Viikko ilman palstailua ja ihan pihalla. Kahlasin kyllä syyskuun pinon läpi ja lokakuun alkukirjotukset kanssa. Yritän kommentoida sen mitä muistan..
MARRR oli saanut lepo"tuomion" supistusten takia. Ei ihme ettet tajunnut selkäkipua supistuksiksi. Mulla ekassa raskaudessa synnytys alko nimenomaan oudoilla selkäkivuilla, enkä tosiaan osannut yhdistää että ne tosiaan oli supistuksia vaikka viikkoja oli jo 41
Hyvä minä!
Ennenaikasista kivuliaista supistuksista mulla ei ole itselläni kokemuksia. Muutamalla kaverilla niitä on ollut ja lepoahan siihen vaan määrätään. Kenenkään tuntemani lapsi ei niiden takia ole ennenaikasesti siis tyyliin ennen viikkoa 38 tullut maailmaan.
tuteista ja pulloista. Tutti on tytöllä vieläkin (tässä kuussa 1,5v) ja varmaan pitää viimeistään vuoden loppuun mennessä hukuttaa ne johonki. Varmaan helpompi ettei syö tuttia enää kun vauva tulee. Pullosta juo maitonsa aina ruokien päälle, nokkamukin kanssa menee koheltamiseks ja oon niin laiska että oon antanu pullosta. Täytyis niistäkin hankkiutua pikkuhiljaa eroon. Pullosta jos pääsis irti viimeistään 2v niin oon ihan tyytyväinen.
Unista Mä näen ihan sekoja unia. Mitkään ei kyllä liity mitenkään raskauteen, uuteen vauvaan tai mieheeni tai tyttöön. Viime viikolla näin suorastaan sairasta seksiunta, jossa mulla oli suhde 16 vuotta nuorempaan poikaan (vielä kaikenlisäks naapurin poika). Itsekin tunsin siinä unessa ällötystä moisesta pedofiliasta :/ Aamulla oli vähän sellanen olo, että hyi v*ttu.. onkohan mulla kuuppa ihan kunnossa. Onneks en yleensä hirveesti stressaile unista, mutta tuota em. unta en edes miehelle kertonut, ENKÄ KERRO! Muutenkin mun unet on pääasiassa seksiunia, vähän järkevämpiä tosin.
Kulutuksesta Gorthaurilla taitaa olla tavaroiden, ainakin vaatteiden ja kenkien suhteen samanlaiset ajatukset kuin mulla. Mä siis ostan vaan tarpeeseen ja saatan sit maksaa enemmän laadun takia. Siis itselleni. Munki pitäis vähä järkeistää meidän ruokaostoksia, tuntuu että kuukaudessa menee 3hlö perheellä liikaa rahaa. Tosin tyttö saa vieläkin purkkiruokia silloin tällöin kun en ole tehnyt itse ruokaa, niihin menee monta euroa kuussa. Halvemmaksi tulisi antaa aina itse tehtyä mutta.. No joo.. Dieseliin menee kans jonki verran, vaikken loppujen lopuks kamalasti ajele.
UGGeista oli joku kysynyt. Tilasin viime vuonna tällai syksyllä Australiasta kengät ja niillä kävelin koko talven. Noi mun ei ilmeisesti sit kuitenkaan ole aidot, vaikka niissä lukeekin UGG kantapäässä. (Siskoni mukaan ainoat AIDOT on ne UGGit joissa se merkki on semmonen että se keskimmäinen G on isompi.) Tiedä sitten, ei noi munkaan surkeat ole jalassa. Helposti kävelee niillä pitkiäkin matkoja eikä mulla väsy jalat niissä juuri lainkaan. Tasaset pohjat on kyllä.. ja hitsin lämpimätki ovat, viime talvena tuli todistettua
Dopplerista en ole itselle hankkinut vaikka raskaudessa onki ihan tosi piinallista aikaa just ne viikot nt-ultran ja ekojen liikkeiden tuntemisen välillä. Ymmärrän jos muut niitä hankkii mielenrauhan takia, siihenhän se on loistava väline.
Littledeath Ainakin mun sisko sai neuvolasta todistuksen raskaudesta just kämpän hakua varten vaikka ei vielä ollutkaan se 22 viikkoa täynnä. Tämä Helsingissä.
ja sulle piti vielä noista pärjäämisajatuksista jutella. Mä uskon kyllä että pärjäät tosi hienosti vaikka sulla ei lapsista kokemusta oliskaan. Usko pois, kun se muksu on sit siinä niin se opettaa sulle kaiken! Ja kyllä ne jo synnärillä opettaa, pitää vaan kertoa että oikeesti ei ole kokemusta. Porvoossa ainakin oli niin, että ne hoitsut tuli ihan miltei kädestä pitäen opettaamaan pyllypesut yms. Ja lapsirakkaus on vähä semmonen ja tämmönen juttu. Kyllä mun mielestä muiden lapset on ihan ok, mut ei koskaan kukaan lapsi ole ollut yhtä rakas kuin tää oma on. Enkä ikinä olis voinut uskoa kuinka suuria tunteita niin pieni ihminen voikaan herättää. Se kai on sitä äidinrakkautta, vaikken yhtään epäile tota iskänkään rakkautta omaa lastaan kohtaan.
Tämä ihan yleisesti, että sekin kannattaa muistaa että jos alkaa vähänkin tuntua ylivoimaiselta niin apua on saatavana, siis sit kun vauva on maailmassa.
Pissankarkailu Aivastaessa meinaa joskus lirahtaa jos rakko ihan täys. Muuten osaan kyllä jo varoa ja saan jännitettyä niin ettei paikat kastu. Paitsi viime helmikuussa kun noroviruksen kourissa oksensin ihan yllättäen, niin samalla pissasin housuun. heh. Mulla oli ainakin sairaalassa heti synnytyksen jälkeen fysioterapeutti kertomassa lantiopohjalihasten treenaamisesta ja siitä kuinka tärkeetä on saada ne kuntoon. Neuvolassa niistä ei vielä ainakaan ole ollu mitään puhetta. Eipä niiden treenaamisesta mitään haittaakaan ole
Klauberkräftersafter-sanahirviö mehua suosittelen kans raudan nostamiseen. Se vaan maistuu ihan kamalan pahalle, mäkin join siihen heti päälle appelsiinimehua c-vitskun takia ja sen maun poisviemiseks.
Imetyksestä Imetin tyttöä 14kk joista ekat 6kk täysimetyksenä. Ekassa raskaudessa pelkäsin, että imetys tuntuu jotenki oudolta ihan vaan sen takia, kun noi tissit on kuitenki ollut tähän asti vaan semmosessa seksuaalisessa käytössä (mieheni on tissimies). Kuvittelin et entä jos siitä imettämisestäkin sit saa jotain outoja viboja. Mut höpönlöpön. Meillä alko imetys sujua heti hirveen hyvin ja mulla olis varmaan riittänyt maitoa kolmosille. Olenki tosi tyytyväinen, että imetys onnistui niinki hyvin ja nautin siitä suuresti itsekin. Tän kakkosen jälkeen ja varmaan sit kun ikää alkaa olla 30+ haluaisin mennä rintojen pienennysleikkaukseen. Mun käsittääkseni näillä mun kannuilla sellaseen olis mahdollista päästä ihan kunnallista tietä pitkin. Mulla on kuppikoko 80f, ja se joku mitta tuolta kaulakuopasta nänniin on muistaakseni 32cm niin se pitäis jo riittää perusteluiksi.
Kuitenki ennen mitään leikkauksia aion tätäkin vauvaa imettää niin pitkään kuin se vaan tuntuu hyvältä, varmasti vähintään 1 vuotiaaksi, ellei hän sit itse lopeta aiemmin.
Omaa napaa ja neuvolakuulumisia.
Viikko sit maanantaiana olin neuvolassa ja kaikki ok. RR 108/66, pissa puhdas. Hemppaa ei katottukaan. Sf-mitta (kohdunpohjan korkeus) 15,5 eikä täti olis ilmeisesti mitannut edes ellen olis pyytäny. Beebiksen syke 150.
Tähän väliin pieni purnaus. Mulla ei oikein synkkaa ton tädin kanssa. Silloin kun ekaa odotin tykkäsin ihan hirveesti SILLOISESTA neuvolatädistä, se tuntu siltä et on oikeesti kiinnostunu ja sen kanssa tuli juteltua paljon neuvolakäynneillä. Soittelinki aina jos tuli jotain mieleen. Nyt tässä toisessa raskaudessa on eri täti ja jotenki muutenki enemmän semmone liukuhihnameininki. Mikä sinällään ei toisaalta haittaa kun tiedän jo missä mennään ja tää ei ole sillai uutta. Olis kuitenki kiva et synkkais paremmin sen tätsyn kanssa. Nytkin tää käynti kesti max 25min. Painoa oli tullu +238g/vko. No, ei mulla ole painoa tullut alusta kuin 850g. Oon kyllä viime aikoina syöny taas just sitä mitä huvittaa vaikka pitäis katsoa ettei nyt ihan niitä lillin pakastepitsoja joka päivä menis..
Kauhulla odotan jo
JOULUNAIKAA, silloin se painonnousu ekassa raskaudessa lähti käsistä. Torttu päivässä ja sillai.
Liikkeitä tuntuu joka päivä enemmän, nyt jo ilman selällään makaamista. Kesken kaiken istumassakin saattaa tömähdellä
Keskiviikkona poksuu, rv 20 jo!! Silloin meillä on rakenneultrakin. KIVAA! Lisäks tapaan yhden ihanan ystävän kaupungilla joka myöskin odottaa. Ja extra herkkua on sekin, että anoppi tulee meille (toivottavasti se ei vaan ala siivoo/järkkäilee/haravoimaan tms muuta mua ärsyttävää toimintaa harrastaa..Mua niin välillä ottaa päähän sen neuvot tai asoihin puuttuminen vaikkei se onneks sitä paljon teekkään. Sitkun sillä on ihan ihmeellisiä juttuja jotka on jostain tuulesta temmattuja. Niinku esimerksiks että lasta ei saa naurattaa paljoo ettei se tuu hysteeriseks. Siis WHAT.) lapsenvahdiksi niin saan lounastaa kaverin kanssa ihan rauhassa. Harvinaista herkkua!
Niin joo, ja jos kuka muistaa että kirjottelin Tampereelle menosta niin matka meni oikein mukavasti. Saatiin olla ihan perheen kesken, käytiin Delfinaariossa ja ostoksilla yms. Ihana olla pois kotoa kaikesta tutusta.
Nyt alkaa olla jo niin paljon mittaa tällä ajatuksenvirralla, että lopetellaans. Kiitos jos kukaan jaksoi lukea..
terkuin teppana ja masuvauva 19+5
PS. Mä en enää viitsi pyytää tota lasketunajan päivitystä kun sitä oon jo kaksi kuukautta sitten ruinannut sekä palstalla tummenettuina ja yksityisviestillä. Jos ketä kiinnostaa, niin mun la on 23.2 eli viikko aiemmin kuin listalla lukee.