***Maaliskuussa ministyvät***

Piti ihan tulla laittamaan oma tikkeri tähän ketjuun, kun vihdoinkin hoksasin, miten sellainen luodaan :D Oon kyllä niin ylpee tämän hetkisestä tilanteestä, että jo 2 kiloa on lähtenyt, kun aiemmin ei ole lähtenyt kilot millään!





 
  • Tykkää
Reactions: chef
"hippo"
Mä löysin juuri treeniohjelman itselleni. Oikeastaan kaksikin. (tai jopa 2,5.)

Ensinnä löysin semmoisen koko kropan kiertoharjoitteluohjelman, jota varten pitää hommata käsipainot, treeni 3krt viikossa 8vko ajan. Toisekseen vatsalihastreeniohjelman 2 kertaa viikossa tehtäväksi, 9 viikon ajan. Jumppapallo mukaan alkaen viikolta 4. Lisäksi ajattelin laittaa lantionpohjalihastreeninkin kirjoihin ja kansiin, sillä olen siinäkin asiassa lusmu. Se on se 1/2 treeni, sillä se on helppoa.

Mutta kuka ihme mut pakottaa treenaamaan? Olen sen verran patalaiskaa sorttia, että ruokavaliolla kyllä jaksan olla, mutta treenaus? Ja miten lie se käy yksiin karppauksen kanssa? No, ainakin proteiinia tulee ruoasta tarpeeksi. Kiinteytystä tekee kovasti mieli saada aikaan, mutta minkä kiven alta mä sen motivaation kaivan? Tiedän kyllä, etten mä tule miksikään, jos motivaation hukkaamisen pelossa en edes aloita, mutta jänskättää silti. Siis ihan siitä huolimatta, että aion treenata kotona, enkä missään julkisesti. Äh. :|

Joka tapauksessa, laitoin rohkeasti treenipäivätkin kalenteriin, koko seuraavan 9 viikon ajalle.
 
[QUOTE="MiMeira";25868526]Onkos tuo ihan turvallista sun kropalle? Jos paino putoaakin, voipi siellä solutasolla kroppa olla aika kovalla. Muistaakseni turvallinen laihdutus on sitä 1000 kalorin tai vähän päälle luokkaa. Ei pahalla, mut aika tarkkaan täytyy kaikki suojaravinteet ja proteiinit ym olla kohdillaan ettei kroppa kärsi.[/QUOTE]

Mulla vaihtelee tuo kaloreiden saanti päivästä toiseen. Eilen tuli enemmän kuin maanantaina, sillä eilen söin n. 50 g pähkinöitä. Söin myös kanaa ja salaattia sekä appelsiinikiisseliä ja parsakaali-kukkakaalisekoitusta. Finelin avulla laskien näistä tulee n. 850-900 kcal.
 
IhanaValo
Chefille pitää sanoa, kiva kun laitoit noita kuvia. Todellakin huomaa että siel on tapahtunut :)
Itellä vaaka näytti n.kilon plussaa siitä mitä viimeks tänne ilmottelin. Ei siis enää tietoakaan nollasta :( Vaan oma mokani, tiedän miten tähän päädyttiin taas ja eilen oli herkkupäiväkin viel niin tästä on hyvä jatkaa. Toiv. kevyemmin taas.

Tsempityksiä kaikille!
 
Mun oli ihan pakko tulla hämmästelemään. Maanantaiaamuna oli viikonlopun mässäilyjen jälkeen paino 80,5 kg, ja nyt kun kävin uteliaana vaa´alla, paino oli 79,2 eli onhan se vähän pienempi. Mun täytyy sanoa että en pysty ihan täysin tuohon Go fat Go ruokavalioon. Puuro ei mene alas, inhoan kaurapuuroa. Samoin rahkat ja raejuurto tökkii. Syön niitä aina pitkin hampain. Lihaa kyllä menisi vaikka kuinka, samoin kasviksia. Joisin mielellään myös piimää ja maitoa.

Olen joutunut "soveltamaan" Jutan dieettiä ja korvaamaan rahkoja mm. maidolla ja piimällä, vaikka niissä sitten oliskin enempi maitosokereita tai rasvoja...vatsa on aina ihan jumissa ja kovalla, joten olen ottanut mukaan Activia-jogurtin joka aamu/päivä ja se saa vatsan toimimaan. Joten mulla on tällainen oma Go fat Almandiini Go-dieetti:D

Sitten mun piti vielä kysyä, voiko salitreenit tehdä aamulla tyhjällä vatsalla? En tiedä jaksanko kun vedän aika kovia painoja. Sen tiedän että aerobisen (esim. kävely/hölkkä) voi tehdä ennen aamupalaa.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hippo";25870755]Mä löysin juuri treeniohjelman itselleni. Oikeastaan kaksikin. (tai jopa 2,5.)

Ensinnä löysin semmoisen koko kropan kiertoharjoitteluohjelman, jota varten pitää hommata käsipainot, treeni 3krt viikossa 8vko ajan. Toisekseen vatsalihastreeniohjelman 2 kertaa viikossa tehtäväksi, 9 viikon ajan. Jumppapallo mukaan alkaen viikolta 4. Lisäksi ajattelin laittaa lantionpohjalihastreeninkin kirjoihin ja kansiin, sillä olen siinäkin asiassa lusmu. Se on se 1/2 treeni, sillä se on helppoa.

Mutta kuka ihme mut pakottaa treenaamaan? Olen sen verran patalaiskaa sorttia, että ruokavaliolla kyllä jaksan olla, mutta treenaus? Ja miten lie se käy yksiin karppauksen kanssa? No, ainakin proteiinia tulee ruoasta tarpeeksi. Kiinteytystä tekee kovasti mieli saada aikaan, mutta minkä kiven alta mä sen motivaation kaivan? Tiedän kyllä, etten mä tule miksikään, jos motivaation hukkaamisen pelossa en edes aloita, mutta jänskättää silti. Siis ihan siitä huolimatta, että aion treenata kotona, enkä missään julkisesti. Äh. :|

Joka tapauksessa, laitoin rohkeasti treenipäivätkin kalenteriin, koko seuraavan 9 viikon ajalle.[/QUOTE]

Kiva, että löysit sopivalta tuntuvan ohjelman :)

Älä turhaan stressaa sitä motivaatiota, koska alkuun voit ihan vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan pakottaa itse itsesi treenaamaan. Pari ensimmäistä kertaa se onnistunee ihan hyvin.

Tämän jälkeen saatatkin huomata, että se olikin ihan kivaa. Ja kohta huomaatkin sitten jo ensimmäiset tulokset joka tsemppaa lisää :)

Mä haluan ehdottomasti treenata mahdollisimman paljon kodin ulkopuolella, koska se on paljon hauskempaa ja aika kuluu nopeammin. Tarkoitan siis sitä, että jos mun pitäisi kotona yksinäni (saati sitten lasten karjuessa vieressä) sotkea crosstreinerillä tunnin ajan, niin voipi olla että aika vähiin jäisi ne sotkemiset.

Mutta salilla asia on ihan eri...siellä on ihan eri tunnelma. Siellä voi välillä mietiskellä itsekseen ja sitten välillä vaikka katsella ympärilleen mitä muut puuhaa :) Pari päivää sitten olin tunnin crossaamassa ja se tuntui lähinnä vartilta, koska salilla sattui ja tapahtui sinä aikana niin paljon kaikkea.

Mä saan jotenkin ihan mielettömästi tsemppiä siitä, kun katselen niitä hyväkroppaisia ihmisiä siellä salilla. Pohdin tuolloin usein, että kyllä mäkin vielä joskus :D Eräskin personal treiner omaa niin täydellisen takapuolen, että olen ihan kateudesta vihreä...mutta kaipa mullakin on moiseen mahdollisuudet, jos vaan teen pirusti töitä :)

Toki välillä masentaakin...mulla taitaa olla maailman pienimmät painot käytössä, kun vertaan muihin. Se vertaaminen ei oikeasti kannata, koska meistä jokainen aloittaa joskus sieltä pohjalta...mutta yleensä käännän asian niin, että jos mua 10 kg pienempi ja kaikin puolin sirompi nainen vetää jalkaprässillä 130 (sis. kelkan painon) kiloa, niin kyllä mäkin sen vielä tulen tekemään! Alkuun prässissä oli painoa 80 kiloa kelkkoineen ja eilen tein sarjaa jo 105 kilolla...tästä se lähtee :D

Ja mikä parasta, huomaan tuloksia jo kropassakin!

Se treenipäivän lisääminen kalenteriin oli hyvä juttu...ethän sä siitä nyt lipsua voi, kun se on siellä kalenterissakin :D
 
Weight Loss - Diet Ticker

Tuolla sen voi tehdä ja kun se on valmis, niin nappaat sen ylimkmän laatikon sisällön ja liität sen tekstisi joukkoon :)

Muista laittaa se sun oma sivusi kirjanmerkkeihin, niin sun ei tarvitse rakentaa joka kerta uutta tickeriä :)
Kiitos chef kiitos! Vihdoin osasin! :)

En tiedä onko teillä jo ollut puhetta asiasta, mutta josko joku jaksaisi mullekkin kerrata.. Viime viikon aikana paino tippui kolme kiloa ilman liikuntaa, tarkalla ruokavaliolla. Tällä viikolla oon ottanut mukaan puolen tunnin tehokkaan kuntosalitreenin joka ilta, mutta ruokavalio on pysynyt täysin samana kun viime viikolla. Silti, kun kävin tänäaamuna mielenkiinnosta vaa-alla, se näytti plussaa!!! Olen masentunut :( Mistä tää nyt johtuu? Onko mun lihakset jotenkin niin shokissa pitkän tauon jälkeen aloitetusta liikunnasta. Jos on, niin putoaako mun tällä viikolla "oikeasti" pudonnut paino jossain vaiheessa? Perhana, boikottiin taas koko liikunta jos tää näin menee.
 
Chefille pitää sanoa, kiva kun laitoit noita kuvia. Todellakin huomaa että siel on tapahtunut :)
Itellä vaaka näytti n.kilon plussaa siitä mitä viimeks tänne ilmottelin. Ei siis enää tietoakaan nollasta :( Vaan oma mokani, tiedän miten tähän päädyttiin taas ja eilen oli herkkupäiväkin viel niin tästä on hyvä jatkaa. Toiv. kevyemmin taas.

Tsempityksiä kaikille!
Vähän (oikeasti aika paljon) kyllä alkuun jännitti niitä kuvia esitellä, mutta ei jännitä enää :D

On hyvä, että tiedostat syyn siihen plussaan. Siitä on hyvä lähteä sitten taas eteenpäin. Ja nyt vaan jatkossa kevyemmällä linjalla eteenpäin, niin saat sitä miinusta vaakaan :)

Ja tsemppiä itelles :D
 
Mun oli ihan pakko tulla hämmästelemään. Maanantaiaamuna oli viikonlopun mässäilyjen jälkeen paino 80,5 kg, ja nyt kun kävin uteliaana vaa´alla, paino oli 79,2 eli onhan se vähän pienempi. Mun täytyy sanoa että en pysty ihan täysin tuohon Go fat Go ruokavalioon. Puuro ei mene alas, inhoan kaurapuuroa. Samoin rahkat ja raejuurto tökkii. Syön niitä aina pitkin hampain. Lihaa kyllä menisi vaikka kuinka, samoin kasviksia. Joisin mielellään myös piimää ja maitoa.

Olen joutunut "soveltamaan" Jutan dieettiä ja korvaamaan rahkoja mm. maidolla ja piimällä, vaikka niissä sitten oliskin enempi maitosokereita tai rasvoja...vatsa on aina ihan jumissa ja kovalla, joten olen ottanut mukaan Activia-jogurtin joka aamu/päivä ja se saa vatsan toimimaan. Joten mulla on tällainen oma Go fat Almandiini Go-dieetti:D

Sitten mun piti vielä kysyä, voiko salitreenit tehdä aamulla tyhjällä vatsalla? En tiedä jaksanko kun vedän aika kovia painoja. Sen tiedän että aerobisen (esim. kävely/hölkkä) voi tehdä ennen aamupalaa.
Kiva, jos olet löytänyt sopivan ruokavalion. Helpottaa kummasti tuota laihduttamista kun tietää mitä syö, eikä tarvitse siis joka päivä miettiä, että mitä sitä voisi pistää suuhunsa ja mitä ei :)

Salitreenit toki voi tehdä tyhjällä vatsalla, mutta mitään järkeähän siinä ei taida olla. Aerobinen sitten asia erikseen.
 
Kiitos chef kiitos! Vihdoin osasin! :)

En tiedä onko teillä jo ollut puhetta asiasta, mutta josko joku jaksaisi mullekkin kerrata.. Viime viikon aikana paino tippui kolme kiloa ilman liikuntaa, tarkalla ruokavaliolla. Tällä viikolla oon ottanut mukaan puolen tunnin tehokkaan kuntosalitreenin joka ilta, mutta ruokavalio on pysynyt täysin samana kun viime viikolla. Silti, kun kävin tänäaamuna mielenkiinnosta vaa-alla, se näytti plussaa!!! Olen masentunut :( Mistä tää nyt johtuu? Onko mun lihakset jotenkin niin shokissa pitkän tauon jälkeen aloitetusta liikunnasta. Jos on, niin putoaako mun tällä viikolla "oikeasti" pudonnut paino jossain vaiheessa? Perhana, boikottiin taas koko liikunta jos tää näin menee.
Paino putosi viime viikolla 3 kiloa, mutta läskiähän se ei ollut, kuin pieneltä osin. Suurimmalta osin se on ollut nesteitä.

Vähääkään suuremman pudotuksen jälkeen mulla nousee paino AINA. Siis ihan joka kerta. Mun painokäyräni on toki pitkällä linjalla alaspäin suuntautuva, mutta kyllä sinne niitä nousuja mahtuu sen miljoona. Se on siis ihan normaalia :)

Liikunnan aloittaminen tekee sen, että lihakset alkavat keräämään itseensä nestettä. Ja se nostattaa painoa. Mutta ei ne lihakset nestettä loputtomiin kerää, vaan vain about kilon-kaksi. Kun lihakset on "täynnä" nestettä, alkaa vaakaan taas piirtymään miinusta :)

Tässä kuvaa mun painokäyrästäni:



Mulla juuri junnasi paino 10 pitkää päivää käytännössä paikoillaan. Paino oli 66,4-66,7 kg koko tuon ajan. Ja voi miten vatutti. Mutta kyllähän sen tiesi, että ennemmin tai myöhemmin paino lähtee laskuun. Edellispäivä painoin 66,7 kg ja tänään 65,7 kg, eli kilon vähemmän.

Toki näin suuren miinuksen jälkeen se paino taas kohta pompsahtaa ylöspäin (ensin saattaa vielä laskea vähän, mutta kyllä se sieltä vielä ylös nousee :D ) kunnes se sitten taas lähtee laskuun :)

Mutta älä hätäile, kunhan juot riittävästi vettä ja syömiset on kurissa, laihdut varmasti. Ja sen liikunnan avulla laihdut siten, että kroppasi on paremman näköinen, kuin mitä ilman liikuntaa.

Nimim: munkin olis ehkä kannattanut aloittaa liikunta jo vähän aiemmin.
 
Täällä vihdoin päästy matkan jälkeen jonkin näköiseen kuriin. Ainakin peräti karkkia oltu syömättä nyt kolmatta päivää.
Niinhän siinä kävi, kuin pelkäsinkin, että mässäily jää kunnolla päälle reissusta. Painoa ei onneksi ole tullut kuin 400g näiden muutaman vkn aikana..
Nyt tarttis oikeesti saada ittensä kunnolla ruotuun, koska kesällä alkaa työt ja liikunta jää pakosti vähemmälle, kuin nyt kun olen kotona.
Luin taas ketjua pitkän matkaa ja hienosti olette muut pärjänneet, tsemppaa minuakin taas ruotuun!
 
Kiitos jälleen chef! Ehkä mä en siis luovu liikunnasta "koska se lihottaa" :D Punnitsen itseni uudestaan sunnuntaina ja katson mitä se sitten näyttää. Mietin vain, kun oon tarkalla ackd dietillä (kaloreita n.500cal/päivä) niin enhän sekoita kroppaani aivan täysin aloittamalla samaan syssyyn tehokkaan treenin.

Ehkä kuitenkin jatkan näin seuraavan viikon ja mietin sitten uudestaan, kuinka jatketaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25871365:
Täällä vihdoin päästy matkan jälkeen jonkin näköiseen kuriin. Ainakin peräti karkkia oltu syömättä nyt kolmatta päivää.
Niinhän siinä kävi, kuin pelkäsinkin, että mässäily jää kunnolla päälle reissusta. Painoa ei onneksi ole tullut kuin 400g näiden muutaman vkn aikana..
Nyt tarttis oikeesti saada ittensä kunnolla ruotuun, koska kesällä alkaa työt ja liikunta jää pakosti vähemmälle, kuin nyt kun olen kotona.
Luin taas ketjua pitkän matkaa ja hienosti olette muut pärjänneet, tsemppaa minuakin taas ruotuun!
Mullakin yksi karkki tarkoittaa herkästi kymmentä ja yksi herkkupäivä muuttuu huomaamatta viikoksi. Siksi olen taas tällä hetkellä "totaalikieltäytyjä". Paljon helpompi näin :)

Jos mieliteko yltyy ylitsepääsemättömäksi, niin sitten herkuttelen...ja sen jälkeen katkon itseltäni kädet, jotten voi herkutella enää enempää :D
 
"hippo"
Mä haluan ehdottomasti treenata mahdollisimman paljon kodin ulkopuolella, koska se on paljon hauskempaa ja aika kuluu nopeammin. Tarkoitan siis sitä, että jos mun pitäisi kotona yksinäni (saati sitten lasten karjuessa vieressä) sotkea crosstreinerillä tunnin ajan, niin voipi olla että aika vähiin jäisi ne sotkemiset.
Mä tiedän jo ennakkoon, että eka viikko menee karistellessa ipanoita housunlahkeista. Ehkä ne sitten tottuvat ja kyllästyvät ja jättävät mut rauhaan siksi hetkeksi, että veivaan ohjelman läpi. Mä kokeilin taannoin muutaman kerran pepputreeniä ja kun laskeuduin sitä varten tuohon lattian läheisyyteen, heti paikalle tuli yleisöä. Isompi tenava juoksi karjuen täysillä päin ja heittäytyi poikittain selkääni, pienempi tuli nojailemaan tukijalan puoleiseen kankkuun. Hihkunta houkutteli paikalle vielä koirankin, joka käytti hädänalaista tilaani hyödyksi ja ryhtyi nuolemaan mua korvien takaa. Kyllä mä sen treenin silti tein, vaikka liikeradat eivät ehkä olleet ihan viivasuoria...

Jos ei muu auta, treenaan vaikka öisin. Illalla tietty voisi pistää miehen lapsenvahdiksi ja saada siten aikaa, mutta mä veikkaan, että ukko tulee viereen virnistelemään ja heittämään kommenttejaan ja unohtaa siinä nauraessaan pitää lapset loitolla. Mutta mä toivon, että mummo tulee edelleen aika usein hakemaan esikoista ulkoilemaan ja silloin mä voin nukuttaa kuopuksen ja repiä siitä tarvittavan ajan...
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini ja chef
Kiitos jälleen chef! Ehkä mä en siis luovu liikunnasta "koska se lihottaa" :D Punnitsen itseni uudestaan sunnuntaina ja katson mitä se sitten näyttää. Mietin vain, kun oon tarkalla ackd dietillä (kaloreita n.500cal/päivä) niin enhän sekoita kroppaani aivan täysin aloittamalla samaan syssyyn tehokkaan treenin.

Ehkä kuitenkin jatkan näin seuraavan viikon ja mietin sitten uudestaan, kuinka jatketaan.
Syöt vain 500 kaloria ja treenaat joka päivä...pakko kyllä sanoa, että ei hyvä.
 
Mä en luopuisi treeneistä, sillä ne treenit on hyvä asia. Mä lisäisin syömistä.

Jos et ole valmis lisäämään syömistä, niin siinä kohtaa kannattaa luopua treenistä siksi aikaa, kun pidät kalorit noin matalalla.
Muttakun mä en millään malttaisi :D Njoo ehkä mä vähennän treenien määrää. Vaikka kolmeen kertaan viikossa. Kalorit pysyy samassa ainakin pari viikkoa vielä. Sitten lisään hiljalleen proteiinipitosia ja vhh ruokia joukkoon.
 
Sattuneesta syystä meillä on koirat toisessa huoneessa silloin, kun mä ähistelen lattialla :D
Meillä ei kissa anna mun treenata kotona, tulee alle ja päälle ja hakee huomiota. Jos sen laittaa toiseen huoneeseen, hyppii ovet auki:D Olen pari kertaa "lennättänyt" kissan kaaressa sohvalle, sieltä se sitten katsoo silmät pyöreinä ja pää heiluu liikkeitteni tahdissa.
 
"MaMa"
Muttakun mä en millään malttaisi :D Njoo ehkä mä vähennän treenien määrää. Vaikka kolmeen kertaan viikossa. Kalorit pysyy samassa ainakin pari viikkoa vielä. Sitten lisään hiljalleen proteiinipitosia ja vhh ruokia joukkoon.
Kyllä voit ihan hyvin treenata, vaikka oletkin vlcd-dieetillä. :D Mutta tosiaan, mieluummin 3-4 krt/vko ja väliin aina lepopäivät. Ja treeni voisi kestaa kerralla sen 45min. Kroppa kyllä jaksaa ja paremmin saat tuloksiakin kun kiinteydyt samalla kun laihdut. Osta joku proteiinijauhe, josta voit sekoittaa proteiinishakeja palkkariksi, jos tuntuu, että et muuten jaksa reeniä. Ei tuu kauheesti lisää kaloreita, joten ei vaikuta tuohon dieettiin mitenkään. Ja painonnousu johtuu tosiaan siitä, että ne lihakset keräävät sitä nestettä alkuun. Kyllä se siitä alaspäin taas lähtee.

Itse kävin taas eilen piitkästä aikaa kahvakuulassa. Kolme viikkoa kerkesi vierähtää taukoa väliin, kun oltiin siellä risteilemässä ja sitten kauheassa flunssassa. Kyllä teki taas hyvää. :) Sen kun aina muistaisi eikä alkaisi laiskotteleen, niin olisi paljon enemmän energiaa muutenkin. Nytkin tuolla pihalla aurinko kutsuu lenkille. Pitää vaan ensin soittaa naapuriin, että onko tytöt (siis oma ja naapurin tyttö) siellä kun ei täällä näy. Kun ei voi vaan lähteä ja jättää keskenään, jos ovatkin jossain pihalla ja tulevat tänne. Hätääntyvät vielä pienet, että missä äiti on.

Eilen söin pussien lisäksi palan kurkkua ja yhden broilerin rintafileen (sekoitin paloina pussikeittoon). Ja vaaka palkitsi aamulla näyttämällä taas miinusta. :) Ei taida kuitenkaan alle 90kg:n tällä viikolla mennä, mutta jos edes 91,Xkg saavutettaisiin, niin olisin tyytyväinen. :)

Liikunnasta vinkkinä kaikille, että harrastakaa sellaista liikuntaa, mistä pidätte. Älkää harrastako liikuntaa laihtumisen toivossa, vaan sen takia, että siitä tulee hyvä mieli. Sillä vain sellainen liikunta todella laihduttaa, mitä tulee tehtyä. Ja vain sellaista liikuntaa tulee tehtyä, mistä tykkää. :)

Itse käyn lenkillä silloin, kun huvittaa, kahvakuulassa 1-2krt/vko ja kerran viikossa venyttelemässä. Nämä siis jos jaksan/kerkeän. Nytkin mennyt monta viikkoa paljon vähemmällä, mutta pääasia, että liikkuu edes silloin kun se into on. Vaikka se ei olisikaan kuin kerran kahdessa viikossa. :)
 
"Dee"
Moikka taas! Olin mukana viime kuun ketjussa ja kirjoittelin sinne mehupaastostani. No sen jälkeen homma taas jäi ja paino nousi takaisin lähtölukemiin (ja korkeammalle) vaikka suht terveellisesti tuli syötyä, en vaan laskenut kaloreita tai ollut määrissä turhan tarkka joten näinhän tässä kävi.

Nyt on paino 64kg ja pituus 168 cm. Tavoitteena olisi päästä jonnekin 55-60 kilon tienoille. Ja mut voi lisätä listaan tällä kertaa. :D

Puhti onkin nyt ihan toisen lainen, mulleteki personal trainer (kaverini) treeniohjelman ja ruokavalion, joita aloin tämän viikon alussa noudattamaan. Ohjelmaan kuuluu salia neljänä päivänä viikossa: maanantaina hauikset, ojentajat ja olkapäät, tiistaina etureidet ja pohkeet, torstaina rinta ja vatsa, perjantaina takareidet ja pakarat. Nyt on siis kaksi treenipäivää takana ja jumaliste että on paikat kipeenä. :D Eilinen varsinkin otti koville, tein viisi sarjaa kyykkyjä ja jalkaprässiä ja neljä sarjaa reisien ojennusta ja pohkeita, loppuun vielä crosstrainerilla hetken. Tämä mun kaveri harrastaa itse kehonrakennusta oikein innolla, joten luotan siihen kun hän lupasi että tätä treeniohjelmaa noudattamalla pitäisi tuloksia tulla.

Lisäksi viikkoon kuuluu kaksi aerobista treeniä vähän oman mielen mukaan, plus koiran kanssa lenkkeilen toki päivittäin.

Ruokavalio on tällainen:
Aamulla 40g kaurahiutaleita (=kaurapuuro veteen), marjoja 100g, raejuustoa 200g, kaksi kananmunaa
Lounaalla 300-400g vihanneksia, 200g kanaa/tonnikalaa tms
Treenin jälkeen dietmix
Välipalaksi 150-200g raejuustoa ja 200g tomaattia/kurkkua/ananasta, 20g pähkinöitä
Iltapalaksi maitorahka + 100g marjoja, kaksi kananmunan valkuaista, 10g oliiviöljyä

Pari päivää siis mennyt näin ja hyvältä tuntuu! Paino on itse asiassa vähän noussut mutta mulle on ihan normaalia, että raskas lihastreeni kerää nestettä.

Tavoitteena on siis olla bikinikunnossa kesällä ja tuntea olonsa hyväksi, mikään läskihän en nytkään ole mutta tahtoisin vähän kiinteytyä ja saada lihasta ja ryhtiä kroppaan! Onneksi nytkin lihasta löytyy jo jonkin verran, kun olen viime vuosina harrastanut melko aktiivisesti vaikka mitä liikuntaa, nyt vaan viimeiset puoli vuotta menneet laiskotellessa ja on päässyt tuota läskiäkin kertymään...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"hippo"
[QUOTE="MaMa";25872089] Liikunnasta vinkkinä kaikille, että harrastakaa sellaista liikuntaa, mistä pidätte. Älkää harrastako liikuntaa laihtumisen toivossa, vaan sen takia, että siitä tulee hyvä mieli. Sillä vain sellainen liikunta todella laihduttaa, mitä tulee tehtyä. Ja vain sellaista liikuntaa tulee tehtyä, mistä tykkää. :)[/QUOTE]

Järkipuhetta, myönnetään. Mä tässä hetken kuulostelen, lähteekö henki vai ei, tein äsken ekan treenin. Kipaisin aamulla ostamassa käsipainot, kahden kilon painoiset. Ne olivat vielä kaupassa tosi kevyet, mutta eivät enää. Sen verran järki pelasi, etten hommannut niitä viiden kilon painoja vaan uskoin ohjetta, jossa käskettiin aloittaa kevyemmillä.

Ohjelmassa väitettiin, että aikaa kuluu kaksikymmentä minuuttia, mutta johan mä läähätinkin sen ajan edestä. Kyllä ainakin tuplat menee. Mutta kaipa se tarvittava aika tuosta vähenee, ainakin kun vielä oppii asennot, ettei liikeratojen hakemiseen mene niin kauan.
 
  • Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä