<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Ensimamma mulla ei ollu paikat kypsyny oikestaan ollenkaan kun sinne osastolle pääsin, kohdunkaulaa 2,5 cm jäljellä ja suu vaan kahdelle sormelle auki. Se on cytotec se kohdunsuuta kypsentävä lääke, enkä kyllä usko et päästää kotiin sen kanssa. En mäkään niin sairaalassa viihdy mut loppujen lopuksi aika meni aika äkkiä siellä osastolla lehtiä lukiessa, kännykässä juorutessa ja tietysti odottaessa...
Jos sulla on jotain kysyttävää ni kysele ihmeessä, vastailen jos osaan!
Tietysti aina ois parempi jos käynnistyis itellään mut mä oisin varmaan vieläkin masun kanssa ellen ois käynnistykseen päässyt. Supistuksetkin on sit synnytyksessä tuplasti kovempia kun käynnistetty, mut sit kun on epiduraalin saanu niin taivas aukeaa! Ja mullahan puhkastiin kalvotki ennen kuin alkoi kunnolla mitään tapahtuun. Sitäkin kannattaa sit vaatia, mulle ei ainakaan suostuttu laittaa epiduraalia ennen sitä, ja olin jo tosi tuskissani supistusten kanssa. Mut en halua pelotella, kaikki on niin yksilöllistä.

Ninni taas...
 
Ahaa...ok, eli kyl ne Tyksiin sit suostuukin jättää vaikka ei ois ton enempiä auki.... Ehkä nämä päätökset menee nyt sit täysin vauvan voinnin mukaan.... ja onko se istukka missä kunnossa...

Kiitoksia Ninni vastauksesta! tulen vielä kysymään jotain, jos joku juttu putkahtaa mieleen....
menen tässä nyt teeman mukaisesti katsomaan faktalta riskisynnytyksiä...
Mies vaan toivoo, että kohta pääsen oikeasti synnyttää niin loppuu noiden ohjelmien katselu :LOL:

E ja M 41+4
 
Nita ikävä kyllä päästää kuulemma :( just juttelin serkun kans äsken ja se sano et sen yks kaveri oli soitellut et viikonloppuna on varpajaiset,ku emäntää aletaa torstaina käynnistelee ja eilen oli tullu 42 viikkoo täytee :/
 
Ninni78:juu me päästiin jo perjantaina kotiin,missä huoneessa sä olit tolla osastolla,mä olin huoneessa 7.
Meillä poju nukkuu yönsä tosi hyvin,herää vain 1-2 kertaa syömään,ja kovasti hän jo tarkkailee maailmaa,nyt hän on nukkumassa niin ehtii ite istumaan koneella vähän aikaa..
 
Oishan se nyt makeeta lähteä tästä synnyttää :p suppareita tullut n.2h...sellasia jo ettei pysty nukkuu ja niissä on selkeästi "aaltoliike" eli kipein hetki löytyy..... mut ku ne tulee niin harvoin.. niin ei kannata innostuu...mut mielummin menisin synnyttää kuin yliaikaiskontrolliin tänään :xmas: katsotaan kummin käy...

Ensimamma ja mukava makkis 41+5
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Eilen siis aamulla alko limatulppaa irtoon. Supistuksia klo.14 alkaen vaihdellen 5-13min välein. Yöllä 23 jälkeen loppuivat, alko uusiks joskus 2 mais..tuli 13 min välein. Nyt taas ollu reilu tunnin hiljasta. Limatulppaa tulee edelleen. Paikat alkaa oleen jo aika hellinä tosta suppailusta. Miks ne ei voi tehä mitään. :'(

40+4
 
Huomenta!

Suhina: Onnittelut poikavauvasta! Varastit sitten mun lasketun ajan päivämäärän =)
Saako kysyä miksi hätä sektio? Pojalla kuitenkin kaikki hyvin? Voimia ja jaksamisia päiviisi, tylsä varmasti ilman vauvaa mut pian saat hänet varmasti jo kotiin.

Itse tänä aamuna taas turhaakin turhempi neuvolakäynti.
Kaikki arvot ihan ennallaan. Nyt oli painoakin tullut huikeassa neljässä päivässä +300g. Olis se huimaa jos paino normaalistikin tälläi vain nousis =(
Voice köllii niin alhaalla kun vaan voi.. päätä ei edes edes tunne, olkapäät kylläkin. Tajuais nyt tulla vaan pois!
Eilinen päivä meni hulluilla päivillä ja yhden hyvän ystävän kans kahvitellessa ku oli tullu turkuun moikkaa. Aamusta liikkeelle lähdin ja illalla olin puol yhdeksän pintaan koto. Tuloksena ihana väsy ja sänkyyn kellistyminen jo klo22 pintaan. Taas siis yks vallan mainiosti nukuttu yö takana!

Tänään en ajatellut tehdä mitään perin järkevää, taidan hetkeksi mennä vielä lepäilemään ku mieskin lähti jo töihin. sit täytys hiukan siivoskella jne...

Pitkäkoipi: sä oot lähdössä ihan varmaan ennen mua, kyl sulla niin lupaavia merkkejä jo on =)
No mä tulen mahdollisimman pian perästä.
Toivottavasti mulla alkais sit kerralla kunnolla, on tuoki et jossitella nyt sit supistuksen ja limatulppien kans et milloin tulee riittävästi ja miten lähtee sairaalaan. Onneksi meillä molemmilla on ekat vaavin hakureissut ni ei tarvi sen ihmeempii ihmetellä ku lähtee sairaalaan vaan!

Hyviä oloja vaan kaikille ja hulluna supistuksia !!

Voicen äiti, ehkä joskus 40+4
 
Ensimamma ja pitkäkoipi teillä jo lupaavia merkkejä,onnea vaan jos nyt matkaan pääsitte :heart: :heart:

Suhina onnea pojasta :heart: :heart: Jos vaan jaksat ja haluat niin tuu kertomaan mitä teille oikein on käynyt? :hug: Pian se poika sieltä kotia pääsee äitin sylkkyyn :heart:

Aina vaan täällä,huono olo jatkuu ja aamulla ku heräsin ni tuli muutama suppari mitkä tunsi ihan selkeesti,mut lyhyeen tyssäs nekin :headwall: ei tää tuu ulos ikinä :kieh: mitähän sitä keksis tälle päivälle :whistle:

Piitsi 40+5
 
Tyttö tuli! :heart:
Niinhän sitä sitten päästiin sunnuntaina vauvan hakuun ja klo.17.04 syntyi 3780 g painava ja 51 cm pitkä tummatukkainen tytöntyllerö :)

Aamupäivällä lähettiin viemään esikoista mun vanhempien luo ja jäätiin sitten sinne syömään ku sieltä oli lyhempi matka sairaalaan ku meidän kotoa... Koko ajan tuli supistuksia 5-6 minuutin ajan, mutta olivat ihan siedettävissä. Vähän ennen kolmea mua alko jo turhauttaa että eikö tämä nyt tästä muuksi muutu ja päätettiin sitten lähtä tarkistaan tilanne jos jotain ois kuitenki tapahtunu. Synnärillä oltiin puoli neljän aikaan ja hoitsu tuumas paikkojen olevan auki jo 5 cm. Siitä sitten päästiinkin saliin jossa kätilö meinas että koittaa vielä laittaa peräruiskeen että ois helpompi synnyttää, mutta paikat olikin jo auki 7 cm eli se sitten jäi. Kivunlievitykseen pyysin kohdunkaulanpuudutteen ja sainkin, mutta eipä siitä mitään apua ollu ku puudutteen laiton jälkeen ehti tulla vain 2 supistusta kunnes pääsinki jo ponnistamaan.
Ponnistusvaihe oli hiivatin kivulias ja vaikea ja meinasin heittää hanskat tiskiin ku tuntu siltä että en pysty millään pusertamaan sitä päätä ulos ku otti niin kipeää, mutta onnistu se kuitenki :) 1 vaihe oli 9h45min, 2 vaihe 19 min ja 3 vaihe 11 min että ihan hyvää tahtia meni. Aika ihmeissään oltiin siellä sairaalassa ku kätilö tuumas että voit alkaa ponnistamaan ku esikoisen kanssa puhisin salissa 7 tuntia :whistle:
3 tikkiä vaatinut repeämä tuli mutta hyvin on jo lähteny paranemaan ja olo on paljon parempi kuin esikoisen synnytyksen jälkeen tässä vaiheessa.
Eilen päästiin kotiin ja nyt onkin sitten puuhaa näiden kahden pienen kanssa :)

No mutta nyt tuli mies ja poju kotiin...

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja kovasti tsemppiä ja jaksamisia mahan kanssa vielä tuskaileville :hug:

Pimmi ja pieni 4 vrk
 
Mä olen edelleen varteenotettava kisakumppai vika vauva kisassa! Höpsis höpsis tämä mitään tule. Kunhan kiusaa. Tällästakohan se oli ninnillä? Eiks sillä kans useita päiviä suppaillu...ns. turhaan...??

Täällä tilanne nyt tämä: satunniasia supistuksia tulee n. 1x tunnissa tai harvemminkin. Limaa edelleen vessassa pyyhkiessä, tänään siinä ollut pieniä klönttejä (sori kuvailut). Mut muuten ihan ok olo. Sain kuitenkin yöllä nukuttua varmaan joku 6h yhteensä sellasta supistushuuruista unta, ihan ku ois ollu kännissä. Heräs aina vähän siihen kipuun ja sit taas taju pois. Alavatta on aika hellänä ja arkana tosta supistelusta ja ihan kiitollinen et nyt rauhallisempaa. Löysä juna tullut tänään muutaman kerran.

Äsken kävin miehen kanssa herkku lounaalla Trattoria Romanassa ja sit heitin sen lentokentälle. Surullinen ja huolestunut mies lähti siis viikonlopuks työreissulle. Toivottiin niin kovin eilen illal et oltais saatu tää neiti ulos ja mä oisin voinut olla sairaalassa turvallisesti sunnuntaihin asti. No läskikshän se meni. Nyt mun äiti sit tulee meille ja on yks ihana ystäväkin vaan puhelinsoiton päässä jos tartten häntä kotona tai sairalaan mukaan. Yhden ison itkun itkin aamulla kun ahdisti et mies lähtee, mut nyt on jo ihan hyvä olo. Joskus elämä vaan on tämmöstä ja on pakko mennä sen mukana. Voi meinaan hyvin olla et oon edelleen nätisti kasassa kun mies kotiutuu sunnuntaina. No nyt mulla ei enää oo mitään kiirettä sinne sairaalaan. Sinänsä lohdullista et on näitä käynnistymisen merkkejä, vaikka homma ei ihan edennytkään niin vauhdilla kun kuvittelin.

Pimmille muuten onnittelut ja muillekkin jos jotain en oo vielä muistanut onnitella. Tää menee niin oamks navaks näin loppumetreillä :whistle:

pitkis ja pikku potkuttelija fiina 40+4 :wave:
 
Pimmille vaaleanpunaiset onnittelut :heart: :heart: teilläkin siellä nyt sit lottovoitto :D

Pitkäkoipi :hug: on se varmaan turhauttavaa noinki ku merkkejä koko ajan muttei siltikään,mut on se näinkin ettei mitään tapahdu ku kerran vuodes :kieh: mä kyllä varmaan laittaisin jalat tiukasti ristiin jos ukko joutuis johonki lähtee eikä oiskaa tulos mukaan synnytykseen :| tosin oon kyl jo suutuspäissäni pariin otteeseen ollu sitä mieltä et mä tota sinne mukaan ota,mut ku tosi paikka tulee ni kyllä se varmasti matkaseuraks kelpaa :)

Piitsi 40+5
 
Vetäsin sit pienet aamu-unet.. nukkuu 10.30 ja hetki sitten ylös. Ihan taju kankaalla ja nyt pökkeröisenä ihmettelemässä et mitähän sitä alkais touhuamaan... Aivan jotenkin veto pois ja jalkojakin pakottaa, lieko turvotuksen vai liika nukkumisen syy??

Pimmille hurjan paljon onnea! Nätisti oli synnytyksesi edenny!!

MEITÄ ON TÄÄLLÄ SITTEN ENÄÄ TASAN 10 LOPPUSKABAAN ILMOITTAUTUNUTTA !!!

jospa porukka hiukan ilmoittelis itsestään, missä kuosissa siellä ollaan =)

Mä soitin nyt sen yliaikaiskontrollin ja sain sen tosiaan ensi viikon perjantaihin 11.4 klo 8.30. Kuulemma kassi mukaan ja varautua jäämään sairaalaan. Tietty tilanne katsotaan sitten siellä... Jotenkin tuli itsellekin sellainen olo et jos sinne asti mennään, niin kotiin en enää suostu lähtemään vaan sinne jään ja käynnistämään pakotan!!

Pitkäkoipi: Tosi harmi toi sun miehes työreissu juuri nyt.. Itse jännitän pelkästään sitä et miten oma mieheni saa työnsä järjestettyy ku meillä lähtö tulee ku on oikeissa töissä ja siihen vielä yksityisyrittäjän duunit päälle.. Lähinnä siinäkin se, et jos mulle sattuu jotain synnytyksessä et joudun vaikka hätäsektioon, menetän verta jne.. et joudun alkuun olemaan vauvasta erossa monia tunteja niin miehellä on mahdollisuus olla vauvan kans.

Toivotaan nyt sit et miehes ennättää tulla kotiin ja pääsette yhdessä hakemaan pienokaista. teet vaan nyt kaikkia juttuja mikä on itselle kivaksi, harvemmin enää pääset ylhäisestä yksinäisyydestäsi tällai nauttimaan.
Taas mä yritän kaivella positiivisia juttuja kehiin, hyvä niin !!!

Kuulemisiin taas...

40+4
 
Heippa vain...täällä ollaan kisassa mukana LIIAN sinnikkäästi!:headwall:

nyt on mieli niin maassa, etten jaksa kommentoida, kirjoitella, ajatella, en mitään...
ei vain huvita enää vain odottaa. :ashamed:

Paljon Onnea vauvautuneille!

ootus ja TAKIAINEN 41+1
 
Tyttö syntyi 20.3. klo.12.23. 3615g ja 48cm.
Synnytys oli piiiiitkä ja kipeä. Lopulta imukupilla autettiin vauva ulos ja sattui niin.. keleesti...

Palkinto on kyllä kaiken kivun arvoinen!
Kotiuduimme jo 22.3 sillä KYS oli aivan täynnä!

viivi ja vagner sekä pikkuneiti 14 pvää.
 
JEE, JEE!!! :heart:
Kyllä sunnuntain illan supistukset olivatkin ihan aikaan saavia! Täällä taas. Äsken kotiuduttiin sairaalasta!
Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä lähdettiin miehen kanssa sitten sinne kauan odotetun nyytin hakuun! :) :) :heart:
Sairaalaassa oltiin 00.10. Annoin pissan kun supistusten väli oli reilu 5 minuuttia. Vessa käynnin yhteydessä tuli limatulppakin. Mentiin käyrille oltiin siinä reilu puol tuntia. Supistukset jatkui. Kätilö katsoi/tunnusteli kohdun suun, sanoi olevan 5-6cm auki. Kylpyyn ei keretä mutta mennään saliin suoraan. Supistukset jatkui. Kokeilin ilokaasua, alkoi vaan hirveästi pyörryttää. Ei sopinut meikäläiselle. 1 maissa otettiin salissa vielä pikkaen käyrää. JA KUN kätilö oli laittamassa sitä "anturia" vauvan päähän... kokeili uudestaan kohdun kaulaa. Oltiin auki jo 8cm! Toinen kätilö tuli myös tunnustelemaan... VAUVA OLIKIN PERÄTILASSA!!! :eek: niinkun aikaisemmin olin käynnyt saitilla kertomassa, että vauva on perätilassa kauhuissa, ei siinä mitään se meni ohi! Mutta kun NEUVOLALÄÄKÄRI JA HOITAJA sanoi että vauva on kääntynyt RT:ksi ja olin hyvin helpottunut! :whistle: Mutta eipä ollutkaan! :( Olin 8cm auki ja vauva edelleen perätilassa! :kieh: Tilattiin lääkäri paikalle katsomaan tilanne... Murruin ihan täysin itkin ihan vuolaasti ja olin ihan henkisesti paskana! :'( :'(
Lääkäri totesi vauvan perätila potilaaksi. Ja ehdotteli "äidin" kanssa yhteistyötä.. (Eestiläinen, hoono soomi!) Sanoin juu EI! En synnytä vauvaa joka on perätilassa! :kieh: Uudestaan jankkasi, yhteistyöstä! Karjasin ET EI! En synnytä vauvaa joka on perätilassa, se leikataan mielummin! :eek:
Hiljaisena poistui puhelimeen soittamaan lääkäriä yms henkilökuntaa leikkaussaliin! ... Noin klo 02 maissa oltiin leikkuu pöydällä. Ja sektio oli valmis 02.29. Pieni poika tuli maailmaan! :heart: :heart: :heart:
Vauva oli muuten kyllä erinomaisessa kunnossa, mutta napanuora oli kaulan ympärillä 3 kertaa... :ashamed: Mutta onneksi löysällä...
Mutta ei hädän päivää! Vauva oli kuitenkin erinomaisessa kunnossa. Pisteet oli 9 - 9 - 10. Kaikki happi hommelit yms. jutut oli kunnossa, vauvalla ei ollut mitään hätää! :) Onneksi! :whistle:
Jos olisin synnyttännyt alakautta napanuora olisi kirraantunut kaulan ympärille tiukemmin mitä alemmaksi se olisi tullut. Mutta onneksi tein VIISAAN päätöksen!
Eli meille syntyi maanantaina LASKETTUNA PÄIVÄNÄ (40+0) klo 02.29 pieni poika 3410g ja 49,5cm. Pipa oli 37cm. :heart:
Hauskaa tässä on se että meidän kummatkin lapset ovat syntyneet laskettuna päivänä! :LOL: Tyttö syntyi 5.12, painoa 3420g ja pituutta 51cm. Klo 02.20 ja poika ks. ylhäältä! ELI HYVIN TÄSMÄLLISIÄ LAPSIA! Melkein samankokoisia! :heart:
Pääasia että kaikki meni hyvin, vaikka ei mennyt odotetusti! =)
Täällä on ihanan pienen pojan ikionnelliset vanhemmat ja yksi "uhma" iso sisko! :LOL:
Tässä oli hurja synnytys kertomus! Mutta ei jäänyt traumoja vaikka synnytys kääntyikin päälaelleen! :hug:
Onnea vauvaantuneille! Ja voimia vielä niille jotka kärvistelee! :hug:
Nyt pojan kanssa syömään! :heart:

Viivi ja "Mauri" 4 vrk
 
Viivi ja vagner onnea prinsessasta :heart: :flower: :heart:

Meillä meni mieheltä tänää nivelsiteet :( vaikeuttaapahan taas tota synnärille menoa,jos myö nyt sinne ikinä päästään :/ tänään ois kyllä jo siivottu ja kohta on sauna lämpenemässä,mut nyt kyllä oon taas sitä mieltä et vois vaikka pari päivää ootellaki taas,et sais toi mies ton jalan siihe kuntoo et pystyis ees autol ajaa,ku on vaa menny pahemmaks täs illan mittaan :|
 
Still here. Äsken jo toivo heräs ku suppas 10min välein, mut ehei, nekin loppu. Sain vaan isomman kasan tulppaa irtomaan, ei muuta. Alavatta tosi hellänä tosta kaikesta suppailusta. Noh kohta rupeen kattoo leffaa. Jalkojen turvotus tuntuu pahenevan.

 
Täällä myös yhdessä koossa edelleen..
eilinen päivä meni jotenkin ihan lepäillessä. Kattelin iltapäivän leffaa ja mieheni ku tuli töistä kotiin käytiin vaan kaupassa ja ilta meniki sit vähän kokkailles ja tv:n ääressä. Tänäänkin jostain syystä hiukka vetämätön olo...
Me oltais niin paljon haluttu lähtee yöllä jo synnyttää. Kävin illasta 15min kovan kävely lenkin koiran kans ja luulen et yhden kivuttoman supistuksen sain ehkä aikaiseksi ;)
Tänään on kummitytön (mieheni veljen tytön) synttärit ja huome olis mun.. Ihan kivasti passais et osuis jommalle kummalle päivälle!

tästä kaikesta tulee vaan niin epätodellinen olo... Laskettuun päivään sä odottelet ku kuuta nousevaa vauvaasi syntyväksi ja nyt on niin fiilikset menny tähän odotukseen ettei enää edes jaksa uskoo et koko vauvaa on tulos...

Olo kuitenkin hirveän hyvä, et sen voimalla kyllä hyvin jaksaa!!

Nyt tuli omaa napaa vaan...

Viiville ihanan vauvan tuoksuiset onnittelut!!

MEITÄ ON TÄÄLLÄ SITTEN ENÄÄ 9 KPL !!!

*minä*
*pitkäkoipi*
*sienna*
*piitsi*
*marya*
*simppu*
*ootus*
*riinu*
*ensimamma*

Siennalla ja Riinulla ainaki nyt jo viikkoja yli 42 --luulis et olis jo vauvat kainalossa =)

Mä lähden nyt ihmettelemään jotain, tylsää kun ei aurinkokaan paista!

Voicen äiti ehkä joskus 40+5
 
Heips!
Hyvä me, enää yhdeksän jäljellä! Vähiin käy ennen ku loppuu ja hyvää kannattaa odottaa! Mutta ei ole vielä mulla vauvaa kainalossa, mutta, hui, huomenna ehkä on!

Kävin eilen siellä yliaikakontrollissa (41+5) ja siellä otettiin sydänkäyrät (hauska laite, siitä näkyi sykkeet koko ajan ja piti painaa aina nappia kun vauva liikkui, hän könysi sieltä anturien alta välillä karkuun ja näytti siltä että sydänäänet loppuivat, mutta hän oli silloin vain tunkenut itsensä ihan mun toiseen kainaloon...), pissanäyte sekä ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Ultralla katsottiin et pää on alaspäin ja kokoarvioksi tuli 3,8kg. Niistä ultrakuvista ei kyllä saanut itse enää mitään tolkkkua, niissä näkyi niin pieni osa (sydän, jalka) kerrallaan. Kaikki oli hyvin, istukka toimii ja lapsivettä riittää.

Käynnistysaika kuitenkin varattiin, sillä kohdunkaulan tilanne oli hyvin epäkypsä. Huomenna, siis lauantaina (tasan 42+0), pyydettiin tulemaan cytotec käynnistykseen osastolle aamulla, "syö ihan rauhassa aamupala kotona" ja tuu sitten puoli 8-8 välillä tänne. Just juu...ihan rauhassa...apua...mä luulin että vasta maanantaina. Arvatkaa onko jännitystä ilmassa. No, tässä täytyy nyt yrittää saada aika kulumaan ja yrittää saada ens yönä nukuttua. Tää on hirmu jännää, jotenkin hurjaa kun sen nyt tietää etukäteen. Meinasin ulkona kävellä parkkikatosta päin kun jotenkin meni ihan pasmat sekaisin... Lääkäri sanoi että "voihan se käynnistyä itsestäänkin" mutta kuulosti siltä että aika epätodennäköistä se olisi kun tilanne on niin vaiheessa vielä.

Onkohan Ensimamma otettu eilen jo sisälle? Sanoivat siellä, että meitä oli kuulemma monta eilen 41+5 tarkastuksessa, ihmeellinen päivä kun niin monella samaan aikaan.

Mut nyt googlettamaan käynnistys ja cytotec asioita...kuulemisiin!
R (41+6)
 
Paljon onnea pienokaisista :heart: :flower: :hug: :heart:

Riinu mulla käynnistettiin Cytotecilla, kysy multa jos jotain kysyttävää ni vastailen jos osaan :)

Angel jaksuja sulle! Se on niin tuskasta olla lasketun ajan ohittanu. Hassua vaan et enää sitä ei edes muista, ihan kuin kaikki inhottava ja paha odotusajalta ja synnytyksestä pyyhkiytyis samantien pois kun tällasen ihanuuden saa syliinsä :heart: Mulla nytkin neiti sylissä ja yhdellä kädellä viestiä koitan näpytellä.

Kyllä tää meidän neiti on sit vaan niin kiltti ja muutenkin ihana, voisin viettää päivät pitkät häntä ihaillen ja tuijottaen :heart: :heart: Huutoa kuulee vaan jos nälkä tai kakka kiusaa, muuten hän vaan tapittaa ihanilla silmillään hereillä ollessaan.

Voimahalaus teiile viimeisille!!!

:heart: :Ninni ja Alexandra 1 vko 1 vrk
 
Kaikille teille vielä odotteleville... kuulostaa niin kliseeltä, mutta kannattaa yrittää nauttia siitä raskaudesta niin pitkään kuin sitä kestää. Teillähän kyse ei ole enää kuin päivistä. Mulla ainakin on jo ikävä myös masuvauvaa ja sen liikkeitä ja potkuja. Ihanahan tuo on nytkin, mutta kuitenkin erilainen... eikä sitä masuvauvaa enää syntymän jälkeen saa millään takaisin. =)

Meillä sujuu vauva-arki hienosti. Tyttö on nyt viikon ja kaksi päivää ja paino on noussut hienosti, on nyt jo yli kolmikiloinen (syntyessään siis 2864 g). Päivällä syö jopa tunnin välein, mutta yöllä onneksi herää yleensä vain kaksi kertaa syömään (2-3 ja 6-7). Tekisi mieli lähteä jo uloskin kun on niin ihana ilma, mutta en vielä uskalla, kun käskivät pitämään pari viikkoa sisällä kun oli syntyessään niin pieni. Itsestäkin tuntuu jo melko palautuneelta synnytyksestä, tosin epparihaavaan syön vielä särkylääkkeitä.

Palaillaan tuolla vauvapuolella,

Bellona ja rakas :heart: 9 päivää
 
Hellou girls!

Eipä ole tämä mamma sisällä ei...vaikka omasta mielestäni mulla on ollut synnytys käynnissä kohta 36h!!!!! Eli tosiaan ne oli OIKEITA supistuksia sillo ke-to välisenä yönä... sattuivat vaan lähes loppumaan tyksin ovella eli tuli yksi suppari kahteenkymmeneen minuuttiin... Riinu sain saman kokoarvion 3,8 ja saman käynnistyspäivän ja samalla tabulla... Mä vaan onnittelen sua, että saat aloittaa urakan suht hyvin nukkuneena! Täällä kun ei kerkeä simmua ummistaa kun supistaa taas...... viime yönä alkoi taas jauhaa 7min. välein, mutta kun ne onnettomat kestää vaan jotain 10s...tuntuvat kyllä :kieh: Mä soitin yöllä jo tyksiin, että mä tuun nyt, että laittakaa tipalla vauhtia..prkl! Mut en kuulemma tule! Limatulpat lensi jo ulos ja selkä hyvin sökönä.... Että ne ketkä joutuvat kuitenkin kännistykseen, nauttikaa nyt kun ei supista! Näin nopsaa se mielipide näyttää vaihtuvan :(

Mutta huomenna nähdään käynnistelyissä!!!

Voimaa siskot!

Zombie Ensimamma ja Makkis huomen 42
 

Yhteistyössä