*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Minna ja Momtoo; Innostuin miekii sit tekemään imellettyä perunalaatikkoa. Ei mikään hätäisen kokkaajan ruokalaji =) Tärkeintä kuitenkin että onnistui aivan loistavasti!! Netistä kaivamissani ohjeissa oli kaikenlaisia kikkoja imellyttämisen suhteen ja mie onnistuin siten, että laitoin perunamuusin illalla myöhään uuniin kansi päällä, lämmitin uunin 50 asteeseen, jonka jälkeen sammutin sen ja jätin yöksi valon palamaan. Senkin pitäisi antaa lämpöä..

Totta tosiaan, aamulla muusia pois otettaessa kattila oli lämmin, lähes kuuma..ja peruna imeltynyttä. Sit vaan suola, voisula ja maito sekaan, sekä uuniin kolmeksi tunniksi. Oon NIIN tyytyväinen itseeni =) =)

Tulin äsken kasvohoidosta, olipa taivaallista!! Pitäisi käydä useammin nautiskelemassa, oli se kyllä niin ihanaa..

Miimon ja Hengari-Hertta "poks" 24+0

 
MLL
Oon kotiutunut reissusta! Ihanaa nähdä taas mies ja koirat, vaikka olihan se illalla haikeeta hyvästellä äiti taas moneksi kuukaudeksi. Tänään ollaan vaan rentouduttu tässä kotosalla ja kohta kävelylle. Kirjottelen vaikka huomenissa enempi :)

MLL :heart: 23+3
 
Miimon onnittelut onnistuneesta imelletystä perunalaatikosta :flower:

tänään imuroin ja luutusin ja tuntui, että en jaksa loppuun asti... plääh! kunto on ihan mitätön. Sitten vielä hermosärky toisen jalan pakaran kohdalla tms. oli hiukka hankala siivouspäivä(mies sai tehdä muut hommat). Mutta nyt saamme nauttia puhtaasta kodista :heart:

Oikein hyvää lauantai-iltaa kaikille!

momtoo ja pikkukakkonen rv 24+6
 
Joskos tästä ilmoittautuisi tohon ainoona "vapaana" olevaan päivään, eli la on 28.3. Jonkun aikaa on tullut seurailtua taustalla ketjua, mutta nyt kun miehen kanssa tiet eros 5 vuoden jälkeen, tuntuu että tässä on vaan jotenkin niin hemmetin yksin.. :(

Tässäpä tarvis sitten opetella olemaan yksinhuoltaja, esikoinen on reilu 3v eli helppoa ei varmaan tule olemaan, mutta päivä kerrallaan ni eiköhän tuo onnistune.. En ainakaan enää usko et miehen kanssa takas yhteen palataan, sen verran pahasti meni luottamus kertaheitolla :'(

Listalle vois laittaa tiedoiks la 28.3, ikää on 20, toinen lapsi tulossa ja TYKSiin mennään.

anskuli ja torvelo 21+6
 
Tervetuloa Anskuli :wave:
Ikävä tilanne, mut silti asioilla on tapana järjestyä! :) Kun on vaan apuvoimia ja isäki osallistuu(?) nii kyllä sie pärjäät yh:nakin. Ja täällä on helppo kertoo jos ahistaa ja vituttaa, antaa palaa vaan... :D
 
Moikkamoi maalismammat!!!! :flower: :flower: :wave:

Anskuli Oikein lämpimästi tervetuloa!!!

Miimon ja muut, nyt tekee sitten ihan hirmuisesti mieli sitä perunalaatikkoo!!!!!! :D

Mitäs muuta sitä piti kommentoida.... Nyt katos kaikki... :LOL: :LOL: :LOL: Mulla on muisti huonontunu ihan hirmuisesti!

Kävin tänään kirpputorilla ja löysin 3e hoitoalustan ja 0,50e potkuhousut! Voi kun tuli niistä hyvä mieli! :)

Ipana potkii ja rymyää aina heti kun hetkeksikin jää aloilleen. :heart: :heart:

Yritän muistaa kommentoida teitin juttuja vähän enemmän jatkossa. Jotenkin on ihan huono omatunto kun tuntuu etten huomioi teitä muita ollenskaan niin paljon kun tahtois. :ashamed: :snotty:

Terveisin
Harakanhattu ja "ManU-Tappara" 23+4 :heart: :heart:
 
harakanhattu tuossa kertoikin löytäneensä kirpparilta edullisen hoitoalustan. Mä kävin kans eilen kirpparilla ja löysin tosi kivan pinnasängyn laitasuojuksen. Sitte olis myös ollu semmonen hoitoalusta, mutta mua hämäs se, että se tuntui jotenkin liian pieneltä tai siis lyhyeltä. Mä en oikein ymmärrä. Eikö sen kuuluisi olla koko vauvan pituudelta pitkä ja mielellään vielä ylikin, ku vauva kasvaa hurjaa vauhtia vai riittääkö se, että se suojaa alta vaan jonkun matkaa. Auttakee, oonko mä jotenkin tollo? En sitten uskaltanut ostaa sitä hoitoalustaa, vaikka olis ollu edullinen.

Mulla alkaa nyt oleen muutenkin niitä vaatteita hankittuna sekä kaupoista että kirppareilta ihan tarpeeksi, joten panin jo stopin koko touhulle. Ostelen sitten keväällä isompia vaatteita, kun ne tulee ajankohtaiseksi. Enää puuttuu mun ostoslistalta amme sekä vaippoja, mutta jos nyt malttais jättää ne vielä vähän tuonnemmaksi..

marcelina & taapero 24+2 :heart:
 
anskulipanskuli :hug: sinulle ja tervetuloa mukaan! Lisätty listalle.

Ajattelin muuten kysyä, että tahtooko joku jatkaa joulukuun pinon päivittäjänä?
Nimittäin jos halukkaita ei löydy, voin kyllä itsekin jatkaa :D

Pippa 24+1
 
Poksautan nyt mulle ison etapin eli 24 vkoa kasassa! :D

Harjotussuppareita, tosi napakoita sellaisia on paljon, ja selkeästi ne painaa vauvaa jo alaspäinkin koska näiden jälkeen tulee häpyluulle kovaa painetta. Siksipä henkäisen toistaiseksi helpotuksesta kun näille viikoille pääsee.

Tottakai toivon että vauva kasvaa masussa viikkojen 30 paaaaljon paremmalle puolelle!

En tiedä onko ollut puhetta vielä, mutta rovaniemi ottaa kuntalisän käyttöön elokuussa 2010!! hyviä uutisia siis meille täällä asuville!

Nystymuikio toivottavasti teidän vauvelit pysyy masussa kans vielä monta viikkoa. :hug:

Uusille tervetuloa munkin puolesta :wave:
 
MLL
Solmussa mikä toi kuntalisä on? :ashamed: Ilmeisesti kuminkin joku hyvä juttu, et jeejee :D

Noista hankinnoista on ollu paljon puhetta..Mua ahistaa välillä tosi kovasti kun tuntuu, ettei ole mitään hommattuna, vaikka tiedossa onkin aika paljon mistä saadaan mitäkin niin mun sieluni ei lepää ennenkun ne on täälä meillä kotona! Ehtiihän niitä ja nopeaan saa ostettua kaiken kun on lista tehtynä mitä ostaisi, mutta jotenkin se ei saa mun hermoa rauhoittumaan..Oon vähän hermoheikkona ja mies ihmettelee, et miksi ihmeessä, kuin sekin voi olla niin lunkisti?! 16 vk laskettuunaikaan enää!!! :LOL:

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
pippa, just eilen mietin sua ja tätä ketjua. Meinasin ehdottaa jo siis eilen, että sähän voisit jatkaa ketjujen tekemistä vaikka monta kuukautta, ku näytät olevan sen verran inspiroitunut näiden panostamiseen muutenkin. *kuiskaa varovasti* :flower:

Hei, eiks se kuntalisä oo joku semmonen, että kunta maksaa jonku tietyn summan ihmisille, ku asuvat kyseisessä kunnassa. Vai miten se menikään?

laiskamato ja kaikki muutkin uudet, tervetuloa porukkaan mukaan!
 
kuntalisä tarkoittaa kotihoidontukeen maksettavaa kuntakohtaista korotusta.

Vitsi, että oli karsea yö. Tein illalla leipävanukkaan (!), josta tuli taivaallisen hyvää, mutta se ilmeisesti juuttui tuntikausiksi mun mahalaukkuun, koska vielä yölläkin tuntu, että ruokatorvessa läikkyy ja olo oli kuvottava |O Huh. Mutta kyllä siinä olikin voita ihan kiitettävästi... :whistle: Onneksi se oli edes hyvää.
 
anskulipanskuli tervetuloa mukaan =) Kurjaa että sulla tilanne on noin :hug: :hug:

laiskamato tervetuloa myös mukaan =)

tiitu87 mulla ei oo nyt ollut menkkamaista jomotusta mut ne voi olla supistuksia.Mulla nimittäin esikoisen synnytyssupistukset tuntuivat alussa menkkamaisena jomotuksena.

marcelinane on yllättävän lyhyitä ja siks niiden käyttöikäkin on kohtalaisen lyhyt yleensä jo ihan senkin takia että kun vauva rupee aktiivisesti kääntyilemään niin sitä voi olla hankala saada pysymään siinä.Ei meilläkään tuo alusta oon kun kokonaisuudessaan ehkä 70cm pitkä.
Joo, niin maksaa kotihoidontuen lisänä, mut ei mun mielestä vielä vanhempainrahakaudella mut vannomaan en mee koska tää kunta ei valitettavasti viitsi tukea lasten kotona hoitamista millään ihanilla kuntalisillä.

Vielä en kuitenkaan oo kantanut sitä vauvan ensisänkyä sisään, mut ehkä tänään tai joku päivä;)


Metsätähti ja onnenjyvä 24+4
 
KuntalisästäOn tosi mahtava homma,mie kans luin,et tulee rovaniemellekin! :) Sitä siis saa vanhempainrahakauden jälkeen,kun/jos jää kotihoidontuelle.Helsingissä sitä sain tuosta kuopuksesta ja helpottaahan se sitä kotona oloa,ku se kotihoidontuki on muuten niin pieni.

Täällä ollaan vietetty esikoisen 5v juhlia eilen ja nyt odottelen vielä yksiä vieraita,jotka ei eilen päässeet,hommaa on riittäny :D

Eilen muuten sain kaverin reilu kk vanhaa pikkuneitiä pitää sylissä ja hoidella(syöttäminenki luonnistu edelleen) ,on ne vaan niin ihania nuo vauvat.Oli hassua ku yks vauva pötkötti sylissä ja kaks potki mahassa :D :heart:
 
Heippa :wave:

anskulipanskuli, laiskamato Tervetuloa! :flower: :flower: Paljon onnea ja hyvää vointia teillekin loppuodotuksen ajaksi! Täällä on hyvä purkaa tuntojaan ja ajatuksiaan aina kun on tarve. :)

miimon Onnittelut onnistuneesta perunalaatikosta! :p Mietinkin tuota strategiaa, ja täytyy ensi kerralla kokeilla.

mysti Toivotaan nyt että pikkuinen kuitenkin viihtyy masussa vielä useamman viikon!!!

tiitu87 En valitettavasti osaa sanoa, mutta toivotaan että on vain normaalia, eikä mitään huolestuttavaa!!

Onpa viikonloppu mennyt nopeaan. Perjantaina meni myöhään illallisen kanssa, mutta muuten ihan rauhallinen ilta. Tuli kuitenkin nukuttua eilen puolillepäiville. Eilen oltiin syömässä ystäväpariskunnan kanssa, ja sitten jatkettiin iltaa baarissa/yökerhossa. Mä en tykkää juoda tai edes maistaa mitään alkoholia nyt raskauden aikana, mutta tuli ystävän kanssa tanssittua muutama tunti, ja oli tosi hauskaa. Kotona oltiin klo 4.00. Tänäänkin sit nukuttiin puolillepäiville. :ashamed:

Nyt odottaa miehen tekemä pizza ja elokuva. :p

Oikein mukavaa sunnuntaipäivänjatkoa!!

Minna ja pikkuinen 25+1
 
Tervetuloa mukaan, anskulipanskuli ja laiskamato :) :flower:

Toi Rovaniemen kuntalisä kuulosti meän perheen korviin oikein hyvältä :D Samalla tokasin miehelle, et tehhään sitte se kolmaski lapsi siihen perään niin saadaan tuplat kuntalisät :LOL:

Kehtaatteki puhua perunalaatikosta, mie ku oon haaveillu jouluruuista jo viikkokaudet :kieh: Murrr siis teille ;)

Viikonloppu on taas hujahtanu ko siivillä ja haikea olo nyt jo ku aattelee, et mies lähtee taas viikoksi :/ Ens viikkoki on aika hektinen koulun suhteen, mut kohtahan se joululomaki alkaa ja kattoa huvittaako enää vuoden vaihteen jälkeen palatakaan koulun penkille vaikka suunnittelin sinnitteleväni maaliskuun alkuun :saint:

Mukavat päivänjatkot kaikille. Kohta alkaa lasagnen vääntö :p

mobic ja pikkuinen 22+4 :heart:
 
Terve taas!
Olen innolla lukenut tätä teidän/meidän ketjua. Ihanaa huomata, että täällä ei heti haukuta ja tyrmätä vaikka aihe olisi mikä tahansa. Kannustetaan ja tuetaan toisia vaikeallakin hetkelle, ihania äippiä yhtä kaikki! =)
Itse olen 34 vuotias ja toista odottelen. Meillä on 7 vuotias pojan palleroinen , josta tulee kuulemma maailman paras isoveli ;-) Asustelemme Pohjois Helsingissä ja synnyttämään menen kättärille. Rakenneultrassa meille lupailtiin tyttöä :heart: , mutta asia varmistunee 4 d:ssä ensi viikolla. Jännittää!!!
Me ei olla vielä ostettu mitään vauvalle. Pinnasängyn tosin sain työkaverilta lainaan. Äitiyspakkausta ei taideta tällä kertaa ottaa, koska suurin osa jäisi todennäköisesti käyttämättä. Ihmetyttää, miksi pakkauksessa oleva puku ei ole neutraalimman värinen. Itse kyllä rakasta sinistä, mutta mies totesi heti, ettet tuota kuitenkaan tytölle laita. Oikeassa taitaa olla :ashamed: Ainoa mikä harmittaa on tuo makuupussi, se olisi niin ihana!
laiskamato 22+6
 
laiskamato, tää meitin jengi on oikeasti aivan mahtava. En oo koskaan törmänny pitkän nettikirjoittelun aikanani mihinkään vastaavaan, että kaikki tulee keskenään toimeen. Ja se on just mahtavaa, että täällä ei arvostella ikävään sävyyn eikä v*ttuilla toisillemme. Kaikki on muutenkin aina hengessä mukana. Jotkut kirjoittelee enemmän ja jotkut vähemmän, sillä ei ole merkitystä eikä kirjoittelun määrä vaikuta arvostukseen tai sen puuttumiseen. Kaikki ollaan niinku yhtä samaa poppoota.

Kauheeta hehkutusta nyt meikäläiseltä, mutta tämä nyt oli mun vilpitön mielipide.
 
Jospa taas kuulumisia hieman päivittelis :) Tuli käytyä perjantaina miehen ja nuorimmaisen kans jouluostoksilla...eipä kyllä kovin montaa lahjaa ostettu mut se monta vuotta meinattu syöttötuoli kyllä :D Miehen 32v vanha syöttis alkaa olla jo niin räjähtäny et sai jännätä millo neiti istuu lattialla.

Nyt ne miun liitoskivut on alkanu :/ Ei onneks vielä kovin pahoja mut välillä aina iskee. Eilen oli selkä kipeenä ja mietin että kettu nytkö alkaa koko akka krempata :LOL:

Meillä täällä maksetaan kans kuntalisää mut en saa sitä :( Täällä pitää olla kaikki lapset kotona että sitä sais ja meillä kaks on hoidossa, helmikuusta alkaen sit kolme. Syksyllä kyl sit jää taas yks pois ja kaks jatkaa hoidossa.

Päätin muuten että nyt tälle viitoselle en ota äippäpakkausta :) Kyllä kauan piti miettiä mihin kohtaan sen ruksin laitan :LOL:

Eilen poksui taas täydet viikot ja tuli maagiset 24 täytee :saint:

zasu ja "Lyyli" 24+1

 

Yhteistyössä