***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

tutteli78
Meillä kans kaks-kerroksinen asunto ja ostettiin itkarit juuri sen takia. No nyt vähä heh koko juttu, niinkuin se itku ei olis sieltä yläkerrasta kuulunut ilman itkareita! ;) Että se oli vähä semmosta esikoista oottavien hätää meillä ;) .
Mut siis että ihan hyvät ne siinä mun mielestä kuitenkin oli, ja kun niitä tarvii joka tapauksessa ulkounia silmällä pitäen, niin kyllä ne (minun mielestä)kannattaa hankkia.
Tuttipulloja steriloidaan nykyaikanakin kyllä, aina siihen asti että vauva alkaa saada kiinteääkin ruokaa. Pullot saa steriloitua keittämällä ne, joten kannattavampaa lienee ostaa iso kattila, kuin erillinen kone sitä toimitusta varten. Tai kai se on vähän makuasia, onhan sitä kananmunien ja riisinkin keittämistä varten koneet erikseen, vaikka saman asian saa tehtyä kattilan ja veden avulla hellalla =)

Lantionpohjanlihas-kysymys:
Tuntuuko teistä muista, että lihakset on löystynyt? Tuntuuko että pissan pidätys vaatii jo vähän keskittymistä? Tai tuntuuko ylipäätään että siellä on jotain tapahtunu?
Kun minusta alkoi tuntua että mulla ei oo siellä kai mitään lihaksia enää, ja tuli ihan hätä että pakko kai alkaa treenaamaan, ettei ihan tenat pöksyissä tarvi loppuraskautta kulkea :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Ja siis onhan se niin että niiden kuuluukin vähän raskausaikana löystyä, onhan? Pelastakaa päiväni ja sanokaa että asia on näin?

(.) Olo muutoin ihan jees, tänään ei oo liitoskipujakaan ollut. Joku pesänrakennusvietti lienee ku tekee mieli puuhailla kaikkee kotihommia, ja sit makaan reporankana kun ensin puuhaan itteni ihan väsyksiin.
Huomenna tulee äitiysavustusraha, tekisi mieli lähteä heti ostostelemaan ainakin kevyttoppahaalaria ja punaisia tumppuja ja toppatöppösiä.. mutta toisaalta joulun jälkeen ois alennusmyynnit, joten kunpa nyt malttaisin siihen asti ootella! =)

Ippu 26+2
 
Heippa taas!
Viivi ja vagner Mä tossa lueskelin sun juttuas ja tuli sellanen mieleen, et mulla kieltivät ehdottomasti alakautta "kokeilun" muutakuin ä-polilla ultralla ja sekin hyvin varovasti. Aiheuttaa niitä supistuksia lisää ja hyvin epävarma! Nyt en saa enää käydä edes omalla neuvolalääkärillä vaan kaikki sisätutkimus tehdään Kysissä. Suosittelen, että et anna enää kokeilla vaan vaadit päästä ä-polille, siellä mittaavat kohdunkaulan ultralla, on paljon tarkempi ja "hellempi" operaatio. Niin ja jatkohoito tulee välittömästi, jos on tarvetta. Mä ainakin säikähdin sen verran, et kyllä pitää uskoa kun ammattilaiset neuvovat... Niin ja lepo siellä osastolla teki sen, että kohdunkaula ei ollut enää NIIN pehmeä ja oli pidentynyt takaisin melkein 1cm:n.

Ja jatkosta sen verran, et jos supistelee kunnolla niin rv 25 jälkeen voi mennä suoraan synnytyssaliin käyrään, ei tarvitse mitään lähetteitä eikä odotella ja saa suoraan tiedon onko jotain pielessä. Mä ainakin menen sinne suoraan jos noi supistukset yrittää alkaa uudestaan...

Sorry ei kovin kannustavaa tekstiä, kerroin vain mitä mä sain sieltä ohjeita...

Maalismama 25+2
 
Ippu
Don't worry, pidättelyvaikeudet "kuuluvat" asiaan, vaikka sä kuinka treenaat alapään lihaksia, voi vauva potkaista sopivalla kohtaa rakkoa ja housuun tulee vaikka olisit treenannu kuinka paljon! Eikä aina tartte sitä potkuakaan niin kyllä lorisee... Pitää vaan kestää :LOL: ja toivoa ettei kesken kauppareissun mene housuun.... =)

Maalismama
 
Tsemppiä kaikille supistusten kanssa tuskaileville :hug: Toivottavasti ei pienet ihan vielä alkaisi syntyä.

Tutteli: harmi sokereidesi puolesta! Toivottavasti rasituksessa kaikki kuitenkin hyvin ja olisi vain ollut jokin ohimenevä nousu.

Itsellä sokerirasituskoe huomenna ja pelottaa ihan hirveästi! No lapsen parhaaksihan se on, mutta ei millään haluaisi lopettaa herkkuja näin joulun alla :ashamed: Muutenhan se ruokavalio näyttää olevan ihan perusjuttuja eli miten muutenkin tulee syötyä, mutta ne herkut... Kuten huomaatte olen jo asennoitunut siihen, että en sieltä puhtain paperein selviä.

Ootus: Osanottoni :hug:

Krisu: Harmi teidän telkkarin puolesta. Onneksi lehdissä on näyttänyt olevan joitain tarjouksia joulun alla ja jos pystyy sinnitellä niin joulun jälkeen voi tulla hyviäkin aleja.

Itkuhälytin ajateltiin meillekin hommata. Onko hyviä ehdotuksia/ vinkkejä? Sen olen kuullut, että kannattaisi olla sellainen joka etsii automaattisesti vapaan kanavan. Ei sitten kuulu naapuripihan äänet suotta omassa olohuoneessa :)

Alisa rv 28+2
 
olipa mukava lukea taas pitkästä aikaa siitä, miten teillä etenee. Tuntuu, että minä en ole vielä saanu mitään aikaan... Töissä on kiirusta ja iltaisin noi isommat tenavat vaativat sitten omansa. Ja kun tämä joulukin vielä ehtii tulemaan... :eek: Mutta eiköhän se sitten vähän helpota kun äippäloma alkaa, eikä tartte töihin joka aamu kiirehtää.

Mullakin on sokruarvot vähän koholla, mutta kun ei aina malta pitää kiinni syömisistään... Varsinkin näin joulun alla tuntuu olevan kaikkea hyvää paljon tarjolla :p Mutta liitoskipuja lukuunottamatta muuten kaikki on mennyt tosi hyvin.

Tsemppiä teille kamut!
 
Heips, parempi mieli jo.. Tuttelikohan se mietti itkuhälyttimiä, msaatiin lahjaksi kun esikoinen syntyi mut täytyy myöntää et niitä ei kertaakaan käytetty varsinaisessa tarkoituksessa. Tais se mies kerran niillä leikkiä "radiopuhelinta" :LOL: mut siis meidän tapaukses ainaki aika turha juttu.. ja tutit, rintakumit ja muut mä desifioin kans ihan keittämällä kattilassa. Mut nää on mielipide kysymyksiä.. Oon miettiny mitä muuta turhaa tuli ostettua niin vaipparoskis jäi meillä aivan käyttämättä kun laitoin vaipat suoraan "yleiseen" roskiin ja pian ulos. Ei niitä jätetty seisoo siihen uuteen hienoon vaipparosikseen, se pyörii meillä vieläkin käyttämättömänä.. heh..

Juups, eipä nyt muuta! Pitää tarkastaa illan tv-tarjonta.

enne ja aarre 27+6
 
Huomenta mammat!

Enne: Minulla ainakin istukka-ultrassa mittailivat myös vauvaa ja tekivät painoarvion.

Ippu: Samaa ongelmaa kuin sinulla! Kauheeta jos tulee aivastus ja vähänkin on pissahätä!

Itkuhälyttimistä...
Aateltiin hommata ihan vaan perus tavallinen philipsin itkari.

Itellä ei mitään ihmeellistä. Potkuja satelee jatkuvasti!

riksu82 + lätty rv 27+2
 
Jotenkin on aika mennyt ettei ole kerennyt kun kävästä välillä lueskelemassa..
Mulla on ollu edelleen hirveän vetämätön olo ja nyt kun joulu pakkaa päälle kun yleinen syyttäjä ja en saa sen eteen mitään tehtyä niin :(
ei vaikka kuinka yritän että tänään teen sen ja sen ...illalla huomaan etten ole tehnyt kumpaakaan..
itkuhälyttimistä..meillä ne on vieläkin käytössä vaikka nuorin on 2,5v..meillä kun on ulkosauna ja jos sattuu että joku on kipee tai muuta niin tulee otettua hälytin matkaan jotta tiietään mitä sisällä tapahtuu vaikka täällä nukuttaisiin..Ja maalla kun asutaan niin kyllä niitä tarttee..
Äkkiä meidän viikot vierii..ei enää kauaa mene kun saadaan tuhiseva nyytti kainaloon!!
Minna ja "aapu" 27+5
 
Äsken oli lääkärineuvola, tarkisti kohdunsuun, se oli kiinteä ja kiinni.
Sitten ultrattiin..näin pikkuisen pitkästä aikaa! :heart: Kasvaa käyrillä, la heitti päivällä sen mukaan. Oli perätarjonnassa, mutta sanoi että ei huolta kuhan ennen 34vko kääntyy. Hemppa oli noussu, nyt on 117..paras koko raskausaikana! Neuvolantäti mikä oli tähän asti on jääny eläkkeelle, seuraavalla neuvolakäynnillä (27.12) on sitten uus täti..vähä jännittää et millanen se uus on..toivottavasti mukava! =)
Suositteli ostamaan tukivyön, kun sanoin että meinaa olla kipuja välillä kävellessä yms.
Siinä kait ne tärkeimmät, hyvät jatkot kaikille! :wave:

Heidi ja masuasukki 27+6 :heart:
 
Hei täältäkin, pitkästä aikaa!

Huh, on ollut niin kiireinen kuukausi ettei ole juuri ehtinyt istahtaa. Nyt on tenttisuma takana ja loma alkoi tänään! IHANAA. :)
Olenkin käyttänyt aamuni tehokkaasti ja tutustunut eri valmistajien vaunuihin hieman tarkemmin.

Ikävää että osalla on jo supistellut noinkin pahasti. :/ Nyt vaan paljon lepoa jotta pikkuiset ehtivät vielä hiukan kasvaa.

Meidän masukki on kasvanut hurjasti, tai ainakin mamman masu on! Tuntuu välillä iltaisin että vatsa repeää pian..!! Ja vielä 3 kk jäljellä..! Välillä on sellainen tunne että vatsa "putoaa".. Sellaista painon tunnetta, etenkin jos olen viettänyt esim koko päivän kaupungilla ja kantamuksia löytyy.. Tuntemukseen ei liity kipua, on vaan hiukan epämiellyttävää..

Ihanaa vaan rentoutua kotona! Mies tuli kotiin päikkäreille ja mä olen edelleen pyjamassa.. :)

ensi viikon ti olisi neuvola ja sitten joulun viettoon! Mua harmittaa ettei täällä ole sitä istukkaultraa.. Aina vaan ne samat rutiinit, hemppa, paino ja virtsakoe.. valivali..

Jos yrittäisi pukea ja käydä vaikka kävelyllä.
Mukavaa päivää kaikille!

 
ai niin..
Jos olette saaneet jo pakkauksia, onko niistä tullut postista erillinen saapumisilmoitus? Mun pakkaus on edelleen matkalla vaikka Kelan kirje tullut jo reilut pari viikkoa sitten.. (kärsimätön nainen) :ashamed:
 
Heipsan!

Kyllä täällä saadaan olla myös tarkkana siinä, ettei tule pissa housuun jos alkaa aivastuttamaan tai kauheesti naurattamaan. Ikävä vaiva, mutta kai siitäkin selvitään. Oon miettiny, et on tainnu tulla vähän huonosti treenattua noita lihaksia eiskoisen syntymän jälkeen... :ashamed:

LauraN Pakkausten jako on keskeytetty siinä ruokalapussa löytyneen formalehydi-"yliannostuksen" vuoksi. Joten saattaa vielä hetken matkalla viipyä, ennen kuin tilanne on tutkittu ja korjattu.

Eipä tännekään kummempia. Vatsa kasvaa kauheella vauhdilla ja samalla tahdilla kasvaa suklaan kulutus... :ashamed: :D Potkuja tulee tuon tuosta ja kylkiluut varsinkin ovat kovilla. Mutta eiköhän tää tästä.

Terkkuja kaikille mammoille! :wave: (rv.24+4)
 
Meilläkin itkuhälyttimet on ollu tarpeen tuon esikoisen kanssa ja varsinkin nyt kun muutetaan 2-kerroksiseen kämppään niin tulee käytettyä varmaan vielä enemmän...
Tuli oltua varsinkin alussa niin huolissaan joka asiasta että laitoin itkuhälyttimen vaunuihin kun oli päikkäreillä ja iltaisinkin piti laittaa sänkyyn kun katottiin telkkua että varmasti kuullaan jos joku hätänä... Ei siinä muuta, mutta kun asutaan kaksiossa :D
Uuteen kotiin muutettua esikoinen saakin oman huoneen ja luulen että silloin myös käytetään itkuhälytintä etten oo koko ajan korvat höröllä että kuuluikohan sieltä jotain ja sitten kun vaavi on syntyny niin ainakin ulkopäikkäreillä tuun käyttämään hälytintä.

Pullot, tutit, pumput ym mä oon steriloinu ihan vaan keittämällä enkä kyllä nytkään osta sitä varten mitään erityistä laitetta. Kattilaan vaan ja sillä selvä :)

Ninnille piti muuten lähettää pyyntö, että laitatko mun iäksi 23 v kun eilen räpsähti taas vuosi lisää :)
Aika hiljaisissa merkeissä meni synttäripäivä ku ollaan edelleen esikoisen kanssa tässä räkätaudissa... Mies sentään kävi illan ja yön kotona ja sain käydä mun vanhempien luona saunomassa :)

Minunki pitäis lähetellä nuo kelan paperit ku sain ne nyt viime neuvolakäynnillä... Kyllä ne saa täytettyä mutta se postilaatikkoon vieminen on mulle aina niin suuri työ :D

Äh, pitää kait tässä tehdä jotain järkevämpääki ennen ku poju herää päikkäreiltä... Onneksi huomenna on perjantai ja ukko on taas pari päivää kotona :heart:

Pimmi 25+1
 
Moiks! oon leiponu sämpylöitä ja mokkapaloja, herkutellaan tänään ihan muuten vaan. Pojalla suklaasta naama ihan sotkuinen :heart: Oon siitäkin hyvällä mielellä että nyt viimeinkin poju pääsee niihin astmatutkimuksiin niin selviää toivottavasti syy tuohon sen sairasteluun ja ahdistukseen.

riksu82 Voih, sun kommentti sai mut iloiseksi. Kävitkö siis ihan tavallisessa terveyskeskuksen ultrassa ja just sen istukan sijainnin takia? ihana jos ne vähän mittailis myös, mutta voihan se tietty olla paikkakohtaista. Tulis jotenkin vaan pettynyt olo jos se istukka vaan paikannettais ja eiku kotiin. Haluisin tietää just tuon painoarvion erityisesti.

mamma-miia nolo vaiva, mut aika todellinen. Mä odotan toista lastani ja pakko myöntää et pidän pikkuhousun suojia ihan sen takia et valkovuoto on lisääntynyt ja tuntuu et pikkuhousut olis muuten aina vähän märät.. mitä lie sitten, voi olla että pissaakin lorahtanut välillä. en kyllä huomaa sitä mut jokatapauksessa on paljon miellyttävämpi ja puhtaampi olo kun suojaa alushousut. :ashamed:

LauraN Ei se istukka-ultra kai kuulu täälläkään normaali ohjelmistoon, mutta kun mä kävin siin alkuraskauden ultrassa jo viikolla 8 niin se oli niin aikasin ettei istukkaa näkynyt vielä lainkaan. Nyt pääsen ultraan sen takia että sen sijainti tarkastetaan. en tiedä miten muilla. Mulla myös tuntuu et vauva on jo iso kun liikkeet tuntuu koko vatsan liikkumisena :D selvästi näkyy aina muljahdus varsinkin kyljessä, liekkö käsi tai jalka.. olis kiva tietää kuinka iso kaveri siellä jo on :heart:

Mä hipellän päivittäin tuota ihanaa vaaleanpunaista turvakaukaloa (britax) minkä ostin ja niitä ihania pikkuvaatteita. Toistaseks oon saanut itteni kasattua et en oo viel alkanu pesemään niitä valmiiks.. Esikoista odottaessa petasin sängynkin vauvalle jo monta kertaa ennen syntymää.. :LOL: olin tosi malttamaton.. vaatteetkin oli pestynä ja viikattuna jo kuukausia etukäteen. puhumattakaan sairaalakassista.. :snotty:

enne ja aarre 28!! jes! :flower:
 
Heips mammat! =)

LauraN, mulle tuli postista ihan normaali pakettikortti, kun äitiyspakkaus oli noudettavissa, eli kyllä siitä vielä erikseen ilmoitellaan. Niin siis esikoisen aikaan, I mean =)

No thank God että muillakin on tuota pissadilemmaa, pelästyin jo että oon ainoa tätä(kin) lajia ja ainoa jolla paikat löystyy "ennen aikojaan". Ja kai se tuonkin asian suhteen tilanne vaihtelee, kun tänään taas on tuntunu että ei oo ollu mitään ohgelmaa.

Tänään oon myös fyysisesti virkeämpi ja pirteämpi, kun oon iltapäivän/illan lähinnä sohvalla makaillut, enkä oo suuremmin mitään puuhaillut. Ehkä se pitää uskoa että kyllä ne isommat hommat on nyt vähäksi aikaa tehty, paljon siedettävämpi olo on, kun ei vaadi iteltään liikoja, ja antaa itelleen luvan maata ja levätä.

Äitiysavustusraha tuli tänään tilille, ja kävin heti ostamassa sen, minkä olin jo päättänyt, että sillä rahalla ainakin ostan, eli kevyttoppapuvun. Löysin tosi edullisesti ihan marketista sen, en halunnut siihen suuria sijoittaa, kun se tullee kuitenkin käyttöön vain sen kevään ajaksi, tuskin syksyllä enää mahtuu, vaikka otinkin koon 68 cm. Se on semmoinen ihana ruskea, pehmoista kangasta (veluuria?) ja vuori on vaaleanpunainen, missä oli kuvioita. Että toivoa sopii että sieltä tosiaan tyttö tulee, kun vaaleanpunaista nyt on sitten sen vuorikankaan verran luvassa! ;) Kattelin myös ihanaa vaaleanpunaista toppahattua, tai ehkä sekin oli kuitenkin KEVYTtoppahattu, mutta en oikein tiedä, onko sille käyttöä, kun huppuhan se tulee päähän kuitenkin, ja kypärämyssy, niin ehkä niiden väliin riittäisi ihan vain neulottu villapipo, sellainen taisi esikoisellakin vain olla, vaikka oli sydäntalven vauva. Sitten seuraavaksi talveksi voisi ostaa kunnon toppahatun.

pimmille onnittelut lisääntyneistä ikävuosista! :flower: =)

Loppuun sit eilen otettu masukuva, siinä siis viikot 26+2. Sanokaa pliis että muillakin on jo tämmönen tynnyri?? ;)


Ippu kera neidin 26+3
 
Terkut istukkaultrasta! (kirjoitin aiemmin, mutta katosi...)

Istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta, mutta tarkistetaan kuitenkin vielä viikolla 34. Eli periaatteessa estettä alatiesynnytykselle ei ole.

Oli kiva nähdä vauveli, katsoi heti suurilla silmillään suoraan anturiin!! Äiti heltyi suunnattomasti. Vauva oli kasvanut ja vastasi viikkoja, muutaman päivän taisi olla pienempi. Tässäpä meidän rakkaan strategiset mitat rv 28+5

- lakimitta 70mm
- reisiluu 51,5mm
- masunympärys 239mm
- painoarvio 1100g

Jalkoväliään tämä vauveli ei ole kertaakaan levitellyt kunnolla, mutta ultraaja sanoi, että ei siellä näy vehkeitä. Yleensä kuulemma poikien kalut näkyy helposti. Ei kuitenkaan 100% voida luottaa, että odotetaan tyttöä. Eli jännitetään vielä...

Olo on siis mainio, kun kaikki oli hyvin. Rakenteetkin samalla katsoi. Huomenna lähdetään masun näytille anoppilaan, ihanat 5 tuntia autossa.... No pissataukoja tarvii varmaan 1-2 ja jalotellakin on syytä.

Kiva, että täällä muutkin hipelöi vauvatavaroita. Minäkin niitä katselen ja ihmettelen useasti. Onhan se toki sallittua, kun kovasti odottaa pientä tulokasta. Mitään vaatetta en oo ostanu aikoihin, tuttipullon eilen varmuudeksi.

Mukavaa iltaa, täällä katsellaan Kummien joulukonserttia.

Misupai ja Helmis 28+5
 
Kiitos vastauksista!
Mä jotenkin toivoin että mun pakkaus ois jo lähtenyt matkaan ennen sitä jakelun keskeyttämistä.... En edes tykännyt siitä ruokalapusta erityisemmin.
Mies osti tänään ensimmäiset vaatteet (häneltä) vauvalle ja vielä ihan itsenäisesti! Olin ihan ihmeissäni. Tähän asti hän on ollut kovin varovainen..
No, nyt sieltä tuli sitten kunnon retrovaatetta meidän pikkuneidille.. :)

Äitini soitti just ja kertoi että ovat ostaneet joululahjoja vauvalle.. :D
On se sitten hassua availla paketteja joissa lukee "vauva".. Pahaa pelkään että tästä neidistä tulee hemmoteltu lapsi! huhhuh..
Kummit pitäis vielä keksiä. 2 on jo, mutta toinen heistä ei kuulu kirkkoon, joten täytyy vielä yksi jostain löytyä. Pikkuveljeni kieltäytyi kunniasta mikä sai raskaana olevan siskon kyynelkanavat virtaamaan.. Hänelle on shokki että siskolle tulee vauva, eikä ole ihan vielä sinut jutun kanssa...
Ehkä joulu sulattaa hänenkin sydämensä.

Nyt pienelle glögille (ja tietty suklaalle)

Öitä kaikille vatsakkaille!
 
Moikka!

Ihan pikaseen vaan kirjottelen, oon nyt sairaslomalla taas vaihteeks, ens torstaina meen vasta seuraavaks töihin. Toi mun poskiontelontulehdus vaivaa niin pahana etten töissä jaksa olla. Eilen olin töissä ja soitin sit lääkärille joka käski levätä kotona. Eli hyvässä lykyssä mulla enää 6 työpäivää, tammikuun 2 ekaa viikkoa samainen lääkäri lupas kirjottaa mulle saikkua ja sit jäänki jo äippälomalle! Ihanaa!

Pikkuvaemo taitaa olla siellä Pariisissa parhaillaan, toivottavasti on onnistunut reissu!

Ippu sun masus ei oo todellakaan mikään tynnyri! Täällä kans ihan kiitettävä pötsi jo, otan kuvaa kun jaksan :ashamed:

Eipä mulla muuta, nyt meen takas huilaan kun on noi yöt ollu aika katkonaisia tän pirun flunssan takia!

:heart: :Ninni ja Kirppu 26+5

PS. Pimmi onnea :hug: !
 
Moikka!!

Tänään tuli käytyä sokerirasitustestissä, tulokset saan tosin vasta maanantaina. Sinne asti pitää siis jännittää. Teillä jotka ootte "jääny kiinni" sokereista, niin onko teille tullut millainen olo sen liuoksen juonin jälkeen, entä niille jotka selvinneet "puhtain paperein"? Itsellä oli hetken (ehkä pari minuuttia) sellanen höntti olo joka meni sitten ohi, mutta voisiko merkitä että olis jotain häikkää sokereissa?

Paljon onnea Pimmi!!

Ippu; Ei sulla mikään tynnyrimaha ole, ihana vauvamaha!! =)

Tuosta itkuhälyttimestä; niin meillä hommattiin esikoiselle ja kyllä minun on ainakin tullut käytettyä sitä aika paljonkin. Tyttö kun nukku pienenä aina ulkona, niin tosi kätevä sillon! Ja nytkin kun nukkuu sisällä, niin voi jättää itkarin päälle jos lähtee ite ulkohommiin.

Nyt lähen laittaa tytön päikkäreille ja sitten syömään!!

Muumi82 ja eppu 29+3
 
Voi, kiitokset onnitteluista :)

Ninnille kovasti paranemisia ja koitahan tosiaan levätä :hug:

Ipun maha näyttää kummallisen tutulta "tynnyriltä" että et ole tosiaankaan ainoa jolla tuommoinen sivuprofiili :D
Mua on ihmetyttäny tämä mun maha kun se on niin kauhean ylhäällä, mutta samalta tuo sinunkin maha näyttää :)

Syömään pitäis lähtä, joten tästä tulikin tämmöinen pikaviesti...

Pimmi 25+2
 
Mulle tuli tänään Kelalta viesti, että äippäpakkkaus saapuu parin viikon päästä postissa, joten ovat ilmeisesti alkaneet taas jakaa niitä. Ja muut laput sitten tuli takaisin lisäselvityspyynnöillä varustettuna. Ajattelinkin jo, että kävi ihmeen helposti se täyttäminen, kun muut ovat täällä tuskailleet...

Töistä lähdin tänään aika huonolla tuulella. Jätin äitiys- ja vanhempainvapaa-anomukset ja sain saman tien haukut rehtorilta. Aion olla äitiyslomalla kesäkuun puoliväliin ja jatkaa vanhempainvapaata elokuun alussa niin, että sijainen saa osan kesän palkasta ja minä (suuremman) osan. Tämä ei kuitenkaan meidän rehtorille käynyt, vaan hänen mielestään sijaiseni pitää saada koko kesän palkka. Mun mielestä taas tuo ei ole oikein, koska muissa ammateissa äitiys- ja vanhempainvapaalta kertyy kesälomia, mutta opetustyössä ei, eli olisi ihan oikeudenmukaista, että saisin pitää sen kesälomani kesällä, koska muuten en saa sitä koskaan. (Olipa monimutkaisesti selostettu...) Onneksi mulla on vakituinen virka, joten ei kai rehtori voi mun vapaita alkaa määräillä, mutta harmittaa silti tuollaiset väännöt ja haukut. Muistelen että täällä on muitakin opetustyössä olevia - miten te oikein aiotte tehdä kesäloman suhteen?

Bellona 25+1
 
Ai niin, LauraN, mekin ollaan saatu jo pari "vauva"-pakettia ja jouluna on kuulemma lisää tiedossa. Meidän vauva on isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi kumpaankin sukuun, joten hemmottelua varmaan riittää täälläkin...
 
Moi taasen,
pikakierroksella jälleen kurkin näitä luukkuja :D

Kiitollinen pitää todellakin olla, että olen ollut näin hyvävointinen! Siis sairaspäiviä ei ole tarvinnut *vielä* pitää, ei töistä eikä opinnoista. Tosin viimeisimmät 10 tunnin opiskelupäivät iltatyöskentelyineen alkoivat jo käydä selälle, vähän iskias-tyyppistä oiretta kai? Vaikken siis tiedä, millainen iskias on, mutta tuonne toiseen kankkuun/lonkkaan tuli sellainen jumittava, jalan liikuttamista estävä kipukohta. Niin ja närästys on jopa herättänyt öisin, ja tuo Rennien maku alkaa jo enemmän kuin tökkiä :/ Mutta muutoin terveenä ja voimissani olen!

Vatsa vain kasvaa niin, ettei voi todeksi uskoa :LOL: mutta johan tuolla pian 1300g -painoinen pikkumies on, viimeisimmän ultran mukaan :heart: niin kai sitten pitää näiden äiskän ulkomittojenkin jo vähän paukkua! Äitiyslomaa odottelen (enää 7 viikkoa siihen!), kun en tosiaan tänä vuonna ole ehtinyt lomailla lainkaan.. ja äitiyspakkauksen ehdin saada juuri päivää ennen jakelun keskeyttämistä.

Rintaliivejä minun piti uusia jo pari kuukautta sitten, kun kuppikoko kasvoi hurjasti. Toivottavasti ei enää valtavaa muutosta tapahdu maidonnousun yhteydessä - riittäisi tämä jo! Ostelen Nyytille vaatteita sitten äippälomalla, siihen saakka keskityn viimeisiin opintotehtäviin, päättötyöhön ja (palkka)työni vuosiraportointiin, jottei tarvitse niistä stressata sitten helmikuussa - ainakaan kovin paljoa. Sijainen on vielä valitsematta, jospa tuo kohta tieto tulisi, ketä pääsen opastamaan tehtäviini.

Pahoittelut jälleen, kun jäivät suorat kommentit teille aktiivisille kirjoittajille jälleen vähiin, mutta on tämä kahvitauko varsin rajallinen *mutta hyvä hyödyntää edes oman navan kuulumisiin, kun kahvi ei kerran maistu :D *

Oikein ihanaa, antoisaa loppuvuotta kaikille!
Pysykäähän terveinä ja nauttikaa joulun vapaista hetkistä!

~Tii ja Nyy - jo kahdeksannella kuulla!! 28+0
 
Bellona: Miulla meni aika mutkattomasti tuo hakemustouhu. Meillä se tehdään yhden sihteerin kanssa, ei rehtorin. Mulla on äippärahakautta/vanhempainvapaata kesäkuun puoliväliin ja siitä eteenpäin hoidan virkaani elokuun alkuun asti eli otan kaikki rahat itse. Elokuun alusta olen vanhempainvapaalla siihen asti, kunnes loppuu eli joulukuulle. Sitten kevään 2009 aion olla kotona vielä.

Meillä ei tullut asiasta sanomista, sihteeri sanoi vain sen, että kannattaa jatkaa vanhempainvapaata 1.8 alkaen, koska silloin sijainen saa koko 10 kk täyteen ja saa sen ansiosidonnaisen rahan. Ja on kuulemma helpompi saada sijainen, jos tietää olevansa poissa 1.8 alkaen.... Sekava käytäntö ja pimeää tuo kesällä virassa olo, mutta kuulemma saattaa poistua, jolloin virkaa ei saisi hoitaa kesken vanhempainlomien, ainoastaan sinä kesänä, kun menee syksyllä töihin.

Nyt pakkaamaan loppuun ja sitten autoon 5 tunniksi!! Mukavaa viikonloppua kaikille. Mie vietän nettipimentoa anopilla ja appiukolla.

Misupai ja Helmis 28+6
 

Yhteistyössä