Voiko ihanammin päivä enää alkaa...
Lääkärineuvola oli tänä aamuna, ensin mentiin terkkarille, verenpaine oli 116/58 eli hieman matala mutta ok. Hemoglobiini 128, sekin matala mutta ei liian, sitä rautavalmistetta taidan silti kokeilla tuosta 13rvk eteenpäin. Paino oli pysynyt suunnilleen samana, mihin olen tyytyväinen.
Turvotusta ei sormissa eikä jaloissa. Sitten siirryttiin naislääkärille joka oli aivan mahtava tyyppi! Kertoi kattavasti kaikesta mikä oli epäselvää ja vastaili pitkään kysymyksiin. Teki sisätutkimuksen, kohdun koko vastasi viikkoja (12+5), kohdunsuu oli kiinteä ja napakasti kiinni. Kohdunkaulan pituus 3cm. Kaikki ok siis. =) Sitten "jouduttiin" katsomaan sikiön syke ultralla kun doppleri oli toisessa huoneessa, ei kyllä harmittanut.
Siellä meidän pötpylä kölli selällään jalat ristissä, syke +. Yritettiin hieman tökkimällä herättää mutta käänsi kylkeensä jatkoi unia pylly pystyssä. Lisää isän piirteitä.
:heart: Ja miten voi ihmislapsi niin kovin kasvaa yhdessä viikossa... Jo niin selkeä vauva, tuli ihan tippa linssiin :') Seuraavaa neuvola-aikaa varaillaankin sitten tuossa lokakuun alussa, viikolla 20 sitten pääsen.
Täällä myös tota rakon täyttymistä että ihan sattuu yölliset pissakäynnit välillä. Mutta sekin vaihtelee. Alkuraskauden oirebuumista jäljellä ovat vahvoina vain ummetus ja väsymys, molemmat pysyvät kurissa oikealla ruokavaliolla/riittävällä unella. Minä ajattelin kanssa alkaa treenata noita syviä vatsalihaksia, pilatesliikkeet on vielä muistissa kuntosaliajoista
Ja samoin noita muitakin tukirakenteita ois hyvä treenailla, varsinkin kun mulla on jo masulla kokoa ja vähän jopa huolettaa miten kroppa kestää loppuun asti, niin piskuinen likka mä oon. Joogaa odottelen jo kovasti !
Ja
Rhea, ois tänään tarkoitus soittaa työkkäriin noista, ilmoittelen toki sitten ! Ethän ole maksanut kurssia vielä ? Siinä maksun yhteydessä täytyy näyttää joku työkkärin kortti ilmeisesti tms. Mutta tarkistan vielä. Ja vielä noista saksanmarkkinoista, ainakin tuolta http://www.kiddies24.de sai valmiita pakettejakin (turvakaukalo+jalusta) tilattua. Täällä kiskotaan aivan käsittämättömiä hintoja noista kapineista esim. tuohon nettikauppaan verrattuna! Jalustakin maksaa jo itsessään ~200?. Järkyttävää. |O
http://www.kiddies24.com/shop/product_info.php?products_id=1841
tuossa linkissä esimerkiksi kaukalo+jalusta yhteishintaan
239?. Suomessa samat kaukalo ~169? + jalusta ~189? =
358?. Että kannattaa vahdata noita.
Tsemppuja ultraan
Papagenalle,
Nipulle ja
Ninnille ! =)
Mulla on aivan kamala nälkä jo, ja ruokikseen pitäis vielä jaksaa ainakin 45min. En ala! Oon haaveillu niin pitkään kanacaesar-salaatista että tänään ajattelin vihdoin sellaisen tekaista ! Ei sais puhua ruuasta, tässähän nääntyy kohta... Laihaa teetä pitää litkiä.
On se niin väärin... Mutta, työn iloa ! :wave:
mammutti-L & Onnimömmötti 12+5 <3