*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* marraskuussa

MLL
Huomenet!

Täälä on monella ollut kipuja ja supisteluja, jaksamista niiden kanssa ja käykää tutkituttamassa, jos yhtään mieltä painaa :hug: Mulla on silloin ennen puolta väliä kipeitä supisteluja ja kyllä pelotti, muutaman kerran lääkärissä niiden takia kävin ja se rauhoitti aina mieltä kun tiesi, ettei se pieni ole sieltä liikkeelle lähdössä. Voisin omalla kohdallani sanoa, että itkeskely ja stressaaminen pahensi asiaa. Lekuriin mars siis neidit/rouvat :) Nyt mulla on taas välillä kiristellyt mahaa, mutta kipuja siihen ei ole liittynyt niin en ole ollut huolissani, varmaan kun täälä reissussa on niin paljon tullut maleksittua kaupungilla jne. niin rasituksesta johtuu ja helpottuu kun pääsee kotiin huilaamaan.

Hierojalle oisi niin ihana päästä! Onneksi mies välillä hieroo niskoja ja se helpottaakin, mulla kun ei mitään ihan kamalia jumituksia ole ollut. Nyt pitää alkaa laittamaan meikkiä ja valmistautumaan päivään kaupungilla, vaihteeksi, tänään on viiminen reissupäivä, ensi yönä junalla kotiin miehen ja koirien luo :heart:

MLL :heart: 23+2
 
Perjantaita :)

Sef; Onnea uuteen kotiin :flower:

Mobicilla epäonnea auton kanssa, onneksi tosiaan et ollut liikenteessä jarruttomalla autolla!! Olisi voinut käydä paljon pahemmin :(

Lillastina; Hyvä että viime yö oli jo parempi! Toivottavasti pääset lääkäriin tsekattavaksi mielenrauhan vuoksi :hug:

Mamali; Onko siulta verenpaineita mittailtu viime aikoina? Miehen sisko kertoo, että kohonnut verenpaine tuntuu hänellä juuri kuvaamallasi tavalla.

Tervetuloa Enna ja Praemorior =)

Ninarinsessa; Kiva että muillakin on näitä velanmaksutavoitteita raskausajalle :) Meillä on tavoitteena päästä autolainasta ensi kesään mennessä ja yritetään suunnata kaikki irtoava raha ylimääräisiin lyhennyksiin, jotta lainasta/kuukausierästä päästäisiin pikaisesti eroon. Ihan vauvan syntymään mennessä se ei tule onnistumaan, mutta ehkä ensi kesänä viimeistään =)

Katariina; Olen käynyt hierojalla n. kolmen viikon välein ja olen toistaiseksi pystynyt olemaan mahallaan, mutta kohta se on varmasti mahdotonta. Hieroja sanoi että sitten voisi siirtyä kyljelleen. Teen istumatyötä näyttöpäätteen edessä, joten hieronta pitää niskat kunnossa ja päänsäryt poissa.

Ja omaa napaa =) Istumatyöstä puheen ollen viime aikoina on alkanut kroppa tosiaan väsymään kokopäiväiseen istumiseen, vaikka työn ohessa yritänkin liikuskella tasaisin väliajoin ja pitää pientä taukojumppaa. Selkää ja kylkiä vihloo iltapäivästä ja tuntuu eikä jaksais istua :(

Suppareista puheen ollen täällä niitä on myös ollut jo useamman viikon ajan. Kävellessä varsinkin. Mikä hassuinta, iltaisin maha on ihan omituisen mallinen. Johtukohan harjoitussuppareita vai mistä, mut massu on mallia neliö. Ihan kun olisin niellyt jättikokoisen rubikinkuution :LOL: :LOL: No, ei liene vaarallista =)

Ihanaa, perjantai!!! Ja huomenna on aika kasvohoitoon..miehen lahja 10-vuotisen yhteisen taipaleen kunniaksi :heart: :heart: Tulee enemmän kuin tarpeeseen!!!!!!

Miimon ja Hengari-Hertta 23+6
 
Lillastina: Mun oli pakko tulla kommentoimaan, kun itellä tuli myös yks ilta lenkin jälkeen tollasia mahakramppeja, kesti jotai 30 min ja sen jälkeen loppu. Onko sulla ummetusta, et voisko siitä johtua nuo krampit?KUn mulla niitä on aina enemmän kun ei maha oo oikein toiminut...

Hierojalla: Oon yrittänyt käydä säännöllisesti(mulla kun tuo selkä on tosi huono, skolioosi todettu niin välillä äityy tosi kipeeks) ja nyt maanantaina istuin tuolilla hieronnan ajan, mut mulla nuo liitoskivut niin pahoja että tuntu välillä sen puoleen hankalalta!
 
Heippa!

Enna-86, Praemorior Tervetuloa! :flower:

Kiitos oikein paljon vastauksista harjoitussupistuksista!! :flower: :heart:

katariina :hug: Toivottavasti olosi helpottuu!

LillaStina Voi, kuulostaapa rajulta! :hug: Mutta hyvä, että sait nukuttua!! Kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä lääkäriin, mennä jopa näytillekin. Toivottavasti kaikki on kunnossa!! Toivottavasti oli "vain" ummetusta...

sef Onnea muuttoon ja uuteen kotiin!

Paljon voimia ja hyvää vointia kaikille huonovointisille ja sairaille!! :flower:

(.) Täällä ei sen kummempia. Yöllä heräsin aamu-4 aikaan, koska oli nälkä. Huomasimpa, että pikkuinen oli hereillä ja kovasti potki ja nyrkkeili. :heart: :heart: Onkohan siitä tulossa yökukkuja, kun olen aikaisimpinakin öinä tuon huomannut...

Mulla on menossa muuten vaan yksi jouluprojekti. Tänään on ensimmäinen harjoitus tehdä imelletty perunalaatikko, ja nyt se on uunissa. Saa nähdä kuinka onnistuu.

Minna ja pikkuinen 24+6
 
huomenta!

parempi päivä tästä päivästä, pakko tulla! sanoin eilen miehelle,. että nyt tarviin kuulla paljon "rakastan sua". se meillä jotenki jääny tosi harvakseen sanomisiin, mutta nyt ku sanoin siitä miehelle ni on soitellu välillä vaan sanoakseen rakastavansa ym :) se jo tekee paremman olon..vaikka tietää että toinen rakastaa, niin silti se tuntuu hyvältä kuulla se..

tänää heräsin ihan järkyttävään päänsärkyyn taas, onneks on synkkä päivä, koska kun aurinko paistaa niin se vaan pahentaa kipua..koneestakin piti näyttö laittaa ihan himmeelle.. ja närästää...ihan liikaa.. eikä rennie kyllä tunnu auttavan ihan hirveesti, pieneksi hetkeksi aina vaan..

ihania te tytöt kyllä ootte kun jaksatte tsempata :heart:

uusille tervetuloa, täällä on kiva porukka kasassa kun saa avautua ja aina ymmärretään. mies tossa sano aamulla mulle et mun tarttis mennä hierojalle..se vaan unohti että meillä ei oo rahaa :D

lillastiina kuulostaa tutulta noi krampit, öisin niitä varsinki tullu, ihan ku liitoskipuja, mutta ei vaan lopu vaan jatkuu ja jatkuu..kamalaa!!

huimaus kans tullut mun ilokseni nyt tosi kovana, pelottavanakin välillä..tässäkin ku vaan istun ja käännän päätä ni ihan heittää kunnolla päässä.. :/

mutta eilen ja yöllä pikkuäijä on ainaki ollu aktiivinen, se sentään piristää aina :heart: :heart: välillä ihan kutittaa sen liikkeet, ja eilen potki virtsarakkoon varmaa tunnin putkeen, ni sain juosta kokoajan vessassa sen takia :D muutenki kyllä oon ihan vessan orja, ei kauan pysty olee käymättä..yöllä ainaki kaks kertaa ja päivällä sitten melkeen kokoajan.. nice :D

pusuja teille :hug:

 
No niin minäkin ajattelin ensin liitoskivuiksi, mutta ei edellisessäkään raskaudessa tullut ihan näin pahoina... Valitettavasti ei ole ummetusta :( Selittäis kipuja paljon...
Mutta ylläripylläri, ei kukaan halua taaskaan vastata arvauskeskuksesta... Joten ei tartte siis mennä... No pitää mennä käymään synnärillä viikonloppuna, jos tulee vielä jotain. Sinne onneksi pääsee aina, eikä tartte miettiä. Tää on varmaan tuota pirun possunuhaa, kun kaikkien pitää mennä koko ajan lekurille pienimmästäkin oireesta. Pienillä paikkakunnilla sen huomaa. Kun ei ole kuin yksi lekuri ja sairaanhoitaja tänäänkään siellä, niin ei kukaan ehdi vastaamaan noiden nuhalaisten takia.

Onneksi pieni poju on niin ymmärtäväinen, että leikkii tuossa lattialla yksinään tyytyväisenä ja antaa äipän torkkua sohvalla :heart: =)
Ja ei hermostu, kun äiti ei jaksa oikein kantaa mihinkään vauvan takia...
 
miimon, Joo, samoin, munkin suosikki! :p Jostain ihmeen syytsä sitä vain on niin vaikea aina saada onnistumaan. Mä kun en suostu laittamaan siirappia tai muuta "keinotekoista", jotta imeltyis.

LillaStina Toivotaan, ettei tule tarvetta sulle mennä ylimääräiseen tarkastukseen. Mutta, mene ihmeessä, jos vielä toistuvat nuo kivut.

katariina On sulla ihana mies!

Jemppi Ihanaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jemppi:
Tulin toivottamaan pikaisesti kaikille ihanaa viikonloppua :wave:

Äippäpakkaus on tullut tänään postiin! Eli ei muutakun hakemaan ja hypistelemään ;)

Jemppi & Aapo 23+3
Jemppi, tuliko sulle siitä ilmoitus lappusella kotiin, että voit noutaa postista vai mitenkä? Määääki olisin halunnu tänään, mutta ei oo ainakaan mitään lappusta tullu postista.. Ei sitä pakkauksen kulkuakaan voi kait seurata mistään postin sivuilta?

 
marcelina Mä sain joo postista noutolapun kotiin. Olin ihan yllättyny miten nopeesti se tuli. Päätös oli tehty 13.pv ja postiin lähtenyt maanantaina ja tänään jo tuli siitä ilmoitus :eek: ..ei sillä ei mua haittaa :LOL: Mä en tiedä voiko sitä seurata mistään postin sivuilta..ei kai.. Mulla tuli vaan se kelan ilmotus, että päätös tai postituspäivästä pistäs olla pakkaus mulla 2 viikon sisällä...
 
Hyvää viikonloppua kaikille :flower: =)

Tänään tuli postissa päätös KELA:lta , parin viikon kuluessa pakkaus on postissa :) :) Tulis aiemmin en malta odottaa :D

Tänään kävimme ostamassa pinnasängyn!!! :heart: :heart:
1 näin alkuun, toinen sitten myöhemmin.


:xmas: Joulukin lähestyy :xmas:
Odotan eniten niitä jouluruokia ja sitten esikoistypyn riemua kun saa avata lahjoja :heart:
Vauvoillekkin varmaan luvassa tuttipulloja ym. kivvaa :D
Myö aikuiset ollaan tänä jouluna ilman lahjoja, tosin mieheni ja minä annamme omassa kotona toisillemme lahjat mutta mummolassa saa lahjat vain esikoiseni ja sitten minun pikkusiskoni joka on vielä nuori (15v) joten hänelle luvattiin vielä lahjoja :D B)

Eipä tässä muuta ihmeellistä , :hug: kaikille voimia tarvitseville ja kaikille muutenkin onnea loppuodotukseen :flower: Olen jo täysin hullaantuneena täällä, näin eilen kummityttöni pitkästä aikaa (iältä 9kk) ja oli niin kaunis vauveli joskin vähän isompi vauveli mutta kuitenkin.
Menispä aika nopeesti.... :LOL:

Vielä on aikaa laskettuun aikaan
Kinder- & tiuhti+viuhti 24+3
 
Jemppi, no mä muistelinkin, että meillä oli kela tehny samana päivänä päätöksen, eli 13. päivä ja siksi ajattelinkin, että ku kerran sä sait sen pakkauksen, niin mulleki olis tullu. Ehkä se tulloo sitte maanantaina.. *malttamaton* :D

Mä sain kans siis sen kelan lähettämän päätöksen siitä, että tulee kahden viikon sisällä.
 
Täällä supistelee jo ihan päivittäin niin että ihan henkeäkin salpaa, kipuja ei silti ole. Vauva potkii ihan kunnolla ja tuntuisi olevan pää alaspäin koska potkut tulee pääasiallisesti huonosti (etukenossa) istuessa kohti kylkiluita.

Kohdun pohjan korkeus mietityttää, mielestäni se on näille viikoille liian korkea, mutta vauvahan on ainakin viikon edellä tota laskettua.

Eipä kummempaa, elämää täällä yritän järjestellä jollekkikaan mallille, monet asiat solmussa (kuten nikkikin kertoo :D ) mutta eiköhän tämä tästä taas. :heart:

vkothan on 23+5 :wave:
 
Heipparallaa!

Neuvolassa käytiin aamusta ja muuten kaikki oli hienosti, mutta painoa on alkanut kertymään :ashamed: ! Viimeisen kuukauden aikana on nyt tullut kilo viikossa, joten pitänee alkaa vähän kattoon mitä mättää suuhunsa. Aiempina kuukausina on tullut 250-550g/viikko vauhtia, mutta nyt sitte tosiaan vedin pohjat. Lähtöpaino mulla on ollut melkosen matala, joten sen suhteen ei ole huolta. Mietityttää vaan, että jos tämä tahti jatkuu niin tulee pian tukalat oltavat. Onko teillä muilla paino spurtannut nyt n. 19-24 viikoilla?

Hb oli noussut edelleen, nyt oli 115, jes =). Verenpaineet oli hyvät ja pissa puhdas. Verensokeri myös ok (5,2), olin vähän ennen syönyt aamupalankin joten ei ollut edes paastoarvo. Pikkuisen sykkeet löytyi, olivat reilun 140:n luokkaa.

Sf-mitta mulla huitelee edelleen omia teitään, oli nyt 24cm ja viikkoja tänään siis 24 tasan. Eipä tuo terkkari edelleenkään ollut siitä huolissaan, kun ultrassa vaavi kuitenkin vastasi suurin piirtein viikkoja (itse asiassa rakenneultrassa vaavi oli koneen mukaan kahta päivää "nuorempi" kuin la). Kertokaapa muutkin mittoja ja mitä teille on puhuttu tuosta sf-mitasta. Ei kai siitä huolestua tarvi? Ekakertalainen on ihan pihalla taas :saint:

Kelan laput saatiin tänään ja taidampa alkaa illan päälle kattelemaan ja ehkä jo innoissani täyttelemäänkin :D

Kaikenlaisista kivuista ja suppareista kärsiville tsemppiä :hug: . Mulla ei ole ollut mitään tuollaisia tuntemuksia. Silloin alkuraskaudessa (tais olla joskus rv12-18) mulla oli alavatsalla juilimisia, mutta olivat vissiin niitä kohdun kasvukipuja. Onneksi menivät nopeaan levolla ohitte.

Närästyksestä joku puheli aiemmin. Mullahan äityi tuo närästys niin pahaksi jo reilu viikko sitten, että pyysin reseptilääkettä. Meillä oli th:n kans jo ihan ekalla neuvolakäynnillä puhetta siitä, että mulla on ollut jo ennen raskautta närästysvaivaa. Ei tosiaan renniet enää auttanut ja koko ajan oli kurkkutorvi tulessa niin sain reseptillä Omeprazol nimistä närästyslääkettä. Se vissiin jotenki estää sen mahahapon erityksen. Eihän sitäkään suositella raskaana oleville, mutta kai siinä on punnittu haitat ja hyödyt. Sekään ei ole loppuunsa terveellistä, että mahahapot polttaa ruokatorven yms. Ties vaikka jonku mahahaavan sitten saa. Kantsii ottaa puheeksi neuvolassa, jos on ongelmia. Mulla alko se pahenemaan ja paheni niin, että se alkoi jo heti aamulla. Alussa se oli vaan maate mennessä, mutta lopuksi sitten pelkkä istualleen olo nostatti tavaraa suuhun. Hyi. Nyt kun on tuo lääke, niin eipä ole närästänyt! B)

Mukavaa viikonloppua kaikille. Mie taidan heittäytyä hetkeksi sohvalle lepäileen =)

Mimmurainen & ötikkä 24+0 *pokspokspoks*

 
Alkuperäinen kirjoittaja Abello:
momtoo: Lasketaan vuoden 2008 tulojen mukaan, ainakin näin kela mulle puhelimessa sanoi.

Kiitos abello vastauksesta! Hieno juttu, että 2008 tulojen mukaan :wave:

LillaStiina
harmittaa, kun arvauskeskus ei pysty vastaamaan tarpeeseen. Kyllä pitäisi päästä lääkäriin, kun on aihetta. Sitten vain päivystykseen viikonloppuna, jos siltä tuntuu :wave:

Minna ja Miimon täällä myös yksi imelletyn perunalaatikon ystävä! Meilläkin äitini on aina tehnyt sitä. Jos kokeilis tänä vuonna...

Tapasin 1 vrk "vanhan" sukulaisvauvan ja hän on aivan suloinen :heart: Olen jo miettinyt omaa synnytystä tämän pienokaisen tullessa maailmaan.

Hyvää perjantai-iltaa kaikille!

momtoo ja pikkukakkonen 24+5
 
miimon Eipä oo verenpaineet kovin korkeella: 102/62 oli pari viikkoo sitte, ja tätä jympsytystä on jatkunu ny melkeen kuukauden... :(

Harmittaa kun tota 4D-ultraa ei meilläpäin ole missään, pitäis vissii lähtee kauemmas jos haluis. Himottas kyllä kun meillä ei oo ko se viikon 12 ultra, aiemmin oon käyny 2-3 krt/raskaus. Tiitu87, missäs päin sie kävit ja oliko minkä hintanen?
 
Uusille tervetuloa ja kaikille tarvitseville :hug:
katariina00 Ymmärrän erittäin hyvin tuon,et varsinki ajoittain palaa pinna siihen et rahaa on liian vähän,niin tuttua..

Mullaki ilm.raskausdementia ku en muista taas mihin kaikkeen piti kommentoida :D

Meillä pitää vielä hommata vaikka ja mitä tavaraa.Pakkaus rahoilla ne tuplarattaat,sitte joulun jälkeen kaks kaukaloa ja kaks sitteriä ja pinnis hakea kaverin luota.Vaatetta varmaan on ihan kivasti ja lainaanki saadaan kavereilta,meillä ku on tässä lähiporukassa tapana kierrättää :)

Omaa (.) Torstaina kävin lähetteellä ä.polilla,ku on ollu välillä aaltomaista selkäkipua ja jonkulaisia supistuksia.No kaikki näytti vauvoilla olevan hyvin ja alakerrassakaan ei mitään ollu tapahtunu,hyvä niin.
Nyt vaan mietin,et ku mulla särkee non stop päätä (Nyt ainaki ymmärrän Jemppiä ) Ihan lamaannuttava pääkipu ja nyt ollu pakko ottaa panacodeja,mutta ei enkään auta,vähän kyllä joo helpottaa.Niin en mie taas kehtaa neuvolaan soittaa ja kysyä lääkärille pääsyä,jos kehtais soittaa ens viikolla sit tk:een,jos ei ala helpottaan..
Ja turvotusta on alkanu kans tulemaan,jalat ei ole iltaisin enää kovin kauniit.
Sori valitus omanapaisuus,tympii vaan tämä pääkipu jo aika paljon.

Mie en muuten malta odottaa,et ois jo synnytyksen aika.Siis siinä mielessä,et oisin ihan valmis jo nyt saamaan nyytit ja pääseen näistä vaivoista.Mie en tarttis 9kk:tta valmistautumiseen :D Mutta toivottavasti nämä kumminki saa vielä kasvaa pitkään tuolla mahanahan suojissa :heart:

Nystis ja pikkuset 24+1
 
MOI!

Järkytyksekseni tänään hoksasin et multa on tästä raskaudesta kaks viikkoa hävinnyt jonnekkin kokonaan huomaamatta :eek: Katsokaapa millä viikoilla mä oon viimeks päivittänyt tätä raskautta... oikeasti viikkoja onkin jo 24+3 :eek: :heart: Uskomatonta miten voi käydä tuollalailla ja vielä kun täällä käy kohtuu aktiivisesti kirjoittamassa ja laittaa aina viikko merkinnän perään niin siltikin voi käydä näin :eek:

Ja sit mitä tapahtuikaan tänään ihan yht'äkkiä!!??Iski hillitön pesänrakennusvietti ihan puuntakaa ja nyt oon kuumeisesti pohtinut et näänköhän mä unta vai oonko ihan sekaisin :eek: ??
Ois niin hillitön halu kantaa varastosta ensisänky tänne makkariin ja tehdä sille tilaa:) Joo, joo pitäkää vaan hulluna:)Onkohan se oikeasti ihan hullua kun viikkoja on kuitenkin vasta noin vähän???
Aikaisemmin tällästä ei oo käynyt ees mielessäkään ja olinkin jo vähän ajatellut että oisin laittanut ne vasta helmikuussa tai jotain mut tää pää taitaa olla ihan hormonimyrskyn vallassa.En pitäis tätä yhtään outona ajatuksena jos masussa ois kaks asukasta joilloin voisin olla varma et ne syntyy ennen laskettua aikaa ja vois olla et viimeiset viikot oisin hyvinkin liikuntarajoitteinen mutta nyt... ohhoh:)

Noista viikoista vielä räpätän;) (koittakaa kestää tai hypätkää yli)
eilen kun kävin täällä lukemassa niin katsoin yhden kirjoittajan viikkoja joita oli 24 kasassa ja ajattelin et kumpa mullakin ois jo noin paljon:)No joo ja oikeastihan niitä on.

Jospa nyt lähden teitä riivaamasta näillä ihme höpinöilläni.

Metsätähti ja onnenjyvä 24+3
 
Mä meen tänään maalaa pinnasängyn ja huomenna laitan sen paikoilleen :whistle: Tosin johtuu myös siitä että lääkäri ennusti tän syntyvän etuajassa ja mun olevan loppuajan sänkylevossa, sillon tuskin tehdään muuta ku maataan :saint:

Mysti 23+5
 

Yhteistyössä