*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

anri82 :hug:

Abello se siis todennäköisesti seisoo koska mä asun itä-Suomessa tääl Kuopion lähettyvillä ja se varasto on varmaan jossain etelä-suomessa mistä ne lähtee.

LillaMy83 voi miten ihanaa kun saatte niin paljon vauvan tavaroita, siinä säästää melkoisen summan rahaa.

MLL ei tuo vielä paha hinta oo Emmaljungistä kun monesti jo pelkkä lähtöhinta on yli 700e Ja mä itse ostin esikoiselle 500e yhdistelmät ja ne on tosi hyvässä kunnossa vieläkin eikä oo pelkoa etteikö kestäis hyvin vielä tän kolmannenkin ja sen jälkeen voi antaa ne hyvillä mielin tutulle tai sitten myydä edullisesti pois.Mä oon sitä mieltä et hyviin vaunuihin kannattaa satsata varsinkin jos toiveissa häämöttää vielä toinen.

Mut nyt täytyy poistua ruuan laittoon :wave:
 
Tervetuloa nowa :wave:

Me satsattiin vaunuihin ja turvakaukaloon ihan sievoinen summa. Vähän yli 900e yhteensä. Mutta mä uskon, että ne säilyy pitkään seuraaville lapsillekkin jos niitä suodaan tai sitten ne voi myydä.

Ihanaa kun on perjantai ja huomenna voi nukkua pitkään. Heräsin viime yönä viideltä vessaan ja en saanut unta enään sen jälkeen. Pyörin sitten pari tuntia kunnes kello soi ja nyt on ihan silmät ristissä.

Hauskaa perjantaita kaikille B)

Abello 26+3
 
Nowa, tervetuloa vaan!

Täällä on viime yönä nukuttu huonosti. En vaan saanu unta. Nukahdin kolmelta ja heräsin ilman kelloa kahdeksalta siihen ku näin synnyttämisestä unta ja sit säikähdin ku vauva alko mahassa potkii niin luulin unissani et oikeesti alkaa syntyy :LOL: Sit en saanu aamulla enää unta vaan suuntasin koneelle maksaa laskuja ja tilailee joululahjoja kun tuli ne palautukset.

Ensi viikolla ajattelin englannista tilailla vauvajuttuja, ainakin sitterin ja mobilen. Veljeltä saan kuulemma joululahjaks sit ton bolakorun :heart:

Riitelyä taitaa useammilla olla vähä ilmassa :/ Meil kans tulee tyhmiä riitoja tai oikeestaan vaan sellasta pientä sanasotaa kaikista ihan älyttömistä asioista. Ite ku oon kipee tai väsyny nii äkkiä palaa pinna, mut onneks ne menee yhtä nopeesti ohi ku ovat alkaneetki ;) Onneks aina pystyy keskustelee kaikesta nii tulee aina sovittua eikä jää mikään kaihertaa. Et kyllähän tää kaikin puolin on stressaavaa aikaa, raha-asiat pitäis järjestellä jne...

Jeps.. Tänään pitäis olla ihan kiva päivä tulossa. Lähdetään pitkästä aikaa viettää laatuaikaa yhdessä shoppailun merkeissä :) Molemmat sai palautuksia niin pitää se jotain kivaa käydä ostaa. Ainakin toinen televisio! Ja tuulikaappiin on meillä kaikki kalusteet rakentamisen jälkeen ostamatta nii kai niitäkin pitäis käydä katsoo.

Illal sit ajetaan 70 km ja mennään anoppilaan yöks ja huomenna sit minun vanhempien luona käydään. Toivottavasti ei tiedossa kauheeta hössöttämistä. Oon jo miljoona kertaa saanut todeta etten ole mikään invalidi enkä kaipaa mitään erityiskohtelua, mut välillä tuntuu ettei vessassakaan saa käydä jos joku ei o vähintään kädestä pitämäsä
:LOL: Eli toivon itselleni pitkää pinnaa täksi illaksi!

Mut nyt suihkuun ja lisää kahvia ja sit potkin miehen ylös ku se on tänään pekkasvapaalla!

LM &Pirpana 24+4
 
MLL
Metsätähti yhdistelmiksihän noi oisikin tosi halvat, mutta kyseessä on siis pelkät kuomurattaat. Ajattelin pärjätä pelkästään niillä (sinne sitten lämpöpussi tai pehmeäkoppa) ja ehkä hommailla parvekkeelle jotkut käytetyt vaunut. Mutta niinkun tuli jo todettua, niin oisihan ne ainakin sitten kestävät ja täälä pohjosessa tota lunta kuitenkin yleensä vielä on, niin pitää olla isot pyöeät ja muutenkin hyvät työntää kun ulkoillaan paljon.
 
Enpä ole aikoihin ehtinyt tänne kirjotella, lukemassa olen kyllä joskus käynyt. Paljon on sattunut ja tapahtunut, erityisesti on koskettanut Sunburnedin kohtalo :'( .

Täällä odotus on edennyt varsin mallikkaasti, varsinaisesti en edes huomaa olevani raskaana. Paino nousee melkoisen maltillisesti, alle 4 kiloa tullut toistaiseksi, vaikka ei se lähtöpainokaan mikään iso ollut (BMI 19).

Suonikohjuja päivitteli Dominique. Mullakin oli ekassa raskaudessa vaan yksi pienen pieni läntti, joka lähti pian pois. Tokassa oli molemmin puolin oikeaa polvea siniset läntit, jotka myös hävisi synnytyksen jälkeen. Nyt sen sijaan vasemman nilkan nuppiluun ympärystä on ihan sininen ja oikeassa jalassa verisuonet on niin pinnassa kun vaan voi olla. Suonikohjumaisia länttejä onneksi vaan polven molemmin puolin ja yksi sääressä. Saa nähdä mihin tämä vielä kehkeytyy, hirvittää ihan hirveästi!!! En varmaan koskaan enää käytä sandaaleja tai capreja, hameesta nyt puhumattakaan! Miehelle kun tätä yksi ilta rutisin, niin tuopa kuvitteli, että hän joutuu nyt mulle kustantaan suonikohjuleikkauksen kompensaationa "menetetystä kauneudesta". :D

Vaunuista kun on ollut puhetta, niin ajattelin, että meidän molemmilla lapsilla käytetyt Gesslinet saa vielä kelvata hyvästi. Lisäksi tilasin myös tuplarattaat elämää helpottamaan.

Onnellista odotusta ja hyviä vointeja kaikille maaliskuisille!

t: Ompus ja Pyryharakka 24+5
 
Nyt on nukuttu vähän ja hui ku heikotti ja tärisytti herättyäni.. inhottavaa, sit söin ja ehkä tää tästä helpottaa..

Tervetuloa mukaan vaan Nowa :flower:

tiiättekö hei kuinka tarkkaa toi on et se sokeritesti ois just viikosta 26 eteenpäin? ku mä vaihdoin mun ajan se tulee olee nyt sit viikolla 25+6? ei kai se niin tarkkaa voi olla :D kysyin sielt labrasta ku soitin ni ei hän tienny mitään kuulemma..

kohta mieskin tulee kotiin, heräsin itseasiassa siihen ku soitti et pääsij o töistä :) pitäis veljen pojan hiukset leikkaa nyt viikonloppuna, simmonen päälle 1v just kävelemään oppinu vesseli :heart: veljen hiukset leikkasin jo aamusta :)

rattaat on meillä viel ihan hakusessa..vähä mietin et ostettais vaan jotku kuomurattaat ja sinne pussi sitten..tai toinen vaihtoehto et jotkut yhdistelmät, mutta jotenki oon ihan sillä kannalla et haluan pehmeen kantopussin joka tapauksessa.

jätskiä tekis mieli ottaa mutta ku just söin ja tulin niin täyteen että tiiiän, että mulle tulee vaan entistä pahempi olo jos jätkiä vielä tähän päälle vedän. ei oikee vatsaan meinaa mahtua mitään nykyään ilman et tulee ällötyspöllötys olo! :x

mutta hei, magnesium ja rauta on auttanu, ei oo enää lihaksissa simmosta kokonaisvaltaista väsymistä ja voimattomuutta ja toiseks öisin ei jalat kramppaa. oon oikee tahallani kokeillu ärsyttää jalkoja yöllä kun heräät mut ei oo yhtää samanlaista ku ennen. IHANAA!!!



 
Tottakai uudet otetaan mukaan, tervetuloa nowa :flower:

Kunhan ehdit niin ilmoittele ainakin tuo laskettuaika niin saan lisättyä sinut tuonne listalle.
Halutessasi voit ilmoittaa myös monesko lapsi on tulossa, synnytyssairaalan, ikäsi ja vauvan sukupuolen jos tiedossa :)

Hyvät viikonloput kaikille!
Pippa 25+6
 
Tervetuloa nowa!

Mitään ostoksia ei oikein olla vielä tehty, pari vaatetta vaan. Vieläkin on se tupa etsinnässä, niin ei viitsi alkaa sisustaa toivon mukaan pian vanhaa kotia. Eikä vaunujakaan olla mietitty. Eikä nimeä... Tulee varmaan lopussa kauhea paniikki kaiken suhteen.

(.)
Nyt on pari päivää ollut vatsa vähän kipeä, tai silleen oudon tuntuinen. Eilen oli ylävatsa, tänään on koko vatsa sellainen kiree ja kova. En oikein tiedä missä vaiheessa pitäisi huolestua?
 
ninni kuulostaa samalta ku mulla..nyt taas ihan hyvä olo mut välil tosiaa tosi outo maha. eilen illal jo mietin et soitanko johonki, mut nyt tänää ollu parempi ni en sit oo soitellu..mut inhottavaa vaa miettii et onko normaalia vaiko eikö ole.....
 
katariina00 : Juuri näin. Sit jos soittaa, ne kuitenkin sanoo, että tutkaile vielä. Välillä supisteleekin paljon (siis aiemminkin toki on silloin tällöin, mutta nyt niin kuin useammin), joten kai tässä pitää alkaa laskea, ettei tule liian tiheään...
 
Moikka!

Liikaa tekstiä kun ei ole pariin viikkoon käynyt.

Mulla oli neuvola 25.11.
Sain saarnan mun painon noususta kun oli noussu kahdessa viikossa kolme kiloo
Verenpaine 130/70 ja hemppa 117
Kohdunpohjan korkeus 28,5 cm

Sitten mut pakotettiin ns. supistusten ja selkäkipujen vuoksi lääkärille 2.12.
Paino oli vain 200g noussu
=)

Täällä meno muuttunu sen verran että joudun jäämään jo kokonaan pois töistä ja sain tarkat ohjeet mitä saan tehdä ja mitä en.

Lääkäriltä en ihan kaikkia vaivoja voinut kysyä, koska huoneessa oli kaksi opiskelija poikaa myös
:ashamed:

Mulla on viikkoja nyt 23+2
painoa tullu 10 kiloo
kolme neuvolaa takana
kolme neuvolalääkäriä
kolme ultraääntä
yksi tk päivystys
Ensi viikolla alkaa Tyks-erikoislääkärikäynnit :) joten taas ultrakin

Potkuja on paljon ja yöllä nukun levottomasti :(
Tästä on hyvä jatkaa aikaa vielä jäljellä aivan liian paljon, mut onneksi viimeinen raskaus elämäni aikana :D

Marylene ja kaksi möykkyä
 
Tervetuloa nowa :flower:

Suonikohjuja on täälläkin ihan sääret sinisenä. Että hienoa! Toivossa on hyvä elää että ne lähtis pois sitten keväällä... Niin varmaan. :kieh:

Eilen mentiin masussa semmoista kyytiä että koko masu heilu. Mieskin näki ekaa kertaa kun maha liikku potkujen voimasta. :heart:

Täällä ollaan vieläkin nuhassa. Niisk. Taitaa kyllä olla jotain ihan peruslenssua kun ei ole kuumetta nostanut eikä oo kurkku kipee. Nenä vaan valuu ja on vähän lämpöö. Niin ja toi sikainfluenssa rokotehan mulle on tuikattu jo kuukausi sitten että pitäisi olla siihenkin jo vastus.

Tää menee niistään... taas...

Harakanhattu ja ManU-Tappara 25+3 :heart:
 
nowa tervetuloa vaan mukaan=)

Abello sun yö on mennyt ihan samanlailla kuin mun.Harmi vaan mä en saa huomenna nukkua pitkään kun pitää heti aamutuimaan startata kohti kaupunkia ja hoitaa alta pois viimeiset jouluostokset.

MLL okei, no pelkiksi rattaiksi kyllä melko hintavat:/Mut toisaalta vaunukoppaikä on hurjan lyhyt n.6kk et toisaalta kuulostaa kyllä oikein hyvältä toi sun suunnitelma ostaa niihin pelkkä lämpöpussi.

katariina00 hienoa että jalat ei enään kramppaa=)

Bola-korustamähän toissa iltana tilasin sen ja se oli jo tänään postilaatikossa=)Tää helinä on kyllä niin hiljainen et ihme jos vauva tätä kuulee kun hyvä tosissaan et tän itse kuulee ja aika paljon epäilen tän vaikutusta mut ihana tää on ja oikeen tyytyväinen olen ostokseeni=)Sit olin melko yllättynyt et miten alhaalla tää roikkuu, mut kai siihen tottuu=)
Mä ostin tänään vauvalle kypäräpipon ja pari tuttia.

Mut nyt lopetan ja siirryn lukemaan tänään tullutta vauva-lehteä kun isäntäväki ei oo kotona ja saan olla ihan hiljaisuudessa=)
 
metsätähti Tais olla niillä postituspäivä tänään siellä weppikaupassa, kun mullekin tuli koru tänään ;). Oikein ihana on ja tykkään kyllä siitä helinästä. Jotenkin tuntuu jopa, että vauva "reagoisi" ääneen.. saatan olla vaan taikauskoinenkin :saint:. Mie käsitin, että sitä narua voi solmia nyt alkuun roikkumaan lyhyemmällä. Ei mulla ainakaan vielä ole niin iso massu, että voisin sitä narua pitää kokopitkänä..

Pitäis lähtiä hakeen jotain sapuskaa (kiinalaista aattelin perjantain kunniaksi :p ) ja herkuttelun merkeissä varmaan ilta menee. Jos sauna ja leffa kullan kanssa :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille massunkaisille!

*POKS* Mimmurainen & ötikäinen 26+0 :heart:

 
mä kävin just kaupasta ostaa vähä herkkuja... :whistle: sipsiä, dippiä, karkkia, jätskiä.... :D mies l tosiaa kävi kotona ja läks kavereidensa kans viihteelle ni pitää kai munkin vähä lohduttautua sitte :D ja varmaa koko yön sit kärsin maha kivusta ym ym :D

vauva lehti mullekin tuli tänää ja sitä oon lueskellu, on muuten oikeesti tosi tosi kiva lehti, tykkään!!!
 
tänään alkoi sitten 25 viikko.. huh en olis koskaan uskonut silloin heinäkuussa kun tein testin että päästään näin pitkälle ja että saan ostaa vaalean punaisia vaatteita.. <3
Meille siis sanottiin 4d ultrassa että 100%tyttö on.. <3
Sitä vain sit tänään kun käytii ostoksilla ja ostin muutaman vaalean pun vaatteen mietin että entäs jos se onkin sit poika.. mutta kaipa se lääkäri on siitä sit varma kun sanoi että 100%...

Voih mulla on tullut itseni kanssa pieni kriisi.. rakastan masua mutta muuten koko kroppa tuntuu ihan kauheelta.. huoh.. tuntuu etten halua katsoa peilistä...kaikki muut raskaana olevat ovat niin kauniita <3

tiitu ja nella rv24+0
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!
No,aloitetaanpa sitten elikkäs tässä hippasen yleislöpinää munsta:
LA 17.3
Tyks on synnäri
Poikaveikkaus(meleko varma :) )
ensimmäinen muksu
oma ikä 22 (1987)

mitäs muuta...miehen kanssa oltu kimpassa vähän päälle sittemän vuotta,juuri muutetaan uuteen kämppään(VIHDOIN!!) ja ollaa alettu hommailla tavaroita pikkuhiljaa. Tänään käytiin ostamassa kaukalo ja siihen sopivat matkarattaat on aiemmin hommattu ku sain niin hyvään hintaan huutonetistä,kuitenki ihan uudet vaik on yhel perheel ollu puol vuotta mut eivät olleet käyttäneet. Tänään iski myös hirveä vaunukriisi ku oltiin jo päädytty hocon diamond-yhdistelmiin,ja sitten menin kaukalo-ostoksilla ihastumaan emmaljungan yhdistelmiin ku oli alessa :headwall: ja nyt oon sitten ihan pihalla et kummat otan...........eikä asiaa auta yhtikäs se, että molemmista viimiset kappaleet ja pitäs päättää heti!!
Raskaus on muuten sujunu hyvin eikä oo mtn ihmeellistä ollu mut kun viikot poksu niin heräsin ihastuttaviin venymis/liitos/whatever joka tapaukses peestä oleviin kipuihin!ja ne on nyt sit välillä viny jalatki alta mut koitetaan mennä kauratyynyn voimilla etiäpäin!
mä oon nyt vielä hiukan pihalla mites teillä muilla menee mut kunhan aikani olen peesaillut niiin enköhän opi teistä jotakin kaikista ja sitten paremmin otan myös kantaa! illan jatkoja! =)
 
Hurjaa miten aika menee... kohta on jo joulu :xmas: Olen tällä viikolla kierrellyt kirppareita ja muutaman löydön tehnyt mm. hoitoalusta 2 e ja makuupussi 3,5 e. Pitäisi kohta päättää mitkä vaunut ostetaan, mutta se on niin vaikeaa... :( Ollaan mietitty Brion Singejä. Onko kenelläkään kokemuksia moisista?

Maha kasvaa hurjaa vauhtia. Hirvittää ihan jo valmiiksi miten iso sitä viimeisillään on :D Väsymys on hieman helpottanut, kun aloin rautaa syömään, mut nyt on vatsa sit löysällä. Seitsemässä vuodessa on näköjään kerennyt unohtaa miten rankkaa tää odotus on. Palkinto on kyl sit paras maailmassa :heart: :heart: :heart:

laiskamato + tytteli 24+4
 
Tervetuloa nowa :wave:
Kokeilin itekkii tehä tommosen tickerin, kiitti vinkistä....
Kauheesti te kaikki ootte tehny hankintoja vauvaa varten, miulla vaan pari vaatetta hankittuna! Pinnasängyn ja turvakaukalon saan kaverilta lainaan, kun luovuin jo omista pari vuotta sitten... Olin sillon sitä mieltä et kaks riittää. Mut onneks vaatteita on säilyny ja vaunut, rattaat pitää viel hommata kun vanhat on menny varastoidessa pilalle. :(
Tänään ostin eka kertaa Lindexiltä poikavaatteita, ihania vaatteita siel... :heart:

Mamali ja masunpotkija 25+0, viikko män poks näköjään näillä minuuteilla =)
 

Yhteistyössä