Flunssassa ollaan täälläkin. Omalla kohdalla uskon, että pöpöt pääsee iskemään aina, kun stressi (tässä tapauksessa työ) helpottaa. Näin siis nytkin, kun työt vaihtu mammalomailuun. Suuret suunnitelmat kaappien raivaamista ja ruuan pakastamisesta siis vaihtuu sohvalla pötköttelyyn nenäliinapakettien seurassa. Olo on karmea, mutta toisaalta tauti on hyvä sairastaa pois alta ennen synnytystä. Olisi tosi ikävää yskiä ja aivastella tuoreen sektioarven kanssa, kun nytkin tuntuu, että kova yskiminen repii kohtua.
Iho on alkanut repeilemään. Uusia arpia ei onneksi synny, mutta jo ennestään iholle revenneet raskausarvet pitenee ja levenee kiihtyvällä vauhdilla. Kaipa vauva tarvitsee lisätilaa
En ole kovin ulkonäkökeskeinen, mutta tunnustan kuitenkin haikeudella kaipaavani arvetonta ja sileää vatsan ihoa :/ Jos jotain huumoria koittaa tästäkin repiä, niin onneksi kukaan ei imetyksen jälkeen tule huomaamaan muutamaa raskausapea riipputissien jättäessä ne varjoonsa
Vauva on yhä
perätilassa. Synnytyksen kannalta asialla ei ole väliä, koska edessä on sektio, mutta oma olo käy tukalaksi, kun vauva painaa alakerran sijaan keuhkoja. Välillä tuntuu ihan järkkyä puristusta rinnassa ja hengitys muuttuu läähätykseksi, kun vauva venyttelee keuhkoja vasten. Vielä kun itse on tälläinen pätkä, niin tilaa ei todella ole..
Vauvan elämöinti Olen huomannut, että vauva ottaa jo mahasta käsin kontaktia. Jo pitkän aikaa vauva on hereillä ollessaan potkutellut/koputellut takaisin, jos mahaa taputtelee. Nyt olen huomannut, että jos mies vauvan hereillä ollessa kumartuu juttelemaan mahalle, vauva heiluttelee käsiä ja puskee päätä ääntä kohti. Aika ihanaa :heart:
Lepposaa mammalomaa lomailun alottaneille, tsemppiä saikkulaisille, voimia vaivojen kanssa kärvisteleville, hatunnosto kaikille joiden arkiseurana kotosalla on taaperoikäinen ja toipumisia jo jakautuneille
HaaveissaPulla ja Pulla 35+2 (35. viikon rajapyykki saavutettu, poks)