***Maaliskuussa ministyvät***

Teisulle isot halit!
Varmaan tulee syyllisyyttä jos arkena haluaa töiden jälkeen lähteä vielä salille mutta ajattele niin että se on satsaus omaan hyvinvointiisi ja elämääsi. Oletko kokeillut jumpata esim.kotona. Tv2:lta tulee perjantaisin aina kivoja jumppia joita minäkin olen nauhoitellut ahkerasti. Jos joku päivä ei ehdi/jaksa lähteä kodin ulkopuolelle liikkumaan on helppo kaivaa tallennuksesta joku 30min kiva jumppa.

Chef: Mulle saa päivittää uudeksi painoksi nyt 68,5kg. Mä en pysty olemaan pienellä kalorimäärällä vaan syön ihan "normaalisti" n.1300-1600kcal päivässä. Paino tippuu silläkin mutta vähän hitaammin kuin teillä muilla :) Musta tulee niin kauhean pahantuulinen nälkäisenä että mielummin syön kunnolla ja paino tippuu sitten sen mitä tippuu. Nyt on 2kg tippunut pitkällä aikavälillä mutta kunhan tippuu niin siitä viis.
Makeanhimosta olen päässyt melkein kokonaan. Tummaa suklaata syön muutaman kerran viikossa muutaman palan. En olisi ikinä uskonut että pääsisin varsinkin suklaasta eroon mutta kun muutaman viikon kitkutti ilman niin kyllä se vaan onnistui.
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja Rontto
[QUOTE="MaMa";25843140]MOOORE: Minä olen nyt EasyDietilla ollut viikon. Hyvin etenee, ihana asettaa joka päivä uusi tavoite, että pääsisi pienemmällä numerolla alkavaan vaakalukemaan. :) Suunnitelmissa olla puhtaasti ainakin vielä viikkoa, sitten tulee yksi gaalaillallinen, en ole varma mitä sen kanssa teen. Sen näkee sitten, kun se on edessä. :)

CHEF: Ota mieluummin tavoitteeksi hankkia vaikka ihan oma tukivyö selällesi. Sellainen, jonka saat säädettyä myös pienempään muottiin. ;) Positiivista, että mittanauhassa tapahtuu. Itseäkin se piristi, kun paino jojoili tämän alkuvuoden, silti vyötäröltä lähtenyt jo 10cm vuoden alusta. Auttaa jaksamaan tätä hommaa tuo mittanauha, kun vaaka ilkeilee. Muuten tuntuisi kaikki työ hukkaan heitetyltä.

Itse olen jo voiton puolella tämän viikonlopun suhteen. :) Ensimmäinen yö taksissa suijui hyvin, join yhden kevyt red bullin. Oletin, että saisin noista energiajuomista kauheesti lisää kaloreita päivään, mutta tarkemmin tutkittuani pakkausta, niin kävi ilmi, ettei se sisältänytkään energiaa kuin 7,5kcal yksi tölkki! :D Hassua juoda energiajuomaa, jossa ei ole energiaa. :) No pääasia, että se piristi ja jaksoi valvoa yön. Ja postiivista minulle, että ei tullut niitä lisäkaloreita. :D[/QUOTE]

Eiköhän se tosiaan mene siihen oman vyön ostoon :)

Ja kiva, ettei niitä lisäkaloreita juuri tullut siitä energiajuomasta. Mäkin kyllä oletin, että tulisi.
 
"hippo"
Oko kellään hajua, mistä löytäisi vähän osviittaa toistomääristä, jos treenaisi vähän kotona? Vatsoja, selkää, peppua, reisiä... En ole ollenkaan hajulla asiasta ja yleisohje "aloita vähillä toistoilla ja lisää niitä pikkuhiljaa" on liian ylimalkainen. Paljonko on vähän ja mitä tarkoittaa pikkuhiljaa?
 
MaMa kiva kuulla, että joku toinen on samalla dietillä! Samaan aikaan ollaan aloitettukin. Haaen susta nyt sit tukea ja turvaa jos alkaa motivaatio heiketä :D Tähän asti ainakin mennyt tosi hyvin! Ekoina päivinä oli niiiiiiin nälkä, mutta nyt siihen alkaa jo tottua :p Mieli tekis kivuta vaa-alle, mutta koitan malttaa maanantaihin.
 
Ilmoittautuisin mukaan, tein tätä varten ihan profiilin:D Toki olen muutoinkin lukenut ja kirjoitellut täällä aiemmin, mutta nyt elämässä puhaltaa uudet tuulet joten täällä ollaan:wave:

Pituus 160, alkupaino oli 83 kuukausi sitten, nyt 79,5

Tavoite tämän kuun loppuun mennessä 75-76 kg

Huhtikuun loppuun 70-72 kg

Toukokuun loppuun 65-67 kg

Ja siitä eteenpäin aina 55 kiloiseksi asti...Voi olla että tavoittelemani tahti liian huima ja keho alkaa pistää hanttiin, toivottavasti ei. Sitten pitää miettiä jotain uusiksi jos niin käy :)
 
[QUOTE="hippo";25843273]Oko kellään hajua, mistä löytäisi vähän osviittaa toistomääristä, jos treenaisi vähän kotona? Vatsoja, selkää, peppua, reisiä... En ole ollenkaan hajulla asiasta ja yleisohje "aloita vähillä toistoilla ja lisää niitä pikkuhiljaa" on liian ylimalkainen. Paljonko on vähän ja mitä tarkoittaa pikkuhiljaa?[/QUOTE]

Toistomäärä on yleensä 15. Raskaammissa liikkeissä voi olla alkuun myös 10.

KOTIHARJOITUS
Tehdään kiertoharjoitteluna 2-6 kierrosta. Kierrosten määrää nostetaan lihaskunnon parantuessa. Harjoitus tehdään 2-4 kertaa viikossa.
Palautus kierrosten välissä 1-3 min
- kyykky omalla painolla x 15
- etunojapunnerrus x 15
- penkkidippi x 10-15
- supermies x 10
- vatsarutistus x 10-15
- hoover 20-30 sek.

Diet Mix -juoma otetaan heti kuntosali tai kotiharjoituksen päätteeksi. Salille se siis otetaan mukaan, eikä juoda vasta kotona.

Kiertoharjoittelu:
Kyykky ja molemmilla jaloilla askelkyykky x 15
etunojapunnerrus (penkkiä vasten) ja dippupunnerrus x 15
supermies, huuver (10 kertaa painonsiirrolla), vatsarutistus x 15

Tässä pari helposti tehtävää esimerkkiä, joissa käydään vähän koko kroppaa läpi :)

Toistomäärän pitäisi samoina, mutta vetäisin sitten useamman kierroksen jos tuntuu siltä, että paukut vielä riittää :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Ilmoittautuisin mukaan, tein tätä varten ihan profiilin:D Toki olen muutoinkin lukenut ja kirjoitellut täällä aiemmin, mutta nyt elämässä puhaltaa uudet tuulet joten täällä ollaan:wave:

Pituus 160, alkupaino oli 83 kuukausi sitten, nyt 79,5

Tavoite tämän kuun loppuun mennessä 75-76 kg

Huhtikuun loppuun 70-72 kg

Toukokuun loppuun 65-67 kg

Ja siitä eteenpäin aina 55 kiloiseksi asti...Voi olla että tavoittelemani tahti liian huima ja keho alkaa pistää hanttiin, toivottavasti ei. Sitten pitää miettiä jotain uusiksi jos niin käy :)
Tervetuloa mukaan, lisäsin sut listalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
"hippo"
Terkt laivalta! Buffetissa ahdettu sushia ja jälkkäreitä, mä en mee vaakalle ennen aprillipäivää jooko :LOL: huomenna hiihtokeskukseen ja kaloreita toivottavasti palaa mäessä... :whistle:
Älä kuitenkaan sairaaladieettiä mene kokeilemaan, eli turvallista laskettelureissua!

Mä olen lasketellut tasan kerran, koululuokan mukana jouduin 15-vuotiaana mäkeen päiväksi. Laskin koko päivän pelosta paskajäykkänä lasten rinteessä, mikään ei ole ollut niin hirveä kokemus liikunnan saralla. Keskuksessa oli tosi paljon väkeä ja varusteet vähissä tai sitten siellä uskottiin, että teinitytöt valehtelevat aina painonsa. Sukset olivat niin jäykät, että en millään saanut niillä aikaan pitävää käännöstä. Hivuttauduin mäkeä alas liki vaakasuoraan, sitten porkkien kanssa hätäinen, tärisevä käännös rinteen laidassa ja "laskettelin" taas rinteen poikki toiseen suuntaan tullen ehkä 40 senttiä alemmas. Kerran yhdessä käännöksessä tuli lipsahdus ja sukset lähtivät viemään minua alaspäin. Yritin kääntyä, yritin aurata, tuloksetta. Sain kuningasidean istua pyrstölleni, jotta vauhti hiljenisi. Monot ylsivät kuitenkin niin korkealle sääriin, etten saanut takapuolta maahan, vaan laskin kyykyssä entistä lujempaa. Mäkikin oli loppumassa. Iskin kynteni rinteeseen minkä kykenin ja sain kuin sainkin jarrutettua ennen mäen juurella olevan tasanteen loppupäässä olevaa aitaa. Sitten istuin seuraavan kaksi tuntia palellen ja nolona penkillä... Muija tulee LASTEN rinteestä melkein selällään alas ja jättää kaksi uraa jälkeensä. Tosi urheilullista. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Tällä viikolla en olekaan pitänyt salista lepopäivää, koska eräänä päivänä kävin pilateksessa ja se oli niin rentouttavaa, että ajattelen sitä lepopäivänä. Ei ainakaan suurta rasitusta ollut, vaikka kaikkia kehon lihaksia hieman käytettiinkin.

Mulla on ongelmana ulkona syöminen. Sitä joskus täytyy harrastaa ja sopivan ruokalajin löytäminen on haastavaa ainakin minulle. Yleensä päädyn salaattiin tai keittoon. Onneksi moni ravintola laittaa kalorit sivuilleen, jotta voi kotona tutkia asiaa. Ravintoloissa ruoka vaan tuntuu olevan kovin energiapitoista. :(

Koko 36 menee jo päälle farkuista, tuumakoko tuntuu riippuvan mallista todella paljon. :cool: Min piti ostaa eilen kevättakki vaatekaupoilla, mutta en löytänyt mieleistä. Sen sijaan sain ekaa kertaa elämässäni ostettu kangaspaitoja, jotka menivät rintojen kohdalta minulle. Vaikka kuppikoon kirjain ei ole vaihtunut, alamitta rintsikoissa on ja pelkästään se tarkoittaa (kupin tilavuuden mukaan laskettuna), että rinnoista on kadonnut n. 1,5 kg tässä matkan aikana. Rinnat eivät enää tunnu itselle järisyttävän suurilta. Toiveissa ois, että jos pääsis 65F loppujen lopuksi. Se tarkoittaisi vielä 700 grammaa pois rinnoista, sillä nykyinen koko on 70H. =)
 
65,2kg (-0,5kg/vko) Vähän pelkäsin miten käy kun en ole okein liikkumaan ehtinyt viikolla ja ravintolareissukin (syömisten osalta) osui tähän viikkoon. Sen verran harvoin ravintolassa syödään etten ihan pelkkää salaattipöytää ota ;)

Täällä kyseltiin mistä kilot tuli, viimeisestä raskaudesta ja varmaan siitä että mittari on lähempänä 40 kuin 30:tä.eli kroppa ei ihan toimi enää. Ekaa kertaa siis laihdutan, mutta kropani on sellainen kuin äidillä ja sen siskoilla' että helposti sitä pyöreyttä alkaa kertyä jos ei varaansa pidä. Että kai se on nyt uskottava ja todettava että elämä ei oo pelkkää ruusuilla tanssimista enää, vaaka on paras kaveri täst edes :(

Mutta henkisesti iskostin päähäni ajatuksen että minä hallitsen syömisiäni eli voin itse valita mitä suuhuni tungen, väsymykseen riittää kahvi, ei ne keksit. Ja nälkään riittää yksi lautasellinen herkkuruokaa. Ja kyse ei ole siitä mitä ei saa syödä vaan mitä haluaa syödä

Olipas pitkä sepustus, sori. Nyt kahville!
 
Viimeksi muokattu:
Hienosti lähti dietti käyntiin! En malttanut odottaa maanantaita, vaan hyppäsin vaa-alle jo tänäaamuna. Lukema oli 100,5. Eli kolme kiloa viidessä päivässä! Vissiin oli tää rouva vähän nestepöhössä :)
 
"hippo"
Chef kiltti, viitsisitkö päivittää minut alle 80-kiloisista alle 75-kiloisiin? :)

Vuoden alussa ketoosiviikoilla painoa lähti tosi reilusti, sen jälkeen tahti jatkui alakarppauksella noin 400-700g viikkopudotuksilla, kunnes viime viikon saldoksi tuli sitten se +400g. :snotty:

Olen ketokarpannut nyt taas viikon ja pudotusta tuli 1,4 kiloa. Painon rytkäyttäminen liikkeelle oli kuin olikin siis mahdollista. :) Mulla on nyt kokonaissaldo sen -10 kiloa, 75 kilon välitavoite tuli saavutettua lukemin 74,6 kg. Nyt mä saisin syödä sen palkinnoksi lupaamani karppipizzan, mutta ei tee mieli. Sen sijaan tekee mieli pitää toinenkin ketoviikko. 10 viikossa voisi yrittää tiristää 4,7 kiloa miinusta ja saada synttärilahjaksi vaakaan ekaksi numeroksi kuutosen.

Voi tietty olla, että mynkään menee, mutta nyt kun kerran on jo ketoosissa, niin voisi ottaa tästä kaiken mahdollisen hyödyn irti ja jatkaa vielä palan matkaa.
 
[QUOTE="hippo";25849711]Chef kiltti, viitsisitkö päivittää minut alle 80-kiloisista alle 75-kiloisiin? :)

Vuoden alussa ketoosiviikoilla painoa lähti tosi reilusti, sen jälkeen tahti jatkui alakarppauksella noin 400-700g viikkopudotuksilla, kunnes viime viikon saldoksi tuli sitten se +400g. :snotty:

Olen ketokarpannut nyt taas viikon ja pudotusta tuli 1,4 kiloa. Painon rytkäyttäminen liikkeelle oli kuin olikin siis mahdollista. :) Mulla on nyt kokonaissaldo sen -10 kiloa, 75 kilon välitavoite tuli saavutettua lukemin 74,6 kg. Nyt mä saisin syödä sen palkinnoksi lupaamani karppipizzan, mutta ei tee mieli. Sen sijaan tekee mieli pitää toinenkin ketoviikko. 10 viikossa voisi yrittää tiristää 4,7 kiloa miinusta ja saada synttärilahjaksi vaakaan ekaksi numeroksi kuutosen.

Voi tietty olla, että mynkään menee, mutta nyt kun kerran on jo ketoosissa, niin voisi ottaa tästä kaiken mahdollisen hyödyn irti ja jatkaa vielä palan matkaa.[/QUOTE]

Musta tuntuu, että sun pitää nainen vaihtaa nikkiä. hippo ei oikein enää kuvasta sua :D :D
 
[QUOTE="hippo";25849730]Mun silmääni sä olet solakampi kuin tuossa tavoitekuvassa, vaikka painat nyt enemmän.[/QUOTE]

Tietyllä tapaa ehkä joo. Maha on vielä kaiketi inanverran isompi, mutta kyllä mulla vyötärö on nyt paremmin esillä, kuin mitä oli tuolloin. Sitä tietenkään ei sivukuvasta nää, mutta mulla on joskus ollut myös edestäpäin otettu kuva (minnelie kadonnut) ja siinä oli enempi tavaraa tuossa lantio/vyötäröakselilla.

Eli se liikunta tosiaan tekee tehtävänsä :)
 
"MaMa"
Hienoja saavutuksia täällä! :D Ja upeat kuvat Chef! Oot onnistunut tosi hyvin tuotta muodonmuutoksessasi. Onnea! :) Mulla on vähän samanmoista ongelmaa oman selkäni kanssa ja parhaiten huomaan siihen auttavan lenkkeilyn. Siis käyn ihan vain kävelemässä koirien kanssa, niin pysyy selkä kunnossa. :) Tosin hieman tämä myös lannistaa minun lenkki-intoani, sillä aina kun liikunnasta tulee pakko, niin en halua tehdä sitä. Siksi yritän unohtaa tämän seikan ja lenkkeillä muuten vaan. :)

Täällä on nyt virallisesti selvitty taksi-viikonlopusta. :D En syönyt ylimääräisiä ja energiajuomien avulla (yksi kumpanakin yönä) jaksoin valvoa ja pysyin skarppina liikenteessä. Nyt siis tiedän senkin onnistuvan, joten kahden viikon kuluttua on jo helpompaa, kun ei tarvitse etukäteen pelätä nukahtaako rattiin vai ei. :)

Ja vaakakin antoi kivan palkinnon sinnittelystä. Lukemat tänään 92,8kg. :D Eli nyt reilu viikossa tippunut 4,2kg. Tiedän, että sama tahti ei tule jatkumaan, mutta ajattelin, että jos ensi viikon aikana pääsisin sinne alle 90 kiloisten sarjaan, olisin todella onnellinen. :) Sitten olisi jo eka kymppikin lähellä. :) Mutta en ajattele sitä vielä, ajattelen tuon tavoitteen kilo kerrallaan, eli nyt seuraava tavoitteeni on saada paino 91,X kg. :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Wau chef! Mikä muutos. Ja minustakin näytät jo nyt kuvassa paremmalta kuin tuossa tavoitekuvassa. :)

Kaikille hirveesti tsemppiä ensi viikkoon.
Mä sain aamulla 60kg rikki... eli vaaka näytti 59,9kg . Vaikka mä tiedän ettei pitäisi vielä nuolaista, se nousee kuitenkin takas tonne tasalukuun :ashamed::snotty: Vaikka mitä tekisin.
Tän aamun treeneissä nostin jo painoja ja kyllä tuntu. Hyvältä ;) Ja kyykkyynkin lykkäsin kympin lisää.. Se oli tuskaa se sarjan teko... Tuskan tunne kyllä meni kohtuu nopeesti poiskin. Onneksi.

Huomenna uudestaan uusien painojen kanssa ja ti on vapaapäivä.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Olen laihdutuksen alussa huomannut hassun ilmiön. Ekana taisi lähteä ne nesteet pois ja pöhötys. Sen jälkeen painon pudotus on pysähtynyt jotenkin ja lihakset alkaneet ilmoittaa itsestään. Mikä on tietysti vain positiivista. Mutta kun luin chefin blogia, sieltä tuli selityskin asialle. Joten kaipa tämä on ohimenevää. Mulla repsahti nyt viikonloppuna kun lapsi toivoi että leivotaan pullaa...niitähän sitten meni ja nyt on maha ollut koetuksella:ashamed:

Huomenna aloitan taas puhtaalta pöydältä ja palaan ruotuun. Huomenna menen myös salille ekan kerran vuosiin, huh jaksankohan mitään siellä....
 

Yhteistyössä