***MAALISMASUT 2008*** JOULUKUUSSA

Vähän mä mietin että mitä ihmettä tarkoittaa, kun Oikukas ei nuku kaapinovet auki, mut sit kun pikkuvaemo sanoi että ei tarvi sanoa sitä ääneen, ni sit hokasin! Että liikenteessä taas tätä missä-mun-aivot-juttua... että sitä tunteeki ihtesä tyhmäksi aina aika-ajoin!

Pullaa leiponu tänään, joulupullaa siis, missä on kirsikoita ja rusinoita sisällä, ja toisia, missä on luumuhilloa. Nam! :p Ja ähky, kun oon syöny jo vissiin neljä, ja mun pullat kun ei koskaan oo mitään erityisen pieniä.. ;)

No van, siinä kai ne tärkeimmät kuulumiset taas kerran oli, joten ensi kertaan, seommoro! =) =) =) (väsyttää, ja jutut on sen mukaiset.. :LOL: )

Ippu 24+6
 
http://keskustelu.kaksplus.fi/t892033 sekä
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm
tuolla on jotain höpisty siitä Obsidanista ja etenkin on haitallista sairaille, joille suolistossa häikkää. Mut jotenkin jostain jutun yhteydestä käsitin, että altistaisi myös terveitä suolistosairauksiin..ota näistä nyt selvää!
 
Piti tulla kurkkaamaan uus pino.

Ninnille kiitokset taas uudesta pinosta ja jos laitat minullekkin sinne tollasen haikaran lentelemään vaaleanpunaisen nyytin kanssa. Kiitos.

Meidän neitokainen pitää mieletöntä villiä tuolla mahassa. En kyllä käsiä miten maltan maaliskuuhun asti odottaa tai saattaahan se mennä vielä huuhtikuullekkin. Toisaalta olen kyllä ajatellut nauttia ja ottaa kaiken ilon irti, sillä tämä raskaus on minun viimeiseni, tai näin olemme isännnän kanssa ajatellleet että 3 lasta riittää. Tietysti kun ikää ei ole vielä kun 23 niin voihan se jossain vaiheessa alkaa tuntumaan että josko sittenkin, mutta näillä eväillä tällähetkellä. Elikkä ois ihan kiva jos vaikka menis sen 2viikkoo yli niin sais nautti/kärsiä kunnolla. Mutta kun oon niin malttamaton luonne niin ois ihan nähdä vauva mahdollisimman pian.

Joo nyt jatkamaan komeroiden siivuuta

Amalia ja rimpsessa 23+6
 
Ensimmäinen adventtisunnuntai ja täällä yks jouluhöperö kynttilää polttelee. :heart: Mulle tää eka adventti on aina ollu semmoinen virstanpylväs josta joulun odotus oikeasti alkaa. Jyväskylässä pyryttää jo toista päivää ihan tosissaan, keskustakin aivan valkoinen, ei vois paljon ihanammin enää joulukuu alkaa! :xmas: Juuri sopivat pakkasetkin, kolmesta kahdeksaan astetta pakkasta. Entisenä Helsinkiläisenä arvostan täällä kyllä nimenomaan sitä että ei tarvii enää kärvistellä siinä jäätävässä tuulessa mikä siellä aina puhaltaa, sitä mä vihasin. Mieluummin otan tämmöisen kirpeän pakkaskelin.

Tiistaina tuleekin veronpalautukset ja päästään shoppailemaan tytöille kerrossänky (Ikeasta se metallinen). Sitä onkin ootettu, ovat nukkuneet nyt tilapäisesti 160cm sängyssä mutta on ne jo isoja tolleen vierekkäin nukkumaan kuiteskin, 5- ja 6-vuotiaat. Kerrossänky on uuteenkin kämppään ihanteellinen, säästää niin mukavasti tilaa kun ei oo mitkään isot ne makkarit. Muutenkin on viikonloppu mennyt pitkälti sisustussuunnitelmissa, ollaan käyty Starkissa valitsemassa maaleja ja Viherlandiassa etsimässä meidän kotiin helppohoitoista isolehtistä ja näyttävää kasvia suureen olohuoneeseen (vinkkejä?) kun ei tosiaan mitään viherpeukaloita kumpikaan olla. :LOL: Saatiin myös ihana idea yhestä sisustusohjelmasta uudistaa meidän olohuoneen sohvapöytä ja tehdään siihen keramiikkalaatoista uusi päällystys. Murskataan erivärisiä laattoja, meillä on nyt kahta eri turkoosin sävyä, valkoista ja maitokahvin väristä, tummanruskea vielä löytämättä. Sitten vaan laasti päälle ja avot! Tulee niin hieno, oon ihan innoissani. Ja uniikki!

Nyt syömään kalapuikkoja ja valkosipuliperunoita, kamala nälkä!!
mama-L & Onni 25+3
 
Tervehdys joulukuun pinoon.

Muutto sujui suht kivuttomasti ja nyt ollaan kotiuduttu uuteen kotiin pikkuhiljaa.
Nettipimento jatkuu, mutta aina porukoilla ja anoppilassa pääsee koneelle.
Vointi on hyvä ja on aika ihkua ku saa alkaa laittaan vauvallekin kaikkee valmiiks ku ei enää pidä muuttoja miettiä.
Äippäpakkauspaperit lähtee kelaan huomenna! Jännää!! :saint:

Voikaa hyvin taas seuraavaan kertaan!

Rhea ja masukki 25+5
 
Niin se on taas kuukausi vaihtunu. Kiitos Ninni78 uudesta pinosta.
Eipä tässä sen kummosempia masu kasvaa ja potkuja satelee. Ja kun täällä on ollu puhetta tuosta tissien vuotamisesta niin mulla alkoi se kauhean aikaisin rv 14 ja koko ajan vaan pahenee. Ilman suojia ei voi olla :LOL:
Oikein hauskaa tulevaa viikon alkua kaikille ja voikaahan paksusti.
Härkäneito ja vaavi 26+1 :heart:
 
Kiva, että muillakin tihkuu maitoa! Täällä myös. Hirveä ongelma oli, että mitkä liivit laitan ens viikon kaksiin juhliin mekon alle, kun olkaimettomat on vähän pienet. Ehkä kuppikoon on rinnat kasvaneet. Onneksi ratkaisin asian muokkaamalla yhtä toppia. Onko moni ostellut odotusajaksi uusia liivejä? Itse en ole, koska en käytän pääosin toppeja pienten varustusteni tueksi. Urheillessa toki urkkaliivit ja juhlissa oikeat liivit. Imetysajaksi ajattelin ostaa seuraavanlaiset:

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_catalog.php?c=15

Noista tämän nimiset:Carriwell Soft Touch Seamless Drop Cup Bra

Mulla on jo tuon firman maternity/sportsbra-toppi, aivan ihana!!!

No, joo. Olikohan tuossa riittävästi pohdintaa... Siivottu on kaappeja ja varastoa kovasti, ettei tarvii sit vauvan kanssa. Yritetty hävittää kaikkea tarpeetonta, mutta julmetusti tuota tavaraa on matkan varrella kertynyt!! Miks muuten miehillä ei oo tallessa niin paljon tavaraa kuin naisilla... Tai voihan jollain olla toisin päin...

BB-finaalia ja kinkkusalaattia sekä mansikkarahkaa tiedossa, illanjatkot!

Misupai ja Helmis 27+1

 
ei se oo siitä et mä en vois sanoa sitä sanaa ääneen, vaan että ajatus siitä että juon yrttistä verimehua ei vaan toimi. nykyään mä kyl syön verilettuja mut aiemmin en syöny niitäkään :LOL: verimakkaraan mä en koske kyl.


(muoks. niin ja siis jos ei olisi vaihtoehtoisia raudanlähteitä niin en mä sitten jättäisi ottamatta.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
ei se oo siitä et mä en vois sanoa sitä sanaa ääneen, vaan että ajatus siitä että juon yrttistä verimehua ei vaan toimi. nykyään mä kyl syön verilettuja mut aiemmin en syöny niitäkään :LOL: verimakkaraan mä en koske kyl.


(muoks. niin ja siis jos ei olisi vaihtoehtoisia raudanlähteitä niin en mä sitten jättäisi ottamatta.)

:LOL: Muru, ei siinä oo oikeesti verta! Se sisältää seuraavien yrttien veriuutetta: porkkana, nokkonen, pinaatinlehti, väinönputkenjuuri, fenkolinsiemen, ruskolevä ja karkadekukka.

Mausta voi olla vain yhtä mieltä: pahaa!
 
mää tiedän ettei siin oo oikeesti verta :LOL: herramunjee, muuten en olis koskaan edes harkinnut. mutta se kuulemma maistuu kuitenkin sille vähän joten. Tai sit mua on huijattu :LOL:

vitsi kun väsyttää! me tehtiin joulukortit ja äsken tuli valmiiks vikatkin. 5h meni! huhhuh. ja syötiin jouluruokia! glögiä, kinkkua, laatikoita, silliä ja kaikkea ihanaa. Homejuustot jää muutenkin aina väliin niin se ei nyt harmittanut. Graavilohi hitusen. Toisaalta just joku sanoi siinä ruokasuositusketjussa että tuttavan vauva oli kuollut listeriaan rv 24. Ihan kamalaa :( jää muut kuin uunilohet väliin tänä vuonna. En mä mitenkään tarkkaile syömisiä kauheesti mutta takana on tosiaan kolme raskautta eikä mulla ole yhtään lasta niin joissain asioissa sitä on varovainen.

Mama-L kuulostaa kivalta toi teidän pöytäidea! Mä yritän muistaa katsoa sen painoarvion 4Dstä mutta mun mielestä se oli (aika paljon) vähemmän kuin teillä ja silti rv 24 sanottiin täsmäävän. mutta omaa tahtiahan pienet kasvaa :)

 
Terpat...
Se on sit mun vuoro yöllä täällä luuhata... oon vissiin taas mahataudissa.. tai sit mun viikonlopun syöpöttelyt kostautuu. Tänäänkin oon syöny TODELLA paljon, joten illasta puolin oli hurjan ähky olo, ja mahaankin sattui, siis vauvamahaan, ei ruokamahaan. Kipu tuntui varsinki kävellessä ja istuessa, makuullaan vain aaltoina. Tuntu tuolla ihan alhaalla vasemmalla, melkein nivustaipeessa, ja oli ihan oikeaa kipua, että sai ihan henkeä pidättää ku sattu niin. Söin sit vielä tyhmä kuitenki iltapalaaki, ku "pitäähän iltapala syödä". Kateltiin BB-finaali, ja sit unille. Van kappas, vajaata 12 olin ehkä just hetkeksi ehtiny torkahtaa, ku heräsin epämääräiseen oloon, ja hetken siinä tuumailin että mitähän tämä nyt on... ja sit alkoi nousta semmonen kylmä hiki pintaan. Koitin aatella kaikkea muuta, otin vaatetta ja peiton pois vatsan päältä että viilenis olo, ja silittelin massua ja totesin että vauva liikkuu ja koitin keskittyä siihen. Mut en pystynyt, sit tuntu että on kakkahätä, ja nousin ylös ja lähdin alakertaan, että käyn juomassa maitoa, että ihan ku närästäis... mut jo portaissa tuntu et ei ehi kurvata jääkaapin kautta, vessaan on mentävä. Vielä pöntöllä istuessakin yritin keskittyä lukemaan tyyliin hiuskiinneputelista tekstejä, että helpottais, mut ei.. lopulta lensi laatta lavuaariin, nenästäkin tuli... Ja jos mua täällä kukaan yhtään tuntee, ni muistaa, että mulla on se emetofobia, eli pelkään oksentamista, ja siitä syystä istun nyt tässä tietokoneella, kun en uskalla mennä nukkumaan. Istun tässä niin kauan ku jaksan, ja sit mua oottaa digiboxilla tallennettuna elokuva Onnen varjot, ni alan kattoo sitä, ja toivottavasti sen parista sit nukahdan jossain vaiheessa... Nyyh.

No nyt tässä kirjoittaessani luin tota Oikukkaan tekstiä tosta edeltä, ja siellä onkin minulle lisäkammotusta aiheuttavaa juttua listeriasta... ku tajusin justiinsa, että mä tein eilen kinkkupiirakkaa, mihin tuli tuorejuustoa. Käytin kyllä suomalaista tuotetta, Valion Violaa, ja siinä on pastöroitua maitoa käytetty, ja se piirakka tietty kypsennettiin, mutta tulipas nyt pienoinen paniikki... apua... pitääki mennä tonne Mitäs nyt -puolelle kyselee ku siellä joku yleensä aina on, että oisko tässä oikein aihetta nyt synnärille soitella tms..

Huolesta soikeana Ippu 25+0 näin puolen yön jälkeen jo tasaviikot taas...
 
Ei oo todellista, taas mä oon hereillä tähän aikaan.
Poika tuli eilen Tallinnasta (oli minilomalla isovanhempien kanssa) superväsyneenä ja unohti käydä pissalla ennen nukkumaanmenoa. No sänkyhän tietenkin kastui.
Piristyin lakananvaihtorumbassa niin, etten enää saa unta. Argh, ärsyttävää. Toisaalta hyvää harjoitusta, kohtahan ne yösyötöt taas alkaa :D

Ippu, kyllä noita kotimaisia pastöroituja juustoja saa syödä ihan huoletta, elä turhaan ressaa!

Toivottavasti kaikki muut saa vielä nukuttua yönsä katkotta, ja heräävät pirteinä. t. pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Pikkuvaemo
- et ole yksin :)

Totesin tuossa viime viikolla, että mikäli masuasukin rytmi säilyy syntymän jälkeenkin, meillä herätään joka aamu viimeistään viideltä. Tänäkin aamuna luin kirjaa 4.30-5.30, kun olin jo puolisen tuntia sitä ennen yrittänyt nukahtamista. Enkä siis herää vauvan liikkeisiin tms., vaan ihan vain muuten. Tätä oli ensin siellä rv 12 kieppeillä ja nyt taas ollut muutaman viikon.

Rautalääkkeistä vielä pikaisesti sen verran, että näköjään raskausaikana olen herkistynyt niin ettei ruuansulatukseni enää niitä hyväksy. Alhaisesta hemoglobinista huolimatta sovimme neuvolan kanssa, että koska en tunne oloani umpiväsyneeksi, pyrin pärjäämään ilman. Vauva kyllä tarvitsemansa ottaa, ja pyrin toki syömään muuten terveellisesti ja monipuolisesti (ja nyt myös veriletut ja puolukkahillo ovat ilmestyneet ruokalistalleni).

Jäi eilen juttu kesken, mutta nytkään ei ehdi tämän enempää jatkaa - ehkäpä joulun pyhinä sitten! Arki toi taas arjen kiireet,

leppoisampaa joulukuuta teille, maaliskuun odottelijatoverini!

~Tii ja Nyy 26-3
 
Saikohan yökukkujat nukuttua vielä valveillaolon jälkeen?
Mä en viime yönä käyny kun kerran pissalla ja hyvin tuli uni sen jälkeen. Mua on vähän huolestuttanu eilisestä asti kun mun mielestä Kirppu on ollu tosi rauhallinen masussa, ihan vaan muutamia liikkeitä oon ollu tuntevinani :ashamed: Oiskohan sit vaan vaihtanu nyt jotenki asentoa kun ei tunnu enää rakkookaan samalla tavalla painavan? Huolestuttaa silti kauheesti!!! Jos vielä huomenna tai ke yhtä hiljasta, pakko varmaan soittaa neuvolaan et pääsis :heart: -ääniä kuunteleen.

Mikäs Ippulla olo? Loppuiko se huono olo siihen oksentamiseen vai vieläkö jatkuu. :hug: sulle, koita nyt voida hyivn.

Ostin eilen muuten rautalitkua, Ferroforte B-nimistä "vahvaa luonnonrauta-B-vitamiinivalmistetta". Ja tossa ei lue "veri" missään :LOL: jos vaikka Oikukaskin pystyis tota ostaan. Niin ja oli melkeen puolet halvempaakin kun se kammotusta aiheuttanut "verilitku" =) . Ihan citymarketin luontaistuoteosastolta ostin, siinä Tuuli Matinsalon kuva paketin kyljessä. Vielä en oo maistanu, tänään aattelin aloittaa, eli en tiedä kuin pahalta maistuu =)

Mies ja kuopus lähtee tänään mökille yheks yöksi, mies haluaa kunnon saunaan vielä ja sit tarvii mökkikin laittaa talvikuntoon. Kauhee ikävä mulle tulee vaikka ne onkin vaan yhen yön poissa, mut kun musta on tullu tällanen kauhee hormonien riivaama itkupilli, itkettää niin helposti et oikeen hävettää :LOL: :kieh:

Eipä mulla nyt tähän hätään muuta, tarvii taas viedä tyttö kohta kouluun... Laitoin muuten eilen molemmille tytöille raitoja hiuksiin ja he tykkäs kovasti, ollaan ennenki laitettu mut oli jo kasvanu melkeen kokonaan pois. Tarvii antaa heille nyt vähän extrahuomiota kun vielä ehtii vauvakiireiltä.

Palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 25+1
 
Huomenta!

Oksut loppu onneksi yhteen kertaan ja toisesta päästä tuli vielä muutaman kerran... nyt aamulla ei oo tullu enää mitään, ja olokin ihan hyvä, lukuunottamatta sitä pientä pelkoa että jos vielä pitää.. ja se pelko taas aiheuttaa ehkä ihan hivenen verran semmosta huonohkoa oloa, mutta jos saa aateltua muuta, ni olo on ihan hyvä. Tosi ihmeissäni kyllä olen että mitäköhän tuokin sit taas oli... en oikein keksi muuta kuin että olin vain syönyt liikaa, elimistöön ei vain mahtunu enää mitään ja ne piti työntää pois! Kai.

Nukkunu oon ehkä 2-3 tuntia viime yönä yhteensä, joten täällä videot pyörii pojalle ja ite torkun telkkarin katsojan vieressä sohvalla... :ashamed:

Ippu 25+0
 
Täällähän te olitta, mie tuol vanhas pinossa kävin ja ihmettelin ku niin ales oli tippunu. Herrattu sentään!! Kylläpäs tää aika tosiaanki kiirehtää! :D Nyt kyl on semmonen hyvä olla. Ei juurikaan ole nuo vaivat nyt vaivana :LOL: Pirtee olen ja jaksan touhuta melkeinpä normaalisti. No välillä pistää supisteleen ja noi nivusjänteet on kipeet ja häpyluukin ajoittain, mut ei niin paljon että se mua häirittis. :D

Mie kans kävin lauantaina miehen kaa pukkeilemassa, nyt on toi lahja homma aika hyvässä hallussa. Muksuille on kaikki hankittuna ja kummi tytöllekkin sattui löytymään lahja. Vielä 3:lle kummi pojalle pitäis lahjat ostaa, mut se helppo ku tiedän jo mitä haen :)

Galluppia välliin.. Onko teillä kummi lapsia? Kuinka monta? Ja ovatko tyttöjä vaiko poikia? Minkä ikäsiä?

Mulla on 3 poikaa: 14v, 6v ja 2v ja 1 tyttö 3v. synttäreitä sitten riittäkin kun vielä omat muksut 8 ja 6 vuotiaat :D

Ja sit takas asiaan.. Mulle tuli tänään ilmotus että äitiyspakkaus on tullu:) Sitä siis ois lähettävä hakemaan.. Jotta se on moro! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 26+6
 
Mulla on kans paljon noita kummilapsia ja nyt tulee vielä yks lisää...ja se on sitten VIHO VIIMINEN :)
Mulla on:
1 tyttö 7v. ja yks poika 5v. jolle oon syli kummi (siskon ja veljen lapset)
1 Tyttö 2v. jolle en oo sylikummi ja nyt tulee vielä 1 tyttö lisää, kun kaverit ehdottomasti halus meidät.

Mun miehellä on 2 poikaa kummilapsina (joille mä en oo kummi ja hänestä tulee nyt tän pienen tytön kummisetä sit vielä.

On siinä aika homma muistaa kaikkien juhlapäivät ja joulut ym. hoitaa.
Nyt on sitten ens sunnuntaina tän vihoviimosen ristiäiset!

Omaa napaa: Hyvin voidaan ajoittaisista supisteluista huolimatta. Kovasti odotan Kela lappuja palkkatoimistosta takas et saisin paperit kelaan päin. Odotan niin innolla äitiyspakkausta.
Tilasin muuten netistä yhdet imetysliivit ja ne oli niiiiiiin huonot! Ihan oudon malliset: Bravado Lifestyle merkkiset. Onneks ne saa palauttaa. Ajattelin koittaa vaihtaa ne sellaseen bravadon naruolkain toppiin jossa sisäänommellut imetysliivit. Ajattelin et soiv olla kesällä tosi helppo asu kantoliinan kanssa. Toivottavasti niissä malli parempi...jos ei niin palautus onnistuu myös.

pitkäkoipi + fiina 23+1
 
Onko moni ajatellut itse järjestää tai sitten järjestääkö kaverit teille vauvakutsuja? Meillä on kaveripiirissä pidetty muutamat kutsut. Toiset äiti järjesti ite ja toiset me järkättiin kaverille yllätyksenä ja onnistuikin vielä tosi hienosti. Saatiin hänen äiti ja siskoin mukaan juoneen ja kaveri oli ihan ällikällä lyöty.
 
Täällä vietellään leppoisaa päivää. Mie kyllä nukun kuin tukki, heräiltiin isännän kanssa siinä 9 maissa. Ei oo ollut vaikeuksia unen tulon kanssa. Tänään alkaa työt vasta 15, kun meillä on itsenäisyyspäivän juhla. Aina kun on juhlat, lapset tulee kouluun vasta iltapäivällä ja ovat juhlan loppuun asti. Onkin kiva välillä ottaa aamu ihan rennosti. Lenkillä kävin ja kohta pitäisi alkaa silittää.

Kummilapsia mulla on 1 poika 12 vee ja miehen kanssa yhteinen 9 kk ikäinen poika. Ei varmaan ihan heti tule lisää, kun kaverit on aika hyvin jo lapsensa tehneet.

Lähdenkin tästä glögiä laittamaan, jäi viikonlopulta torttujakin. Nautiskellaan todella. Huomenna lähdetään mun vanhemmille, kun veljelläni on yo-juhlat keskiviikkona ja torstaina. Lyhyt työviikko tiedossa, kun keskiviikon oon palkattomalla. Ei haittaa, saa vähän rentoutua.

Misupai ja Helmis 27+2
 
:xmas: IHANAA JOULUKUU :xmas:
Tästä ei olis enää kovin pitkä matka "perille", meillä kun nuo kakarat tuppaavat tulemaan jonkun viikon etuajassa ( siis toiveissa, että tämä ei nyt sitte menisi yliaikaseksi )...

Kummi-gallupiin Mä tuossa mietin just, et mikä olisi todella kohtelias kieltäytyminen, kun on noita kummilapsia jo 5 kpl ( 3 tyttöä ja 2 poikaa ), kun on "vaarana" et meitä kysytään taas kummiksi tässä kohtapuoleen. Siis sehän on todella ihana juttu, että pyydetään, mutta tuossa viidessäkin on muistamista synttärit ja joulut yms. Ja mitä vanhemmaksi tuleevat, sitä kalliimmat ovat lahjatoiveet ( kuten 13v tyttö pyysi minulta Marimekon pussilakanan ja tyynyliinan 80 ? !). Huh! Jotenkin vaan tuntuu et hieman edullisempi lahja pitää vielä ton ikäiselle riittää, sitten on nämä rippijuhlat yms. eri juttu.

Omaa napaa: Mä olen alkanut näkemään kauheita painajaisia!!! Tässä viikonverran on näyttänyt sellasia unia, et hiki valuu ja vapisuttaa kun herään?! Enkä sitten muistakaan tarkemmin, et mitä tapahtuu??!! Ja sitten on tämä vatsallaan nukkuminen, miten ihmeessä mä tässä raskaudessa olen herännyt joka yö/aamu siihen, että olen mahallani? Jonkun verran säikäyttää ja ei taida ihan paras asento enää tässä vaiheessa..."Urputi urputi .... Valivali..." :kieh:

Nyt takas duuniin, voikaa paksusti :heart:

Maalismama
 
Älyttömän huonosti "nukuttu" yö takana. Kostautui la-su väliset 14h yöunet... Vaikka 23 mentiin jo sänkyyn niin tunnin pyörin ja juuri sillä hetkellä kun olin nukahtamaisillani niin eteiseen syttyy valot, isompi likka jää huutamaan käytävälle ja pienempi mumisee jotain omassa huoneessa. Ja oli sitten pissinyt sänkyyn, sille käy näitä vahinkoja aina joskus jos on juonut paljon illalla .. Eli aika samat tunnelmat kuin pikkuvaemolla oli meilläkin. Loppuyö menikin sit taas todella katkonaisesti, kävin varmaan 3 kertaa pissallakin, ja ihan silmät sikkuralla oltiin molemmat aamulla miehen kanssa. Nyt vaan ootan et pääsen töistä kotiin ja päiväkauneusunille mmm-mmm...

Kummilapsista, yksi kummityttö löytyy minulta, täyttää maaliskuussa 3 vuotta. Aivan ihana tapaus, kera kaksoissiskonsa jonka kummina toimii minun siskoni. Kummilapsia ottaisin kyllä mieluusti lisääkin, mutta joudun varmaankin vielä odottelemaan, oma sisko ja kaverit ei ole vielä oikein lähellä sitä perinteistä lastentekoikää...

Ja Ninnille vielä sellaista että hyvin todennäköisesti vauva on vaan vaihtanut asentoa ja potkii esim selkään- alas- tai istukkaan päin jolloin potkut kyllä vaimentuvat. Itellä ei tunnu noi raivotarjonnan potkut niin vahvasti (luulisin) sillä istukka on edessä ylhäällä. Ja välillä on mennyt hiljaisiakin päiviä mut kyllä sieltä aina jotain pienen nyrkin töksähdyksiä ainakin saa tuntumaan jos vähän masua muljuttelee. Meillä on kyllä ihan selkeä rytmi jo, muru on aamun ja illan virkku. Aamuyöllä herättelee lähes joka yö äidin ja illalla on yleensä hirmuinen rumba myös päällänsä. Päiväsaikaan tykkää sitten nukkua tietenkin kun minä olen hereillä ja töissä. Selällään en myöskään enää oikein viitsi olla, välittömästi alkaa kuhina masussa et taitaa olla jo vähän ahtaat paikat. :/ Kyljellään sitten vaan niin pysyy napero tyytyväisenä.

Nyt lounasta ja sitten vielä vähän töitä (saikun jäljiltä on taas miljoona tilpehöörihommaa...)

:heart:: mama-L & Onninapero 25+4
 

Yhteistyössä