamma Muu+Mulperi 11+
 
Terveeks taas :wave:

Julietalle piti vastata et kuulostais et sul olis alhanen hemoglobiini ja siihen auttaa raudan syönti. Ku on alhanen hemo ni väsyttää tosi paljon ja huimaa kans ja toinen on alhanen verenpaine. Millon sul on neuvola tai lääkäri et pääsisit testailee?? Varmaan kannattaa varata ylimääränen neuvolakäynti et saat noi mitattua :whistle:

Ja äiskä äiskä, tervetuloa takaisin :D

BB-jutut: Inhoon Satua ja Henriä :x Ja vähiten inhoon Kadia, Saulia ja Punkkia. Onneks maria tippu pois ja edgar jäi :D Meil on 24/7 koko ajan makkarissa päällä vaikkei katottaiskaan..

Ja mua kans inhottaa ku ei mahu talvitakit päälle. Tulis nopee hirveet pakkaset et pääsis ees kerran pitämään. Mulla on niin hienoja talvitakkeja et kyl harmittaa ku en niihin mahu :snotty: Et ens talvena sit taas.. Ja joulunakaan ei voi syödä mitään, maksalaatikkoa kaipaan jo nyt :eek:

Mä toivon että kuulen sydänäänet huomenna!!!

Suvitus+Yrsa 11+2
 
HEIPS!
LOKA: Mulla kanssa ollut samoja vaivoja päänsärkyä, huimausta, väsymystä ja alavatsassa kouristelee välillä tosi pahasti. Verenpaine on tosi alhaalla ja lääkärissä todettiin virtsatietulehdus, (en edes muista milloin viimeksi ollut). Sain saikkua ja huomenna olisi eka ultra. Raskausviikkoja 12+6.

Hasssua miten ekan lapsen kohdalla kaikki meni aluksi hyvin ja vasta raskausviikolla 23 alkoi ongelmat. Tämä raskaus on ollut alusta asti vaikeampi ja tuntuu, että kroppa ei millään totu muutokseen. Jotenkin jännittääkin enemmän kaikki ultrat ja synnytykset, hassua! Kyllä se vaan totta on, että kaikki raskaudet ja synnytykset on erilaisia.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille terkuin Nipu ja masuasukki 12+6
 
Kiitti Myymä! Olipa huojentavaa tietää että en ole ainoo jolla sattuu jo pelkkä aivastus hankalassa asennossa. Tai en nyt tiedä hankalas, mut jokuhan sen aiheuttaa. Eilen yskäisin kovasti istuessani sohvalla niin vihlaisi niin että meinas itku tulla. Mut kuuluu varmaan asiaan, täytyy ehkä vähän ennakoida noita tilanteita mikäli voi.

Nipu82, onnea huomiseen ultraan! sä näetkin siellä luultavasti jo ihan hyvänkokoisen vaavin! :heart: Itse kävin ekassa ja näillä näkymin ainoassa ultrassa viikolla 8 ja silloin siel näkyi vaan pikkuriikkinen möykky. Mutta siis pääasia tietenkin et oli oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja =) Mut kyllä vähän harmittaa et muutama viikko siitä niin vaavi olis ollut jo enemmän vaavin näköinen. Mut tulehan sit kertomaan kuulumiset ja laittaa vaik ultrakuva jos voit :)

enne ja myttynen 13+4
 
Hjeelou ! Onpa ollu kiireinen aamupv töissä ja olo sen mukainen... Eilen meni niin myöhään toi nukkumispuoli ku oli kylässä ihmisiä et päiggärit voi olla aika kohillaan tänään, onneksi kotiin jo kolmelta. Työkkärin ja verotoimiston kautta tosin, ihanaa...

Mullakin noita "repäisyjä" välillä, varsinkin kumartuessa ja sitten jos kääntää vaikka kylkeä liian äkisti sängyssä. Uskon kyllä että on ihan asiaankuuluvia eikä onneks oo ihan kaksinkerroin vetäny. Älytön väsymys muuten ainakin mulla johtui sen hormonaalisen väsymyksen lisäksi anemiasta, huimaus enemmän merkki alhaisesta verenpaineesta. Lokalle siis tiedoksi. Käy ihmeessä tarkistuttamassa :)

Huomenna lääkärineuvola ja sitä jo kovasti odotellaan ! Kertokaas mitä muuta siellä on kuin se ah niin mukava sisätutkimus? :D Ainakin hemppa ja pissinäyte pitää taas tarkistuttaa... Oon niin taipuvainen anemialle ja tolle virtsatientulehdukselle. Inhottavia juttuja :|

Onko kukaan muuten ajatellut tilaavansa/tilannut mitään vauvalle ulkomaisista nettikaupoista? Mm. saksalaisia vaunujahan on kehuttu kovasti, samat mallit kuin täällä mutta puolet pois hinnasta. Itse vilkuilin tälläista sivua kuin http://www.kiddies24.de : turvakaukalo on meillä hakusessa. Erityisesti tuo malli Maxi Cosi Cabriofix joka on ainakin tässä testissä menestynyt: http://plaza.fi/ellit/perhe/lapset-kasvatus/turvakaukalotesti .. (ainoa kiitettävän arvosanan saanut).
Suomessahan kyseinen härveli maksaa 169? + jalusta 189?. Tuolta nettikaupasta kaukalon saa hintaan 119?, jalusta 99-119?. Ja tuo jalustahan on ilmeisesti pakollinen, eikös juu...? Pitää kyllä vielä tarkistella että sopii juuri meidänkin autoon. Mutta huimia hintaeroja! Kannattaa vertailla ja seurailla, semmoinen rahareikä tuo tuleva perheenjäsen ainakin meillä on. :D

näitä turisi
mama-L & Onnenkantamoinen 12+4 :heart:
 

Yhteistyössä