*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

Siiruli Nyt vain lepoa tosiaan! Kaverini on vastasyntyneiden teholla ja hän on kertonut vielä pienemmistä vauvoista jotka on selvinnyt, joten kyllä teilläkin ihan varmasti hyvin menee :)

katariina00 Me käytiin tytön (3,6v) kanssa tänään neuvolassa. Ensimmäistä kertaa oli ja vähän meinasi jännittää. Kovasti kyseli että onko äiti sulla kivaa? Sydänääniä kun kuunneltiin niin makasin siinä pöydällä (housut tietysti jalassa) jalat niillä telineillä ja tyttö kurkki sieltä "jalkojen välistä", meinasi ruveta naurattaamaan :D

Jouluruoka Hmm, olen sellanen kävelevä "jätemylly" joten syön melkeinpä kaikkea mitä vaan eteen tulee :p Parasta on kuitenkin kinkun lisäksi lipeäkala, graavilohi, maksalaatikko, porkkanalaatikko.. No joo, siis kaikki :D Lanttulaatikkoa en uskalla syödä, sillä maha on tosi herkkä ja sitä ähkimistä en kestä minkä se aiheuttaisi :x

Neuvolakuulumisia tosiaan. Kelan paperit täytetty. Hemppa oli odotetustikin laskenut 126->115 ja nyt ollaan sitten Obsidan kuurilla kun se on ihan varma, että jatkaa laskua. Näin aikaisemminkin. Verenpaine oli noussut 95/63->102/67. Painoa tullut yhteensä 5kg 57->62. Fundus 26 eli ihan omaa käyrää taas mennään :D Ei siis ihme, että iskias kivut on alkanut rantautua tänne, samoin häpyluuta(?) aristaa. On tämä niin ihanata :heart:
Kahden viikon päästä lääkärikäynti, tarkistetaan että kaikki on edelleen ihan ok kohdunsuulla ja kanavalla.

Nyt pannarin syöntiin :p

Pikkarainen&Maggie 23+4

Siirulille jaksamista ja toivottavasti vielä hetken pysyttelis pieni masussa.

Leena86 tervetuloa.

Minullekkin tänään tuo äitiyspakkaus tuli ja olihan se heti haettava postista ja katsottava läpi. Ja kylläpä tuli jo niistä laatikon haikarankuvista liikuttunut olo..

Käytiin tänään moikkaamassa vauvaa 4 d:ssä :heart: :heart: :heart: Vauvalla oli kaikki hyvin, sormia ja varpaita oli molempia kymmenen ja nenukin oli pakaillaan. Painoarvio oli 610 g. Mä oon jo ihan rakastunut :heart: Varmistui sekin, että tyttöhän siellä köllii niinkuin rakenneultrassa jo veikattiin. =)

Siiruli toivottavasti kaikki menee hyvin. Serkku sai aikanaan tytön keskosena. Painoa oli vain 640 g. Tyttöstä on kasvanut tomera pikku neiti jolla kaikki on hyvin.

Laiskamato 23+1

Voi Siiruli, toivotaan että pikkuinen sielä masussa malttaisi vielä viipyä. :hug:

Leena86 tervetuloa mukaan. :flower:
Tänne saa liittyä ihan missä vaiheessa tahansa.
Lisäsin sinutkin tuonne listalle.

Voi kuulkaas mä olen jo niin kateellinen teille, jotka olette äitiyspakkauksen saaneet..
Päätettiin nyt mekin sitten ottaa se pakkaus kolmannen kerran. Jotenkin se tuntuu kuuluvan vauvan tuloon.. Laiskana en ole vieläkään saanut noita papereita postitettua. Jos nyt sitten huomenna saisi sen aikaiseksi.

Moikka moi!!! :flower:

Makeanhimo on rantautunut tännekin... Söisin vaan pullaa, keksejä, suklaata, karkkeja, limua ja täytekakkua. Yritän sitä parhaani mukaan hillitä, mutta tänäänkin vedin kolme sairaan isoa keksiä jossain vartissa. :ashamed: :LOL: Mä tulen niin narahtamaan siinä sokerirasitustestissä. Pitää siis nauttia näistä viimeisitä sokerin täyteisistä päivistä. :saint:

Talvitakki menee vielä juuri ja juuri päälle. Pitänee varmaan alkaa etsimään isompaa.

Jouluruoka-gallup Perunalaatikko, lanttulaatikko, kinkku, rosolli, kotikalja, kylmäsavulohi, savulohi ja brunberin suklaatryffeli karkit. Niitä ilman ei tule joulua. Pakko on tänäkin jouluna maistaa ihan pikkasen tuota kylmäsavulohtakin vaikkei sais... On se niiiin hyvää. Ai että kun tuli nälkä!!!!!!! :D

Kelan paperit ahdistaa. En saa millään aikaiseksi niiden täyttämistä. Ahdistaa ihan hirmuisesti. En tiedä onko mulle jäänyt jotain opintotuki traumoja vai mikä on. Kaikki semmoset kysymykset että mistä nyt sitten tiedän että haenko 6kk tulojen vai verotuksen mukaan ja muut... Aaaarrgghh!!! :kieh: Pitäisi nyt vaan paneutua niihin.

Siiruli :hug: :hug: :flower: :flower: Nyt vaan tosiaan pötkötystä ja voimia!! Päivä kerrallaan eteenpäin. Pienelle lähetän hirmuisen kasvupyrähdyksen!!:flower:

Leena86 Oikein lämpimästi tervetuloa!! :flower:

Omaa napaa 8.päivä on nyt sitten se sokerirasitustesti. Se vähän jännittää. Maha on kasvanut jo ihan mukavan kokoiseksi ja iltaisin todellakin tuntuu siltä että on raskaana... Huh.

Viikot paukkuu 24+0 :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!! :flower:

Täällä voidaan hyvin, minä ja poika :heart: ! En nyt jaxa enempiä kirjotella..
Alan nyt leipomaan joulutorttuja, ihan vaa huvixee, ku tekee mieli =)

Ainii neuvolassa käyty eilen ja kaikki ok pikkusella ja vein postiin kelan lapun äitiys pakkausta varten :wave:

Nyt rv 22+1 === lana-muikku & pikku- Martti ===

Joulu se tulla jolkottaa, mukavaa joulun odotus aikaa sekä odotusta kaikille :xmas: ! ! !

Kävin tänään yksityisellä sit siinä rakenneultrassa (jota ei kaupungin säästötoimista johtuen polilla olis...). Kaikki oli hyvin, ja 3. kerran olin vaistoineni oikeassa: Poika on tulossa! :heart:

Vaan eipä siitä kuulemma Kela osaa korvaakaan, mut sanoivat että voishan sitä kuulemma kokeilla... Noh, ehkä 131,50e on pieni hinta siitä, et mieli rauhottuu ja tietää et kaikki on masussa ok! :D

Talvitakkiongelma on miullakin, aiemmat raskaudet on ollu eri vuodenaikaan ja mitään talveen sopivaa äippävaatetta ei oo. Ja takkia oon sovitellu jos minkälaista, kyllähän ne NYT kiinni menee just ja just, mut mites sitte talvipakkasilla??? Pitänee ostaa pressu ja teettää siihen lämpövuori! :LOL:

Jouluruoka-asioissa edustan nirsompaa porukkaa, kinkku ja imellettyperunalaatikko on melkeenpä ainoat jotka maistuu. Ja tietty jälkkärit ja vähän suklaatia.... Nii ja riisipuuro, paljon kanelia! Onneks nykyään saa ite päättää joulun menyn, ja mukaan on tullu paljon erilaisia salaatteja ja lisukkeita jotka kelpaa nirsollekkii! :)

Kävin tänään myös akupunktiossa, sen jälkeen aina väsyttää, eli ei kun mahan viereen kellalleen!

Mamali ja masunpotkijapoika 23+4

mamali-76 mä luulin ettei akupunktiota saa antaa raskaana oleville :eek: Ite siis osaan ne korvaneulat tökkiä :D Missäs kävit?

Siirulille paljon voimia :hug: Toivotaan että pikkuinen muutaman viikon edes pysyisi masussa! Tosin hyvänpainoinen vauva on tulossa, joten pikkuisella hyvät mahdollisuudet mahan tälläkin puolella :hug:

Talvitakki menee vielä kiinni. Saa nähdä kuinka pitkään :saint:

Mun paino on alkanu nousemaan :snotty: Voisin syödä koko ajan! Nyt oon muutamassa viikossa lihonnu 5kg |O Ei naurata. Noh, tyttöähän tässä sitten varmaan odotellaan..

Mysti 24+1

Painon nousuhan tässä tilassa on vaa normaalia[/b! Olkaa ylpeitä masuistanne ja älkääkä huolehtiko siitä painosta! Ite tilasin talvitakin tampereelta kokoa, 44 ku helsingin sokoxella ei ollu kyseistä kokoa! Ja ei toi takki ny hirveen överi isolta näytä, mutta varmasti tulen mahtumaan siihen jatkossa, ku masu kasvaa lisää :heart: Ja se on ihan huippu lämmin ja kivakin vielä ja Espritin =)
Nii että voin sanoa, jotta varmasti löydätte fixuja takkeja.. mm. just Espritillä on sellasia :wave:

Hahaa, tortut tuli uunista, NAM tuoxuvat ainakii hyville :p Ja eiku niitä syömää! Nii ja vois sitä glögiäkin niitten kanssa ottaa!

Rattoisaa loppu iltaa vuan! :wave:

Siiruli :hug: Muista tosiaan levätä. Toivotaan että vauva pysyy kyydissä vielä pitkään.

Me saatiin eilen mukava ylläri. Mies kävi jossain kirpparilla ja siellä oli joku mies tarjonnut hänelle ilmatteeks ison urheilukassillisen vaatteita. Olis kuulemma heittäny pois jos ei mies olis huolinu. Kassissa oli reilu kasa vauvan vaatteita kokoon 80 asti ja 06-vuoden äitiyspakkausen pussilakana. Lisäks oli paljon naisten vaatteita mut niistä ei ollu mun kokoa tai tyyliä kun yks nahkatakki mitä voin käyttää ens keväänä.
Mies nauro et ihan kun oltais saatu äitiyspakkaus, vaikka ei sitä olla edes ottamassa. Ihan samaa mäkin ajattelin, mut ei ainakaan meidän-06 ätiyspakkauksessa ollut mitää nahakatakkia äidille. ;)
Loput naistenvaatteet mies lähettää Nigeriaan veljelleen, niin että tämä voi myydä niitä.

Makeanhimo vielä tossa joku aika sitten mutustelin melkein joka ilta suklaata!!! Nyt se on vaihtunut jäätelöön se jokailtainen "pakko saada" .... :eek:
Just vedin leffaa katsoessani kaks lautasellista suklaaminttu-jädeä :ashamed:

Talvitakki omalta äidiltäni sain jotain "telttoja" lainaan, saa luvan kelvata, tulee menemään nimittäin paljon rahaa vauvajuttuihin ym niin ei kye äitiystalvitakkia tai mitä tahansa uutta takkia ostamaan nyt.
Masu kasvaa nyt huippuvauhtia, toka lainatakki alkaa kiristymään masun päältä, vielä sit ois sellanen ylipitkä musta talvitakki vuodelta nakki ja lapio, joku karvahöyhen-huppu siinä on
:LOL: Se on se kolmas lainatakki joka luultavasti menee sit loppuun asti, ainakin toivon niin, siinä takissa on kyllä kokoa :kieh:

DoubleTrouble sinun vauvasihan on tosi mukavan kokoisia, minulle sanoi just maanantaina lääkäri NKL:llä että naftit on painot viikkoihin nähden mutta ei liian pienet, toinen oli siis 630 ja toinen 670g, onkohan tyttöjä tulossa kun niin siroja :D Esikoisella sama juttu oli kun häntä odotin, alusta loppuun oli aika siro masussakin ja vielä nykyään 4,5veenäkin on siro pieni prinsessani.
Mutta ihmettelen vaan että yhen netissä olevan raskauslaskurin mukaan mis lukee viikot ja vauvan about painot ym. ja sitten vielä neuvolasta saadun vauvan odotus-kirjasen käyrien mukaan nuo painot olisi just hyvät näille viikoille :eek: Joten en ymmärrä. Noh kaikki kuitenkin oli hyvin ja kuten lääkäri sanoikin etteivät ole liian pieniä. Ja siis mun viikot maanantaina oli 24+6

JouluruokaG savulohi/graavilohi!!! kalkkunarulla, kinkku ja mausteinen sinappi, imelletty perunalaatikko, rosolli , joululimppu , naaaaam, siinä ainakin ne mitä ahtaan lautasen aina täyteen :ashamed:

mitäs muuta... tulis jo se äitiyspakkaus.... ei jaksa odottaa

Siirulille paljon voimia vuodelepoon :hug: :hug:

Kinder- & tiuhti+viuhti 25+1

Ps. sanoinkohan jo että sain jo toisen kerran tyttö/poika veikkaukset. A-vauva näytti edelleen pojalta ja B-tytöltä. Eka lääkäri joka myöskin selvensi minulle että heille tämä ei ole nyt ollutkaan 100% selvää että onko minun vauvoilla yksi yhteinen istukka vai kaksi yhteen sulautunutta ja jotain muutakin joten ihan hyvin voi olla tyttö ja poika.
Lääkäri myöskin nauroi että nyt on sitten vielä lisää jännitystä seuraavaan ultraan tai sitten synnytykseen saakka. :LOL:
Elikkä seuraava kerta on taas 3viikon päästä ja nyt ensi tiistaina olisi neuvola taas :)
Niitä odotellessa...

Huomenta!

Aamupala on syöty, mutta vauveli potkiin niin ihanasti, etten malta nousta ruokapöydästä ihan vielä. :heart:

Onnea kaikille hyvistä nla- ja ultrauutisista

Leena86 Tervetuloa! :) :flower:

ÄitiysIomalainen Ihana nimi, Anton! :heart: Mä olen siis toistaiseksi keksinyt vain tuon yhden nimen, Emil Christian, muut ei millään tunnu olevan sopivia. Oon ehkä hieman vanhanaikainen :ashamed: , mutta mä pidän siitä, että suvussa olevia nimiä jatketaan. Emil (tai Eemeli) on meidän suvussa kulkenut pitkään ja miehen nimi on Christian. Ainoa, vain että mies ei pidä tästä nimen periytymisperiaatteesta :headwall:

Tilasin netistä pinon vaatteita, ja ovat niin ihania! Eilen tuli postissa. Tosin yhdet farkut oli liian isot, niin päivän ensimmäinen projekti on mennä postiin laittaan ne palautukseen ja tilata uudet. :whistle:

Oikein ihanaa päivänajatkoa kaikille!

Siirulille voimia hautomiseen!!!

Minna ja Emil 25+4

Mulla oli eilen illalla mahakipua ja varsinkin ylämahasta poltteli silleen ikävästi. Nukuin aika huonosti ja nyt aamulla, kun piti herätä töihin, kivut ja poltot vaan tuntuu entistä kurjemmilta. Soitin pomolle, että en tule tänään, ja meen käymään työterveyslääkärillä. Pitää alkaa soitteleen sinne päivystysaikaa heti, ku puhelinlinjat vaan aukenee. Vauva ainakin potkii välillä, että se on ihan hyvä merkki..

Voimia siirulille lepoon :hug:

Eilen tuli kelalta lappu, että pakkaus tulee kahden viikon kuluessa. Jee.

Joku muukin kärsii siis jäätelöhimosta kun minä. Meillä on ennen kotona säilynyt jäätelöpakkaus niin kauan että on lopulta pitänyt heittää pois, nyt sitä menis vaikka kuinka :ashamed:

Jotenkin hirveen tukala olo nykyään, hirveen vaikea kurottaa paikkoihin ja tuntuu niin raskaalta kaikki. Toi mahakin vetää jotain omaa kasvua varmaan, ihan järkyttävän kokonen ja esikoista tässä kuitenkin odotellaan.Vielä menee villakangastakki kuitenkin kiinni ja samoin lenkkeilytakki. Molemmissa vielä vähän kasvuvaraa. Sitten pitää ruveta väsäämään jotain telttaa.

Tänään mennään hakemaan pinnasänky kotiin
:heart:

Paranemisia marcelina. Ei oo kivoja noi vatsakivut.

Leena86 tervetuloa :)

Abello 25+0

MLL
Huomenet kaikille! :wave:

Täälä on taas aamupuurot ahdettu napaan ja pitäisi keksiä tekemistä päivän ajaksi, vielä oisi pari viikkoa ennen seuraavaa koulupäivää. Pitkältä tuntuu tää kuusi viikkoa minkä oon pois työharjottelun aikana. Olo on nyt ollu pääsääntösesti hyvä, tosin oon huomannu taas supistelua. Mahaan tulee kiristävä tunne ja oon huomannu oudon tunteen päässä supistuksen aikana, ihan kun pinnistäisi ihan viimistä päivää vaikka en jännitä yhtäkään lihasta. No, lekuri aikaan kaksi viikkoa ja aattelin sinne odotella, jos ei mitään aikasemmasta poikkeavaa tapahdu.

Tällä viikolla odotellaan äitiyspakkausta saapuvaksi ja vakuutuspaperit on postitusta vaille valmiina, että jotain edistystä sentään tapahtuu vaikka niitä vauvantavaroita ei täälä kotona edelleenkään ole :ashamed: Mietin jo, että ottaisiko auton ja ajelisi ite hakemaan ne eteläsuomesta :D Eiköhän niitä joku lähde rahtaamaan kun joulun jälkeen esitän uhkauksen vyöryä mahani kanssa ite niitä noutamaan.... :whistle:

Makeanhimon riivaamille sympatia :hug: Minäkin kävin tossa laskeskelemaan, että joka ilta tulee jotain pikku herkkua napattua vaikka kuin yrittää itseään hillitä. No suon itselleni ne pienet herkut jos sillä vaikka säästyisi mässäilypäiviltä. Sipsejä yritän määrätietoisesti vaihtaa omatekemiin(vähä suolaisiin) popcorneihin, oon jo kolmatta viikkoa ilman!! :D Muuten on näläntunne taas rauhoittunut, ei joudu ottamaan välipala leipiä niin usein kun ennen, voiko se tarkoittaa, että pahin painonnousukausi on ohi, voisihan?? :saint:

Sitten vielä pitkän rimpsun lopuksi POKSPOKS!! Yksi erittäintärkeä etappi saavutettu :)

MLL :heart: Poju 24+0

Siiruli: Voimia sinne teille ja muistahan lepäillä!Toivotaan että pikkunen pysyisi masussa vielä!Niin tosta limatulpasta, mulla se on joskus alkanu irtoilleen yli kuukautta ennen, kun pikkunen on syntynyt!

Leena86: Tervetuloa!

Mä en viel oo noita kelan lappuja saanu täytettäväksi, luultavasti saan sit ens viikolla ne!
Niin eilen käytiin sit ultrassa ja lääkäri tutki ja ultrasi vauvan sydämen perusteellisesti. Meinas jo mulle ja miehelle hätä tulla!Sit rupesi kyselee et onks suvussa ollut sydänvikasia vauvoja, ja sit ihmetteli et mitä ne sillo rakenneultras epäilivät vauvalla olevan, kun on kontrolliultraan laitettu...Sit hoksattiin sanoa et siks laittovat, kun eivät nähneet ultralla koko sydäntä, kun vauva oli niin hankalassa asennossa...
Juu elikkä ultran mukaan terve vauva tulossa, ihanaa!!!Kyllä on helpottunu olo!
=) Ja painoarvio on nyt 553g!Sukupuolta ei sit kysytty, kun halutaan jännätä syntymään asti!
Ja lääkäri tutki myös samalla kohdunsuun tilanteen niiden mahakramppejen takia ja sielläkin kaikki oli kunnossa...

Onkos muilla et hengästyy tosi helposti ja välillä oikein ahistaa vaikkei edes tekis mitään, kun istuu vaan?On kyl muutenki tosi täys olo!!!Sanoivat et on ihan normaalia näillä viikoilla!

anri&masuvauva rv 24+jotai

Meni sit eilen elämä vähän jännäksi, kun menin töistä kotia. Mulla on työmatkaa noin 50 km ja 20 km siitä on suht pientä ja metsäistä tietä, jossa ei kauheesti muuta liikennettä oo. Eilen töistä kotia mennessäni oli jo vähän hämärää, niin hirvi juoksi tien yli ja meni kyllä jo suht läheltä, et jarrut sai lyödä pohjaan. Onneks ehti kuitenkin pois alta ja tiekin oli sula. Mut kyllä jonku aikaa sydän hakkas aika lujaa. Oon mä aikasemminkin jonku kerran hirven nähny, mut niin hyvissä ajoin, että on ehtiny hyvin jarrutella. Nyt se tuli jo vähän turhan lähelle. Tänä aamuna meinas vähän pelottaa töihin tulo, kun aamusin on kuitenkin jo ihan pimeää. Mutta onneks nyt ei hirviä näkyny.

Makeanhimosta on ollu puhetta, mulla se on ainaki ihan mahdotonta. Töis tulee koko ajan mussutettua jotain :ashamed: Vähän kauhulla ootan ens vkon neuvolaa, et paljokohan painoa on taas tullu lisää. Edellisellä neuvolakerralla sitä oli tullu noin. 8 kg koko raskauden aikana... Tuli mulle viimekski reilu 20 kg, mut suht helposti se lähti pois. Toivottavasti nyt käy samoin. Toiveena olis ainaki imettää mahdollisimman pitkään ja sehän se vie kiloja.

Väsyttäny mua on viime aikoina ihan kauheasti. Vaikka olis nukkunu kunnon yöunet, niin silti meinaa töissä niin haukotuttaa. Voiskohan väsymyksen perusteella saada sairaslomaa? :whistle: Tuntuu ettei nyt muutenkaan hirveesti jaksa kiinnostaa tää töissä oleminen. Mut meidän neuvolatädin tuntien, siltä ei kyllä sairaslomaa tunnu kovin helpolla irtoavan. Ite en oo kyllä ikään joutunu aikasemmissa raskauksissa saikkua hakemaan, mutta muilta oon kuullu, ettei sitä helposti saa.

Muuten ei nyt mitään ihmeellistä. Sitä ens vkon ultraa jo kovasti odottelen.

Tipi75 + masuasukki 24+jotain

Glow
Olipas tullu tekstiä, jokseenkin sain luettua mutten ehkä muista enää puoliakaan :whistle:

Eli raskausdementia todellakin vaivaa täällä. Puhtaat märät pyykit on jääny koneeseen yöksi ja kaikkea muuta mukavaa...

VAKUUTUS, mietin pitäisikö mennä nyt pikapikaa ottamaan ennen syntymää vaiko sitten 2 kuisena niinkuin otettiin meidän pikkukakkoselle. Esikoiselle tuli otettua aikoinaan ennen syntymää... Tulee kiire jos meinaan nyt ehtiä 3kk ennen LA.

TALVITAKKI, mä löysin Seppälästä "isojen tyttöjen" puolelta, ihan mun normi 38 koko, mutta oli jotain "great girls" mallia, eli maha mahtuu oikeen hyvin, mutta ei ole muuten yli suuri. Tosin, näillä keleillä, nytkin +5, olen pärjänny semmoisella hyvin venyvällä "softcell" takilla.
Kappahllissa oli siistejä takkeja -50% ja harmittaa etten ostanu!!! sovitin ihan normaalia kokoa ja takin malli oli niin loistava että maha mahtui sinne hyvin, se ois kans ollu just näiden kelien siistimpi takki...
On niin paljon osteltavaa, joulukin tulee että noi omat tarpeensa unohtaa aina ja lasten ym. menee edelle. Uudet kengätkin pitäis ostaa, goretexit mutta niin piti esikoisellekin ja hälle ostin mut ite meen sitte vanhoilla...
Että ei se kovin rikasta ole meilläkään nyt mutta pärjätään. Mä olen kotihoidontuella tammikuuhun asti.
Olen kyllä aina ollu kirppishullu ja ostanu & myyny paljonkin lastenvaatetta ym. =)
Oon todella kiitollinen että appivanhemmat halusi ostaa meille uudet tuplarattaat!! sivoinen summa niihin olis menny. Saatiin nyt joululahjaksi :heart:
Niihin pitää viel ostaa kantokassi. Hakusessa on myös äitiyspakkauksen makuupussi. Haluaisin tämän vuotisen tai viime, tai sitten 05. Harmi että esikoisen (-03) pussi on aikoinaan tullu annettua pois jonnekin. Tokalle en ottanu pakkausta, enkä ottanu nytkään. Meillä oli tokalla joku vanha jostain meille ilmaantunut makuupussi mut se oli mun mielestä aika ruma :ashamed: niinpä se on jo heivattu pois...

Huomenna vika neuvolalääkäri, en kovinkaan paljon sitä odota, on niin tylsät kokemukset niistä käynneistä mutta hyvähän se on tsekata et kaikki on ok.
Sokerirasituksen tulokset saan samalla, kävin maanantaina. Eipä se ollu yhtään paha.

Meillä on kans ASUNNONVAIHTO ruljanssi meneillään. Nykyisessä tänään taas näyttö ja sunnuntaina toinen. Pakko vaihtaa isompaan 3. lapsen myötä. Löytyispä vaan itelle vielä se mieluinen ja fiksu uusi koti!
Ei yhtään houkuttais ottaa kauheesti paljon lisää lainaa, mutta väistämätön pakko.

Hyviä vointeja kaikille

:flower:

Glow& "Oiva" 26+1 heh, keksin masukille nimen.... :D

^hei tosta äitiyspakkauksen makuupussista, mistä te (jotka ootte erikseen tilanneet sen) ootte semmosen hommannut, joku puhui aiemmin jostain tehtaanmyymälästä mutta yritin ettiä infoa netistä ym mutta en löytänyt :( Vai onko jotain nettisivua olemassa mistä ootte tilanneet, puhelinnumeroa? Kun otin vaan sen yhden äitiyspakkauksen mutta ois kiva saada se toinen makuupussi kans kun se sydänpussi on niin hiano =) Mulla on esikoisen vanha 04 vuoden tais olla ni makuupussi, sininen, sehän kyllä kävis jos nää onkin tyttö ja poika :)

Jos sitä itsekin muutaman rivin naputtais kuulumisia, ihan oon tippunu kärryiltä jo aika päivää sitten teidän keskusteluista, ootte niin aktiivisia :wave:

Mutta neuvolas käyty, viikkoja tasan 24 ja kaikkihan siellä oli hyvin. No hb nyt ei nouse toivottua tahtia mutta näin yleisesti. Painoa ei ole tullut yhtään vielä tähän mennessä, sf-mitta oli 23cm eli aika lailla yläkäyrillä mennään. Oli toki eka mittauskerta joten ei kerro mitää ja joku muukin lapsista on ollut meillä yläkäyrillä ja painanut silti vain 3.6kg. Paineet oli hyvät ja kaikenkaikkiaan vauva voi oikein hyvin. Sykkeet oli 160 joka kielis tytöstä mutta en nyt sano mitään kun ei tunteita ole suuntaan eikä toiseen. Äp-pakkauspaperit on pistetty viime viikolla menemään, toivottavasti tulis pian :heart:

Hei, ihan mielenkiinnosta.. (minäkö malttamaton, ehei :LOL: )

Mikä päivä teille on annettu päätös äitiyspakkauksesta ja milloin se postilappu on teille tullut? Meillä päätös annettu 18.11. ja nyt elättelenkin pientä toivetta että josko vielä tällä viikolla.. Mut kaiketiki ens viikolla pitäis siis viimeistään? :)

Vieläkö mahtuu yksi maaliskuun masu mukaan? Mukava lueskella toisten todellakin samassa tilassa olevien juttuja ja jakaa kokemuksia :)

Toinen lapsi on meille tulossa, tuleva isoveli on 2,5 v. LA on 28.3. eli viikkoja nyt 22+3 ja synnyttämään menen Naistenklinikalle. Olen vuodelevossa toista viikkoa supistusten vuoksi, täällä näyttää olevan muitakin joilla samaa vaivaa. Kaikille peukkuja että vauvat pysyvät vielä masussa ihan rauhassa :)

Hellou kaikille! Taas on näköjään paljon täällä tapahtunut!

Itellä kauheet selkäkivut alko viime yönä, heräsin viiden jälkeen ku ihan järkyttävä hermosärky oikeella puolella ja sit alko jo mahaan sattuu. Mies tuli kuuden aikaan kotiin niin sain sitten otettuu panadolin niin helpotti ja lämpöpeiton avulla sit nukahdin. Edelleen herätessä kipee mut ei onneks niin kipee ku yöllä, sillo tuli jo itku vaik en todellakaan kipuherkkä olekaan. Alkuviikko on mennyki sit kovan mahan kaa tapellessa. Lauantain jälkeen maha ei toiminu ollenkaan ennen ku eilen illalla :x Pienimuotoinen tuska oli joo.. Et sellaista. Vauva myllertää ihan älyttömästi mahassa, potkii jo äitin kipeeks asti, varsinki ku oon ite niin pieni ja hentoinen. Painoa on tulle lisää noin 7 kg. Alkupaino 44 ja nyt 51 kg.

Kui nopeesti ootte muute saanu äippäavustuksen? Laitoin tasan viikko sitte hakemuksen nii jokohan uskaltais ensi viikolla odottaa..

Siirulille jaksamisia ja paljon lepoa!

Makeanhimo on täällä ihan kauhee myös! Oon aina ollu makean perään mut nyt tää on tooosi tuskaista välillä ja sit huono omatunto ku ahdan kauheen määrän karkkia syödä
:headwall:

Hemoglobiinista on ollu tääl myös puhe, niin itellä hb ekalla neuvolakäynnillä 135 ja viime viikolla 122 niin neuvolan täti oli sitä mieltä et jos vähänki laskee nii alotetaan lisärauta.

Jännä muuten seurata miten erilaisia käytäntöjä on kipujen jne kanssa. Et jos soittaa neuvolaan niin miten toimitaan. Meillä jos soittaa kipujen ja supistusten takia neuvolaan niin heti lääkärin tarkastus automaattisesti. Tai välittömästi äippäpolille. Itellä ollu ainakin paljon turvallisempi olo ku tietää et apua saa varmasti heti.

Mut nyt lämpöpeiton alle hautoo kipeetä lonkkaa. Meil on ihana kissanpentu ollu viikon jo joten sitä saan nyt saikulla hoitaa. Raukalla oli tullessaan silmätulehdus, hengitystietulehdus ja korvapunkki joten kuukauden antibiootit on menossa :(

LM & pirpana 23+2

Heips, täällä esikoistaan odottava LA 29.3. ilmoittautuu mukaan. Nyt siis mennään viikoilla 22+ ja saikulla makaan-jalassa todettiin reilu viikko sitten laskimotukos, jonka ansiosta piikittelen verenohennuslääkettä (Klexane) masuun ja olen siis 3vkoa saikulla. Onkohan muita saman kokeneita täällä?
Muilta osin ihan hyvin menny raskaus, asukas potkii kovin ahkerasti ja sen ansiosta jaksaa tätä saikkuakin paremmin ;)

Yhteistyössä