*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Siskolisko ja Sone Toivottavasti ei nyt tauti iske ennen h-hetkeä!! Ei varmaan mikään ihanteellisin kokemus sairaana synnyttää!

EMSULILLE ONNEA PIKKUPOJASTA!! Rankka synnytys takana. Kannattaa todellakin pyytää kätilöä käymään kanssasi synnytystä läpi, niinkun joku aiemmin jo sanoikin.. Toivottavasti saat vauvan pian viereen!

CandleLight nauti vapaa-illasta! :)

(.)
Neuvolakuulumisia tältä päivältä. Verenpaineet oli koholla, 130/84 (121/84), käski olemaan yhteydessä jos rupeaa päänsärkyä tai väsymystä ilmenemään. Paino oli pysynyt viime viikosta samana. Oma neuvolatäti oli lomalla joten oli sijainen, ja kyllä sydänäänia kuunnellessa sanoi että poikamaiset on sykkeet (125-130). Mies oli ainakin innoissaan!! :D Sanoin myös siitä verisestä vuodosta, oli sitä mieltä että enteilee limatulppaa! Jihuu.. :) Sanoin myös siitä kun maha tyhentynyt parina yönä supistusten jälkeen ihan kunnolla niin kysy vaan että saankohan taudin vai jännitänkö, ei sanallakaan viitannut että voisi synnytys lähentyä! Siinä kun katseli mun neuvolakorttia niin sanoi että synnytys voi edetä suhtkoht nopeasti. Mulla oli siinä vikassa lääkärineuvolassa jo 1,5 sormelle auki ja lääkäri sanoi että ensisynnyttäjälle tosi hyvä tilanne !

Kumpa pääsis pian jo tositoimiin.

Toisaalta tuosta CandleLightin vapaaillasta tuli mieleeni että ajattelin vielä kyllä ostaa miehelleni ja minulle keskiviikoksi liput jääkiekkomatsiin! :p

Millipilli+Sylvi 39+0 POKS :heart:
 
Emsulille onnittelut pikkuisesta! Kovasti voimia toipumiseen, kyllä olet joutunut kaiken käymään rankimman kautta, mutta toivottavasti palkinto on kaiken sen arvoinen :heart:

Tsemppiä sairasteleville. Mun kauhukuva on just se, että olisi synnytyksessä kipeenä. Tosin ne supistukset tuntui ainakin itsellä vatsassa ihan ruokamyrkytys potenssiin tuhannelta, että joskos se vatsatauti menis siinä sivussa :LOL: No ei vaan, en todellakaan mitään lisävaivaa toivo kellekään siihen koitokseen!

dania87 ja kaz Nostan kyllä teille hattua, jos yksin päädytte synnyttämään. Mietin sitä, että jos mies on kovin vastahakoinen, niin ehkä se on kuitenkin paras ratkaisu silloin kaikille? Jos pitäisi vielä oman jaksamisen lisäksi mahdollisesti huolehtia toisesta ja toisen voinnista tai pelätä, että toinen pyörtyy tms., niin eihän siitä tukihenkilöstä silloin tosiaan kauheasti tukea olisi. Me naiset kun vaan ei voida valita, halutaanko me synnyttää vai ei, vaan se on tehtävä :x Varmaan voisi ilmoittaa jo etukäteen sairaalaan, että on tulossa yksin, niin osaisivat ehkä juuri teidän kohdalle antaa opiskelijan tai muuten varautua, että saatte riittävästi tukea synnytyksen aikana?

Napatynkä haisi ihan järkyttävältä esikoisen kanssa ja silloin kun oli kovat kesähelteet, niin käskivät kerran päivässä desinfioida perus apteekkiaineella putsauksen yhteydessä. Normaalisti riittää kuulemma ihan vesi ja pyöräytys pumpulipuikolla. Kyllähän se voi tulehtua, varsinkin jos kovasti hautoutuu jonkun sauman alla ja just olis kovat helteet. Mutta eiköhän näillä säillä pysy ihan kuosissa, kun muistaa putsailla ja antaa ilmakylpyjä pienelle!

Minxillä82 ja Nipalla ihanan kuuloista vauvaelämää siellä, nauttikaa onnestanne :heart: Kyllä me vielä perästä tullaan, toiset ennemmin, toiset myöhemmin (kuten allekirjoittanut ;) ).

Onkohan ne vanhat rouvat olleet oikeassa Alisan84 synnytyksen suhteen, kun ei ole vielä tänään kuulunut? :)

Nannalle*83 Aurinkoista lenkkeilyä ja kyljen parantelua!

(.) Ei mitään kummempaa, vähän väsyttää ja nukuttiinkin esikoisen kanssa kolmen ja puolen tunnin (!!!) päikkärit. Tänään meinasin ärsyyntyä muskarissa, kun kaikki halusivat kuulla, milloin on LA ja onko ollut mitään merkkejä synnytyksestä jne. Sanoin rauhallisesti, että vielä tässä voi helposti kuukausikin mennä, niin sitten jokainen vuorollaan kertoi, kuinka sillä ja sillä synnytys oli alkanut ihan yhtäkkiä ilman mitään oireita ja että kyllä se toinen lapsi yleensä tulee nopeammin. Joo, kaikkihan tässä on mahdollista, mutta yritän nyt asennoitua siihen, että pitkäksi menee, etten sitten lasketun päivän jälkeen ole ihan maani myynyt ja epätoivoinen, kuten ekalla kerralla. Niin jotenkin en kaipaa toisilta mitään "lupailuja", että voisi olla tulossa piankin!

kwaidan ja Puh 37+5
 
Dania Minun mielestä taksimatkasta ei tarviis maksaa kun se omavastuu joka on jotain kympin tienoilla mut muistelen et se pitää maksaa sillon h-hetkellä kokonaan ja sit hakee korvausta Kelalta (???) Ambulanssista tulee kai sit myöhemmin lasku perässä. Minua oikeesti vähän hirvittää lähtee taksilla jos sellanen tilanne tulee eteen. Täältä on synnärille 90km ja vielä talvikeli ja sit jos sattuu joku heikkohermonen taksikuski joka vetää talla pohjassa. :| Viimeseks siinä tilanteessa haluu supistusten lisäks pelätä kolaria. Ambulanssiakaan ei kuulema saa jos ei oo kiire. En tiiä kuinka tarkkoja ne on siitä. Ja tsemppiä sinulle jos päädyt yksin synnyttämään, ikävä ettei miehesi halua mukaan : /

Minttu Kylläpä on ollu hirveitä kätilöitä siellä! Kyllähän sitä joka ammattiryhmään aina sattuu niitä mätämunia mut tuo tuntuu kyllä tosi pahalta et vastasynnyttäneiden äitien selän takana puhutaan tuollasta p*skaa! :mad:

Särö ja Jalo 39+3
 
Kwaidan juuri niin olen nyt asennoitunut. Jos toinen kokee ettei pysty eikä halua olla mukana niin en sitten halua siihen lähellekään sellaista ihmistä. Muuten hän on ihana, huolehtivainen ja kovasti osallistuu kaikkeen. Mutta synnytys ei ole hänen juttu. Varmaan vähän on kulttuurikysymyskin. Sairaalan esitietolomakkeeseen muistaakseni kirjasin että mies ei tod näk osallistu synnytykseen. Pitää muistaa asiasta mainita vielä synnärille soitettaessa sitten kun se aika koettaa.

Niin ja mulla myös tutut ja puolitutut kyselee laskettua aikaa. En heille sitä kerro, ärsyttää kyllä kyselyt. Eihän se la mitään kerro, ainakaan mun kohdalla. Oon vaan sanonut että kyllä jokunen viikko vielä. Tai että kyllä se ennen huhtikuuta ulos tulee. Lähemmille tutuille ja ystäville oon kyllä la:n kertonut. Mutta muistuttanut samaan hengenvetoon että menee varmasti yli. En usko että ensiviikon sunnuntaina moni kyselee oonko jakautunut :)

Pitääpä muistaa pitää käteistä mukana mahd taksimatkaa varten. Meillä on sairaalaan matkaa vain 10min. Työkaveri tekee lisäduunia taksikuskina, taidan ensin hälle soittaa mielummin kuin piristää jotain miesparkaa taksikeskuksen kautta ;) kotona haluisin sinnitellä kauan, varsinkin jos on yö ja esikoinen nukkuu ja pystyn pitämään oman volyymini pienellä :p eli sen aikaa saa mies kyllä auttaa kuumien kauratyynyjen kanssa. Lämminvesivaraajan pienuuden takia voi olla että vingun aika nopeasti sairaalan suihkuun :D

dania
 
Meille syntyi myös poika, 23.2. Klo 23.58. :heart: Viikkoja oli 38+2, ja synnytys käynnistyi supistuksilla aamu kuudelta, joten aika pitkään meni, yhteensä 18 tuntia epävirallisesti. Pojalla oli pituutta 47cm ja painoa 2855g. Rauhallinen tapaus tuntuu olevan, ja aikamoinen tukkakin löytyy. :heart: :) Synnytys oli melko rankka, väsynyt edelleen, mutta eiköhän se tästä, kunhan kotiin pääsee. Huomenna ehkä päästään kotia, ellei mitään ihmeempiä ole. :)

Siinäpä pientä väliaika tietoa, ja onnittelut muillekkin synnyttäneille ja jaksamisia vaivaisille!

Viude ja Dude 2vrk

P.S. iPadilla en saa tekstiä punaiseksi, pahoittelut!:)
 
Vauvaonnittelut Emsulille ja Viudelle! Täällähän alkaa olla ihania vauvauutisia melkolailla joka päivälle! :) Palstan vauvasaldo näyttää toistaiseksi melko poikavoittoiselta :) Eikös se joku täällä kertonut alkusykssystä, että tiettyyn vuoden aikaan aikaansaadut vauvat on tiettyä sukupuolta..?? Mitenköhän mahtaa mennä yksiin ennustuksen kanssa..

Ihania vauva-arjen kuulumisia olette kirjoitellut. Kuulostaa kannustavalta ja lohdulliselta, että vauvalla voi noinkin pian alkaa muodostua rytmi eikä yöt välttämättä ole kaaosta ja suoraa huutoa.. Esikoisen kanssa valvottiin mahavaivoja ensimmäinen vuosi, ja siinä vuoden yöt valvottuani mua itketti öisin varmaan yhtä paljon kun lastakin..

Siskolisko kyseli aspiriinin käytöstä.. Asetyylisalisyylijohdannaisia tosiaan käytetään moneen vaivaan, mutta käsittääkseni sitä käytetään myös verenohentajana. Itsellä edessä suunniteltu sektio, ja ennakko ohjeessa kehotettiin lopettamaan ennen leikkausta lääkkeiden käyttö, ja listalla oli erityisesti mainittuna aspirin, joka ohentaa verta/ehkäisee veren hyytymistä = vaikeuttaa haavan paranemista sektion jälkeen. Omin päin en lähtisi lääkettä vähentelemään, jos lääke on sinulle määrätty, mutta sinuna kuitenkin tarkistaisin vielä lääkäriltä asperiinin ohjeistuksen synnytyksen lähetyessä, jos vaikka alatiesynnytyksenä alkanut synnytys päätyisikin jostain syystä sektioon.

Oma napa Tänään oli vastassa taas väsynyt aamu, rikkonaisen yön jälkeen. Nukuin monen tunnin päiväunet, enkä jaksanut innostua edes kaappien siivouksesta, johon olen jäänyt koukkuun ä-lomalla. Illalla väsäilin kuitenkin 1,5h ruokaa pakkaseen, ja nyt olen tyytyväinen itseeni, ettei päivä mennyt ihan hukkaan makaillessa. Malttamattomana odotan sektiopäivää ja lasken päiviä siihen. Saman aikaisesti jännitän vesien menoa, koska kropassa tuntuu, että synnytys on jo lähellä. Kaikista vaivoista huolimatta nautin olostani, kotona puuhailusta ja lomailusta. Mahakaverista luopuminen tuntuu haikealle jo näin etukäteen, vaikka tilalle saakin jotain paljon parempaa.

Mahakasta viikkoa odottajille, ja vauvantuoksuista arkea jakaantuneille!
HP ja Pulla 38+1 (poks poks)
 
minttu Ei ne "oikeet" supparit jää sulta kyllä huomaamatta :D

Sone Voi ei, kurjin tauti ikinä!! :( Mun kaveri oli ripulissa ja oksennustaudissa, kun joutu synnyttään. Onneks molemmat loppu just ennen synnytystä, mutta oli kuulemma tosi heikoilla :/

Emsuli Tuhannesti onnea koko perheelle! :heart: :flower: Hui, hurjalta kuulostaa sun kokemus, toivottavasti saat puhua siitä siellä kätilöiden kanssa ennen kotiutusta. Tsemppiä toipumiseen! :hug:

Minx Ai, kiitos!! :saint: Välillä tuntuu, että kommentointi menee ihan hutasten, varsinkin, jos on jääny pitkästi tekstiä lukematta :D

Kätilöistä vielä. Synnytyksessä mulle sattu oikein mukavat kätilöt, mutta lapsivuodeosastolla mulla oli kaks päivää tosi tympee lastenhoitaja. Kävi kerran vuorossaan kurkkaamassa kuinka voidaan, ei antanut mitään ohjeita/neuvoja, luotti vain siihen, että homma hoituu. Mulle vieruskäverin kätilö sanoikin, että ei kannata ottaa henkilökohtaisesti hänen tapaansa ja tarjosi itse apua, jos oltais sitä tarvittu.

nippatäti mää voin myös korostaa tuota suihkua avautumisvaiheessa. Olin varmasti pari tuntia siellä kipujeni kanssa (pallon päällä) ja aika tosiaan meni siivillä ja sai sieltä jonkinlaista helpotusta. Ihana, kun oot noin hormoonihuuruissa :D :heart:

dania mulla noita sukkapuikkoja on kans ollu ja välillä joutuu irvistään, ku tuntuu nii kurjalle. En usko, että ne kauheesti saa mitään aikaseks. Varmasti enemmänkin kunnon supistukset.

Nanna mun kaverillekin oli yks sen tuttava (joka on th ja kätilö) sanonu ekassa raskaudessa, että miten se tohti lähteä yhdelle mökille, kun näyttää kasvoista niin turvonneelta. Kaveri ihmetteli tätä kovasti ja ei siitä menny kuin kaks päivää, niin hänen pikkunen oli maailmassa :D

kwaidan turha toivo :D Mää oon ympänny kalenterin vain niin täyteen, että en oo kerenny koneella istua :D Nyt oli pakko tulla kommentoimaan etten jää kauheesti jälkeen teksteissä ;) Oijoi, sää oot saanu oikein luksus unet otettua, ihanaa!! Mun piti nukkua päikkärit, mutten sitten malttanu, ku jäin kattoon telkkua :headwall:

Viude Tuhannesti onnea myös teillekin pikkuisesta!! :heart: :flower:

Omaan napaan ei ihmeempiä. Vointi todella hyvä, ei valittamista. Taas on menny pari yötä, että oon saanu kunnolla nukuttua ilman valvomisia. Suppareita on vain päivisin, kun jotain touhuaa ja tekee. Nyt ois vielä toisaalta hyvä, että pysyis pari päivää masussa, ku miehellä on kova draivi tuon autotallin tekemisen suhteen ;) Saa nyt viikonloppuun asti nikkaroida sitä rauhassa ja sitte voitais jo mennä :D

Alisa & Hippu 39+2
 
Onnea hurjasti kaikille vauvaantuneille!!

pikkuM, täälläki valkkari muuttunu klönttimäisemmäksi. Oon mös kans yrittäny tihrustaa sen väriä aina välillä..

Supistusherkkä kohtuni, on pitkän rauhallisen jakson jälkeen alkanut kovasti taas supistelemaan. Eilen saunoin, ja toissapäivänä alotin taas pitkästä aikaa koiran kanssa kävelyn. (siis ihan vaan kerta päivään uskallan käydä) Mutta näköjään alko taas homma edistyy. Myös kätilön sf mittaus tänään sai kovasti supisteluja aikaan.. Millonkohan lie pikkunen tuleekaan...:)

ensimmäiset raskausarvet ilmesty mulle 2 viikkoa sitten aivan tuonne ala vatsaan ja ovat siitä nyt hieman tummentuneet. Ihan kamalasti nipistelee ihoa niiden kohdilta vaikka löträän jopa 5 kertaa päivässä rasvaa. Inhoon niitä.:( Luulin jo että olisinkin säästynyt arvilta kokonaan. Rinnoissa tietty on muutamat pienet, mutta ne tuli kyllä jo joku kuukausi sitten...

greentea1 36+0
 
viudelle onnittelut pojasta!:flower:

on tää vaa nii ihanaa avata tämä ketju kun vähän väliä on tämmösiä ihania yllätys uutisia täällä!:heart:

tänään tais itellä tapahtua jotain, alkoi tos iltapäivällä mieletön kipu ja supisti vähän väliä nii et otti ristiselästäkin, oli kauan todella epämukava olo, en pystynyt istuu kauan samas kohtaa, taikka seisoa, hiki vaa valui.... aloin jo kirota etten oo edes pakannut sairaalakassia valmiiksi, enkä edes tehnyt vielä kaikkia tarvittavia hankintoja... no nyt olo on parempi. olisko muksu sit vaa laskeutunut/ kiinnittynyt, vai mitä ihmettä. nyt kyl ootan ke lääkärineuvolaa kuin kuuta nousevaa mitä ne siel sanoo pikkuisen asennosta. on se hyvä kun neljännessä odotuksessa joutuu arpomaan mitä kropassa tapahtuu.:p
huomenna aion käydä ostaa tarvikkeet ja sit pikkuhiljaa laittelee sairaalakassin valmiiksi, odotelkoot vaikka nurkassa pidemmän aikaa jos ei tapahdukaan mitään.
tänään sain laitettua vauvan vaatteet lipastoon valmiiksi, alkaa kotona olla kaikki mallillaan.:heart:
 
Emsulille ja Viudelle onnea! :heart::heart:

Kiitos vastauksista napa-asiaan. Mä olen täällä nyt uutena äitinä kyselemässä kaikenlaista :D Täällä tosiaan sairaalassa neuvottiin napaa putsaamaan kostealla vanupuikolla ja sit kuivaamaan.
 
Voi kiitoksia kaikille onnitteluista ja tsempeistä! Tosiaan synnytys olisi voinut mennä paremmin mutta palkinto on vähintäänkin sen arvoinen...nyt en edes osaa olla katkera tai vihainen siitä miten synnytys meni :)

VIUDElle SUPERISTI OnNEA!! :)

Poikaa en ole saanut vielä viereeni vaan käyn häntä katsomassa osastolla! :)
Odotan jo innolla että hän pääsee pois valvonnasta, mutta pääasia että kaikki mahdollinen tutkitaan ja hän on kunnossa :)
Ny nukahdan uudestaan!!

Emsuli ja sisu 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: _muumis ja Särö78
Heippa! Pikaisesti tulin kertomaa että meille syntyi tyttö tänään klo 0.27 mitoin 2735g ja 46cm. Raskausviikkoja oli kertynyt 36+4. Kaikki meni nopeasti, klo 23 meni vedet kotona napsahtaen ja sen jälkeen se oli menoa! Sairaalassa 23.30 ja 7cm auki, siinä sitten luomusti vedettiin loppuun, huh! Ihan on vieläkin puulla päähän lyöty olo ja ei tätä meinaa tajuta, niin nopeasti kaikki taas meni. Tyttö on ihana mutta aika pieni joten syöminen on taas haasteena... Tuossa se kuitenkin vieressä köllii <3 aika luksusta on olla myös yhden hengen huoneessa ;) jälkisupistukset on vaan taas aika ilkeitä, mutta onneksi lääkettä tuli pian. Kaikki meni siis hyvin ja salista kävelin vauva sylissä osastolle kun mies kantoi muita tavaroita :)

Tsemppiä kaikille! Muistakaahan pakkailla niitä sairaalakamoja hyvissä ajoin esille, tosipaikan tullen se nimittäin voi olla aika työlästä nimimerkillä, lähes yöpaidassa ja crocseissa synnärillä :D

Ps. sori kirjoitus luurilla...

Terkuin, muumis ja tuhiseva miinuli
 
Emsulille, Viudelle ja Muumikselle hurjan paljon onnea!! :flower:
Teillä kaikilla on kyllä ollut niin erilaiset synnytykset. Muistakaa tosiaan puhua siellä synnytyksen kulusta kätilöiden kanssa, jos yhtään siltä tuntuu. Nauttikaa uudesta pienokaisesta! :hug:

Itsehän täällä taas valvon. Nälkäkin olisi, mutta en taida ylös jaksaa nousta. Synnytykseen viittaavia oireita ei täällä kyllä näy eikä kuulu. Onneksi teitä taisi olla muutama muukin. :D

*Sulla kyllä Muumis kaikki kävi todella nopeasti!! Ihanaa, että sait pienen kuitenkin heti vierelle :heart: Jäi vaan itseään mietityttämään, että kaikki voi tosiaan tapahtua erittäin nopeasti.

Fanny 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Viude ja muumis :heart:

Meillä oli viime alkuyö aivan surkea. Vauvaa ei nukuttanut. Se kitisi tai halusi syödä. Jostakin syystä imettäminen ja nukkuminen on mulle parin viime yön aikana vaikeaa. Hyvää asentoa ei tahdo millään löytyä. Ei auta kuin toivoa viime yön olleen poikkeus. Miten te muut vaihdatte yöllä vaippaa? Mä en normaalisti vaihda, jotta vauva tajuaisi, että on yö. Meillä vaan tulee pissi joka yö läpi, vaikka vaippa on vaan 6h päällä. Nyt käytössä Liberot. Yöllä käytän 2, jos ne olis imukykyisemmät kuin 1. Se ei ole ratkaissut mitään. Pitäis kai kokeilla pampersia. Ottaa niin päähän, kun pyykkiä tulee. Mun mielestä vaippojen pitäisi tuon verran kestää. Hermo menee! En haluaisi omien yöunienkaam takia vaihtaa yöllä vaippaa. Mulle hyvät yöunet on elinehto. Nytkin olen niin kiukkuinen, vaikka kyse yhdestä yöstä. Hyviä ideoita asian ratkaisemiseksi? Päivällä harvemmin tätä ongelmaa, tosin vaipat harvemmin 6h jalassa.
 
Voi minx, harmi tuo teidän yö. Meillä on käytössä kestovaipat ja hilivinksis-merkkinen aio-vaippa on öisin tosi hyvä! Ajattelin vaan kun miun vaippakokemukset on yksinomaan kestiksistä.. mutta tuo vaippa pitää ohan järjettömän määrän kusta! Täällä oli viime yö kuin kopio toissayöstä, eilen illalla sitten tissilöitiinkin neljästä kymmeneen aina puol tuntia kerrallaan ja sitten kymmenen minuutin tauko. Meinas mammalla käsi väsyä!

Mukavaa päivää kaikille!
 
Paljon onnea _muumis pienestä tytöstä! :flower: Teilläpä on ollutkin siellä säpäkkää toimintaa! Onneksi sairaalaan ei oo ollu pitkä matka :)

Minx Minun piti vaihtaa esikoiselle vaippa yölläkin, käytössä oli pampersit. Kyllä sitä pissiä tuli vaan niin paljo ettei niissä pikkuvaipoissa riittäny imukyky. Sit kun vauva kasvo ja siirryttiin isompiin vaippoihinniin ei tarvinnu enää yöllä vaihtaa. Vaihdoin vaan nopsaan sängyn päällä hämärässä valaistuksessa niin vauva ei virkistyny liikaa.

Särö ja Jalo 39+4
 
Muumikselle sylin täydeltä tyttöonnea!

Minx Onko vaippa sisältä kuiva vai märkä?? Itse vaihtelin pissavaippoja esikoiselle myös yöaikaan, koska ihan alkuvaiheessa käytettiin muovivaippoja, ja ne ärsytti kosteena vauvan ihoa.. Mutta jos ongelma on nimenomaan kosteuden läpitulo, voisi olla kokeilemisen arvoista laittaa muovivaipan päälle yöksi kestovaipan kuori.
 
Onnea Muumis pienestä tytöstä!!:flower:

Minx esikoisen aikaan piti kyllä yölläkin vaihtaa vaippa, mutta vaihdoin vain nopeasti hämärässä ja mitään puhumatta, sitten vauva vaan äkkiä takas sänkyyn. Joskus onnistui, niin että hää jatkoi uniaan, aina ei. Esikko oli kyllä muutenkin tosi huono uninen vauvana (on vielä nytkin joskus vaikka ikää hälllä jo 7v.).

(.) Oli mukava laatuilta miehen kanssa eilen. Syötiin hyvää ruokaa ja katsottiin elokuvaa. :) Harkkasuppareita tuli illalla, mutta ei sen kummempaa vaikka niin manailtiin, että synnytys käynnistyy kun saadaan olla kaksin. :D Kyllä sitä alkaa olla jo niin malttamaton, että milloin pieni syntyy! Kohta tuo ukkeli lähtee hakemaan poikaansa, mie vietän hetken laatuaikaa yksin ja lähden sitten esikkoa hakemaan. :heart:

CL ja poju 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla

Yhteistyössä