Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

KatsuAmsku: Hyvä että joku jaksaa päivittää ja ottaa homman vastuulleen!!! Tuskin ketään haittaa vaikkei kaikki ole heti oikein tai heti päivitettynä... Tai jos näin on niin ainahan sen vastuun voi ottaa itselleenkin :).
 
Taas kuukausi vierähti edelliskäynnistä:p

Mies palasi takaisin ja asiat ollaan taas sovittu.:)
Vauva voi mahassa hyvin ja itsellä tuota ylipainoa on reippaasti joten sokerirasitus on piakkoin, neukussa haukuttiin yllättäen lyttyyn, koska olen ylipainoinen ja raskaana-.-
Kyllä tiedä riskit ja muutan ruokavaliota ja vauva on itselle todella tärkeä!
Mutta vointeja mammat!
P.S Tyttö tulossa:)

Juli ja tytsi 18+6/5?
 
Juli87
Ihana kuulla sinustakin!! ja parhaita uutisia teidän yhteenpaluukin :)
Koska sinulle ennustettiin tyttöä eli millä viikoilla ja laitteilla? Näitkö itsekin?
Tätä kyselen vain siksi kun kiinnostaa hurjasti, olen nähnyt oman pienen jo kahteen otteeseen alakautta kuvattuna läheltäkin eikä ole mitään hajua sukupuolesta, ei sielä ainakaan ulokkeita liiemmin ollut (kai). Mutta olisi kiva jos kertoilisit kuinka sinulta tuo tyttö povattiin.

Kisak79
Onko sulla istukka etuseinämässä joka voisi hieman selittää tuota miksei potkuja tunnu. Mutta tosiaan tuo doppler on oiva tässäkin vaiheessa :)

A 16+6
 
Vauva voi mahassa hyvin ja itsellä tuota ylipainoa on reippaasti joten sokerirasitus on piakkoin, neukussa haukuttiin yllättäen lyttyyn, koska olen ylipainoinen ja raskaana-.-
Kyllä tiedä riskit ja muutan ruokavaliota ja vauva on itselle todella tärkeä!
Mutta vointeja mammat!
Mukavaa että olette saaneet asioita sovittua.

Mulla on paljon ylipainoa ja ei mua ole neuvolassa haukuttu. Olen kyllä ottanut kaiken tiedon vastaan ja sanoin ekalla kerralla että olen valmis mihin vain että lapsi voi vain hyvin.

Olen sokerirasituksessa jo käynyt, mitannut sokereita varmuuden vuoksi ja osallistun radiel tutkimukseen. Olen 3 neuvolan th:ta tuolla tavannut ja eivät ole olleet äkäisiä mun painosta.

Harmi kun sua on neuvolassa haukuttu. Ei sillä tavalla ainakaan kannusteta :(

Silvia ja Vilianna 17 :heart:
 
sokerirasitus miten te ootte päässy jo näin aikaisilla viikoilla siihen??? mulle sanottiin et seuraavan kerran kun meen varsinaiselle neuvolakäynnille johon on vielä aikaa melkee2kk, niin sillon hän vasta varaa sen mulle...ettei sitä aiemmilla viikoilla tehdä??? täääh

taas tää eri paikkakuntien vitsaus, kuinka tuntuu et neuvoloilla on ihan omat sääntönsä... :(

littledeath laita asuntohakemus VVO:lle pian!!!! niiden vuokratakuu on vaan 250 e kämpästä kuin kämpästä, itellä sossu oli paljon suostuvaisempi kuluihin tulemaan mukaan , kun vuokratakuu on vähemmän kun missään muualla... Asunnot on hyvin huollettuja, ja rempattuja, ja muutenkin sijainniltaan yleensä kivoja. SUOSITTELEN!!!!! ei se sitä tarkota et jos on asunnosta tarvetta, sun on otettava joku luukku spurgujen ja rötöstelijöiden keskestä...
TSEMPPIÄ!!!

huomen poksahtaa viikot... palaan aamulla taas jutun äärelle :)
 
sokerirasitus miten te ootte päässy jo näin aikaisilla viikoilla siihen??? mulle sanottiin et seuraavan kerran kun meen varsinaiselle neuvolakäynnille johon on vielä aikaa melkee2kk, niin sillon hän vasta varaa sen mulle...ettei sitä aiemmilla viikoilla tehdä??? täääh

taas tää eri paikkakuntien vitsaus, kuinka tuntuu et neuvoloilla on ihan omat sääntönsä... :(
Se on valitettavasti helppoa kun sattuu olemaan liikaa, ihan liikaa ylipainoa :(

En mä niin mielelläni sinne mennyt, kun voin alussa niin pahoin ja voin edelleen


Silvia ja Vilis 17 :heart:
 
sokerirasitus miten te ootte päässy jo näin aikaisilla viikoilla siihen??? mulle sanottiin et seuraavan kerran kun meen varsinaiselle neuvolakäynnille johon on vielä aikaa melkee2kk, niin sillon hän vasta varaa sen mulle...ettei sitä aiemmilla viikoilla tehdä??? täääh

taas tää eri paikkakuntien vitsaus, kuinka tuntuu et neuvoloilla on ihan omat sääntönsä... :(
Ei kai tämä paikkakuntakohtasesti eroa, toiset joutuu useampaan kertaan painon tai ihan vaan sukurasitteen takia.
 
sokerirasitus Minutkin pistettiin sokerirasitukseen todella varhaisilla viikoilla (ennen 7 viikkoa) koska kaikissa aiemmissa raskauksissa mulla on tuo rd ollut. Mikäli olisin tuosta ekasta "selvinnyt" puhtain paperein, niin uusinta olisi ollut joskus 12viikolla ja jos siitäkin olisin selvinnyt niin sitten vielä kolmas kerta joskus puolenvälin paikkeilla. :O

Itsellä heitti heti tuo paastoarvo häränpyllyä, joten seurannassa ollaan.

Muutoin ei uutta eilisestä. :)

Liro ja papu 15+3
 
Heippa!
Oikein hävettää kun on niin laiska kirjottamaan,joka päivä käyn kuitenkin lukemassa:ashamed:

kulutuksesta Meillä ostetaan talvi yms.puvut ja kengät usein uutena mutta merkkinä on ollut aina Reimatecistä johonkin Tarjoustalon ´halpispukuun´. Riippuu aina vähän tilanteesta. Ja mulla on lähipiirissä äiti kellä kaksi samanikäistä lasta itseni kanssa niin hänen kanssa sitten aina vaihdellaan :)
Jos mulla olis varaa,mä olisin materialisti ja ostaisin pelkkää ´merkkikamaa´:whistle: Mutta esim.Hennesillä on mielestäni ihania vaatteita,varsinkin tytöille ja vielä kohtuuhintaan että niitä tulee usein ostettua. Vaippoina meillä on millon mitäkin mutta kunhan ei Pamppersia!!! Se ei pidä meidän tytön pisuja eikä kakkoja ollenkaan:|

tuplavaunuista oli puhetta. Meillä esikoisen ja kuopuksen ikäeroksi tuli 2,5v enkä ostanut tuplia vaan seisomalaudan ja osoittautui erittäin näppäräksi ja esikoinenkin tykkäsi. Aion tehdä samoin nyt kun kuopukselle ja tälle masukille tulee sama ikäero.

liikkeistä Mä en ole tuntenut vielä juurikaan mitään :( Muistaakseni kuopuksesta olin tässä vaiheessa tuntenut jo hyvän aikaa ja nyt olenkin ollut vähän kummissani että miksi ei nyt ole. Istukka on takana joten siitä ei voi johtua. Huomenna on neuvola joten siellähän se selviää :(

hammaslääkäristä En ole käynyt pariin vuoteen ollenkaan hammastarkastuksessa ja viimeksikin vain paikkaamassa yhden akuutin reiän. Mulla on kauhea ientulehdus jota raskaus vaan pahentaa kun joudun kokoajan juomaan sokerimehuja ettei verensokeri laske liian alas:ashamed: Kärsin siis järkyttävästä hammaslääkäripelosta ja mulla on kaiken lisäks vielä lievä paniikkihäiriö niin pelkkä ajatuskin siitä että makaan siellä tuolissa vailla poispääsyä on kamala :( Olen motivoinut nyt itseäni menemään koska kärsin yhä pahoinvoinnita aika ajoin sen vuoksi kun sylkeä erittyy niin paljon suuhun :x Jo kotona hoidan hampaitani esimerkillisesti mutta ei se enää auta kun pahin on jo sattunut. Mä pelkään että mun hampaat putoo kokonaaan tän raskauden takia :(

Nyt täytyy jatkaa töitä!!

-Naurukohtaus ja Ylläri 17+2-
 
Moi mamit :)

Nyt on alannut liikkeitä tuntumaan. Kuitenkin harvakseltaan tuntuu sellaisia ihan pikkuisia puksauksia. Eilen koulussa (kun meinasin nukahtaa diabetesluennoille) tunsin useita pieniä potkuja peräkkäin. Sitten illalla taas ei tuntunut, näyttää niin vaihtelevan toi potkuttelu :)

Mulla kans sokerirasitus edessä joskus rv 26 paikkeilla. Mulla BMI just 25 ja isällä sekä sedällä DM 2, joten siksi pitää mennä..

Kulutuksesta ollut kanssa puhetta, täällä ilmoittautuu kans yks materialisti (jos olis rahaa). Haaveilen vauvalle Ed Hardyn ja Paul Frankin vaatteita, haalarit on meillä aina ollut reimateciä tai vastaavaa "parempaa" merkkiä. Periaatteessa nyt esikko on ihan normi collegevaatteissa enkä osta niitä kalliimmasta päästä, mutta sitten mulla on heikkouteni.. Eräs retrovaatekauppa (lasten siis), jonne mun ei saa mennä... Tulee ostettua kaikenlaista ihanaa ja kallista... :ashamed: Mutta mä oon oikeesti sellanen, että mulla on kallis maku. Vaikken näkisi hintaa tai merkkiä ja esim. kengät pitäis valita, niin aina mun kohdalle osuu ne kaikkein kalleimmat ja mitkään muut ei miellytä. Sen takia mulla on tällä hetkellä käytös iän ikuiset rämät tennarit, kun ei kukkaro kestä mennä ostamaan uusia.. Toki ostan kirppikseltä itelleni ja muksulle vaatteita kans, mutta siellä tulee käytyä niin harvoin etäisyyksien takia.

(.)
Olin maanantaina neuvolas
RR 132/82
pisu puhdas
Hb 124
paino 77,6 +182g/vko
Masukin syke 150

Ihan jees reissu, vähä toi paino hirvitti ja teinkin itteni kans diilin, että ennen joulua EI saa ylittää 80 kg..

GCS15 & Masukki rv 18+1
 
sokerirasituksesta no mun normaalipaino ois siinä 62-65 kiloa, mut lähtöpaino odotukseen oli siin 77... et ylipainoa mullakin on.. mutta aiemmissa raskauksissa ei ole mitään testejä ees tehty, kun kaikki arvot oolu kohillaan, ja painoa niissäkin ollu hiukan ylimääräistä ;) no, en tiedä miten sitten tuun testistä selviämään, etoo jo ajatuskin... ja varsinki kun ei saa aamulla syödä mitää ennen sitä litkun vetämistä, yöööökkk

hammaslääkäri en tykkää minäkää sinne mennä, ja paniikkihäiriön kanssa se oli jotain ihan järkyttävää... mut nyt huomasin käynnin olevan siedettävä, en ees jännittäny niin paljoa. Oireeton paniikin suhteenhan oon ollu jo kohta vuoden verran, ja lääkkeetön tammikuusta. :) suuhygienistille aika on varattuna täs lähiaikoina, se voi hioo hammaskiven pois, jota on hiukan. ja kattoa muutenki et minkä verran mitäki tarttis operoida..

naurukohtaus en tiedä, mutta eikö sokerien ylläpitämiseks riitä esim hedelmät tms... ettei tarttis sokerillisia mehuja juoda? harmillinen toi sun tilanne.. mitä jos koitat aina mehun juotua heittää purkan suuhun, että ei hampaat kärsis.. TSEMPPIÄ !!

omia tuntoja jälleen kerran heräsin keskellä yötä vessaan.. ja eihän se uni tullut takas enää helpolla... Sit heräs jo alivuokralaienkin potkimaan, et hei, joku koittais niinku nukkua ni mitä sä nainen kierit ja pyörit :D mä en kestä kun ois nii kiva nukkua kokonaisia öitä... mut ei... on sit tosiaan valmentautunu myös yöheräilyihin vauvan kans, eikä tuota tottumis-ongelmia, huh...
Se on kumma kun yöllä jos herää, niin miten sitä alkaaki pohtia kaikkia asioita just sillo ku pitäis nukkuu????? muut koisaa ja mä en... no, tarttee kai tänään turvautua tasoittaviin päiväuniin ..... ei muute jaksa, pääsee univelka kertymään muuten liiaksi asti..

hengästyn tosi helposti armoton puuskutus iski aamusta kun tytön koulutavaroita kumartelin valmiiks... aattelin jo, et ei mul ihan NÄIN huono kunto kai voi olla???!!!!! en ees kävelylenkillä hengästy yhtä lail... ihme juttu :) no sit vaan toviks huilimaan ja taas menoks :)

tänään tarttis siivoilla taas ...pyykkien kanssa menee aikaa... kiva... mitä se sitten onkaan, kun vauvan pyykkiä alkaa lisäks kertymään :O noooo,onneks mulla on päivät vaan pelkkää aikaa :)

Flower again ja rakkauspakkaus 18+0 WUHUUUUUUUUUUUUUUU: julistan meidän 19.viikon alkaneeksi :D
 
Heippa mammat!

Liro Joo´o, tunne on tuttu! Molemmat lapset on loppukuun lapsia ja vielä molemmat menneet yli viikon verran yli lasketun ajan. Että kyllä mä täällä pinossa varmaan yksikseni höpöttelen vielä huhtikuussa, kun muilla on jo vaavit sylissä :D

Liikkeistä Mä tunnen välillä liikkeitä, en todellakaan joka päivä. Joskus voi olla jopa kolme päivää välissä ennen kun tunnen taas jotain. Epäilyttää, kun ei vielä tunne mitään säännöllisesti. Mä ajattelin, että se vauva on välillä vaan jotenkin kääntynyt niin, että liikkeet menee tuonne selänpuolelle. Onhan mun venyneessä kohdussa varmaan tilaa rellestää :LOL:

Painosta Se on jännä kuinka tuohon ylipainoon jotkut tädit tarttuu kiinni. Kun onhan jossain todettu että LIEVÄ ylipaino olisi terveellisempää kuin hoikkuus. Mähän olen alipainoinen, eikä kukaan ole koskaan sanonut mulle neuvolassa mitään, vaikka olen selvästi alipainoinen. Se ei kylläkään johdu syömisistäni vaan geeneistä. Ikinä ei ole painoa lapsista jäänyt vaikka olen niin kovasti toivonutkin, että saisin vähän painoa lisää. Mieluummin itse olisin ehkä vähän pyöreämpikin.

Oireista Edelleen tulee silloin tällöin paha olo, varsinkin aamuisin. Mun vatsa on myös mennyt ihan ihmeelliseksi. Välillä ihan kauhee ummetus ja välillä ihan löysä... Nyt alkaa ehkä maha vähän erottumaan selälläänkin maatessa, ihmettelinkin miksei se ole jo ilmestynyt mutta kyllä se näköjään siellä pikkuhiljaa kasvaa.

Mikä olisi hyvä kantoliina? Sellainen mikä olisi helppo sitoa (siis tarkoitan nyt todella kätevä, ei siis mitään miljoonaa solmua). Vähän saisi olla sellainen johon vauvan saisi kuin "kohtuun", you know... Mulla ei ole kokemusta kuin vain repuista, ja mandukan meinaan hankkiakin, mutta jos vielä vauvan ensiviikkoja varten hommais tuollaisen liinan.

Flower again Jep, hengästyttää. Eikä kuulu kyllä ominaispiirteisiin mulla, että ihan uusi juttu. Ihan nämä "aamulenkit" lasten kanssa, niin jopas on veto pois.

Mindi83 15+3
 
Mindi83
Meillä esikoisella oli käytössä Sling & Hip kantoliina, ei tarttenu solmunsolmua tehdä ja oli kyllä pitkään käytössä. Ennen kaikkea helppokäyttöinen vekotin. Sain puhelimen sen pieneen taskuun jos lähdin kantoliinalla reissuun. Suosittelen siis :)

Tänään poksuu taas!

POKS POKS POKS 17+0

A
 
flower again mulla kun on tuo 1.tyypin diabetes niin sokerit voi äkistikkin laskea pohjalukemiin jollloin on pakko saada jotain ´nopea´hiilihydraattista. Ja mulla näitä laskuja tulee usein päivän aikana. Yleensä en pyri ottamaan kuin yhden lasillisen ja sitten vaikka leipää tms. mutta joskus mulla on niin karmee olo että on pakko ottaa reilusti mehua ennenkun pystyy syömään.
 
Täälläkin menossa mukana, vaikka kirjoteltua ei olekaan tullu....kesken päivän avaan koneen aniharvoin ja iltasinkaan en usein jaksa enää sen jälkeen, kun oon saanu lapset nukkumaan, mutta eipä sen niin väliä :)

Neuvolassa tuli käytyä tänään. Kaikki oli hyvin, vaikka vähän meinas paniikki hiipiä persuksiin, kun ei meinannu saada sydänääniä kuuluviin....ja vaikka sen kuinka tietää, että näillä viikoilla vauva pääsee karkuun jos jonnekin ja nopeesti, niin kyllä se äänien kuuluviin saamisen odottelu on silti aina yhtä kauheaa! Mutta lopulta löi 150, että homma hanskassa.....

Mä hankin lapsille kaiken mahdollisen kirppareilta ja jos ei niistä löydy, niin sitten vasta kauppoihin kiertelemään. Tulee ihan älyttömän paljon halvemmaksi ku se, että ostaisin kaikille kolmelle kaiken uutena, että niin kauan, ku lapsille kelpaa, ni teen näin. Vähän se vaatii viitteliäisyyttä lähteä kirppareille kiertelemään, mutta ei oo tähän mennessä tympässy ja niissä on tosi paljon lelujakin myynnissä ja on kiva, jos joku lapsista haluaa jotain, niin sanoa, että ostetaan vaan, kun ei hinta päätä huimaa!

Sokerirasituksessa en oo tässä odotuksessa vielä käyny, kun neuvolatäti armahti mua siittä ekasta, eli menen sitten vasta puolenvälin jälkeen.....jokasesta lapsesta oon ollu rasituksessa, mutta mitään ei oo koskaan ollu, ni sen puoleen neuvolantäti meinas, et jätetään tässä se eka väliin....vaikka vannomatta tietty paras.

Me&Mama:n kantoliina on ollu meillä käytössä....pari solmua joutuu tekemään, mutta tosi helppo on ollu käyttää. Ostin aikanaan ihan Prismasta, makso jotain reilu 50 euroa.

Liikkeitä tuntuu aina sillon tällön pikkasen.....mielenkiinnolla odotan loppukuun rakenneultraa, että olisko istukka taas edessä, samanlainen olo on ainakin liikkeiden puolesta ku kuopuksestakin ja silloinkin istukka oli edessä.

Tuplat meillä on jo ennestään (ja kaikki muukin) eli oikeestaan mitään ei tarvii hankkia....tuplat ostettiin jo toisen syntyessä, heillä ikäeroa 2,5 vuotta ja oli kivasti käytössä silloinkin. Ja keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on vain 1v 4kk, niin tuplat on ollu tosi tarpeeseen. Nyt ikäeroa on tulossa tasan 2v, enkä kyllä meinaa rattaista luopua vielä vähään aikaan. Joskus on vain pakko päästä jonnekin nopsaan ja sillon tuplat on ihan ehdottomat.

vattihattu rv 16+2
 
kantoliina Mulla oli kakkosesta hug a bub kantoliina ja se oli kyllä super hyvä. Sitominenkin oli todella helppoa ja nopeaa, toisin kuin ensin pelkäsin. Kantoliinaa käytinkin ekat kuukaudet jonka jälkeen vaihdoin tuohon manduca kantoreppuun. Nyt vähän mietin että jos nyt sijoittaisin vaan tuohon kantoreppuun, kun sitähän voi käyttää heti pienelläkin vauvalla.

tuo Sling & Hip kantoreppu näyttää kanssa kyllä ihan kivalta ja näytti olevan ihan edullinenkin mitä netistä äkkiseltään selasin! =)

Liro ja papunen 15+3
 
Voi ihanaa pakko hehkuttaa! SAIN ASUNNON!! Heti tänään soitettiin vuokra-asunnoilta että olis yks. Sepäs yhtäkkiä tulikin nopeesti ;) No, menin sit heti töiden jälkeen kattomaan. Onhan se sellanen vanhahko, kerrostalon 2. kerroksessa. Kaksio 57 neliötä. Mutta tosi hyvällä paikalla! Keskustaan, neuvolaan ja terveyskeskukseen ja lähimpään ruokakauppaan on kivenheitto, isompiin marketeihin n. kilsa. Puistot ym. on lähellä. Mä oon niin ilonen että voisin itkeä :´) Oon ison osan lapsuutta ja nuoruutta elänyt tuolla seudulla ja on hyvää aluetta. Porukatki ja mummo asuu lähellä. Pääsen muuttamaan heti kun saan sossusta sen maksusitoumuksen takuuvuokraan. Yritin jo soittaa sinne muttei oo enää puhelintunti.

flower again: VVO ois ollutkin hyvä muttei täällä oo niiden asuntoja..

Mun kaverin äiti oli ennustanut mun vauvan sukupuolen. Se aina ennustaa kaikkea korteista. Tyttöä sen perusteella odotan. Mun kaveri aiemmin kysy että saako äiti ennustaa, mutta kielsin. En oikein usko tuollaiseen kumminkaan ja musta se on vähän.. Oon jollain tapaa kumminkin uskova ja tuo sotii vähän mun periaatteita vastaan. Mut no se oli kumminkin ennustanut.. Vaikka ei kai noita pitäs tosissaan ottaa.

Hih, nyt on mieli keveänä :) Saa rauhassa jatkaa vauvan odotusta.

LD + Pikkunen 16+2
 
naurukohtaus onpa ikävää et diabetes on...sen kanssa on kai vaan opittava elämään... mulla on pari kaveria kellä sellanen on kans, ja ei se kivaa ole...

littledeath AIVAN MAHTAVAA!!!!!! hei onnee:heart: nyt saat aloittaa oikean odottamisen, todellakin,kun iso osa huolesta on pois. MAksusitoumuksen saat jos menet sinne päivystävälle luukulle, tai ainaki niin kävi mulla. Sen lapun kans sit vuorkatoimistoon ja a vot, uuden alku on valmiina :hug: kivan kokoinenkin kämppä on, eikä sillä mun mielestä ole väliä onko vanhaa vai uutta, pääasia et on katto pään päällä, ja saa sen itse mieleisekseen laitella :)
Ja tosi kiva et on tuttua seutua ja kaikki palvelut ym lähellä :)
Onnee vielä, oon niin jännänny tätä täällä taustalla :hug:

kantoliinasta toisen lapsen synnyttyä sain kaverilta lainaks, mut ei ollu mun juttu :D ei vaan luonannu ja musta tuntu et en osaa tehä mitää lapsi siinä rinnalla, oli kyllä aika hankalaa vai saattoiks olla pinnan vähyyttä ;) haah

tänään on sit ollu ihan yliväsyny päivä, alamahaa vihlonu täs iltapäivällä ja oon sit koittanu levätä paljon.. vihlonta ja supistukset helppaa kun huilaa vaan..tää alkaa päivä päivältä näyttää niin samalta kun edellisen odotus et kesken meinaa tulla vai... vilkkaasti pieni kuitenki liikkuu, et ei vissii kauheen huono asumus hänellä ole :D
 
LD:lle Paljon onnea asunnon löytymisestä. =)

Kattelinpa nuo muutamat kantoliinat (kiitoksia vinkeistä), tuo sling and hip kantoliina oli ehkä lähinnä sitä mitä etsin. Vähän samantyyline oli tossa kaksplus lehdessä viimosella sivulla, tuommonen kun lodger shelter. Mietin vaan että minkälaista materiaalia tää sling and hip on, ettei oo mitään liian lämpöstä. Kun tää lodger shelter toimii myös lämpöpussina, niin onkohan liian lämpönen kesähelteillä? Mä en oikeen luota omaan "solmuntekotaitoon", joten se on kyllä plussaa jos ei tartte yhtään solmua tehdä :ashamed: Muuten joutuu pitämään kädet kuitenkin vauvaa tukemassa, kun pelkää että tippuu matkasta vaikka tarkotus oisi saada kädet vapaaksi. Musta tuntuu, että todella tuun tarvitsemaan kolmen lapsen kanssa mun käsiäni vapaina :LOL:
 
littledeath: Onneksi olkoon :flower:
Se on iso kaksio ja mahdutte sinne varmaan pitkään.
Vanhoissa asunnoissa on usein paremmat pohjat ku uusissa.
Meillä on uusi ja vain 46 neliötä ja yhtä iso vessa ku isoissa asunnoissa.
Laskettiin että jos tuo mies tänne muuttaa lopullisesti, niin mahdumme tänne n. vuoden. Siihen saakka kunnes meillä on taapero.

En kovin mielelläni muuttaisi täältä pois, kun meillä on ihanat naapurit ja rauhallinen ympäristö sekä kauppakeskus 10min kävely matkan päässä. 3 leikkipuistoa kävelymatkan päässä ja terveysasema tuolla kauppakeskuksessa.

Silvia ja Vilis 17+1
 
Hohhoijaa, täälläkin edelleen valvotaan öisin... Hemppakontrolli on viikon päästä, saa nähdä onko lähtenyt nousuun ja johtuuko tää järjetön väsymys pelkästään huonoista unista...

Onnea littledeath, ihanaa että saat oman kodin vauvan kanssa :)

Meillä myös vaihtelee vauvan liikkeiden tunteminen, välillä on monta päivää että tuntuu vaan jotain pientä, välillä taas myllää ihan huolella monta kertaa päivässä. Viime yönä tuntui yksi kova potku, ihan kun olisin tuntenut käteenkin sen kun yöllä valvoessani mylläsin ja juuri silloin oli käsi vatsan päällä :heart: Onneksi on tuo doppler niin voi hiljaisina päivinä varmistella...

Kantoliinoista: miulla on niitä vaikka miten monta :ashamed: On pari trikoista (hug-a-bub on ihana!), kudottu amazonas antigua (ihana, erityisesti isomman kanssa kun jaksaa paremmin kantaa kuin trikoisella!), rengasliina (helppo, ei tarvitse solmia!), brazil taskuliina (jäänyt vähälle käytölle, tykkäsin enemmän rengasliinasta), joku itsetehty taskuliina ja kantoreppu (isomman kanssa huippu!). Noi muistan nyt äkkiseltään, niitä voi olla kyllä lisää, ja kaikki tietysti tarpeen :saint: Miulla on vauvat ollut tosi paljon liinassa, tykkään, oih sitä pienen tuhinaa kun nukkuu liinassa :heart: Ja se sitominen on tosi helppoa, itsekin pelkäsin aluksi, muttei ollut yhtään vaikeaa...

Ihanuuden ihanuus, miulla on syyslomaviikko lomaa, kaikki hoitolapset on lomalla, saan olla oman pojan kanssa lomailemassa, I-H-A-N-A-A!!!! Enää ensi viikko töitä ja sitten saa N-U-K-K-U-A :attn:

Jees, nyt vähän torkkumaan, oli pitkä työpäivä taas, uuvuttaa...

Teto ja VekaraVäkkärä rv 17+4 :heart:
 

Yhteistyössä