~~~MAALISMASUT 2008~~~Syyskuussa

Huomenta kaikille. Ja kiitos halauksista ja pahoitteluista.
Oli silloin tarkoitus kirjoittaa vähän pitempi teksti ja selittää mitä tapahtui, mutten vaan kerta kaikkiaan pystynyt. On ollut aika mustia nää muutama päivä. Ilman miestä ja lapsia oisin jo varmasti jossain pyöreässä pehmustetussa huoneessa.

Siis, olen edelleen raskaana (luulisin), mutta .
Lääkäri (alansa huippuja) ultrasi sisäkautta ehkä n. 30 sek. Sen jälkeen alkoi "huutaa" mulle, että näillä elintavoilla en näe lapsieni kasvavan ja että pitäisi kyllä miettiä kannattaako ylitpäätään lapsia tähän maailmaan tehdä. Oli vahvasti sitä mieltä, että eikun raskauden keskeytykseen vaan. Hän ei ainakaan pysty mun ja lapsen hyväksi mitään tekemään. Ja mitään kuvia on turha ruinata. Sain kysyttyä, että mikä vauvalla on vialla, mutta vastaus oli ettei hän tuolta pysty näkemään muuta kuin että siellä on jokin möykky jolla on sydänäänet. Ja se oli siinä. Muuta emme tohtorista irti saaneet. Eikä nähnyt tarpeelliseksi kirjoittaa lähetettä lisätutkimuksiinkaan.

Mieheni soitti yksityislääkärille, joka sanoi että mulla on jo niin paljon viikkoja, ettei hän enää pysty varmaksi sanomaan mitään tuosta niskaturvotuksesta. Ehdotti, että tulisin sitten rakenneultraan, jossa voivat katsoa rakenteet ja tarvittaessa ohjata lisätutkimuksiin. En vain tiedä miten kestän sinne saakka tätä epätietoisuutta. Ja vauvan liikkeetkin ennättävät alkaa tuntua jo ennen sitä. Jos siinä vaiheessa todetaan jonkin olevan todella pahasti vialla, niin en tiedä miten meidän käy.

On hienoa, että te muut olette saaneet hyviä uutisia ultrasta ja kohteliaan lääkärin / hoitajan. Silti en tällä hetkellä pysty iloitsemaan kanssanne. Sen vuoksi pyysin Ninniä poistamaan mut listalta. Muiden hyvien kuulumisten lukeminen saa mut vaan entistä enemmän pois tolaltani, joten on parempi että poistun toistaiseksi. Jos tämä raskaus jatkuu ja mieliala tästä kohentuu, niin voin ehkä joskus palata takaisin.

Piippa :'(
 
Siis ei oo todellista! Miten joku kehtaa tolleen sanoakaan, eihän tollasen ihmisen kuuluis mikään lääkäri olla! Törkeetä! Ja kyllä sisäkautta tehtävällä ultralla nyt pitäis hyvin näkyä, ei tainnu lääkäriä kiinnostaa vai?
Sinuna tekisin kyllä valituksen tollasesta käytöksestä!!!

Etkö vois silti mennä yksityiselle ultraan et saisit jonkinlaisen mielenrauhan itelles? Jos vauvalla ois jotain pahasti vialla ni luulen kyllä et lääkäri sen pystyis näkeen. Uskon kyllä et rakenneultraan asti odottaminen ois liian pitkä aika sun mielenrauhas kannalta.

Ison ison :hug: sulle! Toivottavasti tulet takaisin vielä meiän joukkoon!!

:heart: :Ninni ja Kultsi 12+4
 
Piippa |O Eihän tuollaista voi tässä maassa tapahtua!!! Törkeetä! Mitään perusteltua syytä ei ole koskaan tuollaisia odottavalle äidille, ASIAKKAALLE puhua, tee ihmeessä valitus ja vie asia eteenpäin, toki oman jaksamisesi mukaan... Vaikka on vaikeeta niin tommosen tyypin pitäs kyllä saaha vähän vastinetta sanoilleen! Käy niin sääliks sua... Alkuraskaus on muutenkin vaikeaa ja aina uusi asia riippumatta siitä monesko raskaus, että pitää sitten vielä tolleen pelotella ja äksyillä... Pistää kyllä niin vihaks! Ymmärrän täysin et ei jaksa muiden hyviä kokemuksia lukea. Mutta mä kyllä uskon että kaikki on hyvin jos siellä sikiö ja syke löytyi. Mäkin suosittelisin sitä yksityistä jos vaan rahatilanne yms. sallii.. Sinne pääsee nopeasti ja saat mielenrauhan.
Mut voi että voi olla törkeetä! Me kerätään adressi täällä sun puolesta, joka sisko mukaan!! =)

:hug: jaksamista... ja toivoa!
 
Voi kauheeta... Miten tuommoisia lääkäreitä voi ollakaan olemassa |O Älä Piippa vaivu vielä epätoivoon! Jos se oli päästään vialla se lääkäri tai sillä oli todella huono päivä...
Minäkin kehottaisin varaamaan yksityiseltä ajan heti kun tuon lääkärin kommenttien mukaan siellä pitäis olla jotain niin pahasti vialla että kyllä sen näkee vaikka np-ultran aika olisikin mennyt jo ohi. Rakenneultraan on kuitenkin sen verran pitkä aika, että sinähän tuut siellä ihan hulluksi huolesta jos joudut odottamaan niin pitkään! :|
Kovasti jaksamisia sinulle ja ymmärrän kyllä ettei näitä iloisia uutisia tee mieli lukea vähään aikaan :hug:
 
Oli kyllä todella huonoa kohtelua jota Piippa sai. Tuollaisten ei kyllä pitäisi olla läkäreinä lainkaan.

Tänään oli lääkäri-neuvola ja kuulin ensimmäistä kertaa vauvan sydänäänet. On se kyllä aina niin ihanan kuuloista. Siellä oli taas lääkärin lisäksi joku harjoittelija räpeltämässä. Ei ole kyllä kiva olla ensimmäinen harjoittelukohde. Tyttö ei ollut koskaan ennen ottanut papa-koettakaan. "huokaus"

Niin se piti vielä laittaa että NP-ultrassa niskaturvotus oli 1mm. Täällä siihen kuului vielä se verikoe ja tulokset tulee parissa viikossa.

Mulla on nyt viikkoja 13.
 
Piippa: :hug: Olipas julma lääkäri. Laittaisin kyllä minäkin reklamaatiota nopeesti eteenpäin kun tuolla tavalla loukkaa ja jättää epätietoisuuteen. Tää on näköjään jotain mielen ja ruumiin myrkyttäjien aikakautta sairaanhoidossa ku kamalia juttuja kuulee päivittäin. Miten se lääkäri sieltä sun alapäästä mitään elämäntapoja edes näki.. :x Pakkohan tommosia kommentteja on jotenkin erustella. :(

Mukava, että kuitenkin usealla on ollut iloinen ja hyvä ultrakokemus! Vieläkö on joku, joka ei ole ultraan asti päässyt?
Mä ajattelin pikkuhiljaa sitä rakenneultraa varailla, että saa sit varmati sillon ajan ku haluaa.

Mulla on ollu niin kauheesti työhommia ja koiratoimintaa, etten oo koneelle juuri ehtiny. Ihanaa ku viikonloppu lähestyy ja ukkoin on vaan mun kanssa kotosalla.

Käly otti sitten kovasti nokkiinsa kun kuuli vauva-uutiset muualta. Ukko ei sille uskaltanut kertoa ja joku muu sitten ehti ensin. :/ Nyt hän ei kuulemma tahdo olla meidän kanssa enää tekemisissä. Kurjaa kun ei se kuitenkaan vauvan vika ollut.. itse en oo koskaan hirveen hyvin tullut kälyn kans toimeen kun hän oli alussa niin mustasukkanen veljestään. Saa nyt nähdä kuinka tosissaan oli..

Nyt töiden pariin taas.. |O

Rhea ja beebis 13+2 (kylläpäs aika on rientänyt)
 
Täytyy kyllä sanoa, että olen yhtä järkyttynyt PIIPAN kohtelusta kun kaikki muutkin. Välillä ei voi kun ihmetellä miten ikävästi toiset ihmiset kohtelevat muita.

Eilen kun pääsin kehumaan loistavaa oloani, niin illalla totesin että antibioottikuurin loputtua sain hiivasienitulehduksen ja on aika kurjaa olla töissä, kun kokoajan kutittaa ja sattuu. Vielä vähän aikaan ja pääsen apteekkiin ostamaan lääkettä :).

Nipu ja möykky 13+2 :( :( :( :( :(
 
Heipsis taas kaikille! Meille ei oikeen mitään uutta,mutta aattelin vaan tulla moikkaan :wave: ja laittaan merkin,et oon lukenu.
Päätä särkee vaan kovasti... :( Ens viikon tiistaina ois taas neuvola-aika. Jokohan nyt kuulis masukin sydämensykkeen... :heart:

Liikkeitäkin jo hiukan tuntuu,aika vilperi on meitin masukki. :heart:
Mutta niin on isoveljensäkin... =)

Voikaahan paksusti! :)

Mamuliini ja masukki 14+3
 
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Oli kamala lukea,että noin voi joku ja vieläpä lääkäri jollekin ja vielä raskaana olevalla sanoa... :( Se sai mun sappeni kiehumaan....
Tee ihmeessä reklamaatio asiasta,ite en jättäis asiaa siihen...

Koita nyt vaan jaksaa! :heart: Onneksi et ole yksin! :hug:
Toivotaan,että saamme vielä kuulla hyviä uutisia ja "nähdä" sinutkin täälä joukossamme. :)
 
Moi, ollaan reippailtu tänään pojun kanssa kun käytiin vaunuilla kaupungis ja takasin, ihan hyvä kävelymatka. Kun pääsin sit kotiin niin alavatsaa kivistää ja myös alaselässä tuntuu inhottavalle. Höh.. :| Illalla vielä mennään pikkumiehen kaa 1-3vuotiaiden jumpalle, en tiedä kumpi sitä odottaa enempi poika vai mamma! :D ei taida poika ees tajuta vielä mistä on kyse, mut mamma odottaa innolla tapaavansa muita aikuisia ihmisiä :snotty:

Mä kirjottelinki tonne 1-2vee osioon meidän univaikeuksista, ja jos täälläkin joku osaa neuvoo et millä saan ton puolitoista vuotiaan omaan sänkyynsä nukkuu ja mielellään koko yöksi niin kertokaa ihmeessä? pitäiskö sen antaa vaan huutaa?rauhottuiskohan se ajan kanssa.. mä oon vaan niin huono "huudattaa" sitä... :ashamed:

Eilen piirrettiin kuva meidän perheestä pojan kans ja piirsin äidin masun kohdalle pienen vauvan, poju osoitti sitä ja sano et "AARRE". Siitäpä tietenkin sitten työnimi meidän vauvalle. =)

Jatkan vaik myöhemmin. Kauhistuttava tuo Piipan juttu, järkyttävä! Menin ihan sanattomaksi raivosta kun luin.. ja tietenkin huolesta harmaaksi, mikä sillä vauvalla sit voi olla? :eek: Voimia Piippa.. :hug:

enne ja aarre 14 :heart:
 
Nyt kyllä PIIPPA et anna periksi tommosen törpön lääkärin takia vaan menet yksityiselle puolelle selvittämään vauvan voinnin ja se kyllä pystytään selvittämään tavalla tai toisella, mutta olet oikeutettu saamaan asiall.kohtelua myös julkiselta puolelta!!! Otappa yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanne, saat varmasti järjestymään ajan jollekki toiselle lääkärille joka ultraa ja tutkii tilanteen!!! Eihän tommoseen pidä alistua :kieh: Vähän jäin miettimään mitä elämäntapoja lääkäri tarkoitti, mutta ylipainot, tupakanpoltot yms.ei kyllä lääkärille kuulu ja niistä voi antaa asiall.neuvontaa ja ohjausta, mutta tuskimpa kovin monen sikiön/vauvan elämä täysin päättyy tai menee vikaan vaan äidin elämäntapojen takia! Geneettiset yms.perimätekijät varmasti niitä yleisimpiä ja niihin ei hirveästi voi itse vaikuttaa kuten kaikki varmaankin tiedämme :(
Omasta voinnista, että on suht.hyvä mutta ihme kovia kipuja alakanut taas esiintymään esim.aivastuksen yhteydessä ja yöllä voi herätä kouristuksen omaisiin kipuihin, vaikka mielestäni en ole pyörinyt tms.juuri ennen kipua! Väsymys jatkuu, mutta pahoinvointi on alkanut helpottamaan.
Voikaa kaikki hyvin :)
 
Siis voiko tollasta tapahtua Suomessa. Nyt kyllä otat yhteyttä sinne missä sait todella huonoa palvelua ja vaadit vaikka toista lääkäriä jos et yksityiselle raaski mennä.Joku raja on sentään oltava, ei ketään saa alkaa haukkumaan tolla tavalla. Voimia nyt kovasti odotteluun. Pidän sulle peukkuja. Omaa napaa: Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli tosi hyvin tuolla alakerrassa. Ja lääkäri oli tosi mukava. Vauvan sykkeet kuulin ja ne oli 152. Kysyin sitte, että voiko sykkeestä päätellä vauvan sukupuolta niin vastas että alkuraskaudessa ne on kaikilla aika korkeat eli sitten myöhemmin mitä pidemmällä ollaan niin semmonen 120-130 olis poika. Sekin oli vaan arvio ja sanoi ettei niihin kannata sokeesti uskoa. Meillä on kotona silleen, että mulla olis tyttö olo ja miehellä poika olo. no pääasia että olis terve. Ei kai tässä muuta, kun voikaa hyvin.
Rv. 13+5
 
myymä
Piipalla ollut AIVAN järkyttävää palvelua! ehdottomasti vain reklamaatiota ja vaatimusta uudesta tutkimusta ERI lääkärillä...

Mun tekee aivan hirveästi mieli jotain hyvää mutta eihän täältä kotoota mitään hyvää löydy. Oon myös aivan jäässä! hyrrrr... jatkuvaa palelua. Inhottavaa. Ajattelin odotella hieman vielä ja sitten pistää saunan päälle, jotta mieskin pääsee sitten meidän kanssa.

Hitsi mä odottelen innolla sitä rakenneultraa vaikka siihen on vielä PIIIIITKÄ aika!

Myymä ja pikkukakkonen 13+3
 
Mut vois sit vissiin kans poistaa tosta listalta....

Eilen kävin ultrassa ja sikiö todettiin elottomaksi... :'( Ei sit muuta kun kättärille lähetteen kans ja sain ajan lääkkeelliseen tyhjennyksee heti täksi aamuksi.
Sit eilen illalla kun istuin sohvalla ni ihan ilman mitään varoitusta lörähti housuihin verta tosi paljon...juoksin paniikissa vessaan ja tuntu et taju lähtee ku näki sen veri määrän! :ashamed:
Soitin kättärille ja ne sano et jos ei tyrehdy tuo vuoto kohta puoliin, niin ei muuta kun ambulanssilla sinne...No kyl se siitä vähän rauhottu ja odottelin aamuun, kun mulla oli se aikakin sinne, siellä sain sitten ne lääkkeet kuitenki vielä(kun ei kuulemma kohtu tyhjenen melkein ikinä kokonaan itsestään...)
niin ja aika satsin särkylääkkeitä, oli meinaa ne kivutkin sitten sen verran kovat...

En voi vieläkään uskoo miten tää on mahdollista....varsinkaan kun viimeisin raskauteni(helmikuussa) päätty kanssa keskenmenoon(tosin keskeytynyt sellainen..) :'(

Oli kyllä aikamoista kohtalon ivaa, sillä törmäsin siellä kättärillä erääseen ystävääni ketä oli siellä kanssa lääkkeellisessä tyhjennyksessä...tosin minä olin keskenmenon takia ja hän tekemässä aborttia!! :/
 
Ihme toimintaa...siis lääkärin taholta. Mulla on temppuilleet nuo sokerit melkein joka raskaudessa ja muistan, kun lääkäri sano, kun toista odotin, että ei ois tässäkään huoneessa tällasii ongelmii (oltiin kättärillä saikussa sisällä ja meit oli 3 naista samassa tilanteessa) ilman tällasta läskimäärää. Me ei oltu todellakaan vielä lihavimmasta päästä odottajia. Se lääkäri puhu meille silloin kun joillekin elukoille...ei terbvehtinyt...saatikka katsonut papereidensa takaa, kun tutki meitä vuorotellen. Ei siis mitään kontaktia ottanut. Tiijän, että lekureille on lisätty sittemmin ihan oikeesti opintoihin kursseja, joissa he joutuvat videoiden kuvatessa ottamaan kontaktia potilaaseen. Mä oon pari kertaa ollut tallaisissa videotilanteissa. Tosi hyvä, että tuleville lääkäreille ainakin opetetaan ihmissuhdetaitoja...mutta nuo jo viroissa olevat kaikkitietävät ylijumalatkin pitäisi saada takasin koulunpenkille...pakollisia ihmissuhdekursseja :)

Jennae :hug: muuta en osaa nyt tässä sanoa

Mamma Muu+Mulperi 12+
 
Piipalle ja jennalle jaksuja paljon paljon :hug: :heart:

Ite itkin tossa äsken vuolaasti miehelle ku otin eilen nenäsuihketta et saisin nukuttua ja vasta tänään tuli mieleen ettei saa käyttää :'( Äsken soitin äidin miehelle joka on lääkäri ja rauhotteli mua ja sano että tuskin mitään siitä tullut kun vaan kerran käytin, huh :|

En sit enää uusiks soittanu kättärille ku eka kerta oli niin masentava.. Ens pe on ultra, ekan kerran nähään pikku vaavi :)

Mulla pääkipuilua ja huonoa oloa heti jos en syö.. Mutta ruokaa tekeeki sit mieli koko ajan, en oo ikinä täynnä :eek:

Maha on kasvanu mut ei koulussa vielä huomata, tai muuallakaan.. Mutta peilistä ku kattelee ni pömpöttää.. Mietin kun joku oli tuntenu liikkeitä tosi aikasin ja ku musta mäki tunsin joku aika sitte liikkeitä mut en usko et niitä kuitenkaan oli.. Hmm..

Tää flunssa on ihan hirveetä ja toivottavasti menee nopee ohi :snotty:

Henri ulos :x Ja satu seuraavaks.. En myöskään tykkää että tiina on raskaana talossa kun alkaa saamaan erikois kohtelua, ei saa olla syömättä, saa vitamiineja jne.. Hänkin siis ulos mun mielestä :attn:

Suvitus+Yrsa 11+5
 
Tervetuloa Krisu ja Anneli :flower: :flower:

Tutteli: Niin mäki oon kuullu et saa huonoa kohtelua ja muuta mut tosta tuli oikeen paha mieliki :'( Eikö ne yhtään ajattele mitä sanoo?? Varsinki näin raskaana pienimmätkin asiat tuntuu suurilta.. Kyl tekis mieli antaa palautetta, harmi ettei jääny nimi päähän :kieh:

Ja Ninnille: Ei oteta esikoista, 1v9kk, kumpaankaan ultraan. On vielä musta pieni ymmärtämään näin suurta asiaa, eikä malta olla pienessä tilassa kauaa hiljaa ja liikkumatta..

ei taas muuta kerkii vastailee :wave:

Suvitus+Yrsa 11+5
 
Jennae pahoittelut ja suuri :hug: sulle! Jaksamisia sulle ja miehelles kanssa!

Suvitus meiän tytöt on jo kohta 6- ja 7-vuotiaita ja ois ihan innoissaan tulossa mukaan. Luulen et he jo tajuaakin vähän paremmin asian. En mäkään ois heitä np-ultraan todellakaan ottanu mukaan ku se tehtiin alakautta.
BB:stä sen verran et se Tiina lähtee huomenna vapaaehtoisesti pois talosta, ihan oikee päätös! Munkin mielestä se Satu sais pudota, on aikast ärsyttävän tuntunen tyyppi!

Äiskä äiskä ihanaa :heart: häät tulossa!!! Paljon onnea jo nyt! Niissä riittäki järjestämistä, ite alotin jo yli vuos ennen meiän häitä.

Eipä tässä muuta!
Haleja kaikille maalismasuille!

:heart: Ninni ja Kultsi 12+4 :heart: :heart:
 
Ninni:
Joo on ihan eri asia kun teiän tytöt on jo noin isoja =) Onks ne innoissaan muuten vauvan tulosta? Ja oottaako poikaa vai tyttöä? Muistan et oot jotain aina puhellu mut en tähän hätään jaksa plärää noita sivuja :ashamed:
Joo just katoin kans BB-extrasta et lähtee ite pois ja musta kans aivan oikee päätös!
Jep, Satu ulos,ulos,ulos :D

Mä oon innostunu vanukkaista! Syön niitä joka päivä 1-2.. Mies äsken naureskeli ku innoissani söin ja sanoin et en maista mitään :D Sano et turhaan niitä sit syön mut tykkään siitä koostumuksesta :whistle:

Suvitus+Yrsa 11+5
 
Meiän tytöt sai itseasiassa tietää raskaudesta vasta tiistaina np-ultran jälkeen ja molemmat ilmoitti hyvin topakasti että meille ei sit tule enää yhtään tyttöä :LOL: Tytöt kun kuulemma huutaa öisin eikä he saa nukuttua. Eli poikaa he kovasti odottaa... Kauheeta jos sieltä kuitenki tulis tyttö... Pitäis varmaan naamioida pojaksi :LOL: :LOL:
Täytyy nyt vaan odotella vielä pari kk et on rakenneultra jos vaik sais selville kumpi sieltä sit ois tulossa.

Jatketaan...

Ninni ja Kultsi 12+4
 
Tervehdys!

Meillekin on tulossa maaliskuussa perheenlisäystä -yllätys yllätys, kaksoset! Eilen np-ultrassa saimme tietää, on kyllä vaan niin epätodellinen olo, kyselin monta kertaa että onko se nyt ihan totta, mies sanoi jos se toinen vaan jotenkin peilautuu, mutta kyllä siellä kuulemma kaksi eläväistä vauvelia on :D Ihan normaalisti muuten alkuraskaus on mennyt, aiemmista poikkeavana ollut vaan kovempi pahoinvointi, mutta senkin laitoin helteiden piikkiin.
 
Valvatti:Tervetuloa mahtavien maalismasujen joukkoon
Ja tuplaonnittelut kaksosista!!

Haluatko tietosi listalle? Voin laittaa samantien jos kerrot lasketunajan, muut tiedot vapaaehtoisia, eli ikä, synnäri ja monesko/monennetko on tulossa?

-Ninni ja Kultsi 12+4-
 

Yhteistyössä