Heipparallaa!
Neuvolassa käytiin aamusta ja muuten kaikki oli hienosti, mutta painoa on alkanut kertymään :ashamed: ! Viimeisen kuukauden aikana on nyt tullut kilo viikossa, joten pitänee alkaa vähän kattoon mitä mättää suuhunsa. Aiempina kuukausina on tullut 250-550g/viikko vauhtia, mutta nyt sitte tosiaan vedin pohjat. Lähtöpaino mulla on ollut melkosen matala, joten sen suhteen ei ole huolta. Mietityttää vaan, että jos tämä tahti jatkuu niin tulee pian tukalat oltavat. Onko teillä muilla paino spurtannut nyt n. 19-24 viikoilla?
Hb oli noussut edelleen, nyt oli
115, jes =). Verenpaineet oli hyvät ja pissa puhdas. Verensokeri myös ok (5,2), olin vähän ennen syönyt aamupalankin joten ei ollut edes paastoarvo. Pikkuisen sykkeet löytyi, olivat reilun 140:n luokkaa.
Sf-mitta mulla huitelee edelleen omia teitään, oli nyt 24cm ja viikkoja tänään siis 24 tasan. Eipä tuo terkkari edelleenkään ollut siitä huolissaan, kun ultrassa vaavi kuitenkin vastasi suurin piirtein viikkoja (itse asiassa rakenneultrassa vaavi oli koneen mukaan kahta päivää "nuorempi" kuin la). Kertokaapa muutkin mittoja ja mitä teille on puhuttu tuosta sf-mitasta. Ei kai siitä huolestua tarvi? Ekakertalainen on ihan pihalla taas :saint:
Kelan laput saatiin tänään ja taidampa alkaa illan päälle kattelemaan ja ehkä jo innoissani täyttelemäänkin
Kaikenlaisista kivuista ja suppareista kärsiville tsemppiä :hug: . Mulla ei ole ollut mitään tuollaisia tuntemuksia. Silloin alkuraskaudessa (tais olla joskus rv12-18) mulla oli alavatsalla juilimisia, mutta olivat vissiin niitä kohdun kasvukipuja. Onneksi menivät nopeaan levolla ohitte.
Närästyksestä joku puheli aiemmin. Mullahan äityi tuo närästys niin pahaksi jo reilu viikko sitten, että pyysin reseptilääkettä. Meillä oli th:n kans jo ihan ekalla neuvolakäynnillä puhetta siitä, että mulla on ollut jo ennen raskautta närästysvaivaa. Ei tosiaan renniet enää auttanut ja koko ajan oli kurkkutorvi tulessa niin sain reseptillä
Omeprazol nimistä närästyslääkettä. Se vissiin jotenki estää sen mahahapon erityksen. Eihän sitäkään suositella raskaana oleville, mutta kai siinä on punnittu haitat ja hyödyt. Sekään ei ole loppuunsa terveellistä, että mahahapot polttaa ruokatorven yms. Ties vaikka jonku mahahaavan sitten saa. Kantsii ottaa puheeksi neuvolassa, jos on ongelmia. Mulla alko se pahenemaan ja paheni niin, että se alkoi jo heti aamulla. Alussa se oli vaan maate mennessä, mutta lopuksi sitten pelkkä istualleen olo nostatti tavaraa suuhun. Hyi. Nyt kun on tuo lääke, niin eipä ole närästänyt! B)
Mukavaa viikonloppua kaikille. Mie taidan heittäytyä hetkeksi sohvalle lepäileen =)
Mimmurainen & ötikkä 24+0 *pokspokspoks*