*~*MAALISKUUN MUSSUKAT 2010*~* joulukuussa (ensimmäinen vauva syntynyt)

Heips ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Kestoilusta oli ollut joku päivä puhetta. Minua toisaalta asia kiinnostaisi, mutta pitäisi kyllä olla varmaan joku joka henkilökohtaisesti minulle asiaa valaisisi. Kertiksiä tähän asti ainakin käytetty...
Nälättömyydestä Kinder olit kysellyt. Minulla on ollut varmaan parin viikon ajan tuota. En kyllä ole pahoillani, kun paino ei ole nyt noussut samalla tahdilla. Voi tietty tämä flunssakin vaikuttaa asiaan.
Liitoskivut meinaa olla aivan kamalia taasen. Kovalla jos istuu ja nousee kävelemään, niin ei meinaa saada jalkoja liikutettua. Itku meinaa välillä tulla. Sitten taasen jos lattialla istuu jalat ristissä, niin toisinaan helpottaa..
Meillä tytölle tuli eilen kuumetta ja illalla sitten tuli näppyjä ja aamullapa olikin sitten jo vesikello nähtävissä yhdessä niistä. Onneksi tuli nyt vesirokko, ettei sitten kun vauva on ihan pieni.
Miiru 26+2
 
hurjasti oli asiaa tullut taas, nopsaan tuosta selksärystä kun on ollut puhetta, mä kävin vallan lääkärillä asiasta, raskauden aikana löystyy SI-nivel, joka aiheuttaa kipua. tukivyö auttoi mulla heti, makso pari kymppiä, eli kannattaa investoida. lisäksi oon ollu viikon saikulla ja 2 viikkoa tuli lisää. lääkäri sanoi ettei turhaa tartte reuhtoa töissä kun selkä ei kestä ja näinhän se on. eli muutkin, reippaasti vaan esim. neuvolalääkärille lepoa saamaan..

hauskaa itsenäisyyspäivää ja tervetuloa nowa :flower:

popplei 26+2
 
Heipsis ja hyvää itsenäisyyspäivää viel kaikille :)

Nowalle teretulemast, kiva saada lisää laskettu aika -kaimoja :D

Tänään on tullu inhottavia potkuja jotka tuntuu tuol alapäässä toooooosi inhalta. Tuntuu noi potkut ihan mystisesti et tavallaan ylhäällä mut sit sattuu tonne alas. Woot?

Monella ollu taas supistelujen kans ongelmaa, toivottavasti helpottaa :) Itellä supistukset edelleen kivuttomia ja sain ylimääräsellä neuvolakäynnillä luvan lenkkeillä, joten kaipa ne on sit ok.

Tosiaan, kävin viime torstaina ylimääräsellä neuvolakäynnillä soiton perusteella. Ilmesty omituiset kovat turvotukset ja halusin sit tietty käydä tarkistamassa et kaik ok. Paineet oli kunnossa, virtsanäyte ok eli ei mitään hätää :) Kuunneltiin sit viel samalla sydänäänet ja juteltiin muutenki kuulumiset, kun neuvolatädillä oli aikaa. Huojens kyllä tuo käynti..

Huomenna olis hammashygienistin käynti ja se sylkitesti, onks siitä kokemuksia jo jollain? Pelkään kaikkia hammastoimenpiteitä (myös tarkastusta) aivan järjettömästi, joten ottaa tosi koville huominen.. Pyysin laittamaan sinne tiedon valmiiks, et oon pelkopotilas, joten toivottavasti osaavat ottaa huomioon. Onneks on aika heti aamusta (muistaakseni 8.15 tms), joten ei ehi mennä koko päivä pilalle jännittämisen vuoksi.

Eipä tääl kait ihmeitä. Hyviä vointeja kaikille <3

Hali87 & Pähkinä 25+4
 
Hali87 :hug: Mun sympatiat on niin sun puolella tuossa hammaslääkäripelossa. Satuitko lueskeleen mun aikasempia avautumisia hammaslääkäristä. Täällä kanssa yksi pelkopotilas. Voimia huomiselle ja puhu lääkärin kanssa rohkeasti pelostasi. :hug: :hug:

Ninni-74 Kiitos kiitos!! Toivottavasti ei tule pahaa tautia sinne. Tää meikäläisen tauti on ainakin ihan ihmeellinen. Nyt neljättä päivää nuha ja tukkonen olo, mutta ei kuumetta eikä kurkku kipee? Silti veto on ihan pois. Ihme tauti... Nyt mammimaan että jaksaa vielä huomisen töissä.
 
Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa kaikille!

Unohdin viimeksi toivottaa nowan tervetulleeksi, joten tervetuloa!

Poppeli, mistä ostit tuon vyön? Mä olen ajatellut sitä kanssa, koska tuo selkä on vaivannut jo aiemmin. Ajattelin myös kysästä pääsiskö kunnalliselle fysioterapeutille, kun on yliliikkuvat nivelet ja raskaus. Saas nähdä, mitä sanoo kunnan fyssan aikataulut. Tänään nostin uunivuokaa uunista ja taas huusin tuskasta. Oikein pelottaa taas jäädä yksin viikoksi :(

Haleja ja jaksamista kaikille liitoskivuista, supisteluista, flunssasta selkäkivuista ja ongelmista parisuhteissa kärsiville! Hengessä ollaan mukana! :hug:

Nyt nukkumaan!

NinaRinsessa + Poikanen 26+1
 
Huomenta!

harakanhattu Pikaista paranemista!!

Miiru Toivottavasti liitoskivut helpottavat!

Samoin, muillekin sairaille, liitoskivuista ja supsituksista kärsiville :hug: , toivottavasti helpottavat!!

Siiruli Miten sulla menee hautominen ja lepoilu?

Hali87 Toivottavasti hammaskontrolli menee hyvin!


(.) Taas on huonosti nukuttu yö takana, jo toinen peräkkäinen. :( Aamusta sain nukuttua hieman paremmin, mutta en ymmärrä miksi näin käy. Ei ole kipuja tai vaivoja, pikkuisen liikkeet ei häiritse, eikä ole vessahätiäkään. Vaikka olen tosi väsynyt, uni ei tule, tai sitten saan nukuttua vain lyhyitä jaksoja ja heräilen usein.

Kämppä näyttää kuin oltais keskellä muuttoa. Mies alkoi siirtämään huonekaluja; vierashuoneen parisänky ja vaatekappi toiseen huoneeseen, ja toistaiseksi kirjoituspäytä ja kirjakaappi vauvanhuoneeseen. Kaikki piti laittaa osiin ja koota uudestaan, lisäksi kantamiset, ja kaiken teki mies yksinään. Ei antanut mun auttaa ollenkaan, vaan usutti lepäämään. Vierashuone uudessa huoneessa on nyt valmis, kun taas vauvanhuoneessa on ihan sekamelsa, ja osa huonekaluista on olohuoneessa... Eihän, tässä onneksi ole kiire vielä...

Olo on aika vetämätön, mutta ei sentään ole kuumetta, joten menen iltapäivän kielikurssille. Loppupäivän saan sit levätä.

Hyvää viikonalkua kaikille!!

Minna ja Emil 27+2
 
MLL
Ilmeisesti aika yleistä tää supistelu kun täälä niin monella on ja on ollu, mutta ihan pirun inhottavaa! Eilen kävin meidän toisen koiran kanssa vähän kauemmin kävelemässä ja kotona sitten sai vääntyillä koko illan kun tuntu ettei mitenkään oo hyvä, kokoajan maha kiristeli. En kuitenkaan haluisi luopua tosta kävelyllä käynnistä, kun pitää painoa vähän kurissa ja mieltä ylhäällä. Keskiviikkona on neuvolalääkäri ja pitkästä aikaa paikkojen tarkistus, saapi nähdä onko sielä mitään muutoksia :/

Täälä on sitten rataspäätös tehty! Emmaljungan classic sportit tulee meille, niiden paree olla hyvät tällä pohdinnalla :) Vielä nyt jälkikäteen jäin miettimään, että kattelisiko jos emmalla olisi edullisia pehmeitä kantokoppia sinne vai pärjäiskö sitä sillä lämpöpussilla. Nyt viisaammat mielipidettä kehiin, asutaan luhtitalon kakkoskerroksessa niin voiko vauvan työntää rapuissa alas kun on jo rattaissa (siis sillai varovasti..:D) vai oisiko se kantokoppa kätevämpi että veisi eka rattaat ja sitten vauvan, se on vähän hankalampaa sen lämpöpussin kanssa..? Muutama kaveri on sanonut että on jääny melkeen käyttämättömäksi se koppa ja siksi en haluisi ostaa, kun mahdollisimman vähillä tavaroilla ja kuluilla haluttaisi selvitä.

Tsemppiä kaikille kivulloisilla ja flunssaisille! Kyllä tästä selvitään vaikka tiukkaa välillä tekee :hug: =)

MLL :heart: Poju 25+5
 
huomenta kera päänsäryn |O

voiko olla mitään pahempaa ku aamuisin herätä päänsärkyyn..voi luoja!! niin kamalaa, ja aina tossa vasemmalla ohimolla tuntuu kiristys. huoh... ei jaksanu ees jäädä sänkyyn makaamaan vaikka tyttökin nukkuus vielä. voi inhottavuus!!

tänää kaverin kanssa jumboon, ihana nähdä kaveria jota näkee tosi harvoin <3

oon tässä kirjottanu tätä tekstiä varmaa nyt puolisen tuntia ku ei vaan toimi ajatus nyt, kauhee unijumi päällä :D

jatketaan toiste. :)

 
Tervetula minunkin puolestani uudet. Kivaa, kun porukka kasvaa (heh hee). Päivän puujalkavitsiosuus. Täältä on mukava käydä ammentamassa positiivivoimaa, kun itellä on välillä mieli niin maassa. Jaa että miksikö? No kun ei mahdu housut jalkaan ja ei mahdu takki kiinni ja koira taas kiskoi lenkillä ja on niin kipee selkäkin... Yhyy. Asiaankuuluvia pikkuharmaja, mutta välillä sitä on niin herkkis.

Olen vitkutellut kelan lappujen kanssa ja en osaa päättää, otanko pakkauksen vai rahan. Mies teki päätöksen puolestani ja ruksasi pakkauskohdan :LOL:

Pitäisi vissiin työnantajalta vielä tarkistaa, että maksaahan ne mulle älomalta 3 kk:den palkan, kun niin lukee työehtosopparissa. Kaitpa niiden on maksettava, vaikka se isoa nurinaa tulee aiheuttamaan.

Viikonloppuna käytiin pikkujouluissa ja siellä kommentoitiin mun mahaa, jotta jopas se on suuri. Meinasin vetää palkoa haisteluelimiin.

Keskiviikkona olisi lääkärintarkastus. Saapa nähä, mitä siellä tuumitaan mun verenpaineista ja selkäkivuista ja suppareista....

Kaikille hyvää viikonalkua

Elli ja pikkunen 25+0
 
Kiitos kaikille taasen,mukava liittyäkkin tähän joukkoon =)

Elli75 ihana sinun kirjotus,sait aamun ensinaurut aikaiseksi!ihan niinku mun mun iskän juttuja nuo puujalkavitsit se jaksaa AINA ja ihan kaikeksta vääntää nuita ja tuli niin kotoinen olo =) ja sitte,tuo muu sen puujalkavitsin jälkeen olikin kuin kopio täältä! Eilen parkusin täyttä kurkkua kun koira ei lenkillä totellu,on ruvennu ihan hulluna pelkäämään pimeää ja vaan vetää suoraan kotiin asti,hyvä et pissaa välissä!ja mua harmittaa kun en voi käsittää mikä siihen on menny!tää alko ku oltiin tultu lontoosta ja se oli mun siskolla ollu hoidossa. Sisko sano et heil oli ollu vähän ongelmia ja koira oli levoton koko ajan ollu(vaik ovat tutuja) ja just et se on hulluna vetäny. Nyt sitte tekis mieli kysyä siskolta et onks sillä menny hermo ja jotai on muutakin tapahtunu??ku on niin outo tuo piskin käytös...
Sitte juurikin tänään meil on neuvola,viiminen täällä ennen ku muutetaan :'( en haluis neukkua vaihtaa,toivottavasti on uus yhtä kiva! ja niin siis.painoa on tullu niiiiiin paljon joku 15kg??? :ashamed: OMG....joten allekirjoitan Elliltä myös tuon tuskaisen olon vaatteiden suhteen.
Selkää särkee kiitettävästi tosiaan,tänään ja eilen illal kyl eri paikast ja periaatteessa lonkasta ja nivusista...

MLLminä noita classiceja kans katoin ja meille se tarjos heti emman mustaa kantopussia,oli puolet halvempi,mut samanlainen lähes. Et jos epäröit tarviitko ni tuo olis hyvä kompromissi!
Hali87 Jep, ja taidetaan olla kaimoja iänkin suhteen =) ja sitten mitä nyt luin ni vähän muunki: kävin jos marraskuussa tuon hampulääkärin,edellisestä kerrasta olikin sitte nää kaikki vuodet tässä välissä ku ei oo ilmaseks päässy-> tämä kertoo sen että pelkään kans ihan tuhottomasti!Noh,kävin sitten yksityisellä,ja ei kait se sattunu yhtään vähempi,enempi makso mutta oli kuitenki sellanen olo että saan sit valittaa ja apua jos sattuu!ja ihan hyvin meni,kaikki hammaskivi siis poistettiin,olen elossa :D
ja vielä noista potkuista. Silloin kun aloin tuntea potkut,niin veitikka oli juurikin toisinpäin ja potki tuonne alakertaan niin että tuntui!nyt on jo ollu pidemmän aikaa toisinpäin taas mut tuossa tannoin pariks pväks kääntyi ja voi juma ku ei ees istua voinu!luojan kiitos hää on taas kääntyny,sen verran rupee tuntumaan jo muutenki et en haluis kokea niitä nyt tonne alaspäin,vois olla meleko tuskasta! :LOL:

Tulipas taas oikeen romaani. eipä kait täälä ihmeempiä,neukkua alan odotella ja lenkille sinkoudun! =)

 
NinaRinsessa-, ostin sen Keravalta pienestä lastentarvikeliikkeestä, eli varmaan lastentarvikkeesta yms. löytyy niitä vöitä. En tunne ton vyön kanssa potkuja melkein lainkaan, nyt täällä kuulostelen sohvannurkassa ilman vyötä josko pikku-ukko suostuisi vähän antamaan monoa =)
 
Kiitos kaikille hampisympatioista <3

Täytyy sanoa, että oli IHANA käynti (vaikka olikin ihan kamalaa niinku aina :D). Panikoin kamalasti jo odotushuoneessa ja kun hh sano moi, purskahdin itkuun. Tiedoissa oli siellä et oon pelkopotilas ja ne oli varautunu siihen, tää hh on pelkohoitaja. Ja tosi hyvä oli! Kehu kovasti kuinka hyvä on että oon pystyny varaa ajan ja tulee paikan päälle. Sanoi, et tänään ois tarkotus vaan jutella peloista ja hammasasioista, et tarkastuksen voi jättää myöhemmälle kerralle sitku tunnen siihen pystyväni.

Puhuttiin sit paljon siitä mikä vois pelkoa aiheuttaa, en vaan sitä tiedä. Ei oo mitään erityishuonoja kokemuksia. Sit käytiin läpi hammashoitovälineistöä, se selitti et mitä milläkin tehdään ja miks ne on tietynlaisia. Kerroin, et inhoan ihan yli kaiken sitä semmosta piikkiä, mitä käytetään tarkastuksessa, joka raapii hampaita. Ja mitä se sitten sano: sanoi et tekee tarkastuksen ihan hyvin ilman sitäkin <3

Noh, juteltiin pitkään ja lopulta sanoin, et nyt kun oon tänne asti kerran päässy, ni jos yritettäis sitä tarkastusta. Hh sano et voin missä vaiheessa vaan sanoa, etten pysty jatkamaan enää.

Se ei laittanu penkkiä ihan alas, vaan jätti niin "ylös" ku maholllista. Piilotti tarjottimen sillail et mun ei tarvinu nähdä sitä ollenkaan <3 Ja teki tarkastuksen ilman sitä kamalaa raapimisjuttua.

Ja mä selvisin! Jipii! Ei ollu mitään paikattavaa, pari pientä kohtaa joista voi tulla reikä joskus, kuulema seuraillaan ja katotaan jatkossa. Ja mikä ihaninta, eka viisaudenhammas joka on nyt tullu, mahtuu olemaan ihan hyvin eikä sitä kuulema tarvi poistaa <3

Lopuks sitten otettiin ne kariesbakteerinäytteet; hammaspinnoilta + kieleltä ja sitten pureskelin sitä parafiinimöykkyä minuutin ajan ja seuraavan minuutin ajan syljin mittakuppiin :D

Sori kun tänne vaahtoan koko käynnin, mutta oon niiiiiiiin ilonen et kaikki meni hyvin! Ja ihan uskomatonta, et kunnan hammashoidossa pystyttiin hoitamaan toi pelkokäynti noin hyvin! Ei tää pelko minnekään oo kadonnu, mut seuraavalla kerralla en toivottavasti jännitä enää niin paljon (ja tiedän et voin vaatia tiettyjä juttuja!)

Kiitos avautumishetkestä, olen puhunut :D

Hali87 & Pähkinä 25+5
 
Hali87 täällä ei oo milloinkaan otettu mitään sylkitestiä raskauden aikana.
Hienoa että kaikki meni hyvin=)

hoitopöydästä meillähän ei ole koskaan ollut joitopöytää eikä hankita nytkään, koska en oo sitä koskaan kaivannut ja sen hoitoalustan kanssa on niin kätevää kun sitä voi hiissata minne haluaa, jos haluaa.Virallisesti se on meillä arkkupakastimen päällä ja vieressä on pieni rottinkikoppa missä on vaipat ja muuta vauvan hoitoon tarvittavaa tilpehööriä.

MLL se koppa jää kyllä vähälle käytölle siinä kaveris on oikeassa, mut se rappusista rytkyttäminenkin on oma hommansa... et aika hankalaks menee et kumpi ois sit viisaampi...riippuu kyllä siitäkin on onko rappusia 5 vai 50?meillä oli tuplissa lämpöpussi jossa oli kova pohja joten sitä pystyi kantamaan pienen kanssa hyvin ja sitten kun vauva kasvoi niin otin sen pois ja se toimipelkkänä pussina joten sellainen vois olla ehkä teille melko optimaalinen ratkaisu?

(.)Mulla on vahva pesimisvietti päällä ja peittoympärillä kuljen ympäri kotia ja pesin sohvalla sen kanssa. Ihana seurata kun potkut näkyy masun heilumisena ja vauva on aktiivinen=)
Huomasin just et kello on 12 niin voisin sen verran käväistä haukkaamassa raitista ilmaa et haen postin kun oon niin hätäinen siitä pakkauksestani.
Yö meni hyvin ja tuli nukuttua.Mut tuntuu kyllä et kuljen täällä kuin unessa=)

Metsätähti je onnenjyvä 26+5

 
Täälläkin herätty kovassa flunssassa :eek: Tai heräsin jo kolmelta yöllä ja valvoin aamuun 8-8.30 asti, kunnes nukahdn pariks tunniks. En muistakaan milloin ois ollu näin räkänen olo. Kuumetta tai lämpöä ei ole eikä sellanen olokaan ole. Tosi tukkonen ja räkänen vaan :(

Näläntunteesta sen verran, että mulla on myös selkeesti hävinny se tunne. Sen pahoinvoinnin jälkeen söin ihan tunnin välein ja nyt huomaan, et menee helposti 4 tuntia syömättä ja sittenkin selviää hyvin vaikka yhdellä leivällä. Tuntuu tosi mahtavalta, että vihdoin ei tartte koko ajan panikoida, että mistä saa seuraavaks ruokaa ja missä on lähin jääkaappi :LOL:

Nyt takasin sänkyyn lukemaan perjantain vauvalehteä :heart: Huomenna sitten (jos ei kuumetta nosta!), niin ostamaan pinnistä ja hoitopöytää! Hei meille tulee oikeesti VAUVA!!! Ja huomenna poksuu taas viikot :heart:

Jemppi & Aapo 25+6
 
Tervetuloa Nowa =) =) Olipa tullut paljon juttua, kiva käydä lukemassa tarinoitanne! Omaa napaa: supistelut ovat nyt helpottaneet ihan mukavasti. Vieläkin supistelee jos liikaa rehkii, mut ei enää tule niitä kipeitä supistuksia. Mitenhän on Siruliinin laita? Voimia muillekin supistusten kanssa eläville, meitä taitaa olla vaan koko ajan enemmän ;)

Joku kirjoitti aiemmin levottomista jaloista ja käsistä ja unohdin silloin kommentoida: samaa vaivaa täälläkin! Mulla pysyy hyvin hallinnassa iltajumpalla, venyttelen hyvin jalat ja kädet niin sitten ei niin pahasti vaivaa. Mut noi levottomat kädet on kyllä vähintään yhtä ärsyttävä vaiva kun levottomat jalat!

Vauva pyörii mahassa milloin mitenkin, pari päivää mullakin potki tai jotenkn mätki jalkoväliin, auts! Pääosin tuntuu viihtyvän perätilassa mutta mukavasti volttiakin vielä heittelee niin että maha heiluu :D

Pesänrakennusta täälläkin: askartelin kivat joulukortitkin vaikka yleensä ei pysy kyllä liimapuikko kädessäkään. Kodin sisustusta ideoin jatkuvasti ja nyt oon innostunut talopakettien tutkailusta *huokaus* Mitä ne hormoonit teettääkään :LOL:

Hyvää vointia kaikille ja taputuksia masuille!

Siri, eilen poksahti 24 eli nyt ollaan JO 24+1 =)
 
Hali87 :hug: Ihanaa että käynti meni noin hyvin!! Olen onnellinen sun puolesta!! :flower: :flower:

Täällä herättiin tänä aamuna ilman ääntä!!! :eek: Siis on oikeesti ihme juttu kun ei vaan yhtäkkiä kuulu suusta mitään muuta kun pihinää. Ei edelleenkään ole kurkku kipeä,eikä ole kuumetta. Oli aikamoinen näky kun yritin koirille aamulla huudella tai oikeastaan pihistä että mennääs ulos. :LOL: :LOL: :LOL: Sain aikaseksi tosiaan vaan pihinää ja korinaa. Oli meinaan pikku koirat ihmeissään että mikä tuota emäntää nyt vaivaa ja mitäköhän se tahtoo. Molemmilla päät kääntyili vaan hömösti puolelta toiselle. :LOL: :LOL: Hihnoja heiluttamalla ja polviini taputtamalla sain sit viestitettyä että pissalle pitäis nyt mennä...
Työterveydestä ne passitti mut kotiin loppupäiväksi ja eipä mua siellä ravintolassa oltais hyvällä katottu ilman ääntä! Nyt pystyn jo vähän puhumaan mutta aamulla tosiaan ei lähtenyt pihahdustakaan!!

Sokerirasituskin siirtyy nyt sitten ens viikkoon kun sinne ei kuulemma saa kipeenä mennä. Nyt jäämme sitten odottelemaan perjantain neuvolalääkäriä, saas nähdä joko vihdoin olisi paino noussut.

Saatan olla nyt aikamoinen palstahäirikkö kun makaan kaks päivää kotosalla ilman ääntä. Vitsit kun on mulle niin luonteen vastaista olla hiljaa. Yleensä aina suuna päänä hölöttämässä.

No, mutta kaikille maalismassuille oikein mukavaa, tervettä, supisteluvapaata ja energistä alkuviikkoa!!! :flower: :heart:

Terv. Harakanhattu ja ManU-Tappara 25+6 :heart:
 
Tervetuloa uudet! Ja kiitos uudesta ketjusta, kuvat on oikein hienot.. :p

Täällä maha kasvaa ja vointi on hyvä. Vähän selkä on ollut kipeä, mutta en ole vielä tukiliiviä käyttänyt. Omaa vikaahan se hyvin pitkälti on, kun ennen raskautta en ollut kovin aktiivinen selkä/vatsa lihasten tekijä.. Ja vaikuttaahan ne hormoonit noihin liitoksiin... Mutta pienillä vaivoilla on onneksi päässyt! =) Ikävää että jollain on vaivoja ja joutuu olemaan sairaslomalla! Aika kuluu makoilemalla niin hitaasti ja muutenkin sitä alkaa jo pikkuhiljaa odottamaan malttamattomana maaliskuuta, että ei kateeksi käy. Onneksi vielä saa olla töissä. Sympatiat! :hug:

Tänään oli lääkäri neuvola, ja kaikki hyvin. Kovasti on ollut kivuttomia, normaaleja supistuksia ja oli rauhoittavaa kun kohdunsuun tilanne oli normaali. Vaikka tietää että on supistukset ovat normaaleja, niin silti kun on ensisynnyttäjä sitä alkaa mielikuvitus jylläämään - että jos ei olekkaan... Mutta onneksi kohdunsuulla kaikki ok. Ultraäänellä katsoi myös ja teki painoarvion! Meidän vauvan paino-arvio on 1180 g !! Ajatella!! Kahdesta solusta se lähti, ja vielä se vauva kasvaa! Oma paino oli sitten ihan toista luokkaa, paino noussut 12 kg... Sokeri rasitukseen 3 viikon päästä.. Pakko kiinnittää ruoka valioon huomiota.. Omasta mielestäni syön "normaalisti", mutta eihän se paino tässä vaiheessa nouse 12 kg "normaalilla" ruokavaliolla... :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille!

T. nalle1puh + "op" 27+2
 
NinaRinsessa varoitan odottavan aika on pitkä :kieh: Mä oon jo viime viikosta lähtien odottanut sitä pakkausta ja vielä tänäänkään ei ollut tullut lappua, aika piinaavia päiviä :kieh: :LOL:

nalle1puh mulla on ultra ens viikon maanantaina ja silloin saan myös painoarviota, jännää=)Tää on eka kerta kun saan painoa-arviota ja nään vauvan monitorista näin "isona" vaikka raskaus on jo neljäs.

Ei mulla muuta, heippu!
 
Kävin tänään nlassa ja kerroin niistä supistuksista. Tarkistivat tilanteen joka näytti olevan kunnossa, kaulaakin kuulemma jäljella..

Nyt muutama tunti myöhemmin menin vessaan ja paperiin jää todella tahmaista/sitkasta valkovuotoa TAI limatulppaa reilumman puoleisesti.... |O

Tollasta ei oo kokoaikana tullut aiemmin??
 
solmussa: Toivotaan, ettei ole mitään hälyttävää! Aika oudoltahan se tuntuisi, että just tänään tutkivat ja kaikki oli ok.

Hali87: Ihana lukea positiivisista kokemuksista!


hoitopöytä, kärryt yms
: En edelleenkään ole edes miettinyt asiaa. Rassaa niin kovasti tämä kämppätilanne, kun tavallaan meillä on kaksi kotia ja sitä uutta, omaa taloa ei vain löydy. Alkaa aikakin loppua :(

Kivuista: Lohdullista lukea, että nuo supistelut ja kivut eivät ole ihan harvinaisia, vaikkei niitä kenellekään soisi. Kävin koiran kanssa ehkä noin 1 km lenkillä ja sen jälkeen vatsaan otti taas tosi lujaa. En yksinkertaisesti uskaltanut kävellä pidempään. Samoin kun kävin työterveydessä ja kävelin raput (1 krs), sama juttu. Kyllähän se nopeasti sitten taas palautuu, mutta silti pelottavan epämielyttävää, kun on tottunut menemään ja touhottamaan 100 lasissa. Kaupassakin kun kävin ruokaostoksilla tuntui et toimin kun hidastetussa fimissä kun kävelin sellaista mummovauhtia hyllyjen välissä :LOL:

parisuhdetilanteesta sen verran, että nyt ollaan taas jo puheväleissä :) Itkin miehelle, kun en vain tajua, miksi saan noita raivareita (niitä on ollut kyllä ennen raskauttakin). Jotenkin tulee niin herkästi sellainen hylkäämisenpelko ja se sitten purkautuu raivona. Kai se juontaa jostain varhaislapsuudesta :ashamed:

Flunssa jatkuu. Kuumetta ei ole, mutta nuha ja tosi kökkö olo. Työterveydestä sain tämän ja huomisen saikkua. Yleensä teen etätöitä sairaanakin, mutta huomenna ajattelin olla ainakin melkein koko päivän sängyn pohjalla.
 
Jos minäkin taas kirjoittelisin jotain... :ashamed:
Käyn kyllä lukemassa, mutta jotenkin ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Säryistä, kivuista ja suppareista kärsiville :hug:
Suosittelen sitä tukivyötä selän kivuista kärsiville. Olihan siinä aika suolainen hinta, mutta ajaa asiansa.
Etupuolen kipuihin en ole vielä siitä apua löytänyt. Että näillä kivuilla mennään varmaan loppuun asti. Minuthan tutkittiin viime viikolla, mutta mitään ei löytynyt... Joten kaipa nämä loppuu sitten viimeistään maaliskuussa :headwall:
Ai niin... huomenna pitää mennä jättämään se pissanäyte viljelyyn, ettei ole mitään tulehdusta... :headwall:

Väsymystä on varmasti kaikilla enemmän tai vähemmän... Se alkaa olla pikku hiljaa näin loppuraskaudessa ihan normaalia. Jotenkin alkaa valmistautumaan synnytyksen jälkeiseen elämään.

Joululahjoja on tullut osteltua jonkin verran, osa on vielä ostamatta. Luultavasti ostan vasta viimeisinä päivinä sitten jotain hädissään kaikille :LOL:
Muutenkaan saanut pahemmin joulua laitettua, kun on koko ajan niin pirun kipeä olo... tai sitten on vain niin väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen.

solmussa mietti sitä limatulppaa... Toivottavasti ei tullut limatulppaa. Mulla ainakin tulee koko ajan jotain valkoista paksumpaa töhnää. Ei se ainakaan limatulppaa ole, sen verran voin varmasti sanoa. En kyllä muista oliko edellisessä raskaudessa samanlaista viimeisten kuukausien aikana.

Meidän synnäri lopetetaan nyt sitten uudelleen päätöksenkin jälkeen... Toivottavasti joku rikas tyyppi pystyis jatkamaan sitä vaikka yksityisenä, että vois harkita sitä kolmattakin. Tai sitten pitää alkaa tutustumaan naistenklinikkaan, kätilöopistoon tai jorviin. Matkahan on turhan pitkä, mutta eipä noita parempiakaan vaihtoehtoja ole tilalle... Tai jos loikkais naapurilääniin ja kokeilis Salon synnäriä.
Eihän täällä olevista ole siitä kokemusta? On kuulema aika rauhallinen ja kiva paikka...

Jaahas, poika taas kaipailee äitiä. Pitäis varmaan alkaa värkkäämään noita joulukortteja hänen kanssaan...
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä kivuista kärsiville :hug:

Täällä myös kärsitään supistuksista ja selkäkivuista. Keskiviikkona lääkäri neuvola, toivottavasti paikat pysyny kiinni ja kaikki näyttää hyvältä.

Ai joillain ( anteeks en muista nimimerkkejä :ashamed: ) oli vielä ultrakin näillä viikoilla. Mikäs siinä jos vauvelia pääsee tarkastelee. Meillä ei neuvolassa ole ultravehkeitä niin ei oo edes mahiksia päästä tiirailemaan pikkusta.

Tällä myös on alkanut ottaa vatsalle toi koiran lenkitys, varsinkin kun välillä toi menee tuhatta ja sataa ja saa naama punasena karjua :kieh: Tänään pystyin kyllä tekee vähän yli tunnin lenkin, ei millään raaskis tosta lenkkeilystä luopua :heart:

Mitenkäs se nyt meni, vähennetäänkö isyysloma jotenkin äitiyslomasta. Eli, että mulla vähenee se lopusta jos (kun) mies sen omansa pitää?

Abello 26+6
 

Yhteistyössä