Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

Heipparallaa!

KatsuAmsku... mun la:n vois päivittää 23.2 (vanha oli siis 24.3.)

Täällä on mulla kriisi päällä...

meille on muutamia vauvan vaatteita jahkaantunu, mitään ostoksia ei olla vielä tehty, pinnaria ollaan katteltu ja tuplarattaita mietitty, mutta nekin todennäkösesti ostetaan käytettyinä. En suoraan sanottuna ole jaksanut tai edes halunnut kauheesti miettiä vielä mitään vauva juttuja.
Itseasiassa on hetkittäin varsin ristiriitaset tunteet tään raskauden kanssa... mukavaahan se on kun vatsa pyöristyy ja pienet potkut tuntuu, mutta... paletti on ihan sekasin... töissä pitäs kovaa vauhtia miettiä kevään juttuja, koulutustarjotinta itselle (tai siis sijaiselle)... eikä toisaalta oo lainkaan kivaa jäädä pois töistä, nyt kun alkaa päästä työporukkaan ja töihinsä kunnolla mukaan... (positiivista silti, et työpaikka jää mua odottamaan äitiysloman ajaksi, on vakipaikka, et siittä ei tarvii ressata)
selvennykseksi siis, että kyseessä on yllätysraskaus...

Kantoliinana mulla on MaM earth, trikooliina... ja nyt havittelen MaM ecoa, kun on pikkusen jäykempi, mut silti joustava=)

Olotila on väsynyt, ja joitakin ennakoivia suppareita on ilmenny... zumba-tunnit jouduin lopettamaan, kun tuli vatsan seutu julmetun kipeäksi... iltasin sitten on käyty vähän kävelyllä, maistuu unikin koko perheelle paremmin=)

Mutta nyt iltapalan tekoon, kun ukkelikin tuli kotio=)

Vointeja kaikille!!!

Maariana83+ Nyytti 20+0 (poks!!!niin se puoliväli jo yllätti)
 
littledeath :hug: ja isosti onnea kämpän johdosta! Näin ne asiat lähtee etenemään! Tosi hieno homma!

Kantoliina kokemusta mulla on aika vähän. Osaan tehdä tasan kietasuristin sillä ja nyt kun likka on jo iso, 1,5v niin eipä se siinä enää pysy. Pitäiskin opetella selkäpuolelle tekemään se kietaisuristi 2 mut laiska mikä laiska.. Mulla on siis trikooliina, merkkiä en muista. Kerran kävin tytön ollessa pieni ihan kaupungilla asti, tai ajoin autolla kaupunkiin ja sit kietaisin liinan ylleni. Muksu sinne ja kauppoihin. Tiimarissa esittelin tytölle jotain isoja selkeitä tarroja niin hyväkäs olikin nukahtanut sinne. :heart: Postissa taas kun olin asiani hoitanut ja käännyin virkailijoista pois päin niin takaa kuulu vaan että miksei tommosia ollut silloin kun mun lapset oli pieniä. :) Olihan niitä kai silloinkin siis -80luvulla mut hörhöhän sitä kai oli jos käytti? Meidän tyttö oli kyllä rauhallinen alusta asti eikä koskaan vaatinu olla iholla, sen takia liinailukin jäi aika vähäiseks. Manducan aion hankkia, siihen kun voi tarvittaessa laittaa isomman tai pikkusen. Uskoisin et se on tosi hyvä.

Vähänkö mä oon ollu pölhö tai jotain. Oon vaan miettiny pääni puhki sitä, et miten multa sujuu koiran ulkoilutus sit vauvan ja tytön kanssa. En ollenkaa ole ajatellutkaa, et kaipa munki pitää joskus mennä kauppaan 2 lapsen kanssa! Tai kaupungille 2 lapsen kanssa! Ens talvena varmaan pärjätään niin, että isompi kököttää pulkassa ja joko koira tai minä vedän, vauva vaunuissa. Ja sen seisomalaudan hommaan kans, sen kans on pakko tulla vaan toimeen. Jos mulla sit vielä on toi Manduca niin eiköhän me pärjätä.. Ikäeroa tulee kuitenki se 1v10kk, eikä mun varmaan tartte mitään hemolenkkejä ton koiran kanssa molempien lasten kans mennä, voin sit miehen kotona ollessa käydä pitemmän ja toinen ipana iskän kans kotona. Se siitä paniikista, tuli oli ja meni, hyvä minä :eek:

Omaa napaa.. POKSPOKSPOKS 20 jippii!! Jo puoliväli!!
Tänään oltiin rakenneultrassa. Siellä se 345g pikkuihminen pötkötteli miltei kaksinkerroin koko ajan. Kaikki mitat vastasi justiinsa viikkoja, sydämen osat toimi oikein, päästä löytyi ne mitä piti ja mahastakin kaikki tarvittavat. Nilkat oli suorat, selkäranka suora jne... Takaseinäistukka on tälläkin kerralla, sen takia liikkeitäkin tuntuu jo mukavanlaisesti. :heart: En mä rehellisesti sanottuna paljon muuta osannut odottaakaan, toisaalta olishan se ollut isku vasten kasvoja jos jotain oliskin ollut vialla. Ultraaja täti sitten vielä sano, että nyt sit kasvattelemaan ja seuraavan kerran tuut sitte tänne synnyttämään. Oujee.. synnyttämään... Muuten viime kerralla oltiin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa tutustumassa synnytysosastolla ja vasta siellä mulle tuli semmonen hetkellinen olo, että voi perse mihin oon nyt ryhtymässä, alko siis pelottaa koko ajatuski synnyttämisestä. Teki mieli työntää pää pensaaseen ja sit kun miehelle sanoin et tuli semmonen olo et, ei en haluakaan! Niin lohduttamisen sijaan hän sanoi, että kuule se on nyt vähä liian myöhästä. Hei kiitti hei.. :) Nyt en kyllä murehdi sitä synnyttämistä enää.. Tulee mitä tulee.

Semmosia mukavia juttuja tänään.

Teppana ja masuvauva 20 poks!
 
Maariana83: Mulla hieman saman suuntaisia tunteita. Välillä tuntuu, etten "nauti raskaudesta", oon vain raskaana. Mulla kanssa todella kiireinen ja stressaava aika, kun joulukuussa pitäisi valmistua. Tää tarkoittaa sitä, että kirin opinnäytetyön kanssa aivan täysiä :headwall: Vielä olis yks 6 viikon työharjoittelu, yhdet kokeet, yks kirjallinen työ ja se oppari, niin mun hommat on selvät.. Mutta kun tympii.. Ei ehdi masusta nauttia ollenkaan kun päivät menee muuta ajatellessa. Kait mä sitten oon vasta raskaana omasta mielestäni, ku jään äippälomalle :D Päätin kyllä, että heti ku oppari on valmis, mä vedän viikoksi potslojoon Sons Of Anarchy-boxin kanssa (jonka ostan itselleni palkinnoksi). Joulusiivoja en murehdi ja nautin, nautin, nautin!!! Siisi siitä, ettei tarvitse tehdä yhtään mitään :)

LD Onnea uudesta kodista, toivottavasti pääset pian muuttamaan ja asetut hyvin kodiksi siellä :)

Kantoliina on ollu mulle aina vähä sellanen mystinen juttu. Esikon aikana kerran kokeilin, mutta musta tuntui, että vauvareppana oli ihan fjongalla siellä.. :D Oon enemmän rintareppuäippä..
 
teppana mun aiemmilla lapsilla on just toi 1v 10 kk ikäeroo, mä hommasin vaunuihin sisaristuimen, ja oli tosi kätevä, kun ei esikko jaksanu viel niin kauaa kävellä kun kävellen mä monesti kauppareissut hoidin... ja kun kakkonen osas istua kunnolla, hommasin peräkkäin istuttavat tuplarattaat: ERITTÄIN kätevät, voit mennä minne vaan ja jos uni iskee toiselle ni eiku unta palloon, ja mulla oli jo tuolloin myös koira, iso... lenkit onnistu kaikkien kolmen kans ihan hyvin. välillä rattaiden kans, talvella taas molemmille muksuille pulkat ja sit koira toiseen käteen. Kaikkeen sitä pystyykin :D Joten älä huolehdi etukäteen, pärjäät kyllä!!! ja tuplat tosiaan oli meillä aika pitkään käytössä, just noiden kävelylenkkienkin vuoksi, mut myös siks et oli vähemmän kränää esikoisen kans. Jos ei ois päässy lepäämään sillo ku väsy iskee, ois tullu monta hankalaa tilannetta ja sit ois reissut pitäny aina keskeyttää ja lähtee kotiin..


rintareppu sitä mekin miehen kans on haaveiltu, et sellanen ois varmaa kätsy :)

lasketun ajan päivityksestä no enpä viitsi vaihdatuttaa tänne, kyseessähän on vain yks päivä.... et oikeesti se nyt on se 9.3. mut mä HALUAN sen jo aiemmin ;)
 
Huomenta!

LD: Onnea uudesta asunnosta!!! Hyvä, että sulla on tukiverkotkin sitten lähellä!
Joskus huomaa niiden puuttumisen... Esim. jos sairastutaan jne. Esikoisen kanssa mies oli 3kk ulkona pelistä (vauva 1kk->) ja mun tehtävä oli sit ulkoiluttaa koirat 3 krt päivässä sekä hoitaa vauva ja koti. Onneksi saatiin isovanhemmat välillä kylään mutta se tarkoittu kolmiota jossa "asui" neljä aikuista, vauva ja kaksi koiraa :whistle:

Kantoliina ei ole mun juttu. Meillä on BB:n active kantoreppu joka jäi aika lailla käyttämättä. Nyt sillä voikin olla enemmän käyttöä eli hyvä kun on säästössä! Nyt käytössä Patapum mikä on jees mutta helskutin hankala pukea yksin selkään, ja varsinkin jossain ulkona! Ehkä sit kun lapsi vähän kasvaa toimii paremmin. Shelter lodger oli mutta se oli musta huono kantovälineenä. Lapsi oli siinä jotenkin kamalassa asennossa ja sen käyttö jäikin turvakaukalokäyttöön - missä se oli tosi hyvä!

Mä olen varmaan huvittava "karavaaninäky" kun lähden esikon, vauvan ja kahden koiran kanssa lenkille! Onneksi useimmiten ei tarvitse ottaa koko karavaania mukaan ja saa jopa nauttia siitä lenkistä. Voin nähdä silmissäni tilanteen missä koirat saa silmiinsä jonkun ärsyttävän räksyttävän rakin (joita ne inhoaa, minä myös... Miksei niitä voi opettaa olemaan räksyttämättä siinä 8m flexissä jota ei osata käyttää!!!!) toisella puolella katua, samaan aikaan esikko näkee jotain toisessa suunnassa pompaten seisomalaudalta. Ettei olis liian helppoa ollaan pienessä mäessä jossa yrittäen samalla laittaa vaunujen jarruja päälle koitan tarrata esikkoon ja pysyä pystyssä kun 120kg koiraa vetää mua tielle :LOL::LOL::LOL:

Piti vielä lisätä... Raskaudesta nauttiminen... Mitä se on?! Mä en edelleenkään pysty pesemään hampaita aamulla oksentamatta, en saa nukuttua jne. Odotan vaan sitä synnytystä :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
teppanalle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Kantoliinaa ajattelin vauvalle siksi vaikka itsekin reppuihin tottuneena ajattelin sen olevan sellainen "pehmeä lasku" tänne ulkomaailmaan, kun saa siellä liinassa olla suojassa. Samoten oon kiinnostunut tuosta imetyksestä niin, että vauva on liinassa, kun meidät aiemmat bebet tietäen vaavi roikkuu tississä kiinni kuin takiainen! :) Siis ois kiva siinä samalla muita hommia tehdä myös.

Mua on kyllä vähän alkanut ahdistaa, että onko tuolla masussa tosiaan kaikki hyvin. Elossa varmaan on, mutta pelkään että jotain vikaa on. Juuri tuo mun mahan pieni koko ja välillä tuntuu, että emättimestä valuu jotain nestettä. Pelkään sen olevan lapsivettä vaikka voi hyvin olla ihan valkovuotoakin, varsinkin kun mulla on nyt hiivakuuri päällä, että se vuoto ei ole ihan normaalia ja seassa on sitä lääkettäkin. Tää tuntuu olevan aika sitkeessä nyt tää hiiva, ei tunnu ollenkaan lähtevän. Mutta eipä tässä auta kuin odotella tuota rakenneultraa, ei kai tässä muutakaan voi.

Mä muistan kun ed. synnytyksessä purskahdin itkuun kun piti alkaa ponnistamaan, jotenkin kaikki se pelko mikä oli jäänyt esikoisen synnytyksestä purkautui siinä samalla sitten. Nyt ei pelota kyllä enää ollenkaan itse synnytys, se on niin jännä kun se kipukin on ohi samassa kun saa vauvan syliin. Tietenkin kaikki synnytykset on erilaisia ja eihän sitä koskaan voi tietää mitä tapahtuu, mut mun mieli on jotenkin rauhallinen mitä tulee siihen tilanteeseen.

Mä haluan nauttia tästä raskaudesta, kun ajattelee että tää on meitin viimonen vauva tää kolmonen. Jotenkin olo on samalla aika haikee, että tää on yhden aikakauden päätös. Seuraavaksi tuleekin lapsenlapset ;) Olisin halunnut, että joku olisi esikkoa odottaessa sanonut, että nauti nyt tästä ajasta täysillä, kun se menee niin äkkiä ettei sitä oikeen kerkee edes huomaamaan.

Meillä kun on esikolla ja kuopuksella neljä vuotta ikäeroa, niin nuo lenkit koiran kanssa sun muut reissut on olleet niin helppoja. Nyt on sitten vähän erilainen tilanne, kun tää kuopus on musta saavuttamassa jonkunlaista uhmaikää tällä hetkellä ja on aika veijari kyllä välillä, että nyt luulen että kaikista reissuista löytyy vähän haastetta kyllä.

Mullakin lukee neuvolakortissa laskettuna-aikana 27.3, mutta tuon raskauslaskurin mukaan oli 28.3. Ei väliä tosin, koska uskon menevän yli lasketunajan.

Jaaha kai tässä täytyy ryhtyä hommiin. Mulla olikin kerrankin tällänen easy aamu, kun mies lähtikin näin myöhään töihin ja vei samalla esikon tarhaan. Tämmösii aamui voisi olla enemmänkin :D

Mindi83 15+4
 
Teppana :flower:

Ld Onnea uudesta kodista! Aikas erikoista olis ollut jos ei mitään olisi saanut, kun on muutkin maksuhäiriöiset saanut kämpän.

Kantoliinasta Meillä on tommonen vauva-lehden tilaajalahjaksi saatu kantoliina. Esikoista en siinä käyttänyt yhtään, joten katsotaan jos sitten tämän toisen kanssa.

Tuplavaunuja me ei hankita. Ikäero tulee olemaan n. 3v 2kk. Seisomalauta saa riittää.

Mäkin olen tosi uupunut vähäisestäkin puuhastelusta. Aswtiapesukoneen tyhjennyskin on kuin iskoin urakka. Hirveetä huohotusta ja puuskutusta. Lenkkeillään melkeen joka päivä. Vauhti on hidastunut ja puuskutus vaan käy. On se hyvä, etten jatkanut työsopimusta sinne joulukuun loppuun. Ei mulla olis millään riittänyt puhti, varsinkin kun työ oli jatkuvaa seisomista, nostamista, kantamista jne.

Tänään on neuvola tälleen 6 viikon jälkeen. Tänään on neukkutädille luvassa valitusta.. Inhoon valivalia ja koitan sitä välttää tekemästä, mut nyt vituttaa niin lujaa. Edellisraskaudesta viisastuneena oon sitte muuttanut ruokavalioo. Mässäilin ekassa raskaudessa ja painoo tuli se 18kg. Kaikkea vaivaa ja kovaa jalkasärkyä siitä sai ja nyt aattelin olla viisaampi. Sokerinkäyttö on rajoittunut hunajaan teessä ja siihen karkkipäivän pussiin. Leivonnaiset, sokerijogurtit yms minimissä. Ei naposteluja, kasvisten määrää oon lisännyt, annoksia pienentänyt ja santsikierrokset jättänyt väliin. Nälissäänkin oon saanut olla. Ja voi jippii, viikossa yhtäkkii 3 kiloo tullu :headwall: Parhaansa tekee ja nyrkkikyllikkiä saa palkkioksi. Painoo on jo sen verran kuin ekassa raskaudessa vasta n. rv 25. Nyt on jo ne kaikki vaivatkin asettuneet, jotka alkoi vasta noilla 25-30 viikoilla. Vain suonenvedot on vielä poissa. Tosi mielekestä, kun aikaakin on hippasen vajaa puoli vuotta jäljellä. Voi jeejee, kun tuntuu hyvältä!

G+H 15+5
 
Pitkästä aikaa täällä taas! =) Syksy on menny ihan vaan arkiaskareita touhutessa! Muuten oma olo alkaa jo helpottaa. Ei enää järjetöntä ävsymystä eikä yökötyksiä, jes! :D Neuvolassa kävin eilen ja oli oikein "lääkärin neuvola" (siellä joku nuori pojankloppi ujosteli). joopajoo... sanoi valkovuodon olevan valkoista ja kyseli olenko huomannut sitä itse? ..no en ole. Sitten se kirjoitti jonkun emätinpuikkoreseptin (antibiootti). Kun kysyin, että onko se siis hiivaa, niin ei kuulemma ollut. Kun sitten vielä varmistin, että pitäiskös siitä ottaa jotain kokeita, niin ei kuulemma tarvitse. No, vähän jäi epämääränen olo itelle! :O ..siis hakisko niitä apteekista vai ei?! Kun en mitään ylimääräsiä lääkkeitä kyllä halua käyttää jos ei ole varmaa!

Kantoliinasta mulla ei oo mitään kokemuksia, mutta rintareppu meillä on ollut. Aika vähälle käytölle meillä kyllä jäi. Enkä kokenut kovin tarpelliseksi. Meidän lapset on tosin syntyneet syksyllä joten kesävauvojen kohdalla voi olla eri juttu! Ja toinen minkä huomasin tuon rintarepun kanssa (baby björn) että melko vähän aikaa se vauva siihen loppujen lopuksi sopi!

Meillä tulee ongelmaksi turvaistuimet... pitäis saada kolme istuinta sopimaan takapenkille! Vauvalle on jo valmiina logigo s telakka kaukalo, minkä ollaan todettu tosi käteväks, kun paljon ollaan liikkeessä. Mutta isommille (nuo meidän reilu 2 v sillon) pitäis hankkia uudet istuimet. ollaan katottu sellasia vyö-istuimia joissa ois kuitenkin omat vyöt, kun ei nuo vielä pelkissä auton vöissä pysy! mutta nekin istuimet on yllättävän leveitä, vaikka ei meillä mikään pieni auto olekaan... :headwall:

hevosmamma ja iltatähti melkein 15 vko.. :wave:
 
Kiitoksia onnitteluista ton asunnon vuoksi :) On kyllä tosi hieno homma! Varmaankin ensi viikolla pääsen muuttamaan. Maanantaina on taas aika sossuun.

Raskaudesta nauttiminen. No joo ei tää olekaan sellasta hehkutusta että jee olen raskaana ja että alkaisin yhtäkkiä pitää vauvoja erityisen ihanina ja että ihastellen hypistelisin lastenvaatteita. Ei tämä ole mitään vaaleanpunaista unelmaa. En ole muuttunut vauvahörhöksi enkä lopettanut kiroilua enkä alkanut hössöttää. Olo on sellainen aika tavallinen. Multa on kyselty että miltä se nyt tuntuu kun on raskaana. No en mä tiedä, en mä ajattele sitä koko aikaa ja olen jo tottunut. Siis tottakai mä olen onnellinen ja kuvittelen miten ihana se vauva on ja miten me ollaan siellä uudessa kodissa jne. Mutten ole mitenkään IHMISENÄ muuttunut.. ehkä sitten tietysti kun musta oikeasti tulee ÄITI. Se varmasti muuttaa mua paljon. vanhemmuus.

Miks mulla nyt vasta on alkanut oikeen kunnolla tehdä pahaa aamuisin.. Ihan järkkyä. Tänään oksetti niin kauheasti että vaivoin sain syötyä aamulla mitään ja sekin vaan inhotti. Ja tein kotikäynnin yksin yhteen paikkaan missä haisee ihan kauheelta ja jouduin tsemppaamaan itteäni todella etten ois alkanut yökkimään :x Jospa tää menis ohi joskus..

LD + Pikkunen 16+3
 
Pitkästä aikaa täällä taas! =) Syksy on menny ihan vaan arkiaskareita touhutessa! Muuten oma olo alkaa jo helpottaa. Ei enää järjetöntä ävsymystä eikä yökötyksiä, jes! :D Neuvolassa kävin eilen ja oli oikein "lääkärin neuvola" (siellä joku nuori pojankloppi ujosteli). joopajoo... sanoi valkovuodon olevan valkoista ja kyseli olenko huomannut sitä itse? ..no en ole. Sitten se kirjoitti jonkun emätinpuikkoreseptin (antibiootti). Kun kysyin, että onko se siis hiivaa, niin ei kuulemma ollut. Kun sitten vielä varmistin, että pitäiskös siitä ottaa jotain kokeita, niin ei kuulemma tarvitse. No, vähän jäi epämääränen olo itelle! :O ..siis hakisko niitä apteekista vai ei?! Kun en mitään ylimääräsiä lääkkeitä kyllä halua käyttää jos ei ole varmaa!
Mulla oli ekassa raskaudessa alakerrassa joku tulehdus mihin sain kans voidetta. En kyllä muista mitä oli nimeltään, mut kaipa sekin antibioottivoide oli. Viikon verran vai olikohan 5 päivää piti illalla laittaa semmosta voidetta tuubilla toosaan ja sillä se vaiva sit helpotti. Mulla siis alko alapää haista pahalle. Huomasin sen itse (onneks joo itse ettei kukaan muu alkanu huomauttelee et hei teppana, täällä haisee kalalle :LOL: ) kun menin kyykkyyn, niin lehahti oikeen semmonen ällöttävä haju haaroista. Et olisko sulla samaa "vikaa"?

Meillä tulee ongelmaksi turvaistuimet... pitäis saada kolme istuinta sopimaan takapenkille! Vauvalle on jo valmiina logigo s telakka kaukalo, minkä ollaan todettu tosi käteväks, kun paljon ollaan liikkeessä. Mutta isommille (nuo meidän reilu 2 v sillon) pitäis hankkia uudet istuimet. ollaan katottu sellasia vyö-istuimia joissa ois kuitenkin omat vyöt, kun ei nuo vielä pelkissä auton vöissä pysy! mutta nekin istuimet on yllättävän leveitä, vaikka ei meillä mikään pieni auto olekaan... :headwall:
Ootko tutustunut noihin Kiddy istuimiin joissa on se palkki muksun edessä? Ne tulee vaan kyllä auton omalla vyöllä kiinni, mutta suosittelen ainaki tutustumaan jos ihan tuntemattomia. Meillä ollut likalla käytössä 10kk asti ja pitäis istuimena mennä 36 kiloseen saakka, eli periaatteessa koko istuin tarpeen..

Kisak79 Mä nään myös sieluni silmin ton karavaanin. Ehkä valjaat esikoiselle on ainakin meillä myös ostoslistalla :D Voishan sille hankkia oman fleksinkin! :LOL:

Raskaudesta nauttiminen Mä aion nauttia ja oon jo nauttinutkin kyllä. En murehdi turhia ja yritän olla stressaamatta liikoja. Tää toinen kun on meidän viimeinen vauva, ainakin näin ollaan sovittu. Tuntuu vaan aika haikeelle ja jotenki lopulliselle.
Kyllä mäkin suosittelen sitä jokaiselle, et ottaa ilon irti raskaudesta turhia murehtimatta. Tää aika tosiaan menee NIIN kauheeta vauhtia siitä puhumattkaan miten kovaa se sit menee kun vauva syntyy. Se on järkkyä. Yhtäkkiä huomaakin et hetkonen koska mä oon käyny viimeks suihkussa tai syöny viimeks, tuntuu ettei ehdi yhtään mitään.

Gorthaurille tsemppiä. Ei tunnu kovin palkitsevalta nähdä nälkää ja silti paino nousee. Not nice. Kerro sit mimmosia elämän viisauksia tädillä on antaa.

Omasta neuvolantädistä liian pieni paikkakunta siihen että olis vara vaihtaa neuvalantätiä. Siis terveyskeskuksessa on tasan yks täti joka hoitaa raskaanaolijat. Eli ei auta kun jaksaa.

Katksulle suuri kiitos, nyt munki laskettu on oikein :flower:

Hiusgalluppia.. En muista tästä lukeneeni tai itse kirjoittaneeni.. Mitenkäs teillä muilla pysyy tukka päässä? Musta tuntuu että mä taas kaljuunnun, jotenki suihkussa käydessä tulee olo, et tukkaa lähtee enemmän ku normisti. Mun käsittääkseni asia pitäis olla just toisinpäin, eli hiuksia ei niinkään pitäis raskausaikana lähteä vaan vasta sit pari kk synnytyksen jälkeen. Loppu raskaudessa hiusten pitäis olla niinku ihan priimakamaa suorastaan. Eikös meilläkin ollu kampaajia joukossa, miten se nyt oikeesti menee? Siis oon ymmärtäny niin et raskausaikana hiukset menee ikään kuin lepotilaan ja ne hiukset mitkä on kasvuvaiheessa kasvaa mutta varsinaisesti hiuksia ei lähde. Sit hormoonit muuttuu synnytyksen jälkeen ja tukkaa lähtee kahta kauheemmin, mulla kolmatta kauheemmin niin että ohimot alko jo paistaa uhkaavasti :D Korjatkaa jos oon väärässä tai ihan hakoteillä..
 
Teppana: mulla lähti hiuksia esikoista odottaessa. Eniten hävisi ensimmäisten raskauskuukausien aikana ja loput imetyksen aikana. Paljoa ei jäänyt enää jäljelle :( Mäkin oon ymmärtänyt että raskausaikana hiukset pitäisi olla hyvässä kunnossa. Mulla keveni pää puolella raskausaikana. Nyt tässä raskaudessa ei ole hiuksia lähtenyt, ei kai ole enää mistä lähteä :LOL:

Raskaudesta nauttiminen: en ole koskaan pitänyt raskaana olemisesta. Tässä toisessa raskaudessa menee hieman paremmin. Onhan se ihanaa kun tuntee vatsassa liikkeitä :)

Littledeath: onnea asunnon saannista! Asioilla on tapana järjestyä :)

Vatsakivuista: mua on alkanut poltteleen alavatsalla. Varsinkin jos nostelen 12kg tyttöä, joka kiemurtelee sylissä. Toivottavasti ei tarkoita mitään vakavaa. Vatsaa on vihlonut jo aikaisemmin, mutta sen uskon olevan kohdun kasvukipuja, mutta tää polttelun tunne on uutta.

Neuvolatädistä: meilläkään ei ole valinnan varaa neuvolassa kun on vain yksi, joka ottaa raskaana olevat vastaan. Mulle sanottiin et joskus lähempänä rv 30 otetaan emättimestä bakteerinäyte. Mä en haluaisi haaristella terveydenhoitajalle, enkä neuvolan lääkärille kun ovat työkavereita. Olenkin päättänyt suunnata yksityiselle gynelle lääkäriin sitten kun sen aika on. Ne varmaan voi samalla ottaa sen bakteerinäytteenkin alapäästä. Olen ehkä liian ahdasmielinen, mutta ei oo kiva olla römpsä paljaana ihmisen edessä, jonka kanssa teet päivittäin töitä.

Ai niin, onnea hyvistä ultrakuulumisista Teppanalle ja Sasumalle :heart:
Meillä rakenneultra maanantaina :)

Mäkin menin liittymään siihen facebook-ryhmään. Ei tullut mitään ilmoitusta näkyviin siitä. Kun sivuille kommentoi niin silloin näkyi ilmoitus siitä, mutta poistin sen samointein seinältä ettei jää muille nähtäväksi.

Peppioliina ja rv 19+6
 
hiuksien lähteminen no se on yksilöllistä yleensäkin... toisaalta näin syksyisin niitä kuuluukin lähtee tavallista enempi. Tietysti voi olla että et saa kaikkia hivenaineita tms riittävästi... Itellä ei odotusaikoina ole normaalia enempää lähteny, ei nytkään. Toki stressi saa niitä välillä lähteen enemmä,mut pitkät hiukset on,ja pysyy :D siis jos vaan riittävä määrä pysyy toisesta päästään kiinni ;)
Jos sulla on ihan Huomattavasti lähteny ja tosiaan ohimot paistaa, sinuna ottaisin ihan neuvolan lääkäriin yhteyttä, Ei varmaan mitään pälvikaljua näy????
Hiusten lähdöille on useitakin syitä,perinnölliset seikat myös... et näin sitä on vaikee heti mennä sanomaan mistä mahtanee johtua...

väsymys alkaa tehdä tuhojaan kohta, jos en saa ees jossai välissä kokonaista yötä nukutuks.... kauhulla odotan millon pinna repee.... Ei vaan tunnu jaksavan päivällä mitään ja kotityötkin on kiven alla et saan ne tehtyä... Ja kaikki alkaa tuntua väkisin vääntämiseltä... huooooh....

liikkeet Kyllä tuntuu ja selvästi :) eilen illalla sain sellasen tykityksen et mieskin koitti et hänkin tuntis, mut viel ei onnistanu,pieni painu samantien pois kun isä laittoi pään mun vatsan päälle, eikä potkuja tullu enää ensimmäistäkään sen jälkeen...Mut ihanaa et ees mä tunsin :heart: meidän pieni nyytti...

mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!!!!

flower again ja pikku futari, 18+2 :cool:
 
Huomenta!

Hiustenlähteminen... Esikoisen kanssa lähti tukottain mutta nyt ei ole käynyt samoin... Onneksi koska toi edellinen lähtö jäi jotenkin pysyväksi, ja hiukset on paljon ohkaisemmat kuin ennen.

Teppana: Flexi... TIen erään perheen missä käytetään flexiä pikku pyöräilijän kanssa... Osoittautunut oikein hyväksi!

Raskaudesta nauttiminen... Mä haluaisin nauttia enemmän tästä mutta kun etoo koko ajan. No nauttia ja nauttia. En ehkä voi nauttia valaaksi muuttumisesta, kipeistä rinnoista jne. mutta lopputuloksesta voi sitten nauttia, ja mahan kasvamisesta tietty! Kunhan vaan saisi nyt vaikka eka käytettyä hamamslankaa ekaa kertaa kuukausiin!!!! Mulle on tärkeää toi hammashygienia niin tekee (sekin) pahaa ettei voi putsata kunnolla. Viimeks ei koko hammasharja tehnyt pahaa, tosin ei muutenkaan enää tehnyt mikään pahaa tässä vaiheessa. Eilen ököilin metsässä kun erehdyin katsomaan koiraa tarpeillaan... Mahto olla huvittava näky, vaikka koira näytti lähinnä loukkaantuneelta :LOL: Onneksi vielä ei ole ongelmia kävelyn kanssa mutta en mä mistään enää nouse normaaliin tapaan. Välillä kun erehtyy niin tuntee kyllä kipua. Eilen kun siivosin ja kävelin sitten hakemaan pojan hoidosta niin aloin taas vuotaa enemmän eli kaikki tekeminen lisää sitä. Sitten sitä kai yrittää olla tekemättä liikaa, vaikka haluaisikin ja vaikka tietää et vuodon pitäisi olla vaaratonta.
Kas, aamun ON valivali-osio suoritettu :)

Uskomatonta, että kohta ollaan jo (ja osa onkin jo!!) puolivälissä raskautta!!!!
Huomenna tulis täällä 18 vk täyteen. Hui! Edellisestä otteeksi: Potkuja, potkuja ja potkuja. Enää kaksi viikkoa rakenneultraan! Nyt pitäisi kirjoittaa: ei vielä liikkeen liikettä äidille mutta sydän jumputtaa vimmatusti. Vielä 2,5 vk rakenneultraan =)
 
Huomenia!!

Liikkeistä: Mulla menee oikeen kunnon vuoristorataa nämä minun tuntemukset. On päiviä jolloin pystyn olemaan ihan rauhassa vaikka en tunne liikkeitä ja päiviä jolloin menen ihan sekaisin. Eilen en koko päivänä tuntenut liikkeitä, vaikka illalla istahdin sohvalle lepäämään kun lapset menivät jo nukkumaan, enkä millään tuntenut mitään vaikka oikeen keskityin. No onneksi sain helpotuksen, kun sängyssä sitten mennessäni nukkumaan nojasin jotenkin vasemmalla kyljellä mieheen, niin tuntu oikeen selvästi jonkunsortin "elohiirijumppa" mikä oli selvästi vähän kasvattanut voimaa. Alkaisinpa pian tuntemaan liikkeitä päivittäin. :)

Hiustenlähtö: En usko, että mulla on koskaan mitenkään hiuksiin vaikuttanut raskaus. Mulla on paksu tukka kylläkin, joten en välttämättä edes huomaisia vaikka vähän enempi vaikka harjatessa lähtisikin. Mutta ei nyt ainakaan minään tukkoina lähde! Kynnet meni kuopusta odottaessa vähän hassuiksi, että oiskohan ollut kalsiumin puutetta tai jotain taustalla.

Koiran omistajat Ootteko huomannut koiranne "aavistavan" jotain? Voi olla, että musta on tullut ihan täysi "nutcase", mutta mustaa tuntuu, että meidän koiran aavistaa että mulla on vauva mahassa. Siis se ei ole mikään älykkäin koira maan päällä mutta on alkanut pitämään päätään mun mahan päällä, jota ei yleensä tee... :D (Tai sit mä vaan olen seonnut)

Vee... Mikä uni taas viime yönä. Ihan seko, joku sarjamurhaaja tyylinen uni. Onneksi en muista siitä nyt ihan kaikkea, joku omituinen "intiaaninimi" sillä oli, mutta heräsin kumminkin keskellä yötä. Mies oli jo lähtenyt ja mua oikeesti pelotti, niin ahdistava se oli. :(

Autoistuin Ongelma meilläkin. Täytyisi tosiaan mahduttaa takapenkille, kolme istuinta. Voipi olla että on edessä mun auton vaihto. Mietin myös, että jos esikko siirtyisi etupenkille, jolloin kun koko perhe on samalla autolla liikkeellä, saisi takapenkille vähän tilaa tuolla, että siellä ei olisi kuin vain kaksi istuinta. No onneksi on aikaa vielä sumplia tätä hommaa...

Ihanaa viikonloppu alkaa... :cool:

Mindi83 15+5
 
koiran vaistoaminen siis niin meilläkin on jo kauan aikaa koira tullut niin, et painaa päätä mun mahan päälle, silleen lempeellä tavalla,hellyttävä näky kun iso pää tulee niin varovasti siihen :heart: ja muutenkin on hellyyden kipeä, mut tuo tapa on uus, ja oonkin uskonut et jotain sen on vaistottava, ei kai se sillai muuten tekiskää...

kynnet aiemmissa odotuksissa kynnet oli aluks tosi huonot, mut puolen välin jälkeen alko vahvistua kohisemalla. ennen synnytystä ja sen jälkeen oli kyllä nätit kynnet, mut siitä ne taas alkoi liuskottua ja heikentyä entiseen kuosiin :) tällä hetkellä samanlaiset kun aina eli lyhyet ja heikot..

turvotus mitä tohon mahan kokoon tulee, ni on uskomatonta ettei mulla ole turvotusta muualla kropassa... edelleen menee kaikki sormukset ja kihlasormuskin meinaa välistä tippuu :D apuva :D kun muuten on niin valtava olotila ja oon aatellu et oon joka puolelta niin turvoksis mut ei sit oo ku vaa toi pötsi tossa :D

fleksistä siis tajusinko mä oikein, et jollain oikeesti on ollu lapsi pyöräilemäs fleksin pääs??? aika hauska idis sinänsä mut ite oon jyrkästi noita talutin-hirvityksiä vastaan... jo koiraakin ajatellen on niin paljon nähny kun siel 8metrin päässä se rakkine painaa edellä, ei omistajalla ole mitään kontrollia sellasen matkan päästä jos koira yllättäen tekee jotain... pyöräteillä pitäis mun mielestä fleksit kieltää kokonaan,ihan mahdoton ohittaa joku tai tulla vastaankin kun ei siel fleksin toises pääs ole mitään ennakoivaa tilannetajua ....
Mettäs ja jossai missä usean metrin säteellä ei liiku muita niin se on varmaan ihan käteväkin vempain. Mä tykkään ite nahkahihnasta, meil pituutta 1,5 m noin, ja todellakin riittävä. Koiran ei tartte olla "johtaja" ja kulkea monta metriä omistajaa edellä.Tästä on omakohtainen ja jokapäiväinen kokemus naapurista,jolla vilkas uros ja ei mitää kontrollia fleksin käytössä,koira menee minne huvittaa ja usein meidänkin pihan puolelle jota EN voi sietää!!!!!!! ja jos takaa tulee auto, niin saa autoilija olla tosi varovainen kun ei tiedä mihin suuntaan se elukka ponkasee ku ei omistajalla ole tietoa/taitoa isonkaan koiran käsittelystä.. heillä myös pienempi koira, ja sama touhu silläkin...

mut nääkin on taas näitä et niin monta on mielipidettä kun on koiran omistajiakin....

ja vedin muuten ison mukillisen kahvia eka kertaa varmaa kahtee kuukautee... JA EI ENÄÄ VÄSYTÄ :kieh: on siis alettava sitä nykimään taas jos selviäis hengissä ja raivoamatta univeloista huolimatta ettei perheelle tule tukavat oltavat ;)
 
Liikkeistä Täällä useimpina iltoina tuntuu liikkeitä... välillä oikeen kunnon melskettä ja välillä vaan jokin pienempi hipaisu. En ole ottanut mitään paniikkia vaikka menisikin päivä niin että liikkeitä ei tuntuisi, sillä monethan ei tässä vaiheessa tunne vielä mitään ja onhan tyyppi tuolla mahassa kovin pieni ja hentoinen vielä. Samoin sydänääniä en ole joka kerta saanut dopplerilla kuuluviin enkä ole siitä paniikkia ottanut. Välillä pitää etsiä kovin kauan että kaveria masusta löytääkään. Eiköhän tästä viikkojen kuluessa liikkeet ala tuntumaan päivittäin niin ettei tarvi miettiä mitä kaverille kuuluu! :)

Hiuksista Vielä en ole mitään muutosta hiuksissa huomannut eikä edellisissä raskauksissa ainakaan mitään muutosta tapahtunut, eikä kyllä imetysaikanakaan. Toivottavasti ei nytkään tukka alkaisi lähtemään kun on muutenkin niin älyttömän ohut.

Koirista Meillä koirat on jokaisessa raskaudessa lopettanut riehumisen mun kanssa ja päivittäin tarkkaan haistelevat meikäläistä. Kyllähän siitä on monesti ollut puhetta lehdissä yms. että koirat vaistoaa/haistaa raskauden ja monesti jopa aiemmin kun nainen siitä itse tietää??

Autoistuimista Täällä kanssa tarvisi jossain vaiheessa saada 3 istuinta mahtumaan takapenkille. Aluksi vauveli saa matkustaa etupenkillä (Turvatyynyn saa sitä varten kytkettyä pois) Mutta myöhemmin sitten tarvisi kolmikko saada mahtumaan istuimineen takapenkille. Meillä farkku Audi A4 eli ei mikään hirmuinen tilaihme, mutta kaipa ne sinne jotenkin saadaan sullottua... toivottavasti.

Fleksi koiralla on mielestäni ihan maailmanlopun vehje. Varsinkin isolla koiralla. Pikku fifillä vielä jotenkin menee kun sellainen on nyt helppo "kiskaista" sivuun, mutta meidän hurtilla ei kyllä toimisi. JA se olisi muijan menoa kun fleksin kanssa yht'äkkiä näkisivätkin jotain ja päättäisi kunnolla kiskaista menemään. Nahkaremmi niin pysyy tuntuma elukkaan koko ajan :D

Pahoinvoinnista Montaa eri kikkaa olen tohon oksetukseen koittanut ja nyt pari päivää olen aamuisin ottanut tyhjään mahaan maitohappobakteeri kapselin ja TSADAA en ole kahteen päivään oksentanut!!!!! :attn:
Tänään tosin tehnyt vähän pahaa ja kyökkimässä olen käynyt mutta mitään ei ole tullut ulos! Olisi ihan huippua kyllä jos tämä nyt helpottaisi!!
Painokin mulla nyt noussut pari kiloa ja miinuksella lähtöpainoon ollaan enää kolmisen kiloa!

Meillä kuopukseen iski eilen räkis ja yö menikin siinä kun tyyppi oli ihan tukossa ja vähän väliä itkeskeli ja yksi räkäisenä! Eli huonosti on nukuttu koko perhe. Tänään ajattelin hakea nasolinia apteekista jos se vähän veisi tota räkäisyyttä. Hereillä ollessa on ihan hyvä eikä ole muuta kun nenä pikkaisen vuotaa mutta päikyille/yöunille mennessä vetää sitten tukkoon. Varmaan se makuuasento sen sitten tekee? Eikä auta sängyn pääsyn nostot tms. kun poika pyörii niin mahdottomasti.
No päästään tänääkin ajoissa päikkäreille koko porukka kun on 22 jälkeen lapset vasta nukahtanut ja 7 aamulla meillä aina heräävät ja yöllä tosiaan heräiltiin miljoona kertaa. Tekee parin tunnin päivätirsat hyvää itse kullekin! ;) :whistle:

Hyvää alkavaa viikonloppua masun kasvattelijoille!!!

Liro ja papunen 15+5
 
Flexi... Mua...sanotaan kauniisti... ketuttaa se kun jotkut päästää ne fifit ihan meidän koirien naamaan kiinni siinä flexissä ja yrittää sitten kelata sitä 8m takaisin. Olen joskus huutanutkin et juu päästä vaan kun makupalat unohtui kotiin :LOL::LOL::LOL:.

Autonistuimista niin meillä on auto menossa vaihtoon ja ykkösvaihtoehto mitä ollaan katsottu on tosi kätevä penkkienkin suhteen! Tosin meillä syy ei ole tilanpuute vaan et kannattaa vaihtaa ennen kuin vanhenee liikaa. Tarvitaan tilaa kuitenkin vaan kahdelle istuimelle. Kyseessä kuitenkin ihan peruskokoinen farkku mutta rekattu 7 henkilölle. Autossa on 5 paikkaa ja mahdollisuus ostaa 2 lisäistuinta. Istuimet takapenkillä on kaikki irtonaisia, helppo siirtää vaikka kuinka moneen kohtaan ja ottaa irti. Ne voi laittaa vaikka niin et ottaa yhden pois ja laittaa kaksi keskemmälle, siirtää kaksi takaluukkuun ja ja jättää yhden reunaan jolloin kulku toisesta takaovesta jne. Tietty sit ei parane olla koiraverkkoa. Vaikuttaa kätevältä. Tietty ei siellä takaluukun puolella varmaan aikuisia mahdu istumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tukasta Pysyy joo päässä toistaiseksi. Ekassa raskaudessa ei lähtenyt tukka, päinvastoin voi hyvin. Imetyksen loputtua tukkaa lähti päästä todella paljon, n. puolet. Ei ole toi pehko tervehtynyt vieläkään entiselleen siitä hiuskadosta : / Toivottavasti tästä toisesta ei lähde nuttura, muuten tulee Juice Leskinen-look ;)

Aiotteko te ottaa influenssarokotetta? Katsoin lehtijutusta, et raskaanaolijat kuuluu riskiryhmään. Ikinä ei oo ollut influenssaa ja muutenkin on hyvä vastustuskyky normaalisti. Nyt vaan alkoi mietityttää oisko se tarpeellista..

Neuvolassa kävin siis eilen ja ylläri, ylläri.. Paino oli noussut vain 700g eli 109g/vko!! :O Toi mun vaaka näytti 5 kiloa! Voi jumankavita, mä heitän ton pöpelikköön! Tsiisus mikkä itkupotkuraivarit se aiheutti ihan turhaan :headwall:
Ei tarvinnut siis valittaa, hehee.. Hemppa oli vieläkin se 137. Verenpaineet 112/84. Aikas huvittaa joteski, ku näillä paineilla sain jo saarnan sillon Porissa ollessa. Nyt ei sanottu mitään. Seulatulokset oli ollu vammasuudesta 1:1300 ja Down 1:100000 eli aikasmoine sattuma olis jos tulis down-vauva.
Sydänääniä etsittiin tosi pitkään. Sit alkoi kuulumaan ääniä ja kysyin, et onko ihan normaalia, et ne on noin hitaat? Neukku vastasi, et ne on mun sydänäänet.. :LOL: :ashamed: Kun niitä ei sitten löytynyt niin tätsky alki oikeen tunkeen sitä laitetta tosissaan vatsaan, ihan kipeetäkin teki jo. Sanoin sitte jo, et mahtaakohan siellä olla enää mitään elämää.. No lopulta ne sitten löytyi, kun kunnolla runnoi. Istukka on ihan tossa edessä ja vauva joteski huonossa asennossa. Sykkeet 140. Varmaan saa niitä potkujakin odotella vielä tovin ennen kuin alkaa tuntumaan istukan läpi.
 
Liikkeistä. Voiskohan nää olla jotain? Eilen illalla kun unta odottelin, useamman kerran mahassa samassa kohtaa tuntui silleen sisäpuolella sellasta kutituksen tapaista tunnetta. Just vähän niin kuin niitä eka liikkeitä kuvaillaan, niinkuin kalan pyrstö tai perhonen. Mutta ei kai ne nyt vielä.. Vasta näin vähän viikkoja ja ekaa odotan.
Yöllä muutenkin heräsin alamahakipuun, se oli erilaista kun ennen ja sai mut jo vähän hermostumaan. Ikään kuin ois tuntenut koko kohdun paikan ja särki pyöreältä alueelta, en osaa selittää.. mut kumminkin. Tänäänkin aina tuntunut ikävältä jos on jotain äkkinäisiä liikkeitä tehnyt.

Hiuksista, mulla näyttää hiukset ehkä normaalia paksummilta. En kyllä ole huomannut että hiuksia olis lähtenyt normaalia enempää. Ehkä jopa normaalia vähemmän. Hyvä niin :D

Nämä hormonit ja väsymys tekee musta erittäin itkuherkän. Eilen pahoitin kyllä oikeasti mieleni. Eräs tyyppi oli laittanut mulle FB:ssä yksäriä että hän on iloinen raskaudestani ja toivoo kaikkea hyvää jne. No eräs yhteinen ystävämme kertoi eilen että tämä ko. tyyppi oli haukkunut mut pataluhaksi että millanen ihminen tekee lapsen ilman isää ja kaikki tollaset niitä lapsia saakin ja tollasten ei tarvis saada ja miten mä kuvittelen tulevani pärjäämään. Olin tosi väsynyt kun ilta oli niin eihän siinä muuta kun iso itku tuli. Siis kyllähän mä tiedän että monet varmaan kritisoi mua mutta vitutti tuo kaksnaamasuus. :( Noo parempi kun ei mieti ja ei tuo asia enää sureta, kiukuttaa lähinnä. No tuo henkilö on yhden lapsen äiti ja esikoisen jälkeen saanut useita keskenmenoja niin kyllä kai se katkeroittaa ja varsinkin kun toinen tulee kertalaakista paksuksi. Mutta ei mun raskaus ja vauva ole keltään lapsettomalta pois.

Tänään loppui työharjoittelu ja tuntuu että kaikki väsymys ois kaatunut kerralla niskaan. Varmaan raskaudesta johtuu kun olen ollut niin väsynyt. Ei mua ennenkään ole väsyttänyt mennä seitsemäksi töihin, oon sen jälkeen jaksanut ihan hyvin valvoa puolille öin. Nyt en lähellekään.
Ihan alkuraskaudesta, joskus vko 5-6 kun olin vielä kesätöissä, nukahdin sinne. Olin siis vanhustentalossa ja kateltiin tv:tä asukkaiden kanssa niin meikä nukahtaa siihen.. aika noloa. Tää väsymys on melkeen samanlaista. Jospa se tästä kun koulu jatkuu niin saa nukkua jopa seitsemään asti. :)

Mulla on myös oksettanut hampaidenpesu. Nyt ei enää niin pahasti kuin muutama viikko sitten. Varsinkin ylähampaiden pesu. Ja joo hammaslankaakaan ei ole tohtinut suuhun tunkea. kaikenlaista sitä..

Hyvää viikonloppua!

LD + Pikkunen 16+4
 
Influenssarokotetta en meinaa ottaa, enkä ota lapsellekkaan. Ei olla koskaan otettu. Me ollaan tosi vähän sairaana muutenkaan (kop kop, koputtaa puuta). Rokotteita on nykyään aika paljon tarjolla, en tiedä onko se hyvä vai huono asia.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Peppioliina rv 20+0 POKS POKS!!!
 
Hiuksista Mulla ainakin lähtee ihan reippaasti, vähän pelottaakin. Kerran suihkussa aivan tuppo lähti, ja hiusharjaa saa tyhjentää jatkuvasti. Muutenkin hiukset ohentunut puolella viimeisen 10v. aikana kun oon jatkuvasti värjäillyt : / Nyt tässä raskauden aikana kerran oon värjänny, tai periaatteessa kaksi, kun en ensin vielä tiennyt. Mutta ei tuo värikään näytä oikein pysyvän :confused:

Maha Nyt se taitaa näkyä oikeasti! :heart: Vielä vähän aikaa sitten se oli niin, että illalla pömpötti reippaasti, mutta muuten sitten lähinnä turvonneen näköinen tai että olis ilmaa mahassa tms. Odotan jo innolla että tuntis jotain liikkeitä, oon toivonutkin että ne kaikki ilmakuplat tai muut vastaavat olis niitä, vaikka tosiaan tainnu ihan suolistossa vaan olla :D

Mielentila Musta on tullut ihan hirviö tolle mun miehelle. Se tekee ja sanoo kaiken väärin, mikään ei riitä tai kelpaa mulle, haukun tai lyön sitä koko ajan ja uhkaan jättää sen. Ja toi haukkuminen on mulle ihan uutta, koskaan en oo ketään haukkunu päin naamaa tolla lailla ja noin pahasti. En ees tiedä miks. En mä oikeesti halua yksin jäädä, niin en toisaalta tiedä miks uhkaan jättäväni sen. Näin kerran untakin et tapoin sen :'( Puhuin noista asioista viimeks neuvolassa täl viikol ja sain/saatiin aika psykiatrille. Ei se haittaa ollenkaan, jos se ei maksa mitään. Saapa erilaista näkökulmaa kun esim. vanhemmilta ja kavereilta.

Työ Eilen soitettiin sieltä lähikunnan kahvilasta ja tänään pyydettiin tulemaan harjoitteleen. Lupauduin ensin. Mutta sitte tänään aamupäivällä soitettiin Subwaysta, jonne olin hakenu ja pyydettiin tunnin varotusajalla haastatteluun. Tuli vähän kiire, kun heräsin siihen puheluun :D Äkkiä suihku ja meikki ja miettiä vaatteet ja kaasu pohjassa ajoin keskustaan ja kurvasin ilman parkkilappua maksulliselle paikalle kiireessä. Onneksi ei tullut sakkoa!! Lupasivat soittaa huomenna. Toivottavasti kans, koska laitoin viestiä sinne kahvilaan että sain jo Vaasasta töitä. Eihän se varmaa oo ollenkaan, mutta se kahvilan pitäjä oli tosiaan niin ehdoton että ei saa hankkiutua raskaaksi jne., että melkein ahdisti.

Ja ONNEA LITTLEDEATH multakin vielä!! Kyllä kaikki järjestyy aina :heart:


misc ja Tömppö 14+4
 
Heippa..

Hiuksista Mulla ei ainakaan vielä oo hiuksille tapahtunu mitään. Toivottavasti en kaljuunnukkaan.

Liikkeistä Täällä tuntuu päivittäin, nyt jo tunnen ne vaikka kävelen. =) Tällä viikolla mieskin sai ekat potkut käteen. Monesti kyllä täälläkin rauhottuu heti kun käden laittaa mahalle. Eilen illalla kun kaveri oikeen mylläs, ni sain käydä neljä kertaa pissalla puolen tunnin sisään. Voiko se nyt jo potkia tonne virtsarakkoon niin kovin???

Täällä muutenki vointi hyvä, ja osaan jotenki nyt alkaa nauttia tästä raskaudesta. Vaikka hetkittäin kärsinki oman kropan "menetyksestä".. Nyt taas hyvä fiilis, ku ei tarvii hetkeen mennä neuvolaan puntarille. Se saa mut aina niin ahdistumaan.

Olin tänään vähän shoppailemassa. Meijän (toivottavasti) rinsessa sai paljon vaatteita :heart:
Mies ei oo yhtään luottavainen että se on todella tyttö, mut mä oon varma. Ehkä johtunee siitä et mies ei ollu sillon viikko sitte siinä ylimääräsessä ultrassa mukana. Mä kun näin että siellä jalkovälissä ei mitään vehkeitä ollu.. :p

Noh, tiistaina meilläkin rakenneultra, ni eiköhän se siinä sitte varmistu.

Kurjaa että jotkut kärsii vieläkin pahoinvoinnista. Itellä kun sitä ei oo ollu koko aikana yhtään, ni tuntuu et oon päässy niin helpolla.

Luitteko iltalehdestä juttua niistä jätti vauvoista??
Voi hurja, ei muuta voi sanoa..

Nyt pitsaa tekemään ja nauttimaan vapaasta viikonlopusta :heart:

Nunnika ja (rinsessa??!!) 19+4
 
onneksi en oo ainu kiukutteleva :headwall:
aamu menee viel joten kuten rauhallisesti (jos lapset ei ala tinttaamaan) ja töis on kiva olla. mut het ko kotioven aukasen nii iskee armoton vitutus!!! sit mä simppaan kaikille JA IHAN SYYTTÄ!
eilen illalla tuli ihan kunnon itku sen takia ,ku miehelle kiukuttelen :'( nytki taas tippa linssis...
onneks kohta syysloma, vien muksut mummalle koko viikoks ja mies on muualla töis. saan KOKO VIIKON vaan ittelleni.

mulla hiukset lyhyet, en tiiä lähteekö mitenkään erikoisesti

me ei olla ikinä influenssarokotetta otettu eikä tulla ottamaan!

liikkeistä viel sen verran,et on tainnu pillipiipari pari kertaa potkaista,mut aika hiljaista viel on ja jos mulla on se istukka etuseinällä niinku neuvolas sano,nii saa oottaakki kunnon monotuksia hetken aikaa. kuopuksesta tunsin 16-viikolla jo : /

tinttaileva tombatar ja pillipiipari 16+4
 
Moi taas! Terveiset Turkin kuumuudesta!!Eilen illalla tulimme takaisin. Olipahan reissu, ihan kivaa oli, lämmintä riitti +30 varjossa joka pv. 4;n lapsen kanssa reissaaminen nyt on mitä on, mutta nyt onneksi turvallisesti kotona ja arki rullaa taas =). Ruoka siis oli aivan liian hyvää ja sitä oli aivan liian paljon...:whistle:. Paino nousi vaivaiset 2,5kg viikossa!!!:ashamed: repikääs siitä.. No, neuvolan täti sanoi että mulla saakin nousta, ei hätää. Tosin tuossa painon nousussa täytyy ottaa huomioon viikon kestänyt ummetus. Oli muuten harvinaisen tukala olo..:mad: Kaukana turistiripulista,hih :LOL:. Katsoin tänään videokuvaa matkalta ja kun näin siinä itseni niin voi taivas mikä maha! Ei tätä enää peittele millään. Mistä se yhtäkkiä pompsahti?? Tosin oon kyl levinnyt tasaisesti ihan joka puolelta, ihan samanlailla kuin ekastakin joka tyttö oli. Pienessä ruhossa painonmuutokset ja turvotukset tuntuu että näkyy.
Mielialasta; Olen myös kokoajan pahalla päällä jostain. Ja annan sen myös näkyä ja kuulua..:ashamed: Ikää on ihan kuin 4v..Mutta kun ei pysty hillitsemään itseään, ihan kauheeta!!Mä voisin ihan hyvin asua autiolla saarella ihan yksikseni..
Jep, mutta nyt nukkumaan. Huomenna aamulla töihin. Pääsen keikalle entiseen työpaikkaani huomiseksi, ihanaa =).

kike79 + pikkupieni 15+1
 

Yhteistyössä