MAALISMASUKIT 2007

Tervehdys. Täällä vasta ekaa kertaa kirjottelen. :( Oon lueskellut juttuja täällä kylläkin vaan ei oo tullut kirjoteltua.

Täällä menee meillä hyvin kylläkin. Tyttö on niin ihana ja kiltti. Imetän ja maito riittää hyvin, myös pakastimeen asti. :) Yöt menee ainakin tällä hetkellä hyvin tai on ne oikeastaan aina mennytkin, mitä nyt toisinaan tietysti valvoskelee jonkun aikaa. Mahavaivoista ei oo ollut tietookaan täällä! Jospa ne ei alkaiskaan enää! :) Itkee oikeastaan vaan kun on nälkä. :heart:

Niin ja huomattiin pari päivää sitten, että tytölle on nyt jo tullut kaks alahammasta! :LOL: En tiiä sitten, että millon ne tarkalleen on tullut, mutta ei se ainakaan oo niitä valitellut.

Seuraava neuvola on vasta 6 vko ikäisenä. Viimeks oli 3 viikkosena, sillon painoo oli tullut puoleentoista viikkoon 355 g lisää. Eli hyvin on tullut.

Eipä nyt tältä erää muuta. Täytyy taas yrittää kirjotella tänne...

Tyttö huomenna tasan 1 kk.
<br><br>
 
Hurjaa viinirypälee, että nyt jo hampaita...just katoin tytön vauvakirjasta, että sille oli tullut eka hammas 7,5 kk iässä :whistle: Meillä kyllä syötiinki mössöä ja kauan kun aina meinas tukehtua niihin kokkareisiin ja nyt kun hän on seitsemän niin vasta eka maitohammas vasta irtos.

Meillä on sanottu hyvästit taas pitkille yöunille :headwall: Kolmen tunnin välein syöpötellään täällä ja kun pitkään jo oli niin, että 5 tuntia saattoi nukkua ensin ja sitte neljä ja sitte oli ne kaks tosi hyvääki kertaa... Arvatkaa vaan tekiskö mieli tuhdimpaa tavaraa pienelle antaa :kieh: selvästi herää siks ku ei maito enää masua täytä pidemmäks aikaa :\| Mutta tiedä sitte miten masu reagois tuohon maissivelliin...siskonsa sitä sai just n 2 kk:n iässä ku maidot tuli aina pulauttamalla pihalle ja taas oli nälkä.

ärsyttävä sateinen kelikin vielä :$ ja vissiin menkatki alkoi...ei näistä ota selvää kun ei tuu niin paljoa, mutta kuiteski niin, että huomaa \|O

mutta mukavaa päivää kuiteski kaikille :saint:
 
Tyynelle ja synneville jaksamista ! Tosi kurja kun Tyynellä jää juhlimisetkin nyt. Nyt lupaan etten valita ristiäisjuhlan laittamisen stressistä!

Kirsikka olit ihan oikeassa, ei sen liinan kanssa saakaan mennä ilmaseksi. Hyvä kun tuli näin ilmi ettei tarvi jossain metrossa selitellä naama punasena tarkastajille...

Mami71 meillä poika kans hiukan karsastaa mutta mä olen tulkinnut että se liittyy tilanteisiin joissa ikäänkuin yrittää zoomata katsettaan. Eiköhän se kuulu asiaan...

Minä se onneton suosittelin itisen lastenhoitohuonetta. Tosiaan siellä ei ole mikroa, en huomannut siitä mainita kun itse ei tarvi vielä niin ei semmosia hoksaa ajatella. Se on kyllä ihan hanurista että se maksaa.

Kökkö ilma. ei viitti paljon ulos lähtee. Nyt ois hyvää aikaa harjotella sitä kantoliinaa. Vitsi että on alkuu hankalaa, miten sen vauvan saa sinne...

:wave: :wave:
 
Moikka taas :)

Meillä viime yö "vaihteeksi" ihan sieltä syvältä... :( Olin hereillä enemmän, kuin ehdin nukkua :eek: Eli monta tuntia. Rasmuksella väänsi mahasta koko ajan, reppana :( Mutta kyllä siinä meinas yöntunteina itku itsellä tulla, kun olis niin väsyttänyt, mutten pystynyt nukkua kun toinen ähisi ja itki :ashamed: Aamulla väsytti ihan kamalasti ja päätä särki :/ Mies lähti onneksi esikoisen kanssa asioille, mä sain nukuttua tunnin verran ja kyllä helpotti! Vaikka herätessä edelleen olkin pää kamalan kipeä, otin särkylääkkeen ja jo helpotti!

Varasin vihdoin ajan poitsulle vyöhyketerapiaan, toivottavasti helpottaisi pian nuo vatsavaivat! Alan olemaan pian aika väsynyt... Esikoisellakin jotain ensioireita uhmasta tai jotain... Kamala kiukku ja huuto, jos ei saa tahtoaan läpi, osaa se kuitenkin ihana, suloinen ja hellyyttäväkin olla :heart:

Katjuskalle isot kiitokset etusivun ylläpitämisestä :flower:

Tiipeli: Mulla ei olekaan kokemuksia muista kuin tästä trikoisesta liinasta, en tullut ajatelleeksi, että voi olla huono, kun vauva kasvaa ja saa olla koko ajan kiristelemässä... Tosin serkun vauvalla tää oli johonkin... No, yli puolivuotiaaseen asti käytössä, nyt ovat hankkineet sellaisen... Mikähän sen nimi nyt oli... Joku kantorinkka :) Tosiaan, jos pääsee liinoja testailemaan niin olis kyllä hyvä, ennen kuin sellaista hankkii. Mulla kävi hyvä tuuri, kun sain tämän lainaan :D

vitviu: Onnea tuplatädille :D :flower:

mami71: Meillä esikoinen karsasti näin pienenä aika paljon, tai ainakin meillä on paljon sellaisia kuvia, joissa katsoo ihan kieroon :D Tää kakkonen ei mun mielestä niin paljoa. Mutta kyllä se on normaalia ja menee pian ohi :)

Tyyne: Voi, pikaista paranemista pikku-Tyynelle!! :hug: Ja jaksamisia teille :hug:

Viinirypälee: Wau! 2 hammasta jo :D Mun yhden kaverin pojalla oli yksi... Vai oliko sillä kaksikin hammasta kun syntyi :eek: :D

Katjuska: Jaksamisia :hug:

eloveena: Muuten se itiksen lastenhoitohuone oli kyllä hyvä, tilava ja siisti, ainoa vaan kun sitä mikroa ei tosiaan ollut ja vielä maksoikin :D

Mä kyllä vähän kateellisena oon lukenut teidän joidenkin kirjoituksia, joilla nukutaan monta tuntia putkeen yön aikana :ashamed: :whistle: Meillä mä nukun varmaan ihan korkeintaan 2h putkeen yön aikana, kun taas alkaa masusta vääntää tai sit on nälkä :/ Sit tosiaan valvon hyvin usein monta tuntiakin yön aikana. No, kyllä tää tästä, kun tietää, ettei tää ikuista ole :)

Peppi ja Rasmus 1kk1pvä :heart:
 
voi pientä synneviä, ihan tuli tippa silmään. tsemppiä leikkaukseen!

peppi ei meilläkään nukuta kuin 2 tuntia ja sitten taas ruokaa. yhden ainoan kerran on nukkunu melkein neljä tuntia putkeen ja siinä olikin sitten sen yön unet. kateeks käy toisten pitkät unet, mutta kyllä ne meilläkin vielä koittaa... :)

meidän poju on jo yli 5 viikkoinen, kyllä aika menee äkkiä. esikoinen on mahataudissa ja oksensi illasta alkaen aamu viiteen saakka yhtenään. onneks isi hoisi häntä yön ja nyt ei ookkaan sitten enää oksentanu-ötoistaiseks. kuumeessa vaan on, videot pyörii.

:wave:
 
Taluta hiljaa

läpi myrskyisen meren.

Kuljeta sylissäs

yli kuohuvan veden.

Silitä hellästi

mun poskeni nukkaa.

Äläkä koskaan

mua

mihinkään hukkaa...

Me saadaan tänään meidän pieni-Kasper kotiin =) Se siis kertoo,että vointi on nyt hyvä ja perjantaisessa sydämen ultraäänessä kaikki näytti hyvältä.Rukouksiin on vastattu..ja toivon sydämestäni,että Kasperin vointi pysyisi jatkossakin hyvänä. Diagnoosia ei ole edelleenkään,mutta sen kanssa on toistaiseksi elettävä,jospa syy jonain päivänä selviäisi meille. Päivä kerrallaan on elettävä ja alettava nyt opettelemaan arkea uudelleen. Kirjoittelen lisää,kunhan tässä ehdin ja jaksan,mitä kaikkea tämän kolmen viikon sairaalassaolon aikana tapahtuikaan....Mutta nyt lähdetään hakemaan poikaa kotiin,kyllä tätä elämää ja arkea osaa arvostaa nyt ihan eri tavalla.Aion nauttia jokaisesta hetkestä rakkaitteni kanssa,sillä koskaan ei tiedä,milloin se on viimeinen.

Luppana ja Kasper 1kk ja10 pvää :heart:
 
Luppana ja Kasper :hug: Onnea ja tsemppiä arkeen!

Nyt kyselenkin täällä kun minulle iski vatsatauti (esikoisella toissa päivänä) ja kuumettakin lähes 39.
Onko "turvallista" imettää? Vai saako pimu vielä suuremmalla todennäköisyydellä pöpön..?

T. tietämätön
 
Avuton


Olen vähän väliä käynyt kurkkimassa josko Luppana olisi kirjoitellut kuulumisia ja voi kun ihania sai lukea tänään =)
Kyyneleet tulee silmiin enkä osaa kirjoittaa mitään järkevää..Pikku-Kasper on edelleen rukouksissani.
 
:hug: luppanalle ja kasperille kiva juttu kun kasperi pääsi kotiin. uskon että ollut kamalaa ku oma lapsi sairaalassa ja on tietämätön olo ja kaikenlaisia kokeita jne.
mutta toivotaan että jatkossa vointi on hyvä ja voitte elää normaalia perhe ellämäänne =)

tosiaan sateinen ilma :/ no jospa tulis niitä aurinkoisia päiviä vielä niin voisi lähteä ulkoilemaankin :)

:wave:
 


Tyyne-pojallako se oli keuhkokuume :eek: voi pientä raukkaa :hug: Meidän pojallakin siis tuo nuha ja pitää kyllä tosiaan huomenna neuvolaan soittaa, jos ei jo parane, koska eihän sitä tiedä mitä muuta tuollakin on!

Ihanaa, että Luppanan perheelle kuuluu hyvää :heart:

Karsastuksesta joku kyseli: On ihan normaalia ja yleistä, että vauva karsastaa. Jos karsastusta esiintyy vielä yli puolivuotiaalla, niin sitten pitää silmiä käydä näyttämässä lääkärille. Pahimmassa tapauksessa voi olla vaikka verkkokalvon syöpä eli retinoblastooma. Mutta vauvalla siis silmät voi harittaa paljonkin. Näin meilläkin :)

Kirsikka oli päässyt kestoilun makuun. Meilläkin on kestoiltu sillä tahdilla, että noin 2-3 kertakäyttövaippaa (reissuissa ja pitkillä päikkäreillä) menee päivässä ja sitten yövaippa. Mutta vasta muutama päivä, kun saatiin se pesukone viimein kuntoon. Eikä mulla näitä pieniä vaippoja niin kauheasti olekaan, olisko jotain kymmenen sisävaippaa ja muutamat kuoret.

Esikoinen on jumpassa ja vauva nukkuu, harvinaista, että pääsen koneelle (vaikka teenkin tässä ruokaa aina sivussa :D )
 
Luppana ja Tyyne: :heart: :hug:

ja nyt nukkumaan,ennenkuin nahkavekkari herää huutamaan: "Topiakselle tissiä" ;) :LOL:

ja jaksuja kaikille ,kenen vaavit heräilee tiheään yöllä; ei se tosiaan ikuista ole,vaikka siinä yöllä pilkkiessä siltä tuntuukin :hug:

ruutis ja Topias
 
Oi ku sai heti aamusta ilonkyyneleitä tällä kertaa päästää :'( =) :heart: ihanaa kun Kasper on päässyt kotiin :heart:

ja toivottavasti Tyyne-poikakin siellä kovaa vauhtia paranee...voimia sinne :hug:

Tässä me nuutin kanssa yhessä luetaan "akkojen juttuja" niin kuin osuvasti välillä tulee kaks plussan palstasta sanottua :D

viime yö oli taas parempi...nukuttiin sentään vähän pidemmät pätkät ja yks maitoannos riitti tuossa yhden maissa ja sitte joskus kuudelta seurava =)

Kovasti tää Nuutti katselee tuota ruutua...tuleekohan hänestä nörtti :whistle: :LOL:

juu mutta mukavaa tiistaita kaikille....verolappuja ootellessa :kieh:
 
Mukavaa että Kasper on päässyt jo kotiin =) . Ja Tyynen pienokaiselle peukkuja leikkaukseen. Tänään olikin jälkitarkastus ja tulipa puheeksi nuo ehkäisyasiat. Minun täytyy odottaa se tuomio näistä nivelkivuista ja sen mukaan määräytyy sitten se ehkäisykin. Jos joudun syömään lääkkeitä, ei hormonaalinen ehkäisy taida käydä, lääkäri ehdotti kuparikierukkaa tms. Ei vaan hirveästi innosta mikään pysyvästi sisällä oleva vekotin, eli vaihtoehdot jää aika vähälle. Mutta perjantainahan se sitten selviää, vaikka tiedänhän minä mikä se vastaus on. Lauantaina olis sitten ristiäisetkin ja lapsuuden paras kaveri laittoi tuossa äsken viestiä että heille on syntynyt poikavauva tänään =) ja se onkin heidän perheessä jo kolmas poika. Poika tuli taas, vaikka mieskin on välillä vaihtunut.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta en nyt taas muista. Ja sitten täyttämään pyykkikonetta :wave:
 
Hyvyyttäsi kiitämme maan ja taivaan Luoja, kätesi on yölläkin pienen pojan suoja!
Onnea Luppanan perheelle Kasperin kotiutumisesta! Kyllä ne rukoukset kuullaan ja varmasti saatte nukkua yönne rauhassa, poika on enkelien varjeluksessa!

Mitenkä paljon teidän vauvanne nukkuvat/olevat hereillä? Meidän Jasu nimittäin on hereillä n.2-3 tuntia vuorokaudessa, eli mun mielestä tosi vähän. Korjattua ikää on tosin vasta reilu kuukausi. Poika nukkuu päivät pitkät, välillä herää syömään ja taas nukkumaan. Iltaisin on sit tosiaan jopa kaksi tuntia hereillä. Yöllä syö nykyisin kerran. En valita, kivahan se on, kun ehtii tehdä kevättöitä rauhassa...

Ihanaa tämä kevät ja samalla stressaavaa, kun pitäis laittaa omakotitalon pihaa ja mökin pihaa ja vielä tehdä mökillä remonttiakin niin ja tätä taloakin pitäis ruveta laajentaan, kun viidelle lapselle on kaksi huonetta... =)

Manteli
 
Manteli...meillä ollaan hereillä varmaan sellaiset 6-8 tuntia...iha villi veikkaus tuo, mutta iltaisin Nuutti ei nuku ku viiden minuutin pikku silmällisiä ja sitte taas ollaan valmiina jatkamaan huutamista... ja päivälläkin nukkuu vaihtelevasti...

Nyt se tuolla nukkuu meidän sängyssä ja siinä syy miks minä oon tässä :kieh: Mä en vaan yksinkertaisesti mahdu noiden miesten kanssa sänkyyn \|O Mutta eipä tuota pienintä miestä nyt raski ainakaan herättää...isomman voiski :whistle: :kieh:

Tänään menossa neuvolaan...saas kattoo mitä vaaka näyttää...uskoisin, että lähellä 6 kg mennään jo
 
Luppanalle :flower: kotiutumisen johdosta ja Tyynelle tsemppiä :hug:

Meillä oli tänään neuvola-lääkäri ja neiti painokin jo 5430g,pituutta oli 55,7cm.

Piti tulla sanoon että meidänkin vauva katselee kieroon ja välillä vaan toisella silmällä.Aattelin kans että on ihan normaalia,mutta asiasta mainitsin lääkärillä ja se totes että ei oo kyllä ihan normaalia ja laitto lähetteen silmälääkärille :eek: Meidän keskimmäinen sai reilu 2v:nä lasit kun rupes karsastaan ja lähinäkö oli tooooosi huono,että koskahan Minka sit saa :whistle:
Noh,sen näkee sit mitä siellä sanotaan..

Nyt täytyykin mennä syöttöpuuhiin..Isommatkin tarvis ruokaa,mutta hitto ku ei tuu vettä ja mitään ei oo taas ilmotettu :kieh: Kai se täytyy ranskalaiset tuupata uuniin...
 
Kieroon katsomisesta: meilläkin poju on pari kertaa katsonut kieroon ja niin teki aikoinaan esikoinenkin. Ei mulle kyllä tullut silloin mieleen, eikä nytkään että se viittaisi johonkin näköongelmaan :/ . Pitääköhän tuosta nyt sitten kysäistä seuraavassa neuvolassa?

Nukkumisesta: tuossa kuukauden iässä poika oli aika vähän hereillä, vuorokauden aikana muutamia tunteja kaiken kaikkiaan ja nyt parin kuukauden iässä jo pidempiä aikoja, mutta päivisin tuntuu olevan jotain unihäiriöitä koska torkkuu paremminkin kuin nukkuu, ei selvästikään osaa nukkua jos esim. esikoinen pitää omaa normaalia metelöiniä leikkiessä. Öisin on kyllä toistaiseksi nukkunut suht rauhallisesti, onneksi.
 

:ashamed: Ennen ku luen mitä ootte kirjottanu, niin omaa napaa..
Pikkuinen on partsilla nukkumassa ja kun koskaan ei tiiä kauanko uinuu, niin paree kirjottaa eka ja lukea sitte.

On taas vierähtäny tovi viime kirjottelusta..
Ristiäiset oli viime lauantaina ja typy sai nimekseen Netta Mariia =)
Yli kymmenen sentiä on tullu pituutta syntymäpituuteen lisää ja painoa pari kiloa.
Rotarokote annettiin maanantaina ja alotin relatipat ja nyt jo niitä kiroan, maha ei pelitä nyt lainkaan :'(

Onko kenelläkään tietoa miksi Netta vääntyy koko ajan oikealle koko kyljen pituudelta ja katteleeki mieluummin sinne päin???

No nyt täällä jo herättiin, täytyy rientää!

Vointeja kaikille
=) Katja ja Netta
 

Yhteistyössä