~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Heippa kaikki masunkasvattajat =)

Hengissä ollaan täälläkin, väsyneenä edelleen..
Aamulla oltiin neuvolassa ja on tullu hemppa alas ollen 123 (lähtö yli 150) ja verenpaineetkin oli 118/80 eikä mulla ikinä ole noin alhaiset... eli ei ihme jos väsyttää. Siis lisää lepoo ja terveellistä ruokaa höystettynä vitamiineilla.

Onnea taas hyvistä ultrauutisista!! :flower:

margit, meillä on ollut jo kaksi ultraa, joissa kaikki hyvin (viimeisin viime viikolla). Viikkoja on huomenna jo 14, eikä kuultu tänään neuvolan laitteilla sydänääniä kuin iiiiiihan pienen hetken verran. Sen verran liukkaasti kaveri karkas alta pois. Ja niitäkin piti etsiä tovi. Neuvolatäti sanoi että voi olla istukka edessä ja sitten jos tyyppi on selkä ylöspäin, niin niitä on tosi vaikea saada kuulumaan vielä näin pienillä viikoilla. Eiköhän teilläkin ole kaikki hyvin, ne vaan on niin vikkeliä liikkeissään, kun tilaa on pyöriä. Muutama viikko eteenpäin, niin ei tarvii pelätä sitäkään, kun tuntuu jo liikkeetkin. :heart:
Mullei varsinaisesti ole vielä tuntunut, mutta semmosia ihme "muljahduksia" jo tuntuu, joten eiköhän ne pienen pienet potkut kohta ala tuntumaan jo kunnollakin.

Ei maar, töistä raapustan ja nyt alan tekemään lähtöä kotiin, jossa ei tosiaankaan jaksa tehdä mitään muuta, kun lössähtää soffalle kattoo sitä kirottua BB:tä :kieh:
sitä me väijyttiin lähes koko viikonloppukin, et toooooosi reipasta menoa täällä!!

Mut hei, me saadaankin laiskotella hyvällä syyllä, jos siltä tuntuu! Koitetaan jaksaa ja pikkuvaemo ja muut flunssaiset, koittakaa löytää se lepoaikakin - on se vaan niin tärkeetä!!

Hexodus ja masumöyrijä 13+6
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Mulla oli tänään eka lääkärikäynti. Aluksi etsi sydänääniä varmaan 10minsaa ja ku ei kuulunu ni teki sisätutkimuksen. Kaikki näytti hyvältä ja sano että kokeillaanpas ylempää ja heti kuulu sydänäänet. Sit kyseli et oliko viime menkat erilaiset tms. ku sano et saattais olla viikkoja enemmän, ehkä. Ja ehdotti et yrittäisin vaihtaa ultrapäivän ku piti olla se np 14.9. millon viikkoja 12+6 mut jos viikot yhtään heittää ni menis ultra-ajan yli.

Soitin sit kättärille ja siel oli joku kamala asiakaspalvelija. Heti kysy oonko ensisynnyttäjä ja sit sano et 'joo katos, toisen synnyttäjällähän on suurempi kohtu'. Sanoin et enhän mä omasta tahdosta soita vaan lääkärin kehotuksesta ja sit sano vaan et ei tälle nyt voida tehdä mitään :eek: Jäi tosi paha mieli.. Nainen kuuli varmaan puhelimessa et kuulostin nuorelta ja heti ajatteli et taas yks nuori ja vainoharhanen odottaja. Mut oonki vainoharhanen ku aloin ajattelee jos ei np-mittaa saa sit otettua ollenkaan mut nyt otan rennosti ja yritän ajatella positiivisesti..
Ainakin meille on tulossa vauva :heart:

Sori ku tuli niin sekavaa sepustusta :ashamed:

Suvitus+Yrsa 11+3
 
Mahtuuko tänne vielä yksi äiti mukaan? Olisin halunnut jo liittyä aikasemmin mutta mulla oli epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi laskettu aika epäselvä enkä ollu varma kuulunko maaliskuun vai huhtikuun ryhmään.

Eilen ultrassa sitten varmistui lasketuksi ajaksi 13.3.08.

Olen 81 syntynyt äiti Salosta. Mulla ja miehelläni on ennestään yksi tyttö joka on syntynyt 7/06. Mitähän vielä kertoisin...

Ensimmäinen lääkärineuvola mulla on torstaina ja silloin kuulen vihdoinkin jo sydän äänetkin. Neuvolassa ne ei vielä kuuluneet joskus viikolla 9. Nyt siis on jo viikkoja 12+4
 
Suvitus, älä välitä! Pääasia että vauva tulee ja niskaturvotuksen voi suhteuttaa vauvan kokoon eli jos isompi sikiö myös turvotusta verrataan siihen, mutta kyllä sen varmaan mitattua saa!
Itse olen jättänyt minimiin kaikki soitot ja käynnit kättärille just siitä syystä, että aina saanu kurjaa kohtelua sieltä :(
Ihme juttu, jos omassa duunissa kohtelisin potilaita/asiakkaita yhtä tympeästi tulis varmaan heti noottia :kieh: Kaikki kättäriltä huonoa kohtelua saaneet nouskaamme barrikaadeille vaatimaan parempaa kohtelua ;)
 
Tervetuloa taas uusille! Lisäsin teidät jo listaan!!

Mites Nipun ultra meni? Entäs Papagena ja Veera, paljon oli vaavin pää-perämitta ja syke? Kauheeta utelua :LOL: .... Mä sain taas kuulla sydänäänet, mieskin ekaa kertaa tästä kolmosesta :heart: .

Sit taas gallup-tyyppinen kysymys teille, joilla jo ennestään lapsia! Eli meinaatteko ottaa lapsen/lapset mukaan rakenneultraan? Mun mielestä se ois kiva et hekin näkis vauvan vähän liikkuvana. Meidä tytöt muuten ilmoitti tänään et he haluu pikkuveljen kun on kuulemma jo tarpeeksi tyttöjä meiän perheessä :)

Eipä muuta taas!

:heart: :Ninni ja Kultsi 12+2 :heart: :heart:

PS. On muuten vähän suhrunen toi ultrakuva ku ei meiän kirppu meinannu pysyy millään paikallaan =) =)
 
Täälläkin ollaan flunssassa. Poika sairastui just ekaks synttäripäiväkseen. Nyt on poika onneksi paranemaan päin mutta nyt se flunssa on mulla.

Mulla oli tänään eka lääkärineuvola. Käynnissä meni kaiken kaikkiaan ehkä 10 minuuttia ja siihen sisältyi terveydenhoitajan osuus. Lääkäri(mies) oli todella tympeä ja mun harmiksi ei ollut edes sijainen :'( Sisätutkimuksen teki hät'hätää mut ei siitä sen enempää sanonut, sydänäänetkin löytyi ja niitä kuunneltiin ehkä 30 sec. Kaiken kaikkiaan käynnistä jäi tosi paska fiilis vaikka kaikki olikin kunnossa. Onneksi noita lääkärintarkastuksia on raskauden aikana enää 2 jäljellä ja sit jälkitarkastus mutta sekin tuntuu tällä hetkellä ihan liian monelta kerralta :'(

Np-ultraan varasin ajan yksityiselle mutta nyt mietin että menenkö sinne kuitenkaan. 100 euroa on aika kova raha. Toisaalta nyt kun on täällä nähnyt teidän uä-kuvia tekisi hirveästi mieli mennä itsekin.

Mimmi + massukki 11+5
 
Hei! Ihania ultrakuvia, onnea kaikille joilla oli hyviä ultrakuulumisia!

Oli pakko vaan pikasesti kommentoida kun joku kirjoitti et yöllä pissahätä sattuu ja olin itse miettinyt samaa et miks se niin koskee mahaan viel vähän pissaamisen jälkeenkin. Hyvä kun selvis =)

Tutteli mietti masullaan olemista, se oli myös yksi asia mikä mietitytti muakin kun nyt alkaa just kaikki jumpat ja muut niin uskaltaaks siellä vatsallaan touhuta.. Kai sitä pitää vaan luottaa omaan kehoon ja tehdä sen mukaan miltä tuntuu.. mut kyllähän sen järkikin sanoo et kannattaa vähän rajoittaa kovia venytyksiä ja treenaamisia, itse en ehkä uskaltais mitään kovaa vatsalihasjumppaa enää tehdä.

Margit, ihana kuulla et ultrassa oli sit kaikki hyvin :heart:

Mulla on tänään tuntunut useaan otteeseen liikehdintää masusta, ihana tuntea niitä hentoisia liikkeitä jo.!

enne ja myttynen 13+5
 
Mimmi! Saat kaikki sympatiat, koska mulla on samanlainen kokemus. Tosi pettymys! En todellakaan saanut minkäänlaista varmuutta siitä, että kaikki on kunnossa.
Mä kans katselin ihailen tuota Papagenanultrakuvaa, aivan järjettömän selvä, näkyy kasvot ja kaikki! Tasan ei käy onnenlahjat näissä asioissa :'( Meidän ultrakuvassa ei erota kuin jalat :LOL: Muu on yhtä suttua...
Ihanaa, kun alkaa olo parantua pikkuhiljaa! Pääsis vaan tästä jatkuvasta miettimisestä, et onko kaikki kunnossa..........

skog 15+
 
Alkuperäinen kirjoittaja margit:
Vitsi,tänään oli neuvola lekuri ja eivät saaneet sydänääniä vieläkään kuuluviin, Kyl iski kamala hätä. Tohtori kyl kovasti lohdutteli et viikot on suht vähäiset (10+6) et monesti on ihan päivistä kii milloin kuuluu. Sain sit viikon päähän uuden lekuriajan,josko sit kuuluis. Mut en kyl pysty viikkoa oottaan,joten neuvottelin raha-asioista ukkelin kans ja varasin ultran yksityiselle jo tälle illalle.Onnex sain noinkin nopeeta. Kyl pelottaa.
m
Heippa hei! Täällä kans yks pelokas. Sanoisin et meijän neuvola on kyl ihan syvältä. Tänään oletettuja raskausviikkoja 10+3. Ei kuulunu sydänäänet eikä saatu sitä sikiötä näkyviin sillä niitten laitteella. NO, eikös tää täti alkanu ihan oikeesti panikoimaan, et kyl sen pitäis jo näkyä ja kuulua et onkohan kaikki nyt ok ja alko soittelee vaa lekurille ja varas toisen ultraajan ja mä olin tietty ihan paniikissa ja meinasin jopa pyöstyä vessaan....
Lääkäri sai sitten sen sikiönkin näkyviin, mutta hänen mielestään ei saatu tarkkaa tietoa siitä että sykkikö se. Ei kuulemaa tarvi olla huolissaan, mutta olen kyllä silti!!!! Täytyy kuulemma vaan odotella pääsyä np-ultraan. Ja siinä kaikki. Ei aikaa seuraavalle kerralle tai muuta tietoa, lähdin kotiin panikoimaan.... Tuolla näköjään pitää itse tietää kysyä, jos haluaa tietää jotain!!
Voiskohan se olla kuitenkin vielä vähemmillä viikoilla??
Voiko olla esim vasta 8+jotain, jos ne ovat laskeneet että se olis 10+3?

Ja koskas ne kaikki verikokeet yms pitäisi ottaa?? Mä en ole ainakaan antanut ku virtsanäytteet! Mistään verikokeista ei ole edes mainittu? Pitääkö niitäkin itse pyytää?

Täytynee varata huomenna aika yksityiselle ultraan, jos sitä np-aikaa ei huomennakaan ala kuulua.

Eli jos jollain on samoja kokemuksia tai parempaa tietoa kun meidän neuvolalla niin jos voisi vaikka mun mieltä avartaa... Thanks paljon! Arvostan apuanne!

T: Julietta ja vauveli??

 
myymä
Papagena Ihan mieletön kuva!!! aivan ihana :)

Ja ninni78 galluppiin rakenneultrasta, meillä ei saa lapsia viedä tutkimushuoneisiin joten ei meinata ottaa esikoista mukaan .On muutenki vasta 2,5, v joten ei varmasti mitään ymmärrä :)

Olo on ollut loistava! Ei pahoinvointia eikä pääkipua! Kuuntelin tänään vauvan sykkeitä ja olivat taas sen 135 :)
Laskin tuossa että puolisen vuotta olisi enää äitiyslomaan.. ai että saisi mennä kyllä aika nopeasti!!!!

Mitään suurta uutta ei nyt ole joten palaan asiaan myöhemmin :)

Myymä ja pikkukakkonen 13+1
 
Tervehdys!

Napsuttelen pikaisesti omia kuulumisia ennen nukkumaan menoa. Luulin, että oksetuksesta jo pääsin... Pari iltaa sitten kuitenkaan en kerennyt kyläpaikasta kuin parkkipaikan ruusupuskille, kun jo mahan sisältö kieltäytyi pysymästä sisällä. Epäilen syylliseksi viattomalta vaikuttanutta purjonpalaa salaatissa. Mun kroppa ei nyt enää siedä raakaa sipulia!

Verenpaine tuntuu olevan toooosi matala. Olen parina aamuna ottanut ihan pokkana merisuolakiteen nieleskeltäväksi ennen kouluunlähtöä. Se vähän helpottaa huippaukseen, mutta taas iltapäivällä syke tuntuu kurkussa asti. Ja jyskyttää ainakin kahtasataa pienissäkin ylämäissä. Niinkuin olisi hirveän huono kunto tai kuukauden flunssan jälkeen, mutta ihan terve olen ollut. Pitää ottaa neuvolassa puheeksi.

Suoli on toiminut moitteettomasti eikä yöllä tarvi nousta pissalle. Onkohan mulla kohtu sijoittunut hieman korkeammalle kuin mitä keskivertonaisimmeisellä, kun ekassa lääkärineuvolassa kohdunpohja tuntui napaa jo hipovan? Sieltä se sykekin löytyi. Tai sitten mun napa on alhaalla.

Sienna ja Tulokas 12+ kohta 3


Öitä!
 
Voi ei Piippa :hug: :'( .

Kaamee olo, yöllä kurkkukipu äityi aivan järkyttäväksi. Viimeks ollu noin kipee teininä "pusutaudissa".
Illalla oli lämpöä ja jouduin perumaan tän päivän työt. Aina jotenkin hävettää ilmottaa olevansa sairas, kun teen töitä free lancerinä.

Tänään on np-ultra, jännittää ja vähän jotenkin myös pelottaa mennä sinne. Tuun kertomaan sitten kuin kävi.

Mukava uutinen eilen oli, kun mallitoimistosta soitettiin, että haluaisivat tehdä sopimuksen meidän pojan kanssa. Muutamissa kuvauksissa ollaan käyty ja poitsu on tykännyt tosi paljon.

Jännittyneissä tunnelmissa pikkuvaemo ja -kakkonen

 
Sienna:
mulla lääkäri tunnusteli kohtua ennen sisätutkimusta ja vihjaili, että olisiko raskaus mahdollisesti pidemmälläkin jo menossa koon perusteella.. Mutta ultrassa viikot vastasivat sitten kuitenkin arvioitua. Ja tuosta navan seudusta tosiaan paineli, jopa vähän yläpuolelta, kun yritti saada Nyyttiä kääntymään otollisempaan asentoon. Lkr siis rv 12+4. Koko tähänastisena raskausaikana en myöskään ole kertaakaan noussut yöllä vessakäynnille, joten rakolla taitaa sitten olla paremmin tilaa täyttyä. Tätenpä siis vaikuttaa siltä, että päättelysi yläasentoisesta kohdusta voisi pitää paikkansa =)

Hyviä ultrakuulumisia olikin nyt jo monella, mukavaa lukea :flower:

~Tiila ja Nyytti 13+5
 
Piippa poistin sut listasta, saako varovasti kysyä mitä on tapahtunut? :hug: sulle joka tapauksessa!

Pikkuvaemo haitko mitään lääkettä kurkkukipuus? Monelta sulla on ultra? Tuut sitte kertoon kuulumiset kun taas ehit koneelle! Onnea pojalle mallisopimuksesta :flower: , minkä ikäinen hän olikaan? Me ollaan miehen kanssa monta kertaa kysytty tytöiltä jos he haluis mennä mallikurssille, mut vielä ei oo tullu innostusta asiaan =)
Kurkkukipu on niin ärsyttävää, mulla oli just 3 viikkoo sitten, ja sillon tuntus et raskaana ollessa ei voi mitään lääkkeitä ottaa, kuikutti oikeen. En sillon tajunnu et panadol-hot ois ollu sallittujen aineiden listalla, ois voinu helpottaa sillon ku mulla oli nuha pahimmillaan..

Olin eilen siellä ultrassa ja mun piti mennä sen jälkeen heti labraan antaan ne verinäytteet mut siellä oli niin järkky jono et varasin ajan tälle aamulle, saa nähdä pyörrynkö. Mua ei tee verikokeiden ottaminen eikä oma veri yleensä pahaa, mut kun on ollu aamusin vähän heikko olo ni saas nähdä miten käy. Eilen ois ollu mies mukana ultran takia mut tänään meen yksin.
Julietta meillä ainakin annetaan automaattisesti lähete labraan, siellä tutkitaan vaikka mitä, en nyt muista kun ei oo ne laput tässä, mut esim. hiv, syfilis, veriryhmä, hb ym. ym.

Laitoin muuten eilen ultrakuvan kännykkäni pikkunäyttöön taustakuvaks ni sieltä pikkunen tuijottelee sit mua :heart:

Nyt tarvii lopetella, tarvii viedä tyttö kouluun kohta!

:heart: :Ninni ja Kultsi 12+3 :heart: :heart:
 
myymä
Huomenta!

MEninpäs sitten eilen hehkuttamaan sitä pääkivun katoamista ja TADAAA tänään kun heräsin, se on taas läsnä! Ei kai se siitä sitten pääse kokonaan laisinkaan...
Ärsyttää kun naama kukkii kuin viimeistä päivää. Mulla on aina ollut hirmusen vähän mitään ylimääräisiä näppyjä tai finnejä naamassa ja nyt niitä tuntuu olevan joka puolella. onneksi otsatukka vähän jeesaa tota otsan seutua ;)

Se olisi sitten tänään iltavuoro pitkästä aikaa. Toisaalta ihan kiva niin ei tarvinnut herätä niin aikasin mutta menee kyllä koko päivä ihan hukkaan kun yhdeksi menen ja yhdeksältä pääsen..

Nyt auttakaa kun minä ja mies ollaan oltu VUOSI naimisissa tämän kuun viimeisenä päivänä ja meillä olis se vkl vapaa ja johonkin olisi tarkoitus lähteä. Joko Venlan kanssa tai ilman. MIHIN MENEMME? Joku kylpylä on ihan ok vaihtoehto mutta ollaan oltu aika paljon kylpylöissä joten sikäli ei eroa meidän "reissuista" .. eli ehdotuksia kehiin kiitos! Kotoota pitäis päästä pois :)

Myymä ja pikkukakkonen 13+2 :)
 
mäkin kirjotan pitkästä aikaa. lukenut oon kyllä kovasti teidän juttuja :)
tosta joogasta, mua kovasti harmittaa kun pääsin vasta varasijalle 9 :kieh: että turha toivo varmaan ees miettiä että pääsis...
perjantaina ois eka ultra, kauan sitä onkin ootettu :heart: piti olla jo viime perjantaina mut peruuntu. pikkusen sydänäänet kuuluu jo hyvin, pikkupeikolle kiitos kun lainasi doppleriaan :heart: ;) ekaa kertaa kun kuuntelin, olin aivan onnessani kun kuului. noh, mies tuli töistä ja nauro vaan että "muuten ihan kiva, mutta noi on sun omat sydänäänet..." pikkusen hävetti kun olin omiani ihastellut :ashamed: mutta löyty ne vauvankin sitten :heart:
onko kellään tietoa olisiko jyväskylässä muita liikunta mahdollisuuksia kuin tuo uinti? mammoille siis... oishan se uintikin kivaa mutta haluaisin ehkä mielummin johonkin joogan tapaiseen. kumma kylä tää kun noin paljon halukkaita mut sit vaan yks ryhmä :kieh:
nyt pakko mennä aamupuurolle että sais mahan toimimaan. ois se kiva päästä vessaan ees kerran viikossa ;)

tyynex ja ukko-pekka 12+3
 
Kääk miten ihania ultrakuvia ootte saanu! =) Papagenalla erityisesti, niin kaunis. :heart: voi että... kyllä noilla uusilla värkeillä saa niin paljon hienompia. Meilläkin on Jyväskylässä Keskustan neuvolassa muka uus laite mut kekkulinmarjat sillä tommosia kuvia tulee. Mutta kyllä siitä meidän kuvasta onneksi vauvelin erottaa ja ulkoiset raajatkin jopa. :D Paljon parempaa kuvaa antaa siis siitä näytöltä mut ne tulosteet ei oo kyllä kovin hyviä, onko vika ultraajassa vai liikkuvassa lapsessa? :p

Mullakin oli vähän flunssatuntemuksia tänä aamuna mutta lähdin sitten kuitenkin vielä töihin.. Jospa se ei tästä enää äityisi. Ei ollut ehkä kuningasidea kyläillä anoppilassa ku siellä oli yksi lähemmäs 40-asteinen kuumeinen parka. :( Ja täällä kanssa on semmoset hormoniviljelmät otassa että! Tosi ällöttävää :D Hyvä iho on aina ollu mun "tavaramerkki", sinne tais mennä sit sekin. Oon nyt koittanu rasvailla ja olla pitämättä otsatukkaa ja on se onneksi vähän rauhoittunutkin.

Eilen kuuntelin vielä iltapäivällä vauvan sykettä niin se oli siinä 155-163 välillä, eli taisi olla vielä hitaampi ainakin se leposyke kuin luulin. Toisaalta sitä mukaa kun hän kasvaa niin syke tietenkin laantuu jonkun verran. Mutta oli kyllä mukavaa taas kuulla se siunattu ääni, kun lääkärissä ei kuultukaan.

Töitä pitäis jatkaa ja iltapäivällä sitten kotiinpäästyä kirjoittaa omalle isälle kirje raskaudesta ja muistakin ajatuksista.. Kun en osaa sille puhua, on tullut tuomio niin monta kertaa. Enkä aina voi ymmärtää sitä, vaikka rakas onkin. Hän on hieman alkoholisoitunut, tänä vuonna unohti mun syntymäpäivät ja nyt kun asutaan samalla paikkakunnalla nähdään vielä vähemmän kuin ennen, puheluita hän soittaa vasta kun on tarpeeksi kännissä, silloin kiinnostaa mitä mulle kuuluu. Joka tapauksessa, toivoisin että ainoa sukulaiseni täältä tukisi, se jää nähtäväksi. Olipa rankka aamunavaus...

mama-L & Onneli 12+6

 
tyynex, ainakin sellainen on kun "Odottavien äitien kuntovoimistelu ja rentoutus". Keskiviikkoisin 18-19.00 Puistokoululla. 12.9-12.12.07 ja 9.1-30.4.08, Lukukausimaksu 16?. Sinne vaan ekalla kerralla eli tuolloin 12.9 ja ilmoittautumaan. Itsekkin varmaan tulen tuonne sitten kun se jooga loppuu. :) jos vielä mahtuu mukaan.
 

Yhteistyössä