MAALISMASUKIT 2007

Katjuska ja unissakävelijä; Hurjasti teillä menee tota maitoa verrattuna meidän pojuun. Poju syö kerralla n. 20-80ml, mutta siiten heräilläänkin 2h välein.
Viime yö meni tunnin välein :(

Himihiirelle paljon :hug: , todella ikävää että on mennyt asiat tohon jamaan :'( :hug:

Ehkäsyistä oli puhetta. Mä ajattelin tota kapselia kokeilla tai täytyy ensin kysellä kaverilta millanen on ollut. Onko täällä jollain kokemusta siitä? Me ei kumminkaan olla nyt hakkimassa sitten lisää lapsia hetkeen, jos iltatähden joskus.

Ja vaipoista taisi olla puhetta kanssa. Mä taas olen tykännyt noista pampperseista, just sen imupinnan takia.

Tääläkin vauva valvoisi mieluisesti enemmän öisin ja nukkuisi päivisin ja musta tuntuu että mitä enemmän meteliä sitä paremmin vauva nukkuu.

Aurinkosta päivää kaikille!

Touhutoukka ja vauva 3vko!
 
No heipähei. Tajusin mäkin tänne tulla :D

Meillä syödään joka pvä melkeimpä kellon tarkkaan n 3h välein. Välillä poju saattaa vahingossa nukkua 4-5 h putkeen mut sekin yleensä tapahtuu sitten päivällä. Maitoa uppoo joku 120-160ml kerralla. Yks kerta se veti jopa 200ml :p Mahtoi olla pikkuisella nälkä =)
Poitsu syö yleensä illalla 23-24aikaan ja sitten herää yöllä 3-4 aikaan ja sit seuraavaks hyvissä ajoin aamulla. Onneks se ei ala tapittaan keskellä yötä. Saa samantien viedä sänkyyn syötön jälkeen. Ja pullo tyhjenee n.10 minuutissa :p :D Ennen meni joku puolituntia.
Meillä ristiäisetkin siirtyi 2 viikolla eteenpäin kun eipä sopinutkaan tuo 1.4. No eipä se mitään haittaa. Nyt meikäläiselläkin on aikaa laihduttaa pari viikkoa jos vaikka ei näyttäis niin hirveen kauheelta sillon. Tosiaan painon putoominen tyssäsi tasan siihen kun maidontulo loppu. :kieh:

Nyt tarttee alkaa touhuumaan.

-Tipi ja Jan 5vko ja 5pvää-

Nii ja himohiirelle :hug: <br><br>
 
HImohiiri:
Muutamia ajatuksia jos päädyt käyttämään kuitenkin niitä harsoja...
-Koita harsojen kanssa jotain lisäimua. Meilläkään ei kyllä pelkkä harso riitä mihinkään. Olen itse tehyt vanhoista froteepyyhkeistä neliön mallisia lisäimuja, jotka taittelen pötköksi harson lisäksi. Harson taittelen origamiksi. Ne toimivat tuolla vajaa kaksivuotiaallakin täyttövaipoissa. Meilläkin vaipanvaihtoväli voi olla sen 5h ja ihan hyvin ovat nämä pitäneet molemmilla lapsilla vauva-aikana
-Oletko kuinka paljon pessyt harsoja? Niiden imukyky ei alussa ole kovin hyvä. Mitä enemmän pesuja takana sitä parempi imu.
-Jos iho kärsii märästä vaipasta, koita fleecekangasta tai muuta kuivaliinaa ihoa vasten jos auttaisi.
-miten taittelet vaipan? Laita tytölle enemmän imua keskelle ja pojalle taas eteen.
 
Himohiiri: Suosittelen lämpimästi teillekin Pieksämäen avioliittoleiriä!!
Se on Hnmky:n järjestämä ja siellä ovat sadat avioeron partaalla olleet saaneet todellisen avun suhteeseensa!!! Itsekin kävimme viime kesänä leirin ja kyllä kannatti, vaikka emme misään kriisissä edes olleet. Kunpa saisit miehesi suostuteltua sinne, olen kuullut niin monen miehen siellä muuttuneen, kun on tajunnut, että suhdetta pitää hoitaa!

Meillä on sitten vauvan juhlat 1.4. eikä se ole aprillipila... :)
Nimi on kyllä jo virallinen ja kaikille kerrottu, eli Jason Joosua.
Poika kasvaa silmissä, mutta ihmekös tuo, kun 3h välein edelleen syödään, yötä päivää. Mun äiti on luvannut hoitaa tarjoamiset ja mulle jää siivous, mutta ketä huvittaa tällä säällä siivota? Ja kaikki paikat oikein paistaa pölyisinä

Ruutikselle vielä pakko sanoa, että olipa todella noloa, kun sulle sanottiin, ettei kuurin aikana voi imettää!!!Mulla on tuo samainen kuuri nyt kanssa ohi ja meni onneksi ihan hyvin, vauva söi normaalisti, eikä erityisemmin vatsaansa valitellut. Sitkeyttä vaan imetykseen, kyllä se maitomäärä lisääntyy aivan varmasti, kun vauva tekee maitotilausta tiheästi imemällä :LOL:

Manteli :'(
 
Moikkamoi! :wave:

Tuntuu ettei tähän koneelle kerkee enää ikinä...Kaikki ns.ylimääränen aika menee nukkumiseen päivällä,jos semmosta jää ja näin iltasin ei sit millään viittiis enää koneelle tulla istuun,kun sänkyyn vaan heti kun saa lapset maate :\| Kauhulla jo ajattelen että tuleeko meille enää ikinä mitään seksielämääkään,kun tää on tämmöstä zombiena menoa päivästä toiseen...Ja kiitos ton hiton ukon joka on kotona muttei auta millään lailla \|O :ashamed:

Tänään kyllä pumppasin maitoa jääkaappiin että jos toi äijä täälä meinaa taas yön valvoa,niin sopii sitten hoitaa edes pari yösyöttöä :kieh:

Viime yö tosiaan meni huonosti,kun koko ajan ois pitäny tissillä olla ja sit kuitenki heti nukahtaa ja herää huutaan heti kun mä saan unen päästä kiinni.Sit nukku kaks tuntia putkeen kun sai muutaman kymmenen milliä tuttelia..
Edellinen yö menikin paremmin,nukku yli 5h putkeen ja kyllä sitä olikin ihan eri ihminen "kunnon" unien jälkeen :D Muuten täälä ei juuri turhia rutinoita ole.

Odetteko se puhu siitä rytmien päälaellaan olemisesta?
Täällä kans vähän sitä samaa vikaa...Ei noi yöt hereillä itkiessä mee,vaan tisua suussa pidellessä tai muuten vaan katsellessa.Omassa sängyssä ei viihdy hereillä kyllä kovin kauaa,että yleensä neiti sit makoilee mun vieressä ja mä puoliunessa :whistle: Täytyy vaan toivoo että se siitä muuttuu.Itse en sillon seurustele tytön kans mitään ylimääräsiä,vaipankin vaihdan vaan jos on kakat.

Nyt on muuten sit kastepäivä ja kirkkokin varattu lauantaiks 28.4.Yhtään ei huvittas ruveta moista juhlaa järjestään :ashamed:

Noh,nyt koiraa päästään ulos ja iltapuuhiin :wave:

Ai niin,meijän mitat eilisessä neuvolassa oli 4150g,53cm ja pipo 37 :D
Hyvää yötä vaan kaikille,yritän vähän kunnostautua tän koneella olemisen suhteen,ettei vaan pääse unohtuun ;)

Piti tulla vielä himohiirelle toivottaan jaksamisia :hug:
Täällä kans kaikki mun kontolla,mutta silti vaan jaksan tota rakastaa :kieh:Toivottavasti saatte halutessanne asiat kuntoon.Tuskin yhtään lohduttaa,mutta kerron teille vaikka muille en oo kehdannu edes kertoo,että mies ei oo kertaakaan vaihtanu vaippoja vaikka oon pyytäny :ashamed: <br><br>
 
synnevi
:wave: pitkästä aikaa!

Täällä on arki pikkuhiljaa lähtenyt rullaamaan.
Synnevi nukkuu 3-4 tunnin pätkiä yöllä ja kahdesti päivän aikaan. Toissa yönä meni 5½ tuntia ja sillonkin mun piti jo vähän herätellä, kun tuntu et tissit halkee! Illat on sit n. 18-puolille öin jatkuvaa syömistä, torkahtelua ja sykyttelyä.
Omassa sängyssä ei viihdy yhtään, heti herää kun sinne laitetaan. Joten meillä nukutaan hienosti ilmaistuna "perhepedissä".

Himohiirelle :hug:

Palailen taas vähän paremmalla ajalla!

Hyvät (ennenkaikkea rauhalliset) yöt kaikille!

Synnevi 1½ viikkoa :heart:
 
LUMI harm
Moikka pitkästä aikaa =)

Tämä meidän hampaaton neiti (musta toi VAUVAN hampaaton hymy on yks kauneimpia asioita, mitä tiedän :heart: ) on niin seurallinen hereillä ollessaan, et en pysty juuri mitään tekee, kun tyttö on hereillä, kun heti tulee komennus ottaa syliin tai seurustella :D

Tyttö ei edelleenkään itke juuri ollenkaan, mutta murinaa, ähinää ja "euveuveu" kuuluu aina hereillä ollessaan :D
Masuvääntöjä on edelleen, mut vähemmän kun pari viikkoa sitten. Cuplatonit auttaa hyvin eivätkä RELA-tipatkaan ainakaan ole pahentaneet tilannetta. D-tipoista jekovitit ei sopinut ollenkaan, vaikka pitäisivät olla "niitä siedetympiä" tippoja. DeVitolit näyttävät sopivan.

En ehtinyt selata kun pari sivua taaksepäin ja nämä asiat jäivät mieleeni:
Himohiirelle jaksuja :heart: Toivottavasti saisitte avioliittonne vielä jatkumaan! ((((halaus))))

Vaipoista galluppia?: Meillä käytetään liberoita. Pampersit myös ok. Muumit falskasivat totaalisesti :( Ajattelin kohta testata lidlin vaippoja, kunhan tuo 4kg:n raja on saavutettu..

Odette kyseli unirytmistä: Meillä tyttö syö päivisin aika tasan 2,5h:n välein. Valvoo päivällä yhden 2,5-3,5h:n jakson ja sit pari 1,5h:n jaksoa. Yöllä nukkuu 3h -syö, nukkuu 2,5/3h -syö ja sit nukkuu 2/2,5h ja syö. Ihan hyvin olen jaksanut heräillä yöllä. Noin kerran viikossa neiti seurustelee yöllä 1-1,5h ja silloin on oma jaksaminen kortilla. Mua ei tytön murina ja ähellys kopassa haittaisi(pystyisin nukkuu ihan hyvin tytön äheltäessä), mutta miehen takia yritän pitää tytön hereillä, et jaksaa mies sit töihin nousta. Mies voisi kyllä mennä meidän toiseen huoneeseen vierassänkyynkin nukkumaan, mutta tuntuis molemmista niin tylsälle jos ei voitais vierekkäin nukkua, joten yritän siis pitää tytsyn hiljaisena.

Nyt tuo alkaa taas pitää semmosta möykkää et täytyy alkaa viihdyttää häntä :heart:

Jaksamista kaikille vauva-arkeen!

Lumi ja hampaaton neiti Myttynen (huomenna 1kk)
 
Joo-äiti oli taas vähän väsynyt eilen tekstiä kirjoittaessa.. En siis todellakaan yirtä pitää tyttöä HEREILLÄ vaan HILJAA!!! :LOL:

Piti sit eilen kirjoittaa, et tyttö ei itke jne..
Eilen en meinannut saada millään tyttöä nukkumaan: mikään ei ollut hyvä. Tissillä roikuttiin klo 22.30-01 ainakin 5 kertaa ja sylissä vatkattiin vaikka mitä asentoa. Koko ajan hirvee ähellys päällä ja sit itkukiherrystä jos sylistä laski pois. Mies siirtyi ekaa kertaa nukkumaan toiseen huoneeseen klo 24n aikaan. Vihdoin neiti nukahti klo 01. Nukkuikin sit klo 5een ja seuraavan kerran heräs 8.30.
Tuntuu kauhealle ajatella että toisilla oikeasti vauvat itkevät joka ilta (esim koliikkivauvat). Toivon voimia kaikille, joilla tilanne on sellainen. Itsestä tuntuu, että mistä ne voimat saisi revittyä jos joka ilta olis eilisillan kaltainen :/ Ei varmaan edes pitäis valittaa näin pienistä kitinöistä mitä tällä tytöllä on toistaiseksi ollut. :ashamed:
Nyt alkaa taas pikku raivotar meuhkaamaan vallan kamalasti kopassaan, kun ei uni näköjään tullutkaan..

Mitäs muiden aamupäivään kuuluu?
Oletteko kaikki ulkoilemassa kun on näin upea ilma :heart:

Lumi ja hampaaton raivotar 1kk
 
pitää vaan ilmoitella,että hengissä ollaan. Tuntuu,ettei tänne ehdi kirjoitella ja etenkään niinä päivinä,kun esikko ei ole tarhassa :/

Aika samanlaista rytmiä vauva vetää täälläkin,kuin mitä muutkin ovat kirjoittaneet. Illat menee kutakuinkin tissillä n. 20-23. Yöllä herää n. klo 2 syömään ja sitten kuudelta toistamiseen.
Masuhuutelu on meillä selkeesti vähentynyt noiden Rela-tippojen ja Disflatylin aloittamisen jälkeen,ONNEKSI :)
Kakka ei vieläkään oikein kulje,tänään tuli avustamalla isot lastit ja edellisestä kerrasta oli viikonverran aikaa. Eli jatkaa samaa tyyliä tämäkin mies kuin esikko:mieskin tänään tuumasi kakatuksen lomassa,että "mites tästä tuleekaan sellanen de ja vu-fiilis" :LOL:
No,tuttua hommaa meillä,joten emme asiasta osaa ottaa paniikkia..

näitä meillä ja ilouutisena (heh,kaikkia varmaan kiinnostaa kympillä),että pumppaus ennätys tuli tänään = 80 ml tisumaitoa ja syömisestä oli kulunut vain n. 1,5 tuntia :D
Lähtee ihailemaan pullon saalismäärää.... :LOL:

aurinkoisia päiviä kullekkin

ruutis ja Jemma n. 2,5 vkoa
 
tiipeli
Se on MOI täältä koulutehtävien keskeltä!! Pitkästä aikaa koulutehtävää, oon saanut nauttia täydestä kotiäitiydestä, kun esikoinen on ollut kipeänä (mikä sikäli on huono juttu :()

Vauva änisee tuolla sitterissä, voipi tulla pikainen lopetus....eli siis asiaan:

vaipoista: meillä oli alkuun liberot, niistä tuli aivan kamala ihottuma peppuun, vaihdettiin pampersiin, käytettiin muutama kipale kunnes hokasin että niissäkin on voiteita valmiina, niin sit vaihdettiin muumeihin, joissa allergia- ja astmaliiton merkki. Ihottuma parani, tosin samalla käytettiin weledan kehäkukka-sinkkivoidetta. Nyt ihottumaa onkin tullut reisiin eikä ota parantuakseen eli enpä oikein tiedä mitä tehdä!! Ihottuma on ihan kuin jotain rokkoa, sellaista näppyistä ryhelmää. Onko ehdotuksia, millä saisi paranemaan?? Neuvolasta ehdotettiin bepanthenia, muttei se auta. Niin, muumit 3-6kg on musta ihan sopivia (miehestä liian isoja, siitä 2-4kg on hyviä, vaikka vauva painaa varmaan jo 4,5kg..arvelisin), onhan ne väljän mallisia reisistä, mut eipä ne juurikaan valskannu ole! Kestoja käytin esikolla ja nyt pelkäänkin joutuvani taas niitä käyttämään, jos ihottuma ei ota parantuakseen. Pelkään siksi, kun olen MYYNYT melkein kaikki pois kun ajattelin etten halua sitä pesurumbaa tällä kertaa. Meillä pestään muutenkin pyykkiä joka päivä.

Maitomääristä: vai oliko niistä edes puhetta täällä vai helmiäisissä...?? :ashamed: no, kerron kuitenkin :D Pelkällä imetyksellä mennään, joten sinäänsä hankalaa sanoa, mutta isukki antaa välillä pullosta tissimaitoa. Esimerkkinä kerrottakoon, että pumppasin päivällä 200ml, ja poitsu oli vedelly ne kerralla. Vähän ajan päästä mä tulinkin koulusta kotiin ja sitten maistui vielä tissi :eek:

Päivä-yö-rytmi: muutama viime päivä on melkeenpä vain nukuttu..zzz... Kyllä tuo yöt nukkuu ja päivät nukkuu :LOL: välillä sentäs on hereilläkin, joinakin päivinä pitkiäkin pätkiä. Menee nukkumaan 21-22 syönni jälkeen. Monesti on vielä vähän hereillä/pikkutokkurassa kun vien omaan sänkyynsä lastenhuoneeseen ja sinne sitten nukahtaa. Nukkuu 4-7h ja sit syödään. Seuraavan syöttövälin pituus riippuukin ihan musta. Jos en nukahda ja vien vauvan takas omaan sänkyyn, väli on 3-4h eli aamuun saakka, mutta jos nukahdan ja vauva nukkuu mun vieressä, väli on n. 2h. Eli pitäs tsempata ton nukahtamisen kans, että jaksais viiä takas omaan sänkyyn. Esikoinenkin nukkuu paremmin, jos pikkuveli on kaverina ;) Vauva yleensä herää 8-9 tienoilla ja nukahtaa jälleen, kun lähdetään ulos eli siinä 10-11. Sitten nukkuu kolmisen tuntia ja on pari tuntia hereillä, sit taas unille. Jonkilaista rytmiä siis on.

Mahtis kelit ollu!!! Kävin tänäänkin noiden mukuloiden kanssa 1,5h kävelyllä tuolla rantaraitilla ja tunnin päästä oon taas lähdössä kävelylle. Aijoo, eli tarkoittaa sitä, että vauvan pitäs tosiaan kohta herätä, että ehdin syöttää, vaihtaa vaipan ja pukea. Eli se on sitten :wave:

Tiipeli & Pikkuveli (ylihuomenna 4vkoa)<br><br>
 
No niin, pari sanaa tännekin..

Katjuska olikin jo ehtinyt päivittää listaa.. =)

Voi että tuo poika on suloinen! Sitä vois vaan katsella päivät pitkät. Nukkuu suurimman osan päivästä, mutta esikoinen täällä pitää meidät kiireisinä. Tosin mustasukkaisuutta ei nyt ihan älyttömästi ole ollut, lähinnä tuota normaalia uhmaa, mitä ennenkin.

Poika on nyt kaksi yötä syönyt 1,5-2 tunnin välein eli aika monta herätystä siihen yöhön mahtuu.. molempina öinä ollut sitten yhden parin tunnin pätkäön hereillä eli ei vielä tuo päivärytmi ihan ole löytynyt. syö kuitenkin suht nopeesti eli aina syöttövälit nukutaan hyvin. En ole kovin väsynyt, mutta tiedän, että univelkaa kyllä on, joten molempina päivinä olen tunnin päikkärit nukkunut esikoisen kanssa.

Lisämaitoa ei sairaalassa tarvinnut antaa. Se oli tavoite ja onneksi onnistui, vaikka iso kaveri onkin. maito on noussut kivasti ja imuote on hyvä.

Esikoinen söi suunnilleen samaan tahtiin eli noin parin tunnin välein yöllä. Mun mielestä se on ihan ok tahti. Välillä tietysti tulee niitä tiheämmän imun kausia, mutta jospa se sitten välillä yllättäis myös nukkumalla vaikka kolme tuntia putkeen (vaikka mä varmaan heräisin sit jo ihmettelemään, että miks se ei herää :LOL: )

Nyt kun tuo on toinen tuhisija tässä perheessä, niin harmittaa jo nyt, että miten lyhyt tämä vauva-aika oikeesti on. Pitää vaan yrittää nauttia joka sekunnista. Kohta se oikeesti juoksee äitiä karkuun..

Onnellinen79 ja poika 5 pv
 
Pikaisesti kirjoittelen että minäkin pääsen vihdoin pariksi tunniksi nukkumaan. Onnittelut Onnelliselle ja muillekin jos niitä oli ilmaantunut, en ehdi lukemaan taaskaan kaikkia viestejä...

Eilen oli neuvola ja pituutta pojalla oli 56 cm, painoa 4500 g ja pää 38 cm. Paino oli laahannut perässä ja pituus oli ylempänä, mutta nyt paino lähenee nollakäyrää. Kaikki toistaiseksi ok, kun vaan saisin nukuttua vähän enemmän. Vaatii aikamoista koordinointikykyä, jotta saan esikoisen ja vauvan nukkumaan päiväunet samaan aikaan, että voin sitten itsekin kellahtaa hetkeksi kumoon. No, jospas se tästä. Tuntuu vaan että tuosta pojasta on tullut sylivauva, kun hereillä ollessa ei kelpaa mikään muu kuin syli :/ , mutta jospas se tasaantuu sitten kun alkaa itse liikkua hieman.

Minä herään myös herkästi noihin pojun yöllisiin ähinöihin. Täytyy varmaan ottaa taas korvatulpat käyttöön. Esikoisen aikaan tein sen virheen että otin tulpat käyttöön vasta vuoden jälkeen. Sellaiset oranssiset pehmeät tulpat on mulla ollut käytössä ja niitä suosittelen kokeilemaan muidenkin herkkäunisten. Niiden läpi ei kuulu se ähinä mutta itkun kuulee. Jaahas, nyt on mentävä pehkuihin ennen kuin leukaluut menevät sijoiltaan :wave:
 
kateellisena täällä lueskelin tiipelin pienen nukkumisia :ashamed: sitte on epätoivoinen olo kun tää pieni mies ei oo tyytyväinen ollenkaan...sylissä mesoo vähän vähemmän, mutta siinäki usein vaan huutaa :/ eli meillä ei hymyillä eikä jokellella...huudellaan vaan :( nytki äiti on täällä vähän väsyny ja pää kipiänä :kieh: no joskos tää tästä joskus helpottais

eipä tänne muuta ihmeellistä kuulu
 
Pikaiset kuulumiset...

Täällä on kans yönukkumisten osalta unirytmi aikalailla sama ku muillakin.
Mutta... Päivällä uni ei maistu, yhdet 2-3 tunnin unet tulee mutta sittepä sitä ei enää välttämättä nukutakkaan ollenkaan :eek:
Neuvolassakin siitä sanoin että Vaavi ei nuku mutta se on kuulemma vaan ihan normaalia.. Hyvällä tuurilla viidestä-kahdeksaan saattaa vielä illalla nukkua mutta nyt en edes muista millon niin olis viimeksi käyny.

Vaavi voi hyvin ja kasvaa, nyt oli painoa 3720, pituutta 54,5 ja pipo tais olla 36.

Kaikesta puuhastelusta huolimatta myös mulla on ihan hyvä olo, mitä nyt välillä sattuu tuonne sisuksiin jos sattuu nostamaan enemmän ku sais... Haava on joka tapauksessa hyvän näköinen ja mahakin on jo ihan littana. Peppu ei vaan ota kavetakseen että sais jo entisiä housuja jalkaan :ashamed:

Nii ja paljonkohan sitä vastiketta uskaltaa tolle meidän kk ikäiselle Vaaville enimmillään tissin jälkeen antaa? Eilen annoin 75 ml ja tuntu tulevan vähän kipeeks ku toinen ahmii liian nopeasti "hitaista" tuteista huolimatta.

Katja+Vaavi
 
:wave: Ehtoota kaikille!

Koitetaas saada tässä välissä jotain kirjotusta aikaseks =)

Vaipoista on ollut puhetta,meillä tällä hetkellä käytössä pampersit ja on ihan hyvät vielä kun vauva ei liiku :whistle: Eli toisin sanoen aikasemmin ainakin käyttö on loppunut siihen kun on ruvettu liikkumaan..Sillon noi pampersit mun mielestä istuu jotenkin huonosti eikä pysy paikallaan...

Maitojutuista:
Kai sitä tisumaitoa paremminkin vois tulla,kun toi syöminen kestää välillä puolikin tuntia.Tuntuu välillä tuhottoman pitkältä ajalta kun kaks muuta toistensa kimpussa jatkuvasti.Yritä siinä ny komentaa sitten kun täytys toisen korvaan huutaa kun tissillä on... :(
Oon ruvennut toteuttaan toisinaan sitä jonkun kertomaa siitä että laitto kipon toisen rinnan alle ja siihen meni talteen maidot samalla kun vauva imi toista :D Tänään ei oo tullut talteen syöttökerralta kun 20ml,mutta enkat on 50 :D

Viime yö meni mukavasti,en tiedä koska neiti nukahti,kun ite koisasin taas jo ennen,mutta ennen klo 23,luulisin :whistle: :ashamed:
Yöllä heräs sit syömään 3.30 ja 6.45.Ja vieressä neiti nukkuu lähes joka yö.Aika sikeessä unessa saa olla ettei havahdu kun omaan sänkyyn laitetaan B)

Mitään masuvaivoja ei täällä suuremmin ole,hyyyyvin pientä kitinää sillon tällön,mutta ei voi kyllä sanoo että neiti turhia rutisis :heart:

Nyt täytyy ruveta iltapuuhiin...Tuntuu että silmätkin painaa vaikka kuinka vaikka on saanu päiväuniakin nukkua reilut pari tuntia :ashamed:
 
Heips!
Pojalla oli tänään lääkäri. Ja sanon vaan että se lääkäri on niin ammattitaidoton että ei mitään rajaa! Joka liike tuntuu epävärmalta ja se on kokoajan pää punasena! Meillä on terveyskeskuksessa omalääkärinä se sama saakelin idiootti. Kyllä lähtee lääkäri vaihtoon. Se ei oikeen ota tosissaan työtänsä. Esimerkkinä voin kertoo kun olen itse käynyt sillä selkäkivusta niin se antoi sairaslomaa YHDEN päivän jännityspäänsärystä. Kerran mulla oli kauhee oksennusripuli ja kuumetta ja taas tuli saikkua YKSI päivä! :kieh: Kerran mulla oli ihan järkyttävän kauhee flunssa ja kuumetta sillonkin niin se ei meinannut kirjottaa saikkua ollenkaan! Odotti jo että lähden kun se oli mut tutkinut ja kysyin vaan että "mikäs on sen saikun laita?". Se siihen sitten vastas "no tarvitko mielestäs sitä?" \|O Joku äiti oli lapsensa vienyt sille kun lapsella oli ollut joku rakkulan tapanen tai joku silmässä eikä se noteerannut siihen mitenkään. Se äiti vei lapsensa yksityiselle ja siellä todettiin joku mikä lie silmäherpes mikä pitää hoitaa lääkkeellä. Kaverin äiti yski ja oli kuumeessa niin sekin sai YHDEN päivän sairaslomaa ja nalkutusta tupakin poltosta. Sanoi että "lopeta tupakin poltto ni yskä lähtee." No se meni kans sitten yksityiselle ja sai sitten 2 tai 3 VIIKKOA sairaslomaa keuhkokuumeesta. Että näin hyvä lääkäri meillä. Ei paljon tee mieli viedä lastaan sinne!!! :kieh:
Noh se sitten tutki meidän pikkumiehen. Jan huusi kurkku suorana siellä ja lääkäri alkoi kuunteleen sydäntä ja keuhkoja. Mietin vaan että millähän perusteella se voi olla niin varma että sieltä keuhkoista ja sydämestä ei kuulunut mitään ylimääräistä kun oli niin kauhee huuto?? Sairaalassa sanottiin että lääkäri antaa huutavalle lapselle sokerivettä sen takia kun ei pysty muuten kuunteleen keuhkoja eikä sydäntä jos lapsi huutaa. Silmät jäi tutkimatta kun se luovutti heti kun Jan pisti silmät kii. Mua niin ottaa päähän! Oikeen pelotti kun se nosti Janin siitä pöydältä ja käänteli sitä! Aattelin että se vahingoittaa sitä jotenkin.
Noh... se siitä vuodatuksesta...

Poitsun mitat nyt:
5050g
55,5cm
pipo 38,3

-Tipi ja Jan 6vko 1pvä-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 20:49 vitviu kirjoitti:
:wave: Ehtoota kaikille!

Koitetaas saada tässä välissä jotain kirjotusta aikaseks =)

Vaipoista on ollut puhetta,meillä tällä hetkellä käytössä pampersit ja on ihan hyvät vielä kun vauva ei liiku :whistle: Eli toisin sanoen aikasemmin ainakin käyttö on loppunut siihen kun on ruvettu liikkumaan..Sillon noi pampersit mun mielestä istuu jotenkin huonosti eikä pysy paikallaan...

Maitojutuista:
Kai sitä tisumaitoa paremminkin vois tulla,kun toi syöminen kestää välillä puolikin tuntia.Tuntuu välillä tuhottoman pitkältä ajalta kun kaks muuta toistensa kimpussa jatkuvasti.Yritä siinä ny komentaa sitten kun täytys toisen korvaan huutaa kun tissillä on... :(
Oon ruvennut toteuttaan toisinaan sitä jonkun kertomaa siitä että laitto kipon toisen rinnan alle ja siihen meni talteen maidot samalla kun vauva imi toista :D Tänään ei oo tullut talteen syöttökerralta kun 20ml,mutta enkat on 50 :D

Viime yö meni mukavasti,en tiedä koska neiti nukahti,kun ite koisasin taas jo ennen,mutta ennen klo 23,luulisin :whistle: :ashamed:
Yöllä heräs sit syömään 3.30 ja 6.45.Ja vieressä neiti nukkuu lähes joka yö.Aika sikeessä unessa saa olla ettei havahdu kun omaan sänkyyn laitetaan B)

Mitään masuvaivoja ei täällä suuremmin ole,hyyyyvin pientä kitinää sillon tällön,mutta ei voi kyllä sanoo että neiti turhia rutisis :heart:

Nyt täytyy ruveta iltapuuhiin...Tuntuu että silmätkin painaa vaikka kuinka vaikka on saanu päiväuniakin nukkua reilut pari tuntia :ashamed:
Voi kuule,toi on vielä nopeaa..meillä menee tunti/syöttö ja silti huutaa nälkäänsä ja pakko on välillä antaa korviketta lisäksi...että se siitä sun "huonosta" maidontulosta... :whistle:

t.ruutis
 
Meillä kanssa menee yhdellä syötöllä helposti tunti. Joskus ylikin kun jää oikein nautiskelemaan ja syö molemmat tissit.

Oltiin keskiviikkona ekassa neuvolassa ja hyvin kuulemma kasvaa tissillä. Painoa oli tullut viikossa 220g lisää. Sai tämä äiti hetkeksi huokaista helpotuksesta! Jännitin nimittäin kovasti että onko maito riittänyt.

Paino 4360
Pituus 54,9
Pää 38

Kaikki mitat meni hyvin omilla käyrillään. Muutenkin kaikki oli ok. Saatiin d-vitamiinitipat ja nyt jännään ettei ala vatsanpurut vaivata.

Poika nukkuu yöt hyvin ja edelleen heräilee kolmen tunnin välein syömään. Päivisin seurustelee enemmän ja valvoo, mutta se on vaan kiva kun joku pitää äipälle seuraa. Mutta heti kun nukahtaa niin tulee kaamea kiire laittaa pyykit ja tiskit ja muut kotityöt. Sen jälkeen jos jää aikaa tää juoksee suihkussa ja hoitaa itseään.

Tyyne-poika 2vkoa 3pv
 
Terve nyt tännekkin (jipii, virallisesti vauva-puolella vihdoinkin :D ).
Katjuska, kattelin tuota etusivun listaa ja se oli 26.3 kun Möttiäinen valloitti meidän sydämet. Päivä sinne tai tänne mut piti päästä sanomaan :whistle: :ashamed: .

Pitäs alkaa lueskeleen miten teillä muilla on nyt mennyt, on vaan koneella olo jäänyt aika vähäiseksi vaikka aikaa ois kun neiti nukkuu sen verran pitkiä unosia. Tuntuu vaan ettei oikein osaa tarttua mihinkään tai ei osaa keskittyä... ja on niin kiva vaan kattella tuota ihanuutta :heart: .

Profiilissa on meidän murunen parin päivän ikäisenä. Mutta nyt lueskeleen juttuja, että pääsee mukaan. Onnea hirmuisesti vauvaantuneille tätäkin kautta! :flower:
 
Hitto että kirjotin jutun ja sit se hävis jotenkin ja johonkin :kieh: :kieh:

Ehkä toi meijän syöminen ei sit niin hidasta oo,mutta kyllä se välillä tosiaan siltä tuntuu :ashamed: Eilen kans tisuteltiin 45min,sit rupes tuntuun rinnat ihan tyhjiltä ja jokainen imasu tuntu vihlasuna jalkapohjassa asti,niin annoin jääkaapissa ollutta rintamaitoa ja vielä korviketta päälle,niin sit oltiin tyytyväisiä ja nukuttiin reilut neljä tuntia ja vielä omassa sängyssä :D
Ei voi kun toivoo että ens yö menis taas yhtä kivasti..

Nyt neiti rupee hermostuun,joten tää kirjotus jää näinkin lyhkäseks.
Öitä kaikille :wave:
 
Moikka!!

Löysin tän ketjun kuin varkain! B) Ei oo ehtinyt kauheena kirjoitteleen tän vauva arjen keskellä. Aina kun vaavi tuntuu nukkuvan, pitää hoitaa äkkiä kotihommat ja muut juoksevat asiat.

Meillä on onneksi mies isyys lomalla, on siitä kauhee apu. Meillä on havaittavissa jonkinmoista rytmiä. Illalla syö n20-21 ja sit nukkuu johonkin 01.00 ja nukutetaan pari tuntia. Sit herää vaihtelevasti joko 04.00 tai 06.00. Ja aamu menee sit sellasilla tunnin uni pätkillä ja nukahtaa joskus kymmenen jälkeen päikkäreille.

Mahavaivoja täälläkin kärsitty, nyt otettu mallasuutetta joka päivä viikon ajan ja ehkä on jo vähän helpottanut. D-vitamiini tipat ei ainakaan vielä oo mun mielestä aiheuttanut vaivoja (jekovit käytössä), alottelin kyl aika pienellä määrällä.

Kyllähän toi paketti yllätti kaikella vaativuudellaan. Meillä tää on eka lapsi ja totuttelimista on. Ja koko ajan saa soittaa äitille tai anopile et mikähän tällä nyt on :snotty: Varsinkin noi kitinät ja itkut pistää miettimään et mikähän nyt on hätänä. Onneksi muillakin tuntuu olevan samanlaista.

Ulkoilu aloitettiin puolen toista viikon iässä. Ei vaan ala nukkumaan vielä kärryissä, heti kun kärryt pysähtyy niin itku kiirii ilmoille :kieh:

Mutta päivä kerrallaan eteenpäin, välillä vaan toivoo et kasvais jo isommaksi..On se kuitenkin maailman ihanin näky kun se väläyttää ien rivistöllisen hymyä =)

Tytsi-76 ja jätkä 2vko4pv
 
Hei! Aika menee kyllä siivillä..maanantaina tulee meidän poitsulle ikää 3 vkoa =) Neuvolatäti kävi tiistaina(vasta) puntarinsa kanssa ja olihan tuota painoa tullut mukavasti pojalle,nimittäin puoli kg viikossa =) Silloin tiistaina siis painoi 4050 g,että hyvin on eväät riittäneet..kohta varmaan pitää ostaa toinen pakastin,kun maitoa tulee niin paljon! Mutta hyvä niin.
Olen ehtinyt jo kaikille kehua,miten hyvin meillä on lähtenyt arki sujumaan..pieni mies vaan syö ja nukkuu jne. Nyt kaksi viimeistä yötä ja eilinen ja tämä päivä on kyllä ollut ihan toista...Oon ihmeissäni ja tosi väsynyt :'( Poika on herännyt tasan tunnin välen itkemään,itku on tosi kovaa(meinaa unohtaa hengittää välillä) mutta ei ole kestänyt kuin max.kymmenen minuuttia kerrallaan ja sitten rauhoittuu..Mitä se voisi olla,Koliikkiako? Pojasta kyllä huomaa,että mahaan koskee,vetää itsensä ihan jäykäksi ja eri asentoon laittaminenkaan ei meinaa auttaa välillä. Cuplaton sekä Rela-tippoja oon antanu,mutta en oikein tiedä onko niistä apua. Mikä voisi auttaa? On jotenkin toivoton olo...ja kun ei ole kokemusta tuosta koliikista(onko tämä sitten sitä vai mitä?) esikoisella oli kyllä vauvana myös mahakipristelyjä,mutta ei ne ainakaan olleet nuin voimakkaita.. :/ Nyt kokeilen välttää kaikkia ruokia,missä on maitoa..katsotaan,muuttaako se tilannetta yhtään..
Nyt on lähdettävä suihkuun,ennen kuin poika taas heräilee...

 

Yhteistyössä