<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Meille syntyi prinsessa 25.3 Rv 40+1 Pitkä homma oli ja koko viime viikko meni sairaalassa. Mitat neitokaisella 53cm 4840g ja pipo 37cm.
Hurjat onnittelut muillekin lisääntyneille ja isot kannustushuudot niille jotka vielä tuskailevat mahan kaa!
 
No niin! Aprillipäivää vaan kaikille, eipä aprillituta, ihmeellinen vitutus mitä ei saa tuo aurinkokaan laantumaan... =((
Onnittelut Veeralle pojasta, Margitille tytöstä! --te onnelliset!!
Hiukan kato tulee jo multakin katkeraan sävyyn...

Meitä on täällä nyt sitten mun laskuopin mukaan jäljellä 11 kpl !!! En kyllä tahdo olla se viimeinen...

Pitkäkoipi, toivon minäkin et päästäis yhtäaikaa lähteen niin voitais yhdessä sairaalassa muistella näitä pitkän pitkii päiviä vauvat kainalossamme =))
Sulla on kyllä tuo tän päiväinen siivous juttu, täytyy sen nyt jotain auttaa. Meikäläinen ku on puunannut jokapaikan niin ettei siivoamista yksinkertaisesti ole!

Tuli nukuttuu taas hyvin 11h ja päivä luusuttuu kaverin kans kaupungilla.. Nyt kotona ja odottelen et hernekeitto valmistuu! En tiedä saiko nälkä minut näin kiukkuseksi vai mikä mut yhtäkkii rupes ihan hulluna kaikki ottaa päästä!!
Kun saan mahani täyteen hernerokkaa niin taidan vetäytyy makkariin hetkeksi.. jospa se helpottais.

Tänä aamu oli ensimmäinen sellainen ku miehen kans oikein yhdessä harmisteltiin et eipä tullut lähtöä tänäkään yönä... Harmittaa miehen puolesta ku e nukkuu niin levottomasti ja joka pissaamis reissustani herää kysymään et onko kaikki hyvin. Kumpa se yö vihdoin koittais voisinkin sanoa et "nyt tulee lähtö"

Sitä yötä/päivää odotellessa ...

Koitetaan murut jaksaa !!!

Minä + Voice 40+2
 
Niin ja siitä vielä piti sanomani, että te kaikki jotka mietitte et teissä on jotain vikaa kun ette saa lastanne ulos, niin ei pidä paikkaansa!!
Olkaa onnellisia siitä että ootte saaneet viettää täyspitkän raskauden, ilman sen ihmeellisempiä komplikaatioita. Lapsenne viihtyy sisällänne ja tulee ulos kun on siihen valmis. Miettikää vaikka kivikautta ;) ei silloin mitään käynnistäviä aineita ollut,eikä yksikään vauva silloinkaan sisälle jäänyt!!

Toiseksi jos en nyt ihan väärässä ole, niin vauva on se joka sisälläsi aloittaa synnytyshormoonin tuotannon ja se kulkee istukan kautta äitin vereen joka sitten laukaisee synnyksen! Eli masussa asuvaa lastanne voitte syyttää kun ei pois tahdo =))

Mun yks likkakaveri tänään sanoikin, et pitäiskö mun olla yks kokonainen päivä vaan kotona eikä touhuta mitään.. jospa sitten vauva uskaltautuis syntymään.

että sellaista...
 
No niin! Aprillipäivää vaan kaikille, eipä aprillituta, ihmeellinen vitutus mitä ei saa tuo aurinkokaan laantumaan... =((
Onnittelut Veeralle pojasta, Margitille tytöstä! --te onnelliset!!
Hiukan kato tulee jo multakin katkeraan sävyyn...

Meitä on täällä nyt sitten mun laskuopin mukaan jäljellä 11 kpl !!! En kyllä tahdo olla se viimeinen...

Pitkäkoipi, toivon minäkin et päästäis yhtäaikaa lähteen niin voitais yhdessä sairaalassa muistella näitä pitkän pitkii päiviä vauvat kainalossamme =))
Sulla on kyllä tuo tän päiväinen siivous juttu, täytyy sen nyt jotain auttaa. Meikäläinen ku on puunannut jokapaikan niin ettei siivoamista yksinkertaisesti ole!

Tuli nukuttuu taas hyvin 11h ja päivä luusuttuu kaverin kans kaupungilla.. Nyt kotona ja odottelen et hernekeitto valmistuu! En tiedä saiko nälkä minut näin kiukkuseksi vai mikä mut yhtäkkii rupes ihan hulluna kaikki ottaa päästä!!
Kun saan mahani täyteen hernerokkaa niin taidan vetäytyy makkariin hetkeksi.. jospa se helpottais.

Tänä aamu oli ensimmäinen sellainen ku miehen kans oikein yhdessä harmisteltiin et eipä tullut lähtöä tänäkään yönä... Harmittaa miehen puolesta ku e nukkuu niin levottomasti ja joka pissaamis reissustani herää kysymään et onko kaikki hyvin. Kumpa se yö vihdoin koittais voisinkin sanoa et "nyt tulee lähtö"

Sitä yötä/päivää odotellessa ...

Koitetaan murut jaksaa !!!

Minä + Voice 40+2
 
Kiitos teille tyttöset voimahaleista! Tuli tarpeeseen.... halit, aurinko ja treeni piristi mieltä sen verran, että jospa sen energialla jaksaa vielä tarpoa huomisen... Teilläkin näköjään miehet "raskaana" ja kovasti hengessä mukana.... Meilläkin oli hiljainen aamupala tänään, kun isäntä pyöritteli kahvimukia kädessään ja huolestuneena selitti että hän ei kestä jos en pääse torstaina käynnistelyyn ja mut passitetaan vielä viikonlopuksi kotiin. Hän pelkää, että istukka sanoo sopimuksen irti ja vauva joutuu ahdinkoon.... että näköjään tuo toinenkin osapuoli miettii näitä kaikkia hulluja juttuja, niinkuin me äiditkin.

Jotenkin tämä kärvistelijöiden sakki tuntuu pienentyneen :) Siellä on nyt niin moni syntynyt, etten muista kuin Veeran yliaikaisena...mutta ONNEA JOKA TAPAUKSESSA uusille perheille :flower:

Vai pitkäkoipi vetää sitkeenä "nesteenpoisto" ruokailua.... minäkin aloin nesteytymään heti kun rv 40 pamahti täyteen... kahteen viikkoon olen sitten 3 kiloa ottanut painoa... Kroppakin ois näköjään valmis masu-asukin vuokrasopimuksen purkuun...

Mutta vielä pitää tsempata.... Yritetään jaksaa hyvät naiset ja masujemme vuokralaiset! :xmas:
Meillä menee ainakin paremmin kuin Kanervalla :LOL:
 
Täällä koitetaan jaksaa...mulla on myös tuo turvotus pamahtanut kiusaksi la:n jälkeen, kuin tilauksesta. Neuvolan vaaka näytti taas +2kg/vko. :whistle:
Tuolta huhtikuisista pongasin vinkin jumppapallon käytöstä. eli sen päällä pyörittelee peppua ja muutenkin itteään heiluttelee, niin pitäisi alkaa jotain tapahtumaan.. :LOL: kaikki keinot on sallittuja, eikö? Tosin, aika tosi varovasti mä tätä kroppaani uskallan heilutella, kun tuntuu niin kummalliselta.

Huomenna soittelenkin sitten käynnistysajasta, toivottavasti taikausko pätee, ja kun saa ajan varattua, niin sitten luonnostaan synnytys käynnistyisikin..

nyt iltapuuhiin.

ootus + takiainen huomenna 41
 
Täällä koko päivä ahkeroitu: siivottu, käyty kaupassa, käyty reippaalla lenkillä. Neiti potkii mahassa aktiivisesti. Ei supistuksen supistusta :|
Täällä kans me molemmat hiukan huolissaan tosta istukan toiminnasta kun viime ke. ultrassa se oli ihan kalkkinen jo. No onneks neiti liikkuu reippaasti niin ei tartte sen puolesta olla huolissaan. Taitaa voida kuitenkin hyvin. En kyl ikimaailmas kuvitellut et viettäisin näin aktiivia yliaikaispäiväiviä...jumppaa, lenkkeilyä, siivoomista jne.

Huomenna hulluille päiville :kieh: ois nättii ku vedet menis siellä. Jengi katois halveksien et eiks toiki nyt vois jo ton mahas kans olla kotona makaamassa :kieh:

pitkis 40+2
 
Ei tullut maalisvauvaa tännekään, mutta kunhan nyt vapuksi ulos saadaan, niinkuin täällä joku kirjoitti. On kyllä kieltämättä vähän turhauttavaa kavereiden ja sukulaisten kyselyt joko joko ja etenkin kun sitä on jo jatkunut useamman viikon ajan. Minäkin kun erehdyin ennustaja elliltä kyseleen vauvan syntymää ja hän ilmoitti, että tyttö syntyy 9.3 ja samaa sanoi minun hieroja jo syksyllä. Iloisena kerroin päivämäärän tietysti kaikille tutuille ja siitä asti on kyselyjä piisannut. Jos vielä joskus uudestaan olen raskaana, niin en kerro laskettua päivää kuin kuukauden tarkkuudella ja itsekin taidan enemmän luottaa kuukautisista laskettuun aikaan, joka mulla on 5.4.

Oikein paljon onnea vauvansa saaneille ihan täydestä sydämestä :heart: Kyllä me loputkin vielä omat vauvamme saadaan ennen pitkää. Vaaka-70 40+3 (vasta ;)
 
simppu
Huomenta!
Voisin tasapuolisuuden vuoksi lahjoittaa nämä supparit jollekin teistä!
Eilen tosiaan suppaili enemmän tai vähemmän koko päivän. Neljän jälkeen iltapäivällä alkoi tulemaan säännöllisesti mutta pitkillä väleillä. Päätin kuitenkin raahautua miehen kanssa ulos roskaruokareissulle, mikä sitten vähän venyi... Ennen perille pääsyä housut valahti märiksi ja luulin, että nyt se on menoa, perätila kun kyseessä. Kyseisestä hetkestä alkoivat myös supparit noin 7min välein. Sellaisen neljän tunnin päivystysreissun jälkeen tulos oli kuitenkin se, että lääkäri antoi supistuksen estolääkettä ja diagnoosina epätavallisen vetinen limatulppa sekä passituksen kotiin odottamaan torstain sektiota tai sitä, että supparit alkavat uudelleen.
Puoli kolmeen yöllä sain sitten nukuttua ja sen jälkeen alkoivat taas supparit, ensiksi noin puolen tunnin välein ja nyt kuudesta taas reilu 10 min välien.
Mikä tässä on kun ensiksi toukka ei meinaa millään tulla ulos ja nyt kun on sektiopäivä päätetty niin sitten kyllä suostuisi syntyä? Meille kun oli jo ihan tarpeeksi vaikea päätös tuo sektio vai alatiesynntys-asia. Ei päästä helpolla ei! :eek:

Simppu 40+4
 
Näin sitä vain herättiin uuteen päivään hyvin nukutun yön jälkeen...

jokos Piitsi on nyytinhakumatkalla, minä vuorostaan perään huutelen... ;)

nyt olis sitten 41 rv täynnä...huh huh, ei olis enää kauaa jälellä, mutta hitto kun tämä viimeinen tuleva viikko tuntuu iäisyydeltä, samalla toivoen että jotain itsestään alkaisi tapahtumaan... :whistle:

tänään on sitten se ikkunanpesupäivä.

ootus + takiainen 41
 
Voi simppu!!!! :hug: Aika kiitettävän paska meininki. Toivottavasti tilanne nyt ratkeis pian!

Täällä eka merkki tänä aamuna: veristä limaa tullut hiukkasen. Ei vielä mitään kunnon limatulpaa mut vaikkuttais et nyt jotain tapahtuu kun tollasta tihkuttelee!!! JEE. No eihän se limatulppakaan vielä paljoa kerro...voihan tässä silti mennä reilu viikkokin...who knows. Pääasia mulle kuitenkin et edes joku pieni merkki tuli! Olin äsken hulluilla päivillä hiukan törsäämässä. Kauaa en uskaltanut olla kun jengi tönii ihan huolella, ei väliä ootko lapsi, mummo tai raskaana. Kaikki jyrätään. Pitäis varmaan lähtee lenkille supistusten hakuun....tai sit lähen viel myöhemmin myllytykseen kattelee jos siellä olis supistukset tarjouksessa :LOL:

pitkäkoipi toiveikkaana 40+3
 
Huomenta!
Täällä olo jatkuu täysin ennallaan, paitsi et täälläkin tämä turvotus on ihan kamalaa...
Mun tekis mieli liottaa jalkoja jääpala-astiassa tai kävellä ulkona avoin jaloin? saiskohan sellaista tehdä? =)

Pitkäkoipi: et nyt ala limatulppies kans ottaa mitään etumatkaa? Ihan rauhassa saat kyllä odotella et mullekin ilmaantuu jotain oloja? Yksin et jätä :/
Meillähän on sun kans yliaikaskontrolli päivä ens viikon pe eikös vaan? Ootko sä varannu jo aikaa? Mä aattelin varuiksi soittaa tänään, et varmasti pääsee ainaki silloin. Mahtavatkohan alkaa silloin jo käynnistää viikonloppuu vasten?
Mä nimittäin oon vahvasti sitä mieltä ettei tämä kaveri ilman käynnistystä tuolta ulos tule =(

Mun hyvä ystävä riihimäeltä on tullu pyörähtämään Turus, ei olla sitten nähty ku viimex meidän häissä viime elokuussa. Kuinkahan järkyttyy mun uudesta hiukan pyöreästä olemuksestani ;) No mukava et on jotain suunniteltua ohjelmaa tälle päivälle..
Taidanpa siis siirtyä itseni kimppuun valmistautumaan kaupungille lähtöön ja miksipä sitä ei hulluilla päivillä kävis katsomas kuinka ihmisiltä viedään taas rahat...

Minä + Voice 40+3
 
Kaikille vauvan saaneille!!! Mantsukan prinsessa olikin melkein samoissa mitoissa kuin meidän Muru :heart:

Päivittelin eilen tota syntyneiden listaa jonkin verran, vähän jäi vielä kesken kun meidän muru vaati huomiota =) Jatkan taas joku päivä ja silloin toivottavasti kaikki on jo nyyttinsä hakeneet!

Aivan ihana ilma ulkona, eilenkin oltiin siskon kanssa vauvoja ulkoiluttamassa, nyt aattelin hakea neidin kävellen koulusta ja tehdä samalla sit jonkun lenkin, vauva kun tuntui kovasti vaunuttelusta tykkäävän ja tekeehän se itellekin hyvää :)

Vaihdoin profiiliin taas kuvan, nyt eilen otetun. Hassua kun kuvissa meidän muru näyttää paljon isommalta ja isoposkisemmalta kuin "livenä", kaikki on sitä hämmästelleet.

Taaperox3
unohdin vastata sulle et 311:lla mekin oltiin. Mä sain vauvan vierihoitoon keskolasta perjantaina, ettekö te päässyt sillon jo kotiin?

Mut nyt meen vähän siivoon kun vauveli nukkuu miehen kainalossa :heart:

Kovasti jaksamisia teille vielä masun kanssa oleville ja supistuksia koitan puhallella niitä kaipaaville :whistle: Kyllä tekin tuutte sitä masua vielä kaipaan, mullekin on pari kertaa tullu vähän sellanen haikee olo kun oon aatellu et vielä viikko sitten mulla oli kauheen kokonen masu ja vauva siellä visusti piilossa, varsinkin kun tämä vauva todennäköisesti on meiän perheen viimeinen :ashamed: :heart: , mitään suurperhettä kun ei olla aateltu tehdä...
Mutta koittakaa nyt jaksaa, kyllä ne sieltä tulee. Tiedän kokemuksesta et kuulostaa ärsyttävältä, mut niin se vaan on! :hug: kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Alexandra 6 vrk

Muoks. Ai niin, luulen et roikun vielä täällä odotus-puolella teidän kanssa, tuntuu niin kaukaisilta vielä noi vauvat 0-12kk-puolen jutut kun siellä on vanhimmat vauvat jo yli 2 kk ja jutut pyörii paljon niiden "vanhempien" vauvojen ympärillä. Meillä kun on tuo vastasyntynyt rääpäle niin tulee siellä vähän ulkopuolinen olo, ei siellä kukaan varmaan jaksa lukea/kommentoida asioita joista he on jo ajat sitten puhuneet... Jos vaan teille sopii?
 
Ootus täällä mä edelleen :wave: eilis ilta vierähti kaupoilla,enkä illal jaksanu muuta ku käydä lukemassa mitä tänne kuuluu ja yö meni sit miten meni,tuli kokeiltua sitä hippusten jumppapalloa ja sainko muuta aikaseks ku oksettavan olon :x :x ja nyt sit kävin neuvolassa aamulla,eikä ne uutiset sieltäkään nyt niin kehuttavia ollut,rr oli 150/85 luokkaa mittas niin useesti etten enää muista ees mitä se tarkalleen sai tuloksis,mut tän perusteella mennään sit viel kuiteski perjantaina uudestaan käymään,oli jo ensin antamas mulle mittaria kotiin,mut ku mittas sit sil mittaril minkä meinas mulle antaa ni totes et ehkä myö sovitaa suoraan et meen sit perjantaina käymää siel.

Ninni senkun pyörit täällä meidän kanssa,kiva kuulla vauvajuttujakin,kun ei tää oma ymmärrä pihalle tulla :kieh: nyt ois viel niin hyvät ulkoiluilmatkin,mut enhän mä täs olotilas mitää tuol jaksa tehdä :(

Onnea taas paljon kaikille vauvaantuneille niitä oli taas tullut viime kerran jälkeen ihan reilusti :heart: :heart: :heart:

Piitsi 40+4,esikoinen synty 41+1 siihen tähdätään se ois sunnuntai :D ja vielä kuudes päivä,esikkokin syntyny kuudes päivä tosin kuukausi oli joulukuu,mut ehkä saattais ukkokin muistaa syntymäpäivän =)
 
Roiku Ninni ihmeessä. Meitä on täällä muutenkin niin vähän.

Angel mul on seuraava neuvolakin vast perjantaina ja ajattelin suosiol jättää yliaikaisajan varailun ens maanantaille mikäli siihen joudutaan. Nyt olin lenkillä ja 2 supistusta sain, kumpikaan ei kipeitä. Limavuoto vissiin niukkenemaan päin, joten ei turhan suuria toiveita vielä täällä. Pakko varmaan vaan lähtee viel myllytykseen pyöriin ihan vaan supistusten toivossa.
 
Onnea uusille syntyneille pikkuihmisille ja kärsivällisyyttä ja tsemppiä meille lopuille odottajille!

Niin se on jo huhtikuu...Kyllä me ollaan jo voiton puolella, ei tässä enää kovin montaa viikkoa/päivää tarvitse odotella.

Ensimamma, miten sun Tyks käynti sujui? Mitä siellä tehtiin?

Tekemisen puute vaivaa kyllä jo täälläkin, kerätääs vähän ideoita mitä näinä luppopäivinä voisi puuhailla... tässä mun ideoita, suunnitelmia, puuhia...näistä kyllä huomaa että olen hyväkuntoisena viettänyt kohta 7 viikkoa kotona...

* Ideoita ajan kuluttamiseen (Sen jälkeen kun kaikki vauvatavarat ovat jo valmiina) *

- surffailu netissä (vinkkejä: kaksplus...vauva...Huuto.net...iltapäivälehdet...blogit...olen jäänyt koukkuun http://adoptiomatka.blogspot.com/ blogiin, se antaa uutta ajateltavaa sekä on älyttömän hyvin kirjoitettu)

- shoppailu netissä (kivoja kauppoja: http://www.onnijailona.fi/ ja http://www.lastenmetsola.fi/ ja http://www.pompox.fi/ )

- kutomaan opettelu (www.kaspaikka.fi sivuilta löytyy ohjeita aloittelijoille)

- ompele jotain helppoa (tyyny, pöytäliina, harsoja tai opettele vaatteiden ompelua)

- sisusta, vaihda järjestystä, hanki uusia tyynyjä/huopia/kasveja, tuunaa vanhoja (pesukoneväreillä saa vaihtelua helposti)

- bongaa lehdistä tapahtumia, markkinoita, alennusmyyntejä, Hulluja päiviä, huutokauppoja, kirppareita, uusien liikkeiden avajaisia, kiertele isoja ostoskeskuksia, puutarhamessuja, antiikkimessuja, kirjamessuja, mammakerhoja, asuntoesittelyitä, taloesittelyitä ja kaikkeen mukaan vaan jos kunto kestää

- kirjasto käyttöön (lainaa lehtiä, aiheeseen liittyviä kirjoja, esim. Anna Wahlgrenin Lapsikirja, Vicki Iovinen Tyttökavereiden opas odottajalle / vauvavuoteen / taaperovuosiin / omaan elämään, Tracy Hogg Opi kuuntelemaan vauvaasi)

- siivous ja järjestely, kaappien läpikäynti, tavaroiden luokittelu laatikoihin, vintin järjestäminen, autotallin siivous, vaatteiden karsinta (ylimääräiset kirppareille tai hyväntekeväisyyteen), vaatteiden pesu ja silitys, ikkunoiden pesu, sohvan tyynyjen pesu, romujen vienti kaatopaikalle, järjestä valokuvat

- puutarhatyöt, haravointi, istutusten suunnittelu pihalle tai parvekkeelle, vaihda mullat sisäkukille

- kilpailuta puhelinliittymä, vakuutukset, sähkö, öljy jne.

- bongaile uusia ravintoloita tai lounaspaikkoja joissa et ole käynyt, käy testaamassa ja pyydä vapaalla olevia kavereita mukaan

- entisöi joku huonekalu, hio, pura, täytä, verhoile

- katso ne leffat/tv-ohjelmat, joita et ole ehtinyt katsoa ennen, lainaa, nauhoita, lähde elokuviin

- käy kylässä ja kutsu vieraita, kyllästytä sukulaiset vierailuihisi, järjestä tupperi-kutsut, lainaa kavereiden lapsia/kummilapsia ja hummaile päivä heidän kanssaan

- ulkoile, lainaa kaverin koiraa, käy kävelyllä, käy uimassa, jumppaa kotona, venyttele

- leivo/osta pakkaseen vierasvaraa (herkkuja, ruokaa, jätskiä)

Juuh, laittakaa lisää ideoita...

R (41+4)

ps. Mulla huomenna yliaikatsekkaus, jos jokin on huonosti niin sitten ehkä käynnistys, mutta muuten varmaan vielä kotiin odottamaan että 42 täyttyy. Ja niin mä ehkä haluankin, toivoisin että käynnistyy itsestään sitten viikonlopun aikana. Jos ei, niin sitten viimeistään ens maanantaina (42+2) on käynnistys...jotenkin en haluaisi sitä, sillä se kuulemma tekee kipeämpää kuin jos synnytys käynnistyy itsestään. Mutta tokihan siihen suostun, jos vauvalla on jokin hätänä. Muuten yritän ajatella, että se on ihan normaalia, että menee viikolle 42, sen jälkeen vasta on virallisesti yliaikainen...
 
Riinu: Sä olet ihanan positiivinen =) Ja hyviä vinkkejä olet jaksanut listata, tosin, mä olenkin jo ehtinyt ison osan noista sun vinkeistä toteuttaa. Ja just pohdiskelin, että voisin kasvatella lisää yrttejä, kun on enää vain tuo yksi pieni basilika sinnitellyt tuossa ikkunalaudalla. Tosin, ei mulla ole haisuakaan että milloin mitäkin siemeniä pitäisi kylvää..en ole multasormi, mutta pitäisi kyllä opetella, kun on tuo oma puutarha odottamassa hoitajaansa, heti kun lumet sulaa.

Mulla on ollut todella huono, vetämätön olo...heikottaa kamalasti ja väsyttää.etoo, on pahaolo. Alkoi ihan yks kaks aamupäivällä ja ei tunnu edes uni auttavan..mistähän voi johtua?

Onnea PJM:lle prinsessasta!! :heart:

Ja kivaa vain kuulla sun kuulumisia Ninni

Mä ehdin myös jo miettiä, että kirjoittelisiko sitä sitten maalis vai huhti-vauvojen pinoon, kun saa tämän nyytin kainaloon. Parin kuukauden ikäero on kuitenkin paljon tässä vaiheessa..mutta jos meitä olisi useampi "samoille viikoille" synnyttäneitä, niin saadaan sitten vaihdettua ajatuksia ja kuulumisia, ei tarvitse vanhempien vauvojen äitien moneen kertaan kirjoitella samoja juttuja.
Sekava sepistys, mutta kai joku ymmärsi.

Nyt taas lepäämään. Ainii, mulla viikon päästä on käynnistysaika, toivottavasti syntyisi ennen sitä.... :whistle:

ootus + takiainen 41+0
 
Päivää!

Viimeinen ateria suoritettu ravintolassa...Koska huomenna voi käydä kipeesti. Eli Riinu olenkin sun kanssa huomenna Tyksissä ihmettelemässä käynnistelläänkö vaiko eikö.... Sijaisneuvolatäti oli jotain sekoillut, ja siksi luulin että olen siellä jo tiistaina..mutta Tyksi ei ota kun vasta 41+5.... Että siellä nähdään, jos sisään jäädään...törmäillään tippaletkujen kanssa =)
Olen kyllä kuullut, että käynnistelevät todella nihkeästi (eli ehdottovat sitä kotiin menemistä) jos kohdun kaulaa on kilometri jäljellä....
Ja mulla tod.näk. on ellei nämä avuttomat nipistelyt ole tehneet sankaritekoja.

Ja Ootus sun paha olo voi johtua kohta napsahtavasta synnytyksestä.... :D Varoppa vaan....

Toivoopi: tippaletku ensimamma ja se sitkeä makkis 41+4
 
...kannattaa pysyä kovana TYKS:ssä jos sen käynnistyksen haluat! Mä ilmoitin sillon äippäpolilla et kotiin en enää halua, sanot vaan et oot ite ihan loppu jo henkisesti ja fyysisesti, niin mäkin sanoin, ja oikeesti olinkin sitä! Ei tarvinnu mitään edes inttää kun laittoivat mut osastolle. Toivottavasti saat mukavan lääkärin, ainakin sellanen Katriina on siellä tosi tosi mukava, sukunimeä en nyt muista :ashamed:

Olin tänään neidin kanssa yli tunnin vaunulenkillä, oli niin ihana ilma! Mulla on selkä vieläkin huonossa kunnossa, pakko liikkua ettei täysin jumiudu. Samoin häpyluu tuntuu aika ajoin kipeältä. Mut eiköhän ne siitä pikkuhiljaa palaudu. Sit kävin vauvan kanssa vielä hulluilla päivilläkin, hän nukkui koko sen ajan kiltisti, autokopassa häntä kannoin kun en viittiny vaunuja sinne ruuhkaan ottaa. Löysin mä hänelle Name it:in yöpuvun, bodyn ja housut, sit vielä Tommy Hilfigerin t-paidan, keväisen pipon ja sit ostin vielä marimekon raita-tuttipullon. Isommille neideille siellä ei ollu mitään mikä ois mun silmää miellyttäny, meidän äiti osti heille ihanat juhlamekot tulevia ristiäisiä varten, niitä kun on nyt sunnuntaina siskonpojan ja sit vielä meiän neidon. Mut ne oliki sit ihan normaalihintaset. Aika paljon siellä on mun mielestä sellasta "krääsää" myynnissä, jättieriä halvalla tilattu varta vasten. Mut kiva siellä on aina pyöriä ja ihan hyviä löytöjä siellä aina kuitenkin tekee.

Mut nyt syömään pizzaa kun tilattiin kotiin, tarvii syödäkin kun niin paljon kuluttaa ;)

Jaksuja kaikille ja :hug:

:heart: :Ninni ja Alexandra 6 vrk
 
Hei vaan kaikille vielä kasassa oleville ja onnea kaikille nyyttinsä saaneille..Olen täällä paljon käynyt lukemassa,mutta en vaan saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään..Huomenna olis neuvola ja samalla varataan aika kontrolliin...Hermot alkaa olla lopussa sukulaisten ja kavereiden kanssa,kun kokoajan kysellään mikä on olo ja joko tuntuu siltä,että voisi syntyä ja itellä kun on taas hyvä olo ja jaksaa ihan hyvin odottaa,etenkin kun tietää että viikko enää ja sitten pitäis olla käynnistys..Vai päästääkö ne koksissa yli rv42?
T:Nita & Iippa rv 40+6
 
Kiitos Ninni vinkistä! Tässä just pohtinut asiaa, että jos paikat ovat lähes valmiit niin alanko vaatia käynnistystä..... Toisaalta se pieni toivo normaalista synntyksestä kummittelee takaraivossa, että jos nyt pari päivää odottelis...ja sit se toinen aatos onkin, että kotiin lähteminen on vaan ongelman pitkittämistä.... Ne eivät varmaan suostu siihen, että laitetaan sitä "kohdun pehmentämislääkettä" (en muista nimeä) ja mennään kotio odottelee?
Kun toi sairaalaympäristö saa mut aika ahdistuneeksi... :(
Ja vielä kun olen ekaa kertaa koko asialla....

Makoisaa pitsahetkeä Ninni B)

Ensimamma ja Makkis
 

Yhteistyössä