MAALISMASUKIT 2007

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2007 klo 14:08 tiipeli pikana kirjoitti:
vitviu: mihin pussiin meinasit pakastaa maitoa? Jos mietit, millä saa kiinni... Mä oon pakastanu minikokoisiin mingrip-pusseihin. Ne on käteviä! Saa kirjotettua helposti päälle milloin on lyosetty ja paljonko maitoa sisältää. Pysyy kiinni ja on nopea sulattaa kun pakastaa niin, että maito on mahd litteenä sisällä eikä yhtään ilmaa (lämpimään veteen pussi niin sulaa tosi nopeesti ja sit vaan lämmin maito pulloon).


:wave:
Mulla on ihan siihen tarkotukseen olevia pusseja,mutta sieltä puuttuu ne pidikerenkaat...Toi minigrip pussi kuulostaa kyllä hyvältä idealta,mä taidan vaihtaa kans niihin :whistle:

Meillä oli viime yö vähän levottomampi kun muut,vaikkei mitään ylimääräsiä kitinöitä ollutkaan.Maitoo vaan piti tankata useammin =)
Nyt neiti sit nukkuu vieläkin ja saishan sitä itekin nukkua jos noi isommat ei heräilis seiskan aikaan :whistle:
Miestä en viitti herätellä kun oli yön töissä..

Eilen oli eka neuvola,painoa reilut 3700g.Napatynkä irtos ja neuvolan täti sano että jotenkin löysästi solmittu nuora,kun sinne joku sieni päässyt kasvaan :x Mutta jotain tököttiä se sinne napaan laitto ja hyvinpä toi näyttää kuivuneen.Sitten vaan odotellaan että loppuosa tipahtaa pois :)

Seuraava neuvola 26.pvä.Oma jälkitarkastus 24.4.

Kuinkas teillä muuten jälkivuodon laita??
Täällä oli jo muutaman päivän niin,ettei tullut mitään,mutta tietty kun viime yönä jätin siteen pois,niin aamulla lorahti sänkyyn :whistle:
Mutta voiko se tosiaan olla loppumaan päin jo viikon jälkeen? :eek:
Muistelen vaan kun isommista tytöistä kesti se jälkivuoto ainakin 6vkoa \|O

Muuten täällä menee ihan ok,itellä tuntus taas vähän kuumetta nostavan.Eilen ei ollut mitään,mutta toissapäivänä yli 38 :/
Mitkäs muuten on rintatulehduksen oireet...?

Pitipä muuten sanoa että me saatiin kans heti ulkoiluun lupa ja eilen olikin tyttö sen verran vaunuissa pihalla että koiraa harjasin.Oli kyllä tosi kova tuuli,mutta laitoin sideharson hakaneuloilla kiinni suojaksi.En näillä keleillä aatellut kyllä nyt ulostautua vähään aikaan,katotaan sit taas kun on aurinko esillä ja plussaa enempi.<br><br>
 
Heippa!

Täälläkin on tankattu oikein urakalla eilisestä lähtien. Kun 4 vuorokauden aikana oli tullut vain 30 g, niin nyt tuli yhden vuorokauden aikana 140 g ja lähtöpaino on saavutettu. Jesh :) Pitää nyt vielä illalla punnita ja katsoa mitä vaaka näyttää.

Napasienestä, meilläkin on tytön navassa joku nypykkä, neuvolatäti sanoi, että on joko verisuonenpätkä joka kuivahtaa tai pieni napasieni. septidinillä kehotti putsailemaan, ja tarkkaillaan että häviääkö vai pitääkö sille jotain tehdä.

Jälkivuodosta, nyt on synnytyksestä viikko ja 2 päivää, vielä vuotaa, mutta ihan siedettävä määrä kuitenkin.

Tänään tulee pari mun kaveria kylään, jotenkin vähän jänskättää niiden vierailu. Mutta kiva kun tulevat :)

Hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Hei!

Ilmoittaudun myös joukkoon. Pieni Siiri-tyttömme (3080g ja 49 cm) syntyi naistenpäivän kunniaksi 8.3.2007 raskausviikolla 38 + 2.

Siiri on ollut (toistaiseksi) tosi rauhallinen kaveri: nukkuu ja syö. Maitoa tulee tulvimalla, ja tytön paino on lähtenyt ripeään nousuun. Mörssäriä siis kasvatellaan :)

Voimia vauva-arkeen toivotellen, Smirgeline
 
Roosa06
Moikka vaan kaikille! Mukavaa kun joukko kasvaa. =)

Meilläkin päästy tähän ihanaan vauva-arkeen kiinni... Mulla oli tosi kivulias rintatulehdus ja vauvalla mukavasti massuvauvoja aina johonki aikaan yöstä.. :/

Niistä rintatulehduksen oireista joku kyseli (sorry tää lahopää ei nyt muista nimiä) Mulla ainakin nousi nopeesti korkea kuume, tunnissa yli 39:ään, rinta aristi tosi kovasti. Lisäksi voi kai olla flunssan kaltasia oireita. Kyllä sen huomaa kun se tulee! Mä sain antibioottikuurin ja kahden päivän jälkeen vasta kuume laski. Vielä muutama päivä pitäs kuuria syödä. Ja kyllä, olen imettänyt samalla. Totta on, että lääkket imeytyy äidinmaitoon, mutta silti se on parasta ravintoa vastasyntyneelle! (enkä nyt tarkoita kritisoida ketään korvikkeen käytöstä)
Ei onnistus olla viikkoa imettämättä ja sit taas aloittaa!

Meillä onkin vissiin ihan kova poika syömään ja hyvä käyttään ravinnon hyödyksi. Neuvolatäti kävi eilen kotikäynnillä ja poika painoi 4320g, sairaalastalähtöpaino 3625g ja syntymäpaino 3886g. Ikää pikkumiehellä eilen siis viikko ja viis päivää. :D

No nyt tuli taas pikkukaverilla nälkä.

Roosa ja pikkumies 13pv

 
Meille tosta vaunuilusta sanottiin niin, että 2 viikkoista voi ihan hyvin näin lauhoilla ilmoilla nukuttaa ulkona eli ei tarvii mitään totutteluja esim. 10 minuutin jaksoissa. Ja viikon ikäisen kanssakin voi jo vaunuilla ja käydä kaupassa, normaaleilla maaliskuun ilmoilla ulkoilun pitäs olla lyhytkestoisempaa.

Meillä on nyt vähän takkuillut toi iltasyöminen eli klo 23 syöttö :\| Tyttö saa rintaraivarit, ku maito heruu hitaammin. Yleensä tätä on edeltänyt tissuttelu pitkin iltaa ja sitten puklaa maitoa monta kertaa kaaressa pihalle kunnon määrät ja sittenhän se masu onkin taas mukavasti tyhjä ja maitoa tulee vähän. Pullosta ei kelpaa tietenkään. Pari tuntia ku hytkyttelee ni siihen nukahtaa tyytyväisenä, mut sitten on vuorossa operaatio omaan sänkyyn siirtäminen.
 
Maria: Kyllä sinä voit siellä ulkoilla vauvan kanssa heti kun jaksat. Helpostihan siihen jo viikkokin menee, kun sairaalassakin ensisynnyttäjä on monesti 4-5 päivää.

Unissakävelijä: antibiootteja on monenlaisia ja eri lääkeaineryhmistä. Kaikkia ei voi kayttää imetyksen aikana, mutta toisia voi. Eli ei pidä verrata naapuriin tai kaveriin vaan tarkistaa esim lääkäristä tai apteekista voiko juuri sen oman antibiootin kanssa imettää. Ja allergialääkkeet on ihan eri juttu. Muistaakseni niitä ei saa käyttä imeyksen aikana. Se aina riippuu siitä erittyykö se lääkeaine äidinmaitoon vai ei.

Kirsikka: Kokeilepa imettää niin,e ttä sinulla on aina sideharso toisessa kädessä siinä valmiudessa, että vauva irrottaa itsensä rinnasta ja maito alkaa suhkuta. sitten sillä harsolla tukahdutat suihkun. Ja pyyhettä kannattaa pitää lakanoiden päällä siinä tisssien kohdalla. Näin ssästyt monilta lakanoiden vaihdolta. Eikä siitä painosta tosiaan kovin huolissaan kannata olla. Tosiaan 2 viikkoseks asti voi olla alle syntymäpainon. Meillä esikoinen ei ollut vielä 11 pv ikäisenä syntymäpainoaan saavuttanut (ei annettu ollenkaan lisämaitoa), mutta 1kk ikäisenä oli saanut noin 600 g syntymäapinoon lisää. Eli ei mitenkään älyttömästi, mutta söi kuitenkin hyvin ja oli virkeä, joten vointi oli hyvä.

Täällä vielä odotellaan vauvaa masun ulkopuolelle. Huomenna viikkoja tasan 39 =)
 
Osaisiko kukaan sanoa, että mitä ruoka-aineita kannattaisi välttää, kun pojalla on selvästi vatsavaivoja? Ajattelin muutaman päivän välttää maitotuotteita ja katsoa, onko sillä vaikutusta. Onko jotain muuta, mitä ei kannatta syödä?

Jos ei vatsavaivoja lasketa, täällä menee mukavasti. Tosin taas oli niin vaikeeta viime yönä tuo omassa sängyssä nukkuminen. Olen Mantelin vinkistä kokeillut sängyn lämmittämistä kuumavesipulloilla, mutta on se kyllä kumma miten sikeästä unesta voi herätä juuri sillä hetkellä, kun omaan sänkyyn lasketaan....
 
Heippa!

Tänään tehtiin pieni kauppareissu vaunujen kanssa, hyvin meni :) vaikka vielä ois pitäny sisällä olla, mutta oli niin nätti ilma, eikä edes kovin kylmä...

Onnellinen79: Joo, kyllä tässä alkaa keksiä keinoja kaikkiin tilanteisiin, nyt on sitten aina imetyksen ajan muovitettu frotee ja flanelliliina alustana, ja sideharso tai pieni kippo valuvaa maitoa varten. Hyvin saa kerättyä pakkaseen maitoa, kun metsästää imetyskerroilla toisesta rinnasta valuvan maidon :)

Tyttö on tankannut hurjsti perjantaista lähtien, n. 2 tunnin välein, ja aamulla paino oli jo tasan 3 kg, eli hieman yli lähtöpainon jo.

Laventeli taisi kysellä vältettävistä ruoka-aineista. Neuvolatäti mainitsi ainakin paprikan ja tuoreen ruisleivän... Varmaan neuvolassakin osaavat antaa vinkkejä.

Kohta tulee taas vieraita, eli pitää mennä :)

Mukavaa jatkoa kaikille!

Kirsikka ja tyttö 1 viikko 3 päivää
 
Kirsikka: Maidonkerääjällä sai tosiaan hyvin maitoa jemmaan imetyksen alkuaikoina. Yks kaveri muuten käytti puolen litran muovista tuoppia maidonkerääjänä. Kuulema hyvin tissi uppos sinne tuoppiin ja maito valui talteen :D
 
Huoh, missä se kevätaurinko luuraa :( . Mie tahon ulos lenkille, mutten tuollaiseen räntäsateeseen :/ . Tästä päivästä meni taas 7 tuntia pojun röyhtäyttämiseen, ja kun sitä ei siis tullut niin vatsakipuja kuunnellessahan se aika piti taas viettää...
Onnellinen79: noissa antibiooteissa en ymmärtänyt sitä että miten lääkärit eivät siis tiedä mitä lääkkeitä saa käyttää ja mitä ei. Ja siis kun sille tutulle ensimmäinen lääkäri oli antanut luvan imettää ja se toinen sitten oli taas sanonut ettei olisi saanut imettää, niin ketä sitä osaa uskoa kun lääkäritkään eivät tunnu tietävän. Ja itse kysyin noista omista allergialääkkeistä sekä lääkäriltä ja apteekista, ja lopputulos oli se, että lääkeiden käytön valinta jäi minulle. Äidinmaitoon liukenee jotain mutta määrää ei osattu kertoa missään ohjeissa ja että olisiko siitä imetettäessä haittaa. Suoraan ei kyllä kiellettykään, mutta minä en silloin uskaltanut ottaa riskiä ja jätin lääkkeet ottamatta.

Jaa, ja sitten oli puhetta jälkivuodosta. Nyt on 3 viikkoa synnytyksestä ja parin päivän on nyt vaikuttanut siltä että vuoto loppuu, jippii! Ja piti muuten kysäistä vielä vauvan vaatetuksesta näillä keleillä. Mitä olette laittaneet päälle? Esikoinen kun oli kesälapsi, niin nyt tuntuu etten osaa pukea millään oikeaa määrää pojalle päälle, kun hän tuntuu olevan siskonsa kanssa tuollainen kuumakalle, kun taas minä palelen melkein aina kelillä kuin kelillä.

Ja sitten vielä vaunuista. Nyt minä tietenkin haikailen niiden tuplarattaiden perään, kun en minä pääse molempien lasten kanssa kyllä yhtään minnekään jalkapelillä. Seisomalautaa harkitsin, mutta ei se sovellu meille sen vuoksi kun tuo esikoinen on tuollainen touhottaja. Sehän on alta aikayksikön auton alla, ellei se ole köytetty rattaisiin. Hitsi kun en enää haluais millään tuhlata rahoja kolmansiin kulkupeleihin, kun ennestään löytyy yhdistelmät ja rattaat :/ . Ja sitten taas toisaalta kun luulen ettei tuplilla kovin paljon käyttöä ole loppujen lopuksi. Mitähän ihmettä sitä oikein tekisi?

Jaa muuten, mulla jää ne äitiyspakkauksen kestovaipat käyttämättä :ashamed: . Juu, nuhdelkaan vaan... Ajatus on erittäin kannatettava, mutta ei mitään toivoa että nykymenolla ehtisin paneutua niihin. Nytkin tarvittais joku ylimääräinen käsipari pitämään tämä huushollin siistinä jne. Eli jos joku haluaa ne postikulujen hinnalla, niin ottaapi sitten yhteyttä tänne päin.

Jaa, taidanpas linnottautua telkkarin ääreen, eikös sieltä tule kohta se Tanssii tähtien kanssa? Viime viikolla esikoinen (1,9v) katsoi sohvalla tuota ko. ohjelmaa ja yhtäkkiä lähti makkariin, aukaisi kaapin oven ja halusi sieltä jotain. Menin katsomaan ja hän osoitti omaa juhlamekkoaan. Se piti sitten laittaa hanellekin päälle kun telkkarissakin oli kauniita pukuja =) .

Sunnuntain jatkoja kaikille :wave:
 
Liikuttavaa, että pikkuinen haki juhlamekkonsa, kun telkussa oli kauniita pukuja :)

Antibiooteista vielä, että monissa niiden ohjeissa lukee, että ei sovi imettäville, mutta nykysin on lääkäreillä se käytäntö, että lähes kaikkea voi käyttää! Tarkistin asian systeriltäni, joka on synnytysvyodeosastolla töissä. Näin se vaan menee ja tosiaan, mahdotontahan se olis olla viikko tai jopa kaksi imettämättä ja taas jatkaa. Tai voishan sitä lypsää, mutta äidinmaito on tosiaan meillä ainut vaihtoehto, kun on keskosena syntyneestä kyse. Hyvin on onneksi mennyt, vaikka mulla menee kahdet antibiootit, vauvalla ei ole ollut masuvaivoja ja ihmeesti se kitkerä maito maistuu!!!!!

Itse en ole huomannut masuvaivoja tulevan vauvalle muuta kuin hernekeitosta! Välttäkäämme sitä :LOL:

Mulla olis nyt maitoa yli tarpeen, sillä olen sitä luovuttanut jo yli 2kk ja nythän ne ei sitä huoli juuri noista lääkkeistä johtuen. Ehdin saada ihan mukavan tilin, kun lähes 50 litraa on lähtenyt näistä utareista maitoa keskolaan... :LOL: :LOL:

Manteli
 
Heippa!

Ilmoittaudun kans tänne puolelle mukaan..Meillä on tietsikka rikki kun mää vahingossa tiputin sen lattialle :headwall: Nyt se on ollu korjaamolla jo kohta viikon..No kyllä sen kuntoon kuulemma saadaan..

Ompa mukavaa kun voi jutella vauvajuttuja,kun niin monella on jo nyytit kotona =) Meillä on kaikki sujunut aika hyvin..Vähän mahavaivoja pojulla on mutt rela-tipat ovat onneksi auttaneet..Poju on niin sylipoika että hän ei viihdy omassa sängyssä yhtään..Yöllä hän nukkuu pieniä pätkiä sängyssä ja herää itkemään ja sit taas nukahtaa mun syliin ja laitan sen takasin omaan sänkyyn..Aamuyöllä otan sen sitten viereen nukkumaan ja sitten uni maittaa puolille päivin =) Meidän koira on vaihtanut nukkumapaikan meidän sängystä sohvalle niin voi vähän rennommin mielin ottaa pojun viereen nukkumaan...Onko kellää sellaista pelkoa että pelkää nukkuessaan kierähtävänsä vauvan päälle?Mulla sellainen pelko on vaikka tiedän etten pystyisi niin tekemään kun herään vauvan pienimpäänkin liikkeeseen..

Ulkoilusta:Meille suositeltiin kans neuvolassa(Jyväskylässä) aika nopeaan ulkoilua..Ekan kerran poju meni kunnolla ulos 1,5 vkon ikäisenä..Me alotettiin kans 15 min kerta-ajalla..Nyt Poju saattaa nukkua ulkona n.2 h unia =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Odette ja Poju kohta 4 vkoa :heart:

PS:Millon teillä on ristiäiset/nimenantojuhlat?Meillä on 1.4..Nimi on jo valmiina mutta salaisuutena sitä pidämme siihen asti =)
 
synnevi
Liitynpä minäkin vihdoin ja viimein tälle puolelle!
Meillä isän vaisto osui oikeaan eli synnevi oli kuin olikin Synnöve-neiti. (Mulla kun välillä häivähti mielessä poikaolokin.)
Tyttö syntyi 16.3. klo 16.48, rv 41+1
Pituutta "vain" 49cm, paino 3790g ja myssy 36 cm.

Synnytys sujui oikein mukavasti, kirjottelen varmaan tonne masu-puolen pinoon siitä enemmän muutaman päivän sisällä.
Maito on noussut hyvin ja tuntuu maittavan...syö, puklaa liiat pois ja nukkuu...
Sisarukset tuntuu välillä vähän liiankin innokkailta hoitajilta, mutta eiköhän se vauva-arki kohta tasaa heidän mielenkiintoaan.

Nyt pitää jo mennä tarkistamaan ihanko oikeesti se vauva tuolla on! :heart: :heart:
Ja eka yö kotona, ihanaa!! (Hiukan euforinen olo ;) )

Profiilissa muutama tunti sitten otettu kuva<br><br>
 
tiipeli
Huomenta!

Mikä ärsytys oli herätä!!! \|O Mies tuli sanoo et tuu pukee poika tai ulkoiluttaa koira, hän ei ehi molempia. Ja aivan varmasti on vaan surffannu netissä aamun ja tuijottanut myös telkkaria ku molemmat oli päällä! Ääh! Mua niiiin ärsyttää ku aamulla pitää hetivälittömästi ku nousee, avata töllö (tai tietsikka, vaikka nyt tulinki ite tähän melkeen heti noustuani.. :ashamed: ). Mäku mietin viiden aikaan kun vihdoin sain vauvan nukkuu (kävin myös syömässä ja lukee 2plussaa, heheeh...;)) että nyt saakin sit nukkua pitkään kun näin myöhään söi. Ja pah!

Onko teillä ollu hikoilua öisin? Mä hikoilen aivan kamalasti! Viime yönä vauva heräs tunti siitä kun olin menny nukkuu ja olin aivan hiestä märkänä. Ihanaa on mennä takas omaan märkään sänkyyn kun on käynyt vauvan syöttämässä, yyh...

Meil on ristiäiset tulossa joo... Pitäis ensin kai saada aikaiseksi kysyä
kummit niin vois sovitella päivämäärä. Se, ketä mä ajattelin kysyä (mun kaveria siis, mies kysyy omaa kaveriaan), niin niitten perheessä on just vatsatautia niin ei pystytä näkee ihan hetkeen. Ja olisin halunnut kasvotusten kysyä, mut joutunee soittelee..?! Nimi on jo valmiina, mut kerrotaan sitten ristiäisissä, tai pappi kertoo :)

Jaahans, vauvaeli heräskin. Ei siis oliskaan saanu nukkuu muutenkaan pitkään, ihan turhaan parjasin ukkoa... :ashamed:

Tiipeli<br><br>
 
Huomenta!

Eka vähän vaikeampi yö takana... Ny olis käyttöä "Äiti on vähän väsynyt" -paidalle...

Tyttö aloitti taas iltatankkauksen kahdeksan jälkeen, mutta tuntui, ettei mikään riitä. 10 minuuttia edellisestä syötöstä, ja taas tissille... Ja siinä taas parhaimmillaan melkein tunti... Sitten mies vielä vitsillä sanoi tosi tökerösti, ja niinpä mä itkeä pillitin rättiväsyneenä. Mies antoi sitten pullosta vähän lisämaitoa, kun tuntui, että tissit on imetty ihan kuiviin. Onneksi olin päivän mittaan kerännyt jääkaappiin ylimääräisiä, ja pakastimessakin on muutama satsi. Sorruttiin myös tuttiin, kun meno alkoi olla jo jokseenkin epätoivoista. Kolmen maissa tyttö sitten lopulta rauhoittui ja nukahti. Olen tunnollisesti herätellyt 3 tunnin välein (jos vauva on nukkunut), mutta nyt mies sai ylipuhuttua odottamaan vauvan heräämistä seuraavalle syötölle (heräsi vajaan 4 tunnin päästä). Olipa ruhtinaallista nukkua yli 3 tuntia putkeen!

Tulipahan tilitystä... Nyt sovittiin, että tänään ei oteta vastaan vieraita, että saan levättyä. Meillä on ollut joka päivä viime viikolla vieraita, ja voimat alkaa olla vähissä.

Osaisiko joku suositella hyvää tuttipulloa? Me ostettiin joku halvin malli, ja sen kyllä huomaa... Maito valuu omia aikojaan niin, että tyttö meinaa tikahtua ja ilmaa menee mahaan minkä kerkeää :-/ Olisi hyvä, jos mies voisi tarvittaessa antaa maitoa pullosta ilman, että tulee vauvalle kayheat ilmavaivat.

Aamupäivällä neuvolaan. Luulisin, että saadaan nyt lupa lapsentahtiseen imetykseen, ettei tarvitse herätellä enää, kun paino on noussut viikonlopun aikana varmaan yli 200 g. Olisi kyllä hyvä juttu, kun tyttö aamuyöstä kuitenkin nukkuisi n. 4 tunnin pätkiä, niin saisi itsekin levättyä.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Kirsikka ja tissitakiainen 1 viikko ja 4 päivää
 
onnittelut kaikille vauvautuneille perheineen :heart: :flower:

en oo oikeen ehtiny kirjoittelemaan ja nytkin tässä yhdellä kädellä sitä yritän tehdä :kieh:

jälkivuodosta...mulla se kesti noin kaks viikkoa ja olin kyllä niin happy ku se loppui niin nopiaan :D nyt sitte pelottaa että milloin alkaa rättiviikot kun ei imetä :kieh:

pulloista en osaa neuvoo että mikä ois hyvä

ristiäiset meillä 31.3...kelleen ei oo nimee viel kerrottu vaikka uteliaita piisaakin :D

yritän taas listaakin päivittää kun ehdin vaan :whistle:

ja mihin ne katos ne ihanat ilmat \|O

katjuska ja pikku ukko 4 vko
 
Jospas mäkin saisin jotain aikaseksi kirjoteltua. Pojalla ikää nytten 11pvä! :)

Rauhallinen pikku mies ainakin viellä toistaseksi ollut, nukkuu ja syö hyvin. Imetys meillä ei oikeen toiminut ja nyt melkeen kokonaan siirrytty korvikkeeseen :/ Ensimmäisen neuvolan sain keskiviikolle, painoa käytiin jo tarkistelemassa viime tiistaina äippäpolilla kun viellä edellidenä' perjantaina ei ollut lähtenyt nousuun. Keltasuutta oli, mutta nyt onneksi hävinnyt.

Vatsavaivoista täälläkin ollaan ruvettu kärsimään iltaisin :( Kakkaa vääntää, muta ei oikeen mitään tule, sitten kun saa turautettua rauhottuu heti ja kakka on tullut sitten myöhemmin.

Meillä onneksi viellä toisetaseksi viihtynyt hyvin sitterissä tai omassa sängyssä ja melu ei haittaa yhtään, tuntuu että nukkuu paremmin mitä enemmän hälinää! Kaipa jo massussa tottunut että isovekka meluu hirmusesti. :whistle:

Joku kyseli hyviä pulloja, Mam ultimate ventili- pullo on tosi hyvä ja sitten NUK, en muista mallia mutta tullut nyt uusia ja ne on plussa tarjouksessa cittarissa... Kummassakin pullossa on ns. äidin rinnanpäätä vastaava muotoilu siinä tutissa ja niissä pääsee vähemmän ilmaa massuu.

Nyt päikkäreille
:wave:

Profiiliin lisätty meidän poitsut :heart: <br><br>
 
Kirsikka kiitti tosta paprikavinkistä. Olin syönyt jonkin verran leivän päällä. Nyt en ole syönyt enää enkä myöskään maitotuotteita ja pojun vatsavaivat ovat helpottaneet. Tosin juustoa ja jugurtteja tekee mieli, mutta jos nyt muutaman päivän jaksaisi kokeeksi olla ilman. Sulle piti vielä sanoa, tarkistapa tuo herättämisasia neuvolasta. Meidän piti herättää ekat pari viikkoa poikaa syömään vähintään 4 tunnin välein, mutta sen jälkeen sanoivat, että älkää nyt vaan ihmeessä herättäkö yöllä. Päivällä kannattaa herättää. Yöllä saa olla kuusi tuntia syömättä ja viime yönä meillä nukuttiin ekaa kertaa putkeen tuo 6 tuntia, minkä jälkeen poika heräsi itsekseen ja söi kunnon annoksen. Meillä pojun paino on vielä alle 3 kiloa, huomenna nähdään tarkemmin neuvolassa.


Synneville isot onnittelut!
 
Pitikin päivitellä sitä jälkivuodon loppumista... :kieh: Muutaman päivän sitä herkkua kesti ja nyt taas tuleekin kun saavista kaatamalla \|O

Meidän neiti ei kans viihdy kauhean hyvin öitä omassa sängyssä...Viime yö ainakin meni paljon rauhallisemmin kun sai olla koko yön äidin vieressä :D Että varmaan niin nukutaan ens yönäkin,että mamma saa paremmin nukkua :whistle:
 
Huomenia!

Nostelen, kun taas oltiin pudottu...

Viime yönä päästiin jo 1.30 nukkumaan. Nyt kun osasi varautua siihen, etät tyttö valvoo ja tankkaa alkuyön, niin meni paljon paremmin. Tyynesti vaan syöttelin tunnin (tai puolen tunnin) välein, ja kun maito alkoi loppua, annettiin välillä pullosta. On se hyvä, että päivällä syöttövälit on vähän pidempiä, niin kertyy sitten ylimääräistä maitoa iltaa varten. Lypsän joka imetyksen jälkeen tissiin jääneet maidot talteen, kertyy ihan mukavasti.

Tyttö alkaakin näyttää jo vähän pulleammalta, isot posket ja kaksoisleuka ilmaantunut tässä viime päivinä :D No, hyvä että kasvaa... Innolla odotan, että kasvaa sen verran, että pääsen kokeilemaan rintareppua.

Vois mennä vielä hetkeks torkkumaan.

Kirsikka ja typykkä 1 viikko ja 5 päivää
 
huomenta vaan kaikille, mua väsyttää ja nälkä :(
mut meidän typy eilen illalla kylvetettiin ja nukahti puol 10 illalla mut heräs 1h päästä ja piti syödä sit puoli tuntia ja taas heräs ku mahaa tais kirpistää. mp rauhottu sit 23 aikoihin ja nukku sinne 3.00 ja syöttö siinä ja taas heräs 6.00 ja nukku sinne 9.00 ja nyt se nukkuu taas :)

et aikalailla 3-4h välein herää, et alkaa olla tympääntynyt välillä tohon heräämiseen. :ashamed:
huomenna tulis neuvolasta käymään täti ja katotaan tytön paino et onko noussut sillo viime kerrasta. on ainaki posket pyöristyneet ja ku tyttöö pitää sylissä nii painavan tuntoinen on kui syntyessään oli nii pikkuinen ja kevyt. :D

märkä keli, ja ei oikein tiedä mitä sitä tekis tänään... jos nyt menis aamupalaa itelle tekemään ja menis nukkumaan.. mut voimia kaikille, kyllä kai pian helpottaa ku vauvat rupee nukkuu pitempii välejä et muistakaa päivällä levätä et illalla jaksatte nukuttaa vauvaanne ja imettää jos menee yö myöhään ja on mahavaivoja.
meidän typyllä ei ainakaan ole olllut maha vaivoja.

ristijäiset ois nyt tulevana vloppuna 24.3 :)
pitäs leipoo vähän, mut mummi on luvannut auttaa leivoksissa kans ja muita juttuja tuoda tänne saa sit perjantaina järjestää valmiiksi.
tänään ois papin kans tapaaminen, keskustellaan et miten menekään se homma et mitä tehdään jne jne. tietää vähä kummeille kertoa =)

mut nyt pitää mennä syömään ku vatsa huutaa tyhjää :/ :/

:wave: :wave:
 
Heisan!
Nyt vasta ehdin tulla tänne kirjoittelemaan ekaa kertaa! Kiireistä on!
Esikko on muuttunut aivan toiseksi ihmiseksi kun vauva tuli kotia. Tervetuliais toivotukseksi antoi vauvalle paistinlastalla poskelle!
Ja nyt huutaa,kitisee ja tekee pahojaan aina kun olen vauva sylissä tai imettämässä!
MITEN noin ihana,iloinen ja kiltti tyttö voi muuttua täysin vastakohdaksi hetkessä!

Imetys ei täällä suju ihan niin kuin suunnittelin! Sairaalassa opettivat pulloon ja nyt kun kotona olen yrittänyt imetellä niin tulee huutoa tai sitten jos imee niin kuitenkin tarvii pullosta lisäksi korviketta! ei jaksa kunnolla imeä ja usein vain rintakumin avulla.

Masuvaivoista täälläkin alettu kärsiä mutta ei mitään kamalaa huutoa onneksi. kamalasti vääntelee vatsaa ja kitisee ruuan jälkeen mutta nyt kun aloitin cuplatonin käytön niin vähän on helpottanut!

 
Tiipeli: me asutaan täällä Kortepohja-Laajavuori suunnalla.

Meillä asuu edelleen rauhallinen vauva, ei pahemmin itkeskele, syö edelleen 3-6h välein, päivällä välillä tankkailee useammin. Valitettavasti sai vissiin esikoiselta nuhan, kun on ollut eilisillasta asti räkäinen... Tänään kun imettiin limaa pois niin tuntui helpottuvan olo. Nyt onkin sen jälkeen nukkunut jo vajaa 4h.

Esikoinen kiukuttelee täälläkin... Flunssa tietysti väsyttää sitäkin ja huomiota kaipaisi vieläkin enemmän vaikka aika vähän tuo vauva vielä huomiota vaatii, kun nukkuukin niin kovasti. Hellyyttä kyllä osoittaa vauvalle (sen verran on märkiä pusuja räkänokka antanut että tuo flunssakin tarttui...).

Pitäis vissiin lähteä vähän ulkoilemaan, kun isompi herää, neuvolasta suosittelivat vauvan flunssan hoitoon ulkoilua, kostea ilma tuolla ainakin on kun vettä satelee (tai räntää)...
 

Yhteistyössä