MAALISMASUKIT 2007

Heips!

Pulloista:Meillä on käytössä Ainun pulloja sekä Tupperwaren pullo..Aluksi pidettiin Tupperin puolloa ihan huonona kun sen tuttiosa menee ihan lättään koko ajan..Mutta nyt pidän sitä parhaimpana..Koska meillä Poju tykkää syödä pulloa enemmän mutta kun mulla tulee maitoa niin paljon niin tissiä syötän 90 %..Huonosta tutista(tupperware) hän ei saa niin helposti maitoa niin tissi maistuu taas paremmin pullottelun jälkeen kuin parempien Ainun tuttien jälkeen..
Imettäessä Poju syö rintakumin avulla..Hän ei osaa syödä mun pienistä nänneistä ilman sitä :ashamed: Kyllä yritetään joka päivä ilman rintakumia mutta ei se onnistu..No neuvolassa sanottiin että ei haittaa vaikka kumia käyttää..Hyvin kun kuitenkin tissiä syö...

Mä olen aloittanut käymään vähän koulussa..Muutaman tunnin olen kerralla ollut pois ja Poju on silloin ollut iskän tai kummitädin kanssa..Tällä viikolla Poju tulee eka kertaa mukaan kouluun =) Ihan kivaa on kotona olon vastapainoks tehdä vähän koulujuttujakin =) Nyt olen koululla käymäss ja lähden kotia kun mies ei oikein ole saanut mitään tehtyä koiruuden ja vauvelin kanssa ilman mun apua joten lähden kotiin niin koiruus pääsee ulos..

Mukavaa päivän jatkoa!

Odette ja Poju 1kk
 
Heips!

Pulloista:Meillä on käytössä Ainun pulloja sekä Tupperwaren pullo..Aluksi pidettiin Tupperin puolloa ihan huonona kun sen tuttiosa menee ihan lättään koko ajan..Mutta nyt pidän sitä parhaimpana..Koska meillä Poju tykkää syödä pulloa enemmän mutta kun mulla tulee maitoa niin paljon niin tissiä syötän 90 %..Huonosta tutista(tupperware) hän ei saa niin helposti maitoa niin tissi maistuu taas paremmin pullottelun jälkeen kuin parempien Ainun tuttien jälkeen..
Imettäessä Poju syö rintakumin avulla..Hän ei osaa syödä mun pienistä nänneistä ilman sitä :ashamed: Kyllä yritetään joka päivä ilman rintakumia mutta ei se onnistu..No neuvolassa sanottiin että ei haittaa vaikka kumia käyttää..Hyvin kun kuitenkin tissiä syö...

Mä olen aloittanut käymään vähän koulussa..Muutaman tunnin olen kerralla ollut pois ja Poju on silloin ollut iskän tai kummitädin kanssa..Tällä viikolla Poju tulee eka kertaa mukaan kouluun =) Ihan kivaa on kotona olon vastapainoks tehdä vähän koulujuttujakin =) Nyt olen koululla käymäss ja lähden kotia kun mies ei oikein ole saanut mitään tehtyä koiruuden ja vauvelin kanssa ilman mun apua joten lähden kotiin niin koiruus pääsee ulos..

Mukavaa päivän jatkoa!

Odette ja Poju 1kk
 
synnevi
Kävin kirjoittamassa tonne masupuolelle synnytystarinan. Hui, tuli tosi kumma olo kun luin että Ellirillin kanssa yhtäaikaa oltiin K-SKS synnyttämässä, vaikka siis periaatteessa ihan vieras ihminen, mutta... :)

Tiipeli: Mulla viime kesänä helteillä villasukat kun paleli, sitten syksyllä alkoi hiki valumaan ja sitä vaan riittää vieläkin. Yleensä oon semmonen vilukissa, että nukun pyjama päällä ja sukat jalassa syyskuusta toukokuuhun. Nyt tuntuu että t-paitakin on liikaa! Ne hormonit, ne hormonit...

Piti vielä aitiliini83 jotain tosta sisarrakkaudesta :hug:
Mutta kutsu käy syöttöpuuhiin, niin karkas se ajatus mitä mä yritin sanoo kannustukseks.

Synnevi 4 päivää :heart:
 
yhden sormen taktiikalla täältä näpytellään samalla ku poju syö... meillä ei nukuttu viime yönä oikein yhtään...tää pikku ukko rähis sängyssään koko ajan :kieh: ja mikään asia ei taas kelvannut sen paremmin vaikka kaikki jutut kokeiltiin :\|

meillä ainun pullo käytössä, mutta luononkumi tutilla...sellasia ku oli taidettu kysellä...eilen luin kaikki, mutta kun ei heti vastaa nii sitte unohtuu :kieh:

on tää sellanen sylinalle tää poju

jaahas...pitää käydä toinen pino kattoos että onko lissää syntyneitä ja jos ehtis listanki päivittää taas :wave:
 
Saanks mä hypätä tänne ja jättää synnytyksen väliin??? :whistle:

Teillä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin sulosia vauvankuvia rohviilissa, että mä oon KADE!!! :saint: Toisaalta jo murehtii sitä että tästä masusta on luovuttava, kerrankin ois pinkeenä :LOL:

Noo, pian se taitaa tulla munkin vuoro :heart:

Koittakaas jaksella vauva-arkea, pikkuihmiset osaa kyllä olla vaativia! Ja samalla niiiiiiiin syötävän ihania :saint:

Poppy ja Pippurska 37+3 :wave:
 
synnevi
Odette Mä imetän nyt jo kolmatta rintakumin avulla. Jossain vaiheessa oon sitten jättänyt pois, mutta en yhtään muista kuinka monta viikkoa aiemmin oon tarvinnut. Enkä nytkään aio kiirehtiä poisjättämistä, sitten kun siltä tuntuu. Huoli pois, eikös se oo hyvä kun onnistuu. :hug:

Meillä Synnevi on nyt 2 iltana vähän ollu itkusempi, panttaa sekä sontoo että röyhtäystä. Eilen illalla nukahti puoli 1 jälkeen, söi vieressä kerran ja nukuttiin melkein 8 asti. Tuntuu ihan luksukselta tämmöset yöt raskausajan jälkeen! Sillon kun joutui heräämään tossa samassa ajassa 3-5 kertaa pissalle tai kääntämään kylkeä tai ihan muuten vaan!

Synnevi 5 päivää
 
tiipeli
Tuittu: eli suht samoilla suunnilla asutaan :) Voiskos sitä ehkä kesemmällä (tai muuten vaan hyvällä kelillä) tavata jossain puistossa, sulla kun taisi olla samanikäinen esikoinen kuin meillä?? Meiän naapureista on tullu jotain sisäkissoja, eikä oikein oo pihalla leikkikavereita eikä aina viittis lähteä toiselle puolelle kaupunkia, missä kaverit asuu....

Odette: mul alko kans eile koulukurssi. Se on onneks illalla, niin ei tarvii vauvaa kanniskella mukana. Vaikka viimeks menikin niin hyvin se, että vauva oli mukana muutaman kuukauden, niin nyt tuntuis tosi vieraalta ottaa tuo mukaan....kummaa, niin se vaan mieli muuttuu! Mutta toivottavasti teillä menee hyvin! Tulee fiksuja poikia, kun alottavat korkeakouluopinnot kuukauden ikäisenä ;) Sain eilen myös tiedon, että opinnäytetyön aihe on hyväksytty...nyt meinaakin pukata pikkupaniikkia!!! On nimittäin vielä pari rästihommaa viime syksyltäkin ja sit muutama itsenäisesti suoritettava kurssi nyt keväältä :whistle: Eli vähemmän surffailua ja enemmän kouluhommia...

Kävelin eilen vissiin vähän liikaa ja vähän hieman huonossa kelissä (satoi niitä jalkarättejä), koska alaselkä on nyt tosi kipee. Mietinkin, jos lähtis vauvan kans kävelylle, niin sais vähän verryteltyä selkää ja sit venyttelis. Ja siksikin voisi mennä kävelylle, kun tekis mieli käydä PikkuKengurun loppuunmyynnissä ;) Tai sit josko vaan menis nukkumaan, illalla on taas koulua. On nämä elämän pienet päätökset niin vaikeita :LOL:

Tiipeli & Pikkuveli kohta 3viikkoa :eek:
 
\|O Täälklä todella huonosti nukuttu yö takana, vauva heräsi 23 ja sain vihdoin rauhoitettua 03.30 sänkyynsä, isoveikka heräsi sitten 01.30 ja pomppi viellä 04.30 meidän viereen ja omaan sänkyyn sitten onneksi suostu ja nukahti.

Tänään aamulla sitten reippaasti 8.00 ylös että kerettiin neuvolaan 9.30. Vauvalla pituutta 51cm ja painoa 3330g, pipo oli 35, hyvin kasvanut :)

Imetyksestä vaan puheli vaikka sanoin sille jo puhelimessa että ei oikeen suju ja ollaan korviketta anettu, nyt ei ees kyselly vaan oletti että imetän. En sitten jaksanut korjailla, ajattelin seuraavalla kerralla sittensanoa että lopetettiin se kun ei onnistu.

Meillä se noihin vatsavaivoihin sano että kannattaa kokeille rela tippija, kun nyt oli ollut joku ésittelijä siellä ja sanonut että säännöllisellä käytöllä on todettu olevan vaikutusta enemmän kun cuplatonilla. Menin sitten apteekin kautta ja olikin järkytys kunkassalle pääsi, 19.90? kiitos... Paras sitten auttaa :whistle:

Touhutoukka ja vaaveli-Veikka 13pvä
 
Heipä hei,

Ekaa kertaa kirjottelen nyt tänne puolelle :) Yritin tänään aiemmin kirjotella yhdellä kädellä, tyttö tissillä, mutta ei se oikein onnistunu. Yhden käden kirjotustekniikka kaipaa siis harjotusta vielä ;)

Meillä tyttö haluaa koko ajan tissiä kun ei nuku. Neuvolan täti sano viime perjantaina, että meillä olis meneillään tiheän imemisen kausi. Mutta kun se jatkuu ja jatkuu. Tissejä saa pumpata vähän väliä kun maitoa alkaa suihkuaan. Pakkasessa alkaakin olla kunnon maitovarasto. Mietin jo sitä maidon luovuttamista, mutta tyttöhän kasvaa koko ajan niin luulen, että maitoa alkaa kyllä menemään enemmän. Neiti nukahtelee aika tiheään tahtiin tohon tissille. Ja ei välttämättä kerkee imemään ku muutaman minuutin niin on jo taju pois. Onko teillä muilla tätä samaa nukahtelua?

Odette täällä kans käytetään rintakumia kun ei oikeen muuten pienen ote pidä. Neuvolassa sanottiin myös meille, että tottakai saa käyttää. Netistä vaan kun on lukenu rintakumista niin siellä on jos jonkilaista mielipidettä. Mutta tärkeintähän on, että lapsi saa ruokaa ja on tyytyväinen.

Meillä on käytössä Ainun tuttipulloja, mutta niistä kun syöttää niin maitoa tulee kerralla tosi paljon. Ostin myös yhden Emma merkkisen tuttipullon ja siinä on hyvä se tuttiosa, josta voi valita "imemisnopeuden". Sitä pulloa kun käytetään niin ei mee tytölläkään maito väärään kurkkuun.

Ajateltiin mennä tänään ensimmäistä kertaa ulos kun on plussan puolella. Ja nyt taas imettämään.

LadyMarmalade ja Tytöntyllerö 1vko 5pv :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Vatsanväänteitä on siis melkein kaikilla?? Mä kauhulla oottelen et tuleeko meille. Kolme viikkoa tulee pojalle täytteen huomenna ja sehän se on se maaginen raja :)
Muutama päivä sitten vauva valvotti mua ekaa kertaa yöllä ja luulen et se johtui mun syömästä paprikasta ja sipulista. Ehkä. Seuraavana iltana vauva hieman kiemurteli vatsanväänteisen oloisena ja yöllä sama meno jatkui MUTTA kun huomasin et vauva haluaa tissiä, muttei maitoa eli oli outoa ähinää ja pyörimistä niin päätin kokeilla tuttia. Ja kas, illat ja yöt rauhoittui heti. Tolla on selvästi suurempi imemisen kuin syömisen tarve ja tutti on meillä loistava. Eka mun lapsista joka tuttia kaipaa näemmä. Mut esmes eilen kun vauva kitisi annoin sille ensin tutin suuhun ja jos se ei auttanut niin sitten vasta tissiä. Kun ennen annoin joka kitinään tissiä, niin taisi tulla pojalle ähky :)

Elämä on tosi kivasti jo normaaliuomissaan. Vauva ei ole muuttanut rutiineja juurikaan. Hyvin saan tehtyä samat hommat kuin ennenkin. Ainakin vielä :) Et en ole joutunut siirtymään eineslinjalle mitä olin "pelännyt". Saan tehtyä ruokaa kuten ennenkin. Ja kämppääkin saan siivottua samaan malliiin. Onneksi en ole himosiivooja niin se onnistuu. Jos olisin megapedantti, niin sit ei ehkä aika riittäis. Varsinkin kun mulle on tärkeetä ehtiä tekemään omia kivoja juttuja kuten ennenkin, eli lukea :)
Mutta tämä siis nyt. Tulevastahan en tiedä....

Edelleen ihmettelen missä mun synntyksen jälkeiset hormonimyrskyt viipyy ;). Olen tottunut olemaan ailahteleva ja nyt tämä tasaisuus tosiaan kummastuttaa. Edes siitä en ole saanut kilareita kun mies paljon duunissa ja minä yksin kolmen pojan kanssa. No, vielä olen pärjännyt...
Ja tiesinhän mä etukäteen miten paljon mies raataa, eli olin osannut asennoitua jo raskaustestin näytettyä plussaa.

AInoa mikä välillä rasittaa on nuo isommat pojat. Musta ne ei vaikuta mustiksilta mutta riitaa ja meteliä ja riehumista on normaalia enemmän. Sitä en kestä kyllä yhtään. Iltaisin lasken minuutteja niiden nukkuma aikaan :). ja usein laitan ne sänkyyn jo puoli kasilta. Kiva äiti. Mutt kyllä ne nukahtaa niinkin aikaisin. Ja sit alkaa imetysmaraton!

Tulipa taas pitkästi tekstiä.
Eli aika lopettaa.
Ihanaa vauvantuoksua kaikille :)

t.Tiitu ja Amos
 
Odette ja LadyMarmalade: Mitä pahaa siinä rintakumissa muka on? :eek: Siis ehdottomasti, jos imetys sen kanssa sujuu, niin ei kun vaan!! Onhan se kuitenkin parempi, että vauva saa sen kautta rintamaitoa, kuin, että ei sais ollenkaan. Joten hyvillä mielin vaan =) Jaa siitä tosiaan jossain vaiheessa voi päästä eroonkin (tai useimmat pääsee)

Kirsikka: D-vitamiinit aloitettiin 2 vko iässä esikoisella ja annosta nostettiin vähitellen. Muistaakseni niin, että 1. päivänä 1 tippa, 2. päivänä 2 tippaa jne siihen 5 tippaan asti. Jekovit sopi meille, vaikka tosi pahan makuista onkin (myöhemmin lapsen suurta herkkua :p )

Onnellinen79 39+2 (Toivottavasti kohta virallisesti tällä puolla ;) )
 
Heippa! Minäkin liityn joukkoon.. :wave:

Äsken juuri lähti terveydenhoitaja ja hänen opiskelijaharjoittelijansa kotikäynniltä. Paino oli yli syntymäpainon joten vielä voin olla turvallisin mielin, että omat maitovarat riittävät. :)

Napa on vielä piukassa, mutta eiköhän sekin siitä vielä tipahda. Ulkoiluun saatiin lupa loppuviikosta. Jee! Päästään ajaan uusilla vaunuilla ympäri kylää. :D

Poika on toistaiseksi toiminut kuin kello. Syö noin kolmen tunnin välein. Väliajat nukkuu. Eilen nukkui putkeen melkein viisi tuntia kun kokeiltiin kapaloa, sitten oli jo pakko herätellä ruokailemaan ettei verensokerit laske. Aateltiin että ensi yöksi kapaloidaan taas.

Ristiäisistä oli kyselyä.. Meillä on nimet pojalle valmiina ja ristiäiset ja meidän vihkiminen tapahtuu 28.4.

Nyt taidan mennä itse ruokailemaan kun on rauhallinen hetki.

Tyyne-poika 8pv
 
tiipeli
Heeeei, tuli mieleen, että eikö niihin eri merkkisiin tuttipulloihin käy eri merkkiset tutit?? Kun niitähän myydään erikseen. Ainaskin tupperin pulloon käy myös eri tutit. Mulla ei kovinkaan oo kokemusta pulloista...Mieshän se niillä syöttää meillä. Ne muutamat pullot ja tutit mitä meillä on, on ostettu summamutikassa kaupan hyllystä. Esikoisen aikaan alkuun en ees hoksannu, että niitä on eri muotosia ja eri materiaalista. :ashamed: Ja eikös niissä joissakin ainaki oo, et jos on joku merkki ylä/alapuolella, ni tulee enempi maitoa tai toistepäin??

Varasin äsken papin meille. Kastetilaisuus on 15.4. Vielä pitäs kummit hommata... ja infota myös miehelle tuo päivämäärä, äsken en suostunut kertomaan kun kiukuttelin sille puhelimessa :/

Eipä tässä oo kauheesti tarvinnu miettiä, mitä tekee, kun vauva on tahtonu olla sylissä KOKO ajan. En oo voinu ees laittaa kantoliinaan kun alaselkä on niin kipee. Nyt on vihdoinkin nukkunu puol tuntia, sain justiisa syötyä täs samal ja nyt meen iteki nukkuu et jaksaa illan luennoilla.

Tiipelsson
 
Meillä poika on muuttanut päivärytmiään. Ennen nukkui hyvin aamut, jolloin sain itsekin nukuttua. Nyt kaveri on kahtena aamuna herännyt 5.30 ja aloittanut syömisrumban ja olen saanut sen takaisin sänkyyn vasta 12.30! Aika pitkä aika pikkuiselle olla hereillä ja äidin yöunet jäävät lyhyiksi, kun yölläkin on herätty 3 tunnin välein.

Eilen käytiin neuvolalääkärissä ja paino oli 2920 g, kohta saavutetaan maaginen 3 kilon raja, heh. En nyt etukäteen arvannut, että kuukauden iässä tuo kaveri ei paina vielä kolmea kiloa... mutta hyvin siis kasvaa ja pelkkää tisua on saanut.

D-vitamiinia meidän pikkuiselle on annettu siitä lähtien, kun sairaalasta kotiin päästiin 10 tippaa päivässä. Sellaiset ohjeet tuli täällä, taitavat neuvoa antamaan sitten myöhemmin Suomessa. K-vitamiinia saa kerran viikossa, kun täällä ei anneta piikkejä sairaalassa.

Niin ja olisi tietty pitänyt kysyä lääkäriltä ennen kuin alkaa keksiä itselleen uutta ruokavalioa. Käski syömään maitotuotteita, mutta välttämään mm. viinirypäleitä ja syömään kohtuudella sitrushedelmiä ja tomaattia. Että pieleen meni, olin syönyt viinirypäleitä oikein urakalla!

Kummien kanssa tuli uusi mutka matkaan. Soittelin papille ja hän kertoi, että pitää olla 2 evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluvaa kummia. Me oltiin valittu 2 kummia, joista toinen katolinen. Saa olla kummina, mutta ei siis lasketa noihin kahteen. Syrjintää! No nyt pitää miettiä vielä ainakin yksi uusi kummi lisää.

Hauska tuo Tyyne-poika!

t. laventeli ja poika huomenna 1 kk
 
Heipä hei!

Me käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa ja hyvin on tyttö kasvanu, jopa 3 senttiä pituutta! :LOL: vai oiskohan isillä ja kätilöllä tullu mittaerhe synnärillä. Ei ehkä vauva kasva puolessatoista viikossa 3 senttii! Neuvolantätilläki kostu silmät kun kerrottiin meidän synnytystarina. Mun hemppa on jo noussu 127, mikä oli musta tosi hyvä. Kymmenisen kiloa on mun paino tippunu eli vielä ois 7 kiloo tavoitepainoon, mut onnex kesään on vielä aikaa, saa vielä herkutella.

Meidän vaavilla on tissit niin turvoksissa,ne on ihan kipeet. On se kurjaa, kun noi äidin hormoonit vaikuttaa tolla tavalla. :ashamed: Viime yön pikkuinen nukkui tosi hyvin. Heräsi vain neljältä syömään ja sit seiskalta, jolloin minä jo nousinkin kahvinkeittoon. Nukutus kyllä kestää turhankin kauan, parikin tuntia tissiä, kiikuttelua, hyssyttelyä, tuttia ja taas vähä tissiä.....no jos nukkuu yhtä hyvin jatkossa, kyllä nukutusrumban kestää.

Mäkin mietin noita d-vitamiinitippoja, et en taida vielä kaksviikkosesta alottaa, vaan siirrän ainaki 3 viikkoseen. En enää mahavaivoja tohon nukutukseen tarttee. :eek: Tänää ulkoiltiin ekaa kertaa, ihanaa. =)

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Profiilissa on kuva meidän prinsessasta. Lady marmalade:n tyttö muistuttaa aika paljon meidän Kerttua! =)

niisku ja Kerttu 1vko 5 pvä
 
Heippa!

Huomenna meidän tyttö täyttää 2 viikkoa, joten voisin silloin sitten aloittaa yhdellä tipalla tuon d-vitamiinin. Toivottavasti ei tule masuvaivaa!

Tänään on mennyt mukavasti, ja viime yönäkin sain nukuttua aika paljon. Käytiin tänään mun isovanhemmilla kylässä, ja illalla kävi vielä tuttavaperhe täällä kylässä. Tyttö on nukkuut suurimman osan päivästä, mahtaakohan taas valvoa yöllä... Eilen valvoi päivällä, joten yö meni rauhallisemmin.

Huomenna mies menee ekaa päivää töihin lomailun jälkeen, vähän jännittää! Mutta eiköhän me täällä hyvin pärjätä. Viikko jää vielä isyyslomaa pidettäväksi. Huomenna mennään myös piipahtamaan neuvolassa punnituksessa, tulen sitten kertomaan, että miten on paino kehittynyt.

Ihanan tuuheatukkainen tyttö niiskulla! Meidän tytöllä on takatukka ja pälvikalju :D No, eiköhän se tukka siitä jossain vaiheessa kasva...

Onkos kellään kuvia irc-galleriassa? Laitoin meidän tytön kuvia sinne, mutta näkyy vain valituille :)

Kirsikka ja neitokainen 1 viikko 6 päivää
 
Heissan!

Kiitoksia mielipiteistänne rintakumista..Mä kun en pidä sitä minään vaivana mutta monet ovat kertoilleet omia mielipiteitään siitä niin siksi se vaivasi mun mieltäni..Mutta ei vaivaa enää vaan kumia käytetään niin kauan kun tarve vaatii vaikka 1 v. asti jos maitoa riittää =)

Tiipeli:Onnea opinnäytetyön aiheen läpimenosta..Mä yritän kovasti opiskella että joku päivä saisin aloitettua sen o.työn..Kiva että säkin pääsit taas mukaan koulumaailmaan..Musta on ollu kivaa olla koulussa..Näkee kavereita ja koulujutut ei pääse unohtumaan =) Huomenna Poju sitten tulee eka kertaa mun mukaan kouluun..Saa nähdä miten meidän luokan tunnin käy kun Poju taitaa viedä kaiken huomion,niin paljon meidän luokkalaiset odottavat Pojun näkemistä =)
Tsemppiä koulutöihin!

Me ollaan just käymässä mun vanhempien luona..Se meidän kone on edelleen huollossa :headwall: No eiköhän se tule jotenkin kuntoon..

Hyvää illan jatkoa!

Odette ja Poju 1kk ja 1pvä :heart:
 
Heippa taas...

Näköjään tänään taas tyttösen valvominen ja tankkaaminen ajoittuu yöaikaan... \|O (haukotus). No, ei auta muu kuin yrittää pysyä hereillä...

Pientä vaippagalluppia; Mitä vaippoja käytätte, mitä mieltä olette eri vaippamerkeistä? Jos siis käytätte kertakäyttövaippoja. Me ollaan käytetty nyt Libero-, Pampers- ja Muumi-vaippoja, kokoa 2-4/5 kg. Mielestäni Liberot ovat parhaita, Pamperseissa on outo verkkopinta joka tarttuu peppuun, ja tänään kun ostettiin Muumeja (kun olivat halvimpia), niin 2 vaippaa ollaan käytetty ja molemmista on mennyt pissat tai kakat läpi! Surkeaa... Ja tänään tytön peppuun on ilmestynyt muutama punainen näppylä, liekö vaipoista johtuvaa... No kunhan nuo Pampersit ja Muumit on saatu käytettyä pois, niin pitänee pitäytyä Liberoissa.

Nojuu, eipä tässä taas muuta...
 
Roosa06
Mukavaa torstaita kaikille!

Tämä äiti alkaa olla aika väsynyt.. Pikkukaveri on ruvennut valvomaan öisin mahakipujen takia. \|O Toivottavasti johtui mun antibioottikuurista joka loppu just. Päivällä kyllä nukutaan! Tai siis vauva nukkuu. Tuo esikko kun ei malttas antaa mun nukkua vaikka isi onkin kotona.

Kirsikkakos se niitä vaippoja mietti..?
Meillä ollut samat vaipat käytössä ja pampersit saa jäädä kauppaan ihan samasta syystä. Muumit oli ihan ok, mutta kyllä liberot on meille sopinut parhaiten. Ja kunhan poika vähän kasvaa, siirrytään toivottavasti kestoihin.

Eikö joku ollut kokeillut vyöhyketerapiaa vauvalle? Olikos siitä apua?

Mites, onko kellään kokemusta hug-a-bub-liinasta? Tai liinoista yleensä? Mitä suosittelette?

Nyt nukkuun kun poikaki simahti ja tyttö on isin kans poissa. =)

Roosa ja pieni 2viikkoa 4päivää
 
Vaipoista sen verran pikaseen kun poju tossa jo taas heräilyn merkkejä antaa niin meillä on käytetty ihan noita halpis-vaippoja eli pirkan vaippoja ja sitte joku mikäs se nyt oli bambiino tai joku sellanen ja kohta koetan noita Lidl:n vaippoja että mites toimii... meillä ei oo falskannu olleskaan noi vaipat vaikka yölläkin on pitkään välillä sama vaippa...ei punoita pylly ja muutenkin tuntuvat olevan toimivia. Kyllä me käytettiin ne pampersit ja muumit ja liberot ku tuli näytteinä ja ei niistäkään huonoa sanottavaa ole...esikon aikaan vaan jo huomasin, että noi halpis-vaipat oli tosi toimivia ja silloin tytöllä meni pylly punaseks noista pamperseista ja liberoista... vaikka saahan noitakin nykyään jo isoja paketteja aika edullisesti... kerron sit myöhemmin miten noi Lidl:n vaipat pelittää :D

jaa ei tuo poju herääkään näköjään :whistle: no hyvä ku uni maittaa kun eilen oli oikeen huutoilta kun kummisetä tuli käymään...oli vieraskoreus kaukana :LOL:

meillä menee tuota tuttelii ihan hurjat määrät...tytöllä aloitin silloin 2 kk:n iässä maissivellillä...pitää kattoo miten nyt tekis... tuntuu vaan ettei ton pojun masu tosta maidosta vaan kunnolla täyty vaan koko ajan on syömässä ja yölläkin tosi levoton... kyllähän sitä tietää, että suositellaan vasta silloin 4 kk antamaan muuta, mutta meillä ainakin tytön kanssa helpottu elo silloin todella paljon kun illalla vähän velliä alkoi antamaan ja ihan terve tuosta on kasvanu vaikka ei suositusten mukkaan mentykään ;)

mutta eiköhä sitä tässä taas asiaa ollut joten :wave:
 
Taas mä oon täällä kommentoimassa, vaikka oma vauva vielä mahassa (paraskin neuvoja :D )

mutta siis esikoisen aikaan huomasin, että ns. merkkivaippoja saa ihan yhtä halvalla kuin ns. halppisvaippoja kun osaa ostaa oikeaan aikaan. Eli nytkin on yks Liberon tuplapakkaus 5-8 kg jo odottamassa, kun Mammuttimarkkinoilla oli hintaan 22,90 e eli 11,45e per säästöpakkaus! Huomasin, että pamperseja olis saanu vieläkin halvemmalla eli 19,90 2x säästöpakkaus vähän aikaa sitten k-supermarketeista! Ihan pieniä vaippoja olen nyt ostanut yhden pakkauksen muumeja (maksoi 2 e jossain tarjouskorissa) ja yhden libero paukkauksen joka maksoi jotain alle 4 euroa (olisko ollu 3,75 euroa) Esikoisella käytettiin sitten tuossa seuraavassa koossa eli 3-6/7 kg muumeja, koska silloin oli just joku kampanja että 10 euroa per ssätöpakkaus. Muutnekin olen huomannut, että kun oikein osaa sattua oikeille apajille, niin tuolla 10 eurolla kyllä saa säästöpakkauksen. Meilläkin oli parhaillaan jotian 12 pakettia vaippoja varastossa, kun halvalla sai :LOL: Viehän ne toki tilaa, mutta kertaakaan en ole sellaista pientä pakkausta ostanut tai edes normaalihintaista isoa!! Nyt kyllä pitää vähän rajata tuota vaippojen ostoa ennakkoon, koska tarkoituksen aon käyttää enemmän kestovaippoja ja kertiksiä sit vaan öisin ja reissuissa. Saas nähdä..

Ja vois tää tosiaan jo syntyä.. \|O

Onnellinen79 ja Lättis 39+3
 
Onnellinen...sulla onkin sitte hyvät varastot jo niitä vaippoja valmiina :D

Tuo on kyllä ihan totta mitä kirjoitit... sopivat tarjoukset kun osaa hyödyntää niin niitä vaippoja saa huomattavasti halvemmalla =)

Meillä nyt vielä kovin montaa pakettia oo mennytkään ja tosiaan esikon kohdalla nuo ns.merkki-vaipat ei vaan sopineet niin löysin silloin nuo halpis-vaipat ja totesin hyviks. Toisaalta 7 vuodessa on nuo vaipatki taas kehittyny eteenpäin ;)
 

Yhteistyössä