*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

tervetuloa uusille!!
marcelina, mä vaihdan vaipat edelleen pojalle, 1v3kk, hoitoalustalla, koivet vaan roikkuu siitä yli. siinä vaiheessa tosiaan kun vauva oppii kääntymään, vaipan vaihto alustalla on haasteellista. se kun menee ohi, onnistuu taas =) ei tartte mun mahan kans kykkiä missään lattialla.

pippa, jatka ihmeessä päivitystä ainakin minun puolesta :hug:

poppeli ja poikanen 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamali-76:
Tervetuloa Anskuli :wave:
Ikävä tilanne, mut silti asioilla on tapana järjestyä! :) Kun on vaan apuvoimia ja isäki osallistuu(?) nii kyllä sie pärjäät yh:nakin. Ja täällä on helppo kertoo jos ahistaa ja vituttaa, antaa palaa vaan... :D
Eipä taida isästäkään apua olla, päätti sitten muuttaa kertaheitolla n. 400 kilsan päähän. Tytöstä ei puhettakaan, mutta vauvan meinaa kuulemma alusta asti vaatia, että on puolet ajasta hänellä, eli helposti tää kuvio ei tuu menemään. Josko se tuosta nyt hiukan miettis ja tajuais asioita, ei täs muuta voi oikeen toivoa enää..

Jaksan silti luottaa, et kyl tää tästä, ja vaikka se mies sitten päättäs tosiaa toteuttaa noi uhkauksensa, nii eiköhän sille naura lastenvalvojakin päin naamaa.

Neiti ilmotti et haluaa pannaria iltapalaks joten pakko varmaan alkaa sitä väsäilee, että ehtii ajoissa valmiiks. Illan jatkoja kaikille :)

anskuli ja torvelo 22+0
 
Ohhoh, onpa tullut taas kirjotuksia parissa päivässä!

Tervetuloa kaikille uusille, teitä olikin useampi :flower: kuten joku jo kommentoikin, tää on ollut tosi yhtenäinen porukka ja tosi kivasti on tullut tukea tarvittaessa! Mua on ainakin helpottanut se, että olen saanut neuvoja esikoisen odotukseen, kun olen kaikesta niin pihalla.

Perunalaatikko, joo ei ole mun juttu. Jää syömättä, eikä ole meillä jouluna tarjolla ellei ole vieraita. Muut jouluruuat on ihan herkkua!

Mulla on ollut viikonverran vihlovia kipuja sekä vasemmalla alhaalla, ehkä munasarjojen kohdalla, samoin sukkapuikkokipua. Molemmat hyvin nopeita vihlasuja, jotka menee heti ohi. Lisäksi mun selkä on ollut kipee, mutta en erota sitä raskauttaedeltävästä selkäkivusta. Vauva oli aika hiljanen viikon, mutta nyt jyllää taas kunnolla, ehkä oli kasvot mun selkää kohti, etten tuntenut potkuja niin hyvin. Neuvola on tiistaina, jos oikein muistan, pitää puhua noista kivuista siellä. Samalla saan myös Kelan paperit ja pääsen tilaamaan äitiyspakkauksen :heart:

Eilen poksui viikot, maaginen 24 tuli täälläkin täyteen. Nyt odotellaan joulukuun 12. päivää, kun jonkun nettisaitin mukaan silloin meidän poikasella olis 90% mahdollisuus jäädä henkiin syntyessä. Mua helpottaa jotenkin nää rajapyykkien odotukset. Tuntuu aina niin helpottavalta selviytyä aina rajapyykistä toiseen.

Meille tuli sitten myös ensimmäiset vauvan tavarat. Kummitytön äiti antoi kassillisen ihan pikkiriikkisiä bodeja, paitoja tms. ja ne pienenpienet sukat :heart: Vaunujakin piti käydä katsomassa, mutta jää nyt ensi viikonlopulle, kun oli niin paljon hommaa.

Ja niin, Poikaselle löytyi ehkä-nimi! Siis löytyi yksi nimi, jonka molemmat tuntuvat hyväksyvän. Toivottavasti mies ei nyt muuta mieltään! Ollaan kaikista niin eri mieltä. Nimi on tosi harvinainen, mutta helppo sanoa.

Voimia ja haleja kaikille niitä tarvitseville! Onnellisia odotuspäiviä!

NinaRinsessa ja Poikanen 24+1
 
Mulla on nyt ruenut tulemaan tosi paljon mahakramppeja, ajattelin että josko aamulla soittas neuvolaan, kun tuntuu ettei nää enää ihan normaaleja ole!Tiistaina on kyllä se ultra mut en tiiä rupeeko ne siel tutkimaan, kun ultraavat sen vauvan sydämen jota ei rakenneultrassa saatu näkymään...
Anteeksi omanapaisuus, mut pikkasen huolestuttaa nämä kivut!

Mitähän Lillastinalle kuuluu, onko viel ollut niitä kipuja?

anri&vaavi rv 23+5
 
Meille tulee ens viikolla vaunut B) Huusin huutonetistä edulliset,mutta tosi hyvässä kunnossa olevat yhdistelmät. Pinnasänky on remontissa, se siis hiottiin, nyt vähän korjaillaan ja maalaillaan. Turvaistuimen ostan uutena (jonkun edullisen kylläkin),sitterin ehkäpä myöskin.

Perunalaatikko
ei täällä kyllä maistu!

Täällä tulee se maaginen 24 viikkoa täyteen huomenna!

Mysti 23+6
 
Anskuli No siinä tapauksessa kannattais miehen alkaa kasvattamaan rintoja vauvan syöttöä varten.... ;) Taitaapi olla uhoa vaan, mut koeta tsempata ja saada se mieski järkiinsä! Kaverilla on tilanne, missä sen exä uhkailee koko ajan ottavansa lapset ja häiriköi niitten elämää ja kaveri ihan vauhkona asiasta. Mut on sekii pikkuhiljaa huomannu, et se on vaan semmosta henkistä kiusaa eikä sillä ois mitää mahkuja lapsia saada, etenkii ku on väkivaltataustaa.... Ja muuten, oon kuullu et lastenvalvoja ei todellakaan suosittelis semmosta 50/50 tapaamisoikeutta vaan yhtä selkeetä kotia. :)

Mamali ja masunpotkija 23+1


 
Hellou leidit!

Sain vihdoinkin täksi päiväksi lekurille ajan... Eihän siellä mitään ultraa ole, mutta kuulee ainakin nuo sydänäänet ja tutkii paikat päällisin puolin.... Olo on vieläkin välillä mitä on. Saattaa mennä monta tuntia, kun on ihan hyvä olo, mutta sitten saattaa yhtäkkiä olla monta tuntia, kun kramppailee ja supistelee...
Tiitu? tätä vissiin kyseli??? Harjoitussupparit minäkin ymmärtäisin tai vaikka mahataudin... mutta ei tätä, on kuitenkin kestänyt jo torstaista lähtien enemmän tai vähemmän yhtäjaksoisesti. Eli jos yhtään mietityttää, niin käy jossain tsekkauttamassa oman mielenrauhasi takia. Se voi olla ihan normaalia, mutta kuka tietää varmaksi.
Mulla kun nämä on vähän turhan kivuliaita harjoitussuppareiksi tai liitoskivuiksi...

Uusille tervetuloa!

Anskulille :hug: Mitenkähän äijä meinaa hoitaa vauvaa sieltä 400 km päästä, jos ei tuo isompikaan niin paljoa kiinnosta? Anna uhota, älä välitä. Käsittääkseni saisi lähes tasapuolisesti hoidella vauvaa, jos asuisi samalla paikkakunnalla ja silloinkin toivotaan alle 1v hoidettavan ensisijaisessa kodissa...

Mutta nyt täytyy mennä katsomaan Seikkailija Dora :D On meidän 2v ehdoton suosikki... Sitä odotetaan aamusta lähtien. Siinä opetetaan kuitenkin englantia vähän ja muutenkin on tuollainen erittäin yksinkertainen ohjelma näille pienille...
 
MLL
Toi kuntalisä kuulostaakin vielä enemmän jeeltä! kun tietää mitä se tarkottaa :D Onkohan kyse kuinka isosta summasta? Se kotihoidontukihan itsessään ei käsittääkseni ole kuin pari sataa? Oon vähän ulapalla näissä tukiasioissa ja varsinkin miehelle maksettavat etuudet on niin epämääräisesti selitetty, ettei meinaa millään esimerkillä mennä jakeluun.

Tiitu mulla supistukset tuntuu vähän sellasena menkkajomotuksena. Kokeileppa sen kivun aikana vaikka selällään tai muuten täysin rentona, että tuntuuko sun kohdunseutu kovalta? Mulla oli jokusen viikon supistukset pois ja nyt ne on viime loppu viikosta lähtien alkanut vaivaamaan uudelleen, mutta en ole siitä erityisen huolissaan ollut, koska vaikka ne tekeekin kipeää niin ei ole paikkoja kypsytellyt. Kuulemma toiset kokee herkemmin ne tai jotain.. Kannattaa kuitenkin tutkituttaa paikat ettei ala mitään tekemään, sitten voit olla rauhallisin mielin ja jos olisikin jotain tapahtumassa, on hyvä tietää etukäteen niin voi huilia. Neuvolassa varmasti osataan sua auttaa, eli kokeileppa soitella sinne! Jaksuja :hug:

Täälä on pieni flunssa vaivannut reilun viikon, oli jo loppuviikosta taittumassa, mutta nyt tuntuu, että se alkaa taas vähän iskeä uudelleen. Kurkkua kaihertaa ja nokka vuotaa, nyt jo vertakin kun on niin kovin joutunut niistämään. Muutan ei valittamista, vauva on tosi vilkas ja mahakin heiluu kun hän alkaa jumppansa :) Mulle pälkähti mieleen pari päivää sitten, että mahtaa olla tylsää tuola mahassa vaan killua ja välillä vähän venytellä. Soiteltiin sitten miehen kanssa musiikkia pikkuiselle ja juteltiin, josko sujuisi aika ratevammin :LOL:

"hiukan" hormoonien pehmittämä MLL :heart: pojukka 23+5
 
mysti jos ostat keinuvan kaukalon, ei tarvitse erikseen sitteriä. Tuli vaan mieleen, meillä poika oppi jo ihan tosi pikkuisena vauvana ottamaan vauhtia potkaisemalla, sitten se kiikkui sillä kaukalolla pitkin keittiötä :D
 
MLL se kuntalisä on erilainen eri kunnissa, sekä suuruudeltaan että ehdoiltaan. Esim. Lahdessa kuntalisää maksetaan ainoastaan yksityisen hoidon tukeen, ei kotihoidontukeen |O Ja siis yksityisen hoidon tuki on vaihtoehto kotihoidontuelle siinä tapauksessa, että lapsi hoidetaan esim. jossain yksityisessä leikkikoulussa, ei kotona eikä kunnallisessa hoitopaikassa. Kannataa googlata esim. hakusanoilla kuntalisä kunta (sii tuon "kunta" tilalle se oma kunta), niin voi löytyä tieto ihan ymmärrettävässä muodossa. ;)
 
Voi kun täälläkin sais kuntalisää.. ihan olematon on toi kotihoidontuki.. mut onneks on töitä, niin ei tartte kituutella pelkästään tuolla.

Monet teistä on vielä turvakaukaloo hankkimassa, niin meillä ois reilu pari vuotta sitten ostettu Römer(Britax) Baby Safe -kaukalo myytävänä. Lapsen painorajat 0-13kg. Väriltään puna-musta, kankaat pesin pari kk sitten, koko ajan ollut sisätiloissa säilytyksessä. TAATUSTI kolaroimaton ja kolhimaton! Yksi lapsi käyttänyt noin vuoden. Turvavöillä saa autoon kiinni. Erittäin hyväkuntoinen. Hp. 80e, uutena maksoi vajaat 200e. Jos kiinnostaa, nii pistä yv:tä. :)
Ois ylimääräisenä, kun ostettiin tuo samainen kaukalo, mutta turvavyöjalustalla, koska meidän autossa on niin onnettoman lyhyet vyöt ettei meinaa ylettää kunnolla kiinni! |O Ja varsinkin, kun esikolla on nyt jo käytössä isompi istuin, niin ei voi kurkkia sen yli tuota kaukalon vyötä kiinni.

Täällä Tirriäinen potkuttelee toisinaan jo niin kovasti, että ihan sattuu. Onneks ei vielä kylkiluihin yletä potkuttelemaan.. sitä odotellessa.. |O Mut tietääpähän että kaikki on ok pienellä.

Mulla on tullut välillä aivan järkyttävää vihlontaa tuonne mahaan, kun käy kävelemässä. Ei kuitenkaan supista. Eilenkin piti kesken työmatkan (n.2km) soittaa työkaveri hakemaan autolla, kun ei meinannut kävelystä tulla mitään. Ärsyttää kun nuo lumet suli pois, niin ei potkurilla pääse liikkeelle. Sillä kulkeminen sujuu vielä vallan mainiosti. Mies vaan vitsaili, että mulle pitäis sellainen pyöräpotkuri hommata. :LOL:
Ja ah niin ihana närästys on alkanut myös ilmestyä kuvioihin.. Hirvee polte kurkussa.. :x

Perjantaina pitäis suoriutua neuvolaan. Saas nähdä mitä vaaka näyttää. On nimittäin aivan kauhee makeen tuska joka päivä ja milläs muulla se lähtee kuin suklaalla.. :ashamed: Sitten sais myös todistuksen kelaa varten, niin pääsee äippäpakkausta oottelemaan. :)

Mut hyviä vointeja kaikille ja :hug: sitä tarvitseville!

-Bluedrama ja Tirriäinen 22+5 :heart:
 
Kuntalisää ei makseta kaikissa kunnissa ollenkaan, kuten meillä. Pitää kituutella sillä kotihoidontuella. Se on käteen noin 260 euroa yhdestä lapsesta. Toisesta saa sen (olikohan) 60 euron korotuksen, jos on alle kouluikäinen. Tuohon päälle saa sen hoitolisän, MUTTA se on tuloista riippuvainen. Meillä isännällä on niin hyvät tulot, että saisin hoitolisää 20 euroa. Raja oli joku 200 euroa/kk, että saan edes sen. No ei siinä sinänsä mitään, mutta en siis voi tehdä yhtään mitään sijaisuuksia tms. tai menetän sen tuen. Sitä saa hakea takautuvasti 6kk välein, jolloin voisin saada ehkä jonkun 60-80 euroa 6kk välein ylimääräistä. Tai nyt kun en enää ole voinut tehdä töitä, niin nythän sen periaatteessa saisin. Mutta koska minulla ja isännällä on molemmilla toiminimet, niin en jaksa jokaista firman paperia kopioida Kelaan tuolta ajalta... Kun nekin tarkistetaan silloin.
Että kituuteltava on, jos meinaa kotona hoitaa kersojaan... Mutta onneksi mummi on lähellä ja ensi kesänä saan taas tehdä silloin tällöin muutamia sijaisuuksia... Silloin voi taas saada muutaman euron lisää rahaa...
 
Helou ja tervetuloa palstailemaan Laiskamato ja Anskuli sekä kaikki muut, joiden nimet jo unohdin!
Anskulille lämpimät terveiset. Itse olen saanut esikoiseni ns. yksin tai tarkemmin sanoen mies lähti samalla ovenavauksella kuin vauva tuli.
Mutta selviät aivan varmasti. Tulee ihan semmonen fiilis sun tekstejä lukiessa. Tuo miesten uhkailu tapaamis- ynnä muiden oikeuksien suhteen on kovin tavallista, eikä useinkaan johda mihinkään konkreettiseen. Jos pystyt, anna uhkailujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Niinhän taidat tehdäkin.
Eikä yksinhuoltajuus ole mikään kamala juttu. Elämä on monessa suhteessa helpompaa, kun pääsee retaleeksi osoittattuneesta miehestä eroon. Itseäni tuppaa pistelemään, jos yh:t yksisilmäisesti kategorisoidaan väsyneiksi, avuttomiksi, tyytymättömiksi ja sosiaalisesti kykenemättömiksi. Itse kannoin aikoinani yh:n viittaa miltei ylpeänä. Mielestäni elin parempaa ja rikkaampaa elämää kuin monet muut "leikkipuiston" äidit.
Turvaverkkoon eli laajaan ja kannattelevaan ystävien yms. tukihenkilöiden joukkoon kannattaa tietenkin satsata. Itsekään en olisi ilman verkkoja selvinnyt. Mutta ihan positiiviset fiilikset itselleni jäi yh-ajasta.
Nykyisen mieheni tapasin esikoisen ollesa neljä. Nyt ollaan oltu rapiat seitsemän vuotta yhdessä. Ja toimii.

Terveiset myös kaikille köyhille! Meidän perheessä molemmat elättäjät ovat tällaisia pätkätyöläis-taiteilijoita ja kukkaron vuorta kaivellaan useammin kuin inhimillistä olisi. Toisaalta olen kehittänyt köyhäilystä elämäntavan. Uskottelen itselleni downshiftaavani vapaaehtoisesti ja onhan köyhyys toki ekologistakin. Ostin kirppurilta just 10 euron pinnasängyn. Se oli 70-luvulta ja just sellainen, jota olin suunnitellutkin. Eipä moinen peti paljon maapallon luonnonvaroja kuluttanut.

Liitoskivuista vielä sananen. Itselläni vaivaan auttaa tukivyön lisäksi myös syvien vatsa- ja pakralihasten jännittäminen kävellessä. Mutta jos tuntu on ku puukkoa alakerrassa väännettäis niin siihen ei kyllä ingentemput auta. Se on sit lepo vaa.

terkuin,
Dominique ja Tyllerö 24+3
 
Mulla oli just 4 päivää vapaata. Kaks lomapäivää ja vkonloppu päälle. Vaan meni kyllä vähän liian äkkiä nuo päivät. Oli niin kaikenlaista ohjelmaa joka päivälle. No torstai oli kyllä aika nautinnollinen päivä, olin monta tuntia kauneushoitolassa. Tehtiin kasvo- ja jalkahoito sekä thaimaalainen jalkahieronta. Perjantai-päivän shoppailin Seinäjoella joululahjoja. Siis sielä meni koko päivä ja aivan liian paljo rahaa... :ashamed: No on joululahjahankinnat nyt onneks aika hyvällä mallilla. Lauantaina oli sit tytön kaverin synttärit ja su vieraita ja illalla vielä oltiin tytön kanssa elokuvissa. Et siinähän ne vapaat sit oliki.

On ollu jotenkin niin pinna kireällä lasten kanssa. 2 vuotiaalla on ihan kauhea uhma ja 5 kohta 6 vuotiaalla en tiiä mikä sillä on, onko se nyt enää uhmaa vai mitä. Oman huoneen siivouksesta (siis lelujen keräys lattialta) on aina kauhea vääntö ja sen syöminen on välillä niin vaikeaa. Välillä sitä miettii, et millä tuo lapsi yleensä pysyy hengissä, kun ei sille mikään kelpaa. Hoikkahan se on, mut ei nyt kuitenkaan mikään ylilaiha. Nirso mä oon kyllä itekki syömisten suhteen, mut neiti on vielä mua paljo nirsompi. Viikonloppuna piti pari kertaa ottaa kummankin kaas yhteen oikeen kunnolla, et itku tuli lopulta iteltä, kun ei mikään tehonnu kumpaankaan. Kai sitä on jotenkin herkempi näin raskaana, vaikka suht herkkä oon muutenki. Miehellekkin sanoin, et on alkanu tuntua, et kolme lasta on riittävästi. Vaikka aiemmin oon sanonu, et mahdollisesti sen neljännenkin voisin vielä tehdä. Mut en mä enää tiiä taitaa olla 3 ihan riittävästi.

Sit mulla olis jotenki kauheat menohalut, siis mennä viihteelle. Vaik eihän mua nyt sinne huvita selvin päin mennä, jos muut ottaa. Ja mulla on vielä kuopuksen jälkeen ollu niin huono viinapää, ettei sitä oo kyllä muutenkaan tohtinu kauheesti ottaa, ettei käy huonosti :/ Nytkin mä olisin NIIN halunnu mennä lauantaina Seinäjoelle kattoon Yötä, mut ku sen ties jo etukäteen, etten mä sielä jaksa seisoa kahta kolmea tuntia, niin jätin suosiolla väliin. Ärsytti sit kuitenkin, kun kaverit sit fb:ssä hehkutti, et mahtava konsertti oli :kieh: No ehkä mä sit ens vuoden loppukesästä pääsen jonnekkin viihteelle... Turhaa valitustahan tää on. Kerranhan ne lapset vaan pieniä on, et eiköhän sitä vielä ehdi viihteelläkin hypätä, mut tältä musta nyt tuntuu.

Masuasukki potkii ahkerasti päivittäin. Mukava kun liikkeet tuntuu, mut tuntuu, et mä oon jo ihan valtava. Ärsyttävä kun ihmiset jahkuu, että vasta maaliskuussako sulla on laskettu aika :kieh: Reilun vkon päästä pääsis siihen uusintaultraan. Toivottavasti vauvan vatsalaukku olis nyt normaalin kokoinen, ettei tarvis sillä asialla stressata. Jospa se sukupuolikin sieltä sit selviäis :)

Mulla olis tämän päivän jälkeen 45 työpäivää jäljellä. =) Ei jotenki kauheesti jaksa enää kiinnostaa, vaikka en mä nyt ees oo montaa kuukautta töis ollu. Mutta nyt pitänee jatkaa näitä töitä

Tipi75 ja masuasukki 24+ jotain
 
poppeli tuli tuosta vaipanvaihdosta mieleen (kun meilläkin on tuo yks sitkeä vaippapöksy joka ei millään halua luopua pöksyistään :kieh: ) et meillä on noin vuosikkaasta asti lapset kiivennyt ite wc- pöntön päälle ja pitäneet kiinni lavuaarista kun oon vaihtanut niille vaipat, ei tarvii kyykkiä eikä könytä lattioilla ja helppo nostaa pesulle jos on tarvis.

pikkarainen :hug:

naskulipanskuli mitenkä se exäs meinas meinas hoitaa imetys puolen jos sä imetät, vauva ei huoli pulloa ja se meinaa et vauva on siellä puolet ajasta vai ajatteliko se kenties et ekan vuoden sulla ja seuraavn hänellä :kieh: :LOL: ? Joopa joo ei oo tainnut meis parka ajatella ihan loppuun asti ja mitenkäs se meinas sitä kuljettaa?hakea ja tuoda sulle autolla vai?eihän lasta voi moneen vuoteen yksin matkustuttaa missään julkisessa vempaimessa et hakea ja tuodahan se pitää...
Kyllä sä pärjäät ihan varmasti :hug:
Saattaa olla et pärjäät ainakin henkisesti paljon paremmin kuin ne joilla mies pyörii kuvioissa mut ei osallistu perhe-elämään silti millään tavalla käy vaan kotona sotkemassa ja pahimmillaan käyttää koko/tai suurimmanosan palkastakin ihan omiin tarpeisiinsa, kun näitäkin valitettavasti on.


Ninarinsessa näin äkkiseltään sun kivut kuulostaa repäisykivuilta ja kohdun kasvuun kuuluvilta kivuilta jotka on täysin vaarattomia mut kannataa kyllä mainita niistä neuvolassa.

anri soititko neuvolaan??Onhan kaikki hyvin?

Bluedrama eiks sitä jalustaa saa kaukaloon erikseen ostettua?
Meilläkin oli viimeks se kaukalo ja tosi hyvä oli, harmi kun se ei enään taida mahtua tuonne autoon.
Mulla oli kans tuota samaa vihlomista samassa tilanteessa.Nyt ei oo tuntunut mut enpä oo kyllä yrittänytkään käydä kävelemässä.
Mä kanssa popsin suklaata kaksin käsin.

Täällä kaikki hyvin, suklaa maistuu liiankin kanssa ja masukki iladuttaa pienillä potkuillaa pitkin päivää:)

Metsätähti ja onnenjyvä 24+5
 
Lekurissa käyty :wave: Ei mitään vikaa nähtävästi, ei edes pissatulehdusta. Lähete äippäpolille tutkimuksiin, ei muuta. Lekuri paineli mahaa ja tuli ihan järjetön halu ponnistaa... Mutta siis paikat kiinni ja kaulaakin jäljellä ihan kaikki, joten ei sinänsä pitäisi olla mitään hätää... Kuten lekuri sanoi: "Ellei nyt sitten tämä tarkoita sitä, että ne alkaa lyhenemään ja aukeemaan, mutta nyt ei ole mitään merkkejä ilmassa". 5 viikkoa, kun saa sinniteltyä vielä, niin sen jälkeen kaikki on plussaa ja saa tulla koska tulee... Että seuraavat 5 viikkoa ollaan sitten jalat ristissä :LOL:
 
Poppeli, siis.. öö.. tarkoitin nimenomaan hoitoalustaa (sitä pehmustetta), joka tulee hoitopöydän päälle. :) Että se pehmuste, mitä kattelin, oli jotenkin ihmeen lyhyt malli.

Mä varasin tuossa ohimennen päiväristeilymatkan Tallinnaan ennen joulua. Saa käydä vähän jouluostoksilla ja varmaan tulee taas vauvelillekin ostettua jotain. Muuten olisin voinut katsella vaikka vaunuja sieltä, mutta ku mulla on jo, niin en tarvi toisia.
 
Hei!

Tervetuloa uudet mukaan vauvan odotusketjuun :flower: :flower: Ja anskulille tsemppiä
:hug:

Pikkarainen :hug:
Kaikille joilla vihloo, särkee ja supistaa, niin :hug: Tällä myös yksi, jolla särkee iskiaskivun tavoin toiseen pakaraan, jos liikun vähänkin enemmän tai kurottelen lattialle. Tyttö(5v) onkin saanut noukkia kaikkee lattialta ja laittaa kengän alle renksut ihan itse.

Onnittelut mystille vaunuista!

Kiitos Dominique mielestäni tärkeistä avauksista, yksinhuoltajuus ja köyhyys. sekä myös anskulille kiitos yh-avauksesta! Terveisiä täältäkin kaikille, joilla on pakko kiristää kukkaronnyörejä! Yksinholtajuudesta minulla ei ole kokemusta. Sen voin vain sanoa, minkä olen oppinut vanhemmiltakin, että parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa. Tämä varmasti pätee myös miehiin. Joillakin saattaa olla omien lasten lisäksi vielä yksi "lapsi" eli se oma mies, josta ei ole tarpeeksi tukijaksi ja perheen vastuunkantajaksi.

Joku puhui makeanhimosta. No, mä sain miehen ylipuhuttua ja eilen käytiin suklaafestivaaleilla Katajanokalla :p tuli sitten hankittua jonkun verran suklaata. Minä jaksoin loppuun asti maistella kaikkea suklaata, mutta mies ja tytär "hyytyivät" jo puolimatkassa... No, se taitaa olla kestävyyslaji. Mulla menee 1 suklaalevy ihan tuosta vain. Se ei kyllä (vielä) ole näkynyt minussa mitenkään. Mutta ei varmaan tee kauhean hyvää vauvalle... Sallittakoon silti pieni makea nautinto itse kullekin, jotta jaksamme vauvojen ja vaivojemme kanssa ;)

Hienoa LillaStina että kaikki on ainakin päällepäin kunnossa. Toivotaan, että masussa pysyy jouluun saakka :hug:

Pikkujoulugallup: mistä jouluherkusta pidät eniten?

Minun kestosuosikki on suklaa, mutta jouluruuista porkkanalaatikko ja kalkkuna, mikäli sitä on tarjolla. Ja riisipuuro(+yllätysmanteli!)

vähän rähjäinen (kenkkasen kuin vanhat mummot) momtoo ja pikkukakkonen rv 25+1
 
Talvitakki ongelma Siis apua naiset! Mistä ihmeestä löytyy takki odottajalle jolla ei ole varaa laittaa 90-190? takkiin? :eek: Kaksi aikaisempaa raskautta on ollu ihan eriaikaan vuodesta joten tämä on nyt sitten uusi asia :D Napit ei menee enää kiinni ja jos oikein tuulee kovasti/saati olisi pakkasta niin kyllä pitää sisälle jäädä :/

Tsemppiä kaikille ja on kyllä ihanaa kun täällä voi puhua ihan kaikesta saamatta tyrmäystä :heart:

Pikkarainen&Maggie 23+3
 
Metsätähti:Juu soitin aamulla neuvolaan ja terveydenh. oli sitä mieltä et noi mun krampit oon luultavasti suonenvetoja, käski megnesiumia ja maitohappobakteeritabl. rueta ottamaan!Nyt ei tänään oo enää pahemmin ollut noita kramppeja.Enpä tuota ollu ennen kuullutkaan et mahassa voi olla suonenvetoa...Huomenna mulla onkin äitipolilla sit ultra, jolloin näkee taasen pikkusen ja et kaikki on muuten ok!

Pikkarainen: Mulla sama ongelma ettei takki enää meinaa mennä kiinni ja ei viittis mitään kallista takkia ostaa...

koko päivän leiponu ja nyt väsyttää!
 
Takkiasiaa ... minä en oo oikee koskaa käyttäny talvitakkia, tai takkia yleensäkkään, hupparilla kuljen melkee koko talven ja isolla kaulahuivilla.. en tiiä miks, en vaan kauheesti tykkää pitää takkia..nyt oon välillä pitäny liiviä hupparin päällä, mutta kiinni se ei kyllä mene.. ainoa ongelma on että teen nyt noita päiväkoti keikkoja ja sillon tarttis olla takki, oon sit pitäny millon mitäkin, kiinni ei mee mutta ei voi mitään..

suklaafestarit..en ollu ees kuullu, että moiset ollu ja just ku luin että momtoo oli siel käyny niin miehelle tossa parkasin, että olis niin mun unelmaa, ja hän sanos että oli nähny mainoksen ja vieny mut sinne yllärinä jos olis ollut yhtään ees rahaa :/ perkeleen rahattomuus |O |O |O |O |O |O |O

 
Talvitakista asiaa. No jos ei ole pakko saada mitään muotitakkia, niin ostakaa vaan jostain halpakaupasta isompikokoisia takkeja tyyliin xl-xxxl. Ei tarvi olla ns. äitiysmuotia. Jaa niin no välttämättä tietystikään isokokoinen takki ei sitten istu muuten vartalolle, vaikka mahaa sinne saisikin.. No, mutta kannattaa silti käydä edes katselemassa, jos vaikka ihan vahingossa löytyiskin joku edullinen ja kiva takki.
 
Talvitakkiongelma mullakin oli, kunnes päädyin ostamaan halpiskaupasta reilummankokoisen toppatakin hintaan 24,90. Ei tosiaan oo viimeisintä huutoa, mutta en jaksa välittää, pääasia että maha pysyy lämpöisenä ja takin saa kiinni. Siinä on vielä kasvunvaraakin, joten elättelen toiveita että pärjään sillä maaliskuulle saakka. Siistimpiä, viimetalvisia takkeja, voin sitten tarvittaessa heittää niskaan jos täytyy olla "parempaa päällä", voihan niitä hetken pitää aukikin, jos täytyy vaan vaikkapa istua autossa.
 

Yhteistyössä