~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Ajattelin minäkin kirjoitella tänne, kun on nyt tultua harvakseltaan muistettua...

Minulla oli maanantaina eka neuvolalääkäri (10+4). Päätavoitteeni oli, että halusin kuulla sydänäänet. Enhän ollut oikein mitään todistetta vauvasta aikaisemmin saanut, paitsi tämä aamusta iltaan kestävä nälkä ja kuvotus :/ . Yllätys oli, että lääkärillä oli ihan oikea ultra! Elikä mä näin meidän tyypin ekaa kertaa---siinä kyllä toisesta silmästä valui kyynel, vaikka kuinka yritin olla pokkana. Sain yhden kuvankin mukaan. Vauveli pyöriskeli kovaa vauhtia ja näin jopa sormetkin!

Tuosta BB:stä. Minäkin tuppaan olemaan niin väsynyt, että nukahdan sohvalle joka ilta ennen kuin se loppuu. En pysty valvomaan niin myöhään, vaikka normaalissa tilassa se ei todellakaan ole myöhäinen.

Helmi ja "Tyyppi" 10+6 :D
 
HEIPS KAIKILLE!

Aivan älyttömän mahtava fiilis ja ihan turhaan jännitin ultraa. "möykyllä" kaikki hyvin :) . Ensimmäistä kertaa tuntui, että kaikki pienetkin vaivat katosi. Laskettu aika ei muuttunut yhtään ja kokoa oli 7 cm. Sydänäänetkin kuultiin ja se tuntui taas valtavan ihanalta. Esikoinen on vähän räkäinen ja eilinen ilta menikin sitä hoivaillessa. Nyt pitää jatkaa taas töitä. NINNI78: vastailen muihin kysymyksiin paremmalla ajalla.

terv. Nipu ja möykky 13+1
 
Ultrassa käytiin maanantaina, nt 0.8 pääperämitta oli 62,5, pää 22mm ja reisi 8mm. Samoin ku Papagenalla eli pääperämitta oli yli 6cm ja LA ois pitäny laskea päämitasta ja silloin se ois kai vähän siirtynyt mutta kun reisi oli luutunut vasta noin vähän niin kaikki vastasi viikkoja eli LA pysyi 16.3. Kaikki kunnossa. Saatiin nähdä hieno potku, nilkkakin meni kuten pitää. Muutenkin vauva pyöri kuten kätilö tahtoi, yhteistyökykyinen pienestä pitäen =) Sykettä ei sanottu paljon oli ja ei olla sitä vielä kertaakaan kuultu.

En mä aio ottaa esikoista mukaan ultraan, missä me käytiin niin siellä oli ainakin lappu ovessa että pieniä lapsia ei mielellään mukaan sillä saattavat häiritä tärkeää tutkimusta ja työrauhaa. Jos aikoo ottaa mukaan niin mä soittaisin ja kysyisin etukäteen sopiiko.

Myymä mistä ostitte dopplerin? Mitä maksoi? Ihan mielenkiinnosta utelen ku en oo ennen törmännyt kehenkään kellä olis kotona oma.

Magdaleena 12+3
 
kaikki onneksi hyvin. Tosi vilkas pikkukaveri oli masussa :heart: . Nykyään on tosi tarkat ultrat, siellä näky kasvotkin aika selvästi. Tyyppi näytti kyllä isoine silmänalkuineen aivan avaruusoliolta :LOL:

Ninni, meidän poitsu on viisivuotias. Kuvia löytyy www.kinderit.com , sieltä syysmallisto/pojat. (lyhythiuksinen poika)

En oikein uskaltanut ottaa mitään kurkkulääkettä ja se Panadol Hot maistuu aivan kaameelta.

Mitäs kaikkea ootte jo shopanneet vauvoille?

Itse en vielä kauheesti, parit baby-Crocsit Thaimaasta, mutta en oikeestaan vaatteita. Äiti oli ostanut aivan ihanan beigen tilkkutäkin, sopii molemmille ja siinä oli tosi kauniit koristelut, ei liian imelät.

Vaunut on tilattu, kun saadaan tutun kautta vähän huokeammin. Ne on oikeestaan enemmän kuomurattaat, joista saa kantokassin avulla vastasyntyneellekin sopivat. Merkki on Herqules.

Pojalle ostettiin ihan sikakalliit Teutoniat, jotka alko vuoden ikäsellä tuntua jo aika raskailta. Nyt ollaan tässä vaunuasiassakin viisaampia.

Mukavaa iltaa kaikille! t.pikkuvaemo ja -kakkonen
 
myymä
magdaleena74 Mulla on vuokralla se www.kuuntelevauvaa.fi sivuillta. Siellä on myös myynnissä tuommoisia halvempia versioita :) Itselläni on vuokralla se missä on näyttö! :) oiva kapistus :)
 
Moi! Varasin ajan huomiseksi yksityiselle. Niillä kuulemma niin hyvät laitteet että kuuluu ja näkyy jo viikolla 6+... Oikein kivalta kuulosti täti. Selitin tilanteen, ja kysyi että jaksanko odotella klo 17:ään vai tulisinko jo aamulla. Otin aamuajan. :)
Ihanaa, huomenna sitten selviää ollaanko vielä menossa mukana. Pitäkää peukkuja! :attn:

J 10+4?
 
Moi pitkästä aikaa! Olen seuraillut keskusteluja sivusta, mutta en ole niihin osallistunut. Huomasin kuitenkin, että minut oli tuolta yrittäjien puolelta napattu tuolle listalle ilman LA:aa. Ihanaa, että olen saanut pysyä mukana!

Kaikki tuntuu olevan ihan hyvin ja lapsi kasvaa, maha vielä ei. LA on 3.3. ja sairaala PHKS. Ikää minulla on ihan kohta 26 ja ensimmäinen tulossa. Ultra oli kolme viikkoa sitten. Huomenna on eka neuvolalaakäri, viikkoja on siis nyt 14+3. Aika kuluu hurjan nopeasti töitä tehdessä.

Kuka osaisi kertoa, mitä lääkärissä tapahtuu?

Voimia ja iloa odotukseen juuri Sinulle! :heart:
 
Pakko tulla hehkuttaa...[/b]Pikkusen liikkeet tuntuu oon jo jonkun aikaa epäilly asiaa :D mut nyt varmistu kun kuuntelin sydänääniä niin pikkuinen potki kovasti, potkut kuului dopplerissa selkeästi ja mä tunsin ne ihan selkeesti!! :heart: näin aikasin!! mut onhan tää jo viides raskaus.. mut voi että kun on ihanaa :heart: :heart:

hope08+NyytiTyllerö rv 11+6
 
Tansuli päivitin sulle oikeet tiedot, laitoin sulle jo iäksi 26 ni ei tarvi sit heti vaihtaa =) .

Pikkuvaemo
vallan valloittava pikkuherra teillä =)

Vauvalle on ostettuna jo muutama tavara, se Sucre D´orgen unipussi, yhet puolipotkuhousut, yx peitto hennesistä ku oli niin halpa alessa ja ihanan pehmee, yx Benettonin villapeitto mikä saatiin jo keväällä ennen ku mulla toettiin se tuulimuna ja sit on yx uniriepu ja yx soittorasia, ne tuli laivalta kun siellä ihania espritin vauvajuttuja! Eli vaatteita ei oikeestaan ku ne potkarit mut eiköhän tässä sit ehdi ihan tarpeeks niitä haaliin joka paikasta =) Vauvojen "crocsit" oiski ihanat, Thaimaasta meki niitä raahattiin helmikuussa, täytyy nyt pyytää porukoita tuomaan ku ne on sinne taas menossa tammikuussa. Meilläki oli matka varattuna marraskuulle mut sit tulin keväällä raskaaks ja vaihdettiin se kesän Bulgarian reissuun, sit se oliki tuulimuna eikä sit enää viittitty alkaa vekslaa niiden kans ja matkoihin oli yht´äkkii tullu 1000? lisää hintaa...
Kyllä sinne sit taas ehtii!!

Mulla viime raskaudesta niin kauan etten muista tarkalleen mitä lääkärineuvolassa tehdään, sisätutkimus luultavasti et mitataan se kohdunsuun pituus ja muut tarvittavat hommat.

Julietta onnea huomiseen ultraan!!
Helmi onnea iloisista ultrakuulumisista!
Eipä mulla taas muuta!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 12+3 :heart: :heart:
 
Papsu mee kattoo www.crocs.fi siellä niitä on. Ne on niitä puutarhakengän näkösiä kenkiä mitkä aivan ihanat jalassa! Oon pitäny koko kevään ja kesän niitä töissä ja työn ulkopuolellakin! Niin hyvät kun meilläki töissä kivilattiat ja jalat väsyy muuten tosi helposti mut ei noilla kengillä. Tietty Thaimaasta tuodut on kopiot, makso vaan 2-3 ? pari kun noi aidot maksaa n.45?. Pikku hintaero!!
Nii ja et sä mikään tyhmä oo :LOL: :LOL:

-Ninni ja Kultsi 12+3-
 
Mulle iski kamala paniikki vessassa käytyäni. Kävin nimittäin pissillä ja kun pyyhin paperiin tuli aivan mieletön lima. Siis oikee kunnon klöntti. Hieman kuin limatulppa, mutta siinä ei kyllä ollut vera ollenkaan. Mistä tollanen johtuu,, pitäiskö käydä tarkistuttaa, onko kenties menossa kesken, vai onko ihan nosrmaalia??? Aikasemmissa raskauksissani ei ole mitään vastaavaa ollu, joten pieni paniikki...

Amalia 11+2
 
myymä
Amalia Mulla noita tulee ihan jatkuvasti.. siis venyvää klönttiä :p nam nam! Neuvolassa sanottiin että VARSIN normaalia ja mulla syy todennäköisesti se, että istukka on kohdunsuulla ainakin toistaiseksi. Sieltä saattaapi tippua kaikenlaista. Jopa vertakin (mitä ei luojan kiitos ole tullut) Eli ei hätää :)
 
Amalia: Mulla on kans tullu monesti iso klöntti paperiin tai sit ihan pöksyyn!! Kai jonkinlaista valkovuotoa... Ja se on aika ällöttävää. Mut ei onneksi vaarallista.

Ihanaa, että olette saaneet paljon hyviä ultrauutisia! Se on niin liikuttavaa nähdä oma pikkuinen köllimässä siellä telkkarissa ja vilkuttelemassa tms. Voisin ihastella vaikka joka viikko!

Oma napa kulkee mukana. Kai tämä sitten on sitä helppoa keskiraskautta, kun ei oireita ole muita kuin vatsan nippailuja ja pisuhätää toisinaan. Notkoselästä johtuvaa alaselän kipua on välillä, mut nyt kun tajusin, mistä kipu tulee, voin kiinnittää asiaan huomiota ennen kuin masu alkaa oikeasti kasvaa. Siksipä olenkin välillä miettinyt, onko kaikki ok, kun liikkeet ei vielä varsinaisesti tunnu ja muutenkaan ei oikein voi "kontrolloida" vauvaa...

Söpö poika Pikkuvaemolla ja oli kyllä nättejä vaatteitakin!

Misupai ja Helmis 14+4, menossa neuvolan 2. käynnille ensi tiistaina.
 
Kiitos tiedoista myymä ja misupai! Huojenti oloani kummasti!!

Oikukas en oo kun yhen kuvan tonne laittanu mut latasin kuvani ensin aijaa.comiin ja siitä otin (img) koodilla olevan jutun tais olla toinen mikä oli pienikuva ja 4 iso kuva ja sen osotteen laitoin ihan vaan tohon tkstin päätteeks
 
myymä
Töihin lähtö edessä mutta tulenpa ensin tänne höpöttelemään. Mitään uutta ei ole tapahtunut muuta kuin että turvotus vatsassa on ehkä hieman laskenut. Eli masu ei pömppää ehkä ihan niin paljon kuin aiemmin näin aamuisin.. kai?

Uskokaa tai älkää mutta tämä tyttö heittää kohta lämpimät vaatteet niskaan ja lähtee SKOOTTERILLA 12 km matkan töihin :D Saa nähdä ylireagoinko vaatetuksen kanssa mutta onhan tuolla nyt aika vilposen näköstä. Toivottavasti ei kuitenkaan kovin liukasta... Nää on näitä viimeisiä päiviä kun sillä voi vielä ajaa..

Ollaan mahdollisesti päädytty matkarattaissa sellaiseen valintaan kuin Gracon Cosmic matkarattaat. Mies vaati työntöaisaksi "kaksi sarvea" ja ne menevät vielä tosi pieneen tilaan, joten siksi näin. Käydään toki vielä ensin ihastelemassa, ennen lopullista päätöstä.
Nyt se on sitten VARMAA! Eli 1.4.2008 alkaa meidän rakentaminen!!! IHANAA! Maanantaina on pankin kanssa lopullisesti selvitetty meidän lainahommat ja keväällä päästään sitten nostamaan taloa pystyyn! ai että mikä fiilis! :)

Myymä ja pikkukakkonen 13+3
 
Olipas kammottavaa avata sivustot ja huomata, että taas yksi maalismasu tippunen. Voimia Piipalle :hug:

Minunkin masu kävi eilen neuvolassa. Mulla oli virtsassa sokeria 3+...että kiva, kun alkaa temppuilla jo näin varhaisessa vaiheessa. No mä itse olin ihan huolissani, mutta neuvolatäti laittoi vaan sokerirasitukseen parin vkon päähän. Kylläpä nousee sokerit helposti...söin nimittäin aamupalalla yhden banaanin (joka ilmeisesti nosti sokrut). Se on kyllä ällö testi se sokerirasitus. Pitää nimittäin juoda sellasta tosi sokerilla kyllästettyy litkuu iso mukillinen ja sitten mittaillaan niitä sokereita verikokein 2h. Ja labrassa siis viettää se parituntinen. No vauvan parhaaks tiijän :/

Neuvolatäti yritti sitten kuunnella niitä sydänääniä, mutta jo varoitteli, että eivät välttämättä kuulu (eilen vkot 12+0)...ja eihän ne siellä kuuluneet. Olin sitten sen verran huolissani kaikesta vuotelusta yms. että ihana neuvolajoitsu soitti lääkärille ja mentiin sitten yhdessä ultraamaan. Siellähän se pikkuisen sydän pompotteli...Mulperi heitti kuperkeikan ja vilkutti mamilleen...täällä ollaan...kukkuu...

Nyt pitäis oikeesti kait kertoo työnantajalle raskaudesta...kun se näyttää jatkuvan. Luulen. että joudun jäämään saikulle noitten sokereitten takia. Pitää nimittäin syödä vähän väliä jotain pientä, että pysyy sokeritasapaino mahdollisimman tasaisena. Mun ed. vauva oli 4850g syntyissään...niin jos tulis vähän pienempi. Tuo sokeri nimittäin kasvattaa vauvoja loppuraskaudessa paljon enemmän kuin tavisvauvoja. Yks lääkäri sanoi, että on ratkaisevaa annetaanko kasvaa vkolle 38 vai 39...voi nimittäin tulla vaaville kg lisää painoo viikossa. Mun neljäs synty käynnistyksen jälkeen 36 vkolla ja oli 4440g...et millanenkohan jättiläinen olis ollut jos ois mennyt pari vkoa eteenpäin...hih

Mamma Muu+Mulperi 12+1 (Jee...nyt ollaan jo turvallisimmilla vesillä)
 
Kovin näyttää harmaalta ulkona, jee! Ehdin jo eilen huolestuun ku oli niin lämmin päivä et eikö se syksy nyt meinaa millään tulla, mut eiköhän se sieltä saavu!

Mamma Muulla onkin ollu isot vauvat syntyessään, niin meiänki kuopus oli, 4320g... Esikoinen oli 3330g et melkeen kilo oli neidoilla eroo syntymäpainossa =) Toivon et nyt ei tulis ihan niin isoa, ois kivampi itelleki. Vaikka toisaalta, esikoisesta mulle ommeltiin tikkejä en nyt muista montako, kuopuksesta ei tullu yhtään :LOL: :LOL:
Liekö paikat sit niin venyny :LOL: ? Mulla oli nuoremmasta ihan järkky himo joulutorttuihin, niitä paistelin kotona joka päivä reilun kuukauden ajan ennen kun neiti syntyi ni siitä luulen ison koon johtuneen. En sit tiedä... Onneks nyt ei oo ainakaan toistaseks tehny mieli mitään tollasta, enemmän kaikkee raikasta, hedelmiä ym. Sokerirasitukseen en oo koskaan joutunu, oon kuullu et ei mikään miellyttävä kokemus.

Oikukas ihana vauveli teilläkin :heart: !

Myymä ajelee sit varovasti sen skootterin kanssa ja muista et on arvokas lasti kyydissä! Teillä alkaaki sit rakentaminen melkeen heti vauvan syntymän jälkeen, teettekö ite paljon talolla?

Huomenna pääsee pitkästä aikaa mökille, ihanaa! Pakko päästä vähän sienestäänki jos niitä suppiloita vaikka löytyis ni sais soosia tehtyy, nam!

Jos jollain tulee viikonloppuna listaan jotain päivitettävää ni päivitän sit kun palataan kotiin, joko su tai ma!!

Päivänjatkoja kaikille maalismasuille!!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 12+4 :heart: :heart:
 
myymä
Ninni78 Varovasti kyllä körötellään vaikka aamu skootterin kanssa alkoikin tosi huonosti ja kiire tuli. En oo ajanut sillä aikoihin joten se ei sähköstartista lähtenytkään käyntiin. Minä sitten tuskissani vartin poljin sitä käyntiin ja SKÄDÄM se vihdoin lähti..

Rakennetaan lähes kaikki itse. Eli siis kaikki mihin kyetään. Mies kun sattuu opiskelemaan juurikin rakennusalaa ja on ammatiltaan sähkömies joten eiköhän me joku tönö pystyyn saada ;)
 
Päivä alkoi mukavasti tunteella että kurkussani olisi miljoona terävää piikkiä, eilen illalla jo joutui lievittämään kipua teellä mutta tänä aamuna se oli vaan pahentunut... Lähdin silti reippaana neitinä PYÖRÄLLÄ sateessa töihin, että saa nähdä millainen keuhkokuume mulla on myöhemmin, olipa taas fiksua... Täällä sitä sit koomaillaan, hirvee olo ! Täytyy varmaan pyytää saikkua huomiseks, että sais sit pidemmän viikonlopun ja aikaa levätä. Tosin huomenna täyttää tytärpuoli 6v. joten me körötellään hänen äitinsä luokse joskus klo6 aamulla laulamaan ja onnittelemaan. :D

Aivan ihana ultrakuva sullakin Oikukas! Niin selkeä vauva jo... Suunnilleen tuollaista kuvaa nähtiin mekin siitä vekottimesta mutta tuloste oli vähän suhru ja niin pikkuinen pötkylä oli siinä. Mutta onpahan oma pötkylä kuitennii :D

Ja vitsi miten kiva et myymä pääsee rakentamaan!! Mekin haaveillaan hirveesti omasta talopaketista sitten ehkä parin vuoden päästä. :) Nyt asutaan ihan keskustassa ja täytyy kyllä myöntää että minusta on mukavaa ihan pienen kanssa kun on palvelut lähellä (mm. 24h kauppa vieressä ) eikä tuu niin helposti mökkihöperöks ku mussa on pikkuisen semmosenkin vikaa helposti. :D Mut sitten joskus ois kyllä ihanaa.. Miehen isä ja veli tulis sitten myös auttamaan rakennuspuuhissa, molemmilla alan koulutus.

Minä voisin lähtee kakkosaamupalalle kun tuntuu et rupee taas masu kurnimaan, mul on omat sämpylätki aina duunissa mukana. :LOL: Viikonloppuna sitten vaan lepäilyä oman kullan kainalossa, katotaan luultavasti vaan Prison Breakia ku haettiin uudestaan 1. tuotantokausi! On se vaan niin hyvä =) Ja Greyn anatomia oli taas nii liikkis eilen, oli kyl hormonit herkillä! Mut tää äipskä lähtee tästä nyt kahvin keittoon taasen->

mama-L & Onnirakas tasan 13+0 :heart:
 

Yhteistyössä