Huhhuijakkaa, kun aika menee siivillä! En ookaan vähään aikaan ehtiny panostaa tähän palstailuun, kun päivät ollut nyt töissä ja illat juossut harrastuksissa. No, onneksi työt kohta taas loppuu niin kerkiää paremmin tännekin.
Onnea kaikille jotka saaneet taas hyviä uutisia rakenneultrassa!:heart:
Pääkaupunkiseudun kokoontuminen voisi myös minua kiinnostaa! Varsinkin sitten kun ollaan jakauduttu ja vauvat on sylissä, niin voisi olla kiva nähdä samassa tilanteessa olevia.
Niittyvilla olipas ihanaa että kaikki olikin hyvin! Varmasti säikäytti ihan hirveästi, en edes voi kuvitella kuinka pahalta tuntui! :hug:
Laia, mulla on myös ollut nyt muutamana päivänä mahassa tuntemuksia, joita
luulen supistuksiksi. Alavatsassa tuntuu kiristys, ja se menee ihan kovaksi. Kuitenkin ihan kivuttomia on.
Eikö tollaset kivuttomat supistukset ole niitä vaarattomia harjotussupistuksia, kyselee tietämätön ekakertalainen??
Nippatäti, mulla on raskaampi urheilu jäänyt nyt melkein kokonaan. En vaan jaksa, sykkeet nousee heti niin ylös ja tuntuu että sydän pullahahtaa ulos rinnasta, ja lihakset menee heti hapoille. Tuntuu myös että joku olis lisänny mun käsipainoihin ja kahvakuuliin 10 kg lisää, niin ei oo paljoo huvittanu niilläkään treenata. Mun liikunta koostuu nyt pääasiassa kävelylenkeistä, työmatkapyöräilystä, mammapilateksesta ja joogasta. Mutta jos susta tuntuu että kroppa jaksaa vielä täysillä, niin en näe syytä miksi ei voisi vielä täysillä vetää? Oon kyllä jostain lukenut että jos sykkeet on kovin korkealla pitkän aikaa, niin vauvan hapensaanti voi heiketä.
Alisa ei niissä sun lihaksissa varmaankaan mitään vakavaa ole! Mulla ainakin on ollut lihakset ihan voimattomat alkuraskaudesta saakka. Menee tosi nopeesti hapoille eikä jaksa mitään niin raskasta kun ennen. Myöskin jäykkyyttä on tullut enemmän, kun ennen liikunta piti mut vetreenä. Eiköhän toi ole ihan vaan raskaudesta johtuvaa sullakin. Elimistön pitää kuluttaa niitä voimia nyt muualle! :heart: Huspois tollaset murheet!
Painoa tullut jo 6 kg. Viime viikolla neuvolassa vaaalle astuessani tuli suusta HUHHUH, kun näin lukemat.. Terkkari siihen kuitenkin totesi että älä siinä huhhuttele, nätiltähän tuo sinun painonnousu näyttää. Luulin että jotain sanomista tulisi ruokavaliosta tms., mutta turhaan huolehdin. Terveellisesti kuitenkin pääasiassa syön niin mikäs tässä sitten..
Muutenkin oli asiat neuvolassa kunnossa. Pissanäyte ok, verenpaine oli nyt normalisoitunut (n. 125/70), kohtu navankorkeudella, ja vauvan sykkeet 138. Kamala myllerrys oli vatsassa menossa ja doppleri sai monta potkua.
Nukkuminen on mullakin katkonaista ja hankalaa. Herään pari kertaa yössä vessaan, ja sitten kestää tunti-pari ennen ku nukahdan uudelleen. Päivät menee ihan sumussa kun väsyttää niin paljon.
Patulikki, mulla myös ennen
lonkat kipeyty vuoronperään kyljellään nukkuessa. Löysin siihen ratkaisun, kun rupesin pitämään tyynyä polvien välissä. Jos et oo vielä niin tehny, niin suosittelen kokeilemaan!
Miten päin vauva on, siitä mulla ei ole tietoa. Luulisin että se kääntyilee vielä aika paljon eri asentoihin, koska liikkeitä tuntuu millon missäkin. Alhaalla, ylhäällä ja sivuilla. Se on hassua, kun joskus tuntuu molemmilla sivuilla töytäsy samaan aikaan.
Kamalasti tsemppiä kaikille supistusten, pahoinvoinnin, vuoteluiden ja muiden murheiden keskelle! :hug:
Nyt kyllä päätän tän romaanin taas tähän.
Nanna 19+6 (huomenna poksuu puoliväli ja ylihuomenna rakenneultra!!!)